Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Pindanootje » 3 februari 2022, 17:24

Welk kook machine hebben jullie? Ik heb een "béabe babycook". Ben m nu eens aant uitpakken en instructie lezen. Zitten ook paar recepten bij.
Moet je ook speciale baby lepels hiervoor hebben eig😄?
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

mich75
Berichten: 2991
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door mich75 » 3 februari 2022, 17:51

Ik blijf voorlopig wat sukkelen met een verkoudheid met veel taai snot, maar verder geen last van de covid.
Bij mijn man is het wat erger, maar ja mannen hé 🙄. Die is zaterdag nog naar de dr van wacht gegaan omdat hij halfdood was. Hij heeft wat water op zijn longen en een ontsteking van borst- en schouderspieren en heel moe, vooral als je vraagt iets te doen 😁
Uitslapen zit er voor mij niet in, ik moet de kindjes klaar maken voor school, mijn man doet ze wel weg en gaat ze halen.

Ons meisje is heel gemakkelijk, eten en slapen, dus tijd om nog wat in het huishouden te doen.
Mijn knip is nog niet genezen, maar ik voel me fysiek wel ok, behalve nog redelijk vermoeid, deels door zwaar bloedverlies. Vandaag te horen gekregen dat ze in het zh toch wel in paniek waren hierover.

8 dagen na de bevalling had ik al een gewone jeans aan 😎 vind ik een hele prestatie van mezelf.

Maandag op controle geweest bij de pediater en guess what? Op zich was ze in orde, maar ze is mager en zat nog (lang) niet op haar geboortegewicht. Dus flesjes bijgeven, wat ik niet nodig vind, maar hij wel.
Ik heb dit al 2x meegemaakt, maar mijn kindjes wilden niets extra, daar had hij geen oren naar. Ik heb 2 vroedvrouwen, 1 die me heeft opgevolgd en 1 post partum en beiden zeggen dat ik niets moet bijgeven. Ondertussen zit ze bijna terug op haar gewicht, dus helemaal goed.
Nog even en dezelfde discussie gaat beginnen bij k&g. Vandaag een sms gekregen om een huisbezoek te brengen, ik heb vriendelijk bedankt 😉

Ohja, ik heb misschien een mager babytje, maar een heel vinnig. Van de week lag ze ineens op haar buik op de luiertafel, vraag me niet hoe ze het gedaan heeft.
Nu ja, de oudste lag als ze 4 weken was op de zetel (tegen de rugleuning) en ik was nog net op tijd of ze was eraf gevallen.
Ik had/heb rustige babies, maar soms een beetje hevig op een onbewaakt moment 🤣🤣🤣
En de deze vertrouw ik echt niet op dat gebied.

Pfff ik weet nu al dat het weer allemaal veel te vlug gaat gaan 😢 dat merk ik ook aan jullie verhalen. Ik vind het geweldig om ze te zien ontwikkelen en elke leeftijd heeft zijn charme, maar jullie gaan al richting gp en baby's die rollen en het is alsof jullie ook nog maar net bevallen zijn.
Nog even en ik ga de eerste kleertjes weer moeten wegdoen, altijd even moeilijk.

mich75
Berichten: 2991
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door mich75 » 3 februari 2022, 18:12

Pindanootje schreef:
3 februari 2022, 17:24
Welk kook machine hebben jullie? Ik heb een "béabe babycook". Ben m nu eens aant uitpakken en instructie lezen. Zitten ook paar recepten bij.
Moet je ook speciale baby lepels hiervoor hebben eig😄?
Die heb ik ook, wel al een ouder model (2de hands gekocht), ik heb er ondertussen 4 🤣🤣🤣, waarvan bij 1 het potje niet meer vast geklikt kan worden. Dat was de eerste toen een andere gekocht en dan bij de tweeling nog een 2de gekocht omdat het dan vlugger ging.
Uiteindelijk nog eentje op de kop kunnen tikken in een reisetui, leek me ook wel handig.

Ik heb verschillende babylepels en mijn voorkeur gaat uit naar een smal model, ik heb de indruk dat er dan minder gemorst wordt
Ik heb ook theelepeltjes die ik gebruik bij eten dat niet warm is, dus fp of iets zoals petit Gervais. Die gebruik ik nu nog omdat kinderen toch de neiging hebben om een zo hoog mogelijke schep te nemen en dus kleinere lepel, kleiner schepje, minder morsen.
Veel van die babylepels hebben de grootte van een koffielepel, wat ik toch wat groot vind voor zo'n kleintje. Het is niet dat het niet in het mondje gaat, maar ze zijn vrij breed en dan heb je minder plaats in de hoogte.
Misschien ben in de enige die dit ervaart en lukt het bij jullie met eender welke lepel.

Minosh
Berichten: 1361
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Minosh » 3 februari 2022, 18:30

mich75 schreef:
3 februari 2022, 17:51
Ik blijf voorlopig wat sukkelen met een verkoudheid met veel taai snot, maar verder geen last van de covid.
Bij mijn man is het wat erger, maar ja mannen hé 🙄. Die is zaterdag nog naar de dr van wacht gegaan omdat hij halfdood was. Hij heeft wat water op zijn longen en een ontsteking van borst- en schouderspieren en heel moe, vooral als je vraagt iets te doen 😁
Uitslapen zit er voor mij niet in, ik moet de kindjes klaar maken voor school, mijn man doet ze wel weg en gaat ze halen.

Ons meisje is heel gemakkelijk, eten en slapen, dus tijd om nog wat in het huishouden te doen.
Mijn knip is nog niet genezen, maar ik voel me fysiek wel ok, behalve nog redelijk vermoeid, deels door zwaar bloedverlies. Vandaag te horen gekregen dat ze in het zh toch wel in paniek waren hierover.

8 dagen na de bevalling had ik al een gewone jeans aan 😎 vind ik een hele prestatie van mezelf.

Maandag op controle geweest bij de pediater en guess what? Op zich was ze in orde, maar ze is mager en zat nog (lang) niet op haar geboortegewicht. Dus flesjes bijgeven, wat ik niet nodig vind, maar hij wel.
Ik heb dit al 2x meegemaakt, maar mijn kindjes wilden niets extra, daar had hij geen oren naar. Ik heb 2 vroedvrouwen, 1 die me heeft opgevolgd en 1 post partum en beiden zeggen dat ik niets moet bijgeven. Ondertussen zit ze bijna terug op haar gewicht, dus helemaal goed.
Nog even en dezelfde discussie gaat beginnen bij k&g. Vandaag een sms gekregen om een huisbezoek te brengen, ik heb vriendelijk bedankt 😉

Ohja, ik heb misschien een mager babytje, maar een heel vinnig. Van de week lag ze ineens op haar buik op de luiertafel, vraag me niet hoe ze het gedaan heeft.
Nu ja, de oudste lag als ze 4 weken was op de zetel (tegen de rugleuning) en ik was nog net op tijd of ze was eraf gevallen.
Ik had/heb rustige babies, maar soms een beetje hevig op een onbewaakt moment 🤣🤣🤣
En de deze vertrouw ik echt niet op dat gebied.

Pfff ik weet nu al dat het weer allemaal veel te vlug gaat gaan 😢 dat merk ik ook aan jullie verhalen. Ik vind het geweldig om ze te zien ontwikkelen en elke leeftijd heeft zijn charme, maar jullie gaan al richting gp en baby's die rollen en het is alsof jullie ook nog maar net bevallen zijn.
Nog even en ik ga de eerste kleertjes weer moeten wegdoen, altijd even moeilijk.
Het gaat inderdaad snel, ik vind het wel fijn om ze zo te zien ontwikkelen… Ik kijk enorm uit naar de volgende fases, maar wss is dat omdat de eerste fase allesbehalve goed verlopen is🥲!

Wel fijn dat je dochtertje het zo goed doet, en je moet zeker je gevoel volgen, is altijd de beste raadgever!
En mannen hun pijngrens is duidelijk vele lager dan die van vrouwen 😅!

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Pindanootje » 3 februari 2022, 20:02

Beterschap Mich, ziek zijn met een pasgeborene bij je is extra zwaar🥴 Gelukkig dat 't zo'n gemakkelijk meisje is😍 en idd je gevoel volgen op vlak v haar gewicht, net als alle andere vlakken ook, mom knows best en vooral omdat je 't al 3x eerder gedaan hebt. Komt goed.
Grappig dat je nu al kan merken wat voor vinnig hevig ding ze is😄
En in de broeken van voordien passen gaat bij mij enkel op als je de zwangerschapsbroek telt, 3maand na bevalling nog altijd flubberbuik, hoewel ik al m'n kilos kwijt ben 🤷‍♀️
En idd 't gaat méga snel allemaal, vind 't wel tof, steeds meer interactie en ontdekken enzo, maar ook steeds meer loslaten. Vd innige cocon vh begin, naar 't weg brengen omdat ik terug moet werken, de afspraken lopen al binnen en voel de druk ch normale leven weer beetje komen. Mrja hoort erbij.
Oké een dunne lepel hou k in gedachten thx, bepaald merk wat aan te bevelen is?
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Pindanootje » 3 februari 2022, 20:13

Elvira (sorry nog een eetvraag) is er ook een alternatief voor pannekoeken 😄? En als je vegan bent en in AH winkelt moet je zeker de beyond burger eens proberen trouwens, ik vind die top😍
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

Elvira
Berichten: 593
Lid geworden op: 24 juni 2020, 20:23

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Elvira » 4 februari 2022, 8:43

Pindanootje schreef:
3 februari 2022, 20:13
Elvira (sorry nog een eetvraag) is er ook een alternatief voor pannekoeken 😄? En als je vegan bent en in AH winkelt moet je zeker de beyond burger eens proberen trouwens, ik vind die top😍
Met plezier hoor ☺️ Kant en klare pannenkoeken heb ik nog niet gevonden, dus ik maak ze altijd helemaal zelf. Veel werk, maar is het echt waard haha. Dit is het recept: http://www.oneingredientchef.com/vegan-pancakes/

Maar jij bent natuurlijk niet vegan, dus de meeste pannenkoekenmixen hebben geen koemelk. Dat moet je wel zelf toevoegen, maar kan je gewoon vervangen door havermelk, amandelmelk, soja melk, etc... qua vetstof dan geen boter maar zonnebloemolie, of een plantaardige boter.

En ja idd, die beyond burger is zo lekker, ze hebben echt goede alternatieven nu zowel in de AH als in de Delhaize hier 👏🏻
jun 2019 - aug 2020: 10x IUI: neg
sept - dec 2020: ICSI pick up & 3 TP
6 jan 2021: vierde TP - pos! 💛 bevallen op 13 sept 2021

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Pindanootje » 4 februari 2022, 12:28

Thx meid! :)
Hoe waren jullie nachtjes gegaan?
Wij zijn net terug vd dokter en spuit, oh was zo zielig. Wou m weer laten drinken als afleiding /troost maar hij wou niet en had de dokter in de gaten alsof ie al wist wat ging komen. Voelde me zo'n verrader🙈 enorm huilen vd prik, m'n moederhart brak..zelf thuis ook ff gehuild. hopelijk niet teveel last ervan komende dagen..
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

Minosh
Berichten: 1361
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Minosh » 4 februari 2022, 13:01

Die spuitjes he, zo erg, de ltste x heeft ze niet geweend, zelf de dokter was verbaasd, wel weer wat verhoging… Ik hoop dat hij er niet veel last van heeft🍀

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Pindanootje » 4 februari 2022, 13:57

Minosh schreef:
4 februari 2022, 13:01
Die spuitjes he, zo erg, de ltste x heeft ze niet geweend, zelf de dokter was verbaasd, wel weer wat verhoging… Ik hoop dat hij er niet veel last van heeft🍀
Amai wat flink. Hier was 't just veel erger dan de eerste x. Kga ook niet meer proberen m te laten drinken volgende x of hij maakt nog een negative associatie met bv ook🤦‍♀️

Weet je wat ik ook merk sinds k mama ben, dat k véél sneller emotioneel ben bij dingen over kinderen. Echt een pak. Vroeger kon k iets int nieuws horen en denken ja das erg, en klaar. Maar nu... Er is bijv zo'n reeks op één "niets gaat over" vd busramp met die kinderen 10j geleden na hun skireis. Omg kon niet stoppen met huilen. Of vanmorgen las ik over dat jongetje van 5 wat in die waterput is gevallen in Marokko en ze al 2 of 3 dagen bezig zijn m proberen redden. Amai gelijk in tranen tot en met. Hebben jullie dat ook? 🙈
Ben int algemeen gwn emotioneler ook mss. Vanmorgen zelfs ff een traan van ontroering omdat kleintje er zo schattig uit zag en k zoveel van m hou😅
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

Minosh
Berichten: 1361
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Minosh » 4 februari 2022, 14:44

Ik heb dat ook, ik begon ook te wenen toen ze het teruf aanhaalde over het bus ongeluk, ik denk dat dit normaal is, je kan het je nu meer voorstellen en voelen omdat we ons kindje zo graag zien❤️! Hoort bij het moederschap, die emotionele tranen🥰.

Elvira
Berichten: 593
Lid geworden op: 24 juni 2020, 20:23

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Elvira » 4 februari 2022, 16:27

Och die spuitjes, zo zielig toch he om aan te zien! De eerste keer was ik daar ook emotioneel van - dus over tranen gesproken, inderdaad heel normaal 😅 Vannacht een goede nacht, ze sliep tot 6 uur ondanks de snotneus!! Ze had minder geslapen op de creche, en ook minder gedronken, misschien is dit de truc? Ik laat het weten haha. Fijn weekend allemaal dames 😘
jun 2019 - aug 2020: 10x IUI: neg
sept - dec 2020: ICSI pick up & 3 TP
6 jan 2021: vierde TP - pos! 💛 bevallen op 13 sept 2021

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Pindanootje » 4 februari 2022, 22:12

Hij is vandaag veel slaperiger, en weer 38,6 dus koorts, perdolan gegeven, nu nog bv en dan naar boven de nacht in. Zal m nu maar geen slaapzak en dekens geven of hij geraakt de warmte niet kwijt. Bamboe kleertjes en een laken denk ik enkel, en de kamer iets warmer. Benieuwd hoe 't zal gaan. Slaapwel iedereen en fijn weekend 💕
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

Elvira
Berichten: 593
Lid geworden op: 24 juni 2020, 20:23

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Elvira » 6 februari 2022, 19:51

Hey dames, hopelijk hadden jullie een fijn weekend!
Minosh, hoe gaat het zelfstandig in slaap vallen?
Pindanootje, is de koorts gezakt hopelijk? Zeg en hoe doe jij dat samen in bad gaan? Voor je zoontje dan dat zitje, maar verder nog praktische tips?

Hier heeft ze voor het eerst omgerold, van buik naar rug! Ook een fiere mama dus, ze oefent al heel lang en hard dus was leuk om te zien toen het lukte.
jun 2019 - aug 2020: 10x IUI: neg
sept - dec 2020: ICSI pick up & 3 TP
6 jan 2021: vierde TP - pos! 💛 bevallen op 13 sept 2021

Minosh
Berichten: 1361
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Minosh » 6 februari 2022, 20:19

Ooch zo fijn Elvira!! Een échte mijlpaal!
Zo ontwikkelen nu wel heel snel he😅.
Hoe gaat het met jou?

De dutjes lopen heel goed, ze valt zelfstandig in slaap. s avonds ook, maar komt wel nog 2 x wakker s nachts, maar het hoort er voorlopig gewoon bij…
Ik ben voor de eerste x niet mee gegaan naar boven met haar😅, mijn eerste avondje voor mezelf!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten