Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Ada
Berichten: 179
Lid geworden op: 5 juni 2021, 15:55

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Ada » 12 september 2022, 20:03

Lore1 schreef:
11 september 2022, 14:24
Ada schreef:
11 september 2022, 12:59
Lore1 schreef:
10 september 2022, 9:23
Hier verloopt het vrij vlot in het algemeen, we hebben een goedlachse actieve baby maar sinds ze naar de crèche gaat (mei 2022), heeft ze een hoestje en slijmen waar we niet vanaf geraken. Gelukkig heeft ze er zelf niet al te veel last van maar we hopen toch dat het eens beter gaat worden... Kiné en puffers al weken/maanden.

Ze is ook helemaal geen dan van GP en fp, morgen is ze 7m maar nog steeds eet ze slechts enkele hapjes. Dat blijft dus ook wat een strijd maar gelukkig drinkt ze voldoende en vlotjes haar melk. Maar volgens de kinderarts is de melk onvoldoende voor baby's na 6 maanden... Voorlopig vinden we een diëtist iets te extreem aangezien het nog kan veranderen ook?! :|

Ons meisje heeft al 2 tandjes, ze heeft veel aan haar bijtring gehad die periode.
Dat is echt foute info. Melk is het belangrijkste tot 1 jaar. Vaste voeding is ook belangrijk, voornamelijk voor ijzer. Maar het aller belangrijkste is dat een kindje er plezier in heeft en dat het geen strijd is. Misschien idd eens zoeken naar info over de rapley methode. Mijn zoontje heeft zo leren eten vanaf 6 maanden. Ik heb hem nooit 1 papje gegeven, het duurde wel maanden voor hij echt hoeveelheden binnen kreeg maar dat is helemaal niet erg. De regie heeft altijd bij hem gelegen. Hij is nu 16 maanden en eet echt super flink!
Een tip is de app “solid starts”. Ze hebben ook een interessante instagram pagina en website. Via de app kan je van elk soort eten zien hoe je het moet snijden afhankelijk van de leeftijd van je baby. Ik vond het zalig en ook tijdswinst want hij at gewoon altijd met mij samen 🙂.
Bedankt voor de tips, ben hen direct gaan volgen. Weer wat lectuur :lol: Hoe deden jullie dat in de crèche? Want daar geven ze altijd pap (of ze proberen toch).
Bij mij in de crèche stonden ze open voor rapley. Dat is niet in elke crèche zo. De combinatie is echt geen probleem. Wist je dat de kans dat een kindje zich verslikt in een stukje dat hij zelf in zijn/haar mondje steekt kleiner is als ze het zelf in hun mond steken? De hersenen weten dan veel beter wat er komt 🙂.
Al mijn vriendinnen met oudere kindjes die mijn zoontje zagen eten zeiden “amai als ik dat geweten had”. Het is zo leuk om je kindje gewoon te betrekken bij de maaltijden. Als je kindje ziet dat jij (hetzelfde) eet zal het ook veel meer zin hebben om het ook te proberen. Succes met lezen want tis idd wel wat info!
2019 4x iui ❌
2020 1x iui, 2x icsi ❌ ---- icsi 3 - 💙
2022 start brusje - fet 1-3 ❌
Nov 22 icsi 4 - biochemische zws
Feb 23 icsi 5 - 1 verse tp - stilgeboren na 37w
Maart 24 start brusje - nog 2 ❄️

Hillie
Berichten: 223
Lid geworden op: 8 mei 2021, 15:55

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Hillie » 19 september 2022, 14:01

Pffff... Eerste helft vd vakantie was ok (al is vakantie met een baby niet echt ontspannend moet ik zeggen), maar in het midden van de week is Lotte helemaal veranderd. Plots deed ze overdag enkel nog maar 3 of 4 dutjes van een half uur, nooit langer. Dus veel te moe en nooit in diepe slaap. Dan ook 's nachts vaker wakker, en echt brullen. En plots wil ze ook haar tut niet meer! Dus ik krijg haar ook bijna niet meer gesust... Dus dan weer een extra nachtvoeding ingelast want was de enige manier om haar te sussen.
Nu we terug thuis zijn is het weer wat beter, maar de tut wilt ze nog altijd niet?! Dus vannacht eerst half uur staan wiegen, maar ze bleef maar zeuren (niet brullen gelukkig). Het was zeker geen honger, maar was enige manier om haar te sussen, dus om 5u maar al voeding gegeven. Pffff, vroeger kon ik gewoon tut terug steken (heel af en toe moest ik ze ook pakken) en viel ze meteen weer in slaap. Nu totaal niet meer... Ik zie nog geen tandjes doorkomen (ze is 8 maand), dus geen idee waarom ze plots haar tutje niet meer wilt???

Nog een kledingvraagje: ons Lotte is een kleintje, ze zit nu tussen een 62 en 68, ik vind echt bijna geen kleren die haar goed zitten (gewoon body of trui en broekje ofzo he). Ze is smal, en bijna alles is 10cm te breed. Iemand die een merk weet voor smalle kindjes??
Mei 2020: Start zwangerschapswens
April 2021: icsi 1 - verse TP mislukt - 1 cryo
Mei 2021: zwanger van enige cryo!
Januari 2022: dochtertje geboren
Oktober 2022: opstart icsi 2 --> niet doorgegaan want onverwacht op natuurlijke wijze zwanger!?!

Zitav
Berichten: 658
Lid geworden op: 6 april 2020, 17:50

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Zitav » 19 september 2022, 14:31

Hillie schreef:
19 september 2022, 14:01
Pffff... Eerste helft vd vakantie was ok (al is vakantie met een baby niet echt ontspannend moet ik zeggen), maar in het midden van de week is Lotte helemaal veranderd. Plots deed ze overdag enkel nog maar 3 of 4 dutjes van een half uur, nooit langer. Dus veel te moe en nooit in diepe slaap. Dan ook 's nachts vaker wakker, en echt brullen. En plots wil ze ook haar tut niet meer! Dus ik krijg haar ook bijna niet meer gesust... Dus dan weer een extra nachtvoeding ingelast want was de enige manier om haar te sussen.
Nu we terug thuis zijn is het weer wat beter, maar de tut wilt ze nog altijd niet?! Dus vannacht eerst half uur staan wiegen, maar ze bleef maar zeuren (niet brullen gelukkig). Het was zeker geen honger, maar was enige manier om haar te sussen, dus om 5u maar al voeding gegeven. Pffff, vroeger kon ik gewoon tut terug steken (heel af en toe moest ik ze ook pakken) en viel ze meteen weer in slaap. Nu totaal niet meer... Ik zie nog geen tandjes doorkomen (ze is 8 maand), dus geen idee waarom ze plots haar tutje niet meer wilt???

Nog een kledingvraagje: ons Lotte is een kleintje, ze zit nu tussen een 62 en 68, ik vind echt bijna geen kleren die haar goed zitten (gewoon body of trui en broekje ofzo he). Ze is smal, en bijna alles is 10cm te breed. Iemand die een merk weet voor smalle kindjes??
Hey Hillie, niet fijn!
Zou het kunnen dat ze in een sprongetje zit?
Ik dacht ook dat ze rond 8 maand verlatingsangst kunnen krijgen en daardoor ook minder goed slapen .. :/
Kid / pcos
1e IUI Ma 21: Neg.
2e IUI April 21: Neg.
3e IUI Mei 21: Neg.
4e IUI Juni 21: Positief 💕 dochter geboren op 08/03/22

2023: Start brusje:
1e IUI Okt 23: Neg.
2e IUI Nov 23: Positief 💕

Glow
Berichten: 559
Lid geworden op: 10 mei 2021, 17:11

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Glow » 19 september 2022, 15:40

Hillie schreef:
19 september 2022, 14:01
Pffff... Eerste helft vd vakantie was ok (al is vakantie met een baby niet echt ontspannend moet ik zeggen), maar in het midden van de week is Lotte helemaal veranderd. Plots deed ze overdag enkel nog maar 3 of 4 dutjes van een half uur, nooit langer. Dus veel te moe en nooit in diepe slaap. Dan ook 's nachts vaker wakker, en echt brullen. En plots wil ze ook haar tut niet meer! Dus ik krijg haar ook bijna niet meer gesust... Dus dan weer een extra nachtvoeding ingelast want was de enige manier om haar te sussen.
Nu we terug thuis zijn is het weer wat beter, maar de tut wilt ze nog altijd niet?! Dus vannacht eerst half uur staan wiegen, maar ze bleef maar zeuren (niet brullen gelukkig). Het was zeker geen honger, maar was enige manier om haar te sussen, dus om 5u maar al voeding gegeven. Pffff, vroeger kon ik gewoon tut terug steken (heel af en toe moest ik ze ook pakken) en viel ze meteen weer in slaap. Nu totaal niet meer... Ik zie nog geen tandjes doorkomen (ze is 8 maand), dus geen idee waarom ze plots haar tutje niet meer wilt???

Nog een kledingvraagje: ons Lotte is een kleintje, ze zit nu tussen een 62 en 68, ik vind echt bijna geen kleren die haar goed zitten (gewoon body of trui en broekje ofzo he). Ze is smal, en bijna alles is 10cm te breed. Iemand die een merk weet voor smalle kindjes??
Pff, wat lastig Hillie. Klinkt als een sprongetje, maar ik weet om den duur zelf niet meer wanneer die vallen. Hopelijk betert het snel..

Hier ook een kleintje. Het liefst doe ik haar kleertjes van de C&A aan omdat die maatjes wel overeen komen met haar lengte. We zijn net overgestapt naar een 68 dus ze zwemt wel wat in de pyjama's. Maar de broekjes zitten wel goed en het is niet zo erg als de romper wat groter is. Het helpt op dat vlak wel ook dat ze een herbruikbare luier draagt. Ze heeft direct een veel dikke poep daardoor. 😅
PCOS
Feb '21 - apr '21: IUI 1 & 2 - neg
Jun '21: IUI 3 - pos 💕
Dochter geboren op 01.03.2022

Start brusje
Nov '22: IUI 1 - pos 💕
Zoon geboren op 30.07.2023

mich75
Berichten: 2996
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door mich75 » 19 september 2022, 21:00

@Hillie, hier sinds een kleine maand last van eenkennigheid/verlatingsangst. Als ze bij iemand buiten ons gezin op de schoot zit begint ze te wenen.

Sindsdien slaapt ze ook enorm licht, ze wordt echt bij het minste wakker, in de voormiddag slaapt ze nog amper, in de namiddag valt het mee als ik ze boven in het donker leg, maar als ze in haar park ligt dan zijn het ook mini-dutjes.

Omdat ze zich stilaan begint recht te trekken hebben we vorige week haar park verlaagd en de co-sleeper afgebroken en het babybed uitgehaald. De laatste weken was ze al wat meer aan het zeuren in haar bedje, maar nu is het er echt over, vanaf ik haar terug leg na haar voeding begint ze te wenen of te kreunen. Dit kan soms wel een uur duren, de beste oplossing (voor mijn nachtrust) is ze gewoon bij ons in bed leggen.
Zelfs al valt ze in slaap tijdens of na haar voeding, vanaf ik ze vastpak om in haar bed te leggen, is ze wakker en begint ze te jammeren.
Sommige nachten gaat het beter en kan ik ze wel terugleggen of stopt het jammeren na enkele minuten.

Vandaag zijn we mijn pa gaan helpen verhuizen, een kleine ramp. Ik kon F echt geen halve minuut achterlaten of ze brulde de hele boel bijeen. Hoe goed mijn stiefmama ook probeerde, ze bleef brullen, uiteindelijk is ze pas rond 15u in slaap gevallen en in de voormiddag amper een half uurtje geslapen denk ik.

De andere kindjes hadden ook wel last van eenkenningheid, maar minder van verlatingsangst. Ik weet niet of het daarmee te maken heeft, maar F is de enige van de 4 waarmee ik een gouden uur heb gehad.

Ik hoef haar niet per sé vast te houden, ze moet me vooral kunnen zien, het huilen stopt dan en ze begint te lachen, maar als ik verdwijn dan begint ze opnieuw.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Goedgelukje
Berichten: 378
Lid geworden op: 30 april 2021, 12:03

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Goedgelukje » 2 oktober 2022, 21:19

Hebben jullie kleintjes al tandjes? A voorlopig nog niet, maar vandaag ze was ze echt haar zelf niet. Super hangerig, veel huilen, nog net iets meer zeveren als anders.. Haar kaakjes zagen de laatste paar dagen ook wat rood. Dus ik vermoed tandjes.. Ze is ook bijna 8 maanden intussen.

Van eenkennigheid merk ik hier nog niet zo veel op 🙈 het kind geeft geen kick wanneer iemand anders ze vastpakt. Soms lijkt het alsof ze geen onderscheid kent tussen mij of iemand anders. Dan doet mijn mama-hart stiekem wat pijn 😜
07/19: stop pil
09/20-10/20 pcos en verminderde zaadkwaliteit
01/21-03/21: 3 x IUI ❌❌❌
04/21: ICSI 1.1 Verse tp ❌
06/21: ICSI 1.2 ❤️ Dochtertje geboren 🥰
10/22: ICSI 1.3 💙 Zoontje geboren 🥰

Glow
Berichten: 559
Lid geworden op: 10 mei 2021, 17:11

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Glow » 2 oktober 2022, 22:56

Hier nog geen tandjes. Al maandenlang beweert iedereen dat de tandjes er toch wel bijna gaan komen, aangezien ze vanaf haar 3 maanden veel zevert. Maar nog altijd niets te bespeuren!

Hier is onze meid 7 maanden geworden. Op zich nog geen last van eenkennigheid (is ook wel wat vroeg), maar ze vindt het wel niet meer zo leuk om bij iedereen te gaan. Wanneer mensen toekomen, dan waren ze het gewoon om haar direct over te pakken. Maar dat laat ze niet meer toe. Dan is het direct pruillip en huilen. Ze moet dan even acclimatiseren en na een kwartiertje bij mij vindt ze het wel leuk om bij iedereen te zitten.
PCOS
Feb '21 - apr '21: IUI 1 & 2 - neg
Jun '21: IUI 3 - pos 💕
Dochter geboren op 01.03.2022

Start brusje
Nov '22: IUI 1 - pos 💕
Zoon geboren op 30.07.2023

Lien123
Berichten: 72
Lid geworden op: 11 maart 2021, 16:28

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Lien123 » 5 oktober 2022, 9:02

Amai ik heb hier al maanden niets meer gepost, maar ik vind het zo aangenaam om vergelijkbare ervaringen te lezen.

Ons dochtertje Ella is ondertussen 7,5 maanden oud, en ze groeit echt gelijk kool. Zo zalig om te zien. Ik vind het ook echt telkens leuker worden omdat er steeds meer interactie bij komt kijken. En ik moet zeggen dat het ook steeds gemakkelijker loopt hier. Ze eet vlot, ze slaapt snachts heel goed, ze is altijd zo vrolijk, ze speelt al wat langer zelfstandig sinds ze kan rechtzitten. Enkel overdag doet ze beperkt dutjes, volgens de onthaalmoeder is ze nu eenmaal een baby'tje dat minder slaap nodig heeft. Al vrees ik wel dat haar eerste tandjes er nu echt zitten aan te komen, hier ook rode wangen/veel zeveren/ soms pijnkreetjes/ uitslag/ ...

Ik ben al eventjes terug aan het werk (eind juni begonnen), maar ik heb nu op 's vrijdags een dagje ouderschapsverlof en ik vind het echt leuk om 1x per week echt puur quality time met haar te hebben. Als je er nu op terug kijkt dan is dat zwangerschapsverlof toch echt te snel voorbij gevlogen!

Helaas draagt Ella wel een harnasje (= een spreidbroekje) owv een kleine afwijking aan haar heupen, haar heup is nog niet helemaal gevormd en met dit harnasje aan zou dit volledig verholpen zijn op termijn. Ze heeft het er in het begin wel moeilijk mee gehad, maar nu heeft ze volledig haar weg gevonden. Ik vond het wel moeilijker omdat dit haar bewegingsvrijheid enorm beperkt, en ze de hele zomer ook geen kleedjes of shortjes kon dragen. En ze past met het harnas ook niet meer in de tripp trapp, haar schommel, maxi cosi, ... (haar heupen staan te breed). 'S nachts verliep ook heel moeizaam in het begin, ze rolde bijvoorbeeld continue naar haar buik maar ze kon met dat harnas aan niet terugrollen. Ze slaapt absoluut niet graag op haar buik, dus dan was het sommige nachten echt wel heel pittig (meer als 10 keer opstaan om haar terug te draaien). Nu leggen we het borstvoedingskussen rondom haar, en dat gaat wel heel goed. Ik heb alleen een beetje schrik of we dat op termijn nog afgeleerd gaan krijgen. Ze moet het harnasje nog aan tot begin november, en dan hebben we een nieuwe opvolg echo. Fingers crossed dat haar heupjes in orde zijn en het spreidbroekje uit mag!

Wij willen ook heel graag gaan voor een brusje, we hebben nog 6 cryo's. Alleen heb ik in februari een keizersnede gehad en toen het advies gekregen dat je binnen het jaar niet zwanger mag geraken owv grotere kans op miskraam omdat de wonde nog niet helemaal genezen zou zijn. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik ga allesinds al een afspraak inzetten bij de fertiliteitsarts om toch eens te horen hoe dit juist zit :-)
12/2018: kinderwens
12/2019: corona vertraging
09-12/2020: 4 x IUI - neg
05/2021: TP1.1 - neg
06/2021: TP1.2 - pos 💕 dochtertje 02/22

12/2022: opstart brusje uitgesteld
12/2023: TP1.3 - neg (bioch. zw)
01/2024: TP1.4 - neg
02/2024: TP1.5

mich75
Berichten: 2996
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door mich75 » 5 oktober 2022, 10:42

Lien123 schreef:
5 oktober 2022, 9:02

Wij willen ook heel graag gaan voor een brusje, we hebben nog 6 cryo's. Alleen heb ik in februari een keizersnede gehad en toen het advies gekregen dat je binnen het jaar niet zwanger mag geraken owv grotere kans op miskraam omdat de wonde nog niet helemaal genezen zou zijn. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik ga allesinds al een afspraak inzetten bij de fertiliteitsarts om toch eens te horen hoe dit juist zit :-)
Er wordt aangeraden om minimum 1 jaar te wachten na een ks, niet zo zeer owv een miskraam, maar omdat de baarmoeder zou kunnen scheuren thv litteken, wat tot ernstige gevolgen voor moeder en kind kan leiden, met in het slechtste geval overlijden (voor beiden).
Littekenweefsel tgv de ks kan wel de oorzaak zijn voor een mk of het niet innestelen, maar dit is niet echt tijdsgerelateerd.

Je kan zeker al een afspraak maken, dan kan je het bespreken en eventueel een echo laten nemen.
Zo hebben ze gezien dat bij mij het weefsel voldoende dik was en ik eigenlijk niets te vrezen had op dat gebied, ik heb wel 18m gewacht om terug op te starten.

Sinds mijn laatste post is F veel makkelijker qua slapen, ze slaapt geregeld 8u aan een stuk, wat in sommige gevallen nog leidt tot een nachtvoeding als ze om 20u begint met haar 'nachtrust'. Als ze om 23-24u nog wakker wordt voor een voeding dan heb ik ook een ononderbroken nacht.
Als ze overdag uit haar ritme wordt gehaald dan zijn het meestal zware nachten, om de 3u wakker, maar dit gebeurt minder en minder.

Hier ook nog geen tandjes in zicht, wel op alles bijten wat ze kan vinden, ook mijn vingers en polsen, maar ik wijd dit eerder aan de leeftijd dan dat er een tandje op komst is.
Ze heeft steeds meer interesse om zelf te eten, maar zonder tandjes is het tich lastiger. Een stuk banaan gaat nog, een boterham plukt ze helemaal uiteen, maar een cracotte lukt wel, omdat dat wak wordt door haar speeksel, het is wel een plakboel maar ze vindt het blijkbaar lekker.

Verder kruipt ze al een aantal weken op haar buik, in het begin zette ze 1 grote teen en duwde ze zich af, nu gaat het al vlotter en gaat ze geregeld op handen en knieën zitten. In haar park trekt ze zich ook vlot recht.

Ik heb ook al contact opgenomen met mijn arts, ook al is het om pas in januari op te starten. Blijkbaar moet ik niet eerst op consultatie/intake, ik moet gewoon laten weten dat mijn cyclus begonnen is op het moment dat ik wil starten, op voorwaarde dat ik minimaal 2 maanden gestopt ben met bv. Voorlopig nog niet gestopt en ook nog geen ms, maar ik heb nog tijd.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Ada
Berichten: 179
Lid geworden op: 5 juni 2021, 15:55

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Ada » 6 oktober 2022, 13:23

Lien123 schreef:
5 oktober 2022, 9:02
Amai ik heb hier al maanden niets meer gepost, maar ik vind het zo aangenaam om vergelijkbare ervaringen te lezen.

Ons dochtertje Ella is ondertussen 7,5 maanden oud, en ze groeit echt gelijk kool. Zo zalig om te zien. Ik vind het ook echt telkens leuker worden omdat er steeds meer interactie bij komt kijken. En ik moet zeggen dat het ook steeds gemakkelijker loopt hier. Ze eet vlot, ze slaapt snachts heel goed, ze is altijd zo vrolijk, ze speelt al wat langer zelfstandig sinds ze kan rechtzitten. Enkel overdag doet ze beperkt dutjes, volgens de onthaalmoeder is ze nu eenmaal een baby'tje dat minder slaap nodig heeft. Al vrees ik wel dat haar eerste tandjes er nu echt zitten aan te komen, hier ook rode wangen/veel zeveren/ soms pijnkreetjes/ uitslag/ ...

Ik ben al eventjes terug aan het werk (eind juni begonnen), maar ik heb nu op 's vrijdags een dagje ouderschapsverlof en ik vind het echt leuk om 1x per week echt puur quality time met haar te hebben. Als je er nu op terug kijkt dan is dat zwangerschapsverlof toch echt te snel voorbij gevlogen!

Helaas draagt Ella wel een harnasje (= een spreidbroekje) owv een kleine afwijking aan haar heupen, haar heup is nog niet helemaal gevormd en met dit harnasje aan zou dit volledig verholpen zijn op termijn. Ze heeft het er in het begin wel moeilijk mee gehad, maar nu heeft ze volledig haar weg gevonden. Ik vond het wel moeilijker omdat dit haar bewegingsvrijheid enorm beperkt, en ze de hele zomer ook geen kleedjes of shortjes kon dragen. En ze past met het harnas ook niet meer in de tripp trapp, haar schommel, maxi cosi, ... (haar heupen staan te breed). 'S nachts verliep ook heel moeizaam in het begin, ze rolde bijvoorbeeld continue naar haar buik maar ze kon met dat harnas aan niet terugrollen. Ze slaapt absoluut niet graag op haar buik, dus dan was het sommige nachten echt wel heel pittig (meer als 10 keer opstaan om haar terug te draaien). Nu leggen we het borstvoedingskussen rondom haar, en dat gaat wel heel goed. Ik heb alleen een beetje schrik of we dat op termijn nog afgeleerd gaan krijgen. Ze moet het harnasje nog aan tot begin november, en dan hebben we een nieuwe opvolg echo. Fingers crossed dat haar heupjes in orde zijn en het spreidbroekje uit mag!

Wij willen ook heel graag gaan voor een brusje, we hebben nog 6 cryo's. Alleen heb ik in februari een keizersnede gehad en toen het advies gekregen dat je binnen het jaar niet zwanger mag geraken owv grotere kans op miskraam omdat de wonde nog niet helemaal genezen zou zijn. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik ga allesinds al een afspraak inzetten bij de fertiliteitsarts om toch eens te horen hoe dit juist zit :-)
Ik moest sowieso een hysteroscopie laten doen, dit mocht vanaf 8 maanden na de bevalling. Heb het laten doen rond 9 maanden. Daarop zagen ze een paar weefsel-strengetjes die ze doorgeknipt hebben. De dokter zei dat ze blij was dat ze dat hadden gedaan (zou kans op innesteling kunnen verminderen). De hysteroscopie zelf was niet door mijn eigen fertiliteitsarts, die ook pas na 1 jaar wilde starten. Maar die gyn die het onderzoek deed doet ook zelf nog bevallingen (en ziet dus ook patiënten die spontaan zwanger werden binnen het jaar na een ks) en zei dat het voor haar vanaf 8 maanden mag. Maar ik heb dan zelf gewacht tot 14m omdat ik er emotioneel niet klaar voor was, en ook omdat ik zeker tot 1 jaar borstvoeding wilde geven.
2019 4x iui ❌
2020 1x iui, 2x icsi ❌ ---- icsi 3 - 💙
2022 start brusje - fet 1-3 ❌
Nov 22 icsi 4 - biochemische zws
Feb 23 icsi 5 - 1 verse tp - stilgeboren na 37w
Maart 24 start brusje - nog 2 ❄️

Glow
Berichten: 559
Lid geworden op: 10 mei 2021, 17:11

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Glow » 12 oktober 2022, 11:47

Hier zijn we dus ook aan het kijken voor een brusje. Eerste dag duphaston en de arts had ons aangeraden al een echo vast te leggen voor over 14 dagen, wanneer ik normaal een bloeding zal krijgen door de duphaston. Dus ik heb naar de vroedvrouw gebeld en die wil nog geen afspraak vastleggen omdat het niet vast staat dat ik dan een bloeding zal krijgen. Oke, begrijp ik wel. Maar verwarrend van de dokter om dat dan voor te stellen. Maar haar andere opmerking raakte me harder. Ze trok in twijfel dat ik al mocht opstarten omdat L nog geen jaar oud is. Volgens haar moet ik een jaar wachten. Maar de dokter heeft daar totaal geen probleem van gemaakt op onze consultatie. Zei zelfs dat hij het helemaal begreep aangezien het ook vaak niet allemaal direct lukt. Dus het is allemaal best verwarrend nu. Geen fijn gevoel en gewoon ook frustrerend dat mensen die op een natuurlijke wijze kinderen willen niet op zulke dingen botsen. 😣
PCOS
Feb '21 - apr '21: IUI 1 & 2 - neg
Jun '21: IUI 3 - pos 💕
Dochter geboren op 01.03.2022

Start brusje
Nov '22: IUI 1 - pos 💕
Zoon geboren op 30.07.2023

Goedgelukje
Berichten: 378
Lid geworden op: 30 april 2021, 12:03

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Goedgelukje » 12 oktober 2022, 21:25

Dat is idd niet fijn Glow! Wat ik wel vreemd vind is dat de vroedvrouw het zo maar voor het zeggen neemt terwijl de arts al anders beslist heeft? Als de arts zegt dat je mag starten, dan lijkt me dat het advies dat mag gevolgd worden. Waarom zou je een jaar moeten wachten? Was jouw bevalling ook een keizersnede? Kan het me even niet meer herinneren..


Wij gaan hier nu ook elk moment gaan starten. Wij hebben nog 1 cryo en ik mocht gewoon bellen wanneer mijn cyclus start. Ik verwacht dat dat binnen dit en een week zal zijn. Toch weer een beetje spannend afwachten.
07/19: stop pil
09/20-10/20 pcos en verminderde zaadkwaliteit
01/21-03/21: 3 x IUI ❌❌❌
04/21: ICSI 1.1 Verse tp ❌
06/21: ICSI 1.2 ❤️ Dochtertje geboren 🥰
10/22: ICSI 1.3 💙 Zoontje geboren 🥰

Glow
Berichten: 559
Lid geworden op: 10 mei 2021, 17:11

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Glow » 12 oktober 2022, 21:54

Ja, ik vond het gewoon ook heel vreemd dat die conclusie gemaakt werd. Ofwel heeft ze dan niet goed gekeken in mijn dossier, ofwel staat het nergens goed beschreven. Ik heb geen keizersnede gehad dus ik zie ook gewoon niet echt een reden om een jaar te wachten. En ik heb ook al papieren moeten tekenen. Nu goed, over een 2-tal weken zal ik dan moeten bellen voor mijn startlabo vast te leggen. We zullen zien hoe het dan zit. Ik heb sowieso al een beetje stress daarvoor omdat ik vrees dat ik weer met een cyste zit (heb ik bij het eerste traject al 2x gehad). Een cyste betekent sowieso weer vertraging...

Oh, wat fijn dat je dan eindelijk kan starten! Wel spannend inderdaad met die ene cryo. Hopelijk direct een plakkertje. 🤞

Hoe gaat het met de kleintjes trouwens hier? Ze beginnen allemaal zo groot te worden. L is nu 7 maanden voorbij en het is echt genieten van hoe ze de wereld ontdekt. Ze eet ook wel goed. Groentepap en fruitpap gaan er vlot in, maar dat laatste komt er ook weer gemakkelijk uit precies. Iemand ervaring hiermee? Do's and don'ts met de fruitpap?
PCOS
Feb '21 - apr '21: IUI 1 & 2 - neg
Jun '21: IUI 3 - pos 💕
Dochter geboren op 01.03.2022

Start brusje
Nov '22: IUI 1 - pos 💕
Zoon geboren op 30.07.2023

Goedgelukje
Berichten: 378
Lid geworden op: 30 april 2021, 12:03

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Goedgelukje » 12 oktober 2022, 22:33

Ai, wat moet er dan gebeuren als je een cyste zou hebben? Voel je dat als je een cyste hebt, met dat je zegt dat je een vermoeden hebt?

Hier niet echt tips voor het teruggeven, Aude geeft ook nog gemakkelijk terug. Wij doen soms wat koekjesmeel bij de fruitpap zodat het iets dikker is. Maar weet niet of dat echt veel helpt..

Hier gaat het goed met ons meisje. Ik geniet zo hard van het mama-zijn. Is echt de mooiste periode in mijn leven. Klinkt zo cliché om te zeggen, maar zo voelt het echt. A is ook een super vrolijk kind, zo leuk 🥰 ! Eten gaat hier ook vlotjes naar binnen. Wat ze sinds een twee tal weken hier heeft, is dat ze bij haar dutjes overdag niet meer zelfstandig in slaap valt. Dan begint ze te wenen. Dan wandel ik rond met haar in een donkere kamer en als ze diep genoeg slaapt leg ik ze weg. Vaak wordt ze dan aan het einde van haar dut ook wel ineens heel plots en wenend wakker. Dan duurt het ook meestal wel even eer ze terug op haar effen is en mag ik ze zeker en vast niet neerleggen/loslaten. En op de crèche of bij mijn schoonmama heeft ze dat nooit en gaat ze wel zelfstandig slapen 😅. Dat is dan mss toch een beetje die verlatingsangst ofzo?!

En verder is Aude haar stoelgang wel nog steeds niet genormaliseerd. Ze krijgt nu sinds 2 maanden geleden groente en fruitpap en sindsdien is ze geconstipeerd. Ze krijgt al dagelijks een siroop die laxerend zou werken en 1 of 2 keer per week moeten we een suppo steken omdat ze er last van heeft. Ik hoop voor haar dat het snel betert! Iemand van jullie kindjes dat dat nog heeft?

Hoe gaat het met jouw meisje verder nog, Glow?
07/19: stop pil
09/20-10/20 pcos en verminderde zaadkwaliteit
01/21-03/21: 3 x IUI ❌❌❌
04/21: ICSI 1.1 Verse tp ❌
06/21: ICSI 1.2 ❤️ Dochtertje geboren 🥰
10/22: ICSI 1.3 💙 Zoontje geboren 🥰

mich75
Berichten: 2996
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door mich75 » 12 oktober 2022, 23:34

F is ondertussen 8,5 maanden, volgende week naar K&G🙈

Eten gaat hier ook vlot en teruggeven gebeurt eigenlijk nooit. Ik probeer me wel te houden aan de groenten en fruit dat ze mag hebben voor haar leeftijd. In de gp doe ik altijd een goede scheut olie, zo schuift alles goed 😉

Mama worden heeft mij enorm veranderd en inderdaad de mooiste periode van mijn leven en het is alleen maar beter geworden toen er kindjes bijkwamen.

Ik vind het toch wel bizar hoe uiteenlopend de meningen/adviezen van artsen zijn. Eline kreeg quasi direct een tp en gaat 2 kindjes hebben op minder dan een jaar tijd en dan anderen moet minstens een jaar wachten, ook zonder ks. Jammer genoeg zijn we afhankelijk van die artsen.

@Glow, ik vind het ook wel straf van die vroedvrouw, misschien toch wel eens opnemen met je arts.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten