Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Plaats reactie
Emelie
Berichten: 289
Lid geworden op: 3 augustus 2020, 21:09

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Emelie » 19 september 2021, 15:50

Ik ben intussen 20+2 en precies 5 kilo bijgekomen… ik eet vaker en wat meer, maar wel meer fruit en noten dan vroeger. Ongezond af en toe, maar minder dan vroeger omdat ik meer zin heb in gezond snoepen πŸ˜‚
08/18 pilstop
04/19 PCOS start 6x clomid
10/19 start IUI (4x neg)
06/20 IVF/ICSI 1: 5 ❄ 2 ⭐ 3 ❌
03/21 ICSI 2: 1 ❄ πŸ₯° 03/02/2022 Lily ❀

Tagomi
Berichten: 161
Lid geworden op: 12 april 2021, 10:04

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Tagomi » 19 september 2021, 16:27

Ik ben nu 17+3 en ondertussen 1 kg bijgekomen, maar gezien het vele overgeven in het begin was ik eerst 2 kg afgevallen :)
Ondertussen is er bij mij toch ook al wel een ferm buikje zichtbaar hoor :)

Lore1
Berichten: 210
Lid geworden op: 4 januari 2021, 11:28

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Lore1 » 19 september 2021, 17:13

Hier 20+2 en er is zo goed als niets bij maar ik was 2 a 3 kg afgevallen sinds het begin. Doordat ik wat reserve heb, let ik wel wat op om niet teveel bij te komen.
De buik is wel al zichtbaar πŸ˜€
Start 2019
Jan 2021: IUI 1 - neg
Maart 2021: IUI 2 - neg
April 2021: IUI 3 - neg
Mei 2021: IUI 4 - positief! ❀️
Natuurlijk zwanger van brusje - uitgerekend mei 23 ❀️

Glow
Berichten: 558
Lid geworden op: 10 mei 2021, 17:11

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Glow » 19 september 2021, 20:11

Ik ben 2 kg afgevallen in het eerste trimester. Nu (16+4) ben ik die kilo's nog altijd niet bijgekomen. Ik blijf steken op een halve kilo van mijn startgewicht (normaal gewicht btw). Maar iedereen is gewoon anders. Mijn buikje is wel al aanwezig en ik begin er ook opmerkingen over te krijgen (van mensen die weten dat ik zwanger ben). Dus tis fijn dat het zichtbaar begint te worden voor anderen. 😊

Ik snoep wel nog altijd niet zoveel. Chocolade trekt me nog altijd weinig aan. Ons kleintje houdt van fruit precies! Ik heb wel meer honger, maar eet gewoon meerdere kleine porties.
PCOS
Feb '21 - apr '21: IUI 1 & 2 - neg
Jun '21: IUI 3 - pos πŸ’•
Dochter geboren op 01.03.2022

Start brusje
Nov '22: IUI 1 - pos πŸ’•
Zoon geboren op 30.07.2023

Goedgelukje
Berichten: 378
Lid geworden op: 30 april 2021, 12:03

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Goedgelukje » 19 september 2021, 22:25

OkΓ©, danku voor jullie reacties! In vergelijking met jullie ben ik toch wel wat meer aangekomen. Ook volgens de website die jij, Mich, gegeven hebt, ben ik een kilo te veel aangekomen.

Ik ga dan toch proberen er beetje meer op te letten. 's avonds kan ik wel die zoetigheden laten vallen en een stuk fruit ofzo in de plaats. Daar heb ik zoals sommigen onder jullie zeiden, ook meer zin in, in fruit, sinds ik zwanger ben. Dat eet ik overdag ook al best wel voldoende.

Al zijn bij mij ook andere zoetigheden altijd goed blijven gaan, een van de weinige dingen die ik wel gemakkelijk binnen kreeg/krijg :).
07/19: stop pil
09/20-10/20 pcos en verminderde zaadkwaliteit
01/21-03/21: 3 x IUI ❌❌❌
04/21: ICSI 1.1 Verse tp ❌
06/21: ICSI 1.2 ❀️ Dochtertje geboren πŸ₯°
10/22: ICSI 1.3 πŸ’™ Zoontje geboren πŸ₯°

mich75
Berichten: 2982
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door mich75 » 19 september 2021, 23:48

Dames, heel even, hoe gezond fruit ook mag zijn, het bevat vrij veel suiker en is ook wel een dikmaker, zeker eens je naar fruitsap en smoothies gaat.

Ik ben ooit eens vrij snel enkele kilo's moeten bijkomen en met een litertje multivruchtensap per dag kwam ik 0,5 tot 1kg per week bij.

Ik probeerde de laatste jaren ook minder te snoepen, maar bij mijn eerste zwangerschap ben ik echt begonnen met zoetigheden en veel chocomelk, ook nog tijdens de bv en dan terug bijgekomen :( terwijl ik na de bevalling vrij snel terug op mijn startgewicht zat.

Daarna zo goed als gestopt en terug op gewicht geraakt. 2de zwangerschap zelfde verhaal, minder bijgekomen dan verwacht, maar +1 kg op 20w en dit met een tweeling. Bij thuiskomst al terug op gewicht, maar daarna combi bv en corona, weer bijgekomen en eigenlijk niet meer kunnen stoppen met snoepen en chocomelk. Met wat moeite wel afgevallen, maar niet zoveel als dat ik had gewild.

Ik moet er wel bij vertellen dat ik in de periodes dat ik geen chocomelk dronk, ik veel melk dronk, tot het moment dat ik ontdekte hoeveel suiker er in melk zit en sindsdien drink ik meer chocomelk en nog amper melk.

Ik eet wel minder chocolade dan bij de vorige zwangerschappen, maar wel al het meest bijgekomen in verhouding denk ik.

Zolang het niet extreem is, kan ik er niet van wakker liggen 🀣
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Hillie
Berichten: 223
Lid geworden op: 8 mei 2021, 15:55

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Hillie » 20 september 2021, 0:00

Goedgelukje schreef: ↑
19 september 2021, 22:25
OkΓ©, danku voor jullie reacties! In vergelijking met jullie ben ik toch wel wat meer aangekomen. Ook volgens de website die jij, Mich, gegeven hebt, ben ik een kilo te veel aangekomen.

Ik ga dan toch proberen er beetje meer op te letten. 's avonds kan ik wel die zoetigheden laten vallen en een stuk fruit ofzo in de plaats. Daar heb ik zoals sommigen onder jullie zeiden, ook meer zin in, in fruit, sinds ik zwanger ben. Dat eet ik overdag ook al best wel voldoende.

Al zijn bij mij ook andere zoetigheden altijd goed blijven gaan, een van de weinige dingen die ik wel gemakkelijk binnen kreeg/krijg :).
Maak je aub geen zorgen over die gewichtstoename, je zit perfect tussen de limieten, echt.
Iedereen is anders, hier zie de gemiddelde toename, maar ook wat de gezonde marges zijn. Zolang je daartussen blijft, zit je goed!
https://www.uzleuven.be/nl/gynaecologie ... is-van-bmi

(Ikzelf heb een normaal gewicht, en had een kilo of 5 extra rond 20 a 21 weken).


Ivm bijv. lactoseintolerantie, had ik wel gelezen dat dat geen invloed zou hebben op wat je kleintje verdraagt? En ook aan gynaecoloog gevraagd, en die bevestigde dat ook?
Mei 2020: Start zwangerschapswens
April 2021: icsi 1 - verse TP mislukt - 1 cryo
Mei 2021: zwanger van enige cryo!
Januari 2022: dochtertje geboren
Oktober 2022: opstart icsi 2 --> niet doorgegaan want onverwacht op natuurlijke wijze zwanger!?!

Glow
Berichten: 558
Lid geworden op: 10 mei 2021, 17:11

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Glow » 20 september 2021, 9:16

Ik heb het even opgezocht (wetenschappelijke review, ik doe niet aan blog onderzoek) en er zou wel degelijk een correlatie zijn tussen het innemen van bv melkproducten en een verlaagde kans op allergieΓ«n voor dat specifieke product bij de baby. Dit geldt voor niet-allergische moeders. Het gaat wel over allergieΓ«n, niet over toleranties want dat zijn twee verschillende soorten reacties. Een tolerantie zoals die voor melk gaat over de aan- of afwezigheid van een bepaalde enzyme die melk afbreekt. Een allergie is een immuunreactie. Op zich zou ik me geen zorgen maken over zulke studies. Het is een factor om mee rekening te houden, maar het is natuurlijk geen 1 op 1 relatie. Er zijn ook andere factoren die ervoor zorgen dat je kindje allergisch kan worden of niet.
PCOS
Feb '21 - apr '21: IUI 1 & 2 - neg
Jun '21: IUI 3 - pos πŸ’•
Dochter geboren op 01.03.2022

Start brusje
Nov '22: IUI 1 - pos πŸ’•
Zoon geboren op 30.07.2023

Tagomi
Berichten: 161
Lid geworden op: 12 april 2021, 10:04

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Tagomi » 20 september 2021, 9:18

Goedgelukje, even een ander vraagje, hoe voelt het dan wanneer je je kleintje voelt?
En sinds wanneer voelen de andere dames hun kleintje, of voelen jullie het nog niet? :)
Hier nog niets te voelen, buiten af en toe eens een pijnlijke steek.. maar dat lijkt me dan weer eerder bandenpijn te zijn :)

Ik ben al zo verliefd op ons meisje en zal superblij zijn wanneer ik haar kan voelen :D

Glow
Berichten: 558
Lid geworden op: 10 mei 2021, 17:11

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Glow » 20 september 2021, 9:21

Tagomi schreef: ↑
20 september 2021, 9:18
Goedgelukje, even een ander vraagje, hoe voelt het dan wanneer je je kleintje voelt?
En sinds wanneer voelen de andere dames hun kleintje, of voelen jullie het nog niet? :)
Hier nog niets te voelen, buiten af en toe eens een pijnlijke steek.. maar dat lijkt me dan weer eerder bandenpijn te zijn :)

Ik ben al zo verliefd op ons meisje en zal superblij zijn wanneer ik haar kan voelen :D
Ik voelde haar op 15 weken, denk ik. Maar meestal moet ik gaan liggen in de zetel, na het eten. Ik moet wat geduld hebben en dan voel ik soms kleine plopjes onderaan mijn buik. Het is anders dan het gebroebel van de darmen. Maar het is heel zachtjes en ik kijk ernaar uit dat ze een beetje sterker wordt zodat ik het beter kan voelen en zeker kan zijn dat ze het is!
PCOS
Feb '21 - apr '21: IUI 1 & 2 - neg
Jun '21: IUI 3 - pos πŸ’•
Dochter geboren op 01.03.2022

Start brusje
Nov '22: IUI 1 - pos πŸ’•
Zoon geboren op 30.07.2023

Zitav
Berichten: 647
Lid geworden op: 6 april 2020, 17:50

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Zitav » 20 september 2021, 9:38

Ik eet gewoon zoals ik voorheen at, buiten de dingen die niet mogen natuurlijk. Ik probeer ook niet te hard te ficseren op mijn gedicht. Indien ik te veel bij kom, dan zal de gynaecoloog dit wel zeggen en dan zal ik natuurlijk extra opletten. Tot nu toe heeft ze nog niets gezegd.

Ik heb het gevoel dat ik haar al 1x heb gevoeld ergens vorige week. Maar sindsdien niet meer dus ik denk dat ik misschien iets anders voelde.
Ik zal het ook leuk vinden om haar echt te kunnen voelen is ook een geruststelling he.

Ik ben aan het aftellen naar 1 oktober, dan mogen we eindelijk terug naar de gynaecoloog.
Kid / pcos
1e IUI Ma 21: Neg.
2e IUI April 21: Neg.
3e IUI Mei 21: Neg.
4e IUI Juni 21: Positief πŸ’• dochter geboren op 08/03/22

2023: Start brusje:
1e IUI Okt 23: Neg.
2e IUI Nov 23: Positief πŸ’•

Goedgelukje
Berichten: 378
Lid geworden op: 30 april 2021, 12:03

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Goedgelukje » 20 september 2021, 10:44

@Hillie: Dankje voor de extra info, stelt me wel een beetje gerust :)!

@Tagomi: Het is laag in mijn onderbuik dat ik het voel. Ik kan het eigenlijk weinig anders omschrijven als zachte duwtje die je voelt langs de binnenkant. Velen zeggen mij dat het lijkt op luchtbelletjes die poffen, ik snap wel waarom ze dat zeggen, het heeft er wel iets van weg. Bij mij is het ook wanneer ik stil zit, meestal 's ochtends en ' s avonds. Het is ook meestal wel enkele minuten lang dat ik ze voel en dan stopt het weer even. Voor mij voelt het helemaal anders dan je darmen, ik denk dus wanneer het moment daar is je het echt wel weet. De aller eerste keer twijfelde ik wel wat, maar de dag nadien was ik zeker.

Het zal het bij jou wrs ook wel niet meer zo lang duren vooraleer je ze voelt πŸ˜‰!

En nu al dat verliefde gevoel hebben, zo herkenbaar πŸ₯° ! Hier ook al helemaal in love met ons kleintje!

@Zitav: geniet ervan op 1 Oktober!
07/19: stop pil
09/20-10/20 pcos en verminderde zaadkwaliteit
01/21-03/21: 3 x IUI ❌❌❌
04/21: ICSI 1.1 Verse tp ❌
06/21: ICSI 1.2 ❀️ Dochtertje geboren πŸ₯°
10/22: ICSI 1.3 πŸ’™ Zoontje geboren πŸ₯°

mich75
Berichten: 2982
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door mich75 » 20 september 2021, 13:14

Ik bedoelde dat als je als mama geen of weinig zuivel gebruikt omwille van bv lactose-intolerantie dat dit gevolgen kan hebben voor je baby, maar niet dat hij/zij lactose-intolerantie krijgt, dit komt bij baby's bijna nooit voor.
Er zijn heel wat redenen waarom iemand geen of amper zuivel eet.

Qua voelen/bewegen, haar voelen zitten doe ik al sinds ik 13w ben en sinds 15w af en toe een stampje als het net richting mijn bekken was.
Sinds 17w af en toe vanonder wat getrappel of geboks, waardoor ik het vermoeden had dat ze verticaal lag. Bij het begin van de 20w echo bleek dit te kloppen, maar nog geen minuut later lag ze terug dwars.

Gyn vroeg of ik al beweging voelde en ik zei af en toe, dit vond ze best ok om dat het nog vroeg was. Ik heb ook maar gezegd dat ik de indruk heb dat het eerder een ballerina is dan een voetballer :lol:

En dan heel raar, sinds de echo voel ik ze echt heel vaak, ook al aan de buitenkant, dit heb ik bij de vorige zwangerschappen enkel op het einde gehad en dan ook niet heel vaak.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

eline90
Berichten: 67
Lid geworden op: 9 juni 2021, 9:00

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door eline90 » 20 september 2021, 16:05

Hi!

Weer even geleden, maar het was druk op het werk en mijn man had een weekje vakantie geboekt om de helft van de zwangerschap te vieren..

Ik ben nu 20+3 en ben 1 kg bijgekomen.

De baby voel ik nog niet, mijn schoonzus die 2 weken verder is, kan al een 1.5 maand (maw 6 weken dus sinds week 15-16 's nachts niet slapen omdat de baby haar wakker hield..

Dus ik in alle paniek maar een afspraak geboekt bij de vroedvrouw, of er iets scheelde, want op de echo's is ons zoontje altijd heel actief, hoe komt het dan dat zij niet kan slapen en ik niks voel..

De vroedvrouw zei als eerst dat ik het met een korreltje zout moest nemen, want de baby is nog lang niet groot en sterk genoeg om je 's nachts wakker te houden en dat ik vooral moest stoppen met vergelijkingen te maken..

Op de echo zag ze wel dat mijn placenta tussen mijn buik en de baby lag, meestal zou dat aan de achterkant of zijkanten zijn.
Maar dat ik dat moest beschouwen als een soort van kussentje, dus de baby zou al harder moeten kloppen totdat dat gevoel door de placenta heen tot aan mijn buikwand kan geraken.
Gelukkig zijn daar voor de rest geen nadelen aan..

Maar mijn schoonzus jaagt mij dus continu op door haar zwangerschap met de mijne te vergelijken, zij heeft wel al een hele buik en is 6 kilo bijgekomen en is heel de tijd over haar buik aan het wrijven en continu Aaa-oeehh geluiden aan het maken omdat haar baby niet stil blijft liggen, dat ik denk is die nu aan het faken? Of probeert die mij gewoon angst aan te jagen dat er bij mij iets niet klopt? Of is het ECHT wat ze voelt en mee maakt?

Ook met de babynaam vraagt ze heel de tijd of we NOG ALTIJD geen naam hebben. We hebben nog 4.5 maand te gaan, we hebben toch nog tijd genoeg om het te beslissen..

En over alles van tot aan de babykamer tot doopsuikers.. Het liefst van al zou ik haar willen negeren, maar dan zal ik wel de slechterik worden.. :)

Maar als ik haar zie, is mijn dag en de dag nadien om zeep omdat ik er me zo aan stresseer...
Feb β€˜21: ICSI TP 1.1: POS β€”> MK op 8 weken
Mei β€˜21: ICSI TP 1.2: POS β€”> Zoontje geboren op 26/01/β€˜22 πŸ’™

April β€˜22: ICSI TP 2.1: POS πŸ€πŸ€ž

Glow
Berichten: 558
Lid geworden op: 10 mei 2021, 17:11

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Glow » 20 september 2021, 16:24

Dat lijkt me heel vervelend, Eline! Sowieso is elke zwangerschap anders dus vergelijken heeft echt weinig zin. Het lijkt me ook wel sterk dat ze wakker zou gehouden worden door het schoppen op die termijn omdat de baby echt niet zo sterk is dan. Maar goed, vergelijken heeft geen zin. Haar ervaring is niet die van jou en iedereen ervaart het anders. En jij moet vooral genieten van jouw zwangerschap en jouw ding doen! Heeft niemand anders iets mee te maken. πŸ˜‰
PCOS
Feb '21 - apr '21: IUI 1 & 2 - neg
Jun '21: IUI 3 - pos πŸ’•
Dochter geboren op 01.03.2022

Start brusje
Nov '22: IUI 1 - pos πŸ’•
Zoon geboren op 30.07.2023

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten