Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Plaats reactie
Lien123
Berichten: 72
Lid geworden op: 11 maart 2021, 16:28

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Lien123 » 18 oktober 2021, 9:44

Goedemorgen,

Het is alweer eventjes geleden. Ik vroeg me af hoe ver iedereen momenteel is en hoe het met jullie gaat? :D
Ik ben momenteel 21w+5d, en hier gaat het wel best goed. Af en toe wat last van misselijkheid, hoofdpijn en bandenpijn, maar voor de rest alles okΓ©! Ik kan het baby'tje nog maar beperkt voelen omdat mijn placenta helemaal vooraan ligt, maar 's avonds voel ik ze toch wel al eens. Zooo fijn!

Wij gaan komend weekend naar de Ardennen met de ouders en broers/zussen van mijn man. Daar doen we meestal stevige wandelingen. Ik kan op voorhand moeilijk voorspellen of me dat wel of niet gaat lukken, de bandenpijn komt vaak pas tijdens de wandelingen op, maar als het dan op komt dan kan ik wel echt geen kilometers meer wandelen. Ik vroeg me af of jullie nog vaak bewegen? En of jullie nog stevige wandelingen maken of het toch proberen te beperken? Ik denk dat ik me vanaf nu toch wat ga beperken tot een 'platte/rustige' wandelingen van max 5km. Al weet ik niet of dat voor 21-22w zwanger te zijn misschien al een overdreven 'beperking' is.
12/2018: kinderwens
12/2019: corona vertraging
09-12/2020: 4 x IUI - neg
05/2021: TP1.1 - neg
06/2021: TP1.2 - pos πŸ’• dochtertje 02/22

12/2022: opstart brusje uitgesteld
12/2023: TP1.3 - neg (bioch. zw)
01/2024: TP1.4 - neg
02/2024: TP1.5

mich75
Berichten: 2981
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door mich75 » 18 oktober 2021, 10:23

Hier ondertussen 25+2 en morgen naar de gyn om te kijken of er groeiachterstand is, volgens mij en de vroedvrouw totaal overbodig. Ik ben gisteren even gaan zoeken en bij de laatste controle was ons meisje 5cm groter dan onze oudste op dezelfde termijn, dus een achterstand zou ik het niet noemen.

Uiteindelijk is het ook maar wat gokken want ik zag ook dat de oudste even groot was bij de geboorte als 4 weken eerder, wel 500g meer.

Wat dat wandelen betreft, dat is heel persoonlijk en je moet vooral luisteren naar je lichaam.
Wij zijn zaterdag op stap geweest en in totaal 7-8 km gewandeld, wel in de stad en niet in 1 keer. Ik had voor de zekerheid mijn buikband aangedaan, ik had deze nog van de vorige zwangerschap.
Ik was 's avonds stikop, maar ik had wel 500km gereden en de hele tijd achter mijn tweeling van 2 jaar gelopen.
Bandenpijn viel beter mee dan verwacht, ik denk wel door die buikband, want anders heb ik er vlugger last van.

Bij mij heeft de snelheid van wandelen er ook wel mee te maken, dus als het te vlug gaat dan geef ik aan dat jet voor mij trager moet, anders krijg ik last van bandenpijn en dan lukt het inderdaad niet meer.

Veel hangt ook af van wat je voor je zwangerschap deed, ik eigenlijk niets, buiten achter de kinderen lopen en die opheffen om te verschonen en aan te kleden, ook wel een work-out op zich.
Ondertussen klimt de tweeling vaak zelf op de luiertafel, wat voor mij toch ook een hulp is en met wat geluk zijn ze overdag droog nog voor ik moet bevallen.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Goedgelukje
Berichten: 378
Lid geworden op: 30 april 2021, 12:03

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Goedgelukje » 18 oktober 2021, 17:35

Hey hey,

Hier gaat alles goed. Deze middag de 20 weken echo gehad (ben morgen 22weken). Ons kleintje wou zich alweer niet zo goed laten zien, waardoor metingen moeilijk waren en een 3D printje van haar gezicht spijtig genoeg niet mogelijk was.

Ze is wel heel erg beweeglijk heb ik de indruk. Op elke echo is ze druk aan het bewegen en ik voel ze elke dag gedurende de hele dag door op heel regelmatige basis! Super fijn, sinds een dikke week kan mijn man haar ook voelen bewegen als ze hard genoeg stampt ☺️! Zo leuk om er met twee tezamen van te kunnen genieten!

Hier voorlopig verder geen kwaaltjes, ook nog niet echt last van bandenpijn. Dus over dat wandelen, kan ik niet meespreken.. Maar ik ga zelf sowieso niet langer wandelen dan een uur. En voor 5km ben je toch al gemakkelijk een uur aan het stappen, dus dat lijkt me toch nog wel een mooie afstand om te doen. Dat je niet meer dan 5 km kan/wil wandelen, lijkt me dus best wel normaal en okΓ© πŸ˜‰!
07/19: stop pil
09/20-10/20 pcos en verminderde zaadkwaliteit
01/21-03/21: 3 x IUI ❌❌❌
04/21: ICSI 1.1 Verse tp ❌
06/21: ICSI 1.2 ❀️ Dochtertje geboren πŸ₯°
10/22: ICSI 1.3 πŸ’™ Zoontje geboren πŸ₯°

Zitav
Berichten: 647
Lid geworden op: 6 april 2020, 17:50

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Zitav » 18 oktober 2021, 17:43

Hey!
Hier vandaag 20w + 1. Wat gaat de tijd eigenlijk snel, ondanks ik niet mag werken (werk in de zorg).
Al de helft! Met mij gaat alles goed, buiten vaak last hebben van het zuur en heel vaak jeuk aan buik en borsten. Ik heb een heel droog vel, wat het wss nog erger maakt. Al sinds 16 weken voel ik onze mini geregeld eens en vorige week heeft mijn vriendin ze ook voor het eerst kunnen voelen.
Mensen die niet weten dat ik zwanger ben, verschieten er nog steeds van, al lijkt mijn buik voor mijn vriendin en mij nu toch wat duidelijker aan het worden.
Op onze 20 weken echo is het helaas nog wat wachten tot ik 22w+5 ben en dan is hij spijtig genoeg niet bij eigen gynaecoloog. Ze is op verlof.
Ivm het wandelen, ik denk dat je vooral moet doen wat je lichaam je aangeeft. Ik heb de indruk dat ik wel nog langer dan een uur zou kunnen wandelen of toch nog meer dan 5 km. Wel met pauze natuurlijk. En op een relatief rustig tempo.
Kid / pcos
1e IUI Ma 21: Neg.
2e IUI April 21: Neg.
3e IUI Mei 21: Neg.
4e IUI Juni 21: Positief πŸ’• dochter geboren op 08/03/22

2023: Start brusje:
1e IUI Okt 23: Neg.
2e IUI Nov 23: Positief πŸ’•

Emelie
Berichten: 289
Lid geworden op: 3 augustus 2020, 21:09

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Emelie » 18 oktober 2021, 17:53

Ik intussen 24 + 3 en weinig klachten behalve dat ik sneller vermoeid ben na een dag voor de klas staan. Ons meisje heeft me al enkele keren wakker geschopt, maar dat is wel leuk wakker worden :) donderdag mag ik voor de 24 weken echo. Suikertest bij dokter was goed!
08/18 pilstop
04/19 PCOS start 6x clomid
10/19 start IUI (4x neg)
06/20 IVF/ICSI 1: 5 ❄ 2 ⭐ 3 ❌
03/21 ICSI 2: 1 ❄ πŸ₯° 03/02/2022 Lily ❀

Tagomi
Berichten: 161
Lid geworden op: 12 april 2021, 10:04

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Tagomi » 18 oktober 2021, 18:19

Hej dames,

Hier ondertussen 21 + 4 en lekker op vakantie in het zonnige Spanje momenteel :)
Veel wandelen en zwemmen, maar voor de zwangerschap was ik ook gewoon van op het werk dagelijks heel wat kilometers af te leggen. En voor of na het werk kon ik ook niet stilzitten :)

Ons kleine meisje is vaak hevig, ik voel ze echt meerdere keren per dag/nacht. Vooral wanneer ik in de auto zit of net gegeten heb laat ze zich graag wel eens voelen :)
Verder geen last meer van kwaaltjes, buiten af en toe wat bandenpijn.

Het is wel fijn hier te kunnen lezen hoe het met jullie gaat :)

Liefs,
Tagomi

Glow
Berichten: 558
Lid geworden op: 10 mei 2021, 17:11

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Glow » 18 oktober 2021, 18:43

Hey, leuk om al die updates te lezen!

Hier 20+5. Morgen hebben we onze 20 weken echo. De kleine meid begint toch steeds steviger (en langer) te stampen waardoor mijn vriend haar dit weekend voor het eerst gevoeld heeft! Dat is toch wel magisch. Ik merk ook wel dat ze eerder actief is naar de namiddag/avond toe. Ik ben benieuwd om de bewegingen eens te matchen met wat ik zal zien op de echo!

Ik ben zelf geen wandelaar, maar ik fiets wel veel aangezien ik geen auto heb. Gelukkig heb ik een elektrische fiets, maar toen ik vorige week heel wat tripjes deed (zo'n 30 km op een paar uur tijd) was ik wel echt uitgeput. Ik merk ook wel dat ik tegen mijn buik begin te fietsen. Gelukkig heb ik nog weinig last van pijntjes. Bandenpijn heb ik zelden. Dus op zich verloopt alles nog prima!
PCOS
Feb '21 - apr '21: IUI 1 & 2 - neg
Jun '21: IUI 3 - pos πŸ’•
Dochter geboren op 01.03.2022

Start brusje
Nov '22: IUI 1 - pos πŸ’•
Zoon geboren op 30.07.2023

bigima
Berichten: 140
Lid geworden op: 26 maart 2021, 21:33

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door bigima » 19 oktober 2021, 11:42

Goedemorgen! wat leuk om te lezen dat het met iedereen zo goed gaat :)
We zijn hier ondertussen 27 weken morgen dus het begint echt al te korten πŸ™‚ de baby is heel actief en schopt de hele dag door πŸ™‚β€οΈ
begin november is het terug echo tijd, en ons zoontje komt ook mee om broer in het "echt" te zien ❀️

Wat wandelen betreft... 3 weken geleden kon ik amper stappen,maar met kine is het nu redelijk... ik draag ook wel altijd een band, anders heb ik na 15 minuutjes veel pijn en kan niet verder. Maar zondag toch 1.5u kunnen wandelen met ons zoontje in het bos πŸ™‚ (gelukkig was er af en toe een bankje om te rusten 😁)

Geniet van jullie bolle buikjes en de mooie momenten!
03/2014 ons zoontje is er! πŸ™‚
23/2/2021 iui -negatief
26/3/2021 iui2 - negatief
29/4/2021 iui3 - positief ❀️ zoontje geboren in december ❀️
2/2022 spontaan zwanger - missed abortion 8w 🌟

Glow
Berichten: 558
Lid geworden op: 10 mei 2021, 17:11

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Glow » 19 oktober 2021, 16:07

Hey allen, we hebben net onze 20 weken echo gehad. Die was een grote geruststelling. Alles ziet er goed uit en zoals het hoort. Ons meisje zit ook perfect op het gemiddelde van de curves. Ze had wel weinig zin om mee te werken want ze was weer heel actief en deed niets liever dan haar handjes voor haar gezichtje te houden. 😍
PCOS
Feb '21 - apr '21: IUI 1 & 2 - neg
Jun '21: IUI 3 - pos πŸ’•
Dochter geboren op 01.03.2022

Start brusje
Nov '22: IUI 1 - pos πŸ’•
Zoon geboren op 30.07.2023

Zitav
Berichten: 647
Lid geworden op: 6 april 2020, 17:50

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Zitav » 19 oktober 2021, 16:15

Super om te lezen dat met iedereen alles goed gaat!
Glow, goed dat je 20 weken echo goed was!
Wij zijn aan het aftellen.. Nog effe.. Spijtig dat hij zo laat valt maar niets aan te doen.
Kid / pcos
1e IUI Ma 21: Neg.
2e IUI April 21: Neg.
3e IUI Mei 21: Neg.
4e IUI Juni 21: Positief πŸ’• dochter geboren op 08/03/22

2023: Start brusje:
1e IUI Okt 23: Neg.
2e IUI Nov 23: Positief πŸ’•

mich75
Berichten: 2981
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door mich75 » 19 oktober 2021, 20:05

Vandaag dus tussentijdse echo ivm mogelijke groeiachterstand. Het was een dag met alleen maar problemen op de baan waardoor ik overal te laat was, ook in het zh en dan liep er daar ook nog vanalles mis waardoor ik uiteindelijk 40min te laat was, ze mijn gyn niet konden bereiken en ze dus niet wisten of ik nog op consultatie kon.

Uiteindelijk heeft ze me als laatste gezien, maar vrij kort omdat ze een vergadering had en men al op haar zat te wachten.

Van groeiachterstand is er absoluut geen sprake, ze zit op p50, waardoor ik ook wel een beetje schrik heb dat ze groter en zwaarder gaat zijn bij de geboorte dan mijn andere kindjes.

De bevalling toch maar eens besproken, als ze niet te groot of te zwaar is, wil ze toch voor een vaginale bevalling gaan, indien de bevalling niet spontaan op gang komt zal het van de omstandigheden op het moment afhangen of een inleiding mogelijk is of dat het toch ks wordt.
En als alles vlot verloopt bij een vaginale bevalling en we zijn beide in orde dan mogen we dezelfde dag nog naar huis, maar dat is allemaal nog als, als, als

Tijdens de echo bleek ze dwars te liggen, ik schrok maar de gyn probeerde me gerust te stellen dat het nu nog geen probleem was. Dat was het voor mij ook niet, maar ik had het niet verwacht omdat vooral onderdaan enorm veel beweging voel. Toen heeft ze nog eens gekeken en blijkbaar ligt ons poppemiie net met haar voeten boven mijn bmh en zit ze daar de hele tijd tegen te stampen.

Bmh is nog heel lang, dus daar voorlopig ook geen problemen.

Het enige wat een beetje lastig is, is dat door het groeien van mijn buik, mijn zwaartepunt verplaatst is en ik mij hier dus moet aan aanpassen. Vorige week hierdoor bijna op mijn gezicht gegaan omdat ik mijn evenwicht verloor.
Ik vermoed dat het niet de laatste keer zal zijn omdat ik dit probleempje ook bij de vorige zwangerschappen heb gehad.

Verder geen klachten πŸ™‚
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Hillie
Berichten: 223
Lid geworden op: 8 mei 2021, 15:55

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Hillie » 20 oktober 2021, 8:36

Leuk leuk, al die positieve updates!

Hier ook alles OK, 26.5 weken nu, 8 kilo bijgekomen. Suikertest was OK.
Enige klacht is het staartbeentje dat altijd heel even pijn doet na in de zetel te hebben gelegen, en de vele harde buiken sinds week 23. Vorige week toch maar eens aan de monitor gaan liggen in het ziekenhuis, het uur er voor er een 5-tal harde buiken gehad, en uiteraard tijdens dat half uur aan de monitor geen ene (en dan 3 min later terwijl ik mijn urinestaal aan het opvangen was, wΓ©l weer, typisch...). Mr belangrijkste is dan blijkbaar dat de baarmoederhals niet korter is dan 2.5 cm, en dat was OK, voor morgen nog wel een vervolgafspraak gepland.

Kinderkamer geschilderd (die kamer was nooit herschilderd geweest sinds ik dit huis heb gekocht in 2009), toch fijn om dat afgevinkt te hebben. Nu de zoektocht naar babyspullen begonnen (en al een afspraak/rondleiding in Dreambaby gehad en een vervolguurtje gepland ook), maar nog niets effectief gekocht, eerst even alles laten bezinken en beslissen wat we 2dehands gaan kopen en wat nieuw. Wij vonden de Easywalker wel héél gemakkelijk wandelen (zo licht en wendbaar), maar die wordt niet vaak 2ehands aangeboden.

Groei ze!
Mei 2020: Start zwangerschapswens
April 2021: icsi 1 - verse TP mislukt - 1 cryo
Mei 2021: zwanger van enige cryo!
Januari 2022: dochtertje geboren
Oktober 2022: opstart icsi 2 --> niet doorgegaan want onverwacht op natuurlijke wijze zwanger!?!

Goedgelukje
Berichten: 378
Lid geworden op: 30 april 2021, 12:03

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Goedgelukje » 23 oktober 2021, 8:29

Goedemorgen iedereen!

Hier ben ik stilaan ook in gang geschoten met de kamer van ons kleintje. Sommige meubels besteld en staaltjes van behang laten opvragen. Zo leuk om me mee bezig te houden 😁!

Nu vroeg ik me af of het zo'n kwaad zou kunnen als ik mee help met het schilderen van deze kamer? Mijn man heeft vanwege zijn job daar weinig tijd voor, ik werk 4/5de en heb ook nog redelijk wat verlof gepland dit jaar, dus op dat vlak is het gemakkelijker voor mij om dit werkje te doen.

Heb ook een eerste afspraak gemaakt bij de kinderplaneet voor eind november en de kinderwagen is bij ons ook gekozen en besteld, hier ook de Joolz Geo geworden!

En ohja, heb me ook nog ingeschreven voor een 4-delige workshop voor eind dit jaar bij mijn vroedvrouwenpraktijk. Voor wat meer info en tips rond de bevalling, borstvoeding en eerste verzorging van de baby na de bevalling. Kijk ik best wel naar uit 😊!

Echt genieten vind ik dit allemaal! Al begin ik ook wel stilaan wat last te krijgen van mijn buik die pijn doet als ik op mijn zij lig. Ik heb ook zo'n borstvoedingskussen, maar voorlopig nog niet indruk dat dat helpt. Dus slapen gaat hier op dit moment wat moeilijker. Verder alles tip top hier 😍!
07/19: stop pil
09/20-10/20 pcos en verminderde zaadkwaliteit
01/21-03/21: 3 x IUI ❌❌❌
04/21: ICSI 1.1 Verse tp ❌
06/21: ICSI 1.2 ❀️ Dochtertje geboren πŸ₯°
10/22: ICSI 1.3 πŸ’™ Zoontje geboren πŸ₯°

mich75
Berichten: 2981
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door mich75 » 23 oktober 2021, 10:45

Ik heb al vrij lang last (vanaf 13w? ) als ik op mijn zij moet liggen, sindsdien gebruik ik een klein (40x40 cm) kussentje tussen mijn knieΓ«n en pijnvrij.
Voorlopig heb ik ook nog geen enkel van mijn borstvoedingskussens gebruikt, maar na de bevalling zal dat zeker gebeuren, al heb ik ze in het verleden vaker gebruikt als nestje voor de baby dan om effectief bv te geven πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

Dat schilderen wordt over het algemeen afgeraden, maar er is verf met weinig of geen schadelijke oplosmiddelen, verder goed verluchten en eventueel met een mondmasker, dat zijn we ondertussen toch al gewoon.

De kindjes zijn hier al 6 weken af en aan verkouden en ik heb een paar keer een beetje last gehad, maar ben er goed doorgekomen, tot gisteren, hoesten en stem kwijt.
Bij het hoesten heb ik een arm te kort, want mond bedekken en buik vasthouden is toch moeilijk met maar 2 handen en zonder stem kan ik mijn kindjes niet roepen, maar zij hebben er precies geen last van πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Goedgelukje
Berichten: 378
Lid geworden op: 30 april 2021, 12:03

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Goedgelukje » 23 oktober 2021, 21:49

Verf op waterbasis wordt het dan! Dankje mich!

Ik zit mss toch met een kleine bezorgdheid. Het is nu sinds een 6 Γ  7 weken dat ik ons kleintje voel bewegen. Al vanaf de eerste dag dat ik ze kon voelen, was ze meteen heel erg actief, ik kon ze telkens op veel verschillende momenten van de dag voelen bewegen. Nu sinds een aantal dagen is dat plots veranderd, ik voel ze nog wel elke dag eens, maar echt een heel pak minder in vergelijking met ervoor en daar ben ik dus wat bezorgd over..

Ik heb wel de laatste twee weken veel stress, frustraties, verdriet, emoties in het algemeen om externe dingen die op zich niks met de zwangerschap zelf te maken hebben. Weet niet of dat er iets mee te maken zou hebben..

Zijn er nog onder jullie, bij wie je kleintje normaal heel beweeglijk is, maar dan toch een periode gehad hebben dat dat ineens veel minder was?

Ik ben nu 22w + 4d.
07/19: stop pil
09/20-10/20 pcos en verminderde zaadkwaliteit
01/21-03/21: 3 x IUI ❌❌❌
04/21: ICSI 1.1 Verse tp ❌
06/21: ICSI 1.2 ❀️ Dochtertje geboren πŸ₯°
10/22: ICSI 1.3 πŸ’™ Zoontje geboren πŸ₯°

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten