Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Plaats reactie
Zitav
Berichten: 658
Lid geworden op: 6 april 2020, 17:50

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Zitav » 4 mei 2022, 10:54

mich75 schreef: ↑
4 mei 2022, 7:32
@Hillie, wij hebben een wipper met trillen en ik denk zonder geluid. We hebben hem deze keer niet eens van zolder gehaald omdat hij bij de andere kindjes amper gebruikt is geweest. Maar andere mensen gebruiken hem net heel veel.
Je hoeft het trillen/geluid niet op te zetten πŸ˜‰

@Zitav, zou het misschien komen door je nieuwe dieet? L heeft misschien minder last en eet daardoor makkelijker en is ook rustiger waardoor ze beter slaapt?

Hier ook een weegschaal aangeschaft omdat de oudste zogezegd niet genoeg bijkwam, was dan ook handig bij de tweeling omdat het lichtgewichtjes waren.
Ook deze keer weer gebruikt, maar opgeborgen toen F 8w was.
We gaan met L naar de osteopaat en had het haar ook eens gevraagd. Ze denkt ook dat ze veel slaap in te halen heeft. Zolang ze goed wakker is, wanneer ze wakker is, is het okΓ© en dat ze goed blijft drinken.
Kid / pcos
1e IUI Ma 21: Neg.
2e IUI April 21: Neg.
3e IUI Mei 21: Neg.
4e IUI Juni 21: Positief πŸ’• dochter geboren op 08/03/22

2023: Start brusje:
1e IUI Okt 23: Neg.
2e IUI Nov 23: Positief πŸ’•

bigima
Berichten: 140
Lid geworden op: 26 maart 2021, 21:33

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door bigima » 4 mei 2022, 21:11

We hebben een Moa weegschaal. jekan ook een app downloaden waarop je de groeicurve van de baby kan volgen. mijn man heeft dat gedaan,ik moet gewoon de kilootjes weten 🀣 curves zie ik genoeg bij k&g. 🀣
03/2014 ons zoontje is er! πŸ™‚
23/2/2021 iui -negatief
26/3/2021 iui2 - negatief
29/4/2021 iui3 - positief ❀️ zoontje geboren in december ❀️
2/2022 spontaan zwanger - missed abortion 8w 🌟

Hillie
Berichten: 223
Lid geworden op: 8 mei 2021, 15:55

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Hillie » 9 mei 2022, 8:14

Pffff... Als moederdagcadeau is L gisteren beginnen mijn borst te weigeren πŸ˜• Nachtvoeding nog BV gegeven, en sochtends begon ze plots kei hard te wenen als ik ze wou aanleggen. En ook de keer erna van tzelfde (de andere voedingen gingen we sowieso flesje geven). En vannacht weer van dat... 😭😭😭
(Weet niet of het toeval is dat we sinds zaterdag ook begonnen zijn met 1 voeding per dag te vervangen door kunstvoeding).
En nu?? Truckjes? Moet ik telkens nog proberen ze aan te leggen? Of...?
Ik wou heel langzaam afbouwen, maar mss heeft ons klein monstertje er anders over beslist??
Mei 2020: Start zwangerschapswens
April 2021: icsi 1 - verse TP mislukt - 1 cryo
Mei 2021: zwanger van enige cryo!
Januari 2022: dochtertje geboren
Oktober 2022: opstart icsi 2 --> niet doorgegaan want onverwacht op natuurlijke wijze zwanger!?!

Zitav
Berichten: 658
Lid geworden op: 6 april 2020, 17:50

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Zitav » 9 mei 2022, 16:36

Hillie, als jij nog BV zou willen geven kan het misschien helpen om huid op huid te liggen?
Kid / pcos
1e IUI Ma 21: Neg.
2e IUI April 21: Neg.
3e IUI Mei 21: Neg.
4e IUI Juni 21: Positief πŸ’• dochter geboren op 08/03/22

2023: Start brusje:
1e IUI Okt 23: Neg.
2e IUI Nov 23: Positief πŸ’•

Tagomi
Berichten: 161
Lid geworden op: 12 april 2021, 10:04

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Tagomi » 11 mei 2022, 6:15

Zijn er hier nog dames die binnenkort willen starten voor een broertje of zusje?
Wij hebben morgen een afspraak in Jette, maar kijk er echt hard tegenop! Wij hebben geen cryo's, het enige embryoorje dat we hadden is onze prachtige dochter geworden :)
Ook onze dokter is weg uit Jette, we starten dus weer vanaf nul..

Johanna1991
Berichten: 144
Lid geworden op: 29 juli 2020, 21:19

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Johanna1991 » 11 mei 2022, 8:47

Ik ben maandag ook bij fertiliteit geweest, maar enkel om te horen of de cyste op mijn eierstok een probleem zou vormen bij een volgende terugplaatsing. De arts beweerde van niet, zolang ik geen nieuwe punctie nodig had was het geen probleem zei ze. Ik heb dan maar van de gelegenheid gebruik gemaakt om zoveel mogelijk vragen te stellen :lol: Of ze een bepaalde regel hadden van wanneer opnieuw te mogen starten, maar die was er niet. Zolang je geen keizersnede hebt gehad en geen borstvoeding meer geeft, mag je meteen terug beginnen. Ik zei dat ik het nogal lastig vond dat die embryo's daar maar in een diepvriezer zitten te zitten, maar ze zei dat het niet uitmaakt of een embryo daar nu twee dagen of twee jaar in zit. Ik weet niet of ik dat helemaal moet geloven, maar goed :p Ze zei vooral te genieten van mijn babytje nu, en ik heb eerlijk gezegd totaal geen zin om nu al terug in die medische malemolen te stappen. Ik denk dat ik dan inderdaad minder zou genieten van het babytje dat ik nu heb. Het was wel heel gek om daar terug te zijn nu ik een kind heb, ik kon dan ook fotootjes tonen van hem, ik kan me voorstellen dat dat als fertiliteitsarts ook wel leuk is om te zien waarvoor je het uiteindelijk allemaal doet.

Ondertussen begint ons zoontje te rollen, help :) Straks kruipt hij en moet je dubbel zo hard oppassen! Nu is het nog gemakkelijk dat hij niet ver weg kan :)
PCOS+slechte morfologie
08/20-12/20: 4x IUI negatief
15/03/21: start IVF/ICSI - pick up freeze all - 8 cryo's
08/04/21: tp 1.1 positief: bevallen op 28/12/21
23/05/23: tp 1.2 negatief
27/06/23: tp 1.3 negatief
- CMV pauze -
18/01/24: tp 1.4 positief

mich75
Berichten: 2997
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door mich75 » 11 mei 2022, 9:41

Toen wij voor een brusje gingen had ik gelezen dat je 6 maanden moest wachten, dit was misschien vooor stimulatie, geen idee, maar ik had me daar op ingesteld.
Na 6 maanden was ik nog niet helemaal gerecupereerd en ik zag er tegenop om terug te beginnen, maar de tijd drong voor onze tetugbetaalde pogingen omdat ik inmiddels 42 was.

We hadden nog 1 cryo en 1 terugbetaalde poging. De cryo gingen we sowieso doen, maar een nieuwe poging zag ik niet zitten, weer al dat gedoe en de kans dat het niet zou lukken.

Uiteindelijk had ik de tp als onze dochter 10 maanden was en die was negatief, maar ik ben onmiddellijk met de nieuwe stimulatie gestart πŸ˜…
Eens op de trein is het moeilijk stoppen hΓ©.

F is van een cryo die 2,5j in de vriezer heeft gezeten.

Een tijdje terug wou ik ergens wel terug opstarten, maar we gaan dit waarschijnlijk pas naar het einde van het jaar of begin volgend jaar doen.
Wij hebben nog 3 cryo's en dan stopt het definitief, ik zou het graag afsluiten. Het is ook de onzekerheid of het wel gaat lukken.
Ik wil F geen bv ontzeggen en zeker niet als het dan niet lukt. Bij de oudste ben ik op 9m moeten stoppen met bv om een tp te krijgen en ik heb het daar heel moeilijk mee gehad.
Ik heb deze zwangerschap niet ervaren als de laatste en ook F niet.
Als het ons nog lukt dan weet ik dat het de laatste keer is en dan ga ik dat echt bewust beleven.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Tagomi
Berichten: 161
Lid geworden op: 12 april 2021, 10:04

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Tagomi » 11 mei 2022, 10:06

Ik wil liefst zo snel mogelijk verder gaan omdat mijn endometriose natuurlijk alleen maar erger wordt.
Het stoppen met (afgekolfde) borstvoeding geven steekt mij wel wat tegen, maar als dat moet is het maar zo :)
Ik ben alleen bang dat een nieuwe dokter direct zal willen opereren, terwijl dat niet is wat ik wil tenzij er geen andere keuze is. De eerste fertiliteitarts waar ik ben geweest wou ook direct opereren en als ik haar had laten doen was ik nu een eierstok en een dochter minder rijk geweest..

Glow
Berichten: 559
Lid geworden op: 10 mei 2021, 17:11

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Glow » 11 mei 2022, 11:34

Lijkt me inderdaad wel niet zo gemakkelijk om je op te laden voor een brusje als je geen cryo's meer hebt, Tagomi. Ik heb zelf niet in het ICSI verhaal gezeten, maar ik kan me voorstellen dat het een grote stap is om weer aan stimulaties te beginnen en een nieuwe dokter is natuurlijk ook wel iets onbekend. Ik denk wel dat je kan aangeven dat je een operatie wil vermijden? Aangezien het gelukt is zonder nu, bekijken ze jouw situatie misschien in een ander licht?

Hier gaan we een beetje zien. Mijn menstruatie is ook al een tweede keer doorgekomen, drie weken na de eerste keer. Dus mijn lichaam is duidelijk zoekende. Afhankelijk daarvan gaan we misschien eerst natuurlijk proberen. Maar indien het weer zo onregelmatig is als voorheen dan denk ik dat we vrij snel weer naar inseminaties zullen gaan. Maar dat betekent ook wel stoppen met borstvoeding.
PCOS
Feb '21 - apr '21: IUI 1 & 2 - neg
Jun '21: IUI 3 - pos πŸ’•
Dochter geboren op 01.03.2022

Start brusje
Nov '22: IUI 1 - pos πŸ’•
Zoon geboren op 30.07.2023

Goedgelukje
Berichten: 378
Lid geworden op: 30 april 2021, 12:03

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Goedgelukje » 11 mei 2022, 12:43

Ik heb ook een nieuwe afspraak gemaakt om terug op te starten. Wel pas eind juni, want ik wil nog 1 maand voltijds borstvoeding geven en dan beginnen afbouwen. Normaal zou ik dan eind juni volledig gestopt zijn met borstvoeding. Wij hebben nog 1 cryo. Het is wel met een dubbel gevoel want ik wil nog volop kunnen genieten van ons kleine meisje.. En ik heb het gevoel dat opnieuw in zo'n traject stappen, een mogelijke tweede zwangerschap en tweede kindje ons daarvan gaat beletten. Daarnaast had ik ook graag mijn oorspronkelijk gewicht terug gehad vooraleer terug te starten, maar ik zit nog altijd met 7 extra kilos πŸ˜”.

@tagomi: veel succes met jullie volgende traject!
07/19: stop pil
09/20-10/20 pcos en verminderde zaadkwaliteit
01/21-03/21: 3 x IUI ❌❌❌
04/21: ICSI 1.1 Verse tp ❌
06/21: ICSI 1.2 ❀️ Dochtertje geboren πŸ₯°
10/22: ICSI 1.3 πŸ’™ Zoontje geboren πŸ₯°

Hillie
Berichten: 223
Lid geworden op: 8 mei 2021, 15:55

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Hillie » 11 mei 2022, 17:56

@Tagomi: ik zit in dezelfde situatie (behalve dat ik geen medisch probleem heb, we hebben gewoon slecht sperma)! Alleen hangt er hier nog een grote biologische klok boven mijn hoofd ook, daar ik dit jaar 41 word... Ook geen cryo meer. Wij hebben volgende week een afspraak, gewoon eens om te horen wat de voorwaarden etc zijn idd.
Sinds dit weekend weigert L de borst, maar ben nu dan wel nog aan het kolven. EΓ©n dezer borst nog eens proberen aan te bieden, maar ik moet me emotioneel daar echt voor opladen, want het voelt echt als een afwijzing, al weet ik dat ik dat zo niet mag zien.
Ik vermoed ook dat regels pas gaan doorkomen als je stopt met borstvoeding, of...?
Ik voel me nog niet klaar om er terug aan te beginnen, ik hoop tegen de zomer wel. Maar ik mag dan echt niet denken aan voor een baby zorgen als er al een kindje van een jaar rond loopt (en we ook nog eens aan het bouwen gaan zijn), ik snap echt niet hoe mensen dat kunnen, maar bon, aangezien iedereen dat doorstaat, zal ons dat ook wel lukken zeker...
Mei 2020: Start zwangerschapswens
April 2021: icsi 1 - verse TP mislukt - 1 cryo
Mei 2021: zwanger van enige cryo!
Januari 2022: dochtertje geboren
Oktober 2022: opstart icsi 2 --> niet doorgegaan want onverwacht op natuurlijke wijze zwanger!?!

mich75
Berichten: 2997
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door mich75 » 11 mei 2022, 19:01

@Hillie Bij de oudste had mijn gyn gezegd dat mijn ms wel op gang zouden komen eens ik met vast voedsel zou beginnen, omdat je dan toch afbouwt.

Dit was bij mij niet het geval, ik ben dan verder gaan afbouwen tot 1x/dag en dan kwam de boel terug op gang.

Bij de tweeling had ik na 13 maanden wat bruinverlies en een maand later had ik terug mijn gewone ms, ik gaf toen nog altijd bv.

Sommige dames hebben ondanks bv al veel vlugger hun regels.

Ik moet van mijn dr minstens 2 maand gestopt zijn met bv en dit is dan voor een tp in kunstmatige cyclus, niet eens een stimulatie.

@Goedgelukje, ik hoop toch ook terug op gewicht te geraken voor we terug starten, dit was niet gelukt na de tweeling en nu zit ik dus nog boven dat gewicht. Dus liefst nog 5kg of terug naar het gewicht voor de mmm, dat is 9kg, maar dat is ondertussen 8j geleden, dus daar hoop ik al niet meer op.

Wel opvallend in dit groepje hoeveel dames vrij snel voor een brusje gaan.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Ada
Berichten: 179
Lid geworden op: 5 juni 2021, 15:55

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Ada » 11 mei 2022, 19:16

Hillie schreef: ↑
11 mei 2022, 17:56
@Tagomi: ik zit in dezelfde situatie (behalve dat ik geen medisch probleem heb, we hebben gewoon slecht sperma)! Alleen hangt er hier nog een grote biologische klok boven mijn hoofd ook, daar ik dit jaar 41 word... Ook geen cryo meer. Wij hebben volgende week een afspraak, gewoon eens om te horen wat de voorwaarden etc zijn idd.
Sinds dit weekend weigert L de borst, maar ben nu dan wel nog aan het kolven. EΓ©n dezer borst nog eens proberen aan te bieden, maar ik moet me emotioneel daar echt voor opladen, want het voelt echt als een afwijzing, al weet ik dat ik dat zo niet mag zien.
Ik vermoed ook dat regels pas gaan doorkomen als je stopt met borstvoeding, of...?
Ik voel me nog niet klaar om er terug aan te beginnen, ik hoop tegen de zomer wel. Maar ik mag dan echt niet denken aan voor een baby zorgen als er al een kindje van een jaar rond loopt (en we ook nog eens aan het bouwen gaan zijn), ik snap echt niet hoe mensen dat kunnen, maar bon, aangezien iedereen dat doorstaat, zal ons dat ook wel lukken zeker...
Gemiddeld normaliseren de hormonen zich rond 1 jaar, ook al geef je nog borstvoeding. Maar dat wil zeggen bij sommige vrouwen op 2 maanden en bij sommige op 2 jaar πŸ™‚. Bij mij kwam mijn cyclus terug op gang rond 11 maanden. Ondanks zéér frequent borstvoeding.
Je kan altijd met je arts in gesprek gaan over het al dan niet opstarten tijdens borstvoeding. De meeste medicatie vormt eigenlijk totaal geen probleem. Bij mijn arts mag ik opstarten terwijl ik nog bv geef (tp of stimulatie, maakt niet uit). Er worden ook vrouwen spontaan zwanger terwijl ze nog borstvoeding geven hΓ©. Als je er meer over zou willen lezen, is er een website waar veeeel info staat https://bfduringivf.weebly.com Er is ook een facebookgroep van met heel veel succesverhalen. En ja, 2 kindjes op korte tijd is heel pittig. Hier staat het ook op de planning, omdat de klok tikt, anders had ik liever wat langer gewacht...
2019 4x iui ❌
2020 1x iui, 2x icsi ❌ ---- icsi 3 - πŸ’™
2022 start brusje - fet 1-3 ❌
Nov 22 icsi 4 - biochemische zws
Feb 23 icsi 5 - 1 verse tp - stilgeboren na 37w
Maart 24 start brusje - nog 2 ❄️

Tagomi
Berichten: 161
Lid geworden op: 12 april 2021, 10:04

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Tagomi » 11 mei 2022, 19:30

Ik heb ook getwijfeld om eerst even op de natuurlijke manier te proberen, zeker omdat ik weet dat het op die manier ook kan lukken bij ons. Mijn vriend heeft ook wel slechte zwemmertjes, waardoor we eigenlijk beiden een probleem hebben.
Maar langs de andere kant tikt de tijd dan inderdaad wel verder..

Over het al dan niet combineren van een zwangerschap met een baby/peuter maak ik mij geen zorgen, komt allemaal wel goed :) Liefst zou ik 3 kindjes hebben met telkens niet al te veel leeftijdsverschil tussen, maar we zien wel.

Aan iedereen die binnenkort ook weer start met een inseminatie, terugplaatsing of stimulatie, veel succes!! :wink:

mich75
Berichten: 2997
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door mich75 » 11 mei 2022, 19:54

Ik zou er ook liever wat meer tijd tussen laten, maar ook hier is er een tijdsdruk.

Ik heb 3 kindjes onder de 3 jaar, het is pittig, maar ik overleef het en het zal wel beteren.

Er zijn inderdaad genoeg vrouwen die (ongepland) zwanger geraken tijdens de bv-periode. Er zijn ook veel meer vrouwen die spontaan zwanger worden dan in de mmm, dus het is ook wat afwegen.

De discussie gaat meestal of een behandeling te combineren valt met bv, ivf vormt geen of weinig belemmering voor de bv, maar omgekeerd is het een ander verhaal en zijn het de hormonen die een rol spelen.

De meeste succesverhalen zijn dan ook wanneer je al 1 jaar of langer bv geeft.
Er is ook een verschil tussen voeden op vraag of niet, toch zeker in het begin.

Ik ken ook verhalen van dames die moesten stoppen met bv voor een tp maar dit niet deden en het verzwegen voor hun arts.
De tp's waren negatief, ik zeg zeker niet dat dit te wijten was aan de bv, maar als het de 1e keer heel vlot ging en de 2e keer niet, wat wel vaker gebeurt, ga je misschien denken dat het daar aan ligt en jezelf (onterecht) verwijten maken.

Het best is dat je het allemaal eens bespreekt met je arts en dan afweegt wat het beste is. Als tijd geen issue was dan was het toch allemaal iets gemakkelijker.

Of als we gewoon de garantie hadden dat het ging lukken, dan zou ik misschien nog wel 6 maanden langer wachten.

Mijn kansen zijn beperkt, dus ik kan geen risico's nemen.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten