Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Hillie
Berichten: 223
Lid geworden op: 8 mei 2021, 15:55

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Hillie » 29 mei 2022, 22:52

Goedgelukje schreef:
29 mei 2022, 19:05
Aan de ervaren mama's hier: wat doe je als je baby vol eczeem staat? In het begin waren het slechts kleine plekjes, maar het breidt zich precies steeds meer uit. We smeren cicaplast, maar lijkt niet echt te helpen..

Hier is ons meisje ondertussen dik 14 weken. We zijn sinds vrijdagnamiddag op onze vakantie in Spanje. De rit naar hier, die we over twee dagen gespreid hebben, is super vlot verlopen. Maar sinds we hier zijn is ons meisje precies niet meer in haar element. Ze zeurt en weent veel meer. Op momenten waarop ze anders altijd rustig is, is ze dat nu plots niet meer. Ze wil continu gedragen worden, recht op zittend en dan wandelen zodat ze kan rond kijken. Vanaf we gaan neer zitten of haar in de wipper zetten (waar ze normaal wel graag in zit) begint ze terug te jammeren. Ik weet niet goed of het aan de nieuwe omgeving en de warmte ligt of dat het mss een sprongetje is dat er wat vroeger is.. Het is me een raadsel.
Klinkt allebei heel herkenbaar, zowel de eczeem als het willen rondgedragen worden!

L (18 weken) had eerst babyacne in gezicht, en nadien regelmatig uitslag die komt en gaat, maar toen nog niet op lichaam, enkel gezicht. Pas sinds een week of 2 - 3 was er plots ook wat uitslag op lichaam. Dat ging wel samen met start van kunstvoeding en met die hitte plots. Dus we weten nog niet aan wat het ligt. Week geleden toch maar voor de zekerheid nr pediater gegaan, dit staat op het papiertje voor eczeem (zoals hierboven eigenlijk al beschreven):
Katoenen kledij, geen wol of synthetische
Geen zeep gebruiken, wel zeepvrije was- of douchegel
Badolie: eerst water in bad, dan kind, dan olie, geen water of andere meer toevoegen (en ook niet combineren met zeepvrije zeep!)
Wasmiddel Le Chat, geen wasverzachter
Hydrateren (3 keer per dag, met een crème met vaseline gemaakt door de apotheker, enkel op voorschrift)

Uitslag/droogte is wel al beter, sinds het minder warm is, dus ik hoop nog steeds dat het daar aan ligt, en niet bv koemelkallergie


Sinds paar weken heeft ze ook vaak momenten dat ze begint te wenen als je ze op mat of in wipper legt, of als jij zelf gaat zitten. Nog geen truckjes voor gevonden, volgens mij heeft ze een hoogte sensor.
Maar om dat te compenseren lacht ze nu heel de dag naar alles en iedereen, en is ze volop haar stem aan het oefenen 😉
Mei 2020: Start zwangerschapswens
April 2021: icsi 1 - verse TP mislukt - 1 cryo
Mei 2021: zwanger van enige cryo!
Januari 2022: dochtertje geboren
Oktober 2022: opstart icsi 2 --> niet doorgegaan want onverwacht op natuurlijke wijze zwanger!?!

mich75
Berichten: 2997
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door mich75 » 29 mei 2022, 23:08

Bij de geboorte van de oudste hebben ze heel duidelijk gezegd dat ze maar om de 3-4 dagen in bad mocht en dat vaker echt niet nodig is, dus ik heb dit met al mijn kindjes gedaan.

Onze middelste dochter had ook last van rode droge plekken, op haar armen ter hoogte van de rand van haar t-shirts, knieholtes, elleboogplooien,...
Ik werd geadviseerd om olie in haar badje te doen, maar dit maakte het alleen maar erger, ook wetd haar huid nog droger dan ze al was.

Ik smeerde haar in met calendulazalf en dat hielp wel. Ze is bijna 3 en heeft nog altijd een teer huidje, als ze een insektensteek/beet heeft dan worden grote rode bulten, eet ze ketchup, bonen in tomatensaus,....en haar gezicht hangt vol dan slaat ze ook rood uit.
Ze heeft de windpokken gehad samen met de 2 anderen, maar bij haar was het 10x erger, zo zielig.

F had in het begin ook een vrij droge huid, 1x olie in het badje gedaan en werd ook erger, dus niet meer gedaan en voorlopig ziet het er goed uit.
Heel af en toe heeft ze wat last van rode plekken door vermoedelijk zweten, als dit na een paar uur niet beter is dan smeer ik ze in met calendulazalf of babycrème van kv en dan is het weg in no time.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Glow
Berichten: 559
Lid geworden op: 10 mei 2021, 17:11

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Glow » 29 mei 2022, 23:11

Hier geen eczeem, dus geen tips op dat vlak. Wij doen ze wel ook maar 2x per week in bad. Wel herkenbaar over het continu gedragen willen worden. Spelen in de wipper lukt wel nog maar ze wil sinds een week ofzo overdag nergens anders dan in de armen slapen. Ervoor was het ook niet altijd gemakkelijk, maar sliep ze nog in haar babynestje. We proberen vanalles, zoals dutjes in haar bedje (donker dus geen afleiding). Maar zelfs als ik erin slaag haar slapend in bed te leggen, dan begint ze na 5 minuten te friemelen waardoor ze wakker wordt. Het is een groot contrast met 's nachts want dan heeft ze geen moeite om de nacht door te slapen in haar bedje. Ik ben blij dat ze nog niet naar de opvang moet want ik zou niet weten hoe de onthaalmoeder dat probleem zou oplossen (al hebben ze misschien wel trucjes).

Gisteren wel weer een mijlpaal bereikt want ze kan haar hoofdje eindelijk goed rechthouden bij tummy time! Normaal haat ze dat buikliggen maar nu ineens kon ze toch een tijdje haar hoofdje houden en dat vond ze wel leuk. Woensdag zal ze drie maanden oud zijn. De tijd vliegt! Het is ook wel een vrolijke meid die graag lacht naar mensen. Ook nog altijd geen grote huiler gelukkig, al zeurt ze wel meer dan die eerste weken. 😅
PCOS
Feb '21 - apr '21: IUI 1 & 2 - neg
Jun '21: IUI 3 - pos 💕
Dochter geboren op 01.03.2022

Start brusje
Nov '22: IUI 1 - pos 💕
Zoon geboren op 30.07.2023

Hillie
Berichten: 223
Lid geworden op: 8 mei 2021, 15:55

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Hillie » 29 mei 2022, 23:17

@glow: hier gebruiken we een truckje dat we stiekem vd crèche hebben gekregen (want zij mogen dat officieel niet doen v kind en gezin): we leggen overdag vaak een Tetra doek rond haar hoofd en boven haar ogen. Doen dat nu een week ofzo, en maakt echt veel verschil! Ze wordt er rustig van en voelt zich geborgen. En ja, heel vaak ligt die iets later volledig over haar hoofd, maar ze kunnen daar gewoon door ademen, dus kan geen kwaad.
Mei 2020: Start zwangerschapswens
April 2021: icsi 1 - verse TP mislukt - 1 cryo
Mei 2021: zwanger van enige cryo!
Januari 2022: dochtertje geboren
Oktober 2022: opstart icsi 2 --> niet doorgegaan want onverwacht op natuurlijke wijze zwanger!?!

Goedgelukje
Berichten: 378
Lid geworden op: 30 april 2021, 12:03

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Goedgelukje » 30 mei 2022, 11:17

Dankjewel allemaal voor de tips! Wassen doe ik idd met le chat, maar ik gebruik wel wasverzachter die speciaal voor baby's is. Moet ik die dan weglaten?

Sinds het warmer is doen we ze telkens enkel een body met korte mouwen aan, dus minder warm kleden lukt niet. En nog zweet ze idd wel heel gemakkelijk. Weet niet of dat eigen is aan baby's? Anders heeft ze dat van mij, gezien ik het ook heel snel te warm heb en begin te zweten. Ambetant kwaaltje hoor 😏. We deden ze eerst slechts 2x per week ik bad, maar omdat ze zo snel zweet zijn we overgegaan naar 3x per week. Misschien terug slechts 2keer per week doen dan. Al vind ik dat wel zielig als ze zo veel heeft liggen zweten. Misschien moet ik dan toch hier eens naar de apotheek voor nog wat aangepaste producten aan eczeem.
07/19: stop pil
09/20-10/20 pcos en verminderde zaadkwaliteit
01/21-03/21: 3 x IUI ❌❌❌
04/21: ICSI 1.1 Verse tp ❌
06/21: ICSI 1.2 ❤️ Dochtertje geboren 🥰
10/22: ICSI 1.3 💙 Zoontje geboren 🥰

Zitav
Berichten: 658
Lid geworden op: 6 april 2020, 17:50

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Zitav » 30 mei 2022, 12:47

Hier ook eentje met exzeem. Ook maar 2x/week in bad. Wij gebruiken ook producten voor atypische exzeem van eucerin. Olie voor bad/wassen en zalf waarmee we haar 2x insmeren per dag.
Hier is het beter sinds koemelkvrij dieet. Al hebben we de indruk dat ze ook nog lichtjes reageert op soja dus dat probeer ik nu ook te vermijden.
Morgen gaan wij naar een nieuwe kinderarts omdat ze niet te spreken zijn over het ZH waar we gingen.
Ik wil haar stoelgang nog eens laten controleren tegen een bacterie die ze had..
Zijn er hier nog die bv geven waarvan de stoelgang fel ruikt ?
Verder is L een heel vrolijke baby. Wij proberen nu echt de wakkertijden aan te houden indien ze nog geen slaap signalen toont en dit helpt wel. We oefenen ook op het in bedje slapen overdag. Juist 's avonds valt ze heel moeilijk in slaap. Is pas vaak wanneer wij dan uiteindelijk gaan slapen. Zo zijn we de hele avond bezig met het slaapritiueel maar proberen hierin wat door te zetten. We hebben al heel wat positieve verhalen gehoord over hetgeen wat we volgen.
Hier lukt de tummy time ook ineens goed sinds een week en half. Ze begon altijd te wenen in het begin. Nu kan ze echt al een tijdje op haar buik liggen en vindt ze het zelfs leuk!
Plezant om te zien hoe ze vooruitgang boeken!

Zijn er hier mama's die nog BV geven en al terug gaan werken? (eventueel met wisselende uren ook) en die niet kolven op het werk. Lukt het dan om nog 's morgens en' s avonds de baby live te laten drinken?
Kid / pcos
1e IUI Ma 21: Neg.
2e IUI April 21: Neg.
3e IUI Mei 21: Neg.
4e IUI Juni 21: Positief 💕 dochter geboren op 08/03/22

2023: Start brusje:
1e IUI Okt 23: Neg.
2e IUI Nov 23: Positief 💕

Tagomi
Berichten: 161
Lid geworden op: 12 april 2021, 10:04

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Tagomi » 30 mei 2022, 18:22

Onze dame gaat eigenlijk zo goed als elke dag in bad, ze vindt het heerlijk en heeft geen last van haar huidje. Ik gebruik wel niet elke dag zeepvrije wasgel, soms spoel ik haar gewoon af met water.
Haar avondritueeltje is om 20u badje in, dan flesje en om 21u valt ze eender waar ze zit/ligt in slaap.

Overdag slapen ging enkele dagen minder goed, ik ben dan ook begonnen met een knuffeldoekje in tetra over haar hoofdje en 1 oogje te leggen, daar wordt ze echt heel rustig van en uiteindelijk valt ze dan ook zo in slaap. Dit doen we nu al een tijdje zo en ze vindt het echt heerlijk om dat doekje op haar hoofdje te voelen. In haar bedje durf ik dit wel niet, maar daar heeft ze het ook niet nodig 🙂

Goedgelukje
Berichten: 378
Lid geworden op: 30 april 2021, 12:03

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Goedgelukje » 30 mei 2022, 18:29

Zitav schreef:
30 mei 2022, 12:47
Hier ook eentje met exzeem. Ook maar 2x/week in bad. Wij gebruiken ook producten voor atypische exzeem van eucerin. Olie voor bad/wassen en zalf waarmee we haar 2x insmeren per dag.
Hier is het beter sinds koemelkvrij dieet. Al hebben we de indruk dat ze ook nog lichtjes reageert op soja dus dat probeer ik nu ook te vermijden.
Morgen gaan wij naar een nieuwe kinderarts omdat ze niet te spreken zijn over het ZH waar we gingen.
Ik wil haar stoelgang nog eens laten controleren tegen een bacterie die ze had..
Zijn er hier nog die bv geven waarvan de stoelgang fel ruikt ?
Verder is L een heel vrolijke baby. Wij proberen nu echt de wakkertijden aan te houden indien ze nog geen slaap signalen toont en dit helpt wel. We oefenen ook op het in bedje slapen overdag. Juist 's avonds valt ze heel moeilijk in slaap. Is pas vaak wanneer wij dan uiteindelijk gaan slapen. Zo zijn we de hele avond bezig met het slaapritiueel maar proberen hierin wat door te zetten. We hebben al heel wat positieve verhalen gehoord over hetgeen wat we volgen.
Hier lukt de tummy time ook ineens goed sinds een week en half. Ze begon altijd te wenen in het begin. Nu kan ze echt al een tijdje op haar buik liggen en vindt ze het zelfs leuk!
Plezant om te zien hoe ze vooruitgang boeken!

Zijn er hier mama's die nog BV geven en al terug gaan werken? (eventueel met wisselende uren ook) en die niet kolven op het werk. Lukt het dan om nog 's morgens en' s avonds de baby live te laten drinken?
Zitav: ons kleintje haar stoelgang ruikt ook redelijk fel! Maar ik veronderstel dat dat normaal is.. Ik ben nog niet begonnen met werken dus kan geen ervaringen delen ivm de BV 's ochtends en' s avonds.
07/19: stop pil
09/20-10/20 pcos en verminderde zaadkwaliteit
01/21-03/21: 3 x IUI ❌❌❌
04/21: ICSI 1.1 Verse tp ❌
06/21: ICSI 1.2 ❤️ Dochtertje geboren 🥰
10/22: ICSI 1.3 💙 Zoontje geboren 🥰

Glow
Berichten: 559
Lid geworden op: 10 mei 2021, 17:11

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Glow » 30 mei 2022, 19:05

@hillie: bedankt voor de tip. Heb het vandaag al eens geprobeerd maar nog geen echt succes. Ze werd iets rustiger maar trok dan de doek van haar hoofd. Ze houdt ook graag tetradoeken vast dus ze ziet het eerder als speelgoed denk ik. 😅

@zitav: ik werk nog niet dus geen tips op dat vlak. L haar stoelgang ruikt wel maar dat is eigenlijk vergelijkbaar met in het begin. Ze is wel geen regelmatiger poeper meer. Zo hebben we al gehad dat er 5 dagen tussen haar ontlastingen in zaten. Dan is dat echt een dikke luier vol en stinkt het iets meer natuurlijk. Wat voor slaapritueel volgen jullie?
PCOS
Feb '21 - apr '21: IUI 1 & 2 - neg
Jun '21: IUI 3 - pos 💕
Dochter geboren op 01.03.2022

Start brusje
Nov '22: IUI 1 - pos 💕
Zoon geboren op 30.07.2023

Zitav
Berichten: 658
Lid geworden op: 6 april 2020, 17:50

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Zitav » 30 mei 2022, 19:43

Hier rook dat in het begin nie, haar stoelgang 🙈 en nu ruik je dat echt heel fel. Onze vroedvrouw zei dat ook.,dat het vrij fel ruikt. En dat is sinds die bacterie er geweest is. Dus willen dat toch eens laten nakijken.

We volgen een beetje de theorie van snuggle and dreams. Maar waar zij ze niet echt laten wenen, maar toch eventjes doen wij dat niet. Maar we passen wel de tips toe rond dutjes en wakker tijden. En hoe we ze zelfstandig kunnen laten inslaap vallen. 's avonds lieten wij haar altijd bij ons tot als wij in bed gingen, maar vaak kregen we ze moeilijk in slaap. We keken er ook niet naar hoelang ze wakker was en 's avonds gingen we dan vaak fel over die tijd waardoor ze dus wss overprikkeld was.
Kid / pcos
1e IUI Ma 21: Neg.
2e IUI April 21: Neg.
3e IUI Mei 21: Neg.
4e IUI Juni 21: Positief 💕 dochter geboren op 08/03/22

2023: Start brusje:
1e IUI Okt 23: Neg.
2e IUI Nov 23: Positief 💕

mich75
Berichten: 2997
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door mich75 » 2 juni 2022, 9:33

Gisteren naar k&g geweest. F heeft voorlopig haar laatste spuitjes gehad, de volgende zijn pas rond haar verjaardag.

Er zit nu een heel lieve dr en F zit heel mooi op de curve, dus veel fijnere bezoeken dan met de andere kindjes.
Ze vond het heel normaal dat F nog 1 of 2 nachtvoedingen nodig heeft, volgens haar heeft ze zoveel energie dat ze nog geen lange tijd zonder eten kan.
Ze houdt haar hoofdje al recht sinds de geboorte, wil kruipen sinds ze 8 weken is, kruipen is een groot woord, het is proberen vooruit te geraken als ze op haar buik ligt. Ondertussen trekt ze al 1 beentje op om haar knie te zetten en duwt ze haar buikje omhoog, de dr hield de hele tijd haar hand op haar rug, ze dacht echt dat F van de tafel zou kruipen/manoeuvreren 🤣🤣🤣

Rollen doet ze nog niet, buiten een enkele keer in de zetel of als ze al wat schuin ligt. Ik ga haar ook niet stimuleren, ze zal het zelf wel leren, volgens de dr gaat dat ook niet lang meer duren gezien ze motorisch zeer goed bezig is.
Nog even en ze kan alleen zitten denk ik en ze staat graag op haar voetjes.

Dit was bij de andere kids ook zo, maar dat wil ook zeggen dat het praten weer lang gaat duren 😣
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Hillie
Berichten: 223
Lid geworden op: 8 mei 2021, 15:55

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Hillie » 3 juni 2022, 10:27

mich75 schreef:
2 juni 2022, 9:33

Dit was bij de andere kids ook zo, maar dat wil ook zeggen dat het praten weer lang gaat duren 😣
Wat bedoel je net met die laatste zin? :?:

Hier gisteren ook naar K&G geweest, dus zalig lange rustige nacht gehad door de spuitjes :-D
Beetje zelfde verhaal hier, vanaf haar 2 weken ofzo wou ze al heel vaak op haar beentjes staan (ze staat ondertussen echt al wel stevig) en ze zit ook al bijna op haar eentje. Rollen interesseert haar ook niet, maar dat is omdat ze echt niet graag op haar buik ligt (en op haar rug sinds een week ook niet meer echt, ze wilt altijd in wipper om alles te zien). De osteopaat zei dat ze motorisch ook al wel ver stond.
Tegen de uitslag (die niet beter of niet slechter is geworden na een week intens hydrateren) moeten we Evolia HA eens proberen (we gebruiken nu de gewone Nan Evolia), omdat het toch wel een koewitallergie kan zijn.

L is sinds vorige week ook enorm in haren babbel. Gisterenavond voor het eerst begon ze ook intens te vertellen toen ik haar in haar bedje had gelegd :-s Wat moet je dan doen? Gewoon wachten tot ze stopt en in slaap valt? (dat is gelukkig gebeurd, maar ze was ook wat groggy vd vaccins). Ik hoop vooral ook dat ze dat niet gaat beginnen doen na haar nachtvoeding. Gelukkig heeft ze sinds 3 nachten weer maar 1 nachtvoeding nodig ipv 2 (dus afgelopen 2 weken waren haar 4 maanden sprong?), al valt die nog altijd veel te vroeg naar mijn goesting (rond 2 a 3u).
Volgens K&G mogen we wel rustig aan proberen over te schakelen naar 5 ipv 6 voedingen. En tegen 5 maanden toch zeker met groentenpap beginnen ook... Geen idee hoe dat te doen, maar bon, ben benieuwd :-D
Mei 2020: Start zwangerschapswens
April 2021: icsi 1 - verse TP mislukt - 1 cryo
Mei 2021: zwanger van enige cryo!
Januari 2022: dochtertje geboren
Oktober 2022: opstart icsi 2 --> niet doorgegaan want onverwacht op natuurlijke wijze zwanger!?!

mich75
Berichten: 2997
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door mich75 » 3 juni 2022, 11:32

Het is vaak zo dat een kindje niet in evenwicht is, als ze motorisch voorlopen dan loopt de taal achter en omgekeerd.

Kindjes die al vroeg babbelen gaan vaak pas later alleen kunnen stappen. Mijn kindjes konden stappen op 11-12 maanden, maar babbelen ...😳🤔

Overmorgen wordt de tweeling 3j, ons meisje praat al vrij goed, maar onze zoon, man man man wat een miserie. Hij praat wel maar vaak maar halve woorden, geraakt enorm gefrustreerd als we hem niet verstaan.
Voor een deel trekt hij zijn plan wel, zo pakt hij mijn hand en zegt hij 'meekomen mama' en hij wijst veel aan.

Onlangs zei hij de hele tijd pipi doen, pipi doen, maar hij moest helemaal geen pipi doen.
De oma verjaarde en we zouden videobellen en een liedje zingen, en toen viel mijn frank, hij wou hiep hiep hoera doen 😅

Ik hou de voedingen niet meer bij, ik denk dat we op 5-6 zitten. De dr van k&g zei van toch tot 6 maanden volledig bv te geven als het haalbaar is.
Als ik met gp begin dan is het ineens voor echt, ik doe niet aan proefhapjes.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Glow
Berichten: 559
Lid geworden op: 10 mei 2021, 17:11

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Glow » 3 juni 2022, 13:47

mich75 schreef:
3 juni 2022, 11:32
Het is vaak zo dat een kindje niet in evenwicht is, als ze motorisch voorlopen dan loopt de taal achter en omgekeerd.
Mijn moeder had het daar onlangs ook over! Hier is het omgekeerde. L begon heel snel met lachen en geluidjes. Dus ik denk dat ze daar eerder snel mee weg is. Maar motorisch is ze wat minder sterk. Al is dat gewoon wel gemiddeld denk ik. Ze kan wel haar hoofdje al goed rechthouden maar tummy time verloopt nog vaak moeizaam. Dat vindt ze niet leuk en het is ook moeilijk in te plannen met haar reflux.

Qua dutjes gaat het hier van kwaad naar erger. Heel moeizaam en meestal slaapt ze maar 20 min om dan wakker te worden omdat ze moet boeren/overgeven. Terwijl ze echt lang na de voeding rechtop zit en al veel boert dan. Dus we zitten daarmee wel in een moeilijke fase precies. Vaak gaan dutjes gepaard met veel tranen omdat ze niet wil gaan slapen en moeten we veel met haar rondlopen. Iets wat we tot 2 weken geleden nooit deden. Maar nu wordt ze boos als we dat niet doen... Maar 's nachts is het dan ineens allemaal geen probleem en slaapt ze lang door.

Gisteren ook naar k&g geweest. Qua gewicht is ze minder aangekomen dan ik gehoopt had. Ze is 3 maanden en weegt nog altijd geen 5 kg. Maar de verpleegster maakte zich nog geen zorgen.
PCOS
Feb '21 - apr '21: IUI 1 & 2 - neg
Jun '21: IUI 3 - pos 💕
Dochter geboren op 01.03.2022

Start brusje
Nov '22: IUI 1 - pos 💕
Zoon geboren op 30.07.2023

Zitav
Berichten: 658
Lid geworden op: 6 april 2020, 17:50

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Zitav » 3 juni 2022, 14:46

Heb dat ook al vaak gehoord dat wanneer het ene snel is, het andere wat trager is!
Hier is Louise super allert. Ze volgt echt alles super goed en als je ze recht op houdt dan kijkt ze ook de hele tijd rond.
Tummy time is hier wel al beter, was in het begin ook echt moeilijk. Was van de ene dag op de andere anders.
We zitten hier wel met hetzelfde probleem als glow. Ze geeft zo vaak over dat het ook niet altijd leuk is om haar op haar buik te leggen.. Maar we zouden het nooit kunnen doen dan dus doen we het gewoon en hopen dat ze zoveel mogelijk binnen houdt.
Proberen het wel te doen als ze goed wakker is.
Glow hier is L nu 12w en weegt ook nog maar 4,630 kg. Ze is ook nog maar 57,5 cm groot.. Haar curve buigt dan ook goed af, maar de arts maakt haar ook nog niet zo'n grote zorgen. Binnen twee weken naar K&G, ben benieuwd wat ze daar zullen zeggen... Ik maak er mij wel zorgen in ondanks ze wel een blije baby is en ook genoeg pipi en kaka pampers heeft.. Maar ieder kind ontwikkeld op zijn of haar manier zeker?
Gisteren heeft L het baxerovaccin gekregen in de vm. De avond was huilerig, maar wel een goede nacht gehad. Vandaag al veel geslapen, maar was bij haar eerste prikjes ook.
Kid / pcos
1e IUI Ma 21: Neg.
2e IUI April 21: Neg.
3e IUI Mei 21: Neg.
4e IUI Juni 21: Positief 💕 dochter geboren op 08/03/22

2023: Start brusje:
1e IUI Okt 23: Neg.
2e IUI Nov 23: Positief 💕

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 63 gasten