Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Tagomi
Berichten: 161
Lid geworden op: 12 april 2021, 10:04

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Tagomi » 25 juli 2022, 0:00

Wij zijn ook gestart met goedkoop flessenwater van het merk Boni, maar na enkele weken kreeg onze dame hiervan erge krampen en kon ze geen kaka meer doen. Dan 2 weken geleden overgestapt op Evian omdat dit het beste water zou zijn voor de darmpjes, en inderdaad al 2 weken geen last meer gehad van krampen.

Wij gaven in het begin ook enkel Nutrilon met flessenwater, ze had ook heel vaak stoelgang dan en hing vaak vol van onder tot boven. Dit is normaal zolang je hoofdzakelijk flesjes geeft denk ik. Nu er ook fruit- en groentenpap gegeven wordt heeft ze nog maar 2 kakapampers per dag, en altijd een goeie vaste consistentie 😀.

Goedgelukje
Berichten: 378
Lid geworden op: 30 april 2021, 12:03

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Goedgelukje » 25 juli 2022, 11:56

@Hillie: oh toch ook al 6 jaar. Ik wist niet dat het ook aan de buitenkant kon zitten. Hopelijk deze keer een positief resultaat van je uitstrijkje 🤞🏻

Enja, het was een bevriend koppel dat me zei dat zij dat ook voor hadden bij hun kindje. Kwamen ook van Evian. En zijn dan naar water van Nestlé overgegaan en dan was zowel het teruggeven als de vele kaka pampers beter. Dus ik ga dat nu eens proberen. Gisteren had ze 8 kaka pampers, ik vind dat toch wel echt veel gezien ze komt van 1 om de 2 dagen. Ze zeurt ook iets meer dan anders, deze nacht werd ze twee keer wenend wakker. Dus heb de indruk dat ze precies soms wat last heeft ervan.

@mich: oh dat is fijn om te weten. Dan kan ik proberen dit toch nog een tijdje verder te zetten. Heb wel niet genoeg melk meer 's ochtends dus ik geef erna dan nog een flesje van 60ml of 90ml bij. Dan hebben ze mij bij kind en gezin foute info gegeven, daar zeiden ze dat vanaf ik nog maar 1 voeding per dag geef, mijn productie vanzelf zou stilvallen. En voor wat staan je afkortingen: dm/ah/kv?
En hopelijk volgende keer meer succes met de groentepap bij F!
07/19: stop pil
09/20-10/20 pcos en verminderde zaadkwaliteit
01/21-03/21: 3 x IUI ❌❌❌
04/21: ICSI 1.1 Verse tp ❌
06/21: ICSI 1.2 ❤️ Dochtertje geboren 🥰
10/22: ICSI 1.3 💙 Zoontje geboren 🥰

mich75
Berichten: 2983
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door mich75 » 25 juli 2022, 13:30

@goedgelukje
Dm: keten in Duitsland vergelijkbaar met Kruidvat maar (een pak) goedkoper. In elke winkel hebben ze ook de mogelijkheid om je kindje te verschonen, inclusief luiers en vochtige doekjes en in de grote winkels is er vaak een bv-hoekje. Ook staat er vaak een speeltuig in hout zoals een auto, trein, paard, ....handig als je met kindjes gaat winkelen.
Ah: Albert Heijn
Kv: Kruidvat

Het water voor kv moet mineraalarm zijn, Evian is dat. Dat van Boni bevat te veel mineralen, dat van Everyday niet.

Gp gaat elke dag ietsje beter, vandaag nog niet super enthousiast, maar naar het einde toe deed ze toch enkele keren haar mondje spontaan open. Ik schat dat ze toch een 50g heeft gegeten.
Benieuwd wat de kakapampers hier gaan zijn en hoeveel. Ze zat de laatste tijd ook op 1 om de 2 dagen, behalve afgelopen week, dan waren het er meer maar had ze diarree, waarschijnlijk ook door de hitte.

Voorlopig leg ik ze nog aan na de gp, maar ik merk dat ze minder drinkt, dus eens ze meer gp eet wordt het erna water als ze nog iets wil drinken.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Glow
Berichten: 558
Lid geworden op: 10 mei 2021, 17:11

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Glow » 25 juli 2022, 13:48

Hier doen we het ook nog rustig aan met de groentepap. Ik geef haar maar 50g omdat ze eerst toch een beetje moet oefenen op het happen. Soms lukt een hapje maar meestal zit de tong nog in de weg en ze kan daar wel gefrustreerd door geraken. Maar ze vindt de groentepap zelf wel echt heel lekker. Daarna leg ik ze gewoon nog aan. Ik merk niet echt een verschil met hoe lang ze dan drinkt.

Volgende week weer werken. Geen zin in. Het liefst van al zou ik de hele dag door (met af en toe een pauze wel) bij mijn meisje blijven. 😭
PCOS
Feb '21 - apr '21: IUI 1 & 2 - neg
Jun '21: IUI 3 - pos 💕
Dochter geboren op 01.03.2022

Start brusje
Nov '22: IUI 1 - pos 💕
Zoon geboren op 30.07.2023

Goedgelukje
Berichten: 378
Lid geworden op: 30 april 2021, 12:03

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Goedgelukje » 25 juli 2022, 14:19

@mich: goed om te weten van dat water!

@glow: hier hetzelfde 😭 maandag terug eerste werkdag en ik kijk er niet naar uit. Als ik eraan denk kan ik beginnen wenen. Zo spijtig dat die mooie periode samen op zijn einde komt..
07/19: stop pil
09/20-10/20 pcos en verminderde zaadkwaliteit
01/21-03/21: 3 x IUI ❌❌❌
04/21: ICSI 1.1 Verse tp ❌
06/21: ICSI 1.2 ❤️ Dochtertje geboren 🥰
10/22: ICSI 1.3 💙 Zoontje geboren 🥰

mich75
Berichten: 2983
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door mich75 » 25 juli 2022, 18:00

mich75 schreef:
25 juli 2022, 13:30

Het water voor kv moet mineraalarm zijn, Evian is dat. Dat van Boni bevat te veel mineralen, dat van Everyday niet.
Ik moet mezelf even verbeteren.
Ik drink Boni water en de kinderen Everyday, daardoor kon ik het vergelijken. Maar....de Everyday was op bij Colruyt en nu heeft mijn man ook Boni meegebracht voor de kids, maar dan de 2L flessen, ik drink die van 1,5L.

Neem ik juist zo'n 2L fles, valt onmiddellijk op dat er een roos flesje op staat met 'geschikt voor de bereiding van babyvoeding'.
Even de mineralen na gezien en het is gewoon niet te vergelijken, alsof het 2 totaal verschillende waters zijn.

Conclusie: Boni water kan, maar dan wel de 2L flessen en niet die van 1,5L. Ik denk dat ze nog andere formaten hebben, maar geen idee hoe het daarmee zit.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Zitav
Berichten: 647
Lid geworden op: 6 april 2020, 17:50

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Zitav » 28 juli 2022, 16:32

Ik heb vorige week Evian water mee gebracht voor het geval we flessenvoeding zouden moeten beginnen geven..
Sinds gisteren had L terug bloed in de stoelgang.. Het enige wat ik kan bedenken dat het een hele late reactie is op het eten van soja (was een probeersel of ze hierop effectief reactie gaf) ben na drie dagen weer gestopt omdat we het vermoeden hadden van wel. Of het eten van een hardgekookt eitje of cashewnoten..
Haar uitslag is wel gelukkig nog steeds beter.
Moesten vandaag naar de KA voor haar uitgestelde vaccins. We gaan bloed laten afnemen om te zien of er daaruit iets komt van allergieën ondanks dit niet 100% betrouwbaar is. Hadden vandaag geprobeerd maar was niet gelukt en ze was zo al over haar toeren van de vaccins dat ik volgende week terug ga gaan..

Hier nog een weekje en half en L gaat naar de crèche ☹️ en ik nog twee weekjes en dan terug aan het werk..
Ik kijk er ook niet helemaal naar uit eigenlijk..
Kid / pcos
1e IUI Ma 21: Neg.
2e IUI April 21: Neg.
3e IUI Mei 21: Neg.
4e IUI Juni 21: Positief 💕 dochter geboren op 08/03/22

2023: Start brusje:
1e IUI Okt 23: Neg.
2e IUI Nov 23: Positief 💕

Hillie
Berichten: 223
Lid geworden op: 8 mei 2021, 15:55

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Hillie » 28 juli 2022, 23:19

Wij onze 6-maanden consult met K&G vandaag moeten afzeggen, want L is wéér ziek deze week :-(
Na de paar dagen hoge koorts van vorige week, maakte ze sinds zondagnacht alweer lichte koorts, enkel 's nachts. Elke nacht op rij. Sinds gisteren klinkt ze ook heel de tijd als een hijgend hondje, en ze hoest kweetniehoeveel (eigenlijk is ze ondertussen al anderhalve maand aan het hoesten, maar nu weer wat erger). Dus vandaag toch maar naar de KA gegaan, en het is iets van bronchitis (in de creche gaat RSV rond, dus dat mss). Maar ze heeft wat moeite met ademhalen, dus om het zeker voor het onzekere te nemen, heeft ze ons toch maar naar spoed gestuurd. En nu mogen we dus de nacht hier in het ziekenhuis doorbrengen ter observatie (haar saturatie is een beetje laag ook). Gelukkig geen verslechtering, maar bon, heb ik dat ook eens meegemaakt...
Sinds maandag krijgt ze op de creche groentenpap, maar die heeft ze elke keer al na paar hapjes steeds teruggegeven... :-( (nu ja, ze is ook ziek...). En ja, ik pleit schuldig, na vorige week met haar hevige koorts al veel te weinig gewerkt te kunnen hebben, heb ik ze deze week naar de creche gestuurd ondankt dat ze 38.4° had 's nachts. Tja, ik moet de creche toch zowiezo betalen, en ik moet nog iets gedaan krijgen ook... Ik voel me wel wat schuldig, maar ik denk dat er véél mensen dat doen *also guilty*

Ah, en haar uitslag is zo goed als weg nadat we dan toch wat cortisone mochten aanbrengen omdat het al wat verbeterd was en haar lichaampje niet meer helemaal vol stond. Na 2 keer aanbrengen was het al weg, djeezes, wat een wondermiddel! :shock:
Mei 2020: Start zwangerschapswens
April 2021: icsi 1 - verse TP mislukt - 1 cryo
Mei 2021: zwanger van enige cryo!
Januari 2022: dochtertje geboren
Oktober 2022: opstart icsi 2 --> niet doorgegaan want onverwacht op natuurlijke wijze zwanger!?!

mich75
Berichten: 2983
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door mich75 » 29 juli 2022, 1:36

Oh Hillie, op spoed 😓 Hopelijk kan ze snel mee naar huis.

Toen onze tweeling een maand of 4-5 hadden ze ook een hoest die maar bleef duren en uit compassie ging ik naar de HA. Ons meisje kreeg medicatie en onze jongen een verwijsbrief voor de spoed. Ik helemaal in shock, ik had dit niet zien aankomen. Wij naar spoed maar daar mochten we vrij snel vertrekken, maar we moesten 2 dagen later wel op controle bij de KA en hij moest ook medicatie krijgen. Aan de KA gevraagd of het RSV was, dat kon of iets gelijkaardigs, was niet nodig om te testen want de behandeling bleef hetzelfde.

Het heeft toen wel een aantal weken geduurd eer ze er helemaal vanaf waren, maar jouw meisje is toch ook al even op de sukkel, hopelijk is ze snel beter.
De eerste maanden in de crèche zijn ze erg gevoelig om ziek te worden, idem als ze naar school gaan.

Je moet de crèche toch niet betalen als je een ziekenbriefje hebt, al begrijp ik wel dat ze je toch brengt als ze overdag geen koorts heeft.
Als er geen zieke kindjes naar de opvang gaan kunnen ze de anderen ook niet aansteken, maar de realiteit is totaal anders.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Glow
Berichten: 558
Lid geworden op: 10 mei 2021, 17:11

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Glow » 29 juli 2022, 12:33

Pfff. Wat heftig, Hillie. Arme meid ook dat ze zo op de sukkel is. Hopelijk zijn jullie de nacht een beetje goed doorgekomen op spoed? Dat jullie kleine meid maar snel beter wordt!

Ik kijk echt niet uit naar het moment dat onze L naar de opvang moet. Ze is nog nooit ziek geweest. Wel heeft ze altijd last van haar vaccins en ik vind het zo zielig dan. Ze is zo vrolijk anders, maar wanneer ze de vaccins gehad heeft is ze een hoopje ellende. Deze week ook de bexsero gehad en ze had het er heel lastig mee. Ik ben blij dat het even gedaan is qua prikjes. Maar ik ga me al een beetje moeten voorbereiden op het feit dat ze ziek gaat worden door naar de opvang te gaan. 😥
PCOS
Feb '21 - apr '21: IUI 1 & 2 - neg
Jun '21: IUI 3 - pos 💕
Dochter geboren op 01.03.2022

Start brusje
Nov '22: IUI 1 - pos 💕
Zoon geboren op 30.07.2023

Hillie
Berichten: 223
Lid geworden op: 8 mei 2021, 15:55

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Hillie » 29 juli 2022, 12:44

Wij moeten helaas wel betalen aangezien wij maar 12 respijtdagen hebben dit jaar (want pas in mei begonnen), en die gaan op aan vakantie. Das het nadeel van een creche met brede openingsuren en geen sluitingsdagen (buiten nationale vakantiedagen). Elke dag afwezig gaat van respijtdagen af, ook al heb je doktersattest (want mensen vroegen dan dokter om briefje te schrijven terwijl ze op vakantie gingen etc). Dus 30 EUR/dag, of ze nu gaat of niet...
Vannacht was haar saturatiewaarde weer ok, deze ochtend weer iets minder. Ze hoest ook wat minder gelukkig. Maar ze drinkt niet genoeg en heb nog geen volle pipi luiers gehad. Als ze zo weinig blijft drinken, gaan ze straks misschien maagsonde steken :-( Ze kunnen idd niet veel doen voor de genezing, enkel zuurstof geven als saturatie te laag is (maar het is nog net genoeg), maar eigenlijk is het idd gewoon uitzieken. Ze houdt zich gelukkig wel super flink, 't is een sterke, net de mama :-D

Mijn ouders denken dat ze mss ook tandjes aan het krijgen is. Hoe herken je zoiets? (ik zie nog geen rode of witte puntjes). En wat werkt best ter verlichting vd pijn? Iemand een goed bijtspeeltje om aan te raden ofzo?
Mei 2020: Start zwangerschapswens
April 2021: icsi 1 - verse TP mislukt - 1 cryo
Mei 2021: zwanger van enige cryo!
Januari 2022: dochtertje geboren
Oktober 2022: opstart icsi 2 --> niet doorgegaan want onverwacht op natuurlijke wijze zwanger!?!

mich75
Berichten: 2983
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door mich75 » 29 juli 2022, 13:41

Hillie, in jullie geval zou ik L ook zo veel mogelijk wegdoen en bij koorts wat Dafalgan geven en hopen dat ze de dag goed doorkomt.
Bij ons telt een doktersattest wel en in onze vorige opvang moest je geen respijtdagen inzetten in de grote vakantie, geen idee hoe het in de nieuwe opvang zit.

Ik voel af en toe of er tandjes op komst zijn, het tandvlees wordt dan harder en kan je minder indrukken.
Ik heb een aantal bijtspeeltjes die je in de vriezer kan leggen, maar koud of niet, het heeft hier nooit succes gehad.

De tweeling had niet veel last van hun tandjes, de oudste een paar keer en dan gebruikte ik speciale tandgel, die werkt wat pijnstillend.
Als ze koorts maken kan je uiteraard Dafalgan of Nurofen geven, dit werkt ineens pijnstillend.
Uiteindelijk hebben ze maar enkele dagen last als er een tandje doorkomt, ze kunnen dan ook erge diarree krijgen.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Glow
Berichten: 558
Lid geworden op: 10 mei 2021, 17:11

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Glow » 29 juli 2022, 14:22

Wat gek van die opvang zeg! Zo verplichten ze je bijna om een ziek kind te sturen... Hopelijk drinkt ze vandaag wat beter zodat die sonde niet hoeft. Is het dan in het ziekenhuis bevestigd dat het een bronchitis is?

Hier lijkt het al 2 maanden zo dat ze tandjes krijgt. L produceert veel speeksel. Ze heeft zo'n speekselvloed en behoefte om op alles te bijten dat de arts van k&g ook dacht dat de tandjes erdoor kwamen. Maar ik voel elke dag in haar mondje (mede doordat ze graag op mijn vingers sabbelt) en ik voel nog altijd geen hardheid of zie geen witte puntjes. De kaka zou ook echt moeten stinken, hoor ik van anderen. En een lichte temperatuursstijging is mogelijk.
Laatst gewijzigd door Glow op 29 juli 2022, 15:25, 1 keer totaal gewijzigd.
PCOS
Feb '21 - apr '21: IUI 1 & 2 - neg
Jun '21: IUI 3 - pos 💕
Dochter geboren op 01.03.2022

Start brusje
Nov '22: IUI 1 - pos 💕
Zoon geboren op 30.07.2023

mich75
Berichten: 2983
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door mich75 » 29 juli 2022, 15:00

De oudste is serieus beginnen zeveren toen ze 2 maanden was, zo erg dat we speciaal slabbetjes zijn gaan kopen met een plastieken achterkant, anders werden haar kleertjes alsnog nat.
Constant de commentaar dat dit kwam omdat de tandjes op komst waren, uiteindelijk 1e tandje op 6 maanden.

De tweeling had minder last van de speekselproductie, maar als mensen het toch merkten waren het weer de tandjes die er pas zijn gekomen op 12-13 maanden.

F kon er ook wat van, rond 2 maanden begonnen en onder controle met van die driehoekige slabbetjes (bandana's). Sinds enkele weken doe ik ze niet meer aan (5,5m). Ze maakt met momenten nog wel belletjes en dan met geluid, precies of ze een raceauto nadoet 😆

Ik moet wel zeggen dat bij onze kindjes toch heel wat tandjes onopgemerkt zijn doorgekomen.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Zitav
Berichten: 647
Lid geworden op: 6 april 2020, 17:50

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Zitav » 29 juli 2022, 19:28

Oh Hillie! Hopelijk is alles snel oké!
Hier in de crèche moeten we ook respijtdagen afgeven ook al hebben we een doktersattest.. Vriendinnen zeiden ook dat dit niet kon, maar kijk als het bij Hillie zo is, dan zal dat hier ook effectief wel zo zijn.. Moeten dit nog eens navragen. Pff nog een weekje samen en dan ist goe leven gedaan 😭.

Hier ook veel kwijl en alles naar de mond, maar ik zie of voel precies toch ook nog niets. Kan natuurlijk nog wel eventjes duren.
Kid / pcos
1e IUI Ma 21: Neg.
2e IUI April 21: Neg.
3e IUI Mei 21: Neg.
4e IUI Juni 21: Positief 💕 dochter geboren op 08/03/22

2023: Start brusje:
1e IUI Okt 23: Neg.
2e IUI Nov 23: Positief 💕

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten