Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Tagomi
Berichten: 161
Lid geworden op: 12 april 2021, 10:04

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Tagomi » 29 juli 2022, 21:17

Wij hebben hetzelfde systeem in de crèche en aangezien onze dame maar 1 dag per week gaat hebben we dit jaar maar 2 respijtdagen. Gezien we nog wat vakantie hebben blijft ze al 1 dag te veel thuis die we dus zo zullen moeten betalen. Maar ja, voor extra quality time met mijn prinses heb ik dat over :D

Zitav
Berichten: 656
Lid geworden op: 6 april 2020, 17:50

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Zitav » 29 juli 2022, 21:58

Tellen de respijtdagen vanaf ze gaan of hoe wordt dat juist betekent? 🙈 We weten hoeveel we er hebben op een jaar maar nie hoeveel we er dan nu nog hebben tot einde van het jaar 😛
Kid / pcos
1e IUI Ma 21: Neg.
2e IUI April 21: Neg.
3e IUI Mei 21: Neg.
4e IUI Juni 21: Positief 💕 dochter geboren op 08/03/22

2023: Start brusje:
1e IUI Okt 23: Neg.
2e IUI Nov 23: Positief 💕

Tagomi
Berichten: 161
Lid geworden op: 12 april 2021, 10:04

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Tagomi » 29 juli 2022, 22:28

Bij ons wordt dat inderdaad berekend vanaf ze gaat :)
Al die systemen zijn nogal ingewikkeld, maar wij waren al blij dat er nog ergens een plekje was dit jaar :shock:

Hillie
Berichten: 223
Lid geworden op: 8 mei 2021, 15:55

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Hillie » 29 juli 2022, 23:39

Zitav schreef:
29 juli 2022, 19:28
. Pff nog een weekje samen en dan ist goe leven gedaan 😭.
Maar nee Zitav! Je krijgt eindelijk iets van je leven terug!
Ik moet zeggen, sinds ze naar de crèche gaat, vind ik een heel weekend met L doorbrengen precies wel veel vermoeiender. Dan ben ik stiekem toch wel blij dat ze 's maandags weer naar opvang kan.
En da's idd pro rata voor dit jaar, als je bv 4 dagen gaat zoals wij, krijg je 4/5e vh normale aantal. En als ze dan pas in maand 5 start, krijg je 8/12e daarvan want al 4 maanden vh jaar gepasseerd.

Hier is de dokter vanmiddag geweest, maar ze sliep net. We gingen nog wat afwachten voor sonde, nog zien hoe ze evolueerde, maar hij zei dat we wrs pas zondag of maandag naar huis gingen mogen. Nou, dat zullen we nog eens zien, want sinds toen is ze echt veel verbeterd! Ze drinkt nog steeds maar halve flesjes, maar iets vaker (om de 3u) en ze houdt het nu ook binnen! Ook veel minder hoestbuien, en het hijgend hondje hoor ik ook bijna niet meer! Pfieuw... !!

Hier ook heel veel kwijl als ze rechtop gehouden wordt, ze heeft dan ook altijd een bandana aan, en sinds deze week zit ze weer vaker met haar handjes of vingers in haar mond. En sinds deze week doet ze ook vaker die pprrrrrr met de belletjes, vind ze hilarisch 😁
Ik probeer soms ook al om ze iets aan te leren door iets heel vaak te herhalen, maar dat lukt toch nog niet. Buiten dat ze mijn hand of doek van haar ogen moet wegtrekken als we Kiekeboe doen.
Mei 2020: Start zwangerschapswens
April 2021: icsi 1 - verse TP mislukt - 1 cryo
Mei 2021: zwanger van enige cryo!
Januari 2022: dochtertje geboren
Oktober 2022: opstart icsi 2 --> niet doorgegaan want onverwacht op natuurlijke wijze zwanger!?!

Glow
Berichten: 559
Lid geworden op: 10 mei 2021, 17:11

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Glow » 29 juli 2022, 23:50

Zitav schreef:
29 juli 2022, 19:28
Pff nog een weekje samen en dan ist goe leven gedaan 😭.
Hier is het maandag zover. 😭 Ik kan me gewoon echt niet voorstellen dat ik haar niet meer de hele dag zal kunnen zien. Ze gaat wel de week erna pas naar de opvang, aangezien de onthaalmoeders met verlof zijn tot dan. Dus volgende week wordt ze opgevangen door familie. Ik hoop dat de overgang iets minder bruusk is zo, maar het valt me nog altijd zwaar.

@hillie: oh, wat goed dat het beter gaat! Hopelijk kunnen jullie snel naar huis!
PCOS
Feb '21 - apr '21: IUI 1 & 2 - neg
Jun '21: IUI 3 - pos 💕
Dochter geboren op 01.03.2022

Start brusje
Nov '22: IUI 1 - pos 💕
Zoon geboren op 30.07.2023

Goedgelukje
Berichten: 378
Lid geworden op: 30 april 2021, 12:03

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Goedgelukje » 30 juli 2022, 9:41

@hillie: oh, naar spoed, dat zal wel even schrikken geweest zijn. goed dat ze al wat beter is. Hopelijk mogen jullie snel naar huis!

Hier ook heel veel speekselproductie. Zo'n bandana is niet groot genoeg hier, dat is meteen helemaal nat, dus hier houdt ze gewoon de hele dag een bavetje aan. En we hebben zo wel 3 à 4 bavetjes per dag nodig. Soms vind ik dat ook wel stom want dan zie je nooit haar kleren 😅. Ook geeft ze nog altijd veel melk terug sinds we overgestapt zijn op flessen voeding. De kaka pampers zijn wel geminderd naar 3/dag. Maandag naar K&G, ga het daar eens bevragen.

@mich: mijn melkproductie is na 2 weken enkel 's ochtends nog te geven, dan toch van zelf stil gevallen 😭! Ik had in het begin niet verwacht dat ik het daar nu zo moeilijk mee zou hebben.

Bij onze crèche is een afwezige dag ook een betalende dag, ook al hebben we een doktersbriefje. Ik kon dat in het begin ook niet goed begrijpen.

@zitav & glow: hier echt hetzelfde. Ik kan me ook nog niet voorstellen van ons klein meisje nog zo weinig te zien. Heb er deze week al wat tranen om gelaten. Liefst zou ik gewoon bij haar willen blijven. Ik vind het echt wel verdrietig om afscheid te moeten nemen van deze mooie periode. En glow, bij ons exact hetzelfde. Ik start 1 augustus met werken, maar A start pas 10 augustus op de crèche. Dus de eerste anderhalve week wordt door familie opgevangen. Ik hoop ook dat het zo de overgang wat gemakkelijker maakt.
07/19: stop pil
09/20-10/20 pcos en verminderde zaadkwaliteit
01/21-03/21: 3 x IUI ❌❌❌
04/21: ICSI 1.1 Verse tp ❌
06/21: ICSI 1.2 ❤️ Dochtertje geboren 🥰
10/22: ICSI 1.3 💙 Zoontje geboren 🥰

Goedgelukje
Berichten: 378
Lid geworden op: 30 april 2021, 12:03

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Goedgelukje » 1 augustus 2022, 18:24

Vandaag dan dus mijn eerste werkdag terug gehad. Echt geen fijne dag. Het voelt niet goed.. Ik miste haar zo! Op een dag als vandaag had ik graag in Zweden gewoond.

@glow: hoe ging het bij jou?
07/19: stop pil
09/20-10/20 pcos en verminderde zaadkwaliteit
01/21-03/21: 3 x IUI ❌❌❌
04/21: ICSI 1.1 Verse tp ❌
06/21: ICSI 1.2 ❤️ Dochtertje geboren 🥰
10/22: ICSI 1.3 💙 Zoontje geboren 🥰

Glow
Berichten: 559
Lid geworden op: 10 mei 2021, 17:11

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Glow » 1 augustus 2022, 18:35

Ik moet zeggen dat het heel goed meeviel. Ik voel me zelfs een beetje schuldig dat ik haar niet zo hard miste als ik verwacht had. Deze ochtend wel wat traantjes gelaten bij het afscheid, maar eenmaal op het werk ging het precies goed. Ik vond het heel fijn om de collega's terug te zien en het kolven ging ook wel goed. Benieuwd of ik hetzelfde gevoel heb naar het eind van de week toe, want dit was nog maar dag 1 natuurlijk.
PCOS
Feb '21 - apr '21: IUI 1 & 2 - neg
Jun '21: IUI 3 - pos 💕
Dochter geboren op 01.03.2022

Start brusje
Nov '22: IUI 1 - pos 💕
Zoon geboren op 30.07.2023

mich75
Berichten: 2992
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door mich75 » 1 augustus 2022, 20:28

@goedgelukje, het is voor iedereen anders, de ene heeft eindelijk zijn leven terug en de andere heeft het verschrikkelijk zwaar, is verdrietig en voelt zich schuldig dat ze haar kindje achterlaat.
Jij hebt het al moeilijk dat je productie toch gestopt is en dan vlak erna terug starten met werken.
Probeer te genieten van de momenten die je samen hebt en als het toch te moeilijk is kan je misschien overwegen om minder te gaan werken, je bent zeker niet de enige.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Goedgelukje
Berichten: 378
Lid geworden op: 30 april 2021, 12:03

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Goedgelukje » 1 augustus 2022, 23:42

@glow: fijn om te lezen dat het bij jou beter is meegevallen dan verwacht! Hopelijk gaat het de rest van de week ook zo!

@mich: Ja ik hoop dat het snel wat zal wennen. Was maar een droevige dag vandaag. Het zijn idd twee verschillende emoties, enerzijds gemis en anderzijds schuldgevoel. En wat dat minder werken betreft, ik zou wel willen. Maar ik werk al slechts 4/5de (iets waarvoor ik mij vaak moet verantwoorden trouwens, voor onze maatschappij is het blijkbaar heel vreemd om niet voltijds te werken). Heel graag zou ik halftijds willen werken, maar financieel gezien wordt dat iets te moeilijk dan 😕.
07/19: stop pil
09/20-10/20 pcos en verminderde zaadkwaliteit
01/21-03/21: 3 x IUI ❌❌❌
04/21: ICSI 1.1 Verse tp ❌
06/21: ICSI 1.2 ❤️ Dochtertje geboren 🥰
10/22: ICSI 1.3 💙 Zoontje geboren 🥰

Zitav
Berichten: 656
Lid geworden op: 6 april 2020, 17:50

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Zitav » 2 augustus 2022, 13:02

@goedgelukje en glow
Ik denk dat beide emoties heel normaal zijn. Hier voelt het ook heel dubbel.. Ergens kan ik niet geloven dat ze volgende week al naar de crèche gaat, anderzijds ga ik door mijn wisselde uren thuis zijn wanneer L in de crèche is. Langs de ene kant denk ik, dan heb ik tijd voor het huishouden en soms eens iets voor mezelf zal kunnen doen, anderzijds zal dat ook met schuldgevoel zijn, maar het kan niet anders dan hoe we het nu doen.
Het heeft mij ook wat speling om te wisselen met collega's indien nodig.
Ze worden zo snel groot!

Hillie, hoe gaat het ondertussen bij jullie?
Kid / pcos
1e IUI Ma 21: Neg.
2e IUI April 21: Neg.
3e IUI Mei 21: Neg.
4e IUI Juni 21: Positief 💕 dochter geboren op 08/03/22

2023: Start brusje:
1e IUI Okt 23: Neg.
2e IUI Nov 23: Positief 💕

Hillie
Berichten: 223
Lid geworden op: 8 mei 2021, 15:55

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Hillie » 3 augustus 2022, 21:29

Veel beter hier, bedankt om aan ons te denken! :-)
Nadat de dokter was langsgekomen (en zei dat we wrs tot zondag of maandag moest blijven) is ze gestopt met haar voeding terug te geven, en is ze helemaal beter geworden! Dus wij mochten zaterdag toch al naar huis! Dan nog paar dagen slijmpjes gehad en hard hoesten, maar das ondertussen ook bijna gedaan, jeej!
En vannacht heeft ze voor het eerst sinds maanden nog eens 7u tussen 2 voedingen gelaten, ben benieuwd of dat éénmalig was, of ofdat ze ons dat nog vaker gaat gunnen nu. Vandaag ook naar onze 6maanden afspraak v K&G geweest, hele lieve dame deze keer. Geen probleem dat Lotte nog altijd maar 5, max 10 hapjes groentenpap eet (deze week geeft ze ze tenminste al niet meer terug op de creche). Maar ik mag wel eens proberen of ze beter doorslaapt door van NAN Evolia naar de gewone NAN Optipro over te schakelen. Blijkbaar is Evolia een licht verteerbare melk, identiek als borstvoeding. Daarom geven ze die in combinatie met bv. Want als je de gewone kv neemt, heb je de kans dat ze langer bevredigd is, en dus minder nog van de borst gaat drinken, waardoor je productie kan dalen. Maar aangezien wij nu al 2 maanden enkel kv geven, hoeft dat al lang niet meer (dank u apotheker voor de verkeerde info...). Dus eens proberen en hopen of dat effect heeft. En is nog een stuk goedkoper ook!
Wij zitten nog steeds met een P25 kindje, lichtjes onder de curve nu door haar ziek zijn vorige week. 64cm en 6.2 kilo nog maar, maar heel gezond en motorisch zeer goed mee. Gelukkig nog steeds een lachebekje, smelt...
Mei 2020: Start zwangerschapswens
April 2021: icsi 1 - verse TP mislukt - 1 cryo
Mei 2021: zwanger van enige cryo!
Januari 2022: dochtertje geboren
Oktober 2022: opstart icsi 2 --> niet doorgegaan want onverwacht op natuurlijke wijze zwanger!?!

Zitav
Berichten: 656
Lid geworden op: 6 april 2020, 17:50

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Zitav » 4 augustus 2022, 9:49

Oh super om te horen dat het veel beter gaat, Hillie!
Ik heb al vaak gemerkt dat ze niet helemaal de juiste info geven bij de apotheek..
En ik ben ook altijd blij om te horen dat ons kleintje niet de enige is met zo'n licht gewicht.. Maandag is ze 5 maand en weegt ze nog steeds geen 6kg.. Ze meet wel al 64,2cm daar is ze in de curve dan weer heel goed gestegen. De KA zei dat ze mooi haar curves volgt nu.
Ondertussen hebben we bloeduitslag van allergieën gekregen, het vermoeden van EI klopt dus, al hebben we de indruk dat ze niet reageert op hoog verhitte ei dat bv in koekjes zit maar wel gekookte eitjes enzo.

Hoe lopen de nachten bij jullie? Hier echt heel afwisselend, maar haar 's avonds in slaap krijgen is vaak nog steeds een ramp.. Ik weet echt niet goed hoe we dat moeten aanpakken en heb heel veel schrik om avonden en nachten te moeten werken.. Wetende dat mijn vriendin hier dan alleen voor staat en we elkaar niet kunnen aflossen. Deze nacht (en sommige andere nachten ook) duurt het soms twee uur eer ze weer in slaap is. Vaak als ze 's nachts kaka moet doen.. Bweik. Overdag dut ze dan langer omdat ze zelf ook doodop is.
Kid / pcos
1e IUI Ma 21: Neg.
2e IUI April 21: Neg.
3e IUI Mei 21: Neg.
4e IUI Juni 21: Positief 💕 dochter geboren op 08/03/22

2023: Start brusje:
1e IUI Okt 23: Neg.
2e IUI Nov 23: Positief 💕

Glow
Berichten: 559
Lid geworden op: 10 mei 2021, 17:11

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Glow » 4 augustus 2022, 10:19

Wat een goed nieuws, Hillie! En interessant van die kunstvoeding. Hopelijk helpt het met het doorslapen.

Hier ook een fijn baby'tje hoor. Op 4 maanden 59 cm en 5.4 kg. Vorige week was ze dan 5.6 kg (lengte niet gemeteb bij de huisarts). Dus onderste curve. Maar ze volgt hem mooi dus ik maak me weinig zorgen.

Ik leg ze meestal te slapen wanneer ik merk dat ze moe begint te worden. Deze week ben ik beginnen werken en daarom staat ze 2u vroeger op dan normaal. Om 7u. Ze doet dan 3 dutjes overdag. Twee grote (eentje in de voormiddag en eentje in de namiddag) en dan een kortere rond 18u. Dus nu is ze moe tegen 21u en dan lukt het meestal wel vlot om haar in bed te krijgen. Maar het kan zijn dat het volgende week weer anders is. Hoe goed het slapen gaat, hangt echt van zoveel factoren af dus ik probeer gewoon zoveel mogelijk op haar signalen te letten.
PCOS
Feb '21 - apr '21: IUI 1 & 2 - neg
Jun '21: IUI 3 - pos 💕
Dochter geboren op 01.03.2022

Start brusje
Nov '22: IUI 1 - pos 💕
Zoon geboren op 30.07.2023

Hillie
Berichten: 223
Lid geworden op: 8 mei 2021, 15:55

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Hillie » 4 augustus 2022, 21:58

Oei Zitav, dat hebben wij gelukkig nooit voorgehad (en bij ons doet ze gelukkig ook geen kaka 's nachts)! Als je zegt dat je ze niet in slaap krijgt, waarom is dat dan? Is ze gewoon klaarwakker, of weent ze, of zaagt ze, of...?
Hou je het 's nachts altijd zo donker mogelijk, zodat ze nog weet dat het nacht is?
Mei 2020: Start zwangerschapswens
April 2021: icsi 1 - verse TP mislukt - 1 cryo
Mei 2021: zwanger van enige cryo!
Januari 2022: dochtertje geboren
Oktober 2022: opstart icsi 2 --> niet doorgegaan want onverwacht op natuurlijke wijze zwanger!?!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 27 gasten