Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Zitav
Berichten: 656
Lid geworden op: 6 april 2020, 17:50

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Zitav » 5 september 2022, 19:04

Hey!

Fijn om te horen dat alles goed gaat goedgelukje en glow!
Hier ook alles oké, we zitten wel al aan tweede verkoudheid sinds ze naar de crèche gaat. Sinds dit weekend begonnen met groentenpap. Dit gaat nog niet zo vlot, maar komt wel nog!

Ik geef nog steeds borstvoeding en het kolven op het werk gaat vrij oké tot nu toe .. maar heb nog maar twee weken gewerkt en hebben nu verlof. Zullen zien erna wat het blijft geven.
Wij durven de stap naar kv ivm allergieën niet zetten..
Kid / pcos
1e IUI Ma 21: Neg.
2e IUI April 21: Neg.
3e IUI Mei 21: Neg.
4e IUI Juni 21: Positief 💕 dochter geboren op 08/03/22

2023: Start brusje:
1e IUI Okt 23: Neg.
2e IUI Nov 23: Positief 💕

mich75
Berichten: 2992
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door mich75 » 5 september 2022, 20:53

Hier gaat ook alles goed. Gp en fp gaat over het algemeen vrij vlot, ze ligt graag op haar buik en zo probeert ze dan voort te bewegen. Soms zit ze op handen en knieën en beweegt ze haar lijfje vooruit en achteruit in de hoop dat ze zich kan verplaatsen, maar te vergeefs 🤣
Voorlopig zijn er nog geen tandjes te bespeuren.

Zelf heb ik een mijlpaaltje bereikt, ik zit eindelijk terug op mijn gewicht van voor de zwangerschap 🎉
Ook is het aftellen wat begonnen, over ten laatste een jaar moet ik terug zwanger zijn, indien niet ben ik wettelijk te oud om nog een tp te krijgen. We hebben nog 3 cryo's, onze laatste kansen.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Glow
Berichten: 559
Lid geworden op: 10 mei 2021, 17:11

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Glow » 5 september 2022, 21:42

@zitav: er bestaat hypo allergene melk voor kindjes met allergieën. Ik ken wel kindjes die dat dan perfect kunnen verdragen. Maar het is wel duur dus geen evidente keuze.

@mich: wat pittig, zo'n deadline van een jaar! Wanneer zou je het traject opnieuw opstarten? Fijn van jouw gewicht trouwens. Dat is inderdaad een leuke mijlpaal. Ik moet zeggen dat het gewicht hier geen probleem was. Direct eraf na de bevalling en nu, door de bv, 4kg minder dan mijn startgewicht. 🙈
PCOS
Feb '21 - apr '21: IUI 1 & 2 - neg
Jun '21: IUI 3 - pos 💕
Dochter geboren op 01.03.2022

Start brusje
Nov '22: IUI 1 - pos 💕
Zoon geboren op 30.07.2023

Zitav
Berichten: 656
Lid geworden op: 6 april 2020, 17:50

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Zitav » 6 september 2022, 6:01

Mich: veel succes indien je opstart!
Hier het gewicht ook minder dan ervoor, ik denk ook door de bv en het dieet ..

Glow ik weet het, we moeten eerst de pepti probeen (20 euro voor 400 of 500g). Heb al vaak gelezen dat het overeen komt met bv zonder dieet.. dus veel schrik dat ze hierop nog zou reageren. Anders is het neocate . 40 euro voor een kleine pot dat wel terugbetaald kan worden. Maar daarvoor moet je dus eerst verschillende andere proberen.
Kid / pcos
1e IUI Ma 21: Neg.
2e IUI April 21: Neg.
3e IUI Mei 21: Neg.
4e IUI Juni 21: Positief 💕 dochter geboren op 08/03/22

2023: Start brusje:
1e IUI Okt 23: Neg.
2e IUI Nov 23: Positief 💕

mich75
Berichten: 2992
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door mich75 » 6 september 2022, 10:02

De meeste vrouwen vallen af door bv, maar bij mij is het net omgekeerd.
Ik was redelijk wat bijgekomen door de behandelingen, uiteindelijk wel een deel eraf, maar toch nog een aantal kilo's die bleven plakken.
Na de bevalling van de oudste was ik gelijk terug op gewicht en hoopte die andere kilo's nog te verliezen door de bv, maar ik ben 5kg bijgekomen ☹️

Bij opstart waren die er nog niet allemaal af, maar het heeft een klein jaar geduurd eer ik zwanger was en tegen dan zat ik terug op gewicht.
Na de tweeling ook weer alle zwangerschapskilo's kwijt maar ook weer bijgekomen tijdens de bv en daar dan nog de coronaperiode bovenop....
Ik was nog niet alles kwijt toen ik terug zwanger werd.

Qua opstart heb ik lang gewikt en gewogen, langs de ene kant zo vlug mogelijk, dan weten we waar we staan. We hebben nog 3 kansen, we leven op hoop, maar het kan zijn dat het helemaal niet lukt en dan weet ik dat liever vroeger dan later.
Twee kindjes kort op elkaar is op zich best te doen, maar aangezien wij nu 4 kindjes onder de 6 jaar hebben, laat ik er liever wat meer tijd tussen, zoveel mogelijk eigenlijk.
We zouden dus kunnen wachten tot mei/juni volgend jaar, maar als ik weer een mk heb en die blijft aanslepen dan kan ik die laatste tp(s) niet meer laten doen.

Dus voorlopig is het idee van te starten in januari en als de 2 eerste tp's niet lukken, de laatste pas te doen in juni/juli.

@zitav, ik zou zeggen probeer zo lang mogelijk bv te geven, live of dmv kolven. Vanaf 1 jaar mogen kindjes ook gewone melk drinken en hoeft bv/kv niet meer.
Bij jou zal dat dan geen koemelk zijn maar iets anders.

Ik ben beginnen kolven om een voorraad aan te leggen omdat ik minstens 2 maanden voor opstart moet stoppen met bv en als we de planning volgen zal F nog geen jaar zijn tegen dan.
Het is de bedoeling dat ik met de voorraad de periode tot 1 jaar kan overbruggen en dan ga ik overschakelen op gewone melk.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Zitav
Berichten: 656
Lid geworden op: 6 april 2020, 17:50

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Zitav » 6 september 2022, 14:14

Mich: ja ik probeer het zolang mogelijk .. het zal zijn tot wanneer ik het echt beu ben! Ik probeer ook nog in te vriezen, maar moet soms ook aan de voorraad zitten om dag en avond en binnenkort zelfs nacht te overbruggen. Ik werk verschillende diensten en dan moet ik bv overdag meegeven aan de crèche en moet er voor 's avonds zijn als ik de avond heb. Binnenkort heb ik nacht. Dan moet er voor dag, avond,nacht en dag erna voorzien worden.. hoe ik dat zal moeten doen zonder aan de voorraad te zitten weet ik niet. Probeer nu ook te kolven smorgens als L thuis is bij mij..
Kid / pcos
1e IUI Ma 21: Neg.
2e IUI April 21: Neg.
3e IUI Mei 21: Neg.
4e IUI Juni 21: Positief 💕 dochter geboren op 08/03/22

2023: Start brusje:
1e IUI Okt 23: Neg.
2e IUI Nov 23: Positief 💕

Goedgelukje
Berichten: 378
Lid geworden op: 30 april 2021, 12:03

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Goedgelukje » 7 september 2022, 18:43

@glow: zo leuk om al die ontwikkelingen te zien he 😍!

@zitav: wanneer je toch de overstap zou maken, veel succes! Ik hoop en duim mee dat je meisje er goed op zal reageren!

@mich: wauw, zo fijn Mich ! een tikkeltje gezonde jaloezie hier ;)! Ik zit nog steeds 5 kilo boven mijn gewicht. Heb je iets bijzonder gedaan of is het redelijk vanzelf eraf gegaan? Het is jullie allen ten volste gegund! Ik voel me ook wel wat onzeker over mijn borsten, nu ik gestopt ben met borstvoeding. Ik wist wel dat dit er zat aan te komen, dat mijn borsten niet meer hetzelfde zouden zijn, maar heb het er toch iets lastiger mee dan ik had gedacht.

Ik ben soms bang van hoe graag ik Aude zie. Nog elke dag groeit die liefde en ik vind dat best wel overweldigend. Zo'n nieuwsberichten van baby's/peuters/kleuters/kinderen in het algemeen waar iets ernstig mee is gebeurd of overleden zijn, daar brak mijn hart vroeger al van, maar nu.. Pff, ik begin er al van te wenen met dit gewoon nog maar neer te schrijven. Ik voel me best wel heel kwetsbaar nu. Nooit eerder had ik zo iets dierbaar, zo iets dierbaar dat me ook weer kan afgenomen worden..
07/19: stop pil
09/20-10/20 pcos en verminderde zaadkwaliteit
01/21-03/21: 3 x IUI ❌❌❌
04/21: ICSI 1.1 Verse tp ❌
06/21: ICSI 1.2 ❤️ Dochtertje geboren 🥰
10/22: ICSI 1.3 💙 Zoontje geboren 🥰

Glow
Berichten: 559
Lid geworden op: 10 mei 2021, 17:11

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Glow » 7 september 2022, 18:55

Goedgelukje schreef:
7 september 2022, 18:43
@glow: zo leuk om al die ontwikkelingen te zien he 😍!

@zitav: wanneer je toch de overstap zou maken, veel succes! Ik hoop en duim mee dat je meisje er goed op zal reageren!

@mich: wauw, zo fijn Mich ! een tikkeltje gezonde jaloezie hier ;)! Ik zit nog steeds 5 kilo boven mijn gewicht. Heb je iets bijzonder gedaan of is het redelijk vanzelf eraf gegaan? Het is jullie allen ten volste gegund! Ik voel me ook wel wat onzeker over mijn borsten, nu ik gestopt ben met borstvoeding. Ik wist wel dat dit er zat aan te komen, dat mijn borsten niet meer hetzelfde zouden zijn, maar heb het er toch iets lastiger mee dan ik had gedacht.

Ik ben soms bang van hoe graag ik Aude zie. Nog elke dag groeit die liefde en ik vind dat best wel overweldigend. Zo'n nieuwsberichten van baby's/peuters/kleuters/kinderen in het algemeen waar iets ernstig mee is gebeurd of overleden zijn, daar brak mijn hart vroeger al van, maar nu.. Pff, ik begin er al van te wenen met dit gewoon nog maar neer te schrijven. Ik voel me best wel heel kwetsbaar nu. Nooit eerder had ik zo iets dierbaar, zo iets dierbaar dat me ook weer kan afgenomen worden..
Ik snap je helemaal. Ik heb dat ook. Ik ben veel gevoeliger geworden. Wanneer ik afscheid neem van haar (als ze naar de opvang gaat bijvoorbeeld) overvalt de angst me soms dat er iets gaat gebeuren met haar. Het is inderdaad heel overweldigend, die liefde. Ik probeer het een plaatsje te geven, maar het is moeilijk.
PCOS
Feb '21 - apr '21: IUI 1 & 2 - neg
Jun '21: IUI 3 - pos 💕
Dochter geboren op 01.03.2022

Start brusje
Nov '22: IUI 1 - pos 💕
Zoon geboren op 30.07.2023

Hillie
Berichten: 223
Lid geworden op: 8 mei 2021, 15:55

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Hillie » 9 september 2022, 17:47

Wat leuk om nog eens een update van iedereen te lezen!
Allemaal zo herkenbaar he... Kinderen en babies deden mij voordien niet zo veel, nu kan ik geen slecht nieuws over een baby horen of ik krijg tranen in mijn ogen...
Met de bv was ik na paar weken alweer op gewicht, maar na stop bv is er wel weer 2 kilo bijgekomen... Tja, ik ben een mama nu... 😁

Lotte heeft net haar eerste rapportje vd crèche gekregen 😁 Een vrolijke en rustige baby!
Op 7 maanden heeft ze plots een grote sprong gemaakt. Plots meer dan 5 a 10 hapjes gp (ze zit nu aan 140 gr in de crèche, thuis lukt dat nog niet), geen nachtvoeding meer nodig, af en toe al eens een nacht waarbij we niet 1 of 2 keer de tut moeten terug steken. Rollen van de ene kant vd grote mat naar de andere, maar nog absoluut niets dat op kruipen lijkt of in die richting gaat. Alleen op de poep zitten.
Nu een weekje Centerparcs, en daarna gaan we met fp beginnen. Ze maakt nu eindelijk ook geen braakneigingen meer als er eens een ietsiepietsie klein vast stukje in de GP zit.
Ook hier nog geen tandjes te bespeuren!

Hebben een babyfoon met camera gekocht, is echt iets verslavend, ik kan er naar blijven kijken, mijn slapende of bijna slapende baby...
Ook net een autostoel gekocht, de maxi cosi zit er al bijna op :shock:

Wat doen jullie met al die lege blikken kv?

Net mijn regels gekregen, bijna 3 dagen te laat, ik kreeg plots even hoop op een wondertje... Anyway, over een maand begin ik dus terug te spuiten voor een brusje!
Mei 2020: Start zwangerschapswens
April 2021: icsi 1 - verse TP mislukt - 1 cryo
Mei 2021: zwanger van enige cryo!
Januari 2022: dochtertje geboren
Oktober 2022: opstart icsi 2 --> niet doorgegaan want onverwacht op natuurlijke wijze zwanger!?!

mich75
Berichten: 2992
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door mich75 » 9 september 2022, 19:39

Dat graag zien van je kindje en helemaal smelten is alleen maar toegenomen door meer kindjes te hebben en ik heb ook vlug natte ogen als ik iets over kindjes zie.

@goedgelukje, ik dronk vrij veel chocomelk en ineens is het receptuur veranderd en krijg ik het niet meer binnen, het was wel even afkicken maar het is gelukt, maar ik eet nog altijd veel te veel chocolade. Dus misschien heeft het laten van de chocomelk wel een beetje geholpen.
Ik heb ook een aantal weken heel bewust minstens 15 min gelaten tussen drinken en eten en 30 min tussen eten en drinken.
Het dwingt je om na te denken of je al dan niet iets neemt om te knabbelen, want als je dat doet kan je het volgende half uur niet drinken. Ook als je iets eet zoals chips dan krijg je dorst, maar doordat je niet mag drinken ga je vlugger stoppen.
Met het warme weer is deze methode niet aan te raden omdat je toch voldoende moet kunnen drinken en dan is er op de duur geen tijd meer om te eten 🤣 Helpt misschien wel maar is toch niet zo gezond.

Ik was na de eerste zwangerschap dan misschien wel terug op gewicht, maar absoluut niet terug in model 🙊 en dat is zo gebleven.
Maar zoals Hillie zegt: ik ben een mama.

Kort nadat ik gestart ben met kolven kreeg ik last van mijn hormonen, het heeft een hele tijd geduurd eer ik doorhad dat dit door het kolven kwam. Ik had het gevoel dat mijn cyclus terug op gang kwam en inderdaad op een gegeven moment enkele dagen bruinverlies. Na de vorige zwangerschappen begon het ook met bruinverlies en dan een maand later had ik echt mijn regels.
Kort na dat bruinverlies zijn we gestart met gp waardoor het kolven anders werd en mijn hormonen blijkbaar terug in rust gegaan zijn en dus geen ms te bespeuren.
Niet dat ik ze mis, maar ik zou ze graag al enke keren gehad hebben voor opstart.

Voor sommige onder jullie komt de opstart wel heel dichtbij.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Glow
Berichten: 559
Lid geworden op: 10 mei 2021, 17:11

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Glow » 9 september 2022, 20:46

Wij hebben gisteren onze intake gehad voor een brusje. Direct alles meegekregen voor de opstart. Ik moet nu nog de borstvoeding afbouwen en dan kan ik duphaston nemen om mijn menstruatie uit te lokken om dan te starten met een nieuwe cyclus. Ik denk dat het voor ergens in oktober zal zijn.

@Hillie: fijn dat de gp steeds beter gaat! Ze doet dat goed op haar eigen tempo. 😉 Succes met de opstart voor een brusje!
PCOS
Feb '21 - apr '21: IUI 1 & 2 - neg
Jun '21: IUI 3 - pos 💕
Dochter geboren op 01.03.2022

Start brusje
Nov '22: IUI 1 - pos 💕
Zoon geboren op 30.07.2023

Lore1
Berichten: 210
Lid geworden op: 4 januari 2021, 11:28

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Lore1 » 10 september 2022, 9:23

Hier verloopt het vrij vlot in het algemeen, we hebben een goedlachse actieve baby maar sinds ze naar de crèche gaat (mei 2022), heeft ze een hoestje en slijmen waar we niet vanaf geraken. Gelukkig heeft ze er zelf niet al te veel last van maar we hopen toch dat het eens beter gaat worden... Kiné en puffers al weken/maanden.

Ze is ook helemaal geen dan van GP en fp, morgen is ze 7m maar nog steeds eet ze slechts enkele hapjes. Dat blijft dus ook wat een strijd maar gelukkig drinkt ze voldoende en vlotjes haar melk. Maar volgens de kinderarts is de melk onvoldoende voor baby's na 6 maanden... Voorlopig vinden we een diëtist iets te extreem aangezien het nog kan veranderen ook?! :|

Ons meisje heeft al 2 tandjes, ze heeft veel aan haar bijtring gehad die periode.
Start 2019
Jan 2021: IUI 1 - neg
Maart 2021: IUI 2 - neg
April 2021: IUI 3 - neg
Mei 2021: IUI 4 - positief! ❤️
Natuurlijk zwanger van brusje - uitgerekend mei 23 ❤️

mich75
Berichten: 2992
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door mich75 » 10 september 2022, 9:39

@Lore, melk blijft wel het belangrijkste qua voeding en de rest komt erbij.

Er wordt aangeraden om niet met gp of fp te starten als ze ziek zijn. Door de slijmen is er veel kans dat haar smaak niet echt goed is en dan moet ze ineens iets eten met een heel andere structuur dan haar melkje.

Je kan de gp wat aanlengen met water zodat het wat platter wordt, dit gaat misschien makkelijker binnen maar wordt wel een smosboel.
Je kan ook enkel groentjes gebruiken en een soort soep maken dat ze dan kan drinken, zo krijgt ze toch wat vezels en vitaminen binnen.

Volg vooral je gevoel.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Lore1
Berichten: 210
Lid geworden op: 4 januari 2021, 11:28

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Lore1 » 10 september 2022, 13:13

mich75 schreef:
10 september 2022, 9:39
@Lore, melk blijft wel het belangrijkste qua voeding en de rest komt erbij.

Er wordt aangeraden om niet met gp of fp te starten als ze ziek zijn. Door de slijmen is er veel kans dat haar smaak niet echt goed is en dan moet ze ineens iets eten met een heel andere structuur dan haar melkje.

Je kan de gp wat aanlengen met water zodat het wat platter wordt, dit gaat misschien makkelijker binnen maar wordt wel een smosboel.
Je kan ook enkel groentjes gebruiken en een soort soep maken dat ze dan kan drinken, zo krijgt ze toch wat vezels en vitaminen binnen.

Volg vooral je gevoel.
De kinderarts had hier een duidelijk ander oordeel over. Melk is zeker niet het belangrijkste enzovoort :roll:

Mijn gevoel zegt dat het wel goedkomt, ze heeft interesse in eten en ze probeert zelf ook eten in haar mond te steken dus misschien gaat zij vlugger weg zijn met vastere voeding i.p.v. papjes.

Je bent trouwens de eerste die dat zegt van die GP of fp al is het logisch want als je zelf ziek bent, is je smaak ook niet altijd 100%.
Start 2019
Jan 2021: IUI 1 - neg
Maart 2021: IUI 2 - neg
April 2021: IUI 3 - neg
Mei 2021: IUI 4 - positief! ❤️
Natuurlijk zwanger van brusje - uitgerekend mei 23 ❤️

Glow
Berichten: 559
Lid geworden op: 10 mei 2021, 17:11

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Glow » 10 september 2022, 15:43

Misschien kan je eens proberen om een platgekookt worteltje of een stukje rijpe banaan te geven dat ze zelf in haar mondje steekt? Misschien vindt ze dat leuker dan een papje? Ik geloof ook wel in zoveel mogelijk doen op het tempo van de baby. Ze is ook nog maar 7 maanden. Alles kan zo snel veranderen bij die kleintjes.

Hier gaan we straks voor de eerste keer kunstmelk introduceren. Ik ben benieuwd! Ik ga er wel vanuit dat ze het vlot zal drinken. Ze lust echt alles qua gp dus ik ga ervan uit dat ze qua smaak niet moeilijk gaat doen.
PCOS
Feb '21 - apr '21: IUI 1 & 2 - neg
Jun '21: IUI 3 - pos 💕
Dochter geboren op 01.03.2022

Start brusje
Nov '22: IUI 1 - pos 💕
Zoon geboren op 30.07.2023

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 24 gasten