Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Plaats reactie
Glow
Berichten: 558
Lid geworden op: 10 mei 2021, 17:11

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Glow » 27 juli 2021, 15:45

Fey1708 schreef:
27 juli 2021, 14:50
Hey iedereen,

Zoals verwacht geen goede echo. Ik verlaat dit groepje.
Veel succes aan iedereen. Geniet er volop van.

Groetjes
Veel sterkte! ❤️
PCOS
Feb '21 - apr '21: IUI 1 & 2 - neg
Jun '21: IUI 3 - pos 💕
Dochter geboren op 01.03.2022

Start brusje
Nov '22: IUI 1 - pos 💕
Zoon geboren op 30.07.2023

Lore1
Berichten: 210
Lid geworden op: 4 januari 2021, 11:28

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Lore1 » 27 juli 2021, 16:26

Fey1708 schreef:
27 juli 2021, 14:50
Hey iedereen,

Zoals verwacht geen goede echo. Ik verlaat dit groepje.
Veel succes aan iedereen. Geniet er volop van.

Groetjes
Veel sterkte en nog veel succes! 🍀
Start 2019
Jan 2021: IUI 1 - neg
Maart 2021: IUI 2 - neg
April 2021: IUI 3 - neg
Mei 2021: IUI 4 - positief! ❤️
Natuurlijk zwanger van brusje - uitgerekend mei 23 ❤️

Lore1
Berichten: 210
Lid geworden op: 4 januari 2021, 11:28

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Lore1 » 27 juli 2021, 16:29

eline90 schreef:
27 juli 2021, 13:56
Glow, proficiat met je verdaag!

Ik heb morgen mijn termijnecho + niptest.
Als alles goed gaat, willen wij het morgen zeggen tegen de ouders en broers/zussen.

Ik had gisteren een doppler besteld op bol.com, vandaag aangekomen en gelijk getest en na 5 min had ik het hartje gevonden! 😍
Ik denk niet dat ik het vaak zou gebruiken het blijft een elektrisch toestel en al die stralingen, ik weet niet of dat gezond is. Maar in geval van paniek heb ik wel iets om op terug te vallen.
De aanwezigheid van het toestel stelt me al gerust, ik weet dat ik kan luisteren als ik het echt niet meer kan uithouden van de stress..
Maar het gaat al veel beter met mij, ik begin mijn lichaam meer en meer te vertrouwen…

Ik heb de laatste 3 dagen een lage bloeddruk (100/75) dus ik slaap echt 12-15 uren per dag..
blijkbaar is dat normaal bij een zwangerschap maar morgen toch eens bespreken met de gyn.

Hoe gaat het met jullie?
Wij dus morgen ook echo en nip test. Heel benieuwd want ondertussen is de vorige echo al meer als 3 weken geleden... We kijken er dus heel hard naar uit want wat duurde dat lang zeg!

Fijn dat je het hartje zo rap kon vinden met de doppler, hier ook al getwijfeld om 1tje te kopen maar tot nu toe nog niet gedaan.

Hopelijk voel je je snel beter! Hier vooral wat extra moeilijk om uit bed te komen 's ochtends en de avonden zijn wat rustiger... Maar verder geen klagen.
Start 2019
Jan 2021: IUI 1 - neg
Maart 2021: IUI 2 - neg
April 2021: IUI 3 - neg
Mei 2021: IUI 4 - positief! ❤️
Natuurlijk zwanger van brusje - uitgerekend mei 23 ❤️

AurelieB
Berichten: 110
Lid geworden op: 12 oktober 2020, 16:19

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door AurelieB » 27 juli 2021, 17:03

eline90 schreef:
27 juli 2021, 10:00
Ohh Aurelie ik duim mee, dat zou idd het mooiste cadeautje zijn!
Het is bijna zover dan voor de grote dag 11 augustus,
Ben je er klaar voor en gaan jullie een klein feestje kunnen geven?

Wij zijn op 22/08 juist een jaartje getrouwd, toen nog maar met 15 in het gemeentehuis en zonder feestje, maar we hadden al 3 keer uitgesteld dus dan toch maar zo laten doorgaan..

Geniet er van! Konden de maar foto’s zien hier :(
Danku :)
Wij doen een tuinfeest voor vrienden en familie, normaal gezien mogen we dansen tot 1u, ik kijk er zo hard naar uit :) Wel nog veel werk en met de prille zwangerschap laatste dagen beetje te weinig mee bezig geweest ;-)
Ik wou ook niet uitstellen, het wordt sowieso een prachtige dag!

Ik moet zeggen dat ik nog niet veel symptomen heb buiten wat krampjes hier en daar, hoe was dat bij jullie in het prille begin?
Ik ga vrijdag nog eens bij de huisdokter bloed prikken in UZ vonden ze dat niet nodig maar ga toch meer gerust zijn :)
11/2020 - 1/2021 : ICSI 1.1 & 1.2 : cyclus gecanceld
27/2/2021 : ICSI 1.3 - 5 embryo's
12/7/2021: terugplaatsing cryo 4 : Pos ! 31/3/2022❤️🐥
01/2023 : ICSI 2 - 7 embryo's
30/1/2023 : verse terugplaatsing : Pos! ETA 18/10/2023❤️🐣

Glow
Berichten: 558
Lid geworden op: 10 mei 2021, 17:11

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Glow » 27 juli 2021, 17:17

AurelieB schreef:
27 juli 2021, 17:03
eline90 schreef:
27 juli 2021, 10:00
Ohh Aurelie ik duim mee, dat zou idd het mooiste cadeautje zijn!
Het is bijna zover dan voor de grote dag 11 augustus,
Ben je er klaar voor en gaan jullie een klein feestje kunnen geven?

Wij zijn op 22/08 juist een jaartje getrouwd, toen nog maar met 15 in het gemeentehuis en zonder feestje, maar we hadden al 3 keer uitgesteld dus dan toch maar zo laten doorgaan..

Geniet er van! Konden de maar foto’s zien hier :(
Danku :)
Wij doen een tuinfeest voor vrienden en familie, normaal gezien mogen we dansen tot 1u, ik kijk er zo hard naar uit :) Wel nog veel werk en met de prille zwangerschap laatste dagen beetje te weinig mee bezig geweest ;-)
Ik wou ook niet uitstellen, het wordt sowieso een prachtige dag!

Ik moet zeggen dat ik nog niet veel symptomen heb buiten wat krampjes hier en daar, hoe was dat bij jullie in het prille begin?
Ik ga vrijdag nog eens bij de huisdokter bloed prikken in UZ vonden ze dat niet nodig maar ga toch meer gerust zijn :)
Ik had vooral last van vermoeidheid. Vanaf week 6 is de misselijkheid daarbij gekomen en de gevoelige borsten. Zeker geen slecht plan om nog eens bloed te prikken. Ik heb zelf bij de huisarts ook alle testjes laten doen zoals toxoplasmose en cmv. Dan heb je alvast die info!
PCOS
Feb '21 - apr '21: IUI 1 & 2 - neg
Jun '21: IUI 3 - pos 💕
Dochter geboren op 01.03.2022

Start brusje
Nov '22: IUI 1 - pos 💕
Zoon geboren op 30.07.2023

Glow
Berichten: 558
Lid geworden op: 10 mei 2021, 17:11

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Glow » 27 juli 2021, 17:47

Lore1 schreef:
27 juli 2021, 16:29
eline90 schreef:
27 juli 2021, 13:56
Glow, proficiat met je verdaag!

Ik heb morgen mijn termijnecho + niptest.
Als alles goed gaat, willen wij het morgen zeggen tegen de ouders en broers/zussen.

Ik had gisteren een doppler besteld op bol.com, vandaag aangekomen en gelijk getest en na 5 min had ik het hartje gevonden! 😍
Ik denk niet dat ik het vaak zou gebruiken het blijft een elektrisch toestel en al die stralingen, ik weet niet of dat gezond is. Maar in geval van paniek heb ik wel iets om op terug te vallen.
De aanwezigheid van het toestel stelt me al gerust, ik weet dat ik kan luisteren als ik het echt niet meer kan uithouden van de stress..
Maar het gaat al veel beter met mij, ik begin mijn lichaam meer en meer te vertrouwen…

Ik heb de laatste 3 dagen een lage bloeddruk (100/75) dus ik slaap echt 12-15 uren per dag..
blijkbaar is dat normaal bij een zwangerschap maar morgen toch eens bespreken met de gyn.

Hoe gaat het met jullie?
Wij dus morgen ook echo en nip test. Heel benieuwd want ondertussen is de vorige echo al meer als 3 weken geleden... We kijken er dus heel hard naar uit want wat duurde dat lang zeg!

Fijn dat je het hartje zo rap kon vinden met de doppler, hier ook al getwijfeld om 1tje te kopen maar tot nu toe nog niet gedaan.

Hopelijk voel je je snel beter! Hier vooral wat extra moeilijk om uit bed te komen 's ochtends en de avonden zijn wat rustiger... Maar verder geen klagen.
Ik weet het niet zo goed met zo'n doppler. In het boekje van het ziekenhuis wordt het afgeraden, maar het lijkt me idd een geruststelling om het hartje tussendoor eens te kunnen horen. Zeker tot wanneer je de baby begint te voelen.

Bij mij is de misselijkheid vreemd genoeg pas 's middags en vooral 's avonds. 's Ochtends voel ik me heel goed. Ik probeer veel kleine porties te eten tussendoor en dat kan de misselijkheid soms uitstellen tot 's avonds, maar sowieso heb ik altijd prijs na het avondmaal, ook al probeer ik dan ook niet te grote portie te eten. Morgen ben ik 9 weken. 😊
PCOS
Feb '21 - apr '21: IUI 1 & 2 - neg
Jun '21: IUI 3 - pos 💕
Dochter geboren op 01.03.2022

Start brusje
Nov '22: IUI 1 - pos 💕
Zoon geboren op 30.07.2023

Hillie
Berichten: 223
Lid geworden op: 8 mei 2021, 15:55

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Hillie » 27 juli 2021, 18:26

Hey Fey, wat jammer om te horen :-( Veel sterkte...

Aurelie, ik had eigenlijk geen typische symptomen, buiten vanaf week 5 een cupmaat extra. Het meeste last had/heb ik van winderigheid, maar dat is het zo een beetje. Zonder de echo's/bloedname, zou ik niet geloven dat ik zwanger ben...


Gisteren mijn late termijnecho gehad (alles gelukkig nog steeds OK).
Hebben jullie ook dat de gynaecoloog de exacte datums van terugplaatsing etc gewoon negeert, en beslist dat de uitgerekende datum de datum nav de meting wordt? Want bij een fertiliteitstraject weet je natuurlijk exact wanneer wat is gebeurd, dus weet je ook je officiele verwachte datum, dus lijkt het mij logisch dat die genomen wordt. Maar volgens de meting is mijn baby 2 dagen ouder, en de gynaecoloog heeft beslist dat ze voor haar datum gaat... (ik had niet zo een goed gevoel eigenlijk bij deze dokter, en zij gaat alle termijnecho's en de bevalling doen, grmbl)

Nog een vraagje: iemand ervaring met het preventief nemen van asperine tegen een mogelijke zwangerschapsvergiftiging? Mijn eigen 'stromen' en bloeddruk zijn perfect, maar omdat ik 40 ben tegen mijn (eerste) bevalling, zou ik een risicogroep zijn, en raadt ze mij aan om 1 asperine per dag te nemen. Ik neem liever geen medicijnen om geen duidelijke reden, mr blijkbaar zou asperine echt geen kwaad kunnen? Weet iemand hier iets meer over? Gewoon doen?
Mei 2020: Start zwangerschapswens
April 2021: icsi 1 - verse TP mislukt - 1 cryo
Mei 2021: zwanger van enige cryo!
Januari 2022: dochtertje geboren
Oktober 2022: opstart icsi 2 --> niet doorgegaan want onverwacht op natuurlijke wijze zwanger!?!

Glow
Berichten: 558
Lid geworden op: 10 mei 2021, 17:11

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Glow » 27 juli 2021, 18:52

Op die eerst echo kwam de grootte van de baby overeen met de info die we al hadden, dus geen ervaring ermee. Ik vind het ook een beetje raar dat ze dat zouden aanpassen. Lijkt me correcter via de terugplaatsingsdag, dan via een echo. Er zijn ook genoeg gevallen dat de baby wat vroeger op schema zit of wat later.

Over de aspirine: de gynaecoloog heeft me dat ook voorgeschreven om te nemen vanaf week 12. Ik zou in de risicogroep zitten vanwege PCOS. Aspirine is wel echt een veilig geneesmiddel, maar misschien kan je kijken voor een tweede opinie? Ik ga het wel nemen.
PCOS
Feb '21 - apr '21: IUI 1 & 2 - neg
Jun '21: IUI 3 - pos 💕
Dochter geboren op 01.03.2022

Start brusje
Nov '22: IUI 1 - pos 💕
Zoon geboren op 30.07.2023

mich75
Berichten: 2982
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door mich75 » 27 juli 2021, 19:26

Hillie, je kan natuurlijk van gyn veranderen als je er echt geen goed gevoel bij hebt. Qua bevalling zal het er een beetje vanaf hangen wanneer je bevalt. Bij mij hebben ze 2x mijn gyn uit zijn bed moeten zetten en is hij gekomen, maar vaak krijg je de gyn van wacht of een collega.

Mijn vorige gyn keek bij de eerste echo wel voor de uitgerekende datum, maar sprak vanaf dan heel vaag, die maand of deze zomer 🤣🤣🤣

Ik reken in functie van mijn tp en het interesseert me niet dat de gyn een andere datum kiest.

Mijn gyn nu vroeg wanneer mijn vbd was en heeft die overgenomen en zo kan je dan ook zien of je beebje iets voor of achter loopt.

Ik heb bij elke tp al Asaflow 80mg genomen, dit zou de doorbloeding bevorderen en de innesteling vergemakkelijken, als het dan positief was moest ik het nemen tot 36w.

Bij mijn termijnecho en dus eerste keer bij de nieuwe gyn was ze blij dat ik Asaflow neem, vooral omdat ik een verhoogde kans op zwangerschapsvergiftiging heb.

Ik zou je aanraden om het te nemen want zwangerschapsvergiftiging is geen lachertje, als het tijdig wordt opgemerkt kan je het eventueel nog wel even trekken, maar meestal wordt het te laat opgemerkt en dan volgt de bevalling binnen enkele uren tot dagen en er zijn zowel risico's voor moeder als kind.

Uit voorzorg neem ik zelf geregeld mijn bloeddruk, omdat dit 1 van de eerste symptomen is. In principe komt zwangerschapsvergiftiging niet voor onder de 20w, maar het leidt heel vaak tot een vroeggeboorte.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Goedgelukje
Berichten: 378
Lid geworden op: 30 april 2021, 12:03

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Goedgelukje » 27 juli 2021, 19:29

Glow schreef:
27 juli 2021, 18:52
Op die eerst echo kwam de grootte van de baby overeen met de info die we al hadden, dus geen ervaring ermee. Ik vind het ook een beetje raar dat ze dat zouden aanpassen. Lijkt me correcter via de terugplaatsingsdag, dan via een echo. Er zijn ook genoeg gevallen dat de baby wat vroeger op schema zit of wat later.

Over de aspirine: de gynaecoloog heeft me dat ook voorgeschreven om te nemen vanaf week 12. Ik zou in de risicogroep zitten vanwege PCOS. Aspirine is wel echt een veilig geneesmiddel, maar misschien kan je kijken voor een tweede opinie? Ik ga het wel nemen.
Ik heb ook Pcos, maar bij mij hebben ze daar helemaal niks over gezegd 🤔 dan moet ik er mss toch eens naar vragen volgende keer!
07/19: stop pil
09/20-10/20 pcos en verminderde zaadkwaliteit
01/21-03/21: 3 x IUI ❌❌❌
04/21: ICSI 1.1 Verse tp ❌
06/21: ICSI 1.2 ❤️ Dochtertje geboren 🥰
10/22: ICSI 1.3 💙 Zoontje geboren 🥰

Goedgelukje
Berichten: 378
Lid geworden op: 30 april 2021, 12:03

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Goedgelukje » 27 juli 2021, 19:43

eline90 schreef:
27 juli 2021, 13:56
Glow, proficiat met je verdaag!

Ik heb morgen mijn termijnecho + niptest.
Als alles goed gaat, willen wij het morgen zeggen tegen de ouders en broers/zussen.

Ik had gisteren een doppler besteld op bol.com, vandaag aangekomen en gelijk getest en na 5 min had ik het hartje gevonden! 😍
Ik denk niet dat ik het vaak zou gebruiken het blijft een elektrisch toestel en al die stralingen, ik weet niet of dat gezond is. Maar in geval van paniek heb ik wel iets om op terug te vallen.
De aanwezigheid van het toestel stelt me al gerust, ik weet dat ik kan luisteren als ik het echt niet meer kan uithouden van de stress..
Maar het gaat al veel beter met mij, ik begin mijn lichaam meer en meer te vertrouwen…

Ik heb de laatste 3 dagen een lage bloeddruk (100/75) dus ik slaap echt 12-15 uren per dag..
blijkbaar is dat normaal bij een zwangerschap maar morgen toch eens bespreken met de gyn.

Hoe gaat het met jullie?
Ik heb ook lage bloeddruk en slaap ook minstens 12 tot 15u per dag, dus heel herkenbaar hier :)

Leuk dat je niptest eraan komt! Hopelijk alles in orde en wel spannend ook gezien je dan binnenkort het geslacht weet 👏🏻!
07/19: stop pil
09/20-10/20 pcos en verminderde zaadkwaliteit
01/21-03/21: 3 x IUI ❌❌❌
04/21: ICSI 1.1 Verse tp ❌
06/21: ICSI 1.2 ❤️ Dochtertje geboren 🥰
10/22: ICSI 1.3 💙 Zoontje geboren 🥰

mich75
Berichten: 2982
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door mich75 » 27 juli 2021, 20:39

Ik had tegen mijn gyn ook gezegd dat ik en doppler had, ze was er niet op tegen, maar ik mag hem enkel gebruiken als ik me goed voel.

Als ik later in de zwangerschap geen beweging meer zou voelen dan mag ik niet op de doppler rekenen. Ik zou wel een hartslag kunnen vinden maar dat wil niet zeggen dat alles ok is, want als leek kan ik niet inschatten of de hartslag wel in orde is.
Ik heb eens met mijn ogen gedraaid en toen zei ze dat zolang ik me goed voel en er volgens mij geen probleem is met de baby dat ik hem mag gebruiken.

Ik denk dat ze na 1 consultatie al wel doorhad dat ze niet onnozel tegen mij moet doen, ook was ze al voor een groot deel op de hoogte omdat ze mijn vroedvrouw had gecontacteerd, dat heeft misschien ook geholpen 🤭
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Emelie
Berichten: 289
Lid geworden op: 3 augustus 2020, 21:09

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Emelie » 27 juli 2021, 22:20

Ik heb morgen ook mijn 12+5 echo en nipttest. Zo spannend, hopelijk is alles in orde. Blijf me toch zorgen maken en dat wordt meestal erger naarmate de afspraak nadert. Zal bij jullie ook wel zo zijn zeker? 😅 gisteren barstende hoofdpijn, maar terug van reis de dag ervoor, dus zal er wel mee te maken hebben. Ook moet ik snachts er telkens 1 keer uit om te plassen. Sinds enkel dagen voel ik precies dat mijn baarmoedermond lager zit (gebruik applicator voor utro) en wat meer slijmverlies en maak me wat zorgen omdat ik dit niet eerder had. Geen bloedverlies of iets anders, dus zal er wel bijhoren denk ik. Ben pas gerust na echo morgen denk ik, als ik ons kleintje weer zie.
Nu neem ik dagelijks nog 80mg asaflow, 4 utros en 1 foliumzuur. Ik ben benieuwd of ik mag stoppen met utro en of ik asaflow moet ophogen of niet. (Hangt af van risico op zwangerschapsvergiftiging en mijn bloeddruk) Zou zooooo leuk zijn om eindelijk die vuile utros niet meer te hoeven opsteken elke dag… 😂🤫
08/18 pilstop
04/19 PCOS start 6x clomid
10/19 start IUI (4x neg)
06/20 IVF/ICSI 1: 5 ❄ 2 ⭐ 3 ❌
03/21 ICSI 2: 1 ❄ 🥰 03/02/2022 Lily ❤

Hillie
Berichten: 223
Lid geworden op: 8 mei 2021, 15:55

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Hillie » 27 juli 2021, 23:25

Is asaflow dan iets gelijkaardigs aan Asperine?

Emilie, mijn zwangerschap app zei me op week 13 dat ik wrs meer witverlies ga krijgen vanaf dan, dus geen zorgen maken, is normaal 😉 En ik ben zo blij dat ik, dankzij cryo terugplaatsing in natuurlijke cyclus, geen utro heb moeten steken!! 😁 Respect aan alle meiden die dat braaf maanden lang doen! Succes met de echo morgen!
Mei 2020: Start zwangerschapswens
April 2021: icsi 1 - verse TP mislukt - 1 cryo
Mei 2021: zwanger van enige cryo!
Januari 2022: dochtertje geboren
Oktober 2022: opstart icsi 2 --> niet doorgegaan want onverwacht op natuurlijke wijze zwanger!?!

Emelie
Berichten: 289
Lid geworden op: 3 augustus 2020, 21:09

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Emelie » 28 juli 2021, 5:52

Hillie schreef:
27 juli 2021, 23:25
Is asaflow dan iets gelijkaardigs aan Asperine?

Emilie, mijn zwangerschap app zei me op week 13 dat ik wrs meer witverlies ga krijgen vanaf dan, dus geen zorgen maken, is normaal 😉 En ik ben zo blij dat ik, dankzij cryo terugplaatsing in natuurlijke cyclus, geen utro heb moeten steken!! 😁 Respect aan alle meiden die dat braaf maanden lang doen! Succes met de echo morgen!
Asaflow is een bloedverdunner, ik weet niet of het gelijkaardig is, maar kan wel.

Haha, was bij mij ook voor eerste keer cryo in natuurlijke cyclus, dus ik dacht ‘ole, ole, geen utro voor mij’, maar moest er toch nemen ter ondersteuning omdat het bij kunstmatige tp en zwangerschap toch altijd laag stond. Amai, ik ben al wakker en kan niet meer slapen van de spanning… gelukkig is de afspraak al om 9u15! 🥳
08/18 pilstop
04/19 PCOS start 6x clomid
10/19 start IUI (4x neg)
06/20 IVF/ICSI 1: 5 ❄ 2 ⭐ 3 ❌
03/21 ICSI 2: 1 ❄ 🥰 03/02/2022 Lily ❤

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten