Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Glow
Berichten: 559
Lid geworden op: 10 mei 2021, 17:11

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Glow » 13 oktober 2022, 21:02

Goedgelukje schreef:
12 oktober 2022, 22:33
Ai, wat moet er dan gebeuren als je een cyste zou hebben? Voel je dat als je een cyste hebt, met dat je zegt dat je een vermoeden hebt?

Hier niet echt tips voor het teruggeven, Aude geeft ook nog gemakkelijk terug. Wij doen soms wat koekjesmeel bij de fruitpap zodat het iets dikker is. Maar weet niet of dat echt veel helpt..

Hier gaat het goed met ons meisje. Ik geniet zo hard van het mama-zijn. Is echt de mooiste periode in mijn leven. Klinkt zo cliché om te zeggen, maar zo voelt het echt. A is ook een super vrolijk kind, zo leuk 🥰 ! Eten gaat hier ook vlotjes naar binnen. Wat ze sinds een twee tal weken hier heeft, is dat ze bij haar dutjes overdag niet meer zelfstandig in slaap valt. Dan begint ze te wenen. Dan wandel ik rond met haar in een donkere kamer en als ze diep genoeg slaapt leg ik ze weg. Vaak wordt ze dan aan het einde van haar dut ook wel ineens heel plots en wenend wakker. Dan duurt het ook meestal wel even eer ze terug op haar effen is en mag ik ze zeker en vast niet neerleggen/loslaten. En op de crèche of bij mijn schoonmama heeft ze dat nooit en gaat ze wel zelfstandig slapen 😅. Dat is dan mss toch een beetje die verlatingsangst ofzo?!

En verder is Aude haar stoelgang wel nog steeds niet genormaliseerd. Ze krijgt nu sinds 2 maanden geleden groente en fruitpap en sindsdien is ze geconstipeerd. Ze krijgt al dagelijks een siroop die laxerend zou werken en 1 of 2 keer per week moeten we een suppo steken omdat ze er last van heeft. Ik hoop voor haar dat het snel betert! Iemand van jullie kindjes dat dat nog heeft?

Hoe gaat het met jouw meisje verder nog, Glow?
Het is niet dat ik dat voel. Maar ik heb het wel snel. Ik had er eentje aan het begin van het traject en dan eentje tijdens. Tis niet echt een cyste. Eerder een follikel die niet springt en blijft groeien zo. Ik vermoed dat ik er eentje heb omdat mijn laatste menstruatie nu al 5 maanden geleden is en zo'n grote follikel ontregelt alles. Ik heb telkens de pil moeten nemen voor een paar weken.

Geen constipatie hier dus geen tips. Misschien kan je wel wat experimenteren met welke fruit en groenten voor de meeste problemen zorgen? En genoeg vocht.

Ik snap ook wel heel dat gevoel van dat mama-zijn! Ik geniet ook ontzettend hard van die kleine meid. Het mooiste moment van mijn dag is om haar op te pikken op de opvang. Dat lachje is echt alles. 🥰

@mich: ja, vind ik ook wel best gek, die verschillen. Het is wel moeilijk om contact op te nemen met mijn arts. Dat is de diensthoofd en alles verloopt via de centrale dienst (en de vroedvrouw). Ik ga een beetje afwachten, denk ik. Tot wanneer mijn cyclus begint. Hopelijk geen problemen dan. En anders probeer ik toch door te vragen naar mijn arts.
PCOS
Feb '21 - apr '21: IUI 1 & 2 - neg
Jun '21: IUI 3 - pos 💕
Dochter geboren op 01.03.2022

Start brusje
Nov '22: IUI 1 - pos 💕
Zoon geboren op 30.07.2023

Hillie
Berichten: 223
Lid geworden op: 8 mei 2021, 15:55

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Hillie » 19 oktober 2022, 15:43

Omg omg omg... Dit ga je noooit geloven, allé, ik doe het toch nog steeds niet...
Wij mochten in oktober opstarten voor een brusje (nieuwe stimulatie). But guess what... mijn regels kwamen een goeie week geleden niet door?! Voor de fun dan toch maar testje gedaan, en whoep, daar stond de streep... :shock: :shock: :shock:
Mijn verloofde heeft minder dan 1/10e van de normale hoeveelheid goeie zwemmerkes, dus wij hadden maar een paar % kans op natuurlijke zwangerschap. Maar een kans is een kans blijkbaar... Gisteren 2e bloedname gehad, en goeie stijging van HCG (en progesteron staat ook goed). Ik zou volgens mijn berekeningen nu bijna 6 weken ver zijn (dus uitgerekend voor midden juni). Over 2 weken de eerste echo.
Ik heb werkelijk geen enkel zwangerschapsteken (buiten uitblijvende regels). Vorige keer had ik enkel al 1 grotere cupmaat in week 5, maar zelfs dat niet nu. Maar toch vertrouw ik er op dat het goed zit, als dit op natuurlijke manier gelukt is tijdens de laatste kans op natuurlijke zwangerschap, dan heeft het echt zo moeten zijn. Zo zot joh! Ik was al helemaal ingesteld op weer spuiten etc, mijn agenda al helemaal aangepast aan mogelijke tijdstippen voor PU en TP etc. De wonderen zijn de wereld duidelijk nog niet uit!

Hier heeft Lotte (ondertussen al bijna 9m) een goeie week geleden haar eerste tandje gekregen. Sinds een maand wilt ze nog steeds geen tut meer. Een week nadat die miserie begon (want probeer ze dan 's nachts maar eens te sussen) bleek dat ze een mondonsteking had. Maar toen die over was, wilde ze nog steeds geen tut (ja, de achterkant, die harde plastiek om op te bijten). En dan is tandje nadien gekomen. 's nachts meestal nog wel steeds 1 a 2u 'feest', ze begint dan te wenen, en stopt niet tenzij je ze pakt, en begint meteen weer als je ze teruglegt. Afgelopen nacht heeft ze net eindelijk nog eens volledig doorgeslapen (bij mijn ouders doet ze dat ook hoor, grrr), dus hopelijk is er eindelijk wat verbetering. Overdag heeft ze (nog) absoluut geen last van verlatingsangst, dus denk niet dat het daar veel mee te maken heeft.
Ze begint nu ook eindelijk thuis meer dan 100 gr groenten- en fruitpap te eten (ipv enkel in de creche). Kruipen interesseert haar nog steeds niet echt (ze rolt wel tot waar ze wil geraken), maar ze staat al wel graag recht door 1 vinger van mij vast te houden.
En sinds 2 weken komt er ook eindelijk iets meer uit dan 'pppp' en 'poe' (poes denk ik). De 'a' komt nu heel vaak, en iets dat kan lijken op mama of papa, maar das wrs gewoon ijdele hoop van ons :-)
Volgende week ook naar K&G.

Veel succes aan zij die ook net opgestart zijn voor een brusje, of dat in de komende maanden nog gaan doen!
Mei 2020: Start zwangerschapswens
April 2021: icsi 1 - verse TP mislukt - 1 cryo
Mei 2021: zwanger van enige cryo!
Januari 2022: dochtertje geboren
Oktober 2022: opstart icsi 2 --> niet doorgegaan want onverwacht op natuurlijke wijze zwanger!?!

Glow
Berichten: 559
Lid geworden op: 10 mei 2021, 17:11

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Glow » 19 oktober 2022, 18:24

Omg, Hillie!! Proficiat!! 😍 Zo heerlijk dat het spontaan gelukt is. Echt superblij voor jou! Ik duim voor een mooie echo.

Leuk om te horen dat Lotte het wel steeds beter doet met de groente- en fruitpap. Uiteindelijk komt de evaluatie toch pas na 1 jaar. Wel het tegenovergestelde van Lieze. Die steekt al een paar weken 250g groentepap en 200g fruitpap vlotjes binnen. 🙈 Zo'n mondontsteking, hoe uit dat zich precies? Hebben ze veel pijn dan?

Hier hebben we een paar slapeloze nachten achter de rug. Normaal slaapt L de nacht door, maar nu wordt ze ineens wakker van de honger (zit ze vooral te stampen met haar voeten en te kreunen, waardoor we niet altijd direct door hebben dat ze honger heeft). Ik heb de indruk dat ze in een groeispurt zit. Plots beginnen haar kleren (maatje 68) veel strakker te zitten. Dus hopelijk is dat hongertje van korte duur want ik ben al veel te hard gewoon om mijn nachtrust te hebben. 😅
PCOS
Feb '21 - apr '21: IUI 1 & 2 - neg
Jun '21: IUI 3 - pos 💕
Dochter geboren op 01.03.2022

Start brusje
Nov '22: IUI 1 - pos 💕
Zoon geboren op 30.07.2023

Zitav
Berichten: 658
Lid geworden op: 6 april 2020, 17:50

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Zitav » 20 oktober 2022, 15:47

Oh Hillie! Een hele dikke proficiat! Leuk dat het zo spontaan gelukt is!

Hier ook alles goed. Louise is een goedlachse baby. Ik geniet super hard van haar en het mama zijn.
Het is zalig om haar te zien ontwikkelen. In de crèche doet ze het super goed. Het eten gaat daar veel vlotter dan thuis en het slapen gaat blijkbaar ook goed. Alleen krijgt ze volgens mij te weinig melk waardoor ze 's avonds en 's nachts inhaalt. Da maakt het wel zwaar. Ik neem ook continue vallingen op terwijl ik daar normaal nooit last van heb. Dat in combinatie met werken valt soms wel zwaar.
Mijn gewicht blijft ook dalen. Voor sommigen een droom maar ik maak mij daar wel wat zorgen in.

Als ze 8 maand is zal ik moeten afbouwen met kolven op het werk. Ga wel vragen of ik per dienst nog 1x mag kolven, maar heb wel schrik dat mijn bv zal stilvallen.

Aan diegene die opstarten voor een brusje: veel succes! Hier is dat momenteel nog niet het plan.
Kid / pcos
1e IUI Ma 21: Neg.
2e IUI April 21: Neg.
3e IUI Mei 21: Neg.
4e IUI Juni 21: Positief 💕 dochter geboren op 08/03/22

2023: Start brusje:
1e IUI Okt 23: Neg.
2e IUI Nov 23: Positief 💕

Glow
Berichten: 559
Lid geworden op: 10 mei 2021, 17:11

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Glow » 20 oktober 2022, 18:29

Zitav schreef:
20 oktober 2022, 15:47
Als ze 8 maand is zal ik moeten afbouwen met kolven op het werk. Ga wel vragen of ik per dienst nog 1x mag kolven, maar heb wel schrik dat mijn bv zal stilvallen.
Ik moet wel zeggen dat die melkproductie robuuster is dan ik dacht. Sowieso geef je minder melk als ze goed vaste voeding geeft en jouw lichaam past zich aan. Ik dacht dat ik ging stilvallen toen ik aan het afbouwen was en uiteindelijk maar 1 voeding per dag gaf. In mijn geval is dat dan ook nog eens 1 borst per voeding dus er zat altijd 48u tussen voedingen. Maar dat was geen probleem. Nu ben ik al een 2-tal weken gestopt en er blijft nog altijd wat melk komen als ik aan mijn tepels kom. Benieuwd hoe lang dat nog duurt. Ik las dat dat nog een tijdje kan voorkomen.
PCOS
Feb '21 - apr '21: IUI 1 & 2 - neg
Jun '21: IUI 3 - pos 💕
Dochter geboren op 01.03.2022

Start brusje
Nov '22: IUI 1 - pos 💕
Zoon geboren op 30.07.2023

Zitav
Berichten: 658
Lid geworden op: 6 april 2020, 17:50

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Zitav » 20 oktober 2022, 18:38

Glow schreef:
20 oktober 2022, 18:29
Zitav schreef:
20 oktober 2022, 15:47
Als ze 8 maand is zal ik moeten afbouwen met kolven op het werk. Ga wel vragen of ik per dienst nog 1x mag kolven, maar heb wel schrik dat mijn bv zal stilvallen.
Ik moet wel zeggen dat die melkproductie robuuster is dan ik dacht. Sowieso geef je minder melk als ze goed vaste voeding geeft en jouw lichaam past zich aan. Ik dacht dat ik ging stilvallen toen ik aan het afbouwen was en uiteindelijk maar 1 voeding per dag gaf. In mijn geval is dat dan ook nog eens 1 borst per voeding dus er zat altijd 48u tussen voedingen. Maar dat was geen probleem. Nu ben ik al een 2-tal weken gestopt en er blijft nog altijd wat melk komen als ik aan mijn tepels kom. Benieuwd hoe lang dat nog duurt. Ik las dat dat nog een tijdje kan voorkomen.
Ja, ik ben er misschien teveel mee bezig .. ik volg een groep op fb en ik denk dat ik mij misschien te fel vastpin daarop..
Lastig. Soms denk ik echt dat kv daarin veel makkelijker is.
Kid / pcos
1e IUI Ma 21: Neg.
2e IUI April 21: Neg.
3e IUI Mei 21: Neg.
4e IUI Juni 21: Positief 💕 dochter geboren op 08/03/22

2023: Start brusje:
1e IUI Okt 23: Neg.
2e IUI Nov 23: Positief 💕

Goedgelukje
Berichten: 378
Lid geworden op: 30 april 2021, 12:03

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Goedgelukje » 21 oktober 2022, 23:31

@Hillie: wauw, proficiat Hillie! Zo fijn om te horen dat het gewoon op de natuurlijke manier gelukt is. Toch wel een geruststelling denk ik dat je die medische mallemolen niet in moet he? En ik duim mee dat dit voor Lotte het begin is van betere nachten 🤞🏻! Hier komen A haar eerste tandjes er ook door :).

@glow: hopelijk is groeispurt snel voorbij dan zodat je je nachtrust terug hebt. Ik herken helemaal het gevoel van al wel terug gewoon te zijn dat je voldoende nachtrust hebt 😅.

@Zitav: fijn om te horen dat je zo kan genieten van je kleine meisje. En wat betreft je gewicht, is het omdat je dan ook minder eet dat je blijft zakken in gewicht? Speelt stress een rol?

Hier zijn mijn regels dan eind vorige week er terug doorgekomen. Ik zou een terugplaatsing krijgen van ons laatste cryo in een natuurlijke cyclus. Woensdag moet ik terug voor de eerste keer op controle gaan :). Ik voel wel dat ik met een andere mindset start dan de vorige keer. Voor ik zwanger was van A was de angst 'ga ik ooit kindjes kunnen krijgen' heel erg aanwezig (een angst die ik al van jongs af aan heb en natuurlijk alleen maar gevoed werd door ons fertiliteitstraject) . Nu start ik met meer gemoedsrust :).
07/19: stop pil
09/20-10/20 pcos en verminderde zaadkwaliteit
01/21-03/21: 3 x IUI ❌❌❌
04/21: ICSI 1.1 Verse tp ❌
06/21: ICSI 1.2 ❤️ Dochtertje geboren 🥰
10/22: ICSI 1.3 💙 Zoontje geboren 🥰

Zitav
Berichten: 658
Lid geworden op: 6 april 2020, 17:50

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Zitav » 22 oktober 2022, 13:12

Goedgelukje schreef:
21 oktober 2022, 23:31


@Zitav: fijn om te horen dat je zo kan genieten van je kleine meisje. En wat betreft je gewicht, is het omdat je dan ook minder eet dat je blijft zakken in gewicht? Speelt stress een rol?

Neen, ik eet eigenlijk genoeg, ben niet aan het diëten, buiten de allergenen die ik moet vermijden. Nu op het werk ervaar ik wel stress en eet ik wel minder dan thuis , misschien speelt dat ook wel mee.
Kid / pcos
1e IUI Ma 21: Neg.
2e IUI April 21: Neg.
3e IUI Mei 21: Neg.
4e IUI Juni 21: Positief 💕 dochter geboren op 08/03/22

2023: Start brusje:
1e IUI Okt 23: Neg.
2e IUI Nov 23: Positief 💕

Hillie
Berichten: 223
Lid geworden op: 8 mei 2021, 15:55

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Hillie » 4 november 2022, 11:14

@glow: ik zag zelf niet veel van die mondonsteking, buiten typische uitslag in de mondhoeken. Volgens de dokter zaten er allemaal een soort van aftjes in haar mond (maar die heb ik nooit echt gezien - blijkbaar wel andere soort van aftjes dan ikzelf regelmatig heb). En ja, dat is dus best pijnlijk.
@goedgelukje: cryootje al terug geplaatst??

Hier maandag super goed nieuws gehad bij de echo. Het enige wat mij interesseerde was ofdat er een vruchtje was, en het hartje klopte. Want vorige keer had ik al zo goed als geen kwaaltjes, enkel pijnlijke borsten die op week al een cupmaat groter waren, en super intense dromen. Nu heb ik niets van dat alles, ik voel echt niets anders aan mijn borsten of tepels, heel vreemd. Alleen af en toe precies een beetje misselijk, maar dan denk ik vaak dat ik mij mss gewoon misselijk wil voelen omdat ik dan toch enig zwangerschapsteken heb. Maar anyway, blijkbaar ben ik dus toch wel echt zwanger :-) Alles in orde, en 8 weken nu.

Gelukkig slaapt ons Lotte nu al weer een week de nacht helemaal door, 11.5u aan een stuk! Zalig! Maar 's ochtends zit haar pamper dan wel vaak overvol met pipi dat de body en pyama soms ook nat zijn (ik gebruik Pampers Premium Protection). Iemand enig advies wat daar aan te doen valt? Ze draagt nu maat 3, maar weegt nog steeds maar een goeie 7 kilo, dus ik kan totaal nog niet naar een volgende maat overschakelen.

En nog een vraagje: volgens K&G zou ze nog maar 2 flessen melk per dag mogen ('s ochtends en 's avonds voor het slapen). Maar als ze van de creche terug komt, is ze vaak hongerig (daar eet ze ondertussen wel flink een 200 gr groentenpap en 240 gr fruitpap). K&G zei om dan een boterham te geven. Dus nu tijdens ons eten geven we haar stukjes witte/grijze botherham, of wat van onze groentjes. Maar kunnen we nog iets anders geven ook, ipv elke keer een halve saaie droge botherham? Hoe overbruggen jullie de tijd/honger als er net te veel tijd zit tussen fruitpap en avondfles (die krijgt ze bij ons om 20u)?
Mei 2020: Start zwangerschapswens
April 2021: icsi 1 - verse TP mislukt - 1 cryo
Mei 2021: zwanger van enige cryo!
Januari 2022: dochtertje geboren
Oktober 2022: opstart icsi 2 --> niet doorgegaan want onverwacht op natuurlijke wijze zwanger!?!

Glow
Berichten: 559
Lid geworden op: 10 mei 2021, 17:11

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Glow » 4 november 2022, 12:19

Wat fijn dat de echo goed was! Maakt het toch allemaal wat echter! 😍

Wij gebruiken herbruikbare luiers dus geen idee over de wegwerp. Bestaan er geen nachtluiers? Bij onze herbruikbare doen we een extra inlegger 's nachts. Anders is het wel echt veel te veel pipi inderdaad.

Hier drinkt L al heel lang maar 2 flesjes. Die 's avonds krijgt ze niet altijd op. Ze krijgt haar fruitpap meestal ook pas rond 16u (na haar middagdut) en flesje is om 19u. We hebben nog geen boterhammen geïntroduceerd, maar je mag daar gerust margarine op smeren. We hebben ook al pindakaas gekocht (zonder toegevoegd zout, van de Albert Heijn) om eens af te wisselen. Denk ook dat geplet fruit zeker mag. Of het brood in wat soep laten weken.
PCOS
Feb '21 - apr '21: IUI 1 & 2 - neg
Jun '21: IUI 3 - pos 💕
Dochter geboren op 01.03.2022

Start brusje
Nov '22: IUI 1 - pos 💕
Zoon geboren op 30.07.2023

Margootje
Berichten: 250
Lid geworden op: 17 oktober 2021, 21:17

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Margootje » 4 november 2022, 13:49

Oh wauw proficiat Hillie 🥳
40 j. (B)AM met gekende donor
IUI 1-3 (Herfst '21): x
Hysteroscopie: vaststelling cervicale stenose
ICSI1 (Lente '22): 18 rijp > 12 bevrucht > OHSS & freeze-all van 2 cryo's
Zomer '22: In verwachting

JFB17
Berichten: 122
Lid geworden op: 12 september 2020, 12:55

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door JFB17 » 4 november 2022, 14:57

Hillie schreef:
4 november 2022, 11:14
@glow: ik zag zelf niet veel van die mondonsteking, buiten typische uitslag in de mondhoeken. Volgens de dokter zaten er allemaal een soort van aftjes in haar mond (maar die heb ik nooit echt gezien - blijkbaar wel andere soort van aftjes dan ikzelf regelmatig heb). En ja, dat is dus best pijnlijk.
@goedgelukje: cryootje al terug geplaatst??

Hier maandag super goed nieuws gehad bij de echo. Het enige wat mij interesseerde was ofdat er een vruchtje was, en het hartje klopte. Want vorige keer had ik al zo goed als geen kwaaltjes, enkel pijnlijke borsten die op week al een cupmaat groter waren, en super intense dromen. Nu heb ik niets van dat alles, ik voel echt niets anders aan mijn borsten of tepels, heel vreemd. Alleen af en toe precies een beetje misselijk, maar dan denk ik vaak dat ik mij mss gewoon misselijk wil voelen omdat ik dan toch enig zwangerschapsteken heb. Maar anyway, blijkbaar ben ik dus toch wel echt zwanger :-) Alles in orde, en 8 weken nu.

Gelukkig slaapt ons Lotte nu al weer een week de nacht helemaal door, 11.5u aan een stuk! Zalig! Maar 's ochtends zit haar pamper dan wel vaak overvol met pipi dat de body en pyama soms ook nat zijn (ik gebruik Pampers Premium Protection). Iemand enig advies wat daar aan te doen valt? Ze draagt nu maat 3, maar weegt nog steeds maar een goeie 7 kilo, dus ik kan totaal nog niet naar een volgende maat overschakelen.

En nog een vraagje: volgens K&G zou ze nog maar 2 flessen melk per dag mogen ('s ochtends en 's avonds voor het slapen). Maar als ze van de creche terug komt, is ze vaak hongerig (daar eet ze ondertussen wel flink een 200 gr groentenpap en 240 gr fruitpap). K&G zei om dan een boterham te geven. Dus nu tijdens ons eten geven we haar stukjes witte/grijze botherham, of wat van onze groentjes. Maar kunnen we nog iets anders geven ook, ipv elke keer een halve saaie droge botherham? Hoe overbruggen jullie de tijd/honger als er net te veel tijd zit tussen fruitpap en avondfles (die krijgt ze bij ons om 20u)?
Hey Hillie,

Mijn dochter is ondertussen al 2j dus ik heb al wat ervaring met het zoeken naar gezonde tussendoortjes. Wij gaven en geven haar een cracotte (eventueel met beleg). Soepstengels doen het hier ook heel goed. Je hebt ook nog de snacks van Ella’s kitchen en Organix. Zitten niet teveel suikers in en zijn gebaseerd op groenten of fruit. Vanaf een dik jaar gaven wij haar kleine porties van ons avondeten. Melk geven wij nu nog steeds in de ochtend en in de avond (kleinere hoeveelheid).

Wat de pampers betreft; heel vaak hetzelfde probleem gehad. Slaapzak was soms zeiknat alsook bed… mij suf gezocht en uiteindelijk bleken de nachtpampers van pampers wel wat soelaas te bieden. Lijken iets dikker te zijn en zorgden toch bij ons voor drogere nachten.
2014: Freeze eicellen Jette (borstkanker)
2018: kinderwens
14/09/2020: dochter geboren! (ICSI Jette)
06/2021: opstart baby 2
06/2021: 5 embryo's
06/2021-12/2021: 2 bioch zw + 1 MA
02/2022: 6 embryo’s
04/2022: tp 6 zwanger

mich75
Berichten: 2997
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door mich75 » 4 november 2022, 16:39

@Hillie, proficiat! Vanaf ik OMG zag staan wist ik al hoe laat het was, maar ik heb gewacht met reageren tot het nieuws van de goede echo.

Qua luiers hier ook het probleem gehad, vooral dan omdat ik een buikslaper heb. Ik ben al een hele tijd geleden begonnen met Kruidvat luiers maat 3 voor 's nachts en sindsdien amper nog natte kleren. Overdag ben ik met de laatste Pampers premium protect maat 2 bezig en ook al met Pampers baby dry maat 3, maar geen van beiden beschermen voldooende voor de nacht, soms al miserie als haar middagdutje nogal lang duurt.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Goedgelukje
Berichten: 378
Lid geworden op: 30 april 2021, 12:03

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Goedgelukje » 4 november 2022, 17:38

@Hillie: blij om te lezen dat je een goede echo hebt gehad ☺️! En ik zou zeggen, probeer ervan te genieten dat je niet al te veel symptomen hebt 😉.

Wat de pampers betreft, wij gebruiken ook zoals Mich, de pampers van het Kruidvat, A doet al lange tijd redelijk lange nachten, 's ochtends zitten haar pampers wel vaak echt bomvol, maar nog maar 1x voor gehad dat het doorgelekt had naar haar slaapzak. Dus daar zijn wij best tevreden over. Wij gebruiken nu nog maatje 3 maar gaan bijna overgaan naar maatje 4. Ik denk wel dat A over de 8 kilo weegt intussen. Volgende maandag nog eens naar k&g, dan zal ze eindelijk nog eens gemeten en gewogen worden.

Wat het eten betreft, kan ik geen advies geven, op dagen dat ons meisje naar de crèche gaat, wat wel maar 2 dagen in de week is, krijgt ze altijd 3 flessen, 1 's ochtends, 1' s avonds en 1 in de vooravond. Wanneer ze thuis is slaapt ze langer en heeft ze die fles in de vooravond niet nodig. Dan zijn het er dus maar 2. Ik wist niet dat een derde fles niet zou mogen? Lijkt me zo bizar, nee? Wat is de achterliggende reden daarvan? kindjes die nog borstvoeding krijgen, zullen mss ook wel vaker drinken dan enkel smorgens en savonds?

En nee, voorlopig nog geen terugplaatsing gehad, het ziet ernaar uit dat dit een cyclus van min 45 dagen zal zijn. Maar er is wel eindelijk evolutie, dus ik vermoed dat hde terugplaatsing voor midden volgende week zal zijn 😊.

@glow: ik zie in jouw onderschrift dat je ook terug gestart bent? Al een inseminatie gehad?

A is over een kleine week al 9 maanden. Wat vliegt de tijd toch zo 🙈! Binnenkort is het al tijd om haar eerste verjaardag te vieren..
07/19: stop pil
09/20-10/20 pcos en verminderde zaadkwaliteit
01/21-03/21: 3 x IUI ❌❌❌
04/21: ICSI 1.1 Verse tp ❌
06/21: ICSI 1.2 ❤️ Dochtertje geboren 🥰
10/22: ICSI 1.3 💙 Zoontje geboren 🥰

Glow
Berichten: 559
Lid geworden op: 10 mei 2021, 17:11

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Glow » 4 november 2022, 18:42

Dat van de 2 flesjes lijkt me ook wel gek. Lieze drinkt dat wel al een tijdje (we zijn op 6 maanden gestopt met haar flesje om 23u). Ik maakte me eigenlijk al zorgen dat dat te weinig was. 🙈 Ik probeer gewoon de baby te volgen op dat vlak.

@goedgelukje: oh, ik had verwacht dat je er al mee bezig was! Pcos is echt kut. Niets voorspelbaars aan. Was blij dat ik duphaston kon nemen om mijn cyclus op te starten. Wij zijn inderdaad begonnen! Ik reageer iets minder hard op de letrozole, waardoor ik wat meer controles nodig had, maar vandaag het nieuws gehad dat de inseminatie zondag gepland staat!
PCOS
Feb '21 - apr '21: IUI 1 & 2 - neg
Jun '21: IUI 3 - pos 💕
Dochter geboren op 01.03.2022

Start brusje
Nov '22: IUI 1 - pos 💕
Zoon geboren op 30.07.2023

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Google [Bot] en 39 gasten