Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Plaats reactie
Zitav
Berichten: 658
Lid geworden op: 6 april 2020, 17:50

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Zitav » 13 december 2021, 17:56

Oh goedgelukje, da's geen fijn nieuws om te horen! Hopelijk blijf jij gespaard en kunnen jullie toch nog een gezellige tijd hebben ondanks dat jullie niet naar Tenerife kunnen gaan..

Hier hebben we vorige week een echo gehad op 27+2. Alles zag er nog altijd goed uit. Ze meet ongeveer 35 cm en woog rond de 930 gram. Net zoals bij de pretecho lag ze nog steeds met handen en voeten voor haar gezicht en deze keer in stuit. Ondertussen 28+1, we gaan dus stilletjes aan richting de 30 w en begin nu toch wat stress te krijgen om alles in orde te hebben. Maar als ze niet van zin is om vroeger te komen zouden we alles op tijd moeten hebben.

Geniet nog van jullie zwangerschap en voor die dat uitgerekend zijn in januari, voor jullie zijn het de laatste weekjes! Spannend!
Kid / pcos
1e IUI Ma 21: Neg.
2e IUI April 21: Neg.
3e IUI Mei 21: Neg.
4e IUI Juni 21: Positief ๐Ÿ’• dochter geboren op 08/03/22

2023: Start brusje:
1e IUI Okt 23: Neg.
2e IUI Nov 23: Positief ๐Ÿ’•

bigima
Berichten: 140
Lid geworden op: 26 maart 2021, 21:33

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door bigima » 14 december 2021, 14:47

Goedgelukje, hopelijk kunnen jullie nog een lang weekendje inplannen voordat jullie met jullie drietjes zijn โ˜บ๏ธ

We zijn hier ondertussen bijna 35 weken ver. (morgen) Ik heb zondag nacht een kleine deel van mijn vruchtwater verloren, dus lig ik sinds dan in het ziekenhuis. het is wel heel plots allemaal en even wennen dat ik mijn man en ons zoontje maar voor een paar uurtjes per dag kan zien. ๐Ÿ˜ญGelukkig heb ik nog geen weeรซn dus ze vermoeden een scheurtje in de vliezen aan de bovenkant van de baarmoeder... Longrijping heeft hij ook voor het zekerste gekregen zodat hij klaar is voor de grote wereld. โ˜บ๏ธ Gelukkig zit hij nog steeds voor qua grootte (bijna 3kg) en is ookal gedraaid dus indien de bevalling begint kan hij normaal gezien op de "normale" manier geboren worden.
Afwachten dus wanneer meneer beslist om te komen. Ik hoop stiekem dat hij misschien begin volgende week zijn intrede doet en dan kunnen we met Kerst misschien al naar huis. Maar wie weet wie weet.

Het kan allemaal zo snel veranderen zeg. Ben blij dat mijn doopsuikers vorige week al af waren ๐Ÿ˜
03/2014 ons zoontje is er! ๐Ÿ™‚
23/2/2021 iui -negatief
26/3/2021 iui2 - negatief
29/4/2021 iui3 - positief โค๏ธ zoontje geboren in december โค๏ธ
2/2022 spontaan zwanger - missed abortion 8w ๐ŸŒŸ

Glow
Berichten: 559
Lid geworden op: 10 mei 2021, 17:11

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Glow » 14 december 2021, 17:13

Dat lijkt me toch wel schrikken, bigima! Het kan dus goed zijn dat je een 2021 baby krijgt. ๐Ÿ˜ฑ Wat sneu wel dat je je zoontje zo weinig kan zien op die manier. Ik duim voor een mooie gezinshereniging voor kerst!

Fijn nieuws van de echo, zitav! Dat was er tussentijds nog eentje? Bij mij is het geleden van de cervix check (24 weken) dat ik onze kleine meid gezien heb. Morgen ben ik 29 weken. Ik ben echt benieuwd hoeveel ze gegroeid is want bij die vorige check woog ze 640g. Zal tegen volgende week wel het dubbele zijn.

Qua voorbereidingen zijn we nog niet heel hard bezig. We zijn van plan om alles in orde te maken tijdens de kerstvakantie qua spulletjes. Ook de babykamer zal niet klaar zijn aangezien de katten daar nog zullen slapen tot de baby onze slaapkamer verlaat. Dus we gaan wel schilderen maar voor de rest zal het nog niet allemaal in orde zijn.
PCOS
Feb '21 - apr '21: IUI 1 & 2 - neg
Jun '21: IUI 3 - pos ๐Ÿ’•
Dochter geboren op 01.03.2022

Start brusje
Nov '22: IUI 1 - pos ๐Ÿ’•
Zoon geboren op 30.07.2023

bigima
Berichten: 140
Lid geworden op: 26 maart 2021, 21:33

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door bigima » 14 december 2021, 20:02

Hey Glow,

Het is zeker dat we januari niet zullen halen... ze hopen dat hij het nog zeker tot volgende week volhoudt dus hopen wij mee โ˜บ๏ธ maar het is inderdaad schrikken. het was zoals in de films..opgestaan snachts en splash. ๐Ÿ™€ maar gelukkig heeft hij nog zeker voldoende vruchtwater... hij is een meester erin om weg te zwemmen als we moeten monitoren. is elke keer een hel en duwen en zoeken ๐Ÿ™„ maak mij dan altijd zorgen dat we hem zeer zullen doen,maar blijkbaar kan het geen kwaad. mijn buik doet wel al zeer van zo geduwd en gepusht te zijn. Maar ja alles voor de goeie doel he. ๐Ÿ™‚
03/2014 ons zoontje is er! ๐Ÿ™‚
23/2/2021 iui -negatief
26/3/2021 iui2 - negatief
29/4/2021 iui3 - positief โค๏ธ zoontje geboren in december โค๏ธ
2/2022 spontaan zwanger - missed abortion 8w ๐ŸŒŸ

bigima
Berichten: 140
Lid geworden op: 26 maart 2021, 21:33

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door bigima » 14 december 2021, 20:04

Glow schreef: โ†‘
14 december 2021, 17:13
Dat lijkt me toch wel schrikken, bigima! Het kan dus goed zijn dat je een 2021 baby krijgt. ๐Ÿ˜ฑ Wat sneu wel dat je je zoontje zo weinig kan zien op die manier. Ik duim voor een mooie gezinshereniging voor kerst!

Fijn nieuws van de echo, zitav! Dat was er tussentijds nog eentje? Bij mij is het geleden van de cervix check (24 weken) dat ik onze kleine meid gezien heb. Morgen ben ik 29 weken. Ik ben echt benieuwd hoeveel ze gegroeid is want bij die vorige check woog ze 640g. Zal tegen volgende week wel het dubbele zijn.

Qua voorbereidingen zijn we nog niet heel hard bezig. We zijn van plan om alles in orde te maken tijdens de kerstvakantie qua spulletjes. Ook de babykamer zal niet klaar zijn aangezien de katten daar nog zullen slapen tot de baby onze slaapkamer verlaat. Dus we gaan wel schilderen maar voor de rest zal het nog niet allemaal in orde zijn.
Denk ook dat het gewicht al dubbel zal zijn, zal wel verschieten zijn op de echo ๐Ÿ™‚๐Ÿ™‚ geniet er van!! ๐Ÿ™‚๐Ÿ™‚๐Ÿ™‚
03/2014 ons zoontje is er! ๐Ÿ™‚
23/2/2021 iui -negatief
26/3/2021 iui2 - negatief
29/4/2021 iui3 - positief โค๏ธ zoontje geboren in december โค๏ธ
2/2022 spontaan zwanger - missed abortion 8w ๐ŸŒŸ

Tagomi
Berichten: 161
Lid geworden op: 12 april 2021, 10:04

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Tagomi » 14 december 2021, 20:39

Ooh, zo jammer goedgelukje! Hopelijk kan je idd wel nog enkele dagen genieten :) Ik vind wel dat de media alles rondom Corona serieus aan het dramatiseren is. Ondertussen zijn er al mensen die mij ontwijken uit angst om mij te besmetten, terwijl ik daar zelf niet zo mee bezig ben.

En spannend bigima, hopelijk blijft hij dan nog een weekje zitten :)

Hoe ver staan jullie eigenlijk allemaal met alles? Ik bedoel dan het kamertje, de naam, het geboortekaartje, de geboortelijst, ... Er moet best wel wat in orde gebracht worden :shock:

Goedgelukje
Berichten: 378
Lid geworden op: 30 april 2021, 12:03

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Goedgelukje » 14 december 2021, 21:22

Dankjewel allemaal! Voorlopig blijf ik nog gespaard, vandaag een negatieve cpr test gehad. Het gescheiden leven onder 1 dak is niet leuk, maar lijkt voorlopig dus wel te helpen. Hopelijk blijft het zo ๐Ÿคž๐Ÿป.

Over onze vakantie is momenteel nog veel onduidelijkheid. Hopelijk weten we snel meer!

En oh Bigima, wat verschieten seg ! Ik hoop met jullie mee dat jullie flinke jongentje nog een week blijft zitten. Hoe sta je er tegenover dat hij sowieso een aantal weken vroeger zal komen? Hopelijk verloopt alles vlot, kan je binnenkort op een normale manier bevallen en vooral is hij gezond en wel! En kan er mij momenteel iets bij voorstellen, bij het apart moeten zijn van je man en je eerste zoontje, echt niet fijn! Maar tis idd voor het goede doel! Oh zo spannend seg! Tis al bijna zo ver voor jullie!

Hier ondertussen 30 weken ver en toch al goed opweg met een groot deel van de voorbereidingen. De kamer is geschilderd/behangen. De meubels moeten nu enkel nog in elkaar gestoken worden. En verduistering voor het raam moet nog gekozen/besteld/opgehangen worden. Dit gaan we in de kerstvakantie afwerken. De geboortelijst is volledig klaar. We hebben ook al het ontwerp van ons geboortekaartje klaar, naam is dus ook gekozen. En dan begin januari staat doopsuiker op de planning en het opmaken van een overzichtje van wat er allemaal moet geregeld worden vlak na de geboorte. En dan midden/eind januari is het al tijd om de valiesjes klaar te zetten ๐Ÿ™Š!

Het gaat in mijn beleving traag maar tegelijkertijd gaat het ook heel snel, zo gek :)!
07/19: stop pil
09/20-10/20 pcos en verminderde zaadkwaliteit
01/21-03/21: 3 x IUI โŒโŒโŒ
04/21: ICSI 1.1 Verse tp โŒ
06/21: ICSI 1.2 โค๏ธ Dochtertje geboren ๐Ÿฅฐ
10/22: ICSI 1.3 ๐Ÿ’™ Zoontje geboren ๐Ÿฅฐ

Glow
Berichten: 559
Lid geworden op: 10 mei 2021, 17:11

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Glow » 14 december 2021, 22:03

@bigima: wauw! Hopelijk blijft hij inderdaad dan nog een weekje zitten. Het is toch allemaal onvoorspelbaar eh. Ene moment loopt alles vlot en het andere moment staat alles op zijn kop!

@goedgelukje: wat fijn dat je negatief bent! Toont toch wel inderdaad aan dat wat jullie doen werkt. Hoe lang moeten jullie het nog volhouden? Helemaal gelijk trouwens over hoe traag het gaat, maar ook hoe snel. Ik heb het gevoel dat de kerstvakantie een beetje een grens is. Daarna gaat alles ineens heel snel gaan en moet je er klaar voor zijn!
PCOS
Feb '21 - apr '21: IUI 1 & 2 - neg
Jun '21: IUI 3 - pos ๐Ÿ’•
Dochter geboren op 01.03.2022

Start brusje
Nov '22: IUI 1 - pos ๐Ÿ’•
Zoon geboren op 30.07.2023

Zitav
Berichten: 658
Lid geworden op: 6 april 2020, 17:50

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Zitav » 15 december 2021, 10:35

@glow: mijn echo's liggen niet op de juiste termijn.. De 16w heb ik ongv gehad op 18w, 20w was bijna 23w en nu was het dus op 27w de volgende zal ik bijna 32w zijn.. Hier heb ik hetzelfde gevoel dat de kerstvakantie en de feestperiode zo'n kantelpunt gaat zijn en dan ineens alles snel zal gaan.

@bigima: oh wat schrikken zeg ๐Ÿ˜ฎ. Ik hoop mee voor jullie dat hij het toch nog een weekje kan blijven zitten en dat wanneer hij komt alles vlot en normaal kan verlopen en dat hij gezond en wel mag zijn!

@tagomi: hier hebben we een voorontwerp van het kaartje, de naam staat al lang vast eigenlijk. Ik ben ook begonnen met het doopsuiker te naaien. Ik ben zelf slofjes aan het naaien met de naam aan en daar komt dan het doopsuiker in. Ik moet er nog zo'n 10 maken. We gaan ook een deeltje met kartonnetjes werken met een sticker zoals het kaartje op en een mooi lintje aan (vooral voor uit te delen op ons werk).
24e komen de meubeltjes van de kamer toe en begin januari gaan we alles gaan afhalen wat we op voorhand wouden. We wachten wel nog steeds op het accentpapier van de slaapkamer.. Is al eens uitgesteld geweest dus hoop dat deze toch deze of volgende week toe komt. De afspraak voor de erkenning ligt ook vast en het kraam geld is aangevraagd.. Hier zijn we er nog niet aan uit of we een babyborrel gaan doen of niet, we moeten dringend eens de knoop doorhakken.
Kid / pcos
1e IUI Ma 21: Neg.
2e IUI April 21: Neg.
3e IUI Mei 21: Neg.
4e IUI Juni 21: Positief ๐Ÿ’• dochter geboren op 08/03/22

2023: Start brusje:
1e IUI Okt 23: Neg.
2e IUI Nov 23: Positief ๐Ÿ’•

Goedgelukje
Berichten: 378
Lid geworden op: 30 april 2021, 12:03

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Goedgelukje » 15 december 2021, 20:41

@Glow: tot en met zondag indien ik negatief blijf. Had daarnet afspraak in het zienhuis en daar hebben ze me er toch ook nog eens op gewezen dat ik extra voorzichtig moet zijn want dat het wel degelijk risico's inhoudt voor de zwangerschap! Morgen heb ik terug een PCR test๐Ÿคž๐Ÿป

Verder heb ik vandaag mijn kinkhoest vaccin gekregen. En ons meisje heeft zich al goed gelegd voor de bevalling, al mooi met haar hoofdje naar beneden ๐Ÿ‘๐Ÿป. Was heel blij dat te horen want een keizersnede zou ik heel spijtig vinden.
07/19: stop pil
09/20-10/20 pcos en verminderde zaadkwaliteit
01/21-03/21: 3 x IUI โŒโŒโŒ
04/21: ICSI 1.1 Verse tp โŒ
06/21: ICSI 1.2 โค๏ธ Dochtertje geboren ๐Ÿฅฐ
10/22: ICSI 1.3 ๐Ÿ’™ Zoontje geboren ๐Ÿฅฐ

mich75
Berichten: 2997
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door mich75 » 16 december 2021, 11:56

Dag dames,

Hier ook wel het idee dat de kerstvakantie zo wat het kantelmoment is, alleen ben ik wel wat vroeger uitgerekend dan jullie en als ik dan het verhaal van Bigma lees denk ik oh nee, dat zou hier echt niet goed uitkomen.

Ik hoop echt nog een minstens een maandje rond te lopen want ik moet eerst wat genezen/herstellen, ik zou een bevalling nu echt niet zien zitten.
Ik had door het hoesten dus links gekneusde ribben, enkele dagen later aan de rechterkant verschrikkelijk veel pijn, blijkt dat ik daar een spierscheuring heb opgelopen door het hoesten.
Gisteren van de trap gevallen, elkeboog open en gezwollen en nog steeds pijnlijk en de verkoudheid is ook nog niet weg, is zelfs erger geworden. Het is vooral de tweeling die de microben meebrengen uit de opvang, maar het is vandaag de laatste dag en dan zijn ze 3 weken thuis, dus ik hoop dat dat helpt en dat we er allemaal vanaf geraken.

Ons meisje lag bij de controle op 32w goed, ik weet niet of het nog zo is want ik heb soms het gevoel dat ze nog aan het draaien en keren is. Ze heeft ook 1 plaatsje, schuin boven mijn navel waar ze altijd duwt en nu heb ik daar 3 striemen, voor de rest is mijn buik striemvrij, nooit last van gehad.

Maandag ga ik nog eens naar de vroedvrouw en dan kan ik zien hoe ze ligt, ergens denk ik dat ze nog wel goed ligt, maar ze heeft het met momenten zo druk, dat ik me afvraag wat haar bezielt. Het is net alsof ze te weinig plaats heeft en maar duwt en stampt om wat meer plaats te creรซren. Als dit het geval is gaat het kind niet weten wat ze meemaakt eens ze eruit is ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ

Ben wel benieuwd wat de vroedvrouw en gyn gaan zeggen over mijn spierscheuring, de bandagist heeft aangeraden om mijn brace aan te doen bij de bevalling om erger te voorkomen.
Op zich zie ik dat nog wel zitten, denk ik nu, mijn buik gaat natuurlijk nog wel wat groeien, maar ik zou het stom vinden dat ik om die reden een ks zou krijgen.
Als ik het nog even volhoud dan is het ook al wat meer hersteld uiteraard.

Vanmorgen toch wel even een schrikmomentje. Ik was aan het praten met de juf van mijn dochter en die had enkele weken geleden gezegd dat ik 24/1 moet bevallen omdat zij dan verjaart. Dus deze morgen vroeg ze hoe het was en toen zei ze nog een maandje hรฉ, dat klonk zo akelig dichtbij, maar ze heeft ergens wel gelijk, nog een dikke maand en het is zo ver, al zeg ik toch liever 6-8 weken ๐Ÿคž
2010: start kinderwens
2014: start mmmโ€‹
03/15: overstap Jette โ€‹ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)โ€‹ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal ๐Ÿ˜ญ๐Ÿ˜ญ๐Ÿ˜ญ

bigima
Berichten: 140
Lid geworden op: 26 maart 2021, 21:33

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door bigima » 19 december 2021, 18:15

Dag allemaal,

Gisteren was het zover voor ons. Ons kleintje is geboren na 2 lange dagen weeรซn te hebben. Hij is gezond en wel,doet het supergoed. We zijn in de wolken. โค๏ธโค๏ธ
03/2014 ons zoontje is er! ๐Ÿ™‚
23/2/2021 iui -negatief
26/3/2021 iui2 - negatief
29/4/2021 iui3 - positief โค๏ธ zoontje geboren in december โค๏ธ
2/2022 spontaan zwanger - missed abortion 8w ๐ŸŒŸ

Glow
Berichten: 559
Lid geworden op: 10 mei 2021, 17:11

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Glow » 19 december 2021, 18:21

bigima schreef: โ†‘
19 december 2021, 18:15
Dag allemaal,

Gisteren was het zover voor ons. Ons kleintje is geboren na 2 lange dagen weeรซn te hebben. Hij is gezond en wel,doet het supergoed. We zijn in de wolken. โค๏ธโค๏ธ
Ik was al aan het denken aan jou. Proficiat met jullie zoontje! Wat een mooi kerstcadeau. ๐Ÿ˜
PCOS
Feb '21 - apr '21: IUI 1 & 2 - neg
Jun '21: IUI 3 - pos ๐Ÿ’•
Dochter geboren op 01.03.2022

Start brusje
Nov '22: IUI 1 - pos ๐Ÿ’•
Zoon geboren op 30.07.2023

Goedgelukje
Berichten: 378
Lid geworden op: 30 april 2021, 12:03

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Goedgelukje » 19 december 2021, 18:42

Ik was het me ook aan het afvragen! Een hele dikke proficiat Bigima! En is de bevalling zelf goed verlopen?

Oh zo leuk seg, de eerste van onze groepje, we zijn van start gegaan!
07/19: stop pil
09/20-10/20 pcos en verminderde zaadkwaliteit
01/21-03/21: 3 x IUI โŒโŒโŒ
04/21: ICSI 1.1 Verse tp โŒ
06/21: ICSI 1.2 โค๏ธ Dochtertje geboren ๐Ÿฅฐ
10/22: ICSI 1.3 ๐Ÿ’™ Zoontje geboren ๐Ÿฅฐ

Zitav
Berichten: 658
Lid geworden op: 6 april 2020, 17:50

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Zitav » 20 december 2021, 12:29

Oh een hele dikke proficiat Bigima! Geniet van jullie gezinnetje! ๐Ÿฅฐ
Hoe heet jullie zoontje? ๐Ÿ˜Š
Kid / pcos
1e IUI Ma 21: Neg.
2e IUI April 21: Neg.
3e IUI Mei 21: Neg.
4e IUI Juni 21: Positief ๐Ÿ’• dochter geboren op 08/03/22

2023: Start brusje:
1e IUI Okt 23: Neg.
2e IUI Nov 23: Positief ๐Ÿ’•

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 80 gasten