Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Plaats reactie
AurelieB
Berichten: 110
Lid geworden op: 12 oktober 2020, 16:19

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door AurelieB » 11 augustus 2021, 16:19

Vandaag eerste echo gehad, hartje zien kloppen en baby meet 0,96cm perfect voor 7 weken. Zo blij πŸ˜€!
11/2020 - 1/2021 : ICSI 1.1 & 1.2 : cyclus gecanceld
27/2/2021 : ICSI 1.3 - 5 embryo's
12/7/2021: terugplaatsing cryo 4 : Pos ! 31/3/2022❀️πŸ₯
01/2023 : ICSI 2 - 7 embryo's
30/1/2023 : verse terugplaatsing : Pos! ETA 18/10/2023❀️🐣

Tagomi
Berichten: 161
Lid geworden op: 12 april 2021, 10:04

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Tagomi » 12 augustus 2021, 21:45

Vandaag de termijnecho gehad, alles perfect in orde :)
We moeten wel 2 weken wachten op de uitslag van de nipt-test, wat ik wel heel lang vind :|
Nu ben ik vergeten te vragen of ik nog foliumzuur moet blijven nemen of niet, moeten jullie dit?

Groetjes,
Tagomi

Sara1987
Berichten: 369
Lid geworden op: 28 oktober 2019, 17:00

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Sara1987 » 12 augustus 2021, 21:54

Tagomi schreef: ↑
12 augustus 2021, 21:45
Vandaag de termijnecho gehad, alles perfect in orde :)
We moeten wel 2 weken wachten op de uitslag van de nipt-test, wat ik wel heel lang vind :|
Nu ben ik vergeten te vragen of ik nog foliumzuur moet blijven nemen of niet, moeten jullie dit?

Groetjes,
Tagomi
Foliumzuur blijf je heel de zwangerschap nemen. Mocht je multivitamines voor zwangere dames nemen, dan zit daar de standaarddosis in.

Je kan na 1 week om de andere dag zelf online checken of de nipt binnen is. Soms gaat het wel sneller dan 2 weken.
IUI 24/12: Miskraam
17/6/20: zwanger! Uitgerekende datum 9/3/2021 => 14/3 bevallen van een meisje!
22 maart 2023: zwanger! Vermoedelijke uitgerekende datum 13 december 2023

Goedgelukje
Berichten: 378
Lid geworden op: 30 april 2021, 12:03

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Goedgelukje » 12 augustus 2021, 22:23

Sara1987 schreef: ↑
12 augustus 2021, 21:54
Tagomi schreef: ↑
12 augustus 2021, 21:45
Vandaag de termijnecho gehad, alles perfect in orde :)
We moeten wel 2 weken wachten op de uitslag van de nipt-test, wat ik wel heel lang vind :|
Nu ben ik vergeten te vragen of ik nog foliumzuur moet blijven nemen of niet, moeten jullie dit?

Groetjes,
Tagomi
Foliumzuur blijf je heel de zwangerschap nemen. Mocht je multivitamines voor zwangere dames nemen, dan zit daar de standaarddosis in.

Je kan na 1 week om de andere dag zelf online checken of de nipt binnen is. Soms gaat het wel sneller dan 2 weken.
Oh echt ? Ik dacht ook dat je op een gegeven moment in de zwangerschap mocht stoppen met foliumzuur..

Hier afgelopen maandag niptest gehad. 12 weken echo is pas op dikke 14 weken (nu 12w2d) dus ik heb nog geen idee wat er uit de niptest gaat komen. Hopelijk hebben we maandag het resultaat 🀞🏻
07/19: stop pil
09/20-10/20 pcos en verminderde zaadkwaliteit
01/21-03/21: 3 x IUI ❌❌❌
04/21: ICSI 1.1 Verse tp ❌
06/21: ICSI 1.2 ❀️ Dochtertje geboren πŸ₯°
10/22: ICSI 1.3 πŸ’™ Zoontje geboren πŸ₯°

mich75
Berichten: 3000
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door mich75 » 12 augustus 2021, 23:15

Je mag vanaf 12w stoppen met foliumzuur. De meeste dames nemen zwangerschapsvitamines waar ook foliumzuur inzit en dus is extra niet meer nodig.

Zitav
Berichten: 658
Lid geworden op: 6 april 2020, 17:50

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Zitav » 13 augustus 2021, 8:21

Hier nog steeds wat bruinverlies. We blijven hopen dat het met de baby gewoon okΓ© gaat. Vandaag eens een vroedvrouw contacteren om haar tussen de echo's door af en toe eens te late komen zodat we tussendoor ook gerustgesteld kunnen worden..
Veel succes met de niptesten!
Ik dacht ook dat je op 12 weken mocht stoppen met foliumzuur.. Ga wel eens navragen of ik iets anders van vitamines moet innemen.
Kid / pcos
1e IUI Ma 21: Neg.
2e IUI April 21: Neg.
3e IUI Mei 21: Neg.
4e IUI Juni 21: Positief πŸ’• dochter geboren op 08/03/22

2023: Start brusje:
1e IUI Okt 23: Neg.
2e IUI Nov 23: Positief πŸ’•

Tagomi
Berichten: 161
Lid geworden op: 12 april 2021, 10:04

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Tagomi » 14 augustus 2021, 13:56

Nog even een ander vraagje..
Hebben de meesten onder jullie het al verteld aan hun omgeving of niet?
Ik vind het zo moeilijk omdat ik echt geen steun heb gekregen na onze missed abortion vorig jaar.
Een week later kwam mijn zus me vrolijk vertellen dat ze meter werd van het kindje van een vriendin terwijl wij dit ook al gevraagd hadden, mijn ouders gooien nog steeds met geboortekaartjes en suikerbonen in het rond van kinderen die ze zelfs nooit zullen zien, er wordt constant gepraat over zwangeren en baby's terwijl wij mee aan tafel zitten,... En zo gaat het al meer dan een jaar door. Ik probeer het los te laten, maar merk dat het niet echt lukt :? Herkennen sommigen dit?

Groetjes,
Tagomi

Goedgelukje
Berichten: 378
Lid geworden op: 30 april 2021, 12:03

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Goedgelukje » 14 augustus 2021, 14:28

Tagomi schreef: ↑
14 augustus 2021, 13:56
Nog even een ander vraagje..
Hebben de meesten onder jullie het al verteld aan hun omgeving of niet?
Ik vind het zo moeilijk omdat ik echt geen steun heb gekregen na onze missed abortion vorig jaar.
Een week later kwam mijn zus me vrolijk vertellen dat ze meter werd van het kindje van een vriendin terwijl wij dit ook al gevraagd hadden, mijn ouders gooien nog steeds met geboortekaartjes en suikerbonen in het rond van kinderen die ze zelfs nooit zullen zien, er wordt constant gepraat over zwangeren en baby's terwijl wij mee aan tafel zitten,... En zo gaat het al meer dan een jaar door. Ik probeer het los te laten, maar merk dat het niet echt lukt :? Herkennen sommigen dit?

Groetjes,
Tagomi
Hey Tagomi,

Ik kan niet meespreken over het hebben van een pijnlijke ervaring zoals een missed abortion. Bij ons waren onze beide families op de hoogte van ons traject. Mijn man zijn familie op een heel betrokken aangename manier. Bij mijn familie bleven de gesprekken beperkt tot 'wanneer is je volgende afspraak in het ziekenhuis?' Einde conversatie. Wat voor ons niks nieuw is want ik weet goed genoeg hoe weinig empathie mijn familie heeft. Zij begrepen bijvoorbeeld ook niet dat het soms pijnlijk was om al die mensen rondom ons zwanger te zien worden.

Doordat ze op de hoogte waren van ons traject, waren ze ook wel al heel vroeg op de hoogte van onze zwangerschap, tezamen met mijn beste vriendinnen. Al de rest is voorlopig nog niet op de hoogte maar daar gaan we binnenkort wel verandering in brengen als de niptest goed blijkt te zijn en de echo op 14 weken ook in orde is.

Als ik al vooruit denk aan een volgende zwangerschap, zou ik mijn omgeving niet meer vertellen over ons traject, zodat we ook langer kunnen wachten met te vertellen over een mogelijke zwangerschap. Maar neemt niet weg dat ik het voor deze eerste keer niet anders zou gedaan hebben. Ik had die steun van mijn vriendinnen en schoonfamilie echt nodig..

Wanneer je zo'n nieuws vertelt is een geheel persoonlijke keuze. Ik zou zeggen, vertel het wanneer het voor jezelf goed aanvoelt om te vertellen. Natuurlijk gaat er een moment komen dat je er niet meer omheen kan, wanneer het duidelijk zichtbaar wordt. Dus probeer mss in tussen tijd wat los te laten hoe je familie eerder gereageerd heeft (dat is natuurlijk gemakkelijker gezegd dan gedaan, geloof me, ik weet alles van een familie hebben die je continu teleurstelt en kwetst en hoe moeilijk het is om zo'n dingen los te laten, het blijft je familie natuurlijk) maar ik veronderstel dat zij niet diegene zijn die wakker liggen van de uitspraken die ze gedaan hebben maar wel jij? En dat jij dus de enige bent die hier ongelukkig van wordt? Hun gedrag ga je wrs niet kunnen veranderen (tenzij ze dat zelf willen). We kunnen enkel veranderen hoe we zelf met de situatie omgaan. Wat mij helpt is mijn verwachtingspatroon aanpassen. Ik verwacht nog bitter weinig van mijn familie, zo kan ik ook minder teleurgesteld worden wanneer ze voor de zoveelste keer een stoot uithalen..

Excuses voor het heel lange bericht, ik hoop dat je er iets aan hebt :)..
07/19: stop pil
09/20-10/20 pcos en verminderde zaadkwaliteit
01/21-03/21: 3 x IUI ❌❌❌
04/21: ICSI 1.1 Verse tp ❌
06/21: ICSI 1.2 ❀️ Dochtertje geboren πŸ₯°
10/22: ICSI 1.3 πŸ’™ Zoontje geboren πŸ₯°

Goedgelukje
Berichten: 378
Lid geworden op: 30 april 2021, 12:03

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Goedgelukje » 14 augustus 2021, 15:46

Hier zonet het resultaat van niptest ontvangen. Alles is in orde en wij mogen in februari een dochtertje verwelkomen πŸ₯°! In tegenstelling tot Mich haar voorgevoel, zat dat van mij er totaal naast πŸ˜‚!
07/19: stop pil
09/20-10/20 pcos en verminderde zaadkwaliteit
01/21-03/21: 3 x IUI ❌❌❌
04/21: ICSI 1.1 Verse tp ❌
06/21: ICSI 1.2 ❀️ Dochtertje geboren πŸ₯°
10/22: ICSI 1.3 πŸ’™ Zoontje geboren πŸ₯°

Tagomi
Berichten: 161
Lid geworden op: 12 april 2021, 10:04

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Tagomi » 14 augustus 2021, 21:10

Goedgelukje schreef: ↑
14 augustus 2021, 15:46
Hier zonet het resultaat van niptest ontvangen. Alles is in orde en wij mogen in februari een dochtertje verwelkomen πŸ₯°! In tegenstelling tot Mich haar voorgevoel, zat dat van mij er totaal naast πŸ˜‚!
Ooh, super, een hele dikke proficiat!!! :D

Bedankt voor je lange antwoord, er zit idd wel waarheid in dat alleen ik mij er druk in maak :shock:
Toch maar proberen om het aan de kant te schuiven denk ik dan :?

eline90
Berichten: 67
Lid geworden op: 9 juni 2021, 9:00

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door eline90 » 15 augustus 2021, 17:07

Hey Tagomi

Ik snap wel heel goed wat je bedoelt heb hetzelfde meegemaakt met mijn moeder in februari..

Ik heb daarom wel gewacht, gwn tot ik me ervoor klaar voelde.. Een genderreveal hebben mijn man en ik alleen gedaan. Gewoon omdat we dat intiem moment alleen wouden vieren..

Daarna hebben we nog gewacht om het te vertellen..

Vorige week pas hebben we het mijn en zijn familie vertelt en na mijn reacties van mijn mk voelde het nog niet eens erg om er zo lang mee te wachten want wij hebben er de hele tijd van kunnen genieten zonder bemoeing van anderen..

Mijn moeder die er toen niet was voor mij en op citytrip vertrok toen ik haar nodig had, belt nu elke dag hoe het met mij gaat.
Ik heb haar ook gezegd dat ze zich niet anders moet gedragen als anders, ik ben tenslotte bijna aan de helft en de ergste zwangerschapkwaaltjes zijn al achter de rug (of toch ongeveer).

Of dat nu iedereen meningen heeft over een naam en wat het wel en niet zou moeten zijn..

Ik ben blij dat ik ermee gewacht heb, maar zoals goedgelukje zei, ik heb mijn verwachtingen over de meningen ook geminimaliseerd dus wat anderen zeggen gaat gewoon een oor in en de andere weer uit..

Geniet er gewoon met volle teugen van!
Het gedrag van anderen kan je niet bepalen, jouw gedrag welπŸ’™
Feb β€˜21: ICSI TP 1.1: POS β€”> MK op 8 weken
Mei β€˜21: ICSI TP 1.2: POS β€”> Zoontje geboren op 26/01/β€˜22 πŸ’™

April β€˜22: ICSI TP 2.1: POS πŸ€πŸ€ž

Glow
Berichten: 559
Lid geworden op: 10 mei 2021, 17:11

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Glow » 15 augustus 2021, 18:13

Wat jammer dat jullie zulke negatieve reacties ervaren...

Bij mij is mijn omgeving heel positief. We hebben het op 8 weken aan mijn familie verteld en een week erna aan mijn schoonfamilie. We zijn wel de eersten in beide families die een kindje verwachten dus het is nieuw en spannend voor iedereen. Het is misschien wat voorbarig om het zo vroeg te vertellen, maar het voelde goed aan.
PCOS
Feb '21 - apr '21: IUI 1 & 2 - neg
Jun '21: IUI 3 - pos πŸ’•
Dochter geboren op 01.03.2022

Start brusje
Nov '22: IUI 1 - pos πŸ’•
Zoon geboren op 30.07.2023

mich75
Berichten: 3000
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door mich75 » 15 augustus 2021, 18:28

Wij hebben het afgelopen week aan mijn man zijn petekind verteld, de dochter van zijn zus. Ze had mijn buik al wel gezien en vond hem te strak om gewoon een vetbuikje te zijn, maar had er niets over gezegd omdat ze het ook niet verwachtte. Ze had ons ook al meer dan een jaar niet meer gezien.

Zij is onlangs gaan samenwonen en vindt het zalig om verlost te zijn van de bemoeienissen van de familie en begrijpt heel goed dat wij nog niets gezegd hebben.

Binnen enkele weken zal ik mijn ouders nog wel eens zien en dan zullen ze het ook wel zien, wanneer we de schoonfamilie zien weet ik niet, boeit ook niet, mijn schoonzus is 5 maanden geleden bevallen en we hebben het kindje nog niet in levende lijve gezien.

Aangezien al niet iedereen enthousiast was toen we de 2e zwangerschap aankondigden en al helemaal niet toen het een tweeling bleek te zijn, verwacht ik nu ook niet de leukste opmerkingen.
Ik verwacht dat ze gaan zagen waarom we zo lang gewacht hebben om het te zeggen :roll: als ze maar kunnen zagen zeker.

De vorige keren het rond 8w verteld tegen mijn ouders en dan telkens de opmerking dat ik nog geen 3 maanden was en het dus nog kon mislopen :cry:

Nu zal ik toch ver halfweg zijn tegen dat ze het weten, dus toch al een aantal weken gewonnen.

Een 1e kindje is natuurlijk anders dan een volgend.

Er zijn nog wel enkele collega's van mijn man die het weten en ook waar hij vrijwilligerswerk doet en daar reageren ze wel enthousiast, maar daar zitten ook wel wat mensen bij die zelf een groot gezin hebben.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Zitav
Berichten: 658
Lid geworden op: 6 april 2020, 17:50

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Zitav » 15 augustus 2021, 21:18

Zo jammer dat sommige familieleden zo naar reageren.
Hier is zowat iedereen al op de hoogte. Klinkt misschien ook allemaal vroeg, maar een deel wist dat we bezig waren met onze kinderwens dus zij waren snel op de hoogte en doordat ik moest stoppen met werken heb ik het ook snel aan anderen gezegd. Ik denk dat iedereen vooral moet doen waar zij zich goed bij voelen.
Kid / pcos
1e IUI Ma 21: Neg.
2e IUI April 21: Neg.
3e IUI Mei 21: Neg.
4e IUI Juni 21: Positief πŸ’• dochter geboren op 08/03/22

2023: Start brusje:
1e IUI Okt 23: Neg.
2e IUI Nov 23: Positief πŸ’•

Tagomi
Berichten: 161
Lid geworden op: 12 april 2021, 10:04

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Tagomi » 15 augustus 2021, 22:23

Blij om te lezen dat toch nog wel enkelen onder jullie lang hebben gewacht alvorens het te zeggen :)
Ik moest na de goede echo op 7 weken ook stoppen met werken (eigenlijk al eerder, maar ik heb tot dan gezwegen op het werk), dus zit ook al de hele zomer thuis zonder dat iemand het weet :) En maar uitvluchten verzinnen!
Ondertussen begint het wel al goed zichtbaar te worden dus lang zullen we niet meer kunnen zwijgen :)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 66 gasten