Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Plaats reactie
malu
Berichten: 99
Lid geworden op: 6 juli 2017, 16:57

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door malu » 17 november 2021, 18:10

@Mich, de reden dat griepvaccinatie aangeraden wordt tijdens de zwangerschap (en tot 6 maanden postpartum) is in de eerste plaats ter preventie van hoge koorts, wat zoals je ongetwijfeld weer, niet goed is voor de baby. Doordat je immuunsysteem tijdens de zwangerschap minder goed werkt, heb je een grotere kans om een ernstigere vorm van griep door te maken dan anders.
De regels rond vaccinatie tijdens de zwangerschap zijn, denk ik 2 jaar geleden, veranderd. Toen mocht het niet in het eerste trimester, ondertussen weten ze dat het geen kwaad kan.
En het is zeker zo dat we handen ontsmetten, mondmaskers dragen en afstand houden, maar deze regels volg je niet bij je kinderen die (vermoed ik) naar school of de crèche gaan. Zij zijn, zeker voor het griepvirus echte virus fabriekjes.
De postpartum vaccinatie houdt in jou geval dus weinig steek, want je kindjes worden hoe dan ook niet gevaccineerd en hen weghouden bij de baby lijkt me een utopie...
Maar de keuze is hoe dan ook aan jou.

Glow
Berichten: 559
Lid geworden op: 10 mei 2021, 17:11

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Glow » 17 november 2021, 22:51

mich75 schreef:
17 november 2021, 17:37
Glow schreef:
17 november 2021, 17:06
Ik ben sowieso wel pro-vaccinatie. Bij de vroedvrouwen consultatie op 17w hebben we vaccinaties overlopen. Griepvaccin en kinkhoest werden als heel nuttig aangegeven. Niets tegen jou, Mich, maar die mentaliteit dat 'het bijna niet meer voorkomt' is niet direct goed. Vaccinaties zorgen dat het veel minder voorkomt en minder vaccineren zorgt voor heropflakkeringen. Vandaar dat mazelen in de VS bijvoorbeeld aan een opmars bezig is. Daar zien ze meer gevallen dan vroeger omdat mensen geen vaccinaties meer willen. Een ziekte heeft weinig nodig om terug te komen en vaak bied je het daardoor de kans om te muteren, waardoor vaccins minder werkzaam zijn. Vandaar dat vaccinaties meer zijn dan je eigen beschermen. Het gaat ook over bescherming van gemeenschappen. 😊
Ik ben het helemaal met je eens en mijn kindjes krijgen alle vaccinaties die worden aangeraden.

Maar aangezien kinkhoest nog amper voorkomt en het dan vooral in steden zit en wij heel landelijk wonen, neem ik het berekend risico om me niet te laten inenten en na 8 weken wordt de baby wel ingeënt.

Griep roei je niet uit met een vaccin, maar dat weet je zelf ook wel.

En tbc was hier verdwenen, maar is door de immigratie van de laatste jaren terug opgedoken. Dus ik ben echt wel mee ;)
Griep is inderdaad een speciaal geval. Kinkhoest is veel stabieler en langere immuniteit is mogelijk, vandaar dat de boosters (bij de niet-zwangere populatie) maar om de 10 à 15 jaar gegeven worden. Griep is helaas zeer variabel. Het vaccin is daarom veel moeilijker samen te stellen en is gebaseerd op voorspellingen. Het is dus heel goed mogelijk dat de varianten in het vaccin nu niet degene gaan zijn die zullen circuleren. Echter, zelf ben ik van mening dat alle beetjes helpen. Als het een kans geeft om de griep niet of mild door te maken, dan wil ik die wel nemen. Complicaties komen nu vaker voor bij griep bij zwangere vrouwen.

Ik moet wel zeggen, sinds de coronacrisis heb ik zelfs geen verkoudheid of hoestje gehad. Op zich heb ik dus wel het gevoel dat maatregelen zoals afstand, handen wassen en mondmaskers heel goed helpen. Dus ik hoop dat nog altijd als eerste barrière te hebben tegen griep en andere infecties. En dan heb ik nog eens het vaccin. Hopelijk is dat voldoende voor een zorgeloze zwangerschap op dat vlak!
PCOS
Feb '21 - apr '21: IUI 1 & 2 - neg
Jun '21: IUI 3 - pos 💕
Dochter geboren op 01.03.2022

Start brusje
Nov '22: IUI 1 - pos 💕
Zoon geboren op 30.07.2023

Hillie
Berichten: 223
Lid geworden op: 8 mei 2021, 15:55

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Hillie » 17 november 2021, 23:41

Ik snoep ook vooral chocolade, en bij zwangerschap is het belangrijk dat je je goed voelt en je gelukkig voelt, en chocolade helpt mij bij dat gevoel, dus ik voel me niet schuldig! 😁

Vandaag via het werk gratis griepvaccin gehad (hoe toevallig dat dit dan ook net een topic is hier vandaag 🙂). Vorige jaren nooit laten doen, maar idd nu aangeraden door gyn en huisdokter, en veel slechts kan je er niet mee doen (tenzij je dan mss slecht reageert op vaccins). Kinkhoestvaccin kwam ter sprake op mijn 28w consultatie, en laat je best zetten tussen 26 en 32w, maar best 2 weken tussen laten met griepvaccin. Dus dat laat ik over 2 weken zetten, zou niet weten waarom ik het niet zou doen. En eergisteren voor het eerst via andere vroedvrouw gehoord dat partner dat ook best laat doen, had dat nog nergens anders gehoord, ook niet van mijn huidige vroedvrouw, mr huisdokter bevestigde dat toch, dus hij gaat ook gaan. Alle beetjes helpen, en baadt het niet, dan schaadt het niet 😉
Mei 2020: Start zwangerschapswens
April 2021: icsi 1 - verse TP mislukt - 1 cryo
Mei 2021: zwanger van enige cryo!
Januari 2022: dochtertje geboren
Oktober 2022: opstart icsi 2 --> niet doorgegaan want onverwacht op natuurlijke wijze zwanger!?!

bigima
Berichten: 140
Lid geworden op: 26 maart 2021, 21:33

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door bigima » 18 november 2021, 11:03

Ik heb eergisteren mijn kinkhoest vaccin gekregen, zo zeer in mijn schouder zeg 😳 maar de gyne raadde het aanom een booster te halen bij de huisarts. Mijn man heeft het 8j geleden tijdens mijn eerst zwangerschap al gehad, hij heeft geen booster nodig nu blijkbaar.
Derde covid vaccin en griep prik laat ik zeker niet meer zetten...

Ondertussen 31weken hier en ben 13kg bijgekomen 🤭 bij mijn eerste was dit 3kg... niets aan te doen,ik zal daar echt niet aan stressen. het gaat wel af achteraf. 🙂 binnen 1.5 week terug op controle, daarna is het al na twee weken weer... tijd gaat zo snel. Ons kleintje groeit goed en danst de hele dag door. 🙂

Geniet allemaal van jullie bolle buikjes! 🙂🙂
03/2014 ons zoontje is er! 🙂
23/2/2021 iui -negatief
26/3/2021 iui2 - negatief
29/4/2021 iui3 - positief ❤️ zoontje geboren in december ❤️
2/2022 spontaan zwanger - missed abortion 8w 🌟

Zitav
Berichten: 658
Lid geworden op: 6 april 2020, 17:50

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Zitav » 18 november 2021, 12:07

Bigima, is er bij jou een reden dat je het niet laat zetten?
Ik krijg dinsdag mijn griepvaccin en heb mij via het werk ingeschreven voor de corona boosterprik..
Corona vaccin is met dubbele gevoelens, vandaar dat ik het vraag.
De gynae raadde het beide aan.
Kid / pcos
1e IUI Ma 21: Neg.
2e IUI April 21: Neg.
3e IUI Mei 21: Neg.
4e IUI Juni 21: Positief 💕 dochter geboren op 08/03/22

2023: Start brusje:
1e IUI Okt 23: Neg.
2e IUI Nov 23: Positief 💕

bigima
Berichten: 140
Lid geworden op: 26 maart 2021, 21:33

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door bigima » 18 november 2021, 12:17

Zitav schreef:
18 november 2021, 12:07
Bigima, is er bij jou een reden dat je het niet laat zetten?
Ik krijg dinsdag mijn griepvaccin en heb mij via het werk ingeschreven voor de corona boosterprik..
Corona vaccin is met dubbele gevoelens, vandaar dat ik het vraag.
De gynae raadde het beide aan.
Griepvaccin was bij ons aangeraden bij ons eerste kindje omdat ik toen maar 30w zwanger was in januari ( volgens de gyne en huisarts hoogseizoen voor griep) en aangezien griep hoge koorts kan veroorzaken wilden ze een eventuele vroeggeboorte vermijden. Aangezien ik nu uitgerekend ben half januari heb ik zelf de beslissing genomen om het niet te doen, en de gyne heeft het ook niet voorgesteld deze keer.
Covid vaccin heb ik al met grote twijfels laten zetten in de zomer, en daarom ook besloten om de derde niet te nemen.

Het is zo'n moeilijk beslissing, voor iedereen lijkt iets anders het beste te zijn. belangrijkste is dat je jezelf en je eigen beslissingen vertrouwt. Zo komt het zeker goed 🙂
03/2014 ons zoontje is er! 🙂
23/2/2021 iui -negatief
26/3/2021 iui2 - negatief
29/4/2021 iui3 - positief ❤️ zoontje geboren in december ❤️
2/2022 spontaan zwanger - missed abortion 8w 🌟

Glow
Berichten: 559
Lid geworden op: 10 mei 2021, 17:11

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Glow » 18 november 2021, 12:24

Ik ben benieuwd wanneer de covid booster komt voor de algemene bevolking. Liefst zou ik het tijdens mijn zwangerschap nog zetten. Aangezien het dan mijn derde trimester zou zijn, zou mijn kleintje dan kunnen profiteren van mijn antilichamen. Eerste prik en tweede waren ook tijdens mijn zwangerschap trouwens (eerste toen ik nog geen 5 weken was). Dus het zou wel opmerkelijk zijn om al mijn covid vaccins binnen deze zwangerschap te krijgen.
PCOS
Feb '21 - apr '21: IUI 1 & 2 - neg
Jun '21: IUI 3 - pos 💕
Dochter geboren op 01.03.2022

Start brusje
Nov '22: IUI 1 - pos 💕
Zoon geboren op 30.07.2023

Goedgelukje
Berichten: 378
Lid geworden op: 30 april 2021, 12:03

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Goedgelukje » 18 november 2021, 15:04

Ik hoop ook nog op die derde corona prik tijdens mijn zwangerschap, maar vrees dat dat mss wat nipt zal zijn..

Iets helemaal anders: hebben jullie tips over hoe je schoenen aan te doen? Ik heb er de laatste tijd meer en meer moeite mee 😂! Sokken aandoen gaat nog wel omdat ik daarvoor op de zetel kan gaan zitten en mijn voet op mijn ander been leg. Maar schoenen zijn moeilijker (rondom ons huis is nog niks aangelegd, veel vuiligheid en modder dus, om die reden komen wij niet binnen met onze schoenen en doe ik die dus enkel aan en uit op de gang waar dus geen zetel ter beschikking is) . Mijn man is ook 6/7 gaan werken en al om 5u45 de deur uit, dus die er is niet om een handje te helpen, vandaar mijn vraag, iemand tips 😁? Ik vraag me vooral af hoe dat gaat zijn als ik hoogzwanger ben, want heb nog wel kleine 14 weken te gaan 🙈.
07/19: stop pil
09/20-10/20 pcos en verminderde zaadkwaliteit
01/21-03/21: 3 x IUI ❌❌❌
04/21: ICSI 1.1 Verse tp ❌
06/21: ICSI 1.2 ❤️ Dochtertje geboren 🥰
10/22: ICSI 1.3 💙 Zoontje geboren 🥰

Glow
Berichten: 559
Lid geworden op: 10 mei 2021, 17:11

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Glow » 18 november 2021, 15:11

Goedgelukje schreef:
18 november 2021, 15:04
Ik hoop ook nog op die derde corona prik tijdens mijn zwangerschap, maar vrees dat dat mss wat nipt zal zijn..

Iets helemaal anders: hebben jullie tips over hoe je schoenen aan te doen? Ik heb er de laatste tijd meer en meer moeite mee 😂! Sokken aandoen gaat nog wel omdat ik daarvoor op de zetel kan gaan zitten en mijn voet op mijn ander been leg. Maar schoenen zijn moeilijker (rondom ons huis is nog niks aangelegd, veel vuiligheid en modder dus, om die reden komen wij niet binnen met onze schoenen en doe ik die dus enkel aan en uit op de gang waar dus geen zetel ter beschikking is) . Mijn man is ook 6/7 gaan werken en al om 5u45 de deur uit, dus die er is niet om een handje te helpen, vandaar mijn vraag, iemand tips 😁? Ik vraag me vooral af hoe dat gaat zijn als ik hoogzwanger ben, want heb nog wel kleine 14 weken te gaan 🙈.
Hah, goeie vraag! Het lukt nog bij mij maar ik vraag me ook af hoe ik het met een dikke buik ga doen. Nu zet ik me op de laagste trede van de trap en spreid ik mijn benen zodat mijn buik ertussen hangt. Een soort awkward kikkerpositie dus. 😂 Ik denk dat instappers wel gemakkelijker zijn dan? Eventueel dan met behulp van een schoenlepel ofzo. Maar geen ervaring hier dus tips zijn welkom.
PCOS
Feb '21 - apr '21: IUI 1 & 2 - neg
Jun '21: IUI 3 - pos 💕
Dochter geboren op 01.03.2022

Start brusje
Nov '22: IUI 1 - pos 💕
Zoon geboren op 30.07.2023

Zitav
Berichten: 658
Lid geworden op: 6 april 2020, 17:50

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Zitav » 18 november 2021, 15:50

Ik heb mijn eerste prikken rond de periode van april gehad en kreeg nu een uitnodiging om mij op de lijst te zetten voor de derde dus ik denk dat het niet zolang meer zal duren eer ik de derde krijg. Heb het maar gewoon gedaan en hoop dat ik er goed aan doe.
Heb ook niet fel gereageerd op de eerste twee dus hoop dat het nu ook zo zal zijn, maar heb dat op nog geen enkel vaccin gedaan.

Ivm schoenen. Gho ik zet mij op de voorlaatste of derde laatste trap en leg dan mijn 1 been op mijn ander.
In sneakers schuif ik mijn voeten gwn in en het lukt mij nog om de achterkant zo goed te trekken.
Kid / pcos
1e IUI Ma 21: Neg.
2e IUI April 21: Neg.
3e IUI Mei 21: Neg.
4e IUI Juni 21: Positief 💕 dochter geboren op 08/03/22

2023: Start brusje:
1e IUI Okt 23: Neg.
2e IUI Nov 23: Positief 💕

Emelie
Berichten: 289
Lid geworden op: 3 augustus 2020, 21:09

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Emelie » 18 november 2021, 18:26

Vandaag echo op 28+6. Ons meisje doet het heel goed, weegt om en bij de 1250 gr en zit grmiddeld op de groeicurve. Wel is er bloed afgenomen bij mij en moet ik dit weekend 24 uur mijn urine bijhouden om te onderzoeken. Maandag op dinsdagnacht heel veel pijn in bovenbuik, ook bij rechtop zitten, en ze willen uitsluiten dat dit zwangerschapsvergiftiging met levercrisis zou zijn. Bloeddruk hou ik al bij sinds 13 weken aangezien ik meedoe aan premom onderzoek, maar zwvergiftiging kan blijkbaar ook zonder verhoogde bloeddruk. Is spannend afwachten en hopelijk gaat alles goed, want maak me toch wat zorgen…
08/18 pilstop
04/19 PCOS start 6x clomid
10/19 start IUI (4x neg)
06/20 IVF/ICSI 1: 5 ❄ 2 ⭐ 3 ❌
03/21 ICSI 2: 1 ❄ 🥰 03/02/2022 Lily ❤

mich75
Berichten: 2996
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door mich75 » 18 november 2021, 18:28

Ik vond dat ik mijn schoenen nog vrij vlot aankreeg, terwijl het in mijn herinnering toch al moeilijker ging bij mijn dochter, toen was ik een maand later uitgerekend.
Bij de tweeling was het lente/zomer dus op zich iets makkelijker qua schoeisel.

Nu draag ik hoge laarzen als ik een kleedje aan heb, vrij gemakkelijk in te stappen en aan te doen.
Anders enkellaarsjes met een rits, gewoon instappen en al staande leg ik mijn enkel tegen mijn knie en zo doe ik ze dicht.

Sneakers stap ik in met de hulp van schoenlepel, de veters gaan nooit los. Schoenen met veters, die wel los en vast moeten gedaan worden, doe ik amper aan en zolang het nog gaat, maar dat is sowieso al moeilijk, ook zonder zwangerschap.

Ik heb ergens nog wel een soort Uggs staan, die wou mijn man per sé kopen tijdens mijn 1e zwangerschap omdat hij het niet zag zitten mij de hele tijd te helpen. Ik weet eigenlijk niet of ik ze ooit heb aangehad, ik weet dat het een laag model is, zodat ik er zeker gemakkelijk en alleen zou ingeraken 🤣🤣🤣
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Tagomi
Berichten: 161
Lid geworden op: 12 april 2021, 10:04

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Tagomi » 20 november 2021, 9:29

Oef, ben ik even blij dat ik niet alleen zit te worstelen met het aandoen van mijn schoenen :D
Heb me maar een paar sneakers aangeschaft waar ik zo in kan stappen en met pijn in het hart zijn mijn hakken ook maar even aan de kant geschoven :)

Nog even een ander vraagje. Als jullie kleertjes kopen, welke maat kopen jullie dan? Tot nu toe heb ik de meeste dingetjes die we al hebben in 56 of 62 gekocht, maar ik weet niet goed of we ook enkele dingetjes in maatje 50 zouden kopen of niet :)
Mijn nichtje en neefje hadden direct een 56 nodig bij de geboorte, maar wij zijn beiden wel een heel stuk kleiner dan mijn zus en schoonbroer ;)

Glow
Berichten: 559
Lid geworden op: 10 mei 2021, 17:11

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Glow » 20 november 2021, 10:27

@emilie: hopelijk is alles in orde bij jou! Ik duim alvast.

@tagomi: ik zit met dezelfde twijfel. Ons meisje zit nu gemiddeld op de curve dus ik denk wel dat ik een paar dingetjes in maatje 50 in huis ga halen. Als het te klein blijkt te zijn dan is dat maar pech. Wordt ze te vroeg geboren of blijkt ze wat kleiner te zijn, dan hebben we iets en kunnen we dan wel nog dingetjes bijkopen. Omgekeerd had ik een collega wiens baby 56 cm bij de geboorte was (en 5.2 kg). 😱 Dus ze hadden niet de juiste kleertjes en dat kleintje heeft de eerste nacht naakt, gewikkeld in doeken geslapen. Volgende dag is de oma dan om wat noodkleertjes gegaan in een maatje groter. Er zijn altijd wel oplossingen gelukkig.
PCOS
Feb '21 - apr '21: IUI 1 & 2 - neg
Jun '21: IUI 3 - pos 💕
Dochter geboren op 01.03.2022

Start brusje
Nov '22: IUI 1 - pos 💕
Zoon geboren op 30.07.2023

Goedgelukje
Berichten: 378
Lid geworden op: 30 april 2021, 12:03

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Goedgelukje » 20 november 2021, 11:05

Ik heb ook toch een aantal stuks in maatje 50. Toen ik ze kocht had ik er niet zo bij stil gestaan. Achteraf gezien denk ik, je hebt snel een paar stuks bij gekocht. Als ik er geen zou gekocht hebben, en bij de geboorte blijkt dat we er toch nodig hebben, zou ik mijn man gewoon snel even op en af naar de Hema ofzo sturen 😉!
07/19: stop pil
09/20-10/20 pcos en verminderde zaadkwaliteit
01/21-03/21: 3 x IUI ❌❌❌
04/21: ICSI 1.1 Verse tp ❌
06/21: ICSI 1.2 ❤️ Dochtertje geboren 🥰
10/22: ICSI 1.3 💙 Zoontje geboren 🥰

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten