Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Plaats reactie
mich75
Berichten: 2997
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door mich75 » 20 november 2021, 11:46

De gyn en of vroedvrouw kunnen in principe wel inschatten wat de lengte en het gewicht gaan zijn bij de geboorte.
Je leest geregeld verhalen dat ze er serieus naast zitten, soms wel 0,5-1kg.

Mijn vorige gyn had enorm veel ervaring en zat er bij alle 3 boenk op. De gyn die ik nu heb is nog jong en gaat vooral verder op wat het echoapparaat aangeeft. Gelukkig heb ik een super ervaren vroedvrouw en kan ik op haar schattingen wel vertrouwen. Alleen....deze keer zit ons meisje op p50, geen idee op hoeveel de anderen zaten, maar alleszins een stuk lager. Dus het gaat voor mij toch ook een beetje een verrassing zijn welke maat ik nodig heb, maar ik gok dat maatje 50 het juiste gaat zijn.

Voor de oudste had ik een hoop kleertjes gekregen, maar bijna niets in 50-56. Dus ik had zelf vooral 50 gekocht en dan van bezoek ook nog gekregen, maar alles was te groot, ze was 47cm en 3kg.

Maatje 56 en 62 heb je sowieso nodig, dus dat kan je altijd kopen. Als iets te groot is, dan is het maar zo, je vind je baby toch zo schattig dat het niet het einde van de wereld is dat de kleertjes niet goed passen die eerste dagen en er is vlug iets bijgehaald.

Hou er ook rekening mee dat de kleertjes die passen bij de geboorte binnen de 2 tot 4 weken te klein zijn, dus best geen mega voorraad inslaan.

En als je al wat kleertjes hebt, heb je misschien ook al ontdekt dat eenzelfde maat enorm kan variëren afhankelijk van het merk en zelfs binnen 1 merk zie je ook vaak nog verschillen, net zoals bij onze kleding.

Ik denk dat Orchestra en C&A vrij juist zit qua maten, JBC valt vrij klein uit, Primark valt goed mee in de babymaten, nadien is het soms erg uiteenlopend.

De goedkope rompertjes van Zeeman krimpen enorm, die worden 2-3 maten kleiner door het wassen.

Nog een tip voor de first time mommy's, ook al krijgen we een winterbaby, body's met lange mouwen zijn echt niet praktisch en ook helemaal niet nodig.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Tagomi
Berichten: 161
Lid geworden op: 12 april 2021, 10:04

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Tagomi » 20 november 2021, 12:37

De maten kloppen inderdaad langs geen kanten, wij hebben ook veel kleertjes gekregen die van mijn nichtje zijn geweest en vaak is een 62 groter dan een 56 :)

Voor de kleine maatjes ga ik inderdaad vooral winkelen bij goedkopere ketens, net omdat ze overal zo snel uitgroeien :) En geen kat die ziet vanwaar het komt, tenzij ze er zelf ook naartoe gaan :D
Maar het is toch allemaal zo schattig :D

Hillie
Berichten: 223
Lid geworden op: 8 mei 2021, 15:55

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Hillie » 21 november 2021, 0:00

Ik heb voorlopig al ongeveer alles op beurzen vd gezinsbond gekocht. Leuke/mooie dingetjes uitgekozen voor 1 a 2 EUR/stuk, dan kan het geen kwaad dat sommige dingen mss nooit gebruikt gaan worden.
Mich, iedereen zei me net om wel op het seizoen te letten, en geen kleine body's met korte mouwen te kopen??
Ik had ook geen idee wat je een babytje moet aandoen, en ze zeiden: een body met lange mouwen en een broekje? Bij body met korte mouwen doe je er dan nog een truitje over ofzo?
Mei 2020: Start zwangerschapswens
April 2021: icsi 1 - verse TP mislukt - 1 cryo
Mei 2021: zwanger van enige cryo!
Januari 2022: dochtertje geboren
Oktober 2022: opstart icsi 2 --> niet doorgegaan want onverwacht op natuurlijke wijze zwanger!?!

mich75
Berichten: 2997
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door mich75 » 21 november 2021, 10:27

@hillie, een body met lange mouwen en een broekje kan op zich, maar in de winter doe ik toch liever meer dan 1 laagje aan. Er zijn ook te veel schattige kleertjes om enkel een body aan te doen.

Het is gewoon lastig om een (pasgeboren) baby in een body met lange mouwen te krijgen, en als het wat tegenzit moet hij een paar keer per dag verschoond worden. Dus ik verkies geen of korte mouwen met daar dan een t-shirt en/of truitje en eventueel een vestje erover.

Heel veel mam's verkiezen boxpakjes, dus pakjes uit 1 stuk, zo kunnen ze zich niet half uitkleden, maar voor mij hoeft dit niet.
Zo'n boxpakje lijkt al vlug een pyjama en vaak is er geen verschil.

Het is ook je eigen keuze of je 's nachts effectief een pyjama aandoet, of gewoon dezelfde kleren van overdag.

Tenslotte hangt het ook wat af van het moment, als er bezoek komt dan wil je dat je kindje er mooi uitziet en voor foto's ook. Als je gewoon thuis bent, dan steekt het misschien allemaal niet zo nauw.

En wat jij het handigst vindt is voor iedereen anders. Ik had de tip gekregen dat pyjama's/boxpakjes die langs achter sluiten super handig zijn, ik had er zo een aantal gekregen, dus ik blij en ze ook volop gebruikt, wist ik veel. Uiteindelijk heb ik ze allemaal weggegeven en nooit gebruikt voor de andere kindjes, wat een gedoe.

Zo zijn kleertjes met voetjes aan wel handig omdat ze dan geen kousen aan moeten die ze uitstampen, maar die zijn ook veel vlugger te klein en het valt enorm op dat het te groot is.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Tagomi
Berichten: 161
Lid geworden op: 12 april 2021, 10:04

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Tagomi » 21 november 2021, 10:41

Ik vind ook dat boxpakjes er vaak als pyjama's uitzien en ik wil niet dat ze de hele dag precies een pyjama aanheeft :)
Tenzij we thuis zijn natuurlijk, dan speelt het niet zo een rol :) Ik heb net pakjes met de knopjes vooraan gekocht, omdat ik weet dat dat bij mijn nichtje altijd een heel gedoe was om die knopjes vanachter dicht te krijgen :)
Leuke truitjes vinden vind ik wel moeilijker in de kleine maatjes, dat zijn vaak inderdaad boxpakjes of enkel broekjes :)
Maar nog eventjes tijd om verder te zoeken dus dat komt in orde :D

bigima
Berichten: 140
Lid geworden op: 26 maart 2021, 21:33

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door bigima » 21 november 2021, 17:00

Ik vind zelf gemakkelijk body's met lange mouwen en een broekje. Na een paar dagen ben je dat gewoon om ze in de body's te krijgen. :D Bij ons is het altijd 21-22 graden dus ik doe zeker geen verschillende laagjes aan als we nergens naar toe moeten. in de eerste 2-3 weken blijven we toch thuis en gaan we nergens naartoe, dus voor in de eerste weken heb ik boxpakjes/pyjamatjes/bodys en broekjes. Dan heb ik in 56-62 al wat kleine truitjes en andere broekjes... Ik vind echt de kleertjes in de jbc wel superschattig, en ook in Babydump met NL talige tekstjes erop 🙂🙂
03/2014 ons zoontje is er! 🙂
23/2/2021 iui -negatief
26/3/2021 iui2 - negatief
29/4/2021 iui3 - positief ❤️ zoontje geboren in december ❤️
2/2022 spontaan zwanger - missed abortion 8w 🌟

Zitav
Berichten: 658
Lid geworden op: 6 april 2020, 17:50

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Zitav » 23 november 2021, 11:57

Hier was de tweede bloedafname goed dus gelukkig geen zwangerschapsdiabetes! 😀
Qua kleertjes horen wij van iedereen 'maart, ah dan lange mouwen!'
Tot nu toe hebben wij al veel kleertjes van mijn nicht gekregen. Ze zitten allemaal opgeborgen in dozen. Ik ben aan het wachten tot de slaapkamer er is om te zien wat we nu eigenlijk allemaal al hebben om dan eventueel bij te kopen. Haar dochter is in april geboren maar in een jaar waar het heel warm was dus misschien kunnen we ook heel wat niet gebruiken.
Kid / pcos
1e IUI Ma 21: Neg.
2e IUI April 21: Neg.
3e IUI Mei 21: Neg.
4e IUI Juni 21: Positief 💕 dochter geboren op 08/03/22

2023: Start brusje:
1e IUI Okt 23: Neg.
2e IUI Nov 23: Positief 💕

Emelie
Berichten: 289
Lid geworden op: 3 augustus 2020, 21:09

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Emelie » 23 november 2021, 20:21

Tip: nu met blackfriday zijn er echt wel koopjes te doen. Zonet dubbele elektrische borstkolf gekocht voor 142 ipv 280 (philips avent). Ging dit normaal pas aanschaffen als ik na bevalling zag of borstvoeding geven lukte, maar dit kon ik niet laten liggen. Ook de stoomkoker 4 in 1 gekocht voor 92 ipv 165. Je weet maar nooit dat jullie ook nog op zoek zijn… :)
08/18 pilstop
04/19 PCOS start 6x clomid
10/19 start IUI (4x neg)
06/20 IVF/ICSI 1: 5 ❄ 2 ⭐ 3 ❌
03/21 ICSI 2: 1 ❄ 🥰 03/02/2022 Lily ❤

mich75
Berichten: 2997
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door mich75 » 23 november 2021, 20:42

Vandaag laatste grote echo gehad, alles prima in orde, alleen een beetje geschrokken van mijn gyn, zei is zowat 180° gedraaid.

Over 2 weken ga ik naar de vroedvrouw en 2 weken later zou ik terug naar de gyn moeten, maar dat is niet nodig, pas in januari. Toen ik vroeg waarom, ha de kritieke fase voor groeiachterstand is achter de rug.
Het zal wel zijn, ons meisje zit ondertussen op p62 en is een dikkerdje.

Ook is ze helemaal voor een vaginale bevalling, zo erg zelfs dat ze spreekt van eventueel een manuele kering te doen omdat ze nu nog in stuit ligt, maar ze heeft nog tijd genoeg om te draaien, daar maak ik me voorlopig geen zorgen over.

Ook heb ik een afspraak gekregen bij de vroedvrouw van het ziekenhuis, ik denk dat ik dan misschien ineens een rondleiding (of toch minstens wat uitleg) krijg op materniteit, maar zou vooral zijn om uitleg te krijgen over polyklinisch bevallen, tegen dan ben ik 35,5w.

Mijn lichaam is zich al aan het voorbereiden op wat gaat komen, sinds enkele dagen verlies ik microdruppeltjes melk.

Nog even over de kleertjes, ik ga ook voor lange mouwen, alleen niet voor de body's 😉
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Glow
Berichten: 559
Lid geworden op: 10 mei 2021, 17:11

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Glow » 23 november 2021, 23:02

@zitav: fijn nieuws dat de tweede test goed was! Ik heb morgen mijn suikertest.

@emilie: ja, heel wat koopjes inderdaad. Een borstkolf durf ik nog niet direct te kopen. Zou ik liever mee wachten tot na de bevalling. Maar we hebben wel de babyfoon die we toch al wilden gekocht met een dagdeal met flink wat korting!

@mich: fijn dat het nu toch misschien vaginaal kan! Ik veronderstel dat ze wel met bepaalde dingen moeten rekening houden aangezien je al een keizersnede gehad hebt?
PCOS
Feb '21 - apr '21: IUI 1 & 2 - neg
Jun '21: IUI 3 - pos 💕
Dochter geboren op 01.03.2022

Start brusje
Nov '22: IUI 1 - pos 💕
Zoon geboren op 30.07.2023

Hillie
Berichten: 223
Lid geworden op: 8 mei 2021, 15:55

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Hillie » 23 november 2021, 23:43

Oei, over babyfoon helemaal nog niet nagedacht. Enige aanraders dan?
En over luieremmers hoor ik ook zoveel verschillende meningen, iemand ervaringsdeskundige?
Mei 2020: Start zwangerschapswens
April 2021: icsi 1 - verse TP mislukt - 1 cryo
Mei 2021: zwanger van enige cryo!
Januari 2022: dochtertje geboren
Oktober 2022: opstart icsi 2 --> niet doorgegaan want onverwacht op natuurlijke wijze zwanger!?!

mich75
Berichten: 2997
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door mich75 » 24 november 2021, 0:13

Hillie schreef:
23 november 2021, 23:43
Oei, over babyfoon helemaal nog niet nagedacht. Enige aanraders dan?
En over luieremmers hoor ik ook zoveel verschillende meningen, iemand ervaringsdeskundige?
Ik heb nooit een luieremmer gehad omdat het me destijds werd afgeraden. De emmer zelf is relatief goedkoop in aankoop maar de vullingen zouden heel duur zijn en ik hoorde dat het zijn geld niet waard was.
Ik gebruik in het begin een klein vuilbakje en later luierzakjes.

Onlangs was ik bij mijn schoonbroer en die hebben een kindje sinds maart, wel handig want nu had ik daar een luiertafel en toebehoren tot beschikking en ook een luieremmer.
Ik kan zeggen dat ik moeite had om de luier erin te krijgen, wij zitten ondertussen wel aan maatje 5.
Een overvolle kakapamper had ik er niet ingekregen zonder accidenten. Er zijn natuurlijk verschillende modellen, deze was met een soort schuif, zoals een kledingcontainer, maar ik weet dat er ook zijn die je moet draaien waardoor de luiers in een lange tube apart worden ingepakt.

mich75
Berichten: 2997
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door mich75 » 24 november 2021, 0:28

Glow schreef:
23 november 2021, 23:02

@mich: fijn dat het nu toch misschien vaginaal kan! Ik veronderstel dat ze wel met bepaalde dingen moeten rekening houden aangezien je al een keizersnede gehad hebt?
Aangezien mijn eerste bevalling vaginaal was is er geen bezwaar om het nu terug te proberen.
Er wordt wel rekening gehouden met een aantal dingen, dikte van het litteken, maar dat is bij mij in orde, ze mag niet te groot/zwaar zijn, vorige controle zei de gyn dat het niet mocht als ze 4kg zou wegen, nu deed ze precies of dat ook geen probleem was.
Ze gaan wel geen risico's nemen, dus niet bij stuitligging en normaal mag je niet ingeleid worden als je al een ks hebt gehad.
Als blijkt dat ik over mijn 40w ga, dan gaat er gezien worden of een inleiding mogelijk is en anders toch ks.
Als blijkt dat ze om 1 of andere reden voor 40w moet gehaald worden dan wordt het ook een ks hoogst waarschijnlijk.

Als het ks wordt dan is het normaal gezien een gentle sectio, maar dat zijn zorgen voor later, als het al aan de orde is.

Ik hoop dat ze bij de volgende controle in januari gedraaid is en indien niet dan zullen we dan de opties wel bespreken.

No stress 🧘‍♀️het komt alleen allemaal al heel dichtbij vind ik en er moet nog zoveel gebeuren.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Glow
Berichten: 559
Lid geworden op: 10 mei 2021, 17:11

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Glow » 24 november 2021, 8:12

Hillie schreef:
23 november 2021, 23:43
Oei, over babyfoon helemaal nog niet nagedacht. Enige aanraders dan?
En over luieremmers hoor ik ook zoveel verschillende meningen, iemand ervaringsdeskundige?
We hebben voor de luvion essential gekozen. We wilden graag een camera hebben en een beeldscherm, maar niet via wifi. We hebben ook een sensormatje gekocht. Waarschijnlijk overbodig maar we zijn first time parents en dan maak je zulke keuzes, denk ik. 🙈 Maar dat zijn persoonlijke keuzes. Ik weet niet of luieremmers nodig zijn voor wegwerpluiers? Wij gaan voor wasbare dus wij hebben er wel een nodig met wasnetje enzo, maar dat is iets anders.
PCOS
Feb '21 - apr '21: IUI 1 & 2 - neg
Jun '21: IUI 3 - pos 💕
Dochter geboren op 01.03.2022

Start brusje
Nov '22: IUI 1 - pos 💕
Zoon geboren op 30.07.2023

Glow
Berichten: 559
Lid geworden op: 10 mei 2021, 17:11

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Glow » 24 november 2021, 16:40

Deze middag de suikertest gehad en de resultaten stonden heel snel online! Het zit onder de grens dus dat is wel een zorg minder. Ze hebben ook uitgebreid wat andere zaken gemeten en ik heb gezien dat mijn ferritine heel laag staat. Ik vond het de vorige keer (3 maanden) geleden ook wel laag staan tov de referenties precies maar niemand heeft er iets over gezegd. Nu zit het wel heel duidelijk onder de ondergrens. Dus ik hoop dat ze bellen daarvoor. Anders ga ik de gyn wel contacteren. Ik heb het zelf ook gevraagd om te checken, net als mijn vitamines, omdat ik vegetariër ben en al vreesde voor een tekort. Vitamine B12 ziet er wel goed uit.
PCOS
Feb '21 - apr '21: IUI 1 & 2 - neg
Jun '21: IUI 3 - pos 💕
Dochter geboren op 01.03.2022

Start brusje
Nov '22: IUI 1 - pos 💕
Zoon geboren op 30.07.2023

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten