Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Plaats reactie
Goedgelukje
Berichten: 378
Lid geworden op: 30 april 2021, 12:03

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Goedgelukje » 24 november 2021, 20:51

Wij proberen zo'n spullen nog niet op voorhand te kopen en gaan eerst afwachten wat we al allemaal via onze geboortelijst krijgen :)!

Deze vrijdag hebben wij afspraak bij de kinderplaneet voor onze geboortelijst! Kijk er al naar uit, zo alle spullen gaan uitkiezen maakt het toch weer wat concreter he 😍!

Volgende week nog eens echo in het ziekenhuis, op 28 weken. Ik heb mezelf toestemming gegeven dat ik vanaf 30 weken mag beginnen aftellen ipv optellen 😁.

Wat ik verder nog heb opgemerkt door hier op het forum wat te lezen is dat ze precies in andere ziekenhuizen andere regels hanteren wat betreft het al dan niet overtijd laten gaan bij een IVF/ICSI zwangerschap? Bij mij hebben ze gezegd dat ze me niet overtijd laten gaan omdat dit meer risico's op complicaties zou inhouden, wanneer het dus gaat over een IVF/ICSI zwangerschap ivm natuurlijke zwangerschap.. Maar ik lees regelmatig bij anderen die ook een IVF/ICSI zwangerschap gehad hebben, dat ze wel gewoon overtijd lieten gaan..

@glow & @zitav: fijn om te horen dat ook jullie suikertest in orde is!
07/19: stop pil
09/20-10/20 pcos en verminderde zaadkwaliteit
01/21-03/21: 3 x IUI ❌❌❌
04/21: ICSI 1.1 Verse tp ❌
06/21: ICSI 1.2 ❀️ Dochtertje geboren πŸ₯°
10/22: ICSI 1.3 πŸ’™ Zoontje geboren πŸ₯°

Hillie
Berichten: 223
Lid geworden op: 8 mei 2021, 15:55

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Hillie » 24 november 2021, 23:49

Ik ga het volgende week ook vragen aan gyn, ivm overtijd gaan bij icsi. Die heeft er nooit iets v gezegd, mr mijn vroedvrouw zei dat plots, eerste keer dat ik dat hoorde.

Wij waren bij Dreambaby gegaan vr lijst, al 2 keer een uur consult, en dan nog heb je enkel de grote dingen :-s Dan eens bij Kinderplaneet geweest om gewoon eens rond te lopen (goed half uur rijden, vind ik te ver voor geboortelijst), en daar lichtelijk in paniek geschoten door grote aanbod, ik kon het niet aan en voelde me zo dummy... Dus niet lang gebleven, was te overwhelmed...

Vind het ook altijd zo een moeilijk keuze: minder dan half de prijs betalen voor iets 2dehands in goede staat, of dubbel zo veel 'betalen' door het op geboortelijst te zetten... (en bij Dreambaby is de keuze sowieso veel beperkter) En nu idd veel black Friday deals, veel goedkoper dan via geboortelijst, dus moeilijk moeilijk!
Mei 2020: Start zwangerschapswens
April 2021: icsi 1 - verse TP mislukt - 1 cryo
Mei 2021: zwanger van enige cryo!
Januari 2022: dochtertje geboren
Oktober 2022: opstart icsi 2 --> niet doorgegaan want onverwacht op natuurlijke wijze zwanger!?!

Goedgelukje
Berichten: 378
Lid geworden op: 30 april 2021, 12:03

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Goedgelukje » 25 november 2021, 7:37

@Hillie: de eerste keer ik bij de kinderplaneet kwam had ik exact hetzelfde gevoel! Ik was daar heel snel terug buiten, want kreeg er een kleine paniekaanval van :)! Ik hoop dat de tweede keer beter zal gaan ;)!

En idd het is soms een moeilijke afweging tussen wat op voorhand al kopen aan een lagere prijs en met wat wachten tot het via de geboortelijst voor ons gekocht wordt..

Er zijn wel ook platformen waar je je geboortelijsten kan aanleggen en niet afhankelijk bent van 1 winkel. Je kan dan zelf alles samenstellen uit verschillende winkels, ook tweede hands, zoals pakske.be

Is alleen wel meer werk, want dan moet je elk item zelf online plaatsen en voor elk item bepalen van welke winkel je dat wil.
07/19: stop pil
09/20-10/20 pcos en verminderde zaadkwaliteit
01/21-03/21: 3 x IUI ❌❌❌
04/21: ICSI 1.1 Verse tp ❌
06/21: ICSI 1.2 ❀️ Dochtertje geboren πŸ₯°
10/22: ICSI 1.3 πŸ’™ Zoontje geboren πŸ₯°

mich75
Berichten: 2996
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door mich75 » 25 november 2021, 9:13

Het is vaak een beetje persoonsgebonden, sommige mensen willen niet weten van 2de hands, anderen wel, maar het moet er nog nieuw uitzien en recent zijn, en dan zijn er waarbij het niet uitmaakt, zolang het maar in orde is en dan mag het gratis zijn of voor een prikje.

Wat ook al kan helpen is eens bekijken hoe groot je familie en vriendenkring is die iets van de lijst gaan kopen. Bij ons is die heel klein en wij hebben beslist om geen lijst aan te leggen bij de oudste, wel overwogen om een lijst te maken zoals Goedgelukje zegt, maar uiteindelijk toch maar niet gedaan.
Wij hebben een zogenaamde pamperrekening geopend en de mensen waren dan vrij om daar iets op te storten of gewoon een cadeau te geven, dat doen ze toch, ook al heb je een lijst.
Wij hebben denk ik tussen de €500 en €1000 gekregen aan geld en cadeaus samen.
Voor zij die al zijn gaan kijken voor een lijst, met dit bedrag ga je niet ver komen.

Wij hadden al een heel wat gekregen van mijn stiefzus, vooral kleertjes, maar ook een (oude) babyfoon, badje, tummytub, mobiel voor het park, ....

Een aantal aankopen moet je doen voor de geboorte, dus ofwel moet je de lijst op voorhand al vrijgegeven voor sommige mensen of het zelf kopen of mensen laten betalen voor een cadeau dat ze niet meer kunnen afgeven.

Ik zou ook aanraden niet te veel op voorhand te kopen wat je niet onmiddellijk nodig hebt. Je weet niet wat hoe je kindje gaat zijn en hoe jij als mama bent, tenzij je de koop van je leven kan doen ;)
Zo heb ik een koets/buggy met Maxi-Cosi mandje en een hoop accessoires kunnen kopen voor €5 nog voor we opgestart waren voor deze zwangerschap, dat kon ik niet laten liggen 😁
Je kan kopen en blijven kopen als je wil en naargelang de verkoper heb je veel van die gadgets ook echt nodig.

Er zijn inderdaad heel veel dingen die je vaak niet of amper gebruikt 2de hands kan kopen, net omdat het zogezegd een 'must have' is.

En dan heb je nog rare mensen zoals ik, ik koop bij Ali Express nieuwe dingen goedkoper dan je ze 2de hands kan vinden.

Zo heb ik (5 jaar geleden) een dubbele elektrische borstkolf gekocht voor nog geen €16 en is volgens de vroedvrouw een hele goede.
Alleen werkt elektrisch kolven niet zo goed bij mij, ik heb in het zh moeten kolven voor de tweeling met een Medela en ik kreeg er amper iets uit, ik heb ook een handkolf van €3 en die werkt voor mij wonderwel, dus die neem ik waarschijnlijk mee naar het zh deze keer als ik langer moet blijven.
Voor deze zwangerschap een doppler gekocht voor nog geen €20 en werkt ook prima.
Ik heb hier nog een hele hoop kleine prul liggen die ik bij Ali gekocht heb, superhandige dingen die ik hier nog niet gezien heb of vele malen duurder zijn.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Glow
Berichten: 559
Lid geworden op: 10 mei 2021, 17:11

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Glow » 25 november 2021, 13:00

Het hangt er idd vanaf van wat je kan krijgen. Mijn vriend en ik hebben beiden een kleine familie Γ©n we zijn de eersten van een nieuwe generatie. Zelf sta ik niet te springen voor spullen van 20 jaar oud dan. Onze vrienden zijn nog niet aan kinderen begonnen of ze hebben er eentje maar willen er nog. Tweedehandsspullen van mensen die ik niet ken vind ik moeilijk. Dus zijn we aan het kijken voor nieuwe spullen en het grootste deel zullen we zelf kopen.

Ik verwacht niet veel aankopen op de geboortelijst en dan zullen mensen niet gaan voor de dure zaken. Bij de Dreambaby kunnen we zelf wel zaken op de lijst zetten en er weer afhalen met behoud van de 10% korting. We gaan ook de lijst al wat vroeger sturen naar de dichte familie, omdat zij waarschijnlijk ook wel een duurdere aankoop zoals een kinderwagen of een park willen financieren. De babyfoon bijvoorbeeld had dan een hogere korting dan die 10%, vandaar dat we die via de black friday deal gekocht hebben. Hoe dan ook, het zal een zware investering worden allemaal. πŸ˜…

We willen wel vooral basics binnenhalen en dan zien wat extra handig is of niet. Dus dingen zoals een stomer voor de papjes gaan we nu nog niet in huis halen. Dat is om later uit te zoeken.
PCOS
Feb '21 - apr '21: IUI 1 & 2 - neg
Jun '21: IUI 3 - pos πŸ’•
Dochter geboren op 01.03.2022

Start brusje
Nov '22: IUI 1 - pos πŸ’•
Zoon geboren op 30.07.2023

bigima
Berichten: 140
Lid geworden op: 26 maart 2021, 21:33

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door bigima » 29 november 2021, 11:53

Dag iedereen

Vandaag bijna 33 weken ver en terug een echo bij de gyn. Alles in orde met baby, hij zit ong 10 dagen voor op schema en weegt bijna 2.4kg πŸ™‚ Hij is heel beweeglijk en ligt nu voor het moment dwars. Hopelijk draait hij nog πŸ™‚ op 13/12 terug op controle. Zo blij dat alles goed gaat ❀️❀️
03/2014 ons zoontje is er! πŸ™‚
23/2/2021 iui -negatief
26/3/2021 iui2 - negatief
29/4/2021 iui3 - positief ❀️ zoontje geboren in december ❀️
2/2022 spontaan zwanger - missed abortion 8w 🌟

Tagomi
Berichten: 161
Lid geworden op: 12 april 2021, 10:04

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Tagomi » 29 november 2021, 13:08

Krijgen jullie eigenlijk mooie echo's?
Bij ons is er meestal zoiets te zien als een voet, een hoofd, een ruggengraat, ... Maar nooit echt een mooie foto πŸ˜ƒ
Is dat bij jullie ook zo of zien jullie soms echt een mooi kindje op de echo?
Zolang alles in orde is ben ik wel tevreden, maar vraag het me toch af πŸ˜ƒ

Glow
Berichten: 559
Lid geworden op: 10 mei 2021, 17:11

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Glow » 29 november 2021, 13:22

Fijn nieuws, Bigima!

@tagomi: we hebben een beweeglijk kindje dus de meeste foto's van de echo's zijn inderdaad niet zo duidelijk. De gynaecoloog probeert wel altijd minstens één mooie foto af te leveren. Vaak een profiel van het gezichtje. Dat is wel bijna elke keer gelukt. Maar ze beginnen groot te worden eh. Die handjes kunnen precies ook niet van dat gezichtje blijven. πŸ™ˆ
PCOS
Feb '21 - apr '21: IUI 1 & 2 - neg
Jun '21: IUI 3 - pos πŸ’•
Dochter geboren op 01.03.2022

Start brusje
Nov '22: IUI 1 - pos πŸ’•
Zoon geboren op 30.07.2023

mich75
Berichten: 2996
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door mich75 » 29 november 2021, 14:06

Wij hadden graag een mooie 3d foto van het gezichtje om zo de meter/peter te vragen.
Al 2x bij gyn en 1x bij de vroedvrouw gevraagd, maar de navelstreng zit ervoor, soms nog haar handjes en laatste keer ook nog de voetjes.

Volgende week nog eens naar de vroedvrouw, maar ik vrees hetzelfde scenario.
Momenteel ligt ze in stuit, maar als ze tegen dan moest draaien dan lukt het ook niet om een foto van het gezichtje te maken, tenzij het een sterrenkijkertje is, maar dat heb ik liever niet.

De foto's van de gewone echo's zijn niet echt mooi te noemen, je mag al blij zijn dat je iets herkent, is vaak ook bewogen.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Goedgelukje
Berichten: 378
Lid geworden op: 30 april 2021, 12:03

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Goedgelukje » 29 november 2021, 18:16

Ons kleintje is ook heel beweeglijk, waardoor het bij de afspraken van de gynaecoloog of vroedvrouw nooit lukt om een mooi beeld te vangen.

Wel hebben wij 4 weken geleden een pretecho gehad, daar is het wel gelukt om een mooi 3D beeldje te verkrijgen van haar gezichtje πŸ₯°! Wij gaan die ook, zoals jou Mich, gebruiken om binnenkort de meter te vragen. Hopelijk lukt het bij jullie nog!
07/19: stop pil
09/20-10/20 pcos en verminderde zaadkwaliteit
01/21-03/21: 3 x IUI ❌❌❌
04/21: ICSI 1.1 Verse tp ❌
06/21: ICSI 1.2 ❀️ Dochtertje geboren πŸ₯°
10/22: ICSI 1.3 πŸ’™ Zoontje geboren πŸ₯°

Tagomi
Berichten: 161
Lid geworden op: 12 april 2021, 10:04

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Tagomi » 29 november 2021, 21:10

Wij hebben ook een afspraak voor een pretecho in 3d gemaakt volgende week :D Ik ben benieuwd!
Zou toch ook graag 1 mooi fotootje van onze kleine meid willen :)
Maar daar is ze inderdaad ook veel te beweeglijk voor, liefst van al danst ze een halve dag met haar voetjes op mijn blaas :shock:

Meter en peter hebben wij gevraagd zonder echo, ik vind dat onze kleine meid er op de zwart-wit echo's vooral uitziet als een dinosaurus met die duidelijk zichtbare ruggengraat :D
Laatst gewijzigd door Tagomi op 30 november 2021, 6:04, 1 keer totaal gewijzigd.

Glow
Berichten: 559
Lid geworden op: 10 mei 2021, 17:11

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Glow » 29 november 2021, 21:50

We gaan de meters ook met een echo vragen! Maar ik vind die 3D echo's eigenlijk echt een beetje eng. Of we hebben altijd al pech gehad maar ze zien er echt niet zo goed uit. πŸ™ˆ

Hier intussen wel een zware verkoudheid vast met flink wat hoesten. Omdat medicatie wel een beetje een issue is heeft de dokter me een paar dagen rust voorgeschreven. Misschien maar best, ik voel ook wel dat fulltime werken toch wel lastig is. Een beetje rust is wel welkom. De kleine meid dacht wel dat ze de tijd dat ik wakker was deze nacht kon gebruiken om te dansen. Dus die lijkt er alvast geen last van te hebben. Vandaag ook al heel wat pijnlijke stampen op mijn cervix gehad. Dat vindt ze leuk precies.
PCOS
Feb '21 - apr '21: IUI 1 & 2 - neg
Jun '21: IUI 3 - pos πŸ’•
Dochter geboren op 01.03.2022

Start brusje
Nov '22: IUI 1 - pos πŸ’•
Zoon geboren op 30.07.2023

Zitav
Berichten: 658
Lid geworden op: 6 april 2020, 17:50

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Zitav » 30 november 2021, 10:06

Wij hebben nu zaterdag een pretecho gepland 😊 ik kijk er al naar uit om ons meisje langer te kunnen zien! 😍
We krijgen altijd wel eentje bij de gewone echo's maar da's maar kort he. We gaan ook zaterdag naar een infosessie rond borstvoeding, ben benieuwd wat we daar allemaal gaan leren.
Kid / pcos
1e IUI Ma 21: Neg.
2e IUI April 21: Neg.
3e IUI Mei 21: Neg.
4e IUI Juni 21: Positief πŸ’• dochter geboren op 08/03/22

2023: Start brusje:
1e IUI Okt 23: Neg.
2e IUI Nov 23: Positief πŸ’•

Lore1
Berichten: 210
Lid geworden op: 4 januari 2021, 11:28

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Lore1 » 30 november 2021, 14:19

Zitav schreef: ↑
30 november 2021, 10:06
Wij hebben nu zaterdag een pretecho gepland 😊 ik kijk er al naar uit om ons meisje langer te kunnen zien! 😍
We krijgen altijd wel eentje bij de gewone echo's maar da's maar kort he. We gaan ook zaterdag naar een infosessie rond borstvoeding, ben benieuwd wat we daar allemaal gaan leren.
Toevallig hebben wij zaterdag ook ééntje gepland. Bij onze gyn hebben wij enkel 2D echo's dus we zijn wel benieuwd!

Vorige week hebben wij een infosessie gevolgd rond borstvoeding. De voorbije weken hebben we ook 4 prenatale lessen gehad, wel interessant als toekomstige ouders (toch omdat alles de eerste keer is) πŸ˜€

Hebben jullie al een autostoel gekocht/gekozen? En gaan jullie voor een co-sleeper of direct in een gewoon bedje? Wij zijn er nog niet helemaal over uit...
Start 2019
Jan 2021: IUI 1 - neg
Maart 2021: IUI 2 - neg
April 2021: IUI 3 - neg
Mei 2021: IUI 4 - positief! ❀️
Natuurlijk zwanger van brusje - uitgerekend mei 23 ❀️

Glow
Berichten: 559
Lid geworden op: 10 mei 2021, 17:11

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Glow » 30 november 2021, 17:09

Wat fijn, al die pretecho's! Zelf heb ik er precies minder nood aan dan eerst gedacht. Paar weken geleden een echo gehad en dan over een paar weken de 30 weken echo. Het feit dat ik ze nu gewoon zoveel voel heeft die nood aan een echo een beetje weggenomen precies (al zie ik ze natuurlijk wel graag op beeld!).

Geen autostoel hier want we hebben geen auto. We hebben wel een optie op een tweedehands Maxi-Cosi voor die paar keren dat we een auto gaan huren ofzo.

We gaan waarschijnlijk voor een co-sleeper. Lijkt me wel gemakkelijker om naast het bed te zetten die eerste maanden voor nachtvoedingen en dergelijke. We hebben op dit moment een iets grotere co-sleeper op het oog die daarna nog als gewoon bedje kan gebruikt worden.
PCOS
Feb '21 - apr '21: IUI 1 & 2 - neg
Jun '21: IUI 3 - pos πŸ’•
Dochter geboren op 01.03.2022

Start brusje
Nov '22: IUI 1 - pos πŸ’•
Zoon geboren op 30.07.2023

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten