Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Plaats reactie
mich75
Berichten: 2981
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door mich75 » 30 november 2021, 17:16

Bij onze dochter hadden we een Maxi-Cosi te leen van mijn schoonzus, maar zonder onderstel omdat ze dit nog als buggy gebruikte voor haar zoontje.

Ik vond het helemaal niet praktisch en wij zijn na 2 weken een autostoel gaan kopen die je 360° kan draaien, handig en zeker als je niet heel groot bent en/of rugproblemen hebt.

Ondertussen heb ik 2dehands een koets met Maxi-Cosi gekocht en wil deze wel proberen in de auto, maar het kan zijn dat we de gewone autostoel ook al in de auto zetten. Wij rijden met een minibus, dus hebben we wel de mogelijkheid om dit te doen.
Sleuren met een Maxi-Cosi doe ik niet, dus ofwel moet op het onderstel ofwel baby in de draagdoek of draagzak.

Ik ga zeker voor een co-sleeper, ik vind dit superhandig omdat ik ook bv geef en normaal gezien kunnen ze er in tot ze 6-9 maanden zijn, afhankelijk hoe snel ze kruipen of op verkenning gaan.
Meestal kan je van zo'n co-sleeper ook een soort bedje maken, alleen is de rand niet super hoog dus blijft de max leeftijd 6-9 maanden.

Er zijn ouders die hun kindje van in het begin, of na enkele weken in de babykamer laten slapen, dan is een bedje beter.

Voordeel van een co-sleeper is ook dat je kindje naast jou ligt en dat je het zo vlug kan sussen of een tutje kan geven.
Ook na de voeding kan je het terugleggen en moet je niet uit bed, zeker handig als je kindje al in slaap is gevallen.

Nadeel is dat het allemaal een beetje op jou terechtkomt omdat je gewoon dichterbij bent, hierdoor gaat je partner zich misschien minder betrokken voelen of gewoon minder helpen 's nachts.

Wij kiezen ervoor dat ik het allemaal op mij neem en dat hij 's nachts kan doorslapen en zo kan hij overdag het huishouden op zich nemen, boodschappen doen,....
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Glow
Berichten: 558
Lid geworden op: 10 mei 2021, 17:11

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Glow » 30 november 2021, 17:38

mich75 schreef:
30 november 2021, 17:16
Nadeel is dat het allemaal een beetje op jou terechtkomt omdat je gewoon dichterbij bent, hierdoor gaat je partner zich misschien minder betrokken voelen of gewoon minder helpen 's nachts.

Wij kiezen ervoor dat ik het allemaal op mij neem en dat hij 's nachts kan doorslapen en zo kan hij overdag het huishouden op zich nemen, boodschappen doen,....
Ja, wij gaan het waarschijnlijk ook zo doen. We gaan ook voor borstvoeding dus mijn vriend kan gewoon niet zoveel 's nachts doen. Liever heb ik dan dat hij overdag kan helpen. We overwegen zelfs om apart te slapen zodat hij zeker zijn nachtrust zal hebben.
PCOS
Feb '21 - apr '21: IUI 1 & 2 - neg
Jun '21: IUI 3 - pos 💕
Dochter geboren op 01.03.2022

Start brusje
Nov '22: IUI 1 - pos 💕
Zoon geboren op 30.07.2023

Hillie
Berichten: 223
Lid geworden op: 8 mei 2021, 15:55

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Hillie » 30 november 2021, 17:55

Goedgelukje schreef:
24 november 2021, 20:51

Wat ik verder nog heb opgemerkt door hier op het forum wat te lezen is dat ze precies in andere ziekenhuizen andere regels hanteren wat betreft het al dan niet overtijd laten gaan bij een IVF/ICSI zwangerschap? Bij mij hebben ze gezegd dat ze me niet overtijd laten gaan omdat dit meer risico's op complicaties zou inhouden, wanneer het dus gaat over een IVF/ICSI zwangerschap ivm natuurlijke zwangerschap.. Maar ik lees regelmatig bij anderen die ook een IVF/ICSI zwangerschap gehad hebben, dat ze wel gewoon overtijd lieten gaan..
Heb gisteren mijn 32w echo gehad bij de gynaecoloog, en dit even nagevraagd. Het klopt idd, maar eigenlijk vooral voor ICSI (niets speciaals voor IVF). Die laten ze niet overtijd gaan, omdat onderzoek zou uitwijzen dat door het feit dat ze met een naald in je eicel hebben gezeten (om het sperma der in te steken), je placenta iets sneller zou verouderen dan bij niet-icsi. Ze laten je bij een normale zwangerschap ook max een week over tijd gaan, omdat de placenta dan begint te verouderen (de placenta leeft ten volle voor een 40-tal weken, dan zit die taak er op). En bij ICSI zou dat 'aftakelingsproces' iets vroeger starten, vandaar dat ze je niet over tijd laten gaan blijkbaar. Vond het wel interessant!

De baby is hier ongeveer 1.8kg ondertussen, zit in PC38 (een gemiddeld kindje is PC50, het mijne zit een paar dagen achter dus, goed zo, minder om er uit te persen dan :-D ).

Ik heb eigenlijk al maanden geen goede echo foto's meer, je kindje geraakt al super lang niet meer op 1 foto, en dat vond ik de mooiste fotos, toen dat nog wel ging. Tijd geleden nog wel eens een foto vh hoofdje gehad, maar dat zegt me niet zo super veel, en de laatste keren zelfs geen foto's meer gehad (maar ik mis ze ook niet echt).

Wij hebben idd een maxi cosi met isofix onderstel (2dehands) gekocht, nog geen autostoel want das pas voor over vele maanden (zelfs 2 onderstellen overgenomen, lekker gemakkelijk). Ik heb er gezocht die er nog bijna als nieuw uitzagen, en van nieuwste soort (i-size). Zou me nieuw een 600 EUR hebben gekost, ik heb 200 betaald... !
En ook een co-sleeper gekocht (80 EUR 2dehands van Chicco, ziet er ook helemaal nieuw uit).
Ik ben eigenlijk totaal niet voor 2dehands (ik heb dat voordien nooit gedaan), maar als je ziet hoeveel geld je daarmee uitspaart, en die dingen zijn vaak maar paar maanden gebruikt... Ik heb ondertussen voor de prijs van een nieuwe kinderwagen eigenlijk ongeveer de volledige inboedel 2dehands gekocht: kinderwagen met wieg, maxi cosi stuff, co sleeper, babykamer, parkje, ... En allemaal bijna in nieuw staat.
Alleen blijft er zo bijna niets meer over voor op de babylijst, maar bon, dan moeten ze de pamperrekening maar spijzen :-D

Hier ook volgende week een sessie met de vroedvrouw over borstvoeding. Ik was bij mijn intake al helemaal van mijn melk (letterlijk, hihi), toen ze me een bepaalde beweging liet doen met mijn vingers rond mijn tepel, en er plots al een druppel uit kwam!!!
Mei 2020: Start zwangerschapswens
April 2021: icsi 1 - verse TP mislukt - 1 cryo
Mei 2021: zwanger van enige cryo!
Januari 2022: dochtertje geboren
Oktober 2022: opstart icsi 2 --> niet doorgegaan want onverwacht op natuurlijke wijze zwanger!?!

Tagomi
Berichten: 161
Lid geworden op: 12 april 2021, 10:04

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Tagomi » 30 november 2021, 18:19

Wij hebben zowel een Maxi-Cosi als een autostoel gekregen dus kunnen kiezen :)
Alleen kan onze autostoel niet draaien dus wss zetten we nog een nieuwe autostoel ook op de geboortelijst. Mijn vriend zijn auto heeft vanachter geen deuren dus daar kan de oude perfect in :)

Een co-sleeper wil ik niet, daar slapen we allebei veel te onrustig voor. Ook al hebben we een heel groot bed, toch is het nog veel te klein en krijgen we geregeld een arm of kniestoot van elkaar :) Dat wil ik ons kleintje ook niet aandoen :D
De nachten zullen ook zo goed als zeker altijd voor mij alleen zijn, mijn vriend werkt dan vaak en overdag is hij vaak bezig met onze verbouwingen :) Die laatste gaan hopelijk wel in het voorjaar af zijn, daar hoop ik erg hard op :D

bigima
Berichten: 140
Lid geworden op: 26 maart 2021, 21:33

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door bigima » 30 november 2021, 21:28

Hier ook geen co-sleeper maar direct eigen kamer en bedje. Aangezien ik geen bv wil geven helpt de papa ook mee snachts met de voedingen. 🙂 maar als hij zal moeten werken na 3 weken dan zijn de nachten in de week voor mij zodat hij kan rusten en in het weekend kan ik even wat slaap inhalen ( of proberen ten minste 😁) We hebben bij onze eerste ook zo gedaan en de eerste drie maanden ook apart geslapen voor een beetje meer rust.
We hebben zelf al zoveel gekocht van de geboortelijst dat ik soms denk is dat nog de moeite om eentje te hebben... maar veel mensen komen niet graag met lege handen dus zal nog moeten kijken om nog wat op te zetten. anders krijg je mss dingen die je niet te graag wilt hebben of niet mooi vindt 😂 mja wie weet als je nog bezoek mag ontvangen tegen dan 😳☹️
03/2014 ons zoontje is er! 🙂
23/2/2021 iui -negatief
26/3/2021 iui2 - negatief
29/4/2021 iui3 - positief ❤️ zoontje geboren in december ❤️
2/2022 spontaan zwanger - missed abortion 8w 🌟

Zitav
Berichten: 647
Lid geworden op: 6 april 2020, 17:50

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Zitav » 1 december 2021, 9:28

Hier mogen we normaal de co-sleeper van mijn nicht gebruiken, zou wel fijn zijn. We gaan ook voor borstvoeding en dan lijkt mij dat wel makkelijk.
We hebben ook een maxi cosy gekozen zonder onderstel. We gaan het gewoon met de gordel doen. De autostoel die we gekozen hebben kan dan wel weer 360 graden draaien wat ons makkelijker lijkt dan eentje die vast staat.
Ik heb ook zo al 2 prenatale lesjes gehad en zou er ook nog 2 doen, maar als ik al wat verder ben. Nu donderdag komt, we waar ik die lesjes volg, een draagconsulente dus dat is ook mooi meegenomen 😊.
Kid / pcos
1e IUI Ma 21: Neg.
2e IUI April 21: Neg.
3e IUI Mei 21: Neg.
4e IUI Juni 21: Positief 💕 dochter geboren op 08/03/22

2023: Start brusje:
1e IUI Okt 23: Neg.
2e IUI Nov 23: Positief 💕

Zitav
Berichten: 647
Lid geworden op: 6 april 2020, 17:50

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Zitav » 1 december 2021, 9:33

Oja nog een vraagje, zijn er hier nog die zoveel last hebben van het zuur? Ik heb het al vanaf het begin maar met momenten is het echt erg en heb ik zelfs precies proppen in mijn slokdarm.. Ik word er 's nachts ook wakker van. Ik neem al gaviscon als het opkomt en voor het slapengaan standaard. Soms drink ik ook wat koude melk maar dat werkt allemaal maar kort.
Ik heb er precies ook zo'n speekselvloed van waar ik dan' 's nachts wakker van word omdat ik er mij zelfs in verslik. Heel irritant..
Kid / pcos
1e IUI Ma 21: Neg.
2e IUI April 21: Neg.
3e IUI Mei 21: Neg.
4e IUI Juni 21: Positief 💕 dochter geboren op 08/03/22

2023: Start brusje:
1e IUI Okt 23: Neg.
2e IUI Nov 23: Positief 💕

Glow
Berichten: 558
Lid geworden op: 10 mei 2021, 17:11

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Glow » 1 december 2021, 10:01

Zitav schreef:
1 december 2021, 9:33
Oja nog een vraagje, zijn er hier nog die zoveel last hebben van het zuur? Ik heb het al vanaf het begin maar met momenten is het echt erg en heb ik zelfs precies proppen in mijn slokdarm.. Ik word er 's nachts ook wakker van. Ik neem al gaviscon als het opkomt en voor het slapengaan standaard. Soms drink ik ook wat koude melk maar dat werkt allemaal maar kort.
Ik heb er precies ook zo'n speekselvloed van waar ik dan' 's nachts wakker van word omdat ik er mij zelfs in verslik. Heel irritant..
Ja, je maag begint nu echt wel samengedrukt te geraken eh. Dus zuur is heel normaal. Probeer om iets kleinere maaltijden te eten en tomatensauzen enzo te vermijden. Er bestaat wel een lijst van zaken die voor problemen kunnen zorgen. Ik heb ook wel 't zuur maar ik heb er weinig last van aangezien ik dat als kind/jongere voortdurend heb gehad. Dus ik ga daar meestal gewoon doorheen zonder veel te doen.
PCOS
Feb '21 - apr '21: IUI 1 & 2 - neg
Jun '21: IUI 3 - pos 💕
Dochter geboren op 01.03.2022

Start brusje
Nov '22: IUI 1 - pos 💕
Zoon geboren op 30.07.2023

Johanna1991
Berichten: 141
Lid geworden op: 29 juli 2020, 21:19

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Johanna1991 » 1 december 2021, 16:19

Ik heb ook heel veel brandend maagzuur, ik vind dat tot nu toe het vervelendste kwaaltje van het derde trimester, naast opgezwollen enkels :roll: Die buik irriteert me dan minder eigenlijk..

Er zijn ondertussen heel veel dingen die ik vermijd. Geen ajuin, niks pikant, geen paprika of tomaat (tomaat had ik in het begin echt niet door, dat lijkt zoiets neutraal), ik eet niks meer na 19 uur, en de gynaecoloog zei ook iets over melk, maar bij mij heeft dat net het omgekeerde effect, ik krijg heel veel reflux van melk, ook als ik niet zwanger ben. Ik denk niet dat ik echt lactose-intolerant ben aangezien ik dat met kaas en ijs minder heb, maar toch... het is veel om mee rekening te houden. Ik word dus ook soms wakker met echt een gevoel alsof er allerlei lava terug naar mijn mond aan het vloeien is. Ik probeer het gewoon weg te slikken eigenlijk. Ben nog steeds een beetje getraumatiseerd door al dat overgeven in het eerste trimester en ik denk steeds: zolang ik niet moet overgeven, is het allemaal niet zo erg. Vroedvrouw en gynae zeiden ook allebei wel al dat ik gewoon Gaviscon moet nemen, maar ook daar heb ik echt geen zin in omdat ik dat zo associeer met die miserie van het eerste trimester :') Eigenlijk helpt een hoog kussen nog het beste, sinds ik wat kussens onder elkaar heb gelegd, heb ik al minder last en zijn er nachten dat ik gewoon doorslaap.

Over de co-sleeper: we hebben er ondertussen eentje in huis van Dreambaby, maar toen we hem dan naast ons bed installeerden om te testen, was de co-sleeper op de laagste stand nog hoger dan ons bed. Dus de enige oplossing lijkt me om ons eigen bed een beetje te verhogen? Geen idee met wat... Ik ken wel van die blokken voor onder een bed maar die vind ik niet meteen voor volwassen bedden. En wat ik ook zo bizar vind... er zit een matrasje in die co-sleeper, maar als je "hoeslaken co-sleeper" zoekt dan vind je ook bijna niets... huh? Het is toch de bedoeling dat je iets rond dat matrasje doet? Echt, al die spullen zijn soms zenuwslopend :D
PCOS+slechte morfologie
08/20-12/20: 4x IUI negatief
15/03/21: start IVF/ICSI - pick up freeze all - 8 cryo's
08/04/21: tp 1.1 positief: bevallen op 28/12/21
23/05/23: tp 1.2 negatief
27/06/23: tp 1.3 negatief
- CMV pauze -
18/01/24: tp 1.4 positief

Zitav
Berichten: 647
Lid geworden op: 6 april 2020, 17:50

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Zitav » 1 december 2021, 17:48

Oei tomaten wist ik ook niet 😮. Nu eet ik dat wel graag, maar is ook niet dat ik het alle dagen eet. Ja ik merk dat mijn maag echt lastig doet tegenwoordig..
Heb er helaas al de hele zwangerschap last van, maar dat is dan wel het enigsge buiten soms pijn net boven mijn poep en rug. Dus eigenlijk mag ik niet klagen maar lig er wel vaak wakker door en ik hou soms mijn vriendin erdoor ook wakker.
Kid / pcos
1e IUI Ma 21: Neg.
2e IUI April 21: Neg.
3e IUI Mei 21: Neg.
4e IUI Juni 21: Positief 💕 dochter geboren op 08/03/22

2023: Start brusje:
1e IUI Okt 23: Neg.
2e IUI Nov 23: Positief 💕

Hillie
Berichten: 223
Lid geworden op: 8 mei 2021, 15:55

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Hillie » 2 december 2021, 8:47

Hier gelukkig geen kwaaltjes (buiten veel harde buiken), amaai, ik prijs mij zo gelukkig als ik jullie hoor!

Iemand enige goede tip voor geboortekaartjes en/of doopsuiker stuff?
Mei 2020: Start zwangerschapswens
April 2021: icsi 1 - verse TP mislukt - 1 cryo
Mei 2021: zwanger van enige cryo!
Januari 2022: dochtertje geboren
Oktober 2022: opstart icsi 2 --> niet doorgegaan want onverwacht op natuurlijke wijze zwanger!?!

Goedgelukje
Berichten: 378
Lid geworden op: 30 april 2021, 12:03

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Goedgelukje » 2 december 2021, 10:34

Hillie schreef:
30 november 2021, 17:55
[quote=Goedgelukje post_id

@Hillie: oh fijn om dit te weken, ik had dit vorige keer aan de assistent gevraagd, maar die had daar geen antwoord op. Die dacht dat onderzoek gewoon had aangetoond dat er meer complicaties zijn, maar dat ze niet konden verklaren waarom. Toch aangenamer om te weten waarom ze bepaalde beslissingen nemen.


Wat geboortekaartjes en doopsuiker betreft, daar kan ik niet bij helpen, want daar ben ik nog niet aan begonnen.

Hier gisteren op controle geweest in het ziekenhuis. Ons kleintje zit boven het gemiddelde, percentiel 69, weegt 1,2 kg en gemiddeld voor 28 weken zou 1 kg zijn. Mijn man was als pasgeboren baby over de 4kg, mss gaat ze ook die richting op 🙊!

Wij hebben ook gekozen voor zowel Maxi-Cosi (van Cybex) en de autostoel die je kan draaien van cybex en 1x een isofix. Een tweede autostoel krijgen we van mijn zus. Hoe ik het begrepen heb groeien ze op een gegeven moment uit de maxi cosi en moet je wel overschakelen naar een autostoel. Mijn man en ik zijn ook alle twee veel op baan, zowel voor werk als privé, elke keer die autostoel verzetten gaat niet, want als hij ze bijvoorbeeld 's ochtends gaat afzetten in de crèche, en ik ga ze halen ' s avonds, heb ik geen stoel in mijn wagen. Met de Maxi-Cosi stelt dat probleem zich gelukkig niet! Met de isofix zitten we nog in discussie. Mijn man wil echt graag dat ze in onze beide auto's vast zitten met isofix. Voor mij is het even goed met de gordel. Ik denk ook meer aan de kosten die oplopen zo..

Wij zijn nu volop bezig met de geboortelijst aan te leggen en met haar kamer klaar te maken.

Wat kwaaltjes betreft mag ik hier niet klagen, soms wat bandenpijn als ik wandel en slapen gaat iets moeizamer, maar verder hier nergens last van! Hopelijk blijft dat nog even zo :)!
07/19: stop pil
09/20-10/20 pcos en verminderde zaadkwaliteit
01/21-03/21: 3 x IUI ❌❌❌
04/21: ICSI 1.1 Verse tp ❌
06/21: ICSI 1.2 ❤️ Dochtertje geboren 🥰
10/22: ICSI 1.3 💙 Zoontje geboren 🥰

Goedgelukje
Berichten: 378
Lid geworden op: 30 april 2021, 12:03

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Goedgelukje » 2 december 2021, 10:38

En ohja, wij gaan ook met co-sleeper werken (die lenen we van mijn schoonzus). Voor borstvoeding lijkt me dat idd het gemakkelijkste. Ik heb vriendinnen die ze in een wieg legden 's nachts, maar het zich achteraf beklaagde dat ze geen co-sleeper genomen hadden.

Als je je kindje meteen op een andere kamer legt is het natuurlijk een ander verhaal :).
07/19: stop pil
09/20-10/20 pcos en verminderde zaadkwaliteit
01/21-03/21: 3 x IUI ❌❌❌
04/21: ICSI 1.1 Verse tp ❌
06/21: ICSI 1.2 ❤️ Dochtertje geboren 🥰
10/22: ICSI 1.3 💙 Zoontje geboren 🥰

Tagomi
Berichten: 161
Lid geworden op: 12 april 2021, 10:04

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Tagomi » 2 december 2021, 12:55

Ik neem momenteel Maalox voor het maagzuur, lijkt wel goed te helpen maar neem het nog maar enkele dagen :)
Hier ook niet echt vervelende kwaaltjes meer, alleen ligt onze kleine meid dwars waardoor ik wanneer ik snachts op mijn rechterzijde wil gaan liggen ik voel dat ik bovenop haar hoofdje lig wat niet echt de bedoeling is :shock:
Slapen gaat dus minder goed, normaal slaap ik altijd op mijn rechterzijde :D

Glow
Berichten: 558
Lid geworden op: 10 mei 2021, 17:11

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Glow » 2 december 2021, 15:22

Oh, voel je echt hoe ze ligt? Ik vind het allemaal moeilijk onderscheiden eigenlijk. Ik heb ook de indruk dat ze echt elke positie uitzoekt want ik kan ze echt overal voelen. Haar verplaatsingen voel ik vaak ook, maar nooit een idee hoe ze echt ligt. 😅

Kwaaltjes vallen ook wel goed mee. Het is momenteel de verkoudheid die me stoort want ik slaap heel slecht met de hoest.
PCOS
Feb '21 - apr '21: IUI 1 & 2 - neg
Jun '21: IUI 3 - pos 💕
Dochter geboren op 01.03.2022

Start brusje
Nov '22: IUI 1 - pos 💕
Zoon geboren op 30.07.2023

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten