Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Zitav
Berichten: 647
Lid geworden op: 6 april 2020, 17:50

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Zitav » 19 mei 2022, 8:32

@Hillie: ik lees nochtans heel vaak dat om de twee uur niet abnormaal is en dat het eigenlijk heel goed is voor je productie op langere termijn. Ik zou graag nog eventjes verder bv geven en zit met mijn handen in het haar hoe ik dat ga doen als ik ga werken... Ik weet dat ik recht heb op twee keer een halfuur kolven maar is niet zo evident in de zorg eigenlijk.. We gaan soms op uitstap enzo, dan is het moeilijk om af te kolven..

Hier heeft L ook een gigantische droge huid. Ze is precies schuurpapier.. Ze heeft ook uitslag over heel haar lichaam. Is nu wel veel beter sinds ik melkvrij eet. Ik denk wl dat ze ook wat op soja reageert, maar niet zo fel als op melk. Ze had/heeft ook last van melkkorsten. Heel haar hoofdje stond vol. Ze waren ook groter dan een cm en dik.. Wij hebben hiervoor een cortisone zalf gekregen omdat we ze niet los kregen en het zo erg was. Nu waren ze weg of zo goed als maar er vormen zich al nieuwe.. Ik weet niet goed hoe we ze kunnen weg houden.
Hillie hier was her een combinatie van vanalles waardoor ze aan koemelkeiwitallergie dachten. Bloed in stoelgang, uitslag, veel teruggeven... En deze allergie is de meest voorkomende bij baby's.
Kid / pcos
1e IUI Ma 21: Neg.
2e IUI April 21: Neg.
3e IUI Mei 21: Neg.
4e IUI Juni 21: Positief 💕 dochter geboren op 08/03/22

2023: Start brusje:
1e IUI Okt 23: Neg.
2e IUI Nov 23: Positief 💕

Glow
Berichten: 558
Lid geworden op: 10 mei 2021, 17:11

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Glow » 19 mei 2022, 10:07

Om de 2u vind ik ook wel veel, maar elke baby is anders dus daarvoor is het niet abnormaal natuurlijk. Ik ben alleszins blij dat L minder drinkt dan dat. Ik heb geen problemen met mijn productie. Toen L van 5 naar weer 6 (en heel even 7) voedingen ging dan volgde mijn productie direct en had ik zelfs last van spanning in mijn borsten. Ik heb wel een grote opslagcapaciteit, denk ik, dus dat helpt wel.

@Hillie: zo spannend om weer te werken! Ik ben echt blij dat ik nog ouderschapsverlof erbij heb genomen. Het is toch wel snel om weer te werken na moederschapsrust! Wel fijn dat ze het zo goed doet in de crèche.

Hier had L wel wat last van de hitte de afgelopen dagen. Zeker de combinatie met de meningitis prik was lastig. Wat doen jullie om jullie kindjes verkoeling te geven? Hier ligt ze vooral in een rompertje en als ik haar in mijn armen neem voor een dutje, doe ik haar romper zelfs uit en doe ik een grote tetradoek rond haar. Want ik merk dat ik veel te veel plak tegen haar blote velletje anders.
PCOS
Feb '21 - apr '21: IUI 1 & 2 - neg
Jun '21: IUI 3 - pos 💕
Dochter geboren op 01.03.2022

Start brusje
Nov '22: IUI 1 - pos 💕
Zoon geboren op 30.07.2023

Emelie
Berichten: 289
Lid geworden op: 3 augustus 2020, 21:09

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Emelie » 19 mei 2022, 14:31

Is er zoiets als een sprongetje rond 15 weken? 😅 Lily huilt zoveel sneller, eet meer en slaapt minder goed snachts… i need an explanation 😂
08/18 pilstop
04/19 PCOS start 6x clomid
10/19 start IUI (4x neg)
06/20 IVF/ICSI 1: 5 ❄ 2 ⭐ 3 ❌
03/21 ICSI 2: 1 ❄ 🥰 03/02/2022 Lily ❤

Hillie
Berichten: 223
Lid geworden op: 8 mei 2021, 15:55

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Hillie » 19 mei 2022, 16:10

Funny Emilie, ik had vorige week exact dezelfde vraag! Wenen, overdag zo goed als niet slapen, zagen, ... Dan Oei ik groei boek er bij gehaald, en geen sprong te vinden op 15 weken :x Tenzij ze er heel vroeg of heel laat bij is (maar andere sprongen heb ik nooit echt gemerkt).
Maar deze week, week 16, is het plots totaal anders en ga ik elke dag een zonnetje van de crèche halen, echt vreemd, maar zooooveel leuker!

@zitav: hier enkel uitslag en in ogen wrijven/niezen/hoesten (al kan dat ook aan verkoudheid liggen). Dus geen krampjes of bloed of teruggeven, en ze lijkt ook niet echt last te hebben. Dus oef, dan hopelijk al geen koemelk allergie, pfieuw
Mei 2020: Start zwangerschapswens
April 2021: icsi 1 - verse TP mislukt - 1 cryo
Mei 2021: zwanger van enige cryo!
Januari 2022: dochtertje geboren
Oktober 2022: opstart icsi 2 --> niet doorgegaan want onverwacht op natuurlijke wijze zwanger!?!

bigima
Berichten: 140
Lid geworden op: 26 maart 2021, 21:33

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door bigima » 20 mei 2022, 10:08

Dag iedereen,

Leuk om te lezen hoe jullie kleintjes allemaal groeien en alle nieuwe dingetjes ze leren. ❤️

Met ons is ook alles Ok. ☺️ T is 5 maanden geweest gisteren (😲😲) en is een flink ventje. 😁
hij kan nu volledig van zijn rug naar buik en terug draaien (zo schattig 😁) maar dit resulteert dus dat hij snachts rondjes draait in zijn bed, met de slaapzak kan hij nog niet draaien maar probeert het wel continu 🤦🤦 hierdoor is hij tussen 2 en 6u heel vaak wakker, huilen, pfff... hij sliep tot nu toe van 21u tot 5-6u smorgens. en nu zijn we gelijk weer terug net als 2 maanden geleden 😭 vraag me af wat ik nog kan doen om hem stil doen liggen 🤣 zijligkussen haat hij, rugligkussen met rolletjes... wringt zichzelf uit... deken trekt hij los 🙄🙄

Ik ben nu drie weken terug op het werk en heb echt mijn slaap nodig 😫😫

Binnen een maand en half zijn we weg op vakantie, ben benieuwd hoe meneertje het zal doen in de auto.

Aan iedereen die voor een brusje gaat: veel succes ❤️❤️ hier was ik zo down na de curettage (mijn mk kwam de nacht voor de curettage thuis toch door met zoveel bloedverlies dat ik bijna flauwviel + omg zoveel pijn 😔😔) dat we besloten hebben om zeker niet voor een nr drie te gaan. Was ook nooit de plan,maar ja dan kwam de verassing die zo snel weer afgepakt was... en dan denk je..misschien toch nog proberen? maar toch .. we blijven bij onze twee gezonde ventjes.☺️

Fijne dag iedereen! ☺️☺️
03/2014 ons zoontje is er! 🙂
23/2/2021 iui -negatief
26/3/2021 iui2 - negatief
29/4/2021 iui3 - positief ❤️ zoontje geboren in december ❤️
2/2022 spontaan zwanger - missed abortion 8w 🌟

Johanna1991
Berichten: 141
Lid geworden op: 29 juli 2020, 21:19

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Johanna1991 » 20 mei 2022, 12:59

@Bigima: dat klinkt super herkenbaar wat je zegt. Onze kleintjes schelen maar 10 dagen als ik het goed heb. En deze nacht was het ook drama van 3u tot 6u, wat hij normaal nooit doet tenzij hij koorts heeft. De hele tijd aan het sjotten in zijn slaapzak, hij kan wel nog niet terugrollen, maar ik heb echt de indruk dat de co-sleeper veel te klein is voor hem en hij meer ruimte wilt. Maar wat doe je dan in een groter bed? Hem op zijn buik laten slapen? Dat heeft hij nog nooit gedaan. Eens zien wat deze nacht brengt :shock:

Combinatie met werk is belachelijk zwaar, zonder thuiswerk was ik al veel sneller gecrasht. Nu ben ik voor het eerst twee dagen ziek thuis met een maagdarminfectie, ik ben begin april terug begonnen dus ik heb het anderhalve maand volgehouden voltijds te werken. En dit zal vermoedelijk niet de laatste keer ziek zijn...

Over een sprongetje op 15 weken: geen idee eigenlijk :? Ik probeer te denken wat wij voorhadden op 15 weken. Wel, toen zijn zijn eerste twee tandjes doorgekomen en was het ook gehuil 's nachts. Iedereen aan het roepen dat het veel te vroeg was voor tandjes... wel, ze zijn er toch echt :roll: Dus dat kan het eventueel zijn, of de eerste keer koorts of indrukken van de crèche, voor de rest zou ik het ook niet weten! Ik zei deze morgen nog in de crèche: ik begrijp baby's niet. Ze antwoordden: "oh wij ook niet hoor" :D
PCOS+slechte morfologie
08/20-12/20: 4x IUI negatief
15/03/21: start IVF/ICSI - pick up freeze all - 8 cryo's
08/04/21: tp 1.1 positief: bevallen op 28/12/21
23/05/23: tp 1.2 negatief
27/06/23: tp 1.3 negatief
- CMV pauze -
18/01/24: tp 1.4 positief

Emelie
Berichten: 289
Lid geworden op: 3 augustus 2020, 21:09

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Emelie » 22 mei 2022, 7:31

Volgens mij heeft Lily gewoon al last van de slaapregressie van 4 maanden. Ze wordt elk uur wakker in de nacht terwijl ze anders 10 uur achtereen sliep. Amaaaai
Nuja we proberen het inbakeren af te bouwen dus dat kan er ook mee te maken hebben. Dat afbouwen is echt een ramp… ik probeerde al inbakeren met 1 armpje, slaapzak ergopouch, slaapzak bundi van fedde en kees, maar nog steeds zonder resultaat. Iemand tips? Duurt dit lang? 🤣😴
08/18 pilstop
04/19 PCOS start 6x clomid
10/19 start IUI (4x neg)
06/20 IVF/ICSI 1: 5 ❄ 2 ⭐ 3 ❌
03/21 ICSI 2: 1 ❄ 🥰 03/02/2022 Lily ❤

mich75
Berichten: 2981
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door mich75 » 22 mei 2022, 8:18

Ik had nog nooit van slaapregressie gehoord tot enkele maanden geleden, ik heb dat ook nooit ondervonden bij mijn kindjes of toch niet dat ik weet.

Ik moet er wel bij vertellen dat mijn kindjes tot 11-13 maanden niet hebben doorgeslapen buiten af en toe eens een nachtje.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

mich75
Berichten: 2981
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door mich75 » 22 mei 2022, 8:40

Zitav schreef:
18 mei 2022, 5:17
Zo zalig dat die van jullie al doorslapen!
Hier komt L nog zo'n 10 tot 12 keer drinken. 2 x in de nacht. Zou al heel blij zijn mocht dat 1 x zijn.
Gisteren kwam ze mooi om de twee uur drinken vragen.

Vandaag krijgt ze haar eerste prikjes.. Die waren uitgesteld omdat ze vorige week haar urine hadden gecontroleerd en ze wouden geen vertekend beeld van de koorts creëren. Hopelijk valt de reactie wat mee. Zeker met dit warme weer.
Gisteren met een mama gesproken en het ging over bv en doorslapen. 1 van haar kindjes dronk elk 1,5u, het waren 18 voedingen per dag, het kan dus erger 😉
Dit heeft tot 9 maanden geduurd, dus ook nog toen hij vaste voeding kreeg.
Ondertussen is hij 5 en slaapt hij de ganse nacht door, dit in tegenstelling tot zijn broer van 8, die wordt meerdere keren per nacht wakker om te plassen, te drinken,...

En de jongste (1j) slaapt meer bij mama dan in zijn eigen bedje, bij de 1e nachtvoeding pakt ze hem bij haar en daarna vallen ze beiden in slaap. Dat was bij alle 3 zo en ze droomt nu al van nr4.

Om maar te zeggen, elk kindje is anders en heeft zijn eigen ritme.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Emelie
Berichten: 289
Lid geworden op: 3 augustus 2020, 21:09

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Emelie » 22 mei 2022, 9:30

mich75 schreef:
22 mei 2022, 8:18
Ik had nog nooit van slaapregressie gehoord tot enkele maanden geleden, ik heb dat ook nooit ondervonden bij mijn kindjes of toch niet dat ik weet.

Ik moet er wel bij vertellen dat mijn kindjes tot 11-13 maanden niet hebben doorgeslapen buiten af en toe eens een nachtje.
Ons madam slaapt al door sinds haar 7 weken, dus dan is dit idd een hele aanpassing :) weer elk uur uit ons bed voor haar tuutje, zij soms in paniek wakker en niet meer kunnen slapen zonder een voeding (anders voeding om 20u en dan pas tussen 6 a 7u)
08/18 pilstop
04/19 PCOS start 6x clomid
10/19 start IUI (4x neg)
06/20 IVF/ICSI 1: 5 ❄ 2 ⭐ 3 ❌
03/21 ICSI 2: 1 ❄ 🥰 03/02/2022 Lily ❤

Tagomi
Berichten: 161
Lid geworden op: 12 april 2021, 10:04

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Tagomi » 22 mei 2022, 10:24

Onze dame is ook bijna 4 maanden en slaapt nu net meer dan ooit. Om 21 uur valt ze als een blok in slaap elke dag, ze eet dan om 6 uur en slaapt dan weer verder tot een uur of half 10.
Ze is overdag wel heel hevig en zo zot als een achterdeur. Ze wil ook niks missen van wat er rondom haar gebeurt dus thuis leg ik haar terug in haar bedje om te slapen als ik zie dat ze moe wordt. Op verplaatsing hang ik nu een tetradoek over haar Maxi-Cosi/wieg zodat er niets meer te zien valt en ze toch rustig in slaap valt. Eerst deed ik dat niet, maar dan wilde ze niet slapen en werd ze lastig omdat ze zo moe was.

Deze week heeft ze wel 2 lastige nachten gehad waarin ze vaak wakker werd, maar toen had ze koorts..

Hillie
Berichten: 223
Lid geworden op: 8 mei 2021, 15:55

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Hillie » 22 mei 2022, 11:09

Oef, blij dat wij niet de enige zijn met plotselinge slaapproblemen!
L at altijd laatste voeding tussen 21 en 22, en sliep dan door tot 5u ofzo.
Maar dan moesten we inbakeren afbouwen. Toen wou ze plots 's nachts regelmatig haar tutje. Dus vaak even wakker.
@Emilie: bij ons sliep ze vroeger als een worstenbroodje, met armen tegen lichaam. Puckababy etc hielp niet, want die zijn zo elastisch dat ze toch met haar handen aan haar tut/gezicht geraakt, dus ofdat daar nu stof tussen zit of niet, die tut valt toch uit daardoor. Als tussenstap hadden wij een slaapzak met lange mouwen (toen was het gelukkig nog niet zo warm) waarbij we dan haar armen niet in de mouwen staken. Maar dan konden haar armen tenminste nog steeds niet aan haar gezicht. Daarna was het te warm, dus slaapzak zonder mouwen, en sindsdien ergere nachten en overdag maar dutjes van een half uur. Nu leggen we overdag een tetradoek tegen haar hoofdje en voor haar ogen, en dat geeft haar toch ook wel rust. Soms ligt plots heel haar gezicht dan onder die doek, maar daar kan ze gewoon door ademen.

En dan waren er veel veranderingen tegelijkertijd (creche, warm, kunstvoeding, ...), dus geen idee aan wat het ligt, maar plots was het vanaf 2u een heel gedoe, altijd tut terugsteken, soms paar keer per minuut, half uur of drie kwartier aan een stuk (en voeden rond 5u). Verschrikkelijk. Eergisteren na half uur proberen, toch maar eens flesje aangeboden, en ze dronk dat helemaal leeg?! En dan 3u later weer van dat, en weer flesje leeg? En vannacht was het net hetzelfde! Dus plots heeft ze gewoon 1 voeding extra nodig tijdens de nacht? Pfff... 2 nachtvoedingen, yak :-( Is dat normaal? Of is dat omdat het warm is? Of een 'sprongetje' (ze is 17 weken nu)? Of door de vele veranderingen, of...?
Maar bon, voeding geven die mij een 20 min kost, is natuurlijk eigenlijk wel beter dan 3 kwartier tut terugsteken en indommelen en weer wakker schieten... (en overdag blijft ze evenveel eten)
Mei 2020: Start zwangerschapswens
April 2021: icsi 1 - verse TP mislukt - 1 cryo
Mei 2021: zwanger van enige cryo!
Januari 2022: dochtertje geboren
Oktober 2022: opstart icsi 2 --> niet doorgegaan want onverwacht op natuurlijke wijze zwanger!?!

Goedgelukje
Berichten: 378
Lid geworden op: 30 april 2021, 12:03

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Goedgelukje » 29 mei 2022, 19:05

Aan de ervaren mama's hier: wat doe je als je baby vol eczeem staat? In het begin waren het slechts kleine plekjes, maar het breidt zich precies steeds meer uit. We smeren cicaplast, maar lijkt niet echt te helpen..

Hier is ons meisje ondertussen dik 14 weken. We zijn sinds vrijdagnamiddag op onze vakantie in Spanje. De rit naar hier, die we over twee dagen gespreid hebben, is super vlot verlopen. Maar sinds we hier zijn is ons meisje precies niet meer in haar element. Ze zeurt en weent veel meer. Op momenten waarop ze anders altijd rustig is, is ze dat nu plots niet meer. Ze wil continu gedragen worden, recht op zittend en dan wandelen zodat ze kan rond kijken. Vanaf we gaan neer zitten of haar in de wipper zetten (waar ze normaal wel graag in zit) begint ze terug te jammeren. Ik weet niet goed of het aan de nieuwe omgeving en de warmte ligt of dat het mss een sprongetje is dat er wat vroeger is.. Het is me een raadsel.
07/19: stop pil
09/20-10/20 pcos en verminderde zaadkwaliteit
01/21-03/21: 3 x IUI ❌❌❌
04/21: ICSI 1.1 Verse tp ❌
06/21: ICSI 1.2 ❤️ Dochtertje geboren 🥰
10/22: ICSI 1.3 💙 Zoontje geboren 🥰

YDV
Berichten: 930
Lid geworden op: 16 februari 2020, 15:02

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door YDV » 29 mei 2022, 20:46

Goedgelukje schreef:
29 mei 2022, 19:05
Aan de ervaren mama's hier: wat doe je als je baby vol eczeem staat? In het begin waren het slechts kleine plekjes, maar het breidt zich precies steeds meer uit. We smeren cicaplast, maar lijkt niet echt te helpen..

Hier is ons meisje ondertussen dik 14 weken. We zijn sinds vrijdagnamiddag op onze vakantie in Spanje. De rit naar hier, die we over twee dagen gespreid hebben, is super vlot verlopen. Maar sinds we hier zijn is ons meisje precies niet meer in haar element. Ze zeurt en weent veel meer. Op momenten waarop ze anders altijd rustig is, is ze dat nu plots niet meer. Ze wil continu gedragen worden, recht op zittend en dan wandelen zodat ze kan rond kijken. Vanaf we gaan neer zitten of haar in de wipper zetten (waar ze normaal wel graag in zit) begint ze terug te jammeren. Ik weet niet goed of het aan de nieuwe omgeving en de warmte ligt of dat het mss een sprongetje is dat er wat vroeger is.. Het is me een raadsel.
Hoi!
Hier heeft ons zoontje ook last van eczeemplekjes. De kinderarts zei toen niet meer dan 2-3 x/week in bad steken, wij gebruiken zeep en crème voor atopisch eczeem en smeren onze zoon elke avond volledig met die crème in. Zijn er plekjes dat we zien die erger worden behandelen we eventjes met cremicort.
12/17: stop pil
10/18 - 7/19: clomid & menopur (5x neg/1x pos: MK 9w)
8/19 - 11/19: 4x IUI neg
1/20: IVF/ICSI1: 3x neg
5/20: ICSI2: 3x neg
8/20: ICSI3: 11 mei ‘21💙
6/23: start brusje
7/23: IVF/ICSI4: 1x neg (3 cryo’s)
8/23: TP cryo: zwanger💙

zonnetje75
Berichten: 186
Lid geworden op: 2 juli 2017, 11:40

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door zonnetje75 » 29 mei 2022, 22:28

YDV schreef:
29 mei 2022, 20:46
Goedgelukje schreef:
29 mei 2022, 19:05
Aan de ervaren mama's hier: wat doe je als je baby vol eczeem staat? In het begin waren het slechts kleine plekjes, maar het breidt zich precies steeds meer uit. We smeren cicaplast, maar lijkt niet echt te helpen..

Hier is ons meisje ondertussen dik 14 weken. We zijn sinds vrijdagnamiddag op onze vakantie in Spanje. De rit naar hier, die we over twee dagen gespreid hebben, is super vlot verlopen. Maar sinds we hier zijn is ons meisje precies niet meer in haar element. Ze zeurt en weent veel meer. Op momenten waarop ze anders altijd rustig is, is ze dat nu plots niet meer. Ze wil continu gedragen worden, recht op zittend en dan wandelen zodat ze kan rond kijken. Vanaf we gaan neer zitten of haar in de wipper zetten (waar ze normaal wel graag in zit) begint ze terug te jammeren. Ik weet niet goed of het aan de nieuwe omgeving en de warmte ligt of dat het mss een sprongetje is dat er wat vroeger is.. Het is me een raadsel.
Hoi!
Hier heeft ons zoontje ook last van eczeemplekjes. De kinderarts zei toen niet meer dan 2-3 x/week in bad steken, wij gebruiken zeep en crème voor atopisch eczeem en smeren onze zoon elke avond volledig met die crème in. Zijn er plekjes dat we zien die erger worden behandelen we eventjes met cremicort.
Klopt! Hier was de kinderarts zelfs nog iets strenger. Slechts 1, max 2x per week in bad met speciale badolie. 3x daags insmeren met speciaal bereide zalf van de apotheek om de huid gevoed te houden. Zweten (in de autostoel bvb) vermijden (wij hadden hier zo een aeromoov inlegkussentje en zorgden er ook voor dat hij zeker niet te warm gekleed was). Alle kleertjes wassen met waspoeder van Le Chat…

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten