Veilige verzorgingsproducten

Plaats reactie
lichtje2018
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 mei 2021, 20:49

Veilige verzorgingsproducten

Bericht door lichtje2018 » 29 mei 2021, 21:03

Hallo allemaal,

Ik ben inmiddels 5 weken zwanger.
Ik lees op internet allerei zaken over hormoonverstoorders en mogelijke schadelijke bestanddelen in verzorgingsproducten (shampoo, douchegel, deo, dagcrème, make-up, ...). Ik was dus op zoek naar alternatieven, nl. de meer natuurlijke producten.
Ik las echter dat in die natuurlijke producten dan weer heel vaak/altijd essentiële olie zit, wat ze bij een zwangerschap toch ook afraden (je leest verschillende zaken, maar ik wil het zekere voor het onzekere nemen).

Ik zie momenteel door het bos de bomen niet meer. Enkele van de producten die ik eerst gebruikte, wil ik liever niet meer gebruiken. Maar het alternatief van essentiële olie in die natuurlijke producten is niet veel beter... Bijkomend heb ik wat een probleemhuid, atopisch eczeem.

Wat raden jullie aan, welke producten gebruiken jullie?

Bedankt!

mich75
Berichten: 2982
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Veilige verzorgingsproducten

Bericht door mich75 » 29 mei 2021, 23:02

Dat van die hormoonverstoorders komt af en toe eens ter sprake in de media en dan gaat het vooral over de invloed dat het kan hebben om zwanger te worden en niet zo zeer tijdens de zwangerschap. Ook reageer je soms anders tijdens een zwangerschap, dus als je gaat experimenteren met nieuwe producten en je hebt een beetje een probleemhuid dan ga je je misschien extra problemen op de hals halen.

Ik heb mijn producten niet aangepast, het enige wat ik niet doe tijdens een zwangerschap is mijn haar kleuren.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Johanna1991
Berichten: 141
Lid geworden op: 29 juli 2020, 21:19

Re: Veilige verzorgingsproducten

Bericht door Johanna1991 » 30 mei 2021, 10:07

Ik heb PCOS en nu 10 weken zwanger en ik heb wel de indruk dat mijn acne sowieso iets minder is, ik denk door het oestrogeen dat ik aanmaak, maar ik heb sowieso ook minder last in de lente en zomer. En uiteindelijk gaat die gevoelige, rode, pukkelige huid nooit helemaal weg zijn. Ik ben onlangs nog naar de dermatoloog geweest:

Sowieso zijn La Roche-Posay en Avène goeie merken die je zonder zorgen kan smeren. Benzac gebruik ik ook (maar heel weinig, slechts een vingertop) en Skinoren mocht ook van de dermatoloog tijdens de zwangerschap, maar ben ik niet mee begonnen omdat de apotheker dat afraadde in combinatie met Navalit/Primperan.

Ik draag eigenlijk nooit make-up maar ik heb wel een foundation van Laura Mercier die ook veilig gebruikt mag worden. En qua zeep gebruik ik gewoon Sanex, en als shampoo (ik volg de curly girl methode) momenteel Petal Fresh. Ik denk dat je alle producten die je in winkels zoals Holland&Barrett vindt, wel kan vertrouwen, maar je kan het ook eerst vragen in de winkel natuurlijk.
PCOS+slechte morfologie
08/20-12/20: 4x IUI negatief
15/03/21: start IVF/ICSI - pick up freeze all - 8 cryo's
08/04/21: tp 1.1 positief: bevallen op 28/12/21
23/05/23: tp 1.2 negatief
27/06/23: tp 1.3 negatief
- CMV pauze -
18/01/24: tp 1.4 positief

Babske84
Berichten: 430
Lid geworden op: 18 mei 2020, 17:32

Re: Veilige verzorgingsproducten

Bericht door Babske84 » 30 mei 2021, 15:43

Het gamma van Naïf is super! Zowel voor mama als voor baby. Allemaal vegan en met natuurlijke ingredienten en zelfs de verpakking is afbreekbaar. En het belangrijkste: zalige (subtiele) babygeur 😍
BAM :wink:
IUI 1: 16 juli: ❌
IUI 2: 13 augustus: ✅
27/4/21: welkom Juliette

zoemers
Berichten: 188
Lid geworden op: 27 september 2019, 9:33

Re: Veilige verzorgingsproducten

Bericht door zoemers » 30 mei 2021, 21:42

Ik had Cîme en rainpharma (allebei Belgische merken!).
Ik zag inderdaad dat Naïf nu ook producten heeft voor mama.

In het algemeen kijk ik ook veel op de blogs van Blabloom voor tips.
IUI 1 in juli 2020 => zwanger!
Zoontje geboren 27 maart 💙
BAM

liesanne
Berichten: 264
Lid geworden op: 31 juli 2018, 22:11

Re: Veilige verzorgingsproducten

Bericht door liesanne » 12 juni 2021, 23:35

lichtje2018 schreef:
29 mei 2021, 21:03
Hallo allemaal,

Ik ben inmiddels 5 weken zwanger.
Ik lees op internet allerei zaken over hormoonverstoorders en mogelijke schadelijke bestanddelen in verzorgingsproducten (shampoo, douchegel, deo, dagcrème, make-up, ...). Ik was dus op zoek naar alternatieven, nl. de meer natuurlijke producten.
Ik las echter dat in die natuurlijke producten dan weer heel vaak/altijd essentiële olie zit, wat ze bij een zwangerschap toch ook afraden (je leest verschillende zaken, maar ik wil het zekere voor het onzekere nemen).

Ik zie momenteel door het bos de bomen niet meer. Enkele van de producten die ik eerst gebruikte, wil ik liever niet meer gebruiken. Maar het alternatief van essentiële olie in die natuurlijke producten is niet veel beter... Bijkomend heb ik wat een probleemhuid, atopisch eczeem.

Wat raden jullie aan, welke producten gebruiken jullie?

Bedankt!
Volg zeker eens: https://instagram.com/mild_zwangerschap ... =copy_link

Zij verkoopt producten van boep
08/17 pilstop
11/17 biochem zw.schap
12/17 vaststelling pcos
02-09/18 4x clomid en 2x menopur + IUI
10/18 menopur + IUI > 07/19 zoontje geboren
02/20 spontaan zw, mk 5w
03/20 spontaan zw > 12/20 dochter geboren

CelineB
Berichten: 35
Lid geworden op: 13 februari 2021, 10:40

Re: Veilige verzorgingsproducten

Bericht door CelineB » 13 juni 2021, 10:26

Hoi, ik ben nogal een test-aankoop fan voor dit soort dingen gezien ik in het verleden al te vaak producten kocht van toffe merken die uiteindelijk toch niet zo goed hun ding leken te doen.
Wou gewoon even een zonnecrème tip meegeven: MUSTELA SPRAY SOLAIRE HAUTE PROTECTION SPF 50.

Deze scoort heel goed op vlak van bescherming en tegelijkertijd ook goed op vlak van milieuvriendelijkheid :) Vond ik ook heel belangrijk want we willen toch dat onze kindjes in een leerbare wereld geboren worden he :)

Ik heb hem gekocht maar nog niet uitgetest! Reviews waren wel goed allemaal. Hij ziet er duurder uit maar is gewoon een grote fles (200ml) dus eigenlijk helemaal niet zo duur.
December 2018: gestopt met pil
Oktober 2020: stimulatie en iui geen slaagkans
Januari 2021: IVF
TP 1.1: zw - mk
Maart 2021: TP 1.2 mislukt
7 april 2021: TP 1.3 (7/4) zwanger! -> uitgerekend voor kerstdag!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten