Navelstrenginsertie excentrisch

Plaats reactie
Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Navelstrenginsertie excentrisch

Bericht door Pindanootje » 11 juli 2021, 22:42

Hey dames,

Komende week staat mijn 24 weken echo gepland. Tijdens het doorlopen vd papieren van de vorige 2 echo's zie ik telkens omcirkeld staan "navelstrenginsertie : excentrisch". Ze hebben de eerste x enkel gezegd dat als dat zo zou blijven, ze wat extra opvolging moeten doen, maar verder niks. En er loopt ook geen extra opvolging nu overigens.. En nu begin ik me toch af te vragen wat dit nu eigenlijk juist betekent en wat voor gevaren dit kan hebben. Zal het tijdens de controle ook met de gyn bespreken natuurlijk maar wou graag eens horen hier alvast naar gelijkaardige ervaringen?

Bedankt 🍀
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

mich75
Berichten: 2982
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Navelstrenginsertie excentrisch

Bericht door mich75 » 12 juli 2021, 7:52

Geen ervaring mee, vooral omdat ik die info nooit heb meegekregen.

Ik heb het even opgezocht en op zich is het 'normaal'. Het wil zeggen dat de navelstreng niet in het midden van de placenta zit, maar die zit bijna nooit exact in het midden.

Als de navelstreng te dicht bij de rand zit dat moet het beter opgevolgd worden, de kans is veel groter dat het allemaal heel normaal is dan dat er iets mis is.

Geen paniek, gewoon genieten want je bent al over de helft, voor je het weet is jullie zoontje er.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 23 gasten