Jongensnaam

Plaats reactie
Jongensnaam
Berichten: 2
Lid geworden op: 6 augustus 2021, 21:54

Jongensnaam

Bericht door Jongensnaam » 6 augustus 2021, 22:21

Hey meiden, ik verwacht een jongen en we hebben 2 namen die totaal verschillend zijn maar die we beide mooi vinden en ik zou meningen wel appreciëren. Kwestie van dat ik het niet graag vraag aan vrienden/familie maar toch stiekem eens graag enkele meningen zou horen.

Éen naam is heel populair, namelijk Leon. We vinden het super mooi maar hebben wat schrik voor de populariteit. Hoe belangrijk vinden jullie dat?

De andere naam is super onbekend, namelijk Sigge. Het is een scandinavische naam en gewoon op internet gevonden en mijn man en ik vonden deze naam beide echt super mooi.

Ik heb maar schrik dat ik iets over het hoofd zie, vooral bij Sigge, wat zou kunnen leiden tot pesten ofzo of gwn een rare bijklank/rijmwoord waar we zelf niet aan denken. Bijvoorbeeld 'lieselot prot' ofzoiets typisch. Het is een vrij onvoorkomende naam en mss staan wij niet stil bij iets waar iemand meteen aan denkt bij het horen van de naam. Bij Leon is het dan meer schrik dat er zo 5 van in dezelfde klas gaan zitten, dat zou ik dan ook jammer vinden. Maar het past wel mooi bij de vlaamse achternaam. Sigge past overigens ook bij de achternaam vind ik, 't is gewoon niet typisch vlaams zoals Leon.

Dus, als er meningen zijn, voel je vrij om deze te delen, ik zou het wel echt appreciëren! :)

Goedgelukje
Berichten: 378
Lid geworden op: 30 april 2021, 12:03

Re: Jongensnaam

Bericht door Goedgelukje » 6 augustus 2021, 22:54

Jongensnaam schreef:
6 augustus 2021, 22:21
Hey meiden, ik verwacht een jongen en we hebben 2 namen die totaal verschillend zijn maar die we beide mooi vinden en ik zou meningen wel appreciëren. Kwestie van dat ik het niet graag vraag aan vrienden/familie maar toch stiekem eens graag enkele meningen zou horen.

Éen naam is heel populair, namelijk Leon. We vinden het super mooi maar hebben wat schrik voor de populariteit. Hoe belangrijk vinden jullie dat?

De andere naam is super onbekend, namelijk Sigge. Het is een scandinavische naam en gewoon op internet gevonden en mijn man en ik vonden deze naam beide echt super mooi.

Ik heb maar schrik dat ik iets over het hoofd zie, vooral bij Sigge, wat zou kunnen leiden tot pesten ofzo of gwn een rare bijklank/rijmwoord waar we zelf niet aan denken. Bijvoorbeeld 'lieselot prot' ofzoiets typisch. Het is een vrij onvoorkomende naam en mss staan wij niet stil bij iets waar iemand meteen aan denkt bij het horen van de naam. Bij Leon is het dan meer schrik dat er zo 5 van in dezelfde klas gaan zitten, dat zou ik dan ook jammer vinden. Maar het past wel mooi bij de vlaamse achternaam. Sigge past overigens ook bij de achternaam vind ik, 't is gewoon niet typisch vlaams zoals Leon.

Dus, als er meningen zijn, voel je vrij om deze te delen, ik zou het wel echt appreciëren! :)
Ik vind beide mooie namen, maar namen die niet vaak voorkomend zijn krijgen bij mij al meteen een stapje voor, een naam die vaak voorkomend is vind ik vanwege zijn populariteit meteen minder mooi.. Mijn voorkeur gaat dus naar Sigge. Daarnaast toevallig ook wel fan van Scandinavische namen ;) . Maar dat is een heel persoonlijke mening natuurlijk, en iedereen zal een andere mening hebben. Ik zou kiezen voor de naam waar je het beste gevoel bij hebt.
07/19: stop pil
09/20-10/20 pcos en verminderde zaadkwaliteit
01/21-03/21: 3 x IUI ❌❌❌
04/21: ICSI 1.1 Verse tp ❌
06/21: ICSI 1.2 ❤️ Dochtertje geboren 🥰
10/22: ICSI 1.3 💙 Zoontje geboren 🥰

Tiny22
Berichten: 215
Lid geworden op: 10 juni 2019, 9:30

Re: Jongensnaam

Bericht door Tiny22 » 7 augustus 2021, 19:36

Het zijn beide mooie namen, maar voor mij heeft Sigge ook een streepje voor! :-)
Start: maart 2018
Start IVF1.1: 01/2020 - /
IVF 1.2 02/2020 - zwanger 💕
Start 2de kindje: 1.3: ontdooiing mislukt
IVF 2.1: /
IVF 2.2:

Sara1987
Berichten: 369
Lid geworden op: 28 oktober 2019, 17:00

Re: Jongensnaam

Bericht door Sara1987 » 7 augustus 2021, 21:57

Hier dezelfde mening. Ik zou ook kiezen voor Sigge.

Ik heb sowieso een voorkeur voor Scandinavische namen en hoe zeldzamer hoe beter naar mijn mening!
IUI 24/12: Miskraam
17/6/20: zwanger! Uitgerekende datum 9/3/2021 => 14/3 bevallen van een meisje!
22 maart 2023: zwanger! Vermoedelijke uitgerekende datum 13 december 2023

Jongensnaam
Berichten: 2
Lid geworden op: 6 augustus 2021, 21:54

Re: Jongensnaam

Bericht door Jongensnaam » 11 augustus 2021, 18:35

Alvast bedankt voor jullie reacties :)
We gaan er nog eens goed over moeten nadenken :) Gelukkig nog tijd voor. Het is dat we ze beide echt zo mooi vinden, en ik vind ze ook totaal niet bij elkaar passen voor bijvoorbeeld een tweede kindje (moest het dan al opnieuw een jongen zijn). Sigge heeft hier ook wel de voorkeur van mijn man, mijn eigen mening verandert nogal eens :lol:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten