Meisjesnaam kiezen

Plaats reactie
kannietkiezen
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 augustus 2021, 20:35

Meisjesnaam kiezen

Bericht door kannietkiezen » 19 augustus 2021, 20:41

Hallo iedereen,

Mijn man en ik hebben al een lange tijd 2 favoriete meisjesnamen op het oog. We vinden het alleen heel moeilijk om enerzijds tussen deze twee namen te kiezen en ook om te beslissen welke schrijfwijze we nemen want beide namen kunnen op twee verschillende manieren geschreven worden. Bij deze zou ik het super vinden als ik jullie mening zou krijgen.Uiteraard is dat persoonlijk maar toch benik benieuwd naar jullie mening.

De namen zijn: Aude of Ode EN Febe of Phebe.. Welke naam/schrijfwijze verkiezen jullie ?

Hillie
Berichten: 223
Lid geworden op: 8 mei 2021, 15:55

Re: Meisjesnaam kiezen

Bericht door Hillie » 20 augustus 2021, 0:01

Als dat alles is waartussen jullie nog moeten kiezen, mag je je al gelukkige prijzen, je bent er al bijna! šŸ˜ Ik ben al jaloers, tot zo een shortlist zijn wij nog niet geraakt...
Bij Ode moet ik eerder aan een jongetje denken precies, al ken ik er geen hoor. Dus mijn voorkeur zou nr Aude gaan, op voorwaarde dat het dan ook echt als "auwde" uitgesproken mag worden?
Voor de 2e naam zou ikzelf persoonlijk zeker voor Febe gaan (Phebe heb ik nog nooit gezien en lijkt op Phoebe v Friends waarbij de o vergeten is, ik zie niet echt een reden om voor die spelling te gaan).
Mr doe vooral wat je zelf wilt he, iedereen zal er wel anders over denken...!
Mei 2020: Start zwangerschapswens
April 2021: icsi 1 - verse TP mislukt - 1 cryo
Mei 2021: zwanger van enige cryo!
Januari 2022: dochtertje geboren
Oktober 2022: opstart icsi 2 --> niet doorgegaan want onverwacht op natuurlijke wijze zwanger!?!

malu
Berichten: 99
Lid geworden op: 6 juli 2017, 16:57

Re: Meisjesnaam kiezen

Bericht door malu » 20 augustus 2021, 22:09

Hallo,
Hoe willen jullie dat de naam Aude/Ode wordt uitgesproken? Dat zou voor mij bepalen hoe ik hem schrijf want deze 2 namen spreek ik totaal anders uit.
Bij Febe of Phebe (dat mijn Spellingscorrector al verandert naar Phoebe) zou ik voor Febe kiezen om de mensen niet telkens te moeten wijzen op hoe de naam geschreven wordt.

kannietkiezen
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 augustus 2021, 20:35

Re: Meisjesnaam kiezen

Bericht door kannietkiezen » 21 augustus 2021, 9:37

malu schreef: ā†‘
20 augustus 2021, 22:09
Hallo,
Hoe willen jullie dat de naam Aude/Ode wordt uitgesproken? Dat zou voor mij bepalen hoe ik hem schrijf want deze 2 namen spreek ik totaal anders uit.
Bij Febe of Phebe (dat mijn Spellingscorrector al verandert naar Phoebe) zou ik voor Febe kiezen om de mensen niet telkens te moeten wijzen op hoe de naam geschreven wordt.
In beide gevallen is het de bedoeling om ze op dezelfde manier uit te spreken, zijnde als 'ode'. De schrijfwijze 'Aude' is meer op zijn Frans.. Wat wij wel mooi vinden..

mich75
Berichten: 2982
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Meisjesnaam kiezen

Bericht door mich75 » 21 augustus 2021, 10:18

Wij proberen namen te kiezen waarvan de schrijfwijze maar op 1 manier kan, een uitzondering daar gelaten, liefst ook geen accenten.

Onze zoon zijn naam eindigt op -ie, in Vlaanderen helemaal normaal, in Walloniƫ wordt dit eerder als meisjesnaam gezien en eindigt de jongensvariant doorgaans op -y. Wisten we niet op voorhand, maar ik ben in Walloniƫ bevallen en hij zal er ook naar school gaan, dus ja, we zien wel of het problemen geeft.

Onze namen klinken ook vrij gelijkaardig in het Nederlands, Frans en Engels, niet zoal bv Michael of June.

Op zich vind ik Aude mooier dan Ode, maar ik vrees dat het vaak Auwde gaat worden.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten