Uitgerekend april-mei-juni 2022

Plaats reactie
Hope88
Berichten: 810
Lid geworden op: 18 april 2017, 10:34

Re: Uitgerekend april-mei-juni 2022

Bericht door Hope88 » 16 september 2021, 21:01

Svezso schreef:
16 september 2021, 19:24
Hope88 schreef:
15 september 2021, 8:35
Wij hebben gisteren een plaatsje gereserveerd bij de onthaalmoeder. Blijkbaar net op tijd, want alles begint vol te lopen voor volgend jaar oktober. :shock:
En dan 's avonds wat zwangerschapskledij gekocht, want de buik groeit hier echt hard. Dat maakt het toch allemaal weer wat echter.
Nu aftellen naar de afspraak bij de vroedvrouw volgende week. Geen idee of ze ook een echo zal doen, maar op zijn minst zullen we het hartje opnieuw horen.

Ja waw zo vlug al vol :shock: Ik ga dan best ook eens mails beginnen sturen ... De buik voelt hier ook al wat gezwollen aan maar ik durf nu nog geen kleding te kopen. We zijn uiteindelijk vandaag nog maar 6 weken ver en ik heb nog zoveel schrik dat het fout gaat lopen... de bloedwaarden waren wel super goed opgelopen (hcg van 755 naar bijna 55000) maar toch he. Vandaag voelde ik mij beter, minder moe dan afgelopen dagen en dan is het direct weer oei er zal toch niets zijn :roll: Dat ik al 2 dagen vroeger ga slapen en deze middag zelfs even gaan slapen ben had daar niets mee te maken 8) . Wanneer verwittig jij je werkgever eigenlijk? Na de nipt test? Soms denk ik ik zou dat beter nu al doen dan dien ik geen verlof telkens te nemen maar langs de andere kant stel dat het fout loopt wil ik niet daar ook nog medelijden...
Echt he. Die ongerustheid blijft hoor. Zeker als de volgende bloedafname/echo er zit aan te komen. Dan denk ik ook regelmatig: "alles zal toch nog wel goed zijn?"
Ik ben morgen 9 weken en mijn gewone broeken kan ik echt niet meer aan doen. Dus moest wel wat zwangerschapskledij kopen.
Mijn werkgever is op de hoogte sinds we op de eerste echo het hartje hebben zien kloppen. Ik moest het wel zo vroeg doen aangezien ik vroeger moet stoppen (half november) omdat ik in de zorg werk. Hij moest het dus op tijd weten om vervanging te kunnen zoeken. Moest dat niet het geval geweest zijn zou ik denk ik ook wachten tot na de NIPT.
Na 5 tp: een dochter! (20/06/18)

Start brusje:
2 pu, 11 tp, 2 biochemiche zwangerschappen
Overstap naar Jette
ICSI 5: 3 cryo's
-> tp 12: biochemische
-> tp 13: zwanger!

KathAnn
Berichten: 38
Lid geworden op: 20 april 2021, 8:16

Re: Uitgerekend april-mei-juni 2022

Bericht door KathAnn » 20 september 2021, 14:04

Vorige week goede echo gehad en intussen een kleine 8weken en alles ziet er goed uit. Van het UZA uit moest ik tot eind vorige week de Utrogestan verder nemen... Wanneer zijn jullie hier mee gestopt? Ik lees dat het voor het embryootje zeker geen kwaad kan om dit wel te nemen, maar vanuit UZA moet ik het niet meer verder doen vanaf vandaag. Hoe zijn jullie ervaringen?
ISCI 1: TP 1 / neg / geen cryo's
ISCI 2: TP 1 / MK 5weken / geen cryo's
ISCI 3: TP 1 / zwanger! / + nog met zijn 3tjes in de diepvriezer.

Hope88
Berichten: 810
Lid geworden op: 18 april 2017, 10:34

Re: Uitgerekend april-mei-juni 2022

Bericht door Hope88 » 20 september 2021, 15:40

KathAnn: Proficiat met de goede echo! Dat maakt het toch allemaal wat echter he.
Ik mocht van Jette beginnen afbouwen op 8+4 weken. Ik nam oorspronkelijk 3x2 utro, 3x1 duphaston en 3x1 zumenon. Moest dan 3 dagen 2x2 utro en de rest 2x1 nemen, dan 3 dagen 2x1 utro en de rest 1x1 en nu neem ik nog 3 dagen 1x per dag utro om dan volledig te stoppen.

Utro verder nemen kan idd geen kwaad, maar normaal gezien neemt de placenta nu de aanmaak van progesteron over dus kan je idd stoppen. Ik voel me persoonlijk wel beter bij afbouwen dan bij ineens volledig stoppen. Fysiek heb ik trouwens niets gemerkt van de afbouw. Mijn klachten blijven gelijk en ook geen krampen of bruin-/bloedverlies.
Na 5 tp: een dochter! (20/06/18)

Start brusje:
2 pu, 11 tp, 2 biochemiche zwangerschappen
Overstap naar Jette
ICSI 5: 3 cryo's
-> tp 12: biochemische
-> tp 13: zwanger!

KathAnn
Berichten: 38
Lid geworden op: 20 april 2021, 8:16

Re: Uitgerekend april-mei-juni 2022

Bericht door KathAnn » 20 september 2021, 16:44

@hope Dank je voor je berichtje, ik heb toch nog wat over van Utro dus ga idd ook afbouwen daar voel ik me beter bij dan gewoon te stoppen nu ik nog maar net 8weken ben.
Toch vreemd dat de ziekenhuizen zo een andere adviezen geven. Ik heb de voorbije weken steeds 3x utro gedaan en dat is alles, en zal dan nu naar 2 per dag gaan op mijn eigen houtje :lol: .

Woensdag heb afspraak bij eigen gyne. Dus al terug een echo :) :) Kijk er naar uit. Erna zal het een maandje wachten zijn.

Ik ben me donderdag gaan inschrijven in de crèche en pas Jan '23 een plekje seg. Normaal moet ik na 5 maanden terug gaan werken wat normaal nov '22 is, maar ik zal dan nog proberen er 2 maandjes aan te breiden :wink: .

Sinds mid vorige week ook al thuis omdat ik in de zorg werk en met infectieziektes in contact kan komen. Dat wordt een HEEEELE lange periode thuis.

@Floorr. Veel sterkte en duim mee voor de nabije toekomst. Heel dikke knuffel. Lees het nu pas.

@Svezso. Wanneer heb je nieuwe echo? Zo spannend en nieuwsgierig naar je 2 hartjes.
ISCI 1: TP 1 / neg / geen cryo's
ISCI 2: TP 1 / MK 5weken / geen cryo's
ISCI 3: TP 1 / zwanger! / + nog met zijn 3tjes in de diepvriezer.

Toepi
Berichten: 70
Lid geworden op: 24 februari 2021, 11:24

Re: Uitgerekend april-mei-juni 2022

Bericht door Toepi » 20 september 2021, 17:08

KathAnn schreef:
20 september 2021, 16:44
@hope Dank je voor je berichtje, ik heb toch nog wat over van Utro dus ga idd ook afbouwen daar voel ik me beter bij dan gewoon te stoppen nu ik nog maar net 8weken ben.
Toch vreemd dat de ziekenhuizen zo een andere adviezen geven. Ik heb de voorbije weken steeds 3x utro gedaan en dat is alles, en zal dan nu naar 2 per dag gaan op mijn eigen houtje :lol: .

Woensdag heb afspraak bij eigen gyne. Dus al terug een echo :) :) Kijk er naar uit. Erna zal het een maandje wachten zijn.

Ik ben me donderdag gaan inschrijven in de crèche en pas Jan '23 een plekje seg. Normaal moet ik na 5 maanden terug gaan werken wat normaal nov '22 is, maar ik zal dan nog proberen er 2 maandjes aan te breiden :wink: .

Sinds mid vorige week ook al thuis omdat ik in de zorg werk en met infectieziektes in contact kan komen. Dat wordt een HEEEELE lange periode thuis.

@Floorr. Veel sterkte en duim mee voor de nabije toekomst. Heel dikke knuffel. Lees het nu pas.

@Svezso. Wanneer heb je nieuwe echo? Zo spannend en nieuwsgierig naar je 2 hartjes.
Proficiat! Ik heb woensdag ook weer een echo, verlang al :D
Ik neem 2x utro per dag tot aan 12 weken, dan 1 week 1x utro per dag en dan stoppen. Het is geen leuk spul he, maar geeft ergens wel een geruster gevoel vind ik.

Wij zijn volop een opvang aan het zoeken.. niet veel keuze, amai! Gaan nu woensdag naar eentje gaan kijken waar er vanaf september plaats zou zijn, dat zou goed zijn (moet in augustus weer beginnen). Je moet dit nu al vastleggen, maar ergens is het toch met een klein hartje!
ICSI 1.1: jan-feb 2021 - mk (1 cryo)
ICSI 1.2: mei 2021 - neg
ICSI 2.1: juni 2021 - neg (10 cryo's)
ICSI 2.2: juli 2021 - neg
ICSI 2.3: aug 2021- positief ❤️

Hope88
Berichten: 810
Lid geworden op: 18 april 2017, 10:34

Re: Uitgerekend april-mei-juni 2022

Bericht door Hope88 » 21 september 2021, 8:46

Oh, ik heb woensdag ook een nieuwe afspraak. Niet bij de gynaecoloog, wel bij de vroedvrouw. Geen idee eigenlijk of ze ook een echo zou doen of enkel naar het hartje zal luisteren.
Is blijkbaar vooral om uitleg te krijgen rond de NIPT test want die is uitgebreid sinds mijn vorige zwangerschap. Maar we hebben het infoboekje zelf al eens gelezen en gaan het beperkt houden: enkel de gerichte test en het geslacht. De rest moeten ze niet testen voor ons aangezien er te veel kans is op een vals positief resultaat.

Echt gek he hoe vol die crèches/onthaalmoeders zitten. :shock:

Ja, het is vroeg om nu al te stoppen. Aan de andere kant ook veel tijd om op het gemakje alle voorbereidingen te treffen. Ik moet stoppen vanaf half november, maar ik volg ook nog een opleiding. Dus daar zal ik mijn tijd wel mee kunnen vullen. :wink:
Na 5 tp: een dochter! (20/06/18)

Start brusje:
2 pu, 11 tp, 2 biochemiche zwangerschappen
Overstap naar Jette
ICSI 5: 3 cryo's
-> tp 12: biochemische
-> tp 13: zwanger!

ViTa
Berichten: 486
Lid geworden op: 3 juni 2020, 0:48

Re: Uitgerekend april-mei-juni 2022

Bericht door ViTa » 21 september 2021, 15:21

Dag dames,

Ik ben terug van onze vakantie. Ik heb bewust even alles aan de kant gezet de afgelopen weken, vandaar dat je me even niet hoorde.

Welkom aan de nieuwe mensen hier!
Maar zo erg voor jou @Floorr!! Dat is weer even een klap. Heel veel sterkte!!
@Svezso een tweeling nog wel. Geweldig!
@Hope88, @toepi, @KathAnn ook een mooie echo gehad lees ik. Super! Genieten maar!

Hier even mijn update:
Vorige week was het even spannend. Op dinsdag heb ik bloedverlies gehad. Helder rood en genoeg om me zorgen te maken, dus ik heb dan toch maar voor de zekerheid een echo laten doen, maar het hartje klopte gelukkig nog. Het was wel even verschieten!!! Ze kunnen niet verklaren wat dat geweest is. Sindsdien sta ik dus wel weer met de voeten op de grond en ben ik toch weer sneller ongerust.
Verder ben ik echt heel misselijk geweest en nog steeds. Zelfs ook een keer moeten overgeven. Ook heel moe. Dus wel aan het afzien, maar goed, ik kan het snel relativeren als ik kijk van waar we komen.
Net weer een echo gehad, want echo in het buitenland was maar snel snel zonder veel uitleg. Gelukkig ook vandaag nog alles in orde. Al 2,89 cm. Dat komt overeen met 9w5d. Dus mooi op schema. Het hartje ook voor de eerste keer horen kloppen, en hij/zij was ook al aan het bewegen. 😍
Ik ben dus weer even gerust.

Verder is bij mij ook al een buikje te zien, en dus ook al overgeschakeld naar zwangerschapsbroeken. Eigenlijk wel bizar want zo groot is het nog niet. Maar had ik bij mijn laatste zwangerschap ook.
Gisteren de crèche ook vastgelegd. De eerste 4 maanden wel niet volgens de dagen die we graag wilden, want dan zat hij al vol. Dus idd, best maar snel vastleggen!
Wat utrogestan betreft, dat ga ik ook weer afbouwen naar 2xper dag, en dan als ik 11 weken ben nog 1x per dag. Idd beter afbouwen, dan direct stoppen.

Voila, dat was het zo'n beetje. 😊
Start ICSI 01/'18
1: 1tp: Neg
ICSI MNC 06/'18
2.1: 1tp: Zwanger
Start ICSI MNC 09/'19 - Brusje
3.1 - 6.1: 9pu, 6tp: Neg
12/'20 Zwanger - 19w ⭐
6.1: 1pu, 2tp: Neg
08/'21 Zwanger

Hope88
Berichten: 810
Lid geworden op: 18 april 2017, 10:34

Re: Uitgerekend april-mei-juni 2022

Bericht door Hope88 » 22 september 2021, 9:10

Amai ViTa, dat zal idd wel schrikken geweest zijn! Gelukkig was alles goed en hopelijk blijft het bij die ene keer bloedverlies.
Ondertussen bijna 10 weken, dus de misselijkheid zal binnenkort mogelijks beginnen minderen. Heb je er de hele dag last van? Ik vooral in de voormiddag, maar als ik ieder uur iets eet is het wel beter (mijn collega's beginnen er zelfs wat mee te lachen hoe ik alles hier op eet :oops: :lol: ).

KathAnn en Toepie: Veel succes met de echo vandaag!
Na 5 tp: een dochter! (20/06/18)

Start brusje:
2 pu, 11 tp, 2 biochemiche zwangerschappen
Overstap naar Jette
ICSI 5: 3 cryo's
-> tp 12: biochemische
-> tp 13: zwanger!

Hope88
Berichten: 810
Lid geworden op: 18 april 2017, 10:34

Re: Uitgerekend april-mei-juni 2022

Bericht door Hope88 » 22 september 2021, 14:10

Voila, net terug van de vroedvrouw. Nog wat algemene uitleg gekregen en onze keuze voor de NIPT doorgegeven.
En dan vraagt ze op het einde: "Heeft u graag nog een echo?" Euh, natuurlijk! :mrgreen:
Onze mini lag eerst wat te bewegen en ik heb voor de eerste keer het hartje gehoord. *smelt* Toch weer even gerustgesteld dat alles ok is.

Nu aftellen naar 12/10 voor de nekplooimeting en NIPT.
Na 5 tp: een dochter! (20/06/18)

Start brusje:
2 pu, 11 tp, 2 biochemiche zwangerschappen
Overstap naar Jette
ICSI 5: 3 cryo's
-> tp 12: biochemische
-> tp 13: zwanger!

ViTa
Berichten: 486
Lid geworden op: 3 juni 2020, 0:48

Re: Uitgerekend april-mei-juni 2022

Bericht door ViTa » 22 september 2021, 23:30

Hope88 schreef:
22 september 2021, 9:10
Amai ViTa, dat zal idd wel schrikken geweest zijn! Gelukkig was alles goed en hopelijk blijft het bij die ene keer bloedverlies.
Ondertussen bijna 10 weken, dus de misselijkheid zal binnenkort mogelijks beginnen minderen. Heb je er de hele dag last van? Ik vooral in de voormiddag, maar als ik ieder uur iets eet is het wel beter (mijn collega's beginnen er zelfs wat mee te lachen hoe ik alles hier op eet :oops: :lol: ).

KathAnn en Toepie: Veel succes met de echo vandaag!
Bij mij is het net andersom. In de voormiddag ook wel misselijk maar gaat het wel door idd regelmatig te eten maar vanaf de namiddag tot 's avonds wordt het erger en helpt precies niets. Bij mijn eerste zwangerschap heeft het tot 15 weken geduurd en toen was ik niet zo misselijk als nu. Dus er staat nog wat te wachten. 😅
Start ICSI 01/'18
1: 1tp: Neg
ICSI MNC 06/'18
2.1: 1tp: Zwanger
Start ICSI MNC 09/'19 - Brusje
3.1 - 6.1: 9pu, 6tp: Neg
12/'20 Zwanger - 19w ⭐
6.1: 1pu, 2tp: Neg
08/'21 Zwanger

ViTa
Berichten: 486
Lid geworden op: 3 juni 2020, 0:48

Re: Uitgerekend april-mei-juni 2022

Bericht door ViTa » 22 september 2021, 23:33

Hope88 schreef:
22 september 2021, 14:10
Voila, net terug van de vroedvrouw. Nog wat algemene uitleg gekregen en onze keuze voor de NIPT doorgegeven.
En dan vraagt ze op het einde: "Heeft u graag nog een echo?" Euh, natuurlijk! :mrgreen:
Onze mini lag eerst wat te bewegen en ik heb voor de eerste keer het hartje gehoord. *smelt* Toch weer even gerustgesteld dat alles ok is.

Nu aftellen naar 12/10 voor de nekplooimeting en NIPT.
Oh super! Ja doet goed om weer gerustgesteld te zijn. Genieten maar! ❤️

Ik mag 5/10 weer voor een echo. Dan ook de nekplooimeeting normaal gezien. En krijg ik papieren mee voor bloedafname van de nipt. Dat mag wel maar pas gebeuren als ik 12 weken ben.
Bij mij hebben ze wel nog niets gezegd over de wijzigingen mbt nipt. Daar ga ik toch eens achter vragen.
Start ICSI 01/'18
1: 1tp: Neg
ICSI MNC 06/'18
2.1: 1tp: Zwanger
Start ICSI MNC 09/'19 - Brusje
3.1 - 6.1: 9pu, 6tp: Neg
12/'20 Zwanger - 19w ⭐
6.1: 1pu, 2tp: Neg
08/'21 Zwanger

Toepi
Berichten: 70
Lid geworden op: 24 februari 2021, 11:24

Re: Uitgerekend april-mei-juni 2022

Bericht door Toepi » 23 september 2021, 10:29

Bij mij was de echo gisteren ook prima, wat een geruststelling!
De baby was al goed aan het boksen en stampen 😅 toch speciaal dat je dat al zo goed kan zien. Echt heel leuk!
Volgende echo is op 8/10.

Wij hebben een boekje gekregen over de NIPT test want je moet goedkeuring geven voor een uitgebreide test. Ben er eigenlijk nog niet helemaal aan uit wat we gaan doen..

@vita: gelukkig ben je ondertussen wat geruster, want wat is dat schrikken! De symptomen zijn niet leuk, maar dan weet je dat er nog iets zit. Ik ben meer 'in paniek' als ik mij eens een dag goed voel
ICSI 1.1: jan-feb 2021 - mk (1 cryo)
ICSI 1.2: mei 2021 - neg
ICSI 2.1: juni 2021 - neg (10 cryo's)
ICSI 2.2: juli 2021 - neg
ICSI 2.3: aug 2021- positief ❤️

ZonderZorgen
Berichten: 1741
Lid geworden op: 9 juni 2019, 17:18

Re: Uitgerekend april-mei-juni 2022

Bericht door ZonderZorgen » 27 september 2021, 21:36

Dag dames

Ik mag mij hier ook voorzichtig komen aanmelden.
Vrijdag hadden we een bn op 9 dagen na de tp. HCG was 243.
Vandaag weer bn HCG staat op 999.

Nu op naar de eerste echo.
Start proberen 2015
20/06/19 gestart na 10 tp nog steeds geen wondertje. :cry: 2 mk
13juli 21 pu 2 18 eicellen 3 bevrucht 1 embryo :cry: 8+4 en weer mk
ICSI 3 :4/5/22 25 eicellen 18 bevrucht 3 embryo's ❌️❌️🦐

ViTa
Berichten: 486
Lid geworden op: 3 juni 2020, 0:48

Re: Uitgerekend april-mei-juni 2022

Bericht door ViTa » 27 september 2021, 22:02

Oh ZonderZorgen, wat fijn je hier te zien! Dat zijn mooie hcg waarden. Proficiat!! ❤️

@Toepi, ik had je bericht nog niet gezien. Leuk he om je kindje zo te zien bewegen. 😍 Toch weer een geruststelling!
Start ICSI 01/'18
1: 1tp: Neg
ICSI MNC 06/'18
2.1: 1tp: Zwanger
Start ICSI MNC 09/'19 - Brusje
3.1 - 6.1: 9pu, 6tp: Neg
12/'20 Zwanger - 19w ⭐
6.1: 1pu, 2tp: Neg
08/'21 Zwanger

Hope88
Berichten: 810
Lid geworden op: 18 april 2017, 10:34

Re: Uitgerekend april-mei-juni 2022

Bericht door Hope88 » 28 september 2021, 8:46

Welkom ZonderZorgen en nogmaals proficiat.
Een hele mooie startwaarde en stijging dus hopelijk mag het deze keer goed blijven gaan.

@Toepie: Ben je er al uit wat je gaat doen met de NIPT? Wij hebben er voor gekozen om enkel de gerichte en de geslachtbepaling te doen, vooral uit schrik dat de uitgebreide meer kans geeft op een valspositief resultaat en dus ook meer onnodige stress met zich meebrengt.
Na 5 tp: een dochter! (20/06/18)

Start brusje:
2 pu, 11 tp, 2 biochemiche zwangerschappen
Overstap naar Jette
ICSI 5: 3 cryo's
-> tp 12: biochemische
-> tp 13: zwanger!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten