Uitgerekend april-mei-juni 2022

Plaats reactie
Hope88
Berichten: 810
Lid geworden op: 18 april 2017, 10:34

Re: Uitgerekend april-mei-juni 2022

Bericht door Hope88 » 11 januari 2022, 13:35

ViTa schreef:
11 januari 2022, 12:18
Gisteren had ik de uitgebreide suikertest maar ben na de eerste bloedname en drankje onwel geworden. Draaierig en heel misselijk. Uiteindelijk moeten overgeven, dus test werd afgebroken. :( Nog geen idee hoe het nu verder moet. Het nuchter zijn in combinatie met dat drankje is geen goed combinatie!
O nee. :( Wel stom dat ze gisteren niet gezegd hebben wat ze nu verder gaan doen. Gaan ze je hierover nog bellen dan?
Ik heb vandaag de suikertest gehad en morgen weet ik normaal gezien het resultaat.

De vroedvrouw denkt trouwens dat onze jongen nu toch gedraaid is em met zijn hoofdje naar beneden ligt. Maar zoals hij de voorbije dagen feest houdt in mijn buik zal hij volgens mij nog wel een aantal keer veranderen van positie. :lol: :roll:
Na 5 tp: een dochter! (20/06/18)

Start brusje:
2 pu, 11 tp, 2 biochemiche zwangerschappen
Overstap naar Jette
ICSI 5: 3 cryo's
-> tp 12: biochemische
-> tp 13: zwanger!

ViTa
Berichten: 486
Lid geworden op: 3 juni 2020, 0:48

Re: Uitgerekend april-mei-juni 2022

Bericht door ViTa » 11 januari 2022, 13:42

Oh wel goed dat hij toch al eens gedraaid is bij jou. Hij is aan het oefenen voor wat komen gaat. :-)

Gisteren moest ik in het labo van het ziekenhuis zijn. Zij gingen de vroedvrouwen van de kraamafdeling inlichten, en één van hen zou me nog opbellen. Ik had gedacht dat ik vandaag wel telefoon zou krijgen, maar voorlopig nog niets.
Ik moet vanavond wel naar mijn gyn voor een nieuwe echo, dus ik ga dat daar alvast eens voorleggen. Ben wel benieuwd naar de echo en hoe onze mini ligt. Maar omwille van het veel bewegen denk ik ook wel dat dat nog kan veranderen.
Start ICSI 01/'18
1: 1tp: Neg
ICSI MNC 06/'18
2.1: 1tp: Zwanger
Start ICSI MNC 09/'19 - Brusje
3.1 - 6.1: 9pu, 6tp: Neg
12/'20 Zwanger - 19w ⭐
6.1: 1pu, 2tp: Neg
08/'21 Zwanger

Hope88
Berichten: 810
Lid geworden op: 18 april 2017, 10:34

Re: Uitgerekend april-mei-juni 2022

Bericht door Hope88 » 11 januari 2022, 14:09

Ja, niet normaal hoe beweeglijk ze momenteel zijn he! Bij mijn dochter voelde ik ook wel beweging, maar nooit zo vaak als nu.
Groot gelijk dat je het vanavond aan je gynaecoloog vraagt. Uiteindelijk wil je gewoon dat dit achter de rug en dat je weet of je ergens rekening mee moet houden of niet. Hopelijk snel duidelijkheid!
Na 5 tp: een dochter! (20/06/18)

Start brusje:
2 pu, 11 tp, 2 biochemiche zwangerschappen
Overstap naar Jette
ICSI 5: 3 cryo's
-> tp 12: biochemische
-> tp 13: zwanger!

ViTa
Berichten: 486
Lid geworden op: 3 juni 2020, 0:48

Re: Uitgerekend april-mei-juni 2022

Bericht door ViTa » 11 januari 2022, 14:38

Ja, ik heb hier ook de indruk dat ik meer beweging voel dan bij mijn eerste zwangerschap. Zelfs met placenta van voor. :D
Maar wel fijn want is toch weer elke keer een geruststelling hé.
Start ICSI 01/'18
1: 1tp: Neg
ICSI MNC 06/'18
2.1: 1tp: Zwanger
Start ICSI MNC 09/'19 - Brusje
3.1 - 6.1: 9pu, 6tp: Neg
12/'20 Zwanger - 19w ⭐
6.1: 1pu, 2tp: Neg
08/'21 Zwanger

Hope88
Berichten: 810
Lid geworden op: 18 april 2017, 10:34

Re: Uitgerekend april-mei-juni 2022

Bericht door Hope88 » 12 januari 2022, 9:13

Hoe is het gisteren nog geweest ViTa? Wat meer duidelijkheid gekregen?
Na 5 tp: een dochter! (20/06/18)

Start brusje:
2 pu, 11 tp, 2 biochemiche zwangerschappen
Overstap naar Jette
ICSI 5: 3 cryo's
-> tp 12: biochemische
-> tp 13: zwanger!

ViTa
Berichten: 486
Lid geworden op: 3 juni 2020, 0:48

Re: Uitgerekend april-mei-juni 2022

Bericht door ViTa » 12 januari 2022, 11:50

Alles was weer in orde. 🙏 Ook een mooie hartslag. Dat zit allemaal goed. Ik heb alleen een lage bloeddruk. Dat is op zich niet erg, alleen kan ik daardoor wel duizelig zijn dus moet rustig opstaan en zo. Gisteren heb ik waarschijnlijk een bloeddrukval gehad. Dat komt nog wel voor. Ik moet nu een week lang elke dag mijn suiker prikken. Op basis daarvan gaan ze verder beslissen. 🙏 Ben al blij dat ik niet meer terug hetzelfde moet laten doen dan maandag.
Start ICSI 01/'18
1: 1tp: Neg
ICSI MNC 06/'18
2.1: 1tp: Zwanger
Start ICSI MNC 09/'19 - Brusje
3.1 - 6.1: 9pu, 6tp: Neg
12/'20 Zwanger - 19w ⭐
6.1: 1pu, 2tp: Neg
08/'21 Zwanger

Toepi
Berichten: 70
Lid geworden op: 24 februari 2021, 11:24

Re: Uitgerekend april-mei-juni 2022

Bericht door Toepi » 17 januari 2022, 14:52

Dag dames

Blij om te lezen dat alles nog oke is met jullie!
Begin januari hadden we nog een echo, maar was bij een andere dokter omdat onze gynaecoloog in verlof was. Het ging nogal vlug en hebben eigenlijk zo goed als niks van de baby gezien. We waren een beetje teleurgesteld, maar belangrijkste is dat alles in orde is!
Ze waren ook vergeten de suikertest in te plannen en ben dan gewoon vorige week vrijdag naar het labo geweest. Mijn waarde is 135, zo balen!! Nu vrijdag moet ik voor de uitgebreide test gaan. Heb toch met wat schrik jouw ervaring gelezen, ViTa..
Maar we moeten positief denken zeker? En hopelijk is de waarde dan wel in orde.

Hoe gaat het bij jullie met de voorbereidingen?
Ik heb het gevoel dat ik echt nog niet zo ver sta...
ICSI 1.1: jan-feb 2021 - mk (1 cryo)
ICSI 1.2: mei 2021 - neg
ICSI 2.1: juni 2021 - neg (10 cryo's)
ICSI 2.2: juli 2021 - neg
ICSI 2.3: aug 2021- positief ❤️

ViTa
Berichten: 486
Lid geworden op: 3 juni 2020, 0:48

Re: Uitgerekend april-mei-juni 2022

Bericht door ViTa » 17 januari 2022, 16:53

@Toepi, oh wat fijn te lezen dat bij jouw laatste echo alles ok was. Alleen jammer dat het zo snel ging. Gelukkig volgende keer weer bij je eigen gynaecoloog. Ik vind dat zelf toch ook wel het fijnst.
En jouw waarde ook hoger dan 130, maar ook niet zo heel veel hoger. Waarschijnlijk is het niets, maar je weet nooit hé. Idd, best maar positief blijven. Ik ben waarschijnlijk weer een uitzondering. Ik zou je alleen wel aanraden om voor die uitgebreide test niet alleen te gaan.

Qua voorbereidingen heeft het ook lang geduurd bij mij maar ben nu toch echt wel in actie geschoten sinds een kleine 2 weken. Nestdrang denk ik. :-)
Ook afgelopen weekend enorm veel stappen vooruit gezet qua kleertjes en andere zaken. Ik hoop deze week ook mijn idee mbt doopsuiker en geboortekaartje te kunnen afronden, zodat ik het doopsuiker kan gaan klaarmaken.
Ben jij daar al mee bezig geweest? Daar komt toch wat bij kijken vind ik.
Qua naam zijn we er helemaal nog niet uit. Dat gaat nog een hele moeilijke worden!! Bij de vorige 2 wisten we het al heel snel, maar nu geraken we het niet eens.
Start ICSI 01/'18
1: 1tp: Neg
ICSI MNC 06/'18
2.1: 1tp: Zwanger
Start ICSI MNC 09/'19 - Brusje
3.1 - 6.1: 9pu, 6tp: Neg
12/'20 Zwanger - 19w ⭐
6.1: 1pu, 2tp: Neg
08/'21 Zwanger

Toepi
Berichten: 70
Lid geworden op: 24 februari 2021, 11:24

Re: Uitgerekend april-mei-juni 2022

Bericht door Toepi » 17 januari 2022, 20:40

Ik laat het maar over mij komen vrijdag, we zien wel..
Als ik de aflevering van Taboe gisteren zag besef ik dat ik met veel plezier zo'n suikertest zou gedaan hebben tijdens het traject.
Moet jij jouw suiker verder opvolgen of was het dan uiteindelijk oke?

Van kleertjes heb ik wel al wat, ale dat denk ik toch.. nu in de solden toch wat stuks gekocht.
Doopsuiker en kaartje moeten we ook nog kiezen. We hebben gelukkig wel hetzelfde idee, maar nog niks concreet besteld ofz.
Ik twijfel nog bij aankoop van grotere stuks.. maxi cosi, kinderwagen, autostoel..
Hoe doen jullie dat? Tips waar ik op moet letten?
ICSI 1.1: jan-feb 2021 - mk (1 cryo)
ICSI 1.2: mei 2021 - neg
ICSI 2.1: juni 2021 - neg (10 cryo's)
ICSI 2.2: juli 2021 - neg
ICSI 2.3: aug 2021- positief ❤️

ViTa
Berichten: 486
Lid geworden op: 3 juni 2020, 0:48

Re: Uitgerekend april-mei-juni 2022

Bericht door ViTa » 17 januari 2022, 21:40

Ja, ik heb die aflevering ook gezien. Mooi in beeld gebracht! Harde realiteit voor te veel koppels. :-/

Ik moet donderdag naar het ziekenhuis om zo'n machinetje te gaan halen, en moet dan een week lang prikken. Dus nog ff afwachten.

De solden komen nu wel goed uit. Heb er ook al van geprofiteerd. :-)
Ivm de grotere stuks, dat hebben we allemaal al. Dus wel wat ervaring.
Wij hebben een maxi cosi met een easy fix. Super handig! Zeker een aanrader.
Ik denk dat wij die gebruikt hebben tot +- 9 maanden en dan overgeschakeld naar onze Nuna draaibare autostoel. Ook dat is een aanrader. Eentje die draait. ;-)
Als kinderwagen/Wandelwagen hebben wij een Mutsy Nio (2 in 1). Daar zijn we ook heel tevreden over.
Wat ik ook super handig vond, is een co-sleeper. Ik heb borstvoeding gegeven, en ga dat nu ook weer doen. En dan is zo'n co-sleeper echt de max.
Als je nog over iets iets wil weten, shoot. ;-)
Start ICSI 01/'18
1: 1tp: Neg
ICSI MNC 06/'18
2.1: 1tp: Zwanger
Start ICSI MNC 09/'19 - Brusje
3.1 - 6.1: 9pu, 6tp: Neg
12/'20 Zwanger - 19w ⭐
6.1: 1pu, 2tp: Neg
08/'21 Zwanger

Hope88
Berichten: 810
Lid geworden op: 18 april 2017, 10:34

Re: Uitgerekend april-mei-juni 2022

Bericht door Hope88 » 18 januari 2022, 9:29

Oh Toepie, wat jammer dat de echo zo snel ging. Het is toch altijd fijn om je kleintje wat uitgebreider te kunnen bekijken he. Hopelijk heb je de volgende keer terug je eigen gynae.
Ik zou er idd vanuit gaan dat de uitgebreide suikertest gewoon ok gaat zijn hoor. Veel succes!

Qua voorbereidingen heb ik al een en ander gedaan, maar staan er ook nog wel wat zaken op de planning. Nu in de solden idd al heel wat kleertjes gekocht en gewassen. Deze keer zouden we voor wasbare luiers willen gaan (en dat terwijl ik bij onze dochter nog zei dat ik dat nooooooit zou doen :roll: ). Dus daarvoor ben ik nog even aan het wachten tot er een korting is.

Ook al wat gratis babyspulletjes afgehaald bij vb kruidvat en zeeman.

Een naam hebben we, het ontwerp voor het geboortekaartje is zo goed als af (enkel nog wat details aanpassen) en de babyborrel is geregeld. Binnenkort zou ik graag een adressenlijst maken voor de kaartjes. Doopsuiker zal waarschijnlijk voor februari zijn. De winkel waar we gaan, gaat in januari eerst zelf naar een beurs om de nieuwe collectie te zien. En nadien gaan wij dan gaan kijken wat we zouden willen.

De grote stukken hebben wij ook al van onze dochter, dus dat scheelt wel. De maxi cosi hebben wij pas na de geboorte gekocht. Mijn man is bij Bond Moyson en als kraamcadeau krijg je daar een bedrag dat je kan uitgeven op hun webshop. Wij hebben daarvan de maxi cosi gekocht. Om naar huis te gaan van het ziekenhuis hebben wij ff de maxi cosi geleend van iemand anders. Onze dochter heeft tot 1 jaar in de maxi cosi gezeten. Nadien is ze overgeschakeld op een autostoel. Daar hebben we gekozen voor een 1-2-3-model, zodat we de hele periode met 1 autostoel kunnen doen. Enkel wat aanpassen en we kunnen weer verder. Ik zag het echt niet zitten om verschillende autostoelen te moeten kopen.
De wandelwagen hebben we tweedehands gekocht. Nadien hebben we dan wel nieuw een plooibuggy gekocht. We konden de wandelwagen wel ombouwen naar buggy, maar hij bleef vrij groot om te vervoeren. Dus hebben we zelf een compacter model van Koelstra gekocht.
Qua bedje hebben wij ervoor gekozen om meteen voor een spijlenbedje te gaan. Ik gaf ook borstvoeding, dus bedje naast mijn kant van het bed gezet en 1 zijkant weggelaten. Op die manier krijg je ook een soort van co-sleeper, zonder dat je deze apart moet aankopen (en hoef je 's nachts niet uit bed te komen om de baby eten te geven :wink: ).

Een babykamer gaan wij op dit moment nog niet voorzien. Onze dochter heeft 1,5j bij ons op de kamer geslapen en deze baby zal daar ook wel een tijdje blijven liggen. We zijn ook op ons gemak aan het kijken om een ander huis te kopen, dus wie weet hebben we wel geen babykamer nodig in dit huis. Daar wachten we dus nog ff mee af. En blijven we hier toch nog langer dan gedacht wonen, dan hebben we de optie om een slaapkamer te maken waar nu de bureau is. Dus we kunnen nog alle kanten op.
Na 5 tp: een dochter! (20/06/18)

Start brusje:
2 pu, 11 tp, 2 biochemiche zwangerschappen
Overstap naar Jette
ICSI 5: 3 cryo's
-> tp 12: biochemische
-> tp 13: zwanger!

OpUitkijk
Berichten: 22
Lid geworden op: 24 juli 2019, 12:21

Re: Uitgerekend april-mei-juni 2022

Bericht door OpUitkijk » 25 januari 2022, 20:16

Zozo, we hebben (twee weken geleden) een goeie 20 weken echo gehad. Alles was helemaal inorde met onze kleine pruts en de harde buiken waar ik een tijdje last van had, hebben geen negatief effect. De harde buiken zijn nu ook volledig onder controle en was te wijten aan een combinatie van mijn endometriose en het verdriet voor ons sterrenkindje. Osteopaat, kiné, psycholoog, vroedvrouw en gynaecoloog combo hielpen uiteindelijk, maar het was toch een angstige periode. Gelukkig is dat ook weer al een paar weken achter ons.

Nu is het volop focussen op de leuke dingen: spulletjes kopen, geboortelijst aanleggen, geboortekaartje, ... Heel fijn om in deze fase van de zwangerschap te komen, het wordt allemaal echt. Zeker als dat kleintje ook nog eens zo veel beweegt, elke dag weer een geruststelling.

Mocht er trouwens iemand kampen met hoofdpijn, bij mij was dit te wijten aan het multivitaminen complex dat ik innam.

@Vita, weet jij ondertussen iets meer ivm je suikertest?
Sept '18: Pilstop
PCOS - Endometriose
Start JP
Juni '20: IVF1 (4 cryo's)
Juli '20: TP2 - zwanger ❤️
Okt '20: Sterrenkindje 17w6d
Start Jette
Sept '21: TP1 - zwanger ❤️ - 21.05.2021

ViTa
Berichten: 486
Lid geworden op: 3 juni 2020, 0:48

Re: Uitgerekend april-mei-juni 2022

Bericht door ViTa » 25 januari 2022, 21:56

@OpUitkijk, wat fijn te lezen dat jullie 20 weken echo goed gegaan is. Ik begrijp je helemaal. Het is zo lastig als je zo iets hebt meegemaakt. Ik ondervind zelf ook dat ik moeilijk kan genieten van deze zwangerschap. Zo jammer, maar het is sterker dan mezelf. Het heeft ook lang geduurd vooraleer ik aan de voorbereidingen ben begonnen. Sinds ik daarmee bezig ben, voelt het beter aan. Al heb ik nog steeds moeilijke dagen.
Maar je hebt gelijk, focussen op de leuke dingen. Dat helpt!

Verder ben ik sinds vrijdag 7x per dag aan het prikken, en het valt op dat in de voormiddag mijn suiker veel te laag staat, maar dan na het middageten de hoogte in schiet. Dus ik ga onder de ondergrens en boven de bovengrens. :-/
Vrijdag moet ik naar het diabetescentrum om mijn resultaten te bespreken, maar ik vrees dat ik verder opgevolgd moet worden. Heel vervelend, maar goed, als dat nodig is voor ons bébétje dan is het maar zo hé.

@Toepi, hoe was jouw uitgebreide suikertest gegaan vrijdag? hopelijk beter dan bij mij!
Start ICSI 01/'18
1: 1tp: Neg
ICSI MNC 06/'18
2.1: 1tp: Zwanger
Start ICSI MNC 09/'19 - Brusje
3.1 - 6.1: 9pu, 6tp: Neg
12/'20 Zwanger - 19w ⭐
6.1: 1pu, 2tp: Neg
08/'21 Zwanger

Thankful007
Berichten: 33
Lid geworden op: 3 februari 2021, 21:55

Re: Uitgerekend april-mei-juni 2022

Bericht door Thankful007 » 27 januari 2022, 12:40

Dag dames,

@Opuitkijk proficiat met je goede uitslag!
@vita succes meid..

Ik heb vandaag mijn 20 weken echo gehad en die was goed. Ze zei dat de baby 200 gram woog, wat ik heel weinig vind. Ik heb haar gevraagd of dit normaal is en ze zei dat het een goed gewicht is. Bij thuiskomst heb ik nogmaals gebeld naar het ziekenhuis en de verpleegster aan de lijn vertelde mij dat haar dochtertje bij de 20 weken echo ook 200 gram woog en uiteindelijk 4 kg woog bij de geboorte. Ik zie wel dat de meeste baby’s tussen 300 en 400 gram liggen. Het is maar een indicatie maar 200 gram vond ik echt weinig. Zouden jullie een tweede opinie vragen? Ik maak mij vooral zorgen of er geen sprake zou zijn van een groeiachterstand.

Groetjes van een bezorgde mama.

ViTa
Berichten: 486
Lid geworden op: 3 juni 2020, 0:48

Re: Uitgerekend april-mei-juni 2022

Bericht door ViTa » 27 januari 2022, 16:55

@Thankful007, ik begrijp je bezorgdheid. Ik kan meespreken uit ervaring dat als er echt groeiachterstand is, dat ze dat wel zullen zeggen. Dat was bij mij bij mijn 2e zwangerschap het geval, en ze hebben dat al van bij het begin gezegd en opgevolgd. Daar was vooral de lengte een indicator.
Het gewicht blijft uiteindelijk maar een indicatie. Dat kunnen ze niet echt "meten". Ze doen verschillende metingen die allemaal mee bepalen of het goed zit.
Ik hoop dat ik je hiermee wat heb kunnen geruststellen.
Indien je toch nog steeds bezorgd bent, neem dan zeker contact op met je gynaecoloog zodat je je bezorgdheid kan uiten en je gerustgesteld wordt op dat vlak.
Start ICSI 01/'18
1: 1tp: Neg
ICSI MNC 06/'18
2.1: 1tp: Zwanger
Start ICSI MNC 09/'19 - Brusje
3.1 - 6.1: 9pu, 6tp: Neg
12/'20 Zwanger - 19w ⭐
6.1: 1pu, 2tp: Neg
08/'21 Zwanger

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten