Uitgerekend april-mei-juni 2022

Toepi
Berichten: 70
Lid geworden op: 24 februari 2021, 11:24

Re: Uitgerekend april-mei-juni 2022

Bericht door Toepi » 23 april 2022, 20:27

Bedankt iedereen voor de lieve woorden!
Doet echt veel deugd!
Mijn borsten zijn ondertussen wat soepeler en de wonden genezen goed. Ik breng vooral veel warmte aan voor het kolven en goed masseren. Ik kolf niet superveel af, maar dat wil ik eigenlijk niet. Wil er echt mee stoppen, voor mij lijkt dit nu een dubbele dagtaak.
Tepelhoedje heb ik ook gekregen in het ziekenhuis, maar het heeft even geduurd voor ik een vroedvrouw had die mij correct heeft getoond hoe ik dit moet aanbrengen. En dan nog was het aanhappen niet goed. Daar heb ik al zeker geen zin meer in.
Ik probeer zelf wat rustiger te worden, want eigenlijk weet ik dat alles in orde is en Fee het goed stelt.
's nachts vind ik wel nog moeilijk. Nu wacht ik tot ze diep slaapt en leg ik ze zachtjes in haar bed, maar als ze door heeft dat ze alleen ligt begint ze te klagen. Ik heb ze al vaak bij mij gehouden, maar eigenlijk is het de bedoeling dat ze in haar bedje ligt naast ons. Hebben jullie tips?
ICSI 1.1: jan-feb 2021 - mk (1 cryo)
ICSI 1.2: mei 2021 - neg
ICSI 2.1: juni 2021 - neg (10 cryo's)
ICSI 2.2: juli 2021 - neg
ICSI 2.3: aug 2021- positief ❤️

Hoopvol71
Berichten: 19
Lid geworden op: 29 september 2021, 20:30

Re: Uitgerekend april-mei-juni 2022

Bericht door Hoopvol71 » 25 april 2022, 14:31

Juist controle gehad. Hij lag perfect met z'n hoofd naar beneden! Moet vannacht gebeurd zijn, want voelde op een gegeven moment zo raar in mn buik. Verder ook alles goed. Gewicht nu wordt geschat op 2900. Groeit nu gemiddeld 150 gram per week. Dus reken maar uit😄.

Toepi,
Tips heb ik niet 123. Mijn zoon was ook een moeilijke slaper in z'n eigen bedje. Viel wel makkelijk in m'n armen in slaap. En ja, hem dan stilletjes terug leggen, maar bij het minste werd hij dan wakker. Hij was ook super bewegelijk. Maakte zichzelf wakker door z'n bewegingen. Ik ben hem toen gaan inbakeren. Dat hielp.

Groetjes Hoopvol71

Hope88
Berichten: 810
Lid geworden op: 18 april 2017, 10:34

Re: Uitgerekend april-mei-juni 2022

Bericht door Hope88 » 25 april 2022, 14:44

Toepie, is heel normaal hoor dat ze niet alleen kunnen/willen slapen in het begin.
De eerste nachten heeft ons zoontje ook vooral op mij/naast mij geslapen. Een tip van de vroedvrouw was om hem in een fleecedeken te wikkelen zodat hij het lekker warm heeft en dan weg te leggen wanneer hij diep slaapt. Of ze diep slapen kan je zien door een armpje omhoog te doen en te laten vallen. Gebeurt dit zonder weerstand, dan slapen ze diep.
Op die manier heeft hij eerst 1u, dan 3u en na heel de nacht (behalve tijdens de voedingen natuurlijk) in zijn co-sleeper geslapen.
Hopelijk werkt het bij jou ook!
Na 5 tp: een dochter! (20/06/18)

Start brusje:
2 pu, 11 tp, 2 biochemiche zwangerschappen
Overstap naar Jette
ICSI 5: 3 cryo's
-> tp 12: biochemische
-> tp 13: zwanger!

jokeds
Berichten: 15
Lid geworden op: 14 november 2018, 9:12

Re: Uitgerekend april-mei-juni 2022

Bericht door jokeds » 27 april 2022, 8:54

Toepi schreef:
23 april 2022, 20:27
Bedankt iedereen voor de lieve woorden!
Doet echt veel deugd!
Mijn borsten zijn ondertussen wat soepeler en de wonden genezen goed. Ik breng vooral veel warmte aan voor het kolven en goed masseren. Ik kolf niet superveel af, maar dat wil ik eigenlijk niet. Wil er echt mee stoppen, voor mij lijkt dit nu een dubbele dagtaak.
Tepelhoedje heb ik ook gekregen in het ziekenhuis, maar het heeft even geduurd voor ik een vroedvrouw had die mij correct heeft getoond hoe ik dit moet aanbrengen. En dan nog was het aanhappen niet goed. Daar heb ik al zeker geen zin meer in.
Ik probeer zelf wat rustiger te worden, want eigenlijk weet ik dat alles in orde is en Fee het goed stelt.
's nachts vind ik wel nog moeilijk. Nu wacht ik tot ze diep slaapt en leg ik ze zachtjes in haar bed, maar als ze door heeft dat ze alleen ligt begint ze te klagen. Ik heb ze al vaak bij mij gehouden, maar eigenlijk is het de bedoeling dat ze in haar bedje ligt naast ons. Hebben jullie tips?
Ik zou inderdaad ook aanraden om hem in te bakeren... Misschien met wat witte ruis in het begin?

jokeds
Berichten: 15
Lid geworden op: 14 november 2018, 9:12

Re: Uitgerekend april-mei-juni 2022

Bericht door jokeds » 27 april 2022, 8:58

Wij zijn maandag terug op controle geweest bij de gynaecoloog. Jammergenoeg is de baarmoederhals terug verkort, was op zijn kortste 1,3. Op zn langst kon hij hem niet meten, want er zat precies een voetbal in mijn buik, mijn buik stond zo enorm gespannen, nog nooit meegemaakt. Vermoedelijk heeft dit een wat verkeerd beeld geschetst... Ik heb ook 45 minuten in de wachtzaal gezeten, op een ongemakkelijke stoel, wat vermoedelijk ook wel zal bijgedragen hebben tot de gespannen buik en harde buik tijdens inwendige echo. Baby'tje doet het gelukkig goed.

Ik vroeg aan mijn gynaecoloog of het dramatisch was en hij zei nee, anders zou ik je nu direct terug naar het ziekenhuis sturen. Hij is er precies wel gerust in ... Gisteren ook nog met hem gemaild dat ik niet 100% gerust ben. Hij meldde dat we op dit moment niets anders kunnen doen dan rusten en de utrogestan verder nemen. Hij wil me gerust nog opnemen voor een week, maar hij zei zelf dat dit geen verschil ging maken... Dusja

Dinsdag moeten we terug en heeft hij ons gelukkig als eerste erop gezet :lol:
Hij zei ook je bent nu reeds 32 weken... In 't slechtste geval als de baby komt is het niet meer zo erg, hij zal nog in de couveuse moeten, maar heeft al een mooi gewichtje, rond de 2kg, dus hij maakt hem er niet te veel zorgen in. Met ons eerste heb ik met een baarmoederhals van 1,1 op deze termijn nog uitgehouden tot bijna 37w

Svezso
Berichten: 41
Lid geworden op: 1 februari 2020, 16:12

Re: Uitgerekend april-mei-juni 2022

Bericht door Svezso » 30 april 2022, 23:25

Hey iedereen

Weer even geleden maar dat komt dan ook omdat wij heel onverwachts op paaszondag met een termijn van 36w3d bevallen zijn van onze tweeling (meisje en jongen). Ons meisje had namelijk beslist dat ze wel mee paaseitjes wou rapen en had ons vruchtwater doen breken. Aangezien ze beide toen nog steeds verkeerd lagen (stuit en dwars) zat er dus niets anders op dan over te gaan op keizersnede. Gelukkig geen spoedkeizersnede waardoor mijn vriend bij de keizersnede aanwezig kon zijn. Beide kindjes mochten ondanks de vroeggeboorte onmiddellijk bij mij op de kamer en hadden gewichtjes van 2,5kg 😊. Sinds dan zijn we wel net zoals toepie op de sukkel met de bv. Ze kwam vrij goed volgens mij op gang maar er was niemand die tijd had de opties uit te leggen in het geval van een tweeling met als gevolg dat ik eigenlijk beide continu aan het aanleggen was en niet meer sliep. De vroedvrouwen kwamen met steeds andere voorstellen en hierdoor heb ik serieuze tepelkloven en stuwing gekregen. Op dag 4 zat ik er helemaal door en was echt op. Enerzijds door het herstel van de operatie en anderzijds door de bv die voor geen meter nog liep. Nu zijn we al even thuis en geven voornamelijk Flesjes. Ik had graag afgekolfde melk willen geven maar het afkolven lukt mij ook niet. Ik krijg amper 20ml gekolfd. Ergens voelt dit voor mij wel aan als falen maar langs de andere kant groeien ze beide nu wel mooi en zitten ze al boven hun geboortegewicht opnieuw. Als iemand dus tips heeft om de productie toch weer hoger te krijgen hoor ik het graag 😊.
Veel moed nog voor wie het de laatste loodjes zijn momenteel trouwens!

Sara1987
Berichten: 369
Lid geworden op: 28 oktober 2019, 17:00

Re: Uitgerekend april-mei-juni 2022

Bericht door Sara1987 » 1 mei 2022, 3:50

Hey Svezso

Mijn kindje is een pak ouder dan dat van jou maar de start van de bv was bij mij ook een l8jdensweg. Een paar tips;
- laat een lactatiekundige komen om een voeding te observeren. Misschien is er iets toch niet helemaal ok met hun aanhap ofzo;
- probeer zo snel mogelijk een kolfconsult te krijgen. Een kolf is erg persoonlijk. Met de huurkolf had ik het al lang opgegeven;
- heb je nog geen kraamhulp? Vraag het dan zsm aan want ik vond kolven voor 1 kindje al zwaar, laat staan voor 2;
- mocht je in je afgekolfde melk precies dikkere stukken zien zitten, dan kan lecithine een hulp zijn. Ik had last van stroperige melk en lecithine verhelpt dat;
- weet dat er ook de optie van donormelk is als je aanvullend aan je eigen melk liever geen kunstvoeding geeft.

Groetjes

Sara
IUI 24/12: Miskraam
17/6/20: zwanger! Uitgerekende datum 9/3/2021 => 14/3 bevallen van een meisje!
22 maart 2023: zwanger! Vermoedelijke uitgerekende datum 13 december 2023

Toepi
Berichten: 70
Lid geworden op: 24 februari 2021, 11:24

Re: Uitgerekend april-mei-juni 2022

Bericht door Toepi » 1 mei 2022, 12:48

Svezso schreef:
30 april 2022, 23:25
Hey iedereen

Weer even geleden maar dat komt dan ook omdat wij heel onverwachts op paaszondag met een termijn van 36w3d bevallen zijn van onze tweeling (meisje en jongen). Ons meisje had namelijk beslist dat ze wel mee paaseitjes wou rapen en had ons vruchtwater doen breken. Aangezien ze beide toen nog steeds verkeerd lagen (stuit en dwars) zat er dus niets anders op dan over te gaan op keizersnede. Gelukkig geen spoedkeizersnede waardoor mijn vriend bij de keizersnede aanwezig kon zijn. Beide kindjes mochten ondanks de vroeggeboorte onmiddellijk bij mij op de kamer en hadden gewichtjes van 2,5kg 😊. Sinds dan zijn we wel net zoals toepie op de sukkel met de bv. Ze kwam vrij goed volgens mij op gang maar er was niemand die tijd had de opties uit te leggen in het geval van een tweeling met als gevolg dat ik eigenlijk beide continu aan het aanleggen was en niet meer sliep. De vroedvrouwen kwamen met steeds andere voorstellen en hierdoor heb ik serieuze tepelkloven en stuwing gekregen. Op dag 4 zat ik er helemaal door en was echt op. Enerzijds door het herstel van de operatie en anderzijds door de bv die voor geen meter nog liep. Nu zijn we al even thuis en geven voornamelijk Flesjes. Ik had graag afgekolfde melk willen geven maar het afkolven lukt mij ook niet. Ik krijg amper 20ml gekolfd. Ergens voelt dit voor mij wel aan als falen maar langs de andere kant groeien ze beide nu wel mooi en zitten ze al boven hun geboortegewicht opnieuw. Als iemand dus tips heeft om de productie toch weer hoger te krijgen hoor ik het graag 😊.
Veel moed nog voor wie het de laatste loodjes zijn momenteel trouwens!

Proficiat!
Een heel herkenbaar verhaal van jou..
Ik had het gevoel dat iedere vroedvrouw met andere tips kwam en ik wist niet meer wat te doen. De dag dat we naar huis mochten had ik enorm veel stuwing en heeft er een vroedvrouw heel hard zitten duwen en masseren (ik had echt blauwe plekken!). Dit was zo pijnlijk! Net op dat moment kwam er een lactatiekundige binnen en zij heeft toen gelukkig wat overgenomen. Is er 's morgens zeker een uur mee bezig geweest en 's middags ook nog eens. Ik kon niet stoppen met wenen omdat ik zoveel pijn had en zo teleurgesteld was dat er dan pas iemand echt naar keek.
We hebben ons best gedaan om de bv te laten slagen, maar ik vind dat het ook deels door overmacht (geen hulp omwille van paasweekend?) niet gelukt is. Thuis heb ik nog even afgekolfd, maar ondertussen gestopt. Ik had er echt niks aan eigenlijk.. voelde voor mij als dubbele dagtaak: kolven en daarna voeden.
Ik heb wel al veel gehad aan mijn vroedvrouw die thuis langs is gekomen, zij heeft echt mijn borsten gered want ze zagen er niet goed uit!

Ondertussen verlopen de voedingen hier wel oke. Fee drinkt 7x 90 ml. Als ze bij iemand ligt slaapt ze goed, in haar bed of park lukt zeer moeilijk. Heb haar gisterenavond ingebakerd, maar ze was kwaad en kon snel haar ene handje bevrijden. Ze is dan zo overstuur dat we haar oppakken en troosten. Als we dan nog eens proberen in bed te leggen begint het weer opnieuw en is ze oververmoeid. Iemand nog tips?
ICSI 1.1: jan-feb 2021 - mk (1 cryo)
ICSI 1.2: mei 2021 - neg
ICSI 2.1: juni 2021 - neg (10 cryo's)
ICSI 2.2: juli 2021 - neg
ICSI 2.3: aug 2021- positief ❤️

Hoopvol71
Berichten: 19
Lid geworden op: 29 september 2021, 20:30

Re: Uitgerekend april-mei-juni 2022

Bericht door Hoopvol71 » 1 mei 2022, 15:05

Sveszo,
Gefeliciteerd met geboorte van jullie dochtertje en zoontje!

Ik heb ook wel een beetje schrik voor de borstvoeding. Wat wil zeggen; de vorige keer duurde het ook 4 volle dagen eer de productie op gang kwam. En ook daarna altijd maar net genoeg. Hij groeide goed maar ik verloor veel te veel kilo's. Hij at me letterlijk op :wink:

In jouw geval dan ook nog een tweeling. Ik denk dat ik al definitief de borstvoeding had opgegeven.

Toepi,
Over dat inbakeren. Bij ons werkte de Puckababy inbaker "doek" heel goed. Bij alle andere of bijv. gewoon een laken werd hij ook woest en wrong zich er zo uit. De Puckababy heeft een buikstuk, wat hem op de 1 of andere manier meteen rustig maakte, als we dat om deden.

En we gebruikten al heel snel de "White noise app". Maar tegenwoordig zit dat blijkbaar ook op veel babyfoons.

Groetjes Hoopvol71

OpUitkijk
Berichten: 22
Lid geworden op: 24 juli 2019, 12:21

Re: Uitgerekend april-mei-juni 2022

Bericht door OpUitkijk » 4 mei 2022, 18:16

Oh zoveel kindjes geboren, een dikke dikke proficiat aan Vita, hope88, Toepie en Svezso. Ik hoop dat ik niemand vergeten ben. Ik wens jullie allemaal een prachttijd toe met jullie zoon en/of dochter :)

Jammer om bij een aantal te lezen dat de borstvoeding zo een struggle is en dat er zoveel verschillende info wordt gegeven. Dat hoop ik toch zelf ook niet mee te maken.

Hier is het nog even geduld oefenen, vandaag 37.5 weken en ons kindje vindt het gelukkig allemaal prima. Ze is ondertussen ook met het hoofdje naar beneden gedraaid, dus ik kan enkel maar dankbaar afwachten. De schoonmoeder begint wel al zenuwachtig te worden :)

Veel succes iedereen!
Sept '18: Pilstop
PCOS - Endometriose
Start JP
Juni '20: IVF1 (4 cryo's)
Juli '20: TP2 - zwanger ❤️
Okt '20: Sterrenkindje 17w6d
Start Jette
Sept '21: TP1 - zwanger ❤️ - 21.05.2021

Hoopvol71
Berichten: 19
Lid geworden op: 29 september 2021, 20:30

Re: Uitgerekend april-mei-juni 2022

Bericht door Hoopvol71 » 10 mei 2022, 20:28

Vandaag controle gehad en een datum gekregen voor inleiding. Ondanks dat alles nog goed gaat adviseert de gynaecoloog toch om iets voor de 40 weken in te leiden. Dit omdat het nu éénmaal een hoog risico zwangerschap i.v.m. mijn leeftijd. Ik volg haar hier volledig in. Echter had ik dat niet helemaal zien aankomen. Ik voel me nog zo goed en geniet er nog zo van. Ach het scheelt maar een paar dagen. En wie weet, dient hij zich spontaan eerder aan.

En dan heb ik nog een vraag. Is er iemand die ook ineens een moedervlek in/op z'n navel heeft? Ik heb er dus 1. Die zat er bij m'n vorige zwangerschap niet. Nu heb ik zo'n skinvision app. Daar kan je foto's van verdachte plekjes laten beoordelen. Heb ik al vaker gedaan. En tot nu toe altijd, dat er geen reden voor verder onderzoek was, maar nu krijg ik de mededeling:
"hoog risico, bezoek een arts".
Ik weet wel dat onder invloed van hormonen tijdens een zwangerschap, je huid kan reageren, en de app natuurlijk niet weet dat ik zwanger ben, maar toch.....

Groetjes Hoopvol71

Hoopvol71
Berichten: 19
Lid geworden op: 29 september 2021, 20:30

Re: Uitgerekend april-mei-juni 2022

Bericht door Hoopvol71 » 11 mei 2022, 19:50

Heb het plekje aan mijn huisarts laten zien. Geen zorgen! Wel zei hij dat de Vision app i.p. heel betrouwbaar is. Toen hij de foto zag, begreep hij wel dat de app het plekje als verdacht bestempelde. Veel pigment en de aflijning van mijn navel leek wel 1 grote moedervlek, op de foto.

Gerustgesteld!

Groetjes Hoopvol71

jokeds
Berichten: 15
Lid geworden op: 14 november 2018, 9:12

Re: Uitgerekend april-mei-juni 2022

Bericht door jokeds » 25 mei 2022, 3:56

Hallo iedereen

Wij zijn inmiddels maandag 23 mei trotse ouders geworden van ons tweede zoontje Jérôme. Ik voelde de baby maandag iets minder bewegen dus was langsgegaan in het ziekenhuis voor een monitor en echo. Alles was relatief ok, maar de baby was inderdaad nogal stil. Ik mocht naar huis, neem de lift naar beneden en als ik uit de lift stap breekt mijn water. Direct terug naar boven naar het verloskwartier, in een weeënstorm terecht gekomen en 1,5u later hadden we onze zoon in onze armen. Jérôme is geboren aan 35w5 dagen, weegt 2kg890 en is 47cm. Hij mocht direct bij ons op de kamer. De flesjes zijn iets moeilijker, maar de kinderartsen geven hem het voordeel van de twijfel en voorlopig doet hij het goed!

Toepi
Berichten: 70
Lid geworden op: 24 februari 2021, 11:24

Re: Uitgerekend april-mei-juni 2022

Bericht door Toepi » 25 mei 2022, 8:45

Proficiat jokeds!
Je was echt op het juiste moment op de juiste plaats.
Super dat hij het zo goed doet!

Hoe gaat met de rest?
Het is hier al eventjes stil...
ICSI 1.1: jan-feb 2021 - mk (1 cryo)
ICSI 1.2: mei 2021 - neg
ICSI 2.1: juni 2021 - neg (10 cryo's)
ICSI 2.2: juli 2021 - neg
ICSI 2.3: aug 2021- positief ❤️

Hope88
Berichten: 810
Lid geworden op: 18 april 2017, 10:34

Re: Uitgerekend april-mei-juni 2022

Bericht door Hope88 » 25 mei 2022, 10:38

Oh, dikke proficiat Joke! Wat een geluk dat je al in het ziekenhuis was seg. En hij heeft een mooi gewichtje ook he om wat vroeger te zijn. Nu alleen hopen dat de flesjes nog beteren.

Het is hier idd stilletjes. Hier gaat alles goed, maar het is druk aangezien ik examens heb (ik volg nog een extra opleiding). Nog 3 weken en dan heb ik mijn laatste examen, dus ik tel af.
Onze jongen was gisteren exact 6 weken oud en hij doet het wel goed (5.5 kg al!). Zijn niertjes blijven stabiel dus daarvoor moeten we om de zoveel tijd nog steeds naar UZ Gent voor opvolging. Op motorisch vlak is hij wel veel steviger dan zijn zus was. Op de arm houdt hij zijn hoofdje al helemaal zelf rechtop en vorige week zette ik hem op zijn voeten om hem zo op zijn poep te laten zakken, maar meneer bleef staan en wou zijn benen niet plooien. Slapen probeert hij uit te stellen, want alles is veel te interessant, dus dan is hij wel huilerig door de vermoeidheid. Maar wij zijn nog steeds helemaal verliefd op hem.

Hoe gaat het met de rest?
Na 5 tp: een dochter! (20/06/18)

Start brusje:
2 pu, 11 tp, 2 biochemiche zwangerschappen
Overstap naar Jette
ICSI 5: 3 cryo's
-> tp 12: biochemische
-> tp 13: zwanger!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten