Uitgerekend april-mei-juni 2022

Plaats reactie
Glow
Berichten: 559
Lid geworden op: 10 mei 2021, 17:11

Re: Uitgerekend april-mei-juni 2022

Bericht door Glow » 22 november 2021, 19:39

Toepi schreef:
22 november 2021, 17:44
Ik tel de dagen af tot de volgende echo op 2/12, is dan 20 weken en blijkbaar speciale/belangrijke echo. Weet iemand waarom eigenlijk?
Heb ook het gevoel dat we nog zoveel moeten regelen en over nadenken... Allemaal zo leuk, maar ook gewoon veel!
Het is een structurele echo. Daar heb je er normaal 3 van. Op 12 weken, 20 weken en 30 weken. Ze kijken daarbij uitgebreid naar de baby. Echt heel fijn want dat duurt meestal een tijdje. Zo kijken ze naar de hersenen, hartje, navelstreng, plaats van de placenta, maagje, blaas (gevuld met vruchtwater) enzovoort. Ze meten ook heel wat omtrekken en lengtes (hoofdje, buikje en bovenbeen) en bekijken echt elk detail zodat afwijkingen gedetecteerd worden. Of ze proberen dat zoveel mogelijk te doen want het kleintje heeft soms een eigen willetje. 😉
PCOS
Feb '21 - apr '21: IUI 1 & 2 - neg
Jun '21: IUI 3 - pos 💕
Dochter geboren op 01.03.2022

Start brusje
Nov '22: IUI 1 - pos 💕
Zoon geboren op 30.07.2023

ViTa
Berichten: 486
Lid geworden op: 3 juni 2020, 0:48

Re: Uitgerekend april-mei-juni 2022

Bericht door ViTa » 26 november 2021, 11:03

Dag dames, hoe gaat het met jullie?
Ik heb net ons baby'tje voor de eerste keer gevoeld aan de buitenkant van mijn buik. 🥰 Ik voelde daarvoor ook wel al beweging, maar niet langs de buitenkant. Weer een geruststelling... 🥰
Vandaag 19 weken.
Start ICSI 01/'18
1: 1tp: Neg
ICSI MNC 06/'18
2.1: 1tp: Zwanger
Start ICSI MNC 09/'19 - Brusje
3.1 - 6.1: 9pu, 6tp: Neg
12/'20 Zwanger - 19w ⭐
6.1: 1pu, 2tp: Neg
08/'21 Zwanger

ZonderZorgen
Berichten: 1741
Lid geworden op: 9 juni 2019, 17:18

Re: Uitgerekend april-mei-juni 2022

Bericht door ZonderZorgen » 26 november 2021, 11:04

ViTa schreef:
26 november 2021, 11:03
Dag dames, hoe gaat het met jullie?
Ik heb net ons baby'tje voor de eerste keer gevoeld aan de buitenkant van mijn buik. 🥰 Ik voelde daarvoor ook wel al beweging, maar niet langs de buitenkant. Weer een geruststelling... 🥰
Vandaag 19 weken.
Oooo zo mooi! Genieten zal wel zijn. En gerudt gedteld worden.
Start proberen 2015
20/06/19 gestart na 10 tp nog steeds geen wondertje. :cry: 2 mk
13juli 21 pu 2 18 eicellen 3 bevrucht 1 embryo :cry: 8+4 en weer mk
ICSI 3 :4/5/22 25 eicellen 18 bevrucht 3 embryo's ❌️❌️🦐

Hope88
Berichten: 810
Lid geworden op: 18 april 2017, 10:34

Re: Uitgerekend april-mei-juni 2022

Bericht door Hope88 » 26 november 2021, 13:12

ViTa schreef:
26 november 2021, 11:03
Dag dames, hoe gaat het met jullie?
Ik heb net ons baby'tje voor de eerste keer gevoeld aan de buitenkant van mijn buik. 🥰 Ik voelde daarvoor ook wel al beweging, maar niet langs de buitenkant. Weer een geruststelling... 🥰
Vandaag 19 weken.
Oh wat super!

Wij zijn trouwens even ver. Ik voel hem al heel de week iedere avond volop bewegen, maar aan de buitenkant kan ik nog niets voelen. Ik kijk er wel naar uit zodat mijn man hem ook kan voelen.
Zalig hé. 🥰
Na 5 tp: een dochter! (20/06/18)

Start brusje:
2 pu, 11 tp, 2 biochemiche zwangerschappen
Overstap naar Jette
ICSI 5: 3 cryo's
-> tp 12: biochemische
-> tp 13: zwanger!

Thankful007
Berichten: 33
Lid geworden op: 3 februari 2021, 21:55

Re: Uitgerekend april-mei-juni 2022

Bericht door Thankful007 » 26 november 2021, 21:16

Dag dames,

Zo leuk dat jullie de baby al kunnen voelen! Ik kan aannemen dat het een gevoel van veiligheid geeft, eens je die voelt.

Ik moet volgende week een bloedafname voor de nipt test laten doen. Wordt er gevraagd of je de nipt test met of zonder nevenbevindingen wilt of bepaalt de gynaecologe dat? Mijn de eerste zwangerschap in 2014 heb ik die ook laten doen maar toen was het enkel de standaard nipt test. Ik ben nu bijna 12 weken maar ben werkelijk kotsmisselijk en dat vooral ‘s avonds. Ik hoop dat het binnenkort zal beteren.. veel succes nog allemaal..

Hope88
Berichten: 810
Lid geworden op: 18 april 2017, 10:34

Re: Uitgerekend april-mei-juni 2022

Bericht door Hope88 » 27 november 2021, 15:13

Thankful007 schreef:
26 november 2021, 21:16
Dag dames,

Zo leuk dat jullie de baby al kunnen voelen! Ik kan aannemen dat het een gevoel van veiligheid geeft, eens je die voelt.

Ik moet volgende week een bloedafname voor de nipt test laten doen. Wordt er gevraagd of je de nipt test met of zonder nevenbevindingen wilt of bepaalt de gynaecologe dat? Mijn de eerste zwangerschap in 2014 heb ik die ook laten doen maar toen was het enkel de standaard nipt test. Ik ben nu bijna 12 weken maar ben werkelijk kotsmisselijk en dat vooral ‘s avonds. Ik hoop dat het binnenkort zal beteren.. veel succes nog allemaal..
In 2017 heb ik ook nog de standaard test gehad. Nu moesten wij 3 keuzes maken:
- of we de gerichte (zoals vroeger) of de uitgebreide NIPT wilden
- of we het geslacht wilden weten
- of we geslachtspecifieke afwijkingen (Vb. Turner) wilden laten bepalen (dan wordt het geslacht sowieso bepaald)
Na 5 tp: een dochter! (20/06/18)

Start brusje:
2 pu, 11 tp, 2 biochemiche zwangerschappen
Overstap naar Jette
ICSI 5: 3 cryo's
-> tp 12: biochemische
-> tp 13: zwanger!

ViTa
Berichten: 486
Lid geworden op: 3 juni 2020, 0:48

Re: Uitgerekend april-mei-juni 2022

Bericht door ViTa » 29 november 2021, 13:40

Hope88 schreef:
26 november 2021, 13:12
ViTa schreef:
26 november 2021, 11:03
Dag dames, hoe gaat het met jullie?
Ik heb net ons baby'tje voor de eerste keer gevoeld aan de buitenkant van mijn buik. 🥰 Ik voelde daarvoor ook wel al beweging, maar niet langs de buitenkant. Weer een geruststelling... 🥰
Vandaag 19 weken.
Oh wat super!

Wij zijn trouwens even ver. Ik voel hem al heel de week iedere avond volop bewegen, maar aan de buitenkant kan ik nog niets voelen. Ik kijk er wel naar uit zodat mijn man hem ook kan voelen.
Zalig hé. 🥰
Leuk hé!! Mijn man heeft het gisteren ook voor de eerste keer gevoeld. Speciaal moment! Hopelijk komt het bij jullie ook snel!
Start ICSI 01/'18
1: 1tp: Neg
ICSI MNC 06/'18
2.1: 1tp: Zwanger
Start ICSI MNC 09/'19 - Brusje
3.1 - 6.1: 9pu, 6tp: Neg
12/'20 Zwanger - 19w ⭐
6.1: 1pu, 2tp: Neg
08/'21 Zwanger

ViTa
Berichten: 486
Lid geworden op: 3 juni 2020, 0:48

Re: Uitgerekend april-mei-juni 2022

Bericht door ViTa » 29 november 2021, 13:48

Thankful007 schreef:
26 november 2021, 21:16
Dag dames,

Zo leuk dat jullie de baby al kunnen voelen! Ik kan aannemen dat het een gevoel van veiligheid geeft, eens je die voelt.

Ik moet volgende week een bloedafname voor de nipt test laten doen. Wordt er gevraagd of je de nipt test met of zonder nevenbevindingen wilt of bepaalt de gynaecologe dat? Mijn de eerste zwangerschap in 2014 heb ik die ook laten doen maar toen was het enkel de standaard nipt test. Ik ben nu bijna 12 weken maar ben werkelijk kotsmisselijk en dat vooral ‘s avonds. Ik hoop dat het binnenkort zal beteren.. veel succes nog allemaal..
Wat nipt betreft, mijn gyn heeft er eigenlijk niet veel uitleg bij gegeven. Als ik er zelf niet achter gevraagd had, had ze er waarschijnlijk niets over gezegd. Bij een vriendin van mij hetzelfde. Ik zou verwachten dat elke gyn dezelfde vragen stelt, maar blijkt dus niet te zijn.

Heel herkenbaar wat je zegt over het misselijk zijn. Ik ben vanaf mijn +-7 weken navalit aan het innemen. In het begin zelfs 4 per dag omdat ik gewoon extreem misselijk was, zeker naar de avond was het afzien. Ondertussen nog maar 1 per dag, maar misselijkheid is nog steeds niet helemaal weg. Als ik eens een avond niets inneem, is die misselijkheid er de volgende dag weer de hele dag. Dus tja, ik denk dat ik er de hele zwangerschap aan vast hang. Maar bij de meesten betert het wel rond de 12 à 14 weken. Hopelijk heb jij dus meer geluk!!!
Start ICSI 01/'18
1: 1tp: Neg
ICSI MNC 06/'18
2.1: 1tp: Zwanger
Start ICSI MNC 09/'19 - Brusje
3.1 - 6.1: 9pu, 6tp: Neg
12/'20 Zwanger - 19w ⭐
6.1: 1pu, 2tp: Neg
08/'21 Zwanger

Evelyn87
Berichten: 18
Lid geworden op: 2 november 2021, 9:41

Re: Uitgerekend april-mei-juni 2022

Bericht door Evelyn87 » 3 december 2021, 19:40

ViTa schreef:
29 november 2021, 13:48
Thankful007 schreef:
26 november 2021, 21:16
Dag dames,

Zo leuk dat jullie de baby al kunnen voelen! Ik kan aannemen dat het een gevoel van veiligheid geeft, eens je die voelt.

Ik moet volgende week een bloedafname voor de nipt test laten doen. Wordt er gevraagd of je de nipt test met of zonder nevenbevindingen wilt of bepaalt de gynaecologe dat? Mijn de eerste zwangerschap in 2014 heb ik die ook laten doen maar toen was het enkel de standaard nipt test. Ik ben nu bijna 12 weken maar ben werkelijk kotsmisselijk en dat vooral ‘s avonds. Ik hoop dat het binnenkort zal beteren.. veel succes nog allemaal..
Wat nipt betreft, mijn gyn heeft er eigenlijk niet veel uitleg bij gegeven. Als ik er zelf niet achter gevraagd had, had ze er waarschijnlijk niets over gezegd. Bij een vriendin van mij hetzelfde. Ik zou verwachten dat elke gyn dezelfde vragen stelt, maar blijkt dus niet te zijn.

Heel herkenbaar wat je zegt over het misselijk zijn. Ik ben vanaf mijn +-7 weken navalit aan het innemen. In het begin zelfs 4 per dag omdat ik gewoon extreem misselijk was, zeker naar de avond was het afzien. Ondertussen nog maar 1 per dag, maar misselijkheid is nog steeds niet helemaal weg. Als ik eens een avond niets inneem, is die misselijkheid er de volgende dag weer de hele dag. Dus tja, ik denk dat ik er de hele zwangerschap aan vast hang. Maar bij de meesten betert het wel rond de 12 à 14 weken. Hopelijk heb jij dus meer geluk!!!
Ik was ook bijna de hele dag kotsmisselijk vanaf 6 weken, het wordt erger tijdens de dag en 's avonds ook het ergst. Ik snap echt niet waarom ze dat zo vaak ochtend misselijkheid noemen. Sinds 2 weken neem ik ook Navalit 4x per dag en moet zeggen dat dit wel echt goed helpt. Ik voel mij absoluut nog niet top, zeker niet 's avonds, maar echt veel beter als ervoor en doenbaarder. Ik heb wel het gevoel dat het sinds een 3-tal dagen een klein beetje beter aan het worden is. Ik ben nu 11+4 weken.

Volgende week woensdag mijn 12 weken echo. Ik kijk er echt naar uit maar begin toch weer veel stress te krijgen hiervan. Hopelijk gaat het goed.

Ik heb ook wat zitten lezen over die verschillende opties voor de NIPT test en ben er echt nog niet helemaal uit of ik meer wil vragen dan de gerichte NIPT en het geslacht. Mijn gynaecoloog gaat mij hopelijk volgende week nog wat meer uitleg geven.
Start mei'18
Mei'19 pos: geen hartslag 9wk (curettage)
Jan'20 pos: biochem. zw
April'20 pos: partiële mola 10wk (curettage)
Mei'21: verklevingen vastgesteld na curettage (Jette)
Juni & Juli'21: ingrepen verkl.
Oct'21 pos: juni'22 ❤️

Thankful007
Berichten: 33
Lid geworden op: 3 februari 2021, 21:55

Re: Uitgerekend april-mei-juni 2022

Bericht door Thankful007 » 3 december 2021, 20:29

Bedankt dames voor jullie antwoorden. Intussen hebben wij de 12 weken echo achter de rug en alles ziet er voorlopig goed uit. Nekplooi was ook goed. Dit was al een hele geruststelling. Ik heb vandaag bloed laten prikken voor de nipt test en wij hebben de nipt gekozen met nevenbevindingen. Ze hadden wel gezegd dat ik er een 3 weken op zal moeten wachten omdat de labo’s het heel druk hebben. Ik had gehoopt op 1 week want 3 weken is lang wachten. Hoe gaat het met jullie voor de rest? Tegen de feestdagen zal de misselijkheid hopelijk wat beter gaan bij iedereen. Prettig weekend allemaal.

OpUitkijk
Berichten: 22
Lid geworden op: 24 juli 2019, 12:21

Re: Uitgerekend april-mei-juni 2022

Bericht door OpUitkijk » 5 december 2021, 12:36

Zo leuk Vita dat je je kindje zo goed voelt en je partner het ook al kan voelen. Daar kijk ik toch ook enorm naar uit!
Pff, amai Thankful007, drie weken wachten op de resultaten van de NIPT. Dat is toch echt wel lang! Ik hoop toch dat ze het sneller laten weten.

Hier al twee weken geen bloedverlies meer gehad en woensdag nog eens op controle op 16 weken. Het blijft toch altijd spannend als een echo dichterbij komt. Vanaf wanneer hebben jullie familie en vrienden ingelicht? Een aantal mensen weten het al, maar het is nog niet algemeen geweten.
Sept '18: Pilstop
PCOS - Endometriose
Start JP
Juni '20: IVF1 (4 cryo's)
Juli '20: TP2 - zwanger ❤️
Okt '20: Sterrenkindje 17w6d
Start Jette
Sept '21: TP1 - zwanger ❤️ - 21.05.2021

Hope88
Berichten: 810
Lid geworden op: 18 april 2017, 10:34

Re: Uitgerekend april-mei-juni 2022

Bericht door Hope88 » 5 december 2021, 15:59

Amai Thankful, 3 weken is echt wel lang. Wij hebben 2 weken moeten wachten op de resultaten en ik vond dat al zo lang duren!

OpUitkijk, wij hebben het aan iedereen gezegd na de eerste echo. Op het werk moet ik het sowieso vroeg zeggen zodat ze nog tijd hebben om vervanging te zoeken (rond 18 weken moest ik in moederschapsbescherming). En aangezien we het na de eerste echo aan onze dochter gezegd hebben, hebben we dan ook de familie op de hoogte gebracht want zij niet kan zwijgen. :roll: :lol: Toen ik van de oudste zwanger was hebben we wel gewacht tot we de uitslag van de NIPT hadden om het tegen iedereen te zeggen.

Hier gaat alles intussen goed. Nog steeds bruinverlies, maar geen rood bloed meer. En gisteren heb ik onze kleine man voor de eerste keer aan de buitenkant kunnen voelen! Zalig! Mijn dochter zat net naast mij, dus toen ik het zei heeft ze meteen haar hoofd op mijn buik gelegd en een stamp tegen haar kaak gekregen. :lol: Nadien wou mijn man voelen, maar dan had de baby geen zin meer. Ik vrees dat mijn man dus nog even zal moeten wachten.

Voor de rest gaat het enorm snel vind ik. Intussen al 20 weken, dus halfweg! :shock: Dat is aan mijn buik ook wel te zien. Die heeft de voorbije week echt een groeispurt gehad en wanneer ik gewoon rechtop sta kan ik mijn tenen niet meer zien. :shock:
De naam voor onze jongen hebben we intussen wel al en de rest (geboortekaartjes, geboortelijst, spulletjes, enz) zijn we op het gemak mee bezig.
Na 5 tp: een dochter! (20/06/18)

Start brusje:
2 pu, 11 tp, 2 biochemiche zwangerschappen
Overstap naar Jette
ICSI 5: 3 cryo's
-> tp 12: biochemische
-> tp 13: zwanger!

Hope88
Berichten: 810
Lid geworden op: 18 april 2017, 10:34

Re: Uitgerekend april-mei-juni 2022

Bericht door Hope88 » 10 december 2021, 10:51

@ViTa: Ik dacht dat jij vandaag de 20-weken echo had? Laat weten hoe het geweest is he. Veel succes!
Na 5 tp: een dochter! (20/06/18)

Start brusje:
2 pu, 11 tp, 2 biochemiche zwangerschappen
Overstap naar Jette
ICSI 5: 3 cryo's
-> tp 12: biochemische
-> tp 13: zwanger!

Caroher
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 juni 2021, 22:10

Re: Uitgerekend april-mei-juni 2022

Bericht door Caroher » 10 december 2021, 12:11

Hoi lieve dames!

Tot wanneer moesten jullie Duphaston / Utrugestan / ... blijven gebruiken? Wanneer kan je lichaam verder zonder deze medicatie?

Groetjes en succes allen!

Hope88
Berichten: 810
Lid geworden op: 18 april 2017, 10:34

Re: Uitgerekend april-mei-juni 2022

Bericht door Hope88 » 10 december 2021, 13:27

Caroher schreef:
10 december 2021, 12:11
Hoi lieve dames!

Tot wanneer moesten jullie Duphaston / Utrugestan / ... blijven gebruiken? Wanneer kan je lichaam verder zonder deze medicatie?

Groetjes en succes allen!
Ik heb dit moeten nemen tot ik 8 weken ver was en dan mocht ik beginnen afbouwen. De afbouw heeft ongeveer een week geduurd.
Na 5 tp: een dochter! (20/06/18)

Start brusje:
2 pu, 11 tp, 2 biochemiche zwangerschappen
Overstap naar Jette
ICSI 5: 3 cryo's
-> tp 12: biochemische
-> tp 13: zwanger!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten