Uitgerekend april-mei-juni 2022

Plaats reactie
VeerleW
Berichten: 21
Lid geworden op: 16 april 2021, 9:00

Re: Uitgerekend april-mei-juni 2022

Bericht door VeerleW » 16 november 2021, 12:09

Nu ben ik ook wel blij dat ik vrijdag mag gaan en hopelijk gerustgesteld word dan! Ik dacht ook al dat het misschien voor de medicatie was, dat ik nu nog niet mocht afbouwen, maar eventueel vanaf volgende week. Mocht jij na die 1e echo de utro afbouwen, hope88?

Gek hoe klein het nu is en hoe groot het nog wordt. Als het al niet meer volledig op beeld kan :). Geniet van het thuis zijn en zwanger zijn, lijkt me wel fijn! Ik moet ook doorwerken tot het einde.

OpUitkijk
Berichten: 22
Lid geworden op: 24 juli 2019, 12:21

Re: Uitgerekend april-mei-juni 2022

Bericht door OpUitkijk » 16 november 2021, 15:06

Dag iedereen,

Ik kom mij vervoegen bij deze groep. Onze NIPT resultaten waren goed en eindelijk laat ik deze zwangerschap wat toe. Vorig jaar hebben wij bij de NIPT slecht nieuws gehad en hebben we een zwangerschapsonderbreking gehad op bijna 18 weken van ons dochtertje. Nu kunnen we een volgende stap zetten en hopen we om tegen eind mei ons tweede kindje in onze armen te kunnen houden. Het is wel al wat een rollercoaster geweest door frequent bloedverlies, maar dat is gelukkig sinds deze week ook aan het beteren en er werd telkens ook een verklaring voor gevonden.

Ik leef met iedereen mee die in deze groep en daarbuiten al pijnlijk en moeilijk nieuws heeft gehad.
Ook proficiat aan alle zwangere vrouwen in deze groep. Het blijft per dag en week toch zo spannend!
Sept '18: Pilstop
PCOS - Endometriose
Start JP
Juni '20: IVF1 (4 cryo's)
Juli '20: TP2 - zwanger ❤️
Okt '20: Sterrenkindje 17w6d
Start Jette
Sept '21: TP1 - zwanger ❤️ - 21.05.2021

Hope88
Berichten: 810
Lid geworden op: 18 april 2017, 10:34

Re: Uitgerekend april-mei-juni 2022

Bericht door Hope88 » 17 november 2021, 8:50

VeerleW schreef:
16 november 2021, 12:09
Nu ben ik ook wel blij dat ik vrijdag mag gaan en hopelijk gerustgesteld word dan! Ik dacht ook al dat het misschien voor de medicatie was, dat ik nu nog niet mocht afbouwen, maar eventueel vanaf volgende week. Mocht jij na die 1e echo de utro afbouwen, hope88?

Gek hoe klein het nu is en hoe groot het nog wordt. Als het al niet meer volledig op beeld kan :). Geniet van het thuis zijn en zwanger zijn, lijkt me wel fijn! Ik moet ook doorwerken tot het einde.
Na de eerste echo kreeg ik mijn afbouschema doorgestuurd. Ik moest dan nog een week doornemen zoals eerst en dan de week na de eerste echo mocht ik beginnen afbouwen. Om de 3 dagen ongeveer 1 utro/progynova minder.
Veel succes vrijdag!
Na 5 tp: een dochter! (20/06/18)

Start brusje:
2 pu, 11 tp, 2 biochemiche zwangerschappen
Overstap naar Jette
ICSI 5: 3 cryo's
-> tp 12: biochemische
-> tp 13: zwanger!

Hope88
Berichten: 810
Lid geworden op: 18 april 2017, 10:34

Re: Uitgerekend april-mei-juni 2022

Bericht door Hope88 » 17 november 2021, 8:52

OpUitkijk schreef:
16 november 2021, 15:06
Dag iedereen,

Ik kom mij vervoegen bij deze groep. Onze NIPT resultaten waren goed en eindelijk laat ik deze zwangerschap wat toe. Vorig jaar hebben wij bij de NIPT slecht nieuws gehad en hebben we een zwangerschapsonderbreking gehad op bijna 18 weken van ons dochtertje. Nu kunnen we een volgende stap zetten en hopen we om tegen eind mei ons tweede kindje in onze armen te kunnen houden. Het is wel al wat een rollercoaster geweest door frequent bloedverlies, maar dat is gelukkig sinds deze week ook aan het beteren en er werd telkens ook een verklaring voor gevonden.

Ik leef met iedereen mee die in deze groep en daarbuiten al pijnlijk en moeilijk nieuws heeft gehad.
Ook proficiat aan alle zwangere vrouwen in deze groep. Het blijft per dag en week toch zo spannend!
Welkom op UitKijk! Wat goed dat je een geruststellende NIPT had, zeker als het daar vorige keer is misgelopen.
Bloedverlies maakt je enorm onzeker he. Maar goed dat het begint te minderen en dat er telkens een verklaring voor is gevonden. Hopelijk kan je nu ook wat meer vertrouwen beginnen krijgen in de zwangerschap zodat je toch kan genieten van deze bijzondere periode.
Na 5 tp: een dochter! (20/06/18)

Start brusje:
2 pu, 11 tp, 2 biochemiche zwangerschappen
Overstap naar Jette
ICSI 5: 3 cryo's
-> tp 12: biochemische
-> tp 13: zwanger!

Evelyn87
Berichten: 18
Lid geworden op: 2 november 2021, 9:41

Re: Uitgerekend april-mei-juni 2022

Bericht door Evelyn87 » 17 november 2021, 19:03

@ OpUitkijk: Welkom! Hopelijk kan je nu wat beginnen genieten van de zwangerschap!
@ Hope/ViTa/Toepi: Fijn om te lezen dat jullie laatste echo goed was!
@ Veerle: Toch al goed nieuws dat de 1e echo er OK uit zag! Veel succes vrijdag! Ik duim mee!

Ik had vandaag mijn 2e echo op 9+2 weken. Weer kapot van de stress, maar alles zag er gelukkig goed uit! Bij de vorige echo op 7+2 weken was er nog niet veel te zien, maar nu kon je al een hoofdje, rompje, armpjes en beentjes zien en weer mooie hartslag 😍 Nog nooit zo ver geraakt, dus ben ook weer even gerustgesteld.

Alleen die misselijkheid is mega vervelend, echt de hele dag bij mij. Het enige wat ik kan is op de bank liggen… Na mijn vakantie 2 weken geleden niet meer terug kunnen gaan werken. Nu heeft mijn gynaeco Navalit voorgeschreven ipv Primperan. Hopelijk werkt dit beter want ik zou echt terug willen werken, al is het maar om een beetje afleiding te hebben 🍀 Enfin, sinds de positieve echo vandaag kan ik het ziek zijn weer een beetje beter relativeren omdat ik nu het gevoel heb dat het wel degelijk voor de goed zaak is.
Start mei'18
Mei'19 pos: geen hartslag 9wk (curettage)
Jan'20 pos: biochem. zw
April'20 pos: partiële mola 10wk (curettage)
Mei'21: verklevingen vastgesteld na curettage (Jette)
Juni & Juli'21: ingrepen verkl.
Oct'21 pos: juni'22 ❤️

Hope88
Berichten: 810
Lid geworden op: 18 april 2017, 10:34

Re: Uitgerekend april-mei-juni 2022

Bericht door Hope88 » 18 november 2021, 13:19

@Evelyn87: Toch altijd zalig he die echo en dat kloppende hartje. 😍 Maar wel jammer van de misselijkheid. Dat maakt toch dat genieten er minder bij is. Hopelijk wordt het over een paar weken wat beter en neemt de misselijkheid af.

Ik heb nu al een 3-tal dagen last van mijn onderrug. 's Ochtends is alles ok, maar eens ik een aantal uren heb rondgelopen (zitten is geen probleem), krijg ik last. Ik vermoed dat het ook wel komt door mijn buik. Die is nu al even groot als vorige keer op 25 à 30 weken (ben morgen nog maar 18 weken)! :shock: Heeft iemand hier soms tips voor. Ik had al eens iets gehoord van een buikband, maar eigenlijk geen idee of dit helpt.
Na 5 tp: een dochter! (20/06/18)

Start brusje:
2 pu, 11 tp, 2 biochemiche zwangerschappen
Overstap naar Jette
ICSI 5: 3 cryo's
-> tp 12: biochemische
-> tp 13: zwanger!

VeerleW
Berichten: 21
Lid geworden op: 16 april 2021, 9:00

Re: Uitgerekend april-mei-juni 2022

Bericht door VeerleW » 19 november 2021, 22:04

Geen idee, hope.

Proficiat opuitkijk!

Met de misselijkheid heb ik ook zo'n dubbele relatie. Super vervelend, want heb er veel last van, maar als ik even niet misselijk ben, begin ik te denken dat iets verkeerd is gegaan.

De echo vandaag was goed! Wel wat stress gehad want dan ben ik toch te weten gekomen dat Jette om die echo vroeg omdat ons boontje nogal klein was de 1e echo. Maar is goed gegroeid! Dus geen opvolging meer door Jette en utro afbouwen. Wel gewoon morgen maar 2x utro, zondag 1x en dan gedaan. Lijkt me wel heel snel afgebouwd.
Ik zit op 8 weken nu ongeveer. Wat wil zeggen dat ik 1 juli uitgerekend ben ipv 28 juni, ik zal een nieuw groepje moeten oprichten ;).

ViTa
Berichten: 486
Lid geworden op: 3 juni 2020, 0:48

Re: Uitgerekend april-mei-juni 2022

Bericht door ViTa » 19 november 2021, 22:22

@VeerleW, wat goed dat je toch weer gerustgesteld bent. Dat kan dan toch weer ff goed doen.
@uitkijk, welkom hier en proficiat!!
Ook bij jou goed nieuws @Evelyn. Zo fijn hé!! Alleen zo vervelend van het misselijk zijn. Ik ken er ook alles van. :-/ Navalit hielp bij mij in het begin precies niet, maar ik was dan ook heel erg misselijk. Ik nam toen 4 per dag en nog steeds misselijk. Sinds deze week neem ik nog maar 1 per dag, maar nu is het kantje boord. Heb eens één keer geprobeerd zonder, maar dat was weer niet te doen. Dus ik vrees dat ik dat de hele zwangerschap nodig ga moeten hebben. Hopelijk helpt het bij jou!
@Hope88, wat vervelend van je onderrug. Maar op tijd je rust nemen dan! Verder geen tips daarvoor. Een buikband heb ik nog nooit gehad. Mijn buik was in het begin ook al snel aan het groeien, maar nu is hij precies niet meer abnormaal maar dat komt waarschijnlijk doordat ik nog steeds niet 100% ben.

Hier verder nog steeds last van zware hoest die maar niet weg gaat. Het is zeker geen covid want heb al 3 testen gedaan. Maar het blijft dus wel hangen. Heel vervelend, ook voor ons bébétje want ik zie elke keer mijn buik helemaal opspannen. :-/
Start ICSI 01/'18
1: 1tp: Neg
ICSI MNC 06/'18
2.1: 1tp: Zwanger
Start ICSI MNC 09/'19 - Brusje
3.1 - 6.1: 9pu, 6tp: Neg
12/'20 Zwanger - 19w ⭐
6.1: 1pu, 2tp: Neg
08/'21 Zwanger

Hope88
Berichten: 810
Lid geworden op: 18 april 2017, 10:34

Re: Uitgerekend april-mei-juni 2022

Bericht door Hope88 » 22 november 2021, 13:26

Nu ik thuis ben van het werk (en dus ook minder moet rondlopen) heb ik geen last meer van mijn rug. Dus voldoende rusten is idd de boodschap. :wink:

Dit weekend is het hier trouwens grote paniek geweest. Zaterdagochtend bij het ontbijt voelde ik plots is lopen. Ik dacht nog: "Huh, heb ik nu in mijn broek geplast?" Maar toen ik me rechtstelde een plas bloed op mijn stoel.
Dan maar naar spoed gegaan, maar was nog niet echt in paniek omdat het bloeden alweer aan het minderen was.
Op spoed echter opnieuw een grote (groter dan de eerste) bloeding gehad. Ik voelde het gewoon stromen. Binnen de 10 seconden een nachtmaandverband volledig verzadigd, mijn onderbroek en broek doorweekt en je zag al een plas bloed vormen op de onderlegger! :shock: Toen waren we dus echt wel in paniek.
Op echo hebben ze dan gezien dat mijn placenta nu heel laag ligt. Net naast (of misschien zelf wat over) de baarmoederhals en dat er een hematoom op zit. Ben tot deze ochtend in het ziekenhuis moeten blijven om de bloeding in de gaten te houden en er is terug utro opgestart. De bloeding is nu nog niet volledig gedaan, maar wel zo goed als.

De kans zit er in dat dit nog eens gebeurd, dus moet het nu echt rustig aan doen en ik mag niets zwaars meer tillen. Ze hebben me ook al verwittigd dat het mogelijks een keizersnede zal worden. Wat moet dat moet natuurlijk, ben ik zou het echt jammer vinden. Mijn vorige bevalling was zo'n mooi en sereen moment dat ik er eigenlijk wel naar uit keek om dit nogmaals mee te maken.

Over 3 weken terug controle bij de gynae. Hopelijk is het hematoom tegen dan weg. En hopelijk schuift de placenta toch nog wat naar boven met het groeien van de baarmoeder.
Na 5 tp: een dochter! (20/06/18)

Start brusje:
2 pu, 11 tp, 2 biochemiche zwangerschappen
Overstap naar Jette
ICSI 5: 3 cryo's
-> tp 12: biochemische
-> tp 13: zwanger!

ViTa
Berichten: 486
Lid geworden op: 3 juni 2020, 0:48

Re: Uitgerekend april-mei-juni 2022

Bericht door ViTa » 22 november 2021, 13:48

Amai seg, dat is idd verschieten!! Brrrr. Maar gelukkig nu toch weer onder controle.
Hopelijk is die hematoom snel weg, en verschuift je placenta nog!! 🍀🍀🍀
Idd, liever een gewone bevalling, maar als je geen andere keuze hebt. Je zal er ook dan wel mooie momentjes en foto's aan over houden.
Start ICSI 01/'18
1: 1tp: Neg
ICSI MNC 06/'18
2.1: 1tp: Zwanger
Start ICSI MNC 09/'19 - Brusje
3.1 - 6.1: 9pu, 6tp: Neg
12/'20 Zwanger - 19w ⭐
6.1: 1pu, 2tp: Neg
08/'21 Zwanger

OpUitkijk
Berichten: 22
Lid geworden op: 24 juli 2019, 12:21

Re: Uitgerekend april-mei-juni 2022

Bericht door OpUitkijk » 22 november 2021, 14:09

Oh Hope88, dat moet verschieten zijn! Zeker met die tweede bloeding, gelukkig was je dan ook al in het ziekenhuis. Hadden ze al eerder gezien dat je placenta laag lag? Ik heb zelf nu een laagliggende placenta met regelmatige beperkt bruinverlies, maar de gynaecoloog verwacht dat mijn placenta nog gaat opschuiven. Als ik jouw verhaal zo hoor, kan het dus misschien niet zo zijn. Ervaarde je krampen tijdens of na het bloeden? Hebben ze een reden gegeven waarom je een hematoom hebt?

Ik hoop dat je toch gespaard blijft van een keizersnede, of dat je toch nog de keuze krijgt omdat je placenta misschien toch nog wat opschuift! En hopelijk geen bloedverlies meer, want dat is toch zo een stress.
Sept '18: Pilstop
PCOS - Endometriose
Start JP
Juni '20: IVF1 (4 cryo's)
Juli '20: TP2 - zwanger ❤️
Okt '20: Sterrenkindje 17w6d
Start Jette
Sept '21: TP1 - zwanger ❤️ - 21.05.2021

mich75
Berichten: 2996
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Uitgerekend april-mei-juni 2022

Bericht door mich75 » 22 november 2021, 14:11

Bij mij lag de placenta op 13w ook voor de 'uitgang' en dus zou het een ks kunnen worden.
Onmiddellijk gaan opzoeken en ontdekt dat de placenta meestal voldoende opschuift.

Bij de 20w echo was de placenta al opgeschoven, maar nog niet genoeg voor een vaginale bevalling.

De vroedvrouw zag op 24w geen problemen meer en dit werd 2 weken later door de gyn bevestigd.

Een ks heb ik hiervoor dus niet nodig, maar een vaginale bevalling is nog geen zekerheid, al hoop ik wel dat het kan en lukt.

Hope88
Berichten: 810
Lid geworden op: 18 april 2017, 10:34

Re: Uitgerekend april-mei-juni 2022

Bericht door Hope88 » 22 november 2021, 14:32

Bij de extra echo in Jette (rond 12 weken) lag hij mooi hoog en nu (18 weken) dus laag. Ze vermoeden dat de bloeding gekomen is door het groeien van de baarmoeder. Ik hoop dat de placenta nog opschuift, maar probeer daar niet van uit te gaan. Op die manier ben ik mentaal voorbereid moest het toch een ks worden en is het alleen maar goed nieuws als hij toch nog opschuift.

Tijdens de bloeding zelf had ik geen pijn of krampen, maar kort nadien had ik wel harde buiken. Dat is ook de reden dat ze terug ff utro hebben opgestart, zodat mijn baarmoeder weer wat tot rust zou komen.

Onze kleine man trekt er zich gelukkig niets van aan, dat is het belangrijkst. Maar het is idd enorm verschieten.
Ik was na 13 weken zo opgelucht dat ik deze keer geen bloedingen had gehad (bij de dochter van week 6 tem week 13 gehad, maar nooit zo hevig als nu) maar je ziet dat het snel kan keren. :roll: :wink:
Ben al blij dat ik weet van waar het komt en dat het op zich geen invloed heeft op de baby. Ik kijk wel uit naar de volgende controle bij de gynae want dit weekend was het de gynae van wacht, dus wil ook nog eens met mijn eigen gynae bekijken hoe die het ziet.
Na 5 tp: een dochter! (20/06/18)

Start brusje:
2 pu, 11 tp, 2 biochemiche zwangerschappen
Overstap naar Jette
ICSI 5: 3 cryo's
-> tp 12: biochemische
-> tp 13: zwanger!

Toepi
Berichten: 70
Lid geworden op: 24 februari 2021, 11:24

Re: Uitgerekend april-mei-juni 2022

Bericht door Toepi » 22 november 2021, 17:44

Amai Hope88, dat is schrikken!
Gelukkig weten ze wat er gaande is en heeft de baby er geen last van. Zoals je zegt is dat het belangrijkste.
Zou me ook al mentaal voorbereiden op een ks.. is het zo, dan is het zo en is het toch natuurlijk, dan is het beter he.
Jouw verhaal doet me wel stilstaan dat ik meer moet rusten. Als je je goed voelt, dan doen we maar door he.. met soms ongenoegen van de wederhelft :D
Ik tel de dagen af tot de volgende echo op 2/12, is dan 20 weken en blijkbaar speciale/belangrijke echo. Weet iemand waarom eigenlijk?
Heb ook het gevoel dat we nog zoveel moeten regelen en over nadenken... Allemaal zo leuk, maar ook gewoon veel!
ICSI 1.1: jan-feb 2021 - mk (1 cryo)
ICSI 1.2: mei 2021 - neg
ICSI 2.1: juni 2021 - neg (10 cryo's)
ICSI 2.2: juli 2021 - neg
ICSI 2.3: aug 2021- positief ❤️

ViTa
Berichten: 486
Lid geworden op: 3 juni 2020, 0:48

Re: Uitgerekend april-mei-juni 2022

Bericht door ViTa » 22 november 2021, 18:04

Dat is idd een speciale echo. Er wordt dan echt alles in detail nagekeken + ook even een 3D. Vraag dan zeker om te filmen.
Dat hebben wij toen ook gedaan.
Wij hebben die van mij op 10/12. Kijk er ook naar uit!
En idd, veel geregel. Gelukkig zijn we 9 maanden zwanger. Dat geeft ons toch wat ruimte om één en ander in orde te brengen. :-)
Start ICSI 01/'18
1: 1tp: Neg
ICSI MNC 06/'18
2.1: 1tp: Zwanger
Start ICSI MNC 09/'19 - Brusje
3.1 - 6.1: 9pu, 6tp: Neg
12/'20 Zwanger - 19w ⭐
6.1: 1pu, 2tp: Neg
08/'21 Zwanger

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 49 gasten