Uitgerekend april-mei-juni 2022

Floorr
Berichten: 116
Lid geworden op: 19 juli 2017, 0:14

Re: Uitgerekend april-mei-juni 2022

Bericht door Floorr » 7 september 2021, 13:26

Hope88 schreef:
7 september 2021, 11:52
Floorr schreef:
7 september 2021, 11:24
Oh zalig die eerste echo's! 😍 Geniet er van he dames! Want gaat allemaal zo snel!

Hier bevestiging. We zijn inderdaad zwanger! Hoera! 🥳
Al lijkt het nog altijd niet echt..
HCG wel maar op 58. Terwijl ik denk ik morgen of overmorgen 1 week over tijd ben. Ze gaf aan wat aan de lage kant.. ik wellicht nog maar net over tijd ben..Maar moest mij niet ongerust maken van de dokter. Volgende week eens terug gaan om opnieuw bloed te prikken en te zien of ze mooi blijven stijgen.

Maar toch maalt het toch wat. Ik had een goeie week geleden bloedingen die op mijn menstruaties leken. Daarom ik ook niet de link ging leggen dat ik nu zwanger zou zijn. Waarschijnlijk innesstellingsbloeding?? Maar soms denk ik wat als er wat mis is 🙈 ook regelmatig buikpijnen, niet super hevig. Maar tis er wel.. zo van die zeurende pijntjes.. al maak ik mij wijs dit normaal is.
Kweet je zo niet mag denken. Maar die eerste weken lijken altijd jaren .. Ga maar gerust zijn na echo en de nipt en mss volgende week na terug een bloedafname (hoop ik)!
Heb ik het goed voor dat je deze keer spontaan zwanger bent? Want dan is het idd moeilijker in te schatten wanneer je eisprong was en kan het natuurlijk wel.
Maar ik snap je bezorgdheid hoor. Die eerste weken zijn zo onzeker! De zeurende pijntjes die je beschrijft had ik in het begin ook wel, dus hoeft niet negatief te zijn.
Nu afwachten tot de volgende bloedafname en hopelijk geeft die meer duidelijkheid/geruststelling.
Inderdaad. Zonder verwachtingen geprobeerd zwanger te raken met dit rusltaat. Al is er 1 kans op 2 door een afwijking int gen dat er wat mis kan zijn met het kindje. Is niet 1ste zwangerschap. Vorige keer goeie 4 jaar met het nodige traject uiteindelijk doorlopen en is uiteindelijk toen we het wilden opgeven gelukt. Ik kwam hier paar jaar geleden ook al eens 😁
Nu hadden we iets van komt het niet.. het is niet erg. Maar de kans is wel groter op miskraam of er iets mis gaat .. Maar kom ga dit niet in mijn hoofd steken. We zijn zwanger! En gaan dit deze avond "vieren" met glaasje fruitsap! 🥳 Op naar volgende week. Deze avond ook al eens de gynae proberen te bereiken voor de eerste echo 🥰 Kijk er keihard naar uit!. Werk word ook ingelicht gezien we vroeger zullen moeten stoppen met werken ook al ist nog pril. Maar dan weten we waar we voor staan! Spannend allemaal!

Svezso
Berichten: 41
Lid geworden op: 1 februari 2020, 16:12

Re: Uitgerekend april-mei-juni 2022

Bericht door Svezso » 11 september 2021, 13:07

Hey iedereen,
Ik kom mij ook heel voorzichtig aansluiten. Na 4iui en 4 eigen ivf pogingen met slechts een tp als gevolg (negatief) zijn wij in juni overgestapt op ecd. Op 24 augustus hadden we onze 2e tp. Bloedname op 3 september gaf aan dat we zwanger zijn (hcg 755 en progesteron 7.7). Vooral de lage progesteron baart mij wat zorgen :(. Volgende bloedname vindt dinsdag plaats. Ondertussen lopen de symptomen precies ook wat af. Eergisteren had ik wat steken en dacht ik aan bandenpijn, gisteren heb ik ook voor het eerst moeten overgeven maar vandaag dus niets meer. Zijn er nog die rond 5 weken wisselende symptomen hadden / hebben? Voordien was het bang afwachten op een positieve test maar nu zijn de zorgen toch nog niet helemaal weg...
Groetjes
Svezso

Floorr
Berichten: 116
Lid geworden op: 19 juli 2017, 0:14

Re: Uitgerekend april-mei-juni 2022

Bericht door Floorr » 11 september 2021, 21:07

Vanaf wanneer panikeren bij bloedverlies?
Kwil geen paniek slaan. Maar bloed bij afvegen al een paar keer. Is niet veel maar da jaagt u al snel schrik aan.
Al heel de dag pijn rond mijn ene kant (lies) die uitstraalt naar mijn been.
Dacht dit bekkenpijn was.. Maar nu ook da bloed bij het afvegen. :cry: Had eind aug/begin sept al bloedverlies die mij innestelingsbloeding zou moeten zijn. Dacht het mijn maandstonden was. Erna 2dagen niets en dan 2dagen bloed bij het afvegen. Nu zijn we even verder. Bevesting we zwanger zijn. Maar nu weer bloed bij het afvegen. Hoop maar het een bloedvatje is die gesprongen is. Maar voel er mij gewoon niet op mijn gemak bij. Maar wil niet te snel paniek slaan. Wou maandag sowieso naar de huisarts bellen voor mijn 2de bloedafname te doen die dag. Wat denken jullie?

Floorr
Berichten: 116
Lid geworden op: 19 juli 2017, 0:14

Re: Uitgerekend april-mei-juni 2022

Bericht door Floorr » 11 september 2021, 21:13

Svezso schreef:
11 september 2021, 13:07
Hey iedereen,
Ik kom mij ook heel voorzichtig aansluiten. Na 4iui en 4 eigen ivf pogingen met slechts een tp als gevolg (negatief) zijn wij in juni overgestapt op ecd. Op 24 augustus hadden we onze 2e tp. Bloedname op 3 september gaf aan dat we zwanger zijn (hcg 755 en progesteron 7.7). Vooral de lage progesteron baart mij wat zorgen :(. Volgende bloedname vindt dinsdag plaats. Ondertussen lopen de symptomen precies ook wat af. Eergisteren had ik wat steken en dacht ik aan bandenpijn, gisteren heb ik ook voor het eerst moeten overgeven maar vandaag dus niets meer. Zijn er nog die rond 5 weken wisselende symptomen hadden / hebben? Voordien was het bang afwachten op een positieve test maar nu zijn de zorgen toch nog niet helemaal weg...
Groetjes
Svezso
Over de symptomen zou ik nog niet panikeren. Komt vast goed. Al is het bang afwachten de 1ste 12weken he. K herken het wel helemaal! dacht vandaag ook Heb sinds maandag mijn maag die continu keert. Voel mij niet goed over heel de dag en tegen de avond het zuur. Nu vandaag heb ik het iets minder dan anders. Dan denk ik ook oei is dit normaal. Maar zou niet te snel panikeren. Misschien is het niets. Wanneer moet je gaan voor je 1ste echo? Ik dacht ook bandenpijn te hebben. Al is het eerder bekkenpijn denk ik volgens wat ik op het internet lees. Zou normaal zijn door de horomonen en zkr als het niet de eerste zwangerschap is. Misschien wat afleiding zoeken dit weekend? Ik probeer dit nu ook te doen. Ondanks de bloedingen die door mijn hoofd spoken.

Toepi
Berichten: 70
Lid geworden op: 24 februari 2021, 11:24

Re: Uitgerekend april-mei-juni 2022

Bericht door Toepi » 12 september 2021, 10:09

Mijn symptomen zijn de ene dag ook meer/duidelijker, dan de andere dag. Ik maak me daar ook soms zorgen over, maar ik denk dat dit normaal is..
Ik heb vooral veel honger de hele dag. Moet echt zeker ieder uur iets eten, anders voel ik mij wat misselijk en heel flauwtjes.
Ik probeer gezonde tussendoortjes, maar fruit vult niet genoeg. Het is nog wat zoeken, mar sowieso beter dan continu misselijk zijn!
ICSI 1.1: jan-feb 2021 - mk (1 cryo)
ICSI 1.2: mei 2021 - neg
ICSI 2.1: juni 2021 - neg (10 cryo's)
ICSI 2.2: juli 2021 - neg
ICSI 2.3: aug 2021- positief ❤️

Svezso
Berichten: 41
Lid geworden op: 1 februari 2020, 16:12

Re: Uitgerekend april-mei-juni 2022

Bericht door Svezso » 12 september 2021, 13:09

Floorr schreef:
11 september 2021, 21:07
Vanaf wanneer panikeren bij bloedverlies?
Kwil geen paniek slaan. Maar bloed bij afvegen al een paar keer. Is niet veel maar da jaagt u al snel schrik aan.
Al heel de dag pijn rond mijn ene kant (lies) die uitstraalt naar mijn been.
Dacht dit bekkenpijn was.. Maar nu ook da bloed bij het afvegen. :cry: Had eind aug/begin sept al bloedverlies die mij innestelingsbloeding zou moeten zijn. Dacht het mijn maandstonden was. Erna 2dagen niets en dan 2dagen bloed bij het afvegen. Nu zijn we even verder. Bevesting we zwanger zijn. Maar nu weer bloed bij het afvegen. Hoop maar het een bloedvatje is die gesprongen is. Maar voel er mij gewoon niet op mijn gemak bij. Maar wil niet te snel paniek slaan. Wou maandag sowieso naar de huisarts bellen voor mijn 2de bloedafname te doen die dag. Wat denken jullie?
Ik zou sowieso de gynae bellen of het ziekenhuis al is het maar om je gerust te kunnen stellen. Er zijn er die gedurende hele zwangerschap bloed verliezen maar kan ook beginnend miskraam zijn. Ze kunnen dan tenminste al eens kijken en als alles nog goed gaat en eventueel medicatie aanpassen of bijgeven. Ik kan je dus niet echt helpen vrees ik...

Floorr
Berichten: 116
Lid geworden op: 19 juli 2017, 0:14

Re: Uitgerekend april-mei-juni 2022

Bericht door Floorr » 12 september 2021, 14:19

Gedaan. Had deze morgen nog helder rood bloedverlies. Nu aant overgaan naar donkerder. Is nie hevig bloeden wel iets meer dan int begin. Maar kan nie zeggen dat is zoals mijn maandstonden, om het raar te verwoorden.. sorry voor de details er nie uitvloeid.Ook geen krampen buiten de wellicht hevige bekkenpijn van gisteren. En rug pijn van deze morgen. Dus wil het wat naast mij neerleggen.
Had deze morgen met materniteit gebeld. Daar zei men ze zo vroeg nog niet veel kunnen doen. Ik wat rustig aan moet doen vandaag en afwachten. Ik hoop op wondje of gesprongen ader 🤞🍀
K zal het morgen bij bloedafname ook nog eens vragen aan de huisarts. We zien wel. Als het op een miskraam zou uitdraaien kan ik het toch niet tegenhouden. Al zou ik het uiteraard erg jammer vinden! Wie nu niet?!?

Hope88
Berichten: 810
Lid geworden op: 18 april 2017, 10:34

Re: Uitgerekend april-mei-juni 2022

Bericht door Hope88 » 13 september 2021, 9:20

Svezso schreef:
11 september 2021, 13:07
Hey iedereen,
Ik kom mij ook heel voorzichtig aansluiten. Na 4iui en 4 eigen ivf pogingen met slechts een tp als gevolg (negatief) zijn wij in juni overgestapt op ecd. Op 24 augustus hadden we onze 2e tp. Bloedname op 3 september gaf aan dat we zwanger zijn (hcg 755 en progesteron 7.7). Vooral de lage progesteron baart mij wat zorgen :(. Volgende bloedname vindt dinsdag plaats. Ondertussen lopen de symptomen precies ook wat af. Eergisteren had ik wat steken en dacht ik aan bandenpijn, gisteren heb ik ook voor het eerst moeten overgeven maar vandaag dus niets meer. Zijn er nog die rond 5 weken wisselende symptomen hadden / hebben? Voordien was het bang afwachten op een positieve test maar nu zijn de zorgen toch nog niet helemaal weg...
Groetjes
Svezso
Welkom Svezso! Mijn progesteron stond bij de eerste bn ook laag (6,15). Ik heb toen utro verhoogd en bij de 2de bn stond het 11,6. Ik had in het begin ook bijna geen kwaaltjes, buiten wat steekjes in mijn buik en gevoelige borsten. De dag voor bn 2 was dit allemaal weg. En toch was de bn goed en heb ik intussen ook een goede echo gehad. Kwaaltjes die komen en gaan zeggen dus (jammer genoeg) niet zo veel.
Lastig he, die verlengde wachtweken. Hopelijk kan de bn van morgen je wat geruststellen.
Na 5 tp: een dochter! (20/06/18)

Start brusje:
2 pu, 11 tp, 2 biochemiche zwangerschappen
Overstap naar Jette
ICSI 5: 3 cryo's
-> tp 12: biochemische
-> tp 13: zwanger!

Hope88
Berichten: 810
Lid geworden op: 18 april 2017, 10:34

Re: Uitgerekend april-mei-juni 2022

Bericht door Hope88 » 13 september 2021, 9:23

Floorr schreef:
11 september 2021, 21:07
Vanaf wanneer panikeren bij bloedverlies?
Kwil geen paniek slaan. Maar bloed bij afvegen al een paar keer. Is niet veel maar da jaagt u al snel schrik aan.
Al heel de dag pijn rond mijn ene kant (lies) die uitstraalt naar mijn been.
Dacht dit bekkenpijn was.. Maar nu ook da bloed bij het afvegen. :cry: Had eind aug/begin sept al bloedverlies die mij innestelingsbloeding zou moeten zijn. Dacht het mijn maandstonden was. Erna 2dagen niets en dan 2dagen bloed bij het afvegen. Nu zijn we even verder. Bevesting we zwanger zijn. Maar nu weer bloed bij het afvegen. Hoop maar het een bloedvatje is die gesprongen is. Maar voel er mij gewoon niet op mijn gemak bij. Maar wil niet te snel paniek slaan. Wou maandag sowieso naar de huisarts bellen voor mijn 2de bloedafname te doen die dag. Wat denken jullie?
Ik zou het vandaag ook wel vermelden aan je huisarts. Maar bloedverlies tijdens de zwangerschap hoeft geen slecht nieuws te zijn. Blijkbaar heeft 1/3 zwangere vrouwen er last van.
Bij de zwangerschap van mijn oudste had ik bloedverlies van week 6 tot en met week 13. Soms zeer beperkt, soms voelde ik het echt lopen. En toch is alles goed gekomen. Maar het is angstaanjagend he.
Wat ik wel moest doen bij bloedverlies was het rustig aan doen. Zeker toen bleek dat het bloedverlies door een hematoom kwam. Heb toen ook even niet mogen werken.
Ik duim voor een goede bloedafname vandaag!
Na 5 tp: een dochter! (20/06/18)

Start brusje:
2 pu, 11 tp, 2 biochemiche zwangerschappen
Overstap naar Jette
ICSI 5: 3 cryo's
-> tp 12: biochemische
-> tp 13: zwanger!

Floorr
Berichten: 116
Lid geworden op: 19 juli 2017, 0:14

Re: Uitgerekend april-mei-juni 2022

Bericht door Floorr » 13 september 2021, 15:15

Naar de gynaecoloog gebeld. Mag eens langs gaan om te kijken wat er aan de hand is. Nu maar te hopen dat het "niets" is.

Hope88
Berichten: 810
Lid geworden op: 18 april 2017, 10:34

Re: Uitgerekend april-mei-juni 2022

Bericht door Hope88 » 13 september 2021, 16:19

Floorr schreef:
13 september 2021, 15:15
Naar de gynaecoloog gebeld. Mag eens langs gaan om te kijken wat er aan de hand is. Nu maar te hopen dat het "niets" is.
Goed dat je gebeld hebt. Ik duim mee dat alles ok is. Laat iets weten hé. :wink:
Na 5 tp: een dochter! (20/06/18)

Start brusje:
2 pu, 11 tp, 2 biochemiche zwangerschappen
Overstap naar Jette
ICSI 5: 3 cryo's
-> tp 12: biochemische
-> tp 13: zwanger!

Svezso
Berichten: 41
Lid geworden op: 1 februari 2020, 16:12

Re: Uitgerekend april-mei-juni 2022

Bericht door Svezso » 13 september 2021, 17:09

Hope88 schreef:
13 september 2021, 9:20
Svezso schreef:
11 september 2021, 13:07
Hey iedereen,
Ik kom mij ook heel voorzichtig aansluiten. Na 4iui en 4 eigen ivf pogingen met slechts een tp als gevolg (negatief) zijn wij in juni overgestapt op ecd. Op 24 augustus hadden we onze 2e tp. Bloedname op 3 september gaf aan dat we zwanger zijn (hcg 755 en progesteron 7.7). Vooral de lage progesteron baart mij wat zorgen :(. Volgende bloedname vindt dinsdag plaats. Ondertussen lopen de symptomen precies ook wat af. Eergisteren had ik wat steken en dacht ik aan bandenpijn, gisteren heb ik ook voor het eerst moeten overgeven maar vandaag dus niets meer. Zijn er nog die rond 5 weken wisselende symptomen hadden / hebben? Voordien was het bang afwachten op een positieve test maar nu zijn de zorgen toch nog niet helemaal weg...
Groetjes
Svezso
Welkom Svezso! Mijn progesteron stond bij de eerste bn ook laag (6,15). Ik heb toen utro verhoogd en bij de 2de bn stond het 11,6. Ik had in het begin ook bijna geen kwaaltjes, buiten wat steekjes in mijn buik en gevoelige borsten. De dag voor bn 2 was dit allemaal weg. En toch was de bn goed en heb ik intussen ook een goede echo gehad. Kwaaltjes die komen en gaan zeggen dus (jammer genoeg) niet zo veel.
Lastig he, die verlengde wachtweken. Hopelijk kan de bn van morgen je wat geruststellen.
Ohhh dat geeft mij moed! De gynae had idd ook mijn utro verhoogd. Hopelijk met dezelfde goede resultaten.

Svezso
Berichten: 41
Lid geworden op: 1 februari 2020, 16:12

Re: Uitgerekend april-mei-juni 2022

Bericht door Svezso » 13 september 2021, 17:10

Floorr schreef:
13 september 2021, 15:15
Naar de gynaecoloog gebeld. Mag eens langs gaan om te kijken wat er aan de hand is. Nu maar te hopen dat het "niets" is.
Ik duim mee :D

Hopertje
Berichten: 12
Lid geworden op: 3 mei 2021, 15:20

Re: Uitgerekend april-mei-juni 2022

Bericht door Hopertje » 13 september 2021, 17:35

Hallo,
Na 3 jaar proberen, 6x iui waarvan 1 miskraam.
Durf ik nu voorzichtig zeggen dat ik zwanger ben +/_4 weken
Nu heb ik al een week last van menstruatie krampen en heb ik zoveel bang dat het weer een miskraam word.
Nu word mijn bloed nogmaals onderzocht. De zwangerschaps testen van thuis worden ook donkerder en donkerder.
Heeft iemand van jullie ook dit soort gelijke klachten ?
Mvg

Floorr
Berichten: 116
Lid geworden op: 19 juli 2017, 0:14

Re: Uitgerekend april-mei-juni 2022

Bericht door Floorr » 13 september 2021, 17:52

Hopertje schreef:
13 september 2021, 17:35
Hallo,
Na 3 jaar proberen, 6x iui waarvan 1 miskraam.
Durf ik nu voorzichtig zeggen dat ik zwanger ben +/_4 weken
Nu heb ik al een week last van menstruatie krampen en heb ik zoveel bang dat het weer een miskraam word.
Nu word mijn bloed nogmaals onderzocht. De zwangerschaps testen van thuis worden ook donkerder en donkerder.
Heeft iemand van jullie ook dit soort gelijke klachten ?
Mvg
Oh proficiat!! Herkenbaar verhaal. Was bij ons 2de ook zo. 4jaar proberen dan verschillende iui's en als we het net wouden opgeven. Zwanger!

Krampen is niet abnormaal. Zolang het nie echt hevig is.
Maar lijkt mij net een goed teken. Hoort ook bij zwangerschapssympt. Zwangerschapstesten al gelezen dit geen indicatie is dat de zwangerschap al dan niet goed loopt. Je kan bij een miskraam nog zwanger testen. Bloedresultaten zijn iets duidelijker medunkt.
Maar ik zou zeggen geniet er van!! ik begrijp de bezorgdheid volledig! Nu ook ongerust hier. Maar probeer het van mij af te zetten. Stress is ook niet goed. Aftellen duurt erg lang he. Maar wie weet binnenkort een goeie echo en binnen 8 maand een mooie baby in je handen 🥰

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 26 gasten