Zeer onzeker

Plaats reactie
Arcaii
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 december 2021, 14:15

Zeer onzeker

Bericht door Arcaii » 28 december 2021, 14:35

Hallo allemaal. Toen mijn man en ik besloten om voor een kindje te gaan hadden we nooit gedacht hoe moeilijk dit traject zou worden. 3 keer werden we moeizaam zwanger, en drie keer ging het fout rond 7 weken, desondanks een kloppend hartje. We stonden op punt op te geven toen ik (best onverwacht) opnieuw zwanger bleek te zijn. Groot is de vreugde, maar even groot de onzekerheid. Op 6 en 9 weken best grote bloeding gehad maar gelukkig bleek alles in orde. Asaflow en Ustrogestan voorgeschreven, maar geen idee waarom. Ben 10 weken en elke morgen is er donkerbruin bloed/slijm te zien. Niet heel veel, maar ook wel meer dan wat druppels. Helaas moet ik nu 4 weken wachten voor ik weer naar de gynaecoloog mag. Ook hier geen idee waarom. Dus geen rose wolk en veel vragen. Zijn er mensen met gelijkaardige situaties die mij kunnen uitleggen waar Asaflow en ustrogestan goed voor zijn?

mich75
Berichten: 2983
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Zeer onzeker

Bericht door mich75 » 28 december 2021, 17:53

Asaflow is eigenlijk Aspirine en werkt bloedverdunnend waardoor je een betere doorbloeding krijgt.

Utrogestan is progesteron, dit is hormoon dat wordt aangemaakt na de eisprong en stijgt bij een zwangerschap, als dit te laag staat kan je spontaan een miskraam krijgen.

Utrogestan is een geweldig hulpmiddel, het zorgt er vooral voor dat de miskraam niet spontaan op gang komt, het kan niet voorkomen dat het hartje stopt of er genetisch iets mis is.

Arcaii
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 december 2021, 14:15

Re: Zeer onzeker

Bericht door Arcaii » 28 december 2021, 19:21

Ooo dank je wel voor de uitleg. Het hartje klopte mooi sterk bij mijn 9 weken echo dus ik denk/hoop dat dat wel goed zit. En aangezien wij gekozen hebben voor de NIPtest over 2 weken ga ik daar bij mijn volgende afspraak op 20 Jan ook weer meer gerust in zijn omdat ik dan de uitslag krijg. Het is het wachten hè dat slopend is. Ik zou mij al veel beter voelen als ik zou stoppen met bloeden. Enfin, gewoon dag per dag nemen en rustig proberen blijven den ik zal de beste tactiek zijn

mich75
Berichten: 2983
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Zeer onzeker

Bericht door mich75 » 28 december 2021, 19:28

Bloedingen tijdens het eerste trimester zijn niet abnormaal, maar zorgen wel voor ongerustheid.

Bruin bloed kan normaal gezien geen kwaad en rood bloed zonder krampen is meestal ook ok.

Die eerste 13 weken kruipen voorbij en daarna gaat het enorm snel.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten