Uitgerekend februari-maart 2023

Dittyke
Berichten: 186
Lid geworden op: 21 september 2021, 15:22

Re: Uitgerekend februari-maart 2023

Bericht door Dittyke » 26 april 2023, 22:19

Hier eigenlijk nog niet echt een schema van slapen gaan en eten. Voorlopig geven we gaar gewoon eten als ze hier om vraagt, wat neer komt op om de 3a 4 uur. We proberen de laatste fles tussen 22 en 00 uur te geven. Dan slaapt ze meestal wel door tot een uurtje of 4 of 6 afhankelijk hoe snel ze terug honger heeft. Hierna gaan we meestal ook nog even terug slapen en dan kan ze meestal weer een uurtje of 3 a 4 verder. Ons meisje draagt sinds vorige week ook een spreid broekje jammer genoeg. Zielig om haar zo te zien maar hopelijk komt haar heupje hier mee wel in orde.
De reflux is ook nog steeds hardnekkig aanwezig. Hopelijk beterd dit eens we met groente pap beginnen.
Nog 4 weekjes en ik moet weer aan het werk 😢😢😢. Al een geluk zijn het maar enkel de 2 dagen in het weekend en ben ik de hele week thuis.
Start mmm 09/2019
3 icsi rondes- 5tp-1 Mk 7wk
Overstap Jette
Icsi 4- 8 cryo's
Tp cryo 1-❌
Tp cryo 2-10/06-baby girl 16/02🥰🥰🥰🥰

Kath25
Berichten: 32
Lid geworden op: 29 juni 2021, 1:00

Re: Uitgerekend februari-maart 2023

Bericht door Kath25 » 30 april 2023, 0:35

diffusiongirl schreef:
24 april 2023, 13:19
Hallo hallo!

Het is al even geleden dat ik nog iets postte. Hier onze update:

Ons dametje is nu 8 weken en een paar dagen. Vrijdag gaan we naar Kind & Gezin voor de eerste vaccins en rotarix siroopje! Het is ook weer bijna drie weken dat ze werd gewogen dus ik ben nieuwsgierig.

Echt veel kan ik niet zeggen, behalve dat het voor mij vooral nog steeds voelt als "ik moet dit wezentje in leven zien te houden". Echt genieten, zoals iedereen ons op het hart drukt, doen we niet. Uiteraard is het leuk als ze naar ons lacht, en ik voel wel echt warme gevoelens voor haar. Maar we vinden het ook echt pittig, het feit dat je ze niet 5min kan "uitzetten" of wegleggen en even vergeten. Elke minuut van de dag zijn we bijna met haar bezig. Het is een zeldzaamheid dat we haar te slapen kunnen leggen in haar bed overdag en ALS dat lukt, dan zijn we spulletjes aan het shoppen online of zaken aan het opzoeken :-p

Ik ben eigenlijk heel benieuwd naar hoe het slapen bij jullie verloopt. Hier hebben we al een tijdje

- tussen 19-20u laatste voeding van de dag
- 20:30-21:30: ze slaapt
- 1-2u: voeding
- 4-5u: voeding
- 7-7:30: opstaan en voeding

Als ik voed, dan doe ik dat liggend op mijn zij (meestal) en ik ben daar gemakkelijk een half uur tot een uurtje mee bezig (om ze dan ook weer in bed en in slaap te krijgen). De nachten zijn dus zeer gebroken, maar ik slaap in totaal toch een uurtje of 6 denk ik.Op zich niet mis denk ik? Ik ben blij als ik de dag doorkom, veel extra zaken doen we niet. Er komt wel regelmatig eens iemand op bezoek, en vorige week hebben we als gezinnetje eens een uitstapje gedaan naar het Zwin. Ik was doodop erna! In het weekend proberen we af en toe buitenshuis dingen te doen (lunchen, op bezoek bij onze ouders, etc,...). Ik blijf dat best vermoeiend en spannend vinden.

Ik geef borstvoeding en ook dat vind ik spannend. Hoewel het echt goed loopt en er geen reden toe is, maak ik me vaak zorgen. Om die reden overweeg ik zelfs om te stoppen. Ik zie dat het me gewoon constant bezig houdt "heeft ze wel genoeg, waarom drinkt ze nu zo lang/kort, moet ze niet wakker worden om te drinken nu? Waarom doet mijn borst zo'n pijn, zou ik wat kolven om een voorraad op te bouwen" En zo de hele dag door... En nu ik overweeg om te stoppen "hoe zou ik stoppen? welke stappen moet ik ondernemen? welke melk gebruik je dan? hoe lang gaat het afbouwen duren?". Ik ben een perfectioniste, en elke nieuwe stap kost me echt veel opzoekwerk en twijfels :-/

Gemengde gevoelens dus hier, tijdens mijn bevallingsverlof. Ik ben benieuwd of dit snel gaat beteren, of dat dit misschien gewoon is wie ik ben. Want bij elke ontwikkelingsfase zullen er wel weer nieuwe dingen zijn om je zorgen over te maken...

Voelen jullie deze periode vooral aan als een roze wolk? Ik wens het jullie alleszins zo toe!

liefs
Maak jezelf niet zo zot, zolang je een vrolijk alert kindje hebt is wordt er genoeg gegeten. Is je vroedvrouw niet meer bereikbaar voor al je vragen over bv?

Goh je bent mama nu, je zal nooit meer stoppen met je zorgen te maken.
Ik kon het ook niet echt een roze wolk noemen, het is nog steeds heel vermoeiend. Ik smelt met de lachjes en interacties, maar het is het meeste van de tijd echt zo een automatische piloot van een wezentje in leven te houden. Is dit niet normaal dan?

Liesjeb
Berichten: 279
Lid geworden op: 13 september 2021, 15:02

Re: Uitgerekend februari-maart 2023

Bericht door Liesjeb » 24 mei 2023, 20:04

Dittyke schreef:
26 april 2023, 22:19
Hier eigenlijk nog niet echt een schema van slapen gaan en eten. Voorlopig geven we gaar gewoon eten als ze hier om vraagt, wat neer komt op om de 3a 4 uur. We proberen de laatste fles tussen 22 en 00 uur te geven. Dan slaapt ze meestal wel door tot een uurtje of 4 of 6 afhankelijk hoe snel ze terug honger heeft. Hierna gaan we meestal ook nog even terug slapen en dan kan ze meestal weer een uurtje of 3 a 4 verder. Ons meisje draagt sinds vorige week ook een spreid broekje jammer genoeg. Zielig om haar zo te zien maar hopelijk komt haar heupje hier mee wel in orde.
De reflux is ook nog steeds hardnekkig aanwezig. Hopelijk beterd dit eens we met groente pap beginnen.
Nog 4 weekjes en ik moet weer aan het werk 😢😢😢. Al een geluk zijn het maar enkel de 2 dagen in het weekend en ben ik de hele week thuis.
Hoi Dittyke, wat jammer dat ze een spreid broekje aan moet. Wat is de oorzaak als ik vragen mag? Moet ze het lang dragen?
Mijn zoontje heeft een ‘knikje’ in z’n linker heup. Volgens echo is alles ok maar moeten we wel in de gaten houden.

En klaar om terug ah werk te gaan? Klinkt wel niet slecht 2 dagen weekend en dan heel de week thuis 😉

Hier ook op sommige momenten last van reflux, het lijkt dan alsof ik z’n maagje hoor alles terug naar boven pompen 😞
Wanneer ga je beginnen met vaste voeding? Ik ben er nog niet helemaal uit…
2021: IUI 1-2 (x)
02/22: IVF 1 OHSS & freeze-all - 1 cryo
05/22: IVF 1.1 tp cryo 23/5 - bn 3/6 pos
Baby boy geboren 27/01/23 💙

Liesjeb
Berichten: 279
Lid geworden op: 13 september 2021, 15:02

Re: Uitgerekend februari-maart 2023

Bericht door Liesjeb » 24 mei 2023, 20:24

diffusiongirl schreef:
24 april 2023, 13:19
Hallo hallo!

Het is al even geleden dat ik nog iets postte. Hier onze update:

Ons dametje is nu 8 weken en een paar dagen. Vrijdag gaan we naar Kind & Gezin voor de eerste vaccins en rotarix siroopje! Het is ook weer bijna drie weken dat ze werd gewogen dus ik ben nieuwsgierig.

Echt veel kan ik niet zeggen, behalve dat het voor mij vooral nog steeds voelt als "ik moet dit wezentje in leven zien te houden". Echt genieten, zoals iedereen ons op het hart drukt, doen we niet. Uiteraard is het leuk als ze naar ons lacht, en ik voel wel echt warme gevoelens voor haar. Maar we vinden het ook echt pittig, het feit dat je ze niet 5min kan "uitzetten" of wegleggen en even vergeten. Elke minuut van de dag zijn we bijna met haar bezig. Het is een zeldzaamheid dat we haar te slapen kunnen leggen in haar bed overdag en ALS dat lukt, dan zijn we spulletjes aan het shoppen online of zaken aan het opzoeken :-p

Ik ben eigenlijk heel benieuwd naar hoe het slapen bij jullie verloopt. Hier hebben we al een tijdje

- tussen 19-20u laatste voeding van de dag
- 20:30-21:30: ze slaapt
- 1-2u: voeding
- 4-5u: voeding
- 7-7:30: opstaan en voeding

Als ik voed, dan doe ik dat liggend op mijn zij (meestal) en ik ben daar gemakkelijk een half uur tot een uurtje mee bezig (om ze dan ook weer in bed en in slaap te krijgen). De nachten zijn dus zeer gebroken, maar ik slaap in totaal toch een uurtje of 6 denk ik.Op zich niet mis denk ik? Ik ben blij als ik de dag doorkom, veel extra zaken doen we niet. Er komt wel regelmatig eens iemand op bezoek, en vorige week hebben we als gezinnetje eens een uitstapje gedaan naar het Zwin. Ik was doodop erna! In het weekend proberen we af en toe buitenshuis dingen te doen (lunchen, op bezoek bij onze ouders, etc,...). Ik blijf dat best vermoeiend en spannend vinden.

Ik geef borstvoeding en ook dat vind ik spannend. Hoewel het echt goed loopt en er geen reden toe is, maak ik me vaak zorgen. Om die reden overweeg ik zelfs om te stoppen. Ik zie dat het me gewoon constant bezig houdt "heeft ze wel genoeg, waarom drinkt ze nu zo lang/kort, moet ze niet wakker worden om te drinken nu? Waarom doet mijn borst zo'n pijn, zou ik wat kolven om een voorraad op te bouwen" En zo de hele dag door... En nu ik overweeg om te stoppen "hoe zou ik stoppen? welke stappen moet ik ondernemen? welke melk gebruik je dan? hoe lang gaat het afbouwen duren?". Ik ben een perfectioniste, en elke nieuwe stap kost me echt veel opzoekwerk en twijfels :-/

Gemengde gevoelens dus hier, tijdens mijn bevallingsverlof. Ik ben benieuwd of dit snel gaat beteren, of dat dit misschien gewoon is wie ik ben. Want bij elke ontwikkelingsfase zullen er wel weer nieuwe dingen zijn om je zorgen over te maken...

Voelen jullie deze periode vooral aan als een roze wolk? Ik wens het jullie alleszins zo toe!

liefs
Hoi diffusiongirl, hoe gaat het ondertussen met je? Ik kan heel goed beamen wat je eerder beschreef. Die roze wolk was er bij mij ook niet hoor. Nu niet en bij m’n oudste zoon ook niet. Voel je je er zeker niet schuldig over!

Je leven wordt in de eerste maanden echt volledig overheerst door de zorg voor dat kleintje. Voedingen duren hier soms ook uren wanneer hij wil clusteren waardoor ik op een dag niet veel gedaan krijg. Ga binnenkort wel beginnen afkolven (1 of 2x per dag) om zo toch iemand anders een flesje te laten geven en zo wat meer tijd voor mezelf te kunnen inbouwen. Afkolven moet dan nog wel gebeuren maar daar kan ik dan wel flexibeler mee zijn.

Ben sinds een klein maandje terug beginnen sporten maar dat is ook een geloop van jewelste om weer op tijd terug te zijn! Wat doet het wel deugd om weer actief te zijn, dat was me tijdens de zwangerschap niet gelukt. Moet weer van 0 beginnen… 🙈

Qua eten zitten we aan zo’n 5, uitzonderlijk 6 voedingen per dag. Laatste voeding tegen 22u-23u, in slaap tegen 00u en dan slaapt hij door tot 7u ongeveer. Overdag is er niet veel ritme te vinden. Dutjes wanneer hij wilt maar in de verste verte nog geen routine te bespeuren…

Hoe gaat het verder met alle mama’s hier?
2021: IUI 1-2 (x)
02/22: IVF 1 OHSS & freeze-all - 1 cryo
05/22: IVF 1.1 tp cryo 23/5 - bn 3/6 pos
Baby boy geboren 27/01/23 💙

Dittyke
Berichten: 186
Lid geworden op: 21 september 2021, 15:22

Re: Uitgerekend februari-maart 2023

Bericht door Dittyke » 25 mei 2023, 7:59

Liesjeb schreef:
24 mei 2023, 20:04
Dittyke schreef:
26 april 2023, 22:19
Hier eigenlijk nog niet echt een schema van slapen gaan en eten. Voorlopig geven we gaar gewoon eten als ze hier om vraagt, wat neer komt op om de 3a 4 uur. We proberen de laatste fles tussen 22 en 00 uur te geven. Dan slaapt ze meestal wel door tot een uurtje of 4 of 6 afhankelijk hoe snel ze terug honger heeft. Hierna gaan we meestal ook nog even terug slapen en dan kan ze meestal weer een uurtje of 3 a 4 verder. Ons meisje draagt sinds vorige week ook een spreid broekje jammer genoeg. Zielig om haar zo te zien maar hopelijk komt haar heupje hier mee wel in orde.
De reflux is ook nog steeds hardnekkig aanwezig. Hopelijk beterd dit eens we met groente pap beginnen.
Nog 4 weekjes en ik moet weer aan het werk 😢😢😢. Al een geluk zijn het maar enkel de 2 dagen in het weekend en ben ik de hele week thuis.
Hoi Dittyke, wat jammer dat ze een spreid broekje aan moet. Wat is de oorzaak als ik vragen mag? Moet ze het lang dragen?
Mijn zoontje heeft een ‘knikje’ in z’n linker heup. Volgens echo is alles ok maar moeten we wel in de gaten houden.

En klaar om terug ah werk te gaan? Klinkt wel niet slecht 2 dagen weekend en dan heel de week thuis 😉

Hier ook op sommige momenten last van reflux, het lijkt dan alsof ik z’n maagje hoor alles terug naar boven pompen 😞
Wanneer ga je beginnen met vaste voeding? Ik ben er nog niet helemaal uit…

Hey, ze moet een dat dragen omdat ze een lichte afwijking heeft aan haar heupje. (Heupdysplasie) wss door de lange stuitligging. We moeten half juni terug op controle om te zien of er al verbetering zichtbaar is. Zodat we stilletjes aan kunnen af bouwen met het spreid broekje. Dus afwachten of het spreid broekje zijn werk doet.
Slapen gaat hier in de nacht al redelijk goed. Ze slaapt nu meestal van een uur of 22 of 23 tot een uur of 7. De dutjes is een ander verhaal 😅. Hier zit er ook nog steeds geen regelmaat in. We komen meestal uit of 5 flesjes van 150 ml en 5 schepjes . Maak me soms zorgen of dat wel voldoende is. Maar ze komt toch redelijk goed bij. We zaten gisteren toch al aan 5,680kg. En ze is nu 14 weken. Om de curve van K&G ligt ze wat boven de curve met haar gewicht. De lengte er wat onder. We zitten nu aan 57 cm. 😁
Ik hoop dat er voor je zoontje niets gedaan moet worden want dat spreid broekje is ook niet alles. Ze wordt er hier ambetant van met momenten.
Start mmm 09/2019
3 icsi rondes- 5tp-1 Mk 7wk
Overstap Jette
Icsi 4- 8 cryo's
Tp cryo 1-❌
Tp cryo 2-10/06-baby girl 16/02🥰🥰🥰🥰

Liesjeb
Berichten: 279
Lid geworden op: 13 september 2021, 15:02

Re: Uitgerekend februari-maart 2023

Bericht door Liesjeb » 14 juni 2023, 18:13

Hallo dames! Wat is het hier stilletjes ;)
Hoe gaat het met de mama’s hier? Hopelijk niet al te veel last van de hitte? Ik hou het amper uit… We hadden het projectje airco installatie nog even uitgesteld, wat een monumentale vergissing! 🥵

Baby boy is ondertussen echt geen baby meer haha, wat groeit ie hard! Mijn mama noemt hem kleine Boeddha 😂

We gaan dit weekend van start gaan met een groente papje. Ben benieuwd wat ie er van zal vinden. Andere mama’s al begonnen met vast voedsel?
Ik gaf tot voor kort borstvoeding en ben nu overgegaan op afkolven. Wat een werk zeg om de productie op peil te houden! Voel me er nog ellendiger door in deze hittegolf. Klinkt zo erg vind ik maar ik wil graag m’n lichaam terug voor mezelf en terug wat dingen doen zonder altijd naar de klok te moeten kijken en zitten stressen over op tijd terug te zijn om aan de kolf te hangen. Mijn doel initieel was 6 mnd maar ga het op 5 houden denk ik.

Hoe verloopt die voeding bij jullie?

Ik wens jullie alvast veel afkoeling toe! 😎
2021: IUI 1-2 (x)
02/22: IVF 1 OHSS & freeze-all - 1 cryo
05/22: IVF 1.1 tp cryo 23/5 - bn 3/6 pos
Baby boy geboren 27/01/23 💙

Dittyke
Berichten: 186
Lid geworden op: 21 september 2021, 15:22

Re: Uitgerekend februari-maart 2023

Bericht door Dittyke » 15 juni 2023, 20:31

Hey hier zijn we 2 weken geleden begonnen met groetenpap aangezien het ons meisje extreem veel last had van reflux.
Sommige dagen gaat het goed andere dagen wil ze er niet veel van weten. Meestal zit ze rond een 60 a 80 gram groentenpap op een dag. Ons meisje draagt ook nog steeds een harnas voor haar heupje, jammer genoeg gaat dat wss ook nog wel een maand of 4 a 6 duren. Dus we weten al dat ze wss een achterstand gaan hebben op kruipen en dergelijke hopelijk blijft het bij die zaken. Ze slaapt de laatste tijd wel zeer slecht door heen de dag. Ik weet niet of dat door het weer komt. Veel zijn we niet buiten geweest omdat ze 2 weken geleden voor het eerst een verkoudheid gehad heeft, met aerosol tot gevolg. 😢
Hopelijk gaat het voor de rest allemaal voorspoedig.
Start mmm 09/2019
3 icsi rondes- 5tp-1 Mk 7wk
Overstap Jette
Icsi 4- 8 cryo's
Tp cryo 1-❌
Tp cryo 2-10/06-baby girl 16/02🥰🥰🥰🥰

Bird
Berichten: 26
Lid geworden op: 15 april 2022, 9:08

Re: Uitgerekend februari-maart 2023

Bericht door Bird » 20 juni 2023, 12:03

Hoi, Nu aan mijn laatste weekje moederschaps-'rust'... Met gemengde gevoelens maandag weer aan het werk.
Korneel groeit als kool en wordt steeds allerter en zich bewust van zijn omgeving.

@Liesjeb, wat je zegt over dat borstvoeden is zo herkenbaar. Ik had toevallig een goed gesprek met mijn man gisteren daarover. Hoe ik het soms moeilijk heb om te ontspannen tussen voedingen door, omdat ik altijd reken hoeveel tijd er nog 'over' is om iets te doen. En hoe ik vrees dat afkolven geen oplossing is, want ja, hij kan dan wel eens een flesje geven, maar ik moet het wel nog steeds afkolven...
Soit, we zien hier wel hoe lang ik het volhoud, want er zijn gelukkig ook nog heel veel voordelen aan :-)

diffusiongirl
Berichten: 94
Lid geworden op: 2 februari 2022, 12:45

Re: Uitgerekend februari-maart 2023

Bericht door diffusiongirl » 26 juni 2023, 15:24

Hey allemaal,

Hier is ons dochtertje afgelopen week 4 maanden geworden. Ze is de schattigste baby ooit (sorry, het is gewoon zo!) en het gaat heel erg goed met haar. Ze is altijd vrolijk, tenzij er echt iets mis is.

Ik ben gestopt met borstvoeding, de dag dat ze 3 maanden werd ben ik beginnen afbouwen en een goede week geleden gaf ik mijn laatste borstvoeding. Ik vind het heel jammer, maar zoals ik vroeger al schreef gaf het mij veel stress en onzekerheid. En zoals Bird had ik niet het gevoel van volledig te kunnen ontspannen omdat ik toch nog steeds nodig was. Dat kolven heb ik even gedaan, maar dat lukte niet zo goed als live voeden en het idee dat ik dan zou moeten kolven op het werk en dat het dan niet voldoende zou zijn...pfff neen. Ik ben nu gestopt en ik merk dat ik veeeeeeel meer ontspannen ben, en dat is toch ook niet te onderschatten hoe belangrijk dat is.

We zijn nog niet begonnen met vaste voeding, ik denk dat we daar nog even mee wachten. Ze heeft afgelopen weekend eens op een stukje appel gezogen omdat ze er erg naar zat te kijken. Ze opende echt haar mondje, dus ik denk dat ze er wel meer en meer klaar voor wordt!

Hoe gaat het slapen bij jullie? Hier duidelijk even een stapje terug gezet, ik hoop dat het snel weer betert. Ze werd sowieso nog wakker voor een nachtvoeding, maar ook het inslapen is veel lastiger geworden en het doorslapen lukt echt niet goed momenteel. Veel lichte slaap en wakker worden en wakker liggen. Wel heel vrolijk mama en papa wakker kirren :-p
- 05/21: start kinderwens
- 04/22 : onderzoeken, geen reden voor uitblijven zwangerschap gevonden
- 05/22: IUI-1 --> zwanger! uitgerekend voor 21/02/2023

Dittyke
Berichten: 186
Lid geworden op: 21 september 2021, 15:22

Re: Uitgerekend februari-maart 2023

Bericht door Dittyke » 20 juli 2023, 23:13

diffusiongirl schreef:
26 juni 2023, 15:24
Hey allemaal,

Hier is ons dochtertje afgelopen week 4 maanden geworden. Ze is de schattigste baby ooit (sorry, het is gewoon zo!) en het gaat heel erg goed met haar. Ze is altijd vrolijk, tenzij er echt iets mis is.

Ik ben gestopt met borstvoeding, de dag dat ze 3 maanden werd ben ik beginnen afbouwen en een goede week geleden gaf ik mijn laatste borstvoeding. Ik vind het heel jammer, maar zoals ik vroeger al schreef gaf het mij veel stress en onzekerheid. En zoals Bird had ik niet het gevoel van volledig te kunnen ontspannen omdat ik toch nog steeds nodig was. Dat kolven heb ik even gedaan, maar dat lukte niet zo goed als live voeden en het idee dat ik dan zou moeten kolven op het werk en dat het dan niet voldoende zou zijn...pfff neen. Ik ben nu gestopt en ik merk dat ik veeeeeeel meer ontspannen ben, en dat is toch ook niet te onderschatten hoe belangrijk dat is.

We zijn nog niet begonnen met vaste voeding, ik denk dat we daar nog even mee wachten. Ze heeft afgelopen weekend eens op een stukje appel gezogen omdat ze er erg naar zat te kijken. Ze opende echt haar mondje, dus ik denk dat ze er wel meer en meer klaar voor wordt!

Hoe gaat het slapen bij jullie? Hier duidelijk even een stapje terug gezet, ik hoop dat het snel weer betert. Ze werd sowieso nog wakker voor een nachtvoeding, maar ook het inslapen is veel lastiger geworden en het doorslapen lukt echt niet goed momenteel. Veel lichte slaap en wakker worden en wakker liggen. Wel heel vrolijk mama en papa wakker kirren :-p

Hier gaat het slapen s’nachts vrij goed. Door heen de dag is het iets anders. Ze slaapt alleen tegen ons aan als we haar weg leggen is ze na Max een half uurtje terug wakker en duidelijk niet uitgeslapen. Met als gevolg dat we ons dan maar neerleggen en blijven liggen zodat ze toch wat slaap krijgt door heen de dag. Ook kan ons meisje haar nog niet omrollen aangezien ze het vreselijk vind om op haar buikje te liggen met dat harnas aan. Uit doen kunnen we niet aangezien ze dit 23 van de 24 uur Moet aan hebben.
Groentenpap en fruitpap gaat hier redelijk goed, al heeft ze al wel een voorkeur voor bepaalde groentjes 😂. Broccoli is hier een echte ramp wil ze enkel als ik er wat pompoen of zoete aardappel onder meng.
Hoe gaat het met de rest die al gegons nog zijn met vast voedsel?
Start mmm 09/2019
3 icsi rondes- 5tp-1 Mk 7wk
Overstap Jette
Icsi 4- 8 cryo's
Tp cryo 1-❌
Tp cryo 2-10/06-baby girl 16/02🥰🥰🥰🥰

Dittyke
Berichten: 186
Lid geworden op: 21 september 2021, 15:22

Re: Uitgerekend februari-maart 2023

Bericht door Dittyke » 30 januari 2024, 11:40

Lang geleden dat hier nog eens iets in gezegd is. Hoe gaat het met iedereen ondertussen kan niet geloven dat we al bijna de eerste verjaardag mogen vieren van ons meisje🥰🥰. Ondertussen al kindjes die al stappen? Ons meisje stapt achter een karretje sinds een weekje of 2. 🥰🥰 haar harnas mocht in november eindelijk uit 🥳🥳🥳. Waarna ze snel kroop en recht stond en stapjes begon te zetten.
Enkel het slapen ‘s nachts is hier een hele opgave al sinds september wil ze niet meer in haar eigen bedje slapen ‘s nachts of ze kruist alles samen. Ook geen enkel idee hoe we dit terug in orde krijgen. Na een half uur krijsen en opstaan in haar bed leggen we ze dan maar tussen ons en slaapt ze gerus 10 uur aan 1 stuk zonder wakker te worden. Maar alleen is het dus een ramp. Moest er nog iemand mee lezen en tips hebben deze zijn meer dan welkom. Aangezien het echt geen veilige situatie is in mijn ogen.
Groetjes
Start mmm 09/2019
3 icsi rondes- 5tp-1 Mk 7wk
Overstap Jette
Icsi 4- 8 cryo's
Tp cryo 1-❌
Tp cryo 2-10/06-baby girl 16/02🥰🥰🥰🥰

Eve1987
Berichten: 225
Lid geworden op: 27 april 2017, 17:15

Re: Uitgerekend februari-maart 2023

Bericht door Eve1987 » 30 januari 2024, 16:27

Hoi Dittyke,

Ik reageer even omdat ik dat slechte slapen helaas ken. Het feit dat ze als ze tussen jullie ligt, prima slaapt, toont dat dit om gewoonte gaat. Als je hier verandering in wilt brengen, zal de enige manier zijn van door te zetten. Wij zijn op die leeftijd gestart met ze in bed leggen, indien huilen, na 3 min terug. Niet oppakken, zo weinig mogelijk tegen zeggen, wel troosten, neerleggen in bed en terug weggaan. Terug huilen? 4 min tussen laten … Zo altijd maar langer tussenlaten. Tijdrovend, hard, …maar in the end wel effectief (indien je kindje nergens last van heeft maar dat lijkt me zo aangezien ze tussen jullie prima slaapt).

Wij op de leeftijd van 2.5 jaar uiteindelijk wel in UZ Gent beland omwille van onze slechter slaper, maar ook hier was de voorwaarde voor verder onderzoek: slapen in eigen bed, geen melk meer ‘s nachts, …

Heel veel succes!
05/16: stop pil
06/17: ICSI 1 --> neg
08/17: ICSI 1.1 --> tp 01/09 --> positieve test 13/09 --> dochter geboren 12/05/2018
10/18: ICSI 1.2 --> tp 16/10 --> positieve test 22/10 --> zoon geboren 24/06/2019

Liesjeb
Berichten: 279
Lid geworden op: 13 september 2021, 15:02

Re: Uitgerekend februari-maart 2023

Bericht door Liesjeb » 1 februari 2024, 17:07

Dittyke schreef:
30 januari 2024, 11:40
Lang geleden dat hier nog eens iets in gezegd is. Hoe gaat het met iedereen ondertussen kan niet geloven dat we al bijna de eerste verjaardag mogen vieren van ons meisje🥰🥰. Ondertussen al kindjes die al stappen? Ons meisje stapt achter een karretje sinds een weekje of 2. 🥰🥰 haar harnas mocht in november eindelijk uit 🥳🥳🥳. Waarna ze snel kroop en recht stond en stapjes begon te zetten.
Enkel het slapen ‘s nachts is hier een hele opgave al sinds september wil ze niet meer in haar eigen bedje slapen ‘s nachts of ze kruist alles samen. Ook geen enkel idee hoe we dit terug in orde krijgen. Na een half uur krijsen en opstaan in haar bed leggen we ze dan maar tussen ons en slaapt ze gerus 10 uur aan 1 stuk zonder wakker te worden. Maar alleen is het dus een ramp. Moest er nog iemand mee lezen en tips hebben deze zijn meer dan welkom. Aangezien het echt geen veilige situatie is in mijn ogen.
Groetjes
Hey Dittyke, kan me niet eens herinneren wanneer ik nog iets gepost heb haha!

Hier hebben we verleden weekend onze (niet meer zo) baby boy zijn 1ste verjaardag gevierd! Toch een speciale dag hé! Stappen is hier nog niet aan de orde, hij trekt zich wel recht en kan zo blijven staan en doet er meestal nog een klein dansje bij :lol:

Hij is wel al on-ge-loo-fe-lijk veel ziek geweest, bijna altijd een (dubbele) oorontsteking. Snotneus en gebarsten trommelvlies zijn hier dagelijkse kost, helaas :cry: We hebben pas eind deze maand een afspraak bij de NKO specialist, mss eens horen of buisjes een oplossing kunnen bieden. Ik heb het gehad met de winter en alle virussen en bacteriën!

Slapen gaat over het algemeen goed, buiten als hij ziek is dan kruipt hij het liefst tegen mij aan en mocht hij kunnen hij zou onder mijn huid kruipen hihi
Ik ben persoonlijk niet de grootste voorstander van het laten huilen, ik ga er van uit dat een kindje dat doet vanuit een behoefte. Kan misschien helpen om eens te rade te gaan bij een slaapcoach? Ik volg eentje op Insta en vind haar echt inspirerend: lune_littledreamers. Je gevoel volgen, dat is het beste advies dat ik opgepikt heb ;)

Wat eten jullie kindjes op dit moment zoal? Groente en fruit lukt goed maar een boterham ofzo ligt meer over de grond verspreid dan dat er in z'n mond verdwijnt haha :mrgreen:
2021: IUI 1-2 (x)
02/22: IVF 1 OHSS & freeze-all - 1 cryo
05/22: IVF 1.1 tp cryo 23/5 - bn 3/6 pos
Baby boy geboren 27/01/23 💙

Dittyke
Berichten: 186
Lid geworden op: 21 september 2021, 15:22

Re: Uitgerekend februari-maart 2023

Bericht door Dittyke » 1 februari 2024, 22:49

Bedankt voor jullie reacties ivm het slapen. Die slaapcoach is mss wel een goed idee. K&G heb ik al 2 maal gecontacteerd ze gaan me terugbellen maar tot op heden nog steeds niets gehoord 🙄.
Wat het eten betreft hier gaan groente en fruitpapjes met moeite er in alle andere dingen gaan dan wel weer goed 😂. Boterhammen gaat hier vrij goed ook kipfilet is hier een graag gezien hapje tijdens de middag. De moeten hier vanalles bij haar zetten om haar bezig te houden tijdens het eten van het groente en fruithapje dan lukt het gelukkig wel.
😂 een hele opgave soms. En broccoli is hier helemaal een ramp, 1 hap en dan weigert ze dit. Al een aantal keren geprobeerd.
Start mmm 09/2019
3 icsi rondes- 5tp-1 Mk 7wk
Overstap Jette
Icsi 4- 8 cryo's
Tp cryo 1-❌
Tp cryo 2-10/06-baby girl 16/02🥰🥰🥰🥰

Margootje
Berichten: 250
Lid geworden op: 17 oktober 2021, 21:17

Re: Uitgerekend februari-maart 2023

Bericht door Margootje » 16 februari 2024, 7:40

Hey dames! Ik volg het forum met 1 oog; schrijven kom ik niet echt toe maar nu is het kindje pingu aan het zien en haar flesje aan het drinken in een relax dus heb even de handen vrij!

Zo leuk om van jullie te horen!

Dittyke dat is goed nieuws van het harnasje, toch een bevrijding voor de kleine meid en dat ze dan ineens wist dat doen met al die bewegingsvrijheid zeg, knap!
Ik ben zoals Liesjeb ook geen voorstander van laten huilen, of toch niet per se. Ik zal ze altijd pakken behalve als het echt even niet gaat. Maar ja als jullie zelf beter en geruster gaan slapen zonder haar ertussen dan is het wel aangewezen dat er iets gebeurt.

Gefeliciteerd aan de jarige Noah, Liesje! Wat gaat het snel hè! Ik hoop dat jullie dan snel duidelijkheid krijgen en Babyboy geholpen kan worden och arme, dat moet toch pijn doen, de hele tijd die pijn in je oren!

Hier was ik enkele weken geleden gefrustreerd door mijn baby die echt niet bewoog, in alles afhankelijk was van mij, constant gepakt moest worden en geen initiatief vertoonde. Op enkele weken tijd is ze echter enorm geëvolueerd, begint eindelijk te kruipen, super beweeglijk en blij en geïnteresseerd, doosjes leeghalen en weer vullen, het is nu geen kwestie meer van entertainen maar van haar in het oog houden en het is echt een last van m’n schouders en zo leuk om te zien.

Ik denk met zoveel plezier en een beetje gemis terug aan de baby baby tijd. Maar dit is toch ook leuk, de ontluikende peuter die de wereld nu echt wel gaat verkennen!
40 j. (B)AM met gekende donor
IUI 1-3 (Herfst '21): x
Hysteroscopie: vaststelling cervicale stenose
ICSI1 (Lente '22): 18 rijp > 12 bevrucht > OHSS & freeze-all van 2 cryo's
Zomer '22: In verwachting

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten