Uitgerekend februari-maart 2023

Plaats reactie
diffusiongirl
Berichten: 94
Lid geworden op: 2 februari 2022, 12:45

Re: Uitgerekend februari-maart 2023

Bericht door diffusiongirl » 5 oktober 2022, 21:39

Ik hoop dat je toch wat rust hebt kunnen vinden. Ik ben zeker dat als er nog iets van onzekerheid was bij de artsen of het verplegend personeel dat ze nog verdere stappen hadden ondernomen. Zoals Mich zegt, met de monitor kan je het hartje goed opvolgen. Maar ik snap dat een echo misschien nog geruststellender kan voelen omdat je zelf visueel kan zien dat je baby daar zit en ok is 😊
- 05/21: start kinderwens
- 04/22 : onderzoeken, geen reden voor uitblijven zwangerschap gevonden
- 05/22: IUI-1 --> zwanger! uitgerekend voor 21/02/2023

Dittyke
Berichten: 186
Lid geworden op: 21 september 2021, 15:22

Re: Uitgerekend februari-maart 2023

Bericht door Dittyke » 5 oktober 2022, 21:49

Ik probeer rust te vinden. Ik had letterlijk vandaag net een afspraak gemaakt om morgen voor de eerste keer langs te gaan bij de vroedvrouw. Dus ik hoop dat als ik daar morgen langs geweest ben dat ik in de toekomst wat meer bij hun terecht kan indien ik onzeker of twijfels heb.
Had dit waarschijnlijk al veel eerder moeten doen.
Ik hoop allesinds dat Ik daar morgen ook wat kan uitleggen van waar mijn ongerustheid van daan komt en dat ze mij hier misschien in kunnen helpen. πŸ€žπŸ€žπŸ€
Start mmm 09/2019
3 icsi rondes- 5tp-1 Mk 7wk
Overstap Jette
Icsi 4- 8 cryo's
Tp cryo 1-❌
Tp cryo 2-10/06-baby girl 16/02πŸ₯°πŸ₯°πŸ₯°πŸ₯°

Liesjeb
Berichten: 279
Lid geworden op: 13 september 2021, 15:02

Re: Uitgerekend februari-maart 2023

Bericht door Liesjeb » 6 oktober 2022, 12:18

Hey Dittyke, hoe gaat het vandaag? Hopelijk heb je wat zekerheid en rust kunnen vinden!
2021: IUI 1-2 (x)
02/22: IVF 1 OHSS & freeze-all - 1 cryo
05/22: IVF 1.1 tp cryo 23/5 - bn 3/6 pos
Baby boy geboren 27/01/23 πŸ’™

Dittyke
Berichten: 186
Lid geworden op: 21 september 2021, 15:22

Re: Uitgerekend februari-maart 2023

Bericht door Dittyke » 6 oktober 2022, 12:40

Straks een eerste afspraak bij de vroedvrouw dus hopelijk willen ze het hartje vandaag nog eens laten horen.
Dus hopelijk ben ik straks idd volledig gerustgesteld.
Heb allesinds wel al goed geslapen afgelopen nacht.
πŸ€žπŸ€πŸ€žπŸ€
Start mmm 09/2019
3 icsi rondes- 5tp-1 Mk 7wk
Overstap Jette
Icsi 4- 8 cryo's
Tp cryo 1-❌
Tp cryo 2-10/06-baby girl 16/02πŸ₯°πŸ₯°πŸ₯°πŸ₯°

Ada
Berichten: 179
Lid geworden op: 5 juni 2021, 15:55

Re: Uitgerekend februari-maart 2023

Bericht door Ada » 6 oktober 2022, 13:13

Dittyke schreef: ↑
5 oktober 2022, 21:49
Ik probeer rust te vinden. Ik had letterlijk vandaag net een afspraak gemaakt om morgen voor de eerste keer langs te gaan bij de vroedvrouw. Dus ik hoop dat als ik daar morgen langs geweest ben dat ik in de toekomst wat meer bij hun terecht kan indien ik onzeker of twijfels heb.
Had dit waarschijnlijk al veel eerder moeten doen.
Ik hoop allesinds dat Ik daar morgen ook wat kan uitleggen van waar mijn ongerustheid van daan komt en dat ze mij hier misschien in kunnen helpen. πŸ€žπŸ€žπŸ€
Voor die onzekerheid en angsten na een ferti-traject heb ik zooooveel gehad aan mijn vroedvrouwen. En ik mocht Γ‘ltijd bellen als ik het hartje nog eens wilde horen. Ik duim dat je er een goede klik mee hebt!
2019 4x iui ❌
2020 1x iui, 2x icsi ❌ ---- icsi 3 - πŸ’™
2022 start brusje - fet 1-3 ❌
Nov 22 icsi 4 - biochemische zws
Feb 23 icsi 5 - 1 verse tp - stilgeboren na 37w
Maart 24 start brusje - nog 2 ❄️

diffusiongirl
Berichten: 94
Lid geworden op: 2 februari 2022, 12:45

Re: Uitgerekend februari-maart 2023

Bericht door diffusiongirl » 11 oktober 2022, 8:29

Hoi hoi, gisteren hadden wij de 20-weken echo van ons dochtertje. Ze was letterlijk helemaal in een bolletje gedraaid (voetjes nog net niet in haar mond) met haar kontje naar de buitenwereld gericht, zich verstoppend achter de placenta die vooraan rechts ligt. Grappig zicht! Niet super handig voor de gynaecologe waarschijnlijk.

We zijn heel opgelucht, best wel wat zenuwen voor deze echo bij mijn partner. Ze bleef echt eeuwig turen naar dat kloppend hartje! Maar het verdikt was: alles ziet er goed uit!

Ik vertelde haar dat we een zelfstandige vroedvrouwenbevalling wouden en hierop antwoordde ze dat we dan ook gerust wat afspraken met haar kunnen annuleren omdat dubbele controles wat overbodig zijn/een kost voor de maatschappij. Ik wou dat eigenlijk zelf liever niet omdat wat meer controles me een gevoel van... controle geven :-p Eerstvolgende aanbevolen controle zou pas op 32 weken zijn, wat nog 11 (!!!) weken ver is. Bij de vroedvrouw zijn er geen echo's en zo een echo vind ik echt heel fijn, om ze eens in actie te zien en om te zien dat ze toch goed groeit.

Gaan jullie sowieso ook elke 4 weken naar de gynaecoloog? Of zijn er hier dames die zich grotendeels door de vroedvrouw laten opvolgen?
- 05/21: start kinderwens
- 04/22 : onderzoeken, geen reden voor uitblijven zwangerschap gevonden
- 05/22: IUI-1 --> zwanger! uitgerekend voor 21/02/2023

Liesjeb
Berichten: 279
Lid geworden op: 13 september 2021, 15:02

Re: Uitgerekend februari-maart 2023

Bericht door Liesjeb » 11 oktober 2022, 11:32

Hoi diffusiongirl! Wat een opluchting he als je te horen krijgt dat alles goed zit! ;) Wij doen de tussentijdse opvolging gewoon via de vroedvrouw. Ze komt aan huis en je krijgt elke keer het hartje te horen. Heel gemakkelijk en dat stelt ook altijd gerust. Je echo zag er helemaal goed uit dus ik denk dat je ook gewoon zeker mag zijn dat alles ook gewoon goed blijft evolueren!

Wij hebben trouwens een 3D pretecho geboekt, tussen de 20wkn en 32wkn echo. Misschien is dat iets om de tijd te overbruggen? :mrgreen:
2021: IUI 1-2 (x)
02/22: IVF 1 OHSS & freeze-all - 1 cryo
05/22: IVF 1.1 tp cryo 23/5 - bn 3/6 pos
Baby boy geboren 27/01/23 πŸ’™

diffusiongirl
Berichten: 94
Lid geworden op: 2 februari 2022, 12:45

Re: Uitgerekend februari-maart 2023

Bericht door diffusiongirl » 11 oktober 2022, 13:24

Woon jij in Nederland? Ik zie niet echt veel mogelijkheden voor pretecho's in Gent. Zou op zich wel leuk zijn om een 3D echo te doen :-D Ik heb alleen schrik dat ze zich niet goed zal laten fotograferen aangezien ze zich graag verstopt achter de placenta...

Ik wacht even de eerste afspraak met onze vroedvrouw af vooraleer ik de toekomstige doktersafspraken annuleer. Waarschijnlijk kan ze mij goed op mijn gemak stellen en dat lijkt me misschien beter dan al die echo's waar ik toch steeds me zit blind te staren op afmetingen die voor- of achterlopen op de uitgerekende datum en waar ik me dan zorgen over maak.
Liesjeb schreef: ↑
11 oktober 2022, 11:32
Hoi diffusiongirl! Wat een opluchting he als je te horen krijgt dat alles goed zit! ;) Wij doen de tussentijdse opvolging gewoon via de vroedvrouw. Ze komt aan huis en je krijgt elke keer het hartje te horen. Heel gemakkelijk en dat stelt ook altijd gerust. Je echo zag er helemaal goed uit dus ik denk dat je ook gewoon zeker mag zijn dat alles ook gewoon goed blijft evolueren!

Wij hebben trouwens een 3D pretecho geboekt, tussen de 20wkn en 32wkn echo. Misschien is dat iets om de tijd te overbruggen? :mrgreen:
- 05/21: start kinderwens
- 04/22 : onderzoeken, geen reden voor uitblijven zwangerschap gevonden
- 05/22: IUI-1 --> zwanger! uitgerekend voor 21/02/2023

Hoop88
Berichten: 338
Lid geworden op: 23 januari 2020, 9:03

Re: Uitgerekend februari-maart 2023

Bericht door Hoop88 » 11 oktober 2022, 16:57

Supernieuws! Hier morgen 20 weken maar pas volgende week vrijdag de 20weken echo. Ik heb mijn zelfst vroedvrouw nog niet gezien maar ik ben er precies ook minder mee bezig. Veel bezig met opvolging van ons 1e zoontje. Dat zorgt zeker voor afleiding.
Hallelujah wat ben ik al zwaar en nog maar in de helft. Veel zwaarder of de 1e keer.
Zo blij met een poetsvrouw in huis. Heb echt soms al niet heel energie meer.
Ik vind er weer niet veel meer aan, buiten het gesjot van de baby en het feit dat ik een jaar thuis ben (soc sector).
Zijn jullie gevaccineerd vr covid? Ik mijn griepvaccin gezet en morgen de covid. Hopelijk ben ik er niet ziek van.
Hoe is het nog met de andere mama's?
Maart'22: start brusje. Tp cryo. Zwanger en miskraam
Juni'22: icsi 2: 1 verse tp en 1 cryo. Tp 15/06 - Zwanger

Dittyke
Berichten: 186
Lid geworden op: 21 september 2021, 15:22

Re: Uitgerekend februari-maart 2023

Bericht door Dittyke » 11 oktober 2022, 18:07

Hier ook volgende week de 20 weken echo. Hopelijk is dan alles ok. Had vorige week een pretecho laten maken en ons meisje woog 271 gr. Wat ik precies weinig vind voor 19 w 4 dagen, maar ik ben nog nooit zo ver geraakt dus weet ook niet wat ze zouden moeten wegen met die termijn. Ik voel ze wel ondertussen al meer dan een een weekje eindelijk bewegen. Dus hier nog even verder afwachten naar die belangrijke echo. πŸ€žπŸ€žπŸ€πŸ€πŸ€πŸ€
Start mmm 09/2019
3 icsi rondes- 5tp-1 Mk 7wk
Overstap Jette
Icsi 4- 8 cryo's
Tp cryo 1-❌
Tp cryo 2-10/06-baby girl 16/02πŸ₯°πŸ₯°πŸ₯°πŸ₯°

diffusiongirl
Berichten: 94
Lid geworden op: 2 februari 2022, 12:45

Re: Uitgerekend februari-maart 2023

Bericht door diffusiongirl » 13 oktober 2022, 9:02

@Hoop88: ik heb mijn covid vaccinatie 2 weken geleden gehad. Ik was daar een dagje enorm moe van, maar ook niet meer dan dat. Nuja, was dat het vaccin of gewoon een vermoeide dag? Geen idee :-p Griepvaccin komt pas volgende maar hier.

Ik vind het heel moeilijk om geen chocolade te eten. Elke avond neem ik me voor om de dag erna te minderen, omdat ik me zo schuldig voel over al dat suiker dat dan naar de baby gaat. En elke dag faal ik weer. De kilo's vliegen er hier ook aan: 21 weken en +7kg. Ik vind het moeilijk om daar niet te veel mee bezig te zijn. Ik probeer vooral te letten op gezond eten tussen het snoepen door :-p

@Dittyke; ik snap je ongerustheid over dat gewicht, maar ik heb de indruk dat mijn arts zich echt nooit zorgen maakt als bepaalde metingen onder of boven het gemiddelde zitten. Ik denk dat daar zooooo veel meetfout op zit. Een collega vertelde gisteren dat het hoofdje onder percentiel 5 zat bij haar en dat die met een heel normaal hoofd geboren is. Het hangt ook zo veel af van hoe de baby's liggen in de buik om daar een goede meting van te hebben. Ik staar mij er zelf ook soms blind op maar ik ben er echt van overtuigd dat alles prima is! Succes met het wachten!
- 05/21: start kinderwens
- 04/22 : onderzoeken, geen reden voor uitblijven zwangerschap gevonden
- 05/22: IUI-1 --> zwanger! uitgerekend voor 21/02/2023

Ada
Berichten: 179
Lid geworden op: 5 juni 2021, 15:55

Re: Uitgerekend februari-maart 2023

Bericht door Ada » 14 oktober 2022, 11:43

diffusiongirl schreef: ↑
13 oktober 2022, 9:02
@Hoop88: ik heb mijn covid vaccinatie 2 weken geleden gehad. Ik was daar een dagje enorm moe van, maar ook niet meer dan dat. Nuja, was dat het vaccin of gewoon een vermoeide dag? Geen idee :-p Griepvaccin komt pas volgende maar hier.

Ik vind het heel moeilijk om geen chocolade te eten. Elke avond neem ik me voor om de dag erna te minderen, omdat ik me zo schuldig voel over al dat suiker dat dan naar de baby gaat. En elke dag faal ik weer. De kilo's vliegen er hier ook aan: 21 weken en +7kg. Ik vind het moeilijk om daar niet te veel mee bezig te zijn. Ik probeer vooral te letten op gezond eten tussen het snoepen door :-p

@Dittyke; ik snap je ongerustheid over dat gewicht, maar ik heb de indruk dat mijn arts zich echt nooit zorgen maakt als bepaalde metingen onder of boven het gemiddelde zitten. Ik denk dat daar zooooo veel meetfout op zit. Een collega vertelde gisteren dat het hoofdje onder percentiel 5 zat bij haar en dat die met een heel normaal hoofd geboren is. Het hangt ook zo veel af van hoe de baby's liggen in de buik om daar een goede meting van te hebben. Ik staar mij er zelf ook soms blind op maar ik ben er echt van overtuigd dat alles prima is! Succes met het wachten!
Tenzij je zwangerschapsdiabetes hebt (wat nu nog te vroeg is) regelt je lichaam dat wel hoor met die suiker. Jouw lichaam maakt insuline en zorgt ervoor dat je bloedsuiker min of meer stabiel blijft (schommelt uiteraard maar niet op een ongezonde manier voor je baby).
Je hoeft je niet schuldig te voelen tov je kindje.

Geen chocolade eten is ook niet nodig, dus als je dat altijd als falen bekijkt ben je ook zo streng voor jezelf!
2019 4x iui ❌
2020 1x iui, 2x icsi ❌ ---- icsi 3 - πŸ’™
2022 start brusje - fet 1-3 ❌
Nov 22 icsi 4 - biochemische zws
Feb 23 icsi 5 - 1 verse tp - stilgeboren na 37w
Maart 24 start brusje - nog 2 ❄️

Dittyke
Berichten: 186
Lid geworden op: 21 september 2021, 15:22

Re: Uitgerekend februari-maart 2023

Bericht door Dittyke » 17 oktober 2022, 16:09

Hier vandaag nog eens met de Doppler geluisterd en nu is de hartslag weer hetzelfde als 2 weken geleden.
Alleen lijk ik me hier alleen zorgen om te maken en voor de rest niemand. Volgens de gynaecoloog kan dit perfect normaal zijn. Gelukkig wil de vroedvrouw vanavond even langs komen om naar de hartslag te luisteren.
Mijn 20 weken echo is natuurlijk ook pas op het einde van de week gepland. Hierdoor nog een extra paar dagen op mijn ongemak zijn en bang afwachten of ze misschien iets gaan zien op die echo. πŸ˜’πŸ€πŸ€πŸ€žπŸ€ž
Start mmm 09/2019
3 icsi rondes- 5tp-1 Mk 7wk
Overstap Jette
Icsi 4- 8 cryo's
Tp cryo 1-❌
Tp cryo 2-10/06-baby girl 16/02πŸ₯°πŸ₯°πŸ₯°πŸ₯°

Bird
Berichten: 26
Lid geworden op: 15 april 2022, 9:08

Re: Uitgerekend februari-maart 2023

Bericht door Bird » 18 oktober 2022, 8:18

@dittyke Na zo’n traject blijf je altijd maar slecht nieuws verwachten hΓ¨. Gelukkig kunnen we altijd terecht bij een vroedvrouw tussendoor :wink: ik duim mee voor een goeie echo πŸ€

Zijn er mensen die tips hebben tegen slapeloosheid? Ik slaap nauwelijks nog vast en wordt vaak wakker voor een uur of langer. Soms door nachtmerries, soms gewoon zonder aanleiding. We zijn nog maar 18 weken ver en ik zou zo graag nog wat rust hebben voor de fysieke ongemakken mijn slaap verstoren.

Morgen start ik met kinΓ© om bekkeninstabiliteit te behandelen. Op drukke dagen heb ik hier ongelofelijk last van.

Liesjeb
Berichten: 279
Lid geworden op: 13 september 2021, 15:02

Re: Uitgerekend februari-maart 2023

Bericht door Liesjeb » 18 oktober 2022, 11:19

Dittyke schreef: ↑
17 oktober 2022, 16:09
Hier vandaag nog eens met de Doppler geluisterd en nu is de hartslag weer hetzelfde als 2 weken geleden.
Alleen lijk ik me hier alleen zorgen om te maken en voor de rest niemand. Volgens de gynaecoloog kan dit perfect normaal zijn. Gelukkig wil de vroedvrouw vanavond even langs komen om naar de hartslag te luisteren.
Mijn 20 weken echo is natuurlijk ook pas op het einde van de week gepland. Hierdoor nog een extra paar dagen op mijn ongemak zijn en bang afwachten of ze misschien iets gaan zien op die echo. πŸ˜’πŸ€πŸ€πŸ€žπŸ€ž
Hoe was je afspraak met de vroedvrouw? Was alles in orde en heeft ze je wat kunnen geruststellen?
Misschien een gek idee, maar zou het aan je doppler zelf kunnen liggen?
2021: IUI 1-2 (x)
02/22: IVF 1 OHSS & freeze-all - 1 cryo
05/22: IVF 1.1 tp cryo 23/5 - bn 3/6 pos
Baby boy geboren 27/01/23 πŸ’™

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 19 gasten