Uitgerekend februari-maart 2023

Plaats reactie
Liesjeb
Berichten: 279
Lid geworden op: 13 september 2021, 15:02

Re: Uitgerekend februari-maart 2023

Bericht door Liesjeb » 2 december 2022, 15:00

Dittyke schreef:
2 december 2022, 13:10
De 2de test ziet er goed uit, gelukkig nergens boven de waardes. Raar toch hoe dat kan . Nu maar hopen dat alles goed blijft gaan. 🤞🍀🤞🍀
Goed nieuws! Zo zie je maar dat die eerste korte test echt een momentopname is ;)
2021: IUI 1-2 (x)
02/22: IVF 1 OHSS & freeze-all - 1 cryo
05/22: IVF 1.1 tp cryo 23/5 - bn 3/6 pos
Baby boy geboren 27/01/23 💙

Bird
Berichten: 26
Lid geworden op: 15 april 2022, 9:08

Re: Uitgerekend februari-maart 2023

Bericht door Bird » 11 december 2022, 11:27

Oef! Hier is de suikertest ook goed, laat de feestdagen maar komen 🥳🥳🥳
En alle kindjes hebben ook de grens van levensvatbaarheid bereikt als ik mij niet vergis, dus dat wordt extra genieten van het eindejaar ☺️

Liesjeb
Berichten: 279
Lid geworden op: 13 september 2021, 15:02

Re: Uitgerekend februari-maart 2023

Bericht door Liesjeb » 12 december 2022, 11:29

JFB17 schreef:
4 november 2022, 15:03
Hello ladies,

Leuk om de vorderingen van iedereen te lezen! Ondertussen al iedereen over de helft, wat een mijlpaal!

Hier ondertussen iets meer dan 33 weken. Keizersnede staat gepland op 14/12 gezien dwarsligging. Mag er snel zijn want de ongemakken begin toch wel wat door te wegen. Door de dwarsligging voel ik letterlijk overal handjes en voetjes :lol:

Nog heel veel succes aan iedereen!!
Hoi JFB17, moest gisteren aan je denken, had in het achterhood dat er ergens mid december een baby'tje van dit groepje geboren zou worden, spannend! Zie nu dat je ks binnen 2 daagjes gepland staat. Hoe gaat het ondertussen met je? Ben stiekem wel jaloers dat je je kleintje al snel mag ontmoeten ;)
2021: IUI 1-2 (x)
02/22: IVF 1 OHSS & freeze-all - 1 cryo
05/22: IVF 1.1 tp cryo 23/5 - bn 3/6 pos
Baby boy geboren 27/01/23 💙

JFB17
Berichten: 122
Lid geworden op: 12 september 2020, 12:55

Re: Uitgerekend februari-maart 2023

Bericht door JFB17 » 12 december 2022, 15:58

Liesjeb schreef:
12 december 2022, 11:29
JFB17 schreef:
4 november 2022, 15:03
Hello ladies,

Leuk om de vorderingen van iedereen te lezen! Ondertussen al iedereen over de helft, wat een mijlpaal!

Hier ondertussen iets meer dan 33 weken. Keizersnede staat gepland op 14/12 gezien dwarsligging. Mag er snel zijn want de ongemakken begin toch wel wat door te wegen. Door de dwarsligging voel ik letterlijk overal handjes en voetjes :lol:

Nog heel veel succes aan iedereen!!
Hoi JFB17, moest gisteren aan je denken, had in het achterhood dat er ergens mid december een baby'tje van dit groepje geboren zou worden, spannend! Zie nu dat je ks binnen 2 daagjes gepland staat. Hoe gaat het ondertussen met je? Ben stiekem wel jaloers dat je je kleintje al snel mag ontmoeten ;)
Hey Liesje,

Deze ochtend om 10u09 is onze dochter Emma geboren! Het kon niet meer wachten tot 14/12 aangezien ik er last minute nog een zwangerschapsvergiftiging had bijgekregen. Gisterenavond toch maar naar ziekenhuis gegaan wegens torenhoge bloeddruk en de testen daar gaven duidelijk aan dat het 5 voor 12 was. Baby was de laatste week ook minder gegroeid dus geboren als een lichtgewichtje maar gelukkig alles in orde!

Wees dus allen zeer waakzaam op symptomen hè (zonder jullie schrik te willen aanjagen) :wink:
2014: Freeze eicellen Jette (borstkanker)
2018: kinderwens
14/09/2020: dochter geboren! (ICSI Jette)
06/2021: opstart baby 2
06/2021: 5 embryo's
06/2021-12/2021: 2 bioch zw + 1 MA
02/2022: 6 embryo’s
04/2022: tp 6 zwanger

Margootje
Berichten: 250
Lid geworden op: 17 oktober 2021, 21:17

Re: Uitgerekend februari-maart 2023

Bericht door Margootje » 12 december 2022, 22:32

Liesjeb schreef:
30 november 2022, 15:22
volgens de metingen ligt baby boy al 2wkn voor op de groei. Ik kijk nu opeens een pak minder uit naar de bevalling... :roll:
😬 hoop dat die flinke jongen zijn mamaatje zal sparen!
Voelde je hem dan totaal niet? En hoe kwam dat dan? Was het positioneel?
Ik voel de baby soms ook nauwelijks, er kan dan een nacht een dag en een nacht gepasseerd zijn en ik voel enkel fladderen. Net als ik me dan ongerust maakt geeft ze een trapje.
Ik denk dat het bij mij door de voorliggende placenta komt en door haar ligging, dat ik haar onregelmatig voel. Sinds vanmiddag voel ik haar eindelijk weer, maar krijg er kop noch staart aan hoe ze nou ligt op basis van haar kleine spartelingetjes.
Liesjeb schreef:
30 november 2022, 15:22
Ben ondertussen al begonnen met wassen van de eerste dekentje en kleertjes. Wat een werk! Moet ook nog een afspraak maken voor een geboortelijstje. Misschien wat laat maar denk dat we er vooral spullen gaan opzetten voor binnen een paar maanden of later zelfs. Ik heb me al sufgezocht op tweedehans.be en onze hele uitzet is zo goed als compleet.
Damn ik loop echt achter. Ik zag een mooie babybay cododo op 2dehands aan een mooie prijs maar hij is helaas al weg. Ik werk in de bouw dus binnenkort eindelijk twee weken verlof en dan zal ik alles in orde brengen.
Liesjeb schreef:
30 november 2022, 15:22
@Margootje, ik lig altijd dubbel van het lachen bij jouw comments :lol:
Ik word ook altijd blij van jou te lezen Liesje ! Jij bent idd nu ook echt aan het aftellen begonnen, nog twee maandjes!
Liesjeb schreef:
30 november 2022, 15:22
Oh ja, hoe vallen de harde buiken mee bij jullie?
Heb die niet!
@Dittyke waw chance met die suikerwaarden. Toen ik je eerste waarde las dacht ik wow das hoog, maar was dan toch gelukkig ok met de lange test. Hier ook ok, ik had zelfs een daling van de bloedwaarden tegenover de vingerprik beginwaarde van de teststrip, was alsof ik nooit geen sprite drankje gedronken had. Vreemd.

@bird oh ik ben zo jaloers dat jij kleertjes kan maken voor je kindje! Dat zou ik ook zo graag kunnen! En zelf het kaartje maken wowwww…

@diffusiongirl hoe loopt het met het dieet, valt het mee? Ik hoop dat jij ondertussen een goede vervang snack gevonden hebt, buiten pindanootjes. Wat goed dat je de hele uitzet al hebt verzameld. Lijkt me fijn om zo op een “ontspannen” manier de laatste maanden in te gaan.

@mich, bedankt weer voor je common sense berichtje ivm rugslapen, ik heb na het lezen van je bericht toen een paar dagen extra goed geslapen, lekker op m’n rug, de klok rond.

Nu met de kou is dat wel weer gedaan, ik slaap in een 1p bed en heb drie poezen die zich comfortabel rond me leggen, hun achterwerk tegen me aanvleien alsof er niet zoiets bestaat als toxoplasmose, om samen een warm nestje te vormen. Ik lig dus behoorlijk krom en ongemakkelijk.
Bovendien word ik ook vaak wakker omdat ik dan wat ongerust wordt omdat ik geen ”leven” voel (niet ongerust genoeg om te panikeren echter). Heb nu wel een twijfelaar gekocht en het plan is om daar een Cosleeper naast te zetten (en de poezen buiten te houden). Morgen echo bij de gyn. Die heerlijk proactieve vent heeft me trouwens een brief geschreven met daarin een voorschrift voor vitamine D omdat hij gezien had dat ik een tekort daaraan had!

Last but not least
Welkom Emma!
De ijsprinses! ❄️ 🌞 💫
Proficiat JFB17!!! Wat goed dat alles is goedgekomen na zo een week.
Ik wens je een voorspoedig herstel en heeeeeel veel vreugd. En heerlijk met het gezinnetje de kerstdagen door.
40 j. (B)AM met gekende donor
IUI 1-3 (Herfst '21): x
Hysteroscopie: vaststelling cervicale stenose
ICSI1 (Lente '22): 18 rijp > 12 bevrucht > OHSS & freeze-all van 2 cryo's
Zomer '22: In verwachting

Liesjeb
Berichten: 279
Lid geworden op: 13 september 2021, 15:02

Re: Uitgerekend februari-maart 2023

Bericht door Liesjeb » 13 december 2022, 14:59

JFB17 schreef:
12 december 2022, 15:58
Hey Liesje,

Deze ochtend om 10u09 is onze dochter Emma geboren! Het kon niet meer wachten tot 14/12 aangezien ik er last minute nog een zwangerschapsvergiftiging had bijgekregen. Gisterenavond toch maar naar ziekenhuis gegaan wegens torenhoge bloeddruk en de testen daar gaven duidelijk aan dat het 5 voor 12 was. Baby was de laatste week ook minder gegroeid dus geboren als een lichtgewichtje maar gelukkig alles in orde!

Wees dus allen zeer waakzaam op symptomen hè (zonder jullie schrik te willen aanjagen) :wink:
Ooohhhh proficiat!!! Welkom kleine Emma! Hopelijk stellen jullie beide het goed? Ik wens jullie alle geluk en genot samen en uiteraard een snelle recovery voor jou!

Op hoeveel weken ben je uiteindelijk bevallen?
2021: IUI 1-2 (x)
02/22: IVF 1 OHSS & freeze-all - 1 cryo
05/22: IVF 1.1 tp cryo 23/5 - bn 3/6 pos
Baby boy geboren 27/01/23 💙

Liesjeb
Berichten: 279
Lid geworden op: 13 september 2021, 15:02

Re: Uitgerekend februari-maart 2023

Bericht door Liesjeb » 13 december 2022, 15:31

Ik mocht gisteren baby boy nog eens van dichtbij zien! We hadden onze termijnecho op 31+4 weken en er ligt er nog steeds eentje voor op de curve met 1,9kg, nu al... HELP :shock: Maar hij deed het heel goed en lag al met z'n hoofdje naar beneden, dus zal wss ook zo blijven. Ik wacht alleszins niet tot 40 weken om hem een uitzettingsbevel te geven! :lol:

Slapen is tegenwoordig geen evidentie meer, lig van links naar rechts te woelen en te wroeten om toch weer elke keer op m'n rug wakker te worden (ik ook haha), waardoor mijn blaas op een of andere manier getriggerd wordt en ik zo'n 4'tal nachtelijke escapades naar het toilet mag maken. Ben 's ochtends na m'n wekker dan ook meteen weer klaar voor een dutje!

@Margootje, hahaha met jouw toxoplasmosevrije poezen, lijkt me wel lekker warm!
Ja, dat bewegen is soms toch even zoeken he. Heb ook altijd verstaan dat je met een voorliggende placenta veel minder bewegingen voelt of toch zeker minder intens. Houdt dat trouwens verder risico's of beperkingen in?

Oh ja, heb ook al een datum vastgelegd om te stoppen met werken, 26 januari, wat kijk ik er naar uit!!! Ik heb 2 weekjes voor de geplande datum genomen. Hoe doen jullie dat?
2021: IUI 1-2 (x)
02/22: IVF 1 OHSS & freeze-all - 1 cryo
05/22: IVF 1.1 tp cryo 23/5 - bn 3/6 pos
Baby boy geboren 27/01/23 💙

mich75
Berichten: 3000
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Uitgerekend februari-maart 2023

Bericht door mich75 » 13 december 2022, 18:28

@Liesjeb je moet het zelf wat aanvoelen. Bij mijn eerste zwangerschap voelde ik me prima en is mijn verlof 1 week voor mijn vbd ingegaan. Op de uitgerekende datum heb ik nog laminaat gelegd en ons bed mee verhuisd.

Bij de tweeling moest ik op 35+4 op controle en ging ik de papieren laten invullen, maar de nacht ervoor is plots mijn water gebroken.

De laatste keer heb ik me 2 maanden voor mijn vbd laten thuis zetten. Voordeel is wel dat sinds 2020 je geen verlies van verlof meer hebt als je vroeger stopt met werken.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Margootje
Berichten: 250
Lid geworden op: 17 oktober 2021, 21:17

Re: Uitgerekend februari-maart 2023

Bericht door Margootje » 13 december 2022, 20:42

Liesjeb schreef:
13 december 2022, 15:31
. Ik wacht alleszins niet tot 40 weken om hem een uitzettingsbevel te geven! :lol:
🤣

Heb het daarnet gevraagd aan de gyn, die bevestigde dat het best is te slapen op de zij ivm de druk op de Vena cava maar dat je idd vanzelf wel zou wakker worden als je er eenmaal duizelig van zou worden en het gevaar zou kunnen geven.
Zelf moet ik nooit naar het toilet ‘s nachts, dat geluk heb ik.

Maar moe ben ik ook en ik begrijp dat je twee weken van de moederschapsrust voorafgaand aan de voorziene bevallingsdatum neemt. Zeker als baby boy zo groot al is. Ik overweeg ook om dit te doen, kwestie van fris aan het moederschap te beginnen en dat alles gereed is en het huis aan de kant enzo.
Moet alleen zien dat ik nadien nog genoeg verloven kan opnemen om het te rekken tot de onthaalmoeder beschikbaar is. Ik smijt trouwens al mijne verlof er tegenaan, moederschapsrust, ouderschapsverlof, vakantiedagen, adv dagen etc. Blijf een half jaar thuis als het mag en kan. Mijn leeftijdsgenoten die tien jaar terug kindjes kregen geven me groot gelijk. Het was vroeger (misschien nu nog bij jonge mensen dat weet ik niet) bon ton om heel hard te werken en hardvochtig te zijn en asap terug te gaan werken. Nu weten we meer wat er echt belangrijk is! Gelukkige mama’s maken gelukkige baby’s!

Oh ik ben op de vingers getikt door de gyn ivm m’n gewichtstoename. Blijkbaar kan ik zo nog altijd diabetes ontwikkelen en ook geeft een te grote gewichtstoename het kind meer kans op overgewicht en hart en vaatziektes. Ik heb gehuild op weg naar huis, voel me zo tekort schieten, is door al die drukte op werk en thuis dat ik geen tijd heb om fatsoenlijk te eten en daardoor heel de tijd snoep en junk eet. En er dan nog wat over opschep dat mijn suikertest goed was. Ik heb mijn lesje geleerd en ga ook op het eten letten. Ook heeft het kindje een vreemde ligging. Nog steeds in stuit met een spreidstand van de beentjes en het hoofdje naar achter ofzo, rare dingen, onmogelijk om goed op echo te zien. Hij had een nieuw tv apparaat dat hij nog niet gewend was en tuurde en fronste zo erg dat ik dacht dat er wat scheelde. Maar het was dus het nieuwe toestel in combinatie met de moeilijke positie van het kindje. Dus ik ben wat overstuur naar huis gekeerd. Dan al rijdend in de auto een webinar over bevalling en kraamzorg enzo van de mutualiteit gevolgd waar ik was voor ingeschreven wat allemaal Chinees is voor mij (ben een administratieve ramp) dus ik kwam huilend thuis. De vermoeidheid begint dus hier ook zijn tol te eisen. Maar morgen is een nieuwe dag en ik ga me herpakken.

Een voorliggende placenta is helemaal niet erg! Enkel een laag gelegen placenta/ die over de baarmoeder hals ligt, dat is een
complicatie.

Liefs aan alle mamaatjes 🥰
40 j. (B)AM met gekende donor
IUI 1-3 (Herfst '21): x
Hysteroscopie: vaststelling cervicale stenose
ICSI1 (Lente '22): 18 rijp > 12 bevrucht > OHSS & freeze-all van 2 cryo's
Zomer '22: In verwachting

diffusiongirl
Berichten: 94
Lid geworden op: 2 februari 2022, 12:45

Re: Uitgerekend februari-maart 2023

Bericht door diffusiongirl » 14 december 2022, 13:59

@Dittyke & Bird: goed om te horen dat jullie suikertest goed was! Ik gun jullie een zorgeloze zwangerschap.

@Margootje, mijn waarde was na het drinken van 75gr suiker even hoog als ervoor. Echt… ik snap er eerlijk gezegd niet veel van.
Ik vind het jammer om te horen dat je zo op de vingers getikt bent geweest omwille van je gewichtstoename. Ik begrijp niet waarom ze zo focussen op die kilo’s eerlijk gezegd. Het zegt ZO weinig! Een super kleine en magere vriendin van mij kwam 20kg bij en verloor er 21 na de bevalling. Alsof het al niet moeilijk genoeg is om een baby te groeien in je buik, laat die veroordelingen maar achterwege aub.

Zelf blijf ik de diabetes diagnose moeilijk vinden. Balanceren tussen het serieus nemen en toch ook nog proberen genieten lukt niet altijd even goed! Mijn nieuwe lievelingssnack is het bananen(wortel)brood van Karola’s Kitchen. Daar gaat mijn bloedsuikerspiegel amper van omhoog en ik smeer er een dikke laag pindakaas op :-D

@JFB17: proficiat met jullie Emma! Ik wens jullie al het geluk toe!

@Liesjeb: ik zou me toch proberen niet te veel zorgen te maken over die schattingen. Ik heb echt al zo vaak gehoord hoe ze er soms totaal naast kunnen zitten!

Zelf ga ik 2,5 weken voor de bevalling stoppen met werken. Onze vroedvrouw raadde aan om je desnoods een weekje ziek thuis te laten zetten door je huisarts. Sinds 2020 wordt dit niet langer van je postnataal verlof afgetrokken als het op voorschrift is en ze zei dat huisartsen dit gemakkelijk voorschrijven. Ook al ben je fysiek nog tip top in orde, is het belangrijk dat je je mentaal klaar voelt voor de baby. Dat je tijd hebt om de kleertjes te wassen, het bedje op te maken, te wrijven over je bolle buik en te dromen over de baby. Dat helpt om je cortisol (stress) hormoon laag te houden wat alleen maar bevorderlijk is voor de bevalling!

Ik blijf na de bevalling ook 4,5 maanden thuis, dan neemt mijn vriend een maand ouderschapsverlof en daarna gaan we samen nog even op reis. Zo gaat de baby pas op ruim 5 maanden naar de kinderopvang. Zeker nu met al die doemverhalen ben ik zeer dankbaar dat dit mogelijk is voor ons!

Hier zit ik voorlopig in een fijne fase. Heb enkele weken enorm veel last gehad van mijn onderrug door bekkeninstabiliteit, maar de combinatie van kine en dagelijkse oefeningen heeft me volledig pijnvrij gemaakt (!!!). Echt doorslapen is moeilijk geworden en ik voel dat de energielevels weer aan het dalen zijn. Ik ben dus weer overgeschakeld naar dutjes wanneer het kan en op tijd (tussen 21u en 22u) in bed. Voor de rest ben ik vooral aan het genieten van mijn vrienden zien en mijn dochter voelen bewegen. Volgende week vrijdag de groei echo (dan ben ik 31+3).

Ik wou een intiemere vraag stellen, maar jullie zien maar of jullie hier willen op reageren of niet. Voor zij die een partner hebben: hebben jullie nog seks? Hier staat dat echt op een laag (lees: onbestaand) pitje. Mijn vriend is super lief en knuffelig, maar hij wordt niet opgewonden van een zwangere ik. Hij vindt me vooral super schattig momenteel. Soms heb ik het er wel lastig mee om die kant van sexy vriendin (even) kwijt te zijn.
- 05/21: start kinderwens
- 04/22 : onderzoeken, geen reden voor uitblijven zwangerschap gevonden
- 05/22: IUI-1 --> zwanger! uitgerekend voor 21/02/2023

Dittyke
Berichten: 186
Lid geworden op: 21 september 2021, 15:22

Re: Uitgerekend februari-maart 2023

Bericht door Dittyke » 15 december 2022, 19:47

Hey dames hier net terug van de 29 weken echo en ons meisje loopt wat achter in gewicht. Ik ben nu 29 weken en 3 dagen en ons meisje weegt ongeveer 1169gr. De gynaecoloog maakt haar geen zorgen voorlopig, ook ligt ons meisje nog steeds niet goed, dus hopelijk komt dat nog in orde allemaal of anders zal het een geplande keizersnede worden.
Ook voel ik ons meisje de ene dag wel en de andere dag niet al te veel. Wat me soms nogal eens stress bezorgd. Binnen 4 weken pas opnieuw een echo, dus hopelijk komt ze toch nog goed bij op die 4 weken. 🤞🤞🤞🍀🍀🍀
Start mmm 09/2019
3 icsi rondes- 5tp-1 Mk 7wk
Overstap Jette
Icsi 4- 8 cryo's
Tp cryo 1-❌
Tp cryo 2-10/06-baby girl 16/02🥰🥰🥰🥰

Dittyke
Berichten: 186
Lid geworden op: 21 september 2021, 15:22

Re: Uitgerekend februari-maart 2023

Bericht door Dittyke » 15 december 2022, 19:48

Oh en hier staat dat ook wel op een laag(onbestaand) pitje hoor. Al heeft dat meer met mijn gevoel te maken dan met het zijne. 😬
Start mmm 09/2019
3 icsi rondes- 5tp-1 Mk 7wk
Overstap Jette
Icsi 4- 8 cryo's
Tp cryo 1-❌
Tp cryo 2-10/06-baby girl 16/02🥰🥰🥰🥰

Margootje
Berichten: 250
Lid geworden op: 17 oktober 2021, 21:17

Re: Uitgerekend februari-maart 2023

Bericht door Margootje » 19 december 2022, 12:30

diffusiongirl schreef:
14 december 2022, 13:59
Ik vind het jammer om te horen dat je zo op de vingers getikt bent geweest omwille van je gewichtstoename. Ik begrijp niet waarom ze zo focussen op die kilo’s eerlijk gezegd. Het zegt ZO weinig!
Hey diffusiongirl
Ik maak me zelf inderdaad ook geen zorgen over de extra kilo's die er wel zullen af gaan na de bevalling, maar hij zei dat het dus risico's voor de gezondheid van het kind geeft en dat vond ik het ontnuchterende.
Enfin, de chocolade kan ik niet laten, maar ik drink nu geen cola of iced tea meer en probeer nu ook dagelijks volwaardige maaltijden met groentjes en vlees te nuttigen.
diffusiongirl schreef:
14 december 2022, 13:59
Zelf blijf ik de diabetes diagnose moeilijk vinden. Balanceren tussen het serieus nemen en toch ook nog proberen genieten lukt niet altijd even goed! Mijn nieuwe lievelingssnack is het bananen(wortel)brood van Karola’s Kitchen. Daar gaat mijn bloedsuikerspiegel amper van omhoog en ik smeer er een dikke laag pindakaas op :-D
Zo lang jouw waarden goed zijn is dat een teken dat je goed bezig bent hé!
Mmmm pindakaas met banaan is echt de max, ik ben wat luier wel, gewoon een hap banaan en een klot pindakaas erop :D
Ik lust ook heel graag boterhammetjes met de gemengde notenpasta van monki ( = pasta van amandelen, hazelnoot, zout en anders niets)
diffusiongirl schreef:
14 december 2022, 13:59
Dat je tijd hebt om de kleertjes te wassen, het bedje op te maken, te wrijven over je bolle buik en te dromen over de baby. Dat helpt om je cortisol (stress) hormoon laag te houden wat alleen maar bevorderlijk is voor de bevalling!
Dit vind ik zoooo mooi gezegd <3
diffusiongirl schreef:
14 december 2022, 13:59
Hier zit ik voorlopig in een fijne fase. Heb enkele weken enorm veel last gehad van mijn onderrug door bekkeninstabiliteit, maar de combinatie van kine en dagelijkse oefeningen heeft me volledig pijnvrij gemaakt (!!!).
Wat fijn dat je dit hebt weten aan te pakken.
Ik had even last van een pijnlijke stuit, maar dat is vanzelf weer verdwenen.
Ik heb 's avonds enorm dikke enkels, het ziet er echt uit zoals van die bomma'tjes met saucissenbenen waar je je afvraagt hoe ze erin geslaagd zijn hun dikke voeten in die schoenen te proppen. Als ik pumps draag heb ik echt zo een bult gezwollen voet dat er uit puilt :lol: ik moet wat meer water drinken denk ik.
Nog één naar zwangerschapssymptoom: mijn wondjes genezen niet zo snel. Zou door oestrogeen komen.
Maar wel één leuk zwangerschapssymtoom: geen lichaamsbeharing, zou ook door oestrogeen komen.
diffusiongirl schreef:
14 december 2022, 13:59
hebben jullie nog seks? Hier staat dat echt op een laag (lees: onbestaand) pitje. Mijn vriend is super lief en knuffelig, maar hij wordt niet opgewonden van een zwangere ik. Hij vindt me vooral super schattig momenteel. Soms heb ik het er wel lastig mee om die kant van sexy vriendin (even) kwijt te zijn.
Ik heb geen partner maar wel een FWB, die vond het eerst heel sexy dat ik zwanger was (het idee), maar toen ik een blaasontsteking had was ik wel even afgeknapt, nadien is hij dan nog eens op een ander gegaan en was ik een tijdje vies van hem en was er geen contact, daarna terug maar dan moesten we hem een on-sexy jasje omdoen en dat werkte toch ook niet zo opwindend. En toen hij dan uiteindelijk getest was op ziektes en ik dan weer te vinden was voor sex was mijn buik zo duidelijk dat hij nu degene is die een beetje schrik heeft om mij pijn te doen.
Dus ja, het is wat complex :) Ik vind het wel schattig dat jouw vriend jou schattig vind, maar ik begrijp dat jij je sensueel voelt en dat wilt beleven met je partner.
Het is daarom dat ik, ondanks het parcours, toch aanhoud met mijn FWB, ik wil toch in de mate van het mogelijke sensualiteit en vrouwelijkheid ervaren, ook al is de sex niet zo geweldig meer 😊
Dittyke schreef:
15 december 2022, 19:47
Hey dames hier net terug van de 29 weken echo en ons meisje loopt wat achter in gewicht. Ik ben nu 29 weken en 3 dagen en ons meisje weegt ongeveer 1169gr. De gynaecoloog maakt haar geen zorgen voorlopig, ook ligt ons meisje nog steeds niet goed, dus hopelijk komt dat nog in orde allemaal of anders zal het een geplande keizersnede worden.
Ook voel ik ons meisje de ene dag wel en de andere dag niet al te veel. Wat me soms nogal eens stress bezorgd. Binnen 4 weken pas opnieuw een echo, dus hopelijk komt ze toch nog goed bij op die 4 weken. 🤞🤞🤞🍀🍀🍀
Volgens mij een goed gewicht, de mijne weegt even weinig, is bij meisjes sowieso wat minder hé. En heeft ook z'n voordelen!
De mijne ligt ook nog in stuit en ik voel ze ook op sommige dagen niet (of nauwelijks). Komt goed joh!
40 j. (B)AM met gekende donor
IUI 1-3 (Herfst '21): x
Hysteroscopie: vaststelling cervicale stenose
ICSI1 (Lente '22): 18 rijp > 12 bevrucht > OHSS & freeze-all van 2 cryo's
Zomer '22: In verwachting

Margootje
Berichten: 250
Lid geworden op: 17 oktober 2021, 21:17

Re: Uitgerekend februari-maart 2023

Bericht door Margootje » 21 december 2022, 20:59

Oh zeg
Ik had dus vitamine D tekort zo bleek bij de suikertest.
Gyn had fultivit d3 voorgeschreven 20.000 eenheden per capsule.
Ben ik nu al 6 dagen dagelijks 1 van aan het nemen. Heb dus 120.000 eenheden binnen.
Zie ik nu dat je dit maar eens per week mag nemen.
Ik heb naar het Antigifcentrum gebeld en de telefoniste vreest niet voor mijn gezondheid of die van het kindje, maar ik moet wel stoppen natuurlijk en ze zegt dat ik wellicht nu genoeg heb voor gans de zwangerschap. Op het internet lees ik toch alarmerende berichten, dat het niet ongevaarlijk is voor de baby.
Ben best overstuur.

Ben ook teleurgesteld in de apotheker, dat die dat er niet heeft opgeschreven. Ik ging er van uit dat het iets is dat je dagelijks inneemt, zoals andere vitaminen. Nog nooit gehoord van iets dat je wekelijks moet nemen. 🫤 morgen naar de gyn bellen.
Maar ik wou hier maar al een waarschuwing plaatsen, voor moesten er nog dames zo dom zijn als ik.
40 j. (B)AM met gekende donor
IUI 1-3 (Herfst '21): x
Hysteroscopie: vaststelling cervicale stenose
ICSI1 (Lente '22): 18 rijp > 12 bevrucht > OHSS & freeze-all van 2 cryo's
Zomer '22: In verwachting

diffusiongirl
Berichten: 94
Lid geworden op: 2 februari 2022, 12:45

Re: Uitgerekend februari-maart 2023

Bericht door diffusiongirl » 22 december 2022, 9:01

Maar allez zeg, inderdaad je apotheker moet dat toch zeker opschrijven! Goed dat je het zelf dan toch gezien hebt.

Zelf zou ik ook gewoon ervan uitgaan dat het een dagelijks iets is. Hopelijk kan je vandaag gerustgesteld worden door je gyn!

Bij mij is de gyn niet echt zo on top of things als het gaat over vitamine en mineralenlevels checken. Ik denk niet dat ze al gekeken heeft naar vitamine D en mijn ijzerlevels heb ik zelf gevraagd om te checken omdat ik zo moe was. En dan antwoordde ze "ahja, zo raar, ik heb dat blijkbaar niet nagekeken bij u, ik zal dat vergeten zijn". Euh.. ok dan?

Wij hebben morgen de groeiecho (ben dan 31+4) en ik vind dat elke keer toch weer spannend. Nu vooral: hoe groot gaat ze zijn?! Wordt het een dikkerdje of eerder aan de kleine kant? En hoe ligt ze? Soms heb ik het gevoel dat ze tegen mijn ribben aanschopt, maar op andere momenten dan weer niet. Nuja, ze heeft normaal gezien nog genoeg plaats om te draaien dus misschien ligt die daar nog even te tollen als een zotje :-D



Margootje schreef:
21 december 2022, 20:59
Oh zeg
Ik had dus vitamine D tekort zo bleek bij de suikertest.
Gyn had fultivit d3 voorgeschreven 20.000 eenheden per capsule.
Ben ik nu al 6 dagen dagelijks 1 van aan het nemen. Heb dus 120.000 eenheden binnen.
Zie ik nu dat je dit maar eens per week mag nemen.
Ik heb naar het Antigifcentrum gebeld en de telefoniste vreest niet voor mijn gezondheid of die van het kindje, maar ik moet wel stoppen natuurlijk en ze zegt dat ik wellicht nu genoeg heb voor gans de zwangerschap. Op het internet lees ik toch alarmerende berichten, dat het niet ongevaarlijk is voor de baby.
Ben best overstuur.

Ben ook teleurgesteld in de apotheker, dat die dat er niet heeft opgeschreven. Ik ging er van uit dat het iets is dat je dagelijks inneemt, zoals andere vitaminen. Nog nooit gehoord van iets dat je wekelijks moet nemen. 🫤 morgen naar de gyn bellen.
Maar ik wou hier maar al een waarschuwing plaatsen, voor moesten er nog dames zo dom zijn als ik.
- 05/21: start kinderwens
- 04/22 : onderzoeken, geen reden voor uitblijven zwangerschap gevonden
- 05/22: IUI-1 --> zwanger! uitgerekend voor 21/02/2023

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 76 gasten