Uitgerekend februari-maart 2023

Plaats reactie
Liesjeb
Berichten: 279
Lid geworden op: 13 september 2021, 15:02

Re: Uitgerekend februari-maart 2023

Bericht door Liesjeb » 21 juli 2022, 14:06

Hey Hoop88,
Hopelijk is het niet te erg en verdwijnt dit vervelende symptoom snel van de radar!

Hier voelt alles alsof ik een marathon loop, voel me zoooooo moe 😴 anders niet echt last van misselijkheid maar wel last van m’n maag bij zo ongeveer alles dat ik eet… heb nog altijd wel gevoelige en pijnlijke borsten, vooral ‘s nachts, sommige dagen meer dan andere.
Vandaag 11 weken exact, nog een weekje wachten op onze 12w echo, ben best nerveus 😬

Hopelijk alles goed met de andere ladies!
2021: IUI 1-2 (x)
02/22: IVF 1 OHSS & freeze-all - 1 cryo
05/22: IVF 1.1 tp cryo 23/5 - bn 3/6 pos
Baby boy geboren 27/01/23 💙

Hoop88
Berichten: 338
Lid geworden op: 23 januari 2020, 9:03

Re: Uitgerekend februari-maart 2023

Bericht door Hoop88 » 21 juli 2022, 19:35

Ik heb het gevoel dat (ik vermoed 2 cystes, zag 2 zwarte vlekken op de echo = zwelling eierstokken) groter geworden zijn. Zaterdag terug controle. Heb een drukkend gevoel in onderbuik. Kan dit kwaad vr de zwangerschap?
Maart'22: start brusje. Tp cryo. Zwanger en miskraam
Juni'22: icsi 2: 1 verse tp en 1 cryo. Tp 15/06 - Zwanger

Margootje
Berichten: 250
Lid geworden op: 17 oktober 2021, 21:17

Re: Uitgerekend februari-maart 2023

Bericht door Margootje » 21 juli 2022, 20:18

Ada schreef:
13 juli 2022, 20:02
Ik heb wekelijks de hartslag gehoord tussen week 6 en week 10 en een kerngezond kindje van 14 maanden 😉.
Da's een hele geruststelling Ada, dankjewel.
En succes met de terugplaatsing morgen!!

@Bird, da's goed nieuws van de mooie echo, geniet van je verlof (hopelijk geen echt storende kwaaltjes)
Hoop88 schreef:
20 juli 2022, 17:49
Kaaskroketten smaken mij net zoals de vorige keer. En dan is mijn lijstje ten einde ongeveer... :roll:
Ik moest lachen toen ik dat las, zo random, kaaskroketten, maar niet leuk natuurlijk dat je zo misselijk bent en andere kwalen met de vertering daarbij.
Van cystes ken ik niets... hopelijk ben je zaterdag gerustgesteld door de gyn.
Liesjeb schreef:
21 juli 2022, 14:06
Hier voelt alles alsof ik een marathon loop, voel me zoooooo moe 😴 anders niet echt last van misselijkheid maar wel last van m’n maag bij zo ongeveer alles dat ik eet… heb nog altijd wel gevoelige en pijnlijke borsten, vooral ‘s nachts, sommige dagen meer dan andere.
Vandaag 11 weken exact, nog een weekje wachten op onze 12w echo, ben best nerveus 😬
Hoera 11 weken! 4 cm al zoiets wauw, een echt wezentje hé. Dus jij kan volgende week ook alle tests laten doen en je weet dan ook of het een jongetje dan wel een meisje zal zijn!! Spannend! Ben je weer aan het werk?
Ik ben 8w en het meet 1.6 cm en ben zo blij.
Hier ook geen misselijkheid en heb eetlust voor 4 maar ook zoooooo moe.
Ik zit pal middenin mijn drie weken congé en ging vanalle hoogdringende klusjes doen in huis, boeken lezen en bezoekjes doen, maar in de plaats daarvan slaap ik ongeveer de helft van de tijd, en voor de rest ben ik lui, doe niks, lees niks, bezoek niemand, kan enkel wat internetten en tv kijken en ik word er dus behoorlijk depressief van, waardoor ik dan nog maar eens een dutje ga doen. Het is triestig maar ik geef me er maar even aan over, het zal wel beteren zeker...
Maar hoe het dan in augustus moet op het werk, geen idee. 4 u aan een stuk kan ik wakker blijven maar dan is het dutjes tijd.

Gelukkig verlopen de zwangerschappen hier over het algemeen goed en zijn ze het afzien waard.
40 j. (B)AM met gekende donor
IUI 1-3 (Herfst '21): x
Hysteroscopie: vaststelling cervicale stenose
ICSI1 (Lente '22): 18 rijp > 12 bevrucht > OHSS & freeze-all van 2 cryo's
Zomer '22: In verwachting

Liesjeb
Berichten: 279
Lid geworden op: 13 september 2021, 15:02

Re: Uitgerekend februari-maart 2023

Bericht door Liesjeb » 25 juli 2022, 18:20

Hoi dames, hier net terug van onze eerste afspraak bij de vroedvrouw. Wat een fijne ervaring, iemand met een passie voor haar beroep, dat maakt het leuker om een persoonlijk contact op te bouwen, ook voor na de bevalling. Ook hartje kunnen horen via doppler, helemaal blij :) Nu uitkijken naar de 12w echo op donderdag!

Heb een vraagje voor jullie, hebben jullie al kinderopvang en zo ja, vanaf wanneer? Wij wachten nog op antwoord van een aantal maar tot nu toe is het ofwel 'njet' of eerste plaats beschikbaar in september 2023. Had graag toch iets vroeger gevonden maar dat zit er precies niet in...
2021: IUI 1-2 (x)
02/22: IVF 1 OHSS & freeze-all - 1 cryo
05/22: IVF 1.1 tp cryo 23/5 - bn 3/6 pos
Baby boy geboren 27/01/23 💙

Liesjeb
Berichten: 279
Lid geworden op: 13 september 2021, 15:02

Re: Uitgerekend februari-maart 2023

Bericht door Liesjeb » 25 juli 2022, 18:28

Margootje schreef:
21 juli 2022, 20:18

Hoera 11 weken! 4 cm al zoiets wauw, een echt wezentje hé. Dus jij kan volgende week ook alle tests laten doen en je weet dan ook of het een jongetje dan wel een meisje zal zijn!! Spannend! Ben je weer aan het werk?
Ik ben 8w en het meet 1.6 cm en ben zo blij.
Hier ook geen misselijkheid en heb eetlust voor 4 maar ook zoooooo moe.
Ik zit pal middenin mijn drie weken congé en ging vanalle hoogdringende klusjes doen in huis, boeken lezen en bezoekjes doen, maar in de plaats daarvan slaap ik ongeveer de helft van de tijd, en voor de rest ben ik lui, doe niks, lees niks, bezoek niemand, kan enkel wat internetten en tv kijken en ik word er dus behoorlijk depressief van, waardoor ik dan nog maar eens een dutje ga doen. Het is triestig maar ik geef me er maar even aan over, het zal wel beteren zeker...
Maar hoe het dan in augustus moet op het werk, geen idee. 4 u aan een stuk kan ik wakker blijven maar dan is het dutjes tijd.

Gelukkig verlopen de zwangerschappen hier over het algemeen goed en zijn ze het afzien waard.
Hey Margootje,

Idem hier, heb er net 3 weken verlof opzitten en heb letterlijk niets gedaan van alles wat ik gepland had... Vandaag eerste dag terug aan het werk en gelukkig werk ik nog grotendeels van thuis want m'n productiviteit was echt beschamend :roll: :lol:

Het enige wat je kan doen is inderdaad voldoende rust nemen en naar je lichaam luisteren. Ben benieuwd wanneer de energie terug van de partij zal zijn!

Wanneer heb jij een volgende controle gepland?
2021: IUI 1-2 (x)
02/22: IVF 1 OHSS & freeze-all - 1 cryo
05/22: IVF 1.1 tp cryo 23/5 - bn 3/6 pos
Baby boy geboren 27/01/23 💙

Hoop88
Berichten: 338
Lid geworden op: 23 januari 2020, 9:03

Re: Uitgerekend februari-maart 2023

Bericht door Hoop88 » 25 juli 2022, 19:08

Succes donderdag Liesjeb!
Hier al kinderopvang maar is dezelfde als van mijn zoontje. Zot he die wachtlijsten... nu soms kan je dan toch vroeger gaan of ze oorspronkelijk aangaven maar je moet geluk hebben.
Hier onze verlofplannen moeten annuleren (een fietsvakantie in Nederland). Ik ben elke dag compleet uitgeput van de volgens mijn gynaecoloog 'op het randje van overstimulatie'. Ik mag zelfs geen 2u wandelen. Als ik bv 40min mijn was doe moet ik er nadien 2uren van bekomen. De misselijkheid blijft hier ook in vlagen komen en gaan. Maar voor dat sprotje heb ik platte rust wel over :) al had ik het zo heftig wel niet verwacht.
Maart'22: start brusje. Tp cryo. Zwanger en miskraam
Juni'22: icsi 2: 1 verse tp en 1 cryo. Tp 15/06 - Zwanger

Dittyke
Berichten: 186
Lid geworden op: 21 september 2021, 15:22

Re: Uitgerekend februari-maart 2023

Bericht door Dittyke » 27 juli 2022, 20:10

Dag dames hopelijk gaat het bij iedereen goed momenteel.
Hier morgen de 2de echo op normaal 9w 4 dagen.
Maar het is weer met een zeer bang hartje.
Nog steeds zo goed als geen symptomen, en zelf tevergeefs eens geprobeerd de hartslag te vinden met een angelsound.
Dus ik weet niet wat ik van morgen moet verwachten.
Ik bereid me voor op slecht nieuws maar ik hoop toch ook weer om wel wat goed nieuws te krijgen.
Voorlopig nog geen bloedverlies gehad maar ik weet uit ervaring dat dat niets wil zeggen.
Dus bang afwachten naar morgenavond. 🤞🤞🍀🍀🍀
Start mmm 09/2019
3 icsi rondes- 5tp-1 Mk 7wk
Overstap Jette
Icsi 4- 8 cryo's
Tp cryo 1-❌
Tp cryo 2-10/06-baby girl 16/02🥰🥰🥰🥰

diffusiongirl
Berichten: 94
Lid geworden op: 2 februari 2022, 12:45

Re: Uitgerekend februari-maart 2023

Bericht door diffusiongirl » 28 juli 2022, 9:21

Hoi dames,

Ik ga voor het eerst toch iets posten hier bij het topic zwanger. Na een succesvolle IUI poging ben ik momenteel 10 weken + 2 dagen zwanger. De echo op 7+3 was goed, met een kloppend hartje (niet gehoord, wel gezien).

We zijn super onzeker, mijn vriend heeft zijn baby op 21 weken verloren met zijn ex-vrouw. Hierdoor is het heel moeilijk om naïef en positief ervan uit te gaan dat alles sowieso goed komt. Wachten op die 12 weken echo en de NIPT lijkt dan ook eeeeuuuuuwig te duren (die vindt plaats op 11/8, nog exact 2 weken). Ik had vannacht gedroomd dat ik een missed abortion had, en dat is nu zo moeilijk om uit mijn hoofd te krijgen.

Een vriendin vroeg of ik geen doppler kan gebruiken, om te checken of het hartje nog klopt. Mijn vriend heeft echter schrik dat we gewoon nog veel ongeruster gaan zijn als we niets horen.

Nu lees ik net de ervaring van Dittyke, en ik duim super super hard dat alles perfect is vanavond op de echo!

Wat zijn jullie ervaringen met zelf op zoek gaan naar de hartslag? En vanaf hoeveel weken is dit gelukt?

Hier qua symptomen:
- pijnlijke borsten (maar wel al veel minder dan de eerste weken)
- moe, lusteloos
- misselijk gevoel (maar niet overgeven)
- geconstipeerd en opgeblazen buik hierdoor

Ik vind het super moeilijk om te "genieten". Het is vooral stressy, ik voel me opgeblazen en dik, maar ben nog maar amper zwanger. Ik probeer het nog wat te verbergen, maar daardoor merk ik dat ik me erg terugtrek. Want als mensen vragen hoe het gaat, dan is het zo vreemd om te doen alsof het belangrijkste ding in mijn leven momenteel gewoon niet bestaat. Het is zo'n tussenstadium: je bent al zwanger en hebt al kwaaltjes, maar je bent ook nog niet overtuigd dat het goedkomt en je kan het nog niet delen. (sorry, dat moest ik even kwijt)

@LiesjeB: wij vonden reeds opvang (heb dit denk ik al gezocht in week 5 of zo!), maar kregen ook van veel andere plaatsen de boodschap dat ze geen plaats meer hebben. Wij wonen in Gent.
- 05/21: start kinderwens
- 04/22 : onderzoeken, geen reden voor uitblijven zwangerschap gevonden
- 05/22: IUI-1 --> zwanger! uitgerekend voor 21/02/2023

Dittyke
Berichten: 186
Lid geworden op: 21 september 2021, 15:22

Re: Uitgerekend februari-maart 2023

Bericht door Dittyke » 28 juli 2022, 19:24

Net terug van de echo en tot mijn verbazing was alles in orde.
Baby’tje is al 2,74 cm ondertussen en een mooie hartslag gehoord. Hopelijk mag het nu goed blijven gaan. 🍀🍀🤞🤞🤞
Start mmm 09/2019
3 icsi rondes- 5tp-1 Mk 7wk
Overstap Jette
Icsi 4- 8 cryo's
Tp cryo 1-❌
Tp cryo 2-10/06-baby girl 16/02🥰🥰🥰🥰

mich75
Berichten: 2996
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Uitgerekend februari-maart 2023

Bericht door mich75 » 28 juli 2022, 20:44

Het is niet omdat het een vorige keer is misgelopen dat het nu weer gebeurt. Natuurlijk hou je dat in je achterhoofd, maar de kans dat het goed loopt is vele keren hoger, probeer daar aan vast te houden.

Wat de doppler betreft, meestal wordt er gezegd dat dit kan vanaf 14-16w, bij sommige modellen zou het eerder kunnen.

Bij mij lukte het vanaf 11-12w, het probleem is dat op die termijn het kindje nog achter je schaambeen zit en dat het dan moeilijk te vinden is, maar oefening baart kunst, enkele weken later zit het al hoger en is het makkelijker.

Het kan een hulpmiddel zijn en je geruststellen, maar het kan ook voor ongerustheid zorgen. De ene gebruikt het 2x week, gewoon om het hartje te kunnen horen en ervan te genieten, de andere luistert 2x/dag en panikeert wanneer er geen hartslag gevonden wordt.
Je kindje heeft in het begin veel bewegingsvrijheid waardoor het al eens van plaats verandert en dan kan het zijn dat je plots geen hartslag meer vindt.

Dopplers worden vaak niet erg lang gebruikt omdat je vaak enkele weken na het vinden van de hartslag al beweging waarneemt.

Als je een doppler gebruikt moet je zeker zijn dat je de hartslag van je kindje hoort, dit ligt hoger dan die van jezelf. In je liezen kan je vaak je eigen hartslag horen en misschien hoor je enkele cm verder dat van je kindje.
Hij moet ook luid genoeg staan, zeker in het begin, want anders hoor je de hartslag gewoon niet, ook al zit je op de juste plaats.

Probeer allemaal te genieten van jullie zwangerschap en weet dat elke dag de kans vermindert dat het misloopt.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Liesjeb
Berichten: 279
Lid geworden op: 13 september 2021, 15:02

Re: Uitgerekend februari-maart 2023

Bericht door Liesjeb » 28 juli 2022, 23:30

Hoi dames, vandaag onze 12 weken echo gehad en pruts ziet er helemaal perfect uit! Gyn vroeg of we het geslacht wouden weten en ze zag iets wat in de verte lijkt op een jongentje 💙 maar geen zekerheid uiteraard tot de NIPT resultaten binnen zijn…

Maandag hadden wij onze eerste afspraak bij de vroedvrouw die ook vroeg of we het hartje wouden horen. Ze was hier wel heel eerlijk over en zei dat het moeilijk kon zijn. Ze heeft even moeten zoeken en idd het volume helemaal opengedraaid om uiteindelijk toch heel licht en heel even het hartje te horen. Dus voor die 12 weken zou ik me er zeker ook niet aan wagen.

@Diffusiongirl, het is zo’n vreemde periode omdat je wel zwanger bent maar buiten een positieve test en een echo heb je geen fysieke ‘bewijzen’ zoals een groeiende buik of een stampje hier en daar ;) Ik snap je helemaal maar ik zou echt wel proberen genieten hoor, elke zwangerschap is he-le-maal anders!

Ik hoop dat alles vlot blijft gaan voor alle toekomstige mama’s hier xx
Laatst gewijzigd door Liesjeb op 29 juli 2022, 10:32, 1 keer totaal gewijzigd.
2021: IUI 1-2 (x)
02/22: IVF 1 OHSS & freeze-all - 1 cryo
05/22: IVF 1.1 tp cryo 23/5 - bn 3/6 pos
Baby boy geboren 27/01/23 💙

Liesjeb
Berichten: 279
Lid geworden op: 13 september 2021, 15:02

Re: Uitgerekend februari-maart 2023

Bericht door Liesjeb » 28 juli 2022, 23:31

Dittyke schreef:
28 juli 2022, 19:24
Net terug van de echo en tot mijn verbazing was alles in orde.
Baby’tje is al 2,74 cm ondertussen en een mooie hartslag gehoord. Hopelijk mag het nu goed blijven gaan. 🍀🍀🤞🤞🤞
Mooiste geluid dat er is 😍 Geniet ervan! x
2021: IUI 1-2 (x)
02/22: IVF 1 OHSS & freeze-all - 1 cryo
05/22: IVF 1.1 tp cryo 23/5 - bn 3/6 pos
Baby boy geboren 27/01/23 💙

diffusiongirl
Berichten: 94
Lid geworden op: 2 februari 2022, 12:45

Re: Uitgerekend februari-maart 2023

Bericht door diffusiongirl » 29 juli 2022, 11:41

@mich75, je hebt uiteraard gelijk. De kans dat het goed gaat is zoveel groter dan de kans dat het misgaat. En toch blijft het moeilijk om de zekerheid na een echo weken aan een stuk vast te houden zonder verdere aanwijzing. Maar ik doe mijn best, en vandaag lukt dat weer veel beter dan gisteren!

@Dittyke, ik ben heel blij dat de echo goed was! Wat een opluchting :-D

@Liesjeb, het gaat zo fijn zijn als een babybuik zich toont en ik met volle trots aan iedereen kan zeggen dat er een baby op komst is. Vandaag is een goeie dag! Ik ben blij dat jullie prutske er helemaal in orde uitziet.

Wij hebben besloten om geen doppler aan te schaffen. Ik denk dat dat mij geen deugd zou doen en ik moet leren leven met de onzekerheid, want die zal er altijd zijn.

Veel positieve vibes voor deze vrijdag aan alle mama's in spe!
- 05/21: start kinderwens
- 04/22 : onderzoeken, geen reden voor uitblijven zwangerschap gevonden
- 05/22: IUI-1 --> zwanger! uitgerekend voor 21/02/2023

Dittyke
Berichten: 186
Lid geworden op: 21 september 2021, 15:22

Re: Uitgerekend februari-maart 2023

Bericht door Dittyke » 29 juli 2022, 12:55

Geloof me gisteren een goede echo gehad en vandaag al weer bang afwachten naar de volgende echo op 12 weken.
Wanneer die onzekerheid gaat liggen geen flauw idee hier.
Dag per dag en week per week blijven bekijken en hopen dat het goed mag blijven gaan. 🤞🤞🍀🍀
Start mmm 09/2019
3 icsi rondes- 5tp-1 Mk 7wk
Overstap Jette
Icsi 4- 8 cryo's
Tp cryo 1-❌
Tp cryo 2-10/06-baby girl 16/02🥰🥰🥰🥰

Ada
Berichten: 179
Lid geworden op: 5 juni 2021, 15:55

Re: Uitgerekend februari-maart 2023

Bericht door Ada » 29 juli 2022, 13:05

Dittyke schreef:
29 juli 2022, 12:55
Geloof me gisteren een goede echo gehad en vandaag al weer bang afwachten naar de volgende echo op 12 weken.
Wanneer die onzekerheid gaat liggen geen flauw idee hier.
Dag per dag en week per week blijven bekijken en hopen dat het goed mag blijven gaan. 🤞🤞🍀🍀
Ik had dit ook heel erg. Als je je kindje voelt bewegen is het wat minder beangstigend (hier vanaf 19w dagelijks en ervoor al af en toe). Al ben je dan ook soms weer ongerust als je een tijdje geen beweging voelt wat natuurlijk perfect normaal kan zijn 🙂. Ik had helaas wat complicaties vanaf 26 weken waardoor de ongerustheid is blijven hangen. Soms hielp het zinnetje "zolang er niks mis gaat, gaat alles goed" me wel en de gedachte dat elke dag verder een dagje dichter bij mijn baby was. Er is een fijne app "expectful" met meditaties tijdens de verschillende trimesters van je zwangerschap. Het is 7 dagen gratis en dan betalend maar ik vond het het geld wel waard. Je kan al meditaties opzetten van 5 minuutjes wat het heel laagdrempelig maakt. Mij helpt het om dit voor het slapen te doen, dan pieker ik precies toch wat minder.
En ook, no shame dat je je zo voelt, dat is echt normaal! Het is ook geen verplichting om te genieten van een zwangerschap, ook al krijg je dat altijd te horen. Het merendeel van de vrouwen vindt zwanger zijn eigenlijk helemaal niet leuk. En na een lang fertiliteitstraject waarin dat zo nog het enige doel was, is het soms wat raar om te ervaren, want je wilde dit toch heel graag? Maar het is gewoon een hele spannende periode met een grote fysieke en mentale impact (spoiler, dat is een baby ook). Probeer goed voor jezelf te zorgen!
2019 4x iui ❌
2020 1x iui, 2x icsi ❌ ---- icsi 3 - 💙
2022 start brusje - fet 1-3 ❌
Nov 22 icsi 4 - biochemische zws
Feb 23 icsi 5 - 1 verse tp - stilgeboren na 37w
Maart 24 start brusje - nog 2 ❄️

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten