Uitgerekend februari-maart 2023

Plaats reactie
Dittyke
Berichten: 186
Lid geworden op: 21 september 2021, 15:22

Re: Uitgerekend februari-maart 2023

Bericht door Dittyke » 18 oktober 2022, 11:25

De afspraak met de vroedvrouw was goed. Niets raars meer te horen bij haar.
Ze heeft ook met mijn Doppler geluisterd en zei dat die eigenlijk wel redelijk goed werkte. Dus wss ligt het toch niet daar aan.
Ze vertelde wel dat het volkomen normaal kan zijn dat de hartslag soms eens stopt zolang deze maar terug herneemt. Zoals het moet.
Dus toch nog even afwachten op de echo eind deze week of er echt niets aan de hand is. Ze zei wel dat ik niet te lang mocht luisteren, dat doen ze zelf ook niet omdat je dan wss rare dingen gaat horen wat blijkbaar volkomen normaal is.
De hartslag varieerde gisteren tussen 145 en 155. Wat goed is. πŸ€žπŸ€žπŸ€πŸ€πŸ€
Start mmm 09/2019
3 icsi rondes- 5tp-1 Mk 7wk
Overstap Jette
Icsi 4- 8 cryo's
Tp cryo 1-❌
Tp cryo 2-10/06-baby girl 16/02πŸ₯°πŸ₯°πŸ₯°πŸ₯°

diffusiongirl
Berichten: 94
Lid geworden op: 2 februari 2022, 12:45

Re: Uitgerekend februari-maart 2023

Bericht door diffusiongirl » 20 oktober 2022, 12:10

Ik hoop echt dat je echo je helemaal kan gaan geruststellen! Is hij vandaag of morgen? Ik duim alvast.

Vanmorgen had ik de eerste afspraak met de zelfstandige vroedvrouwenpraktijk en het was zoooo leuk om even tijd te hebben om stil te staan bij al mijn vragen en onzekerheden. Toch echt een groot verschil tegenover de dokter die superlief is maar echt te weinig tijd heeft.

En over mijn chocoladeverslaving: de vroedvrouw zei "je hebt veel suiker nodig nu", dus ik voelde me meteen minder schuldig haha :-D

Zijn er hier dames die een ijzersupplement nemen?


Dittyke schreef: ↑
18 oktober 2022, 11:25
De afspraak met de vroedvrouw was goed. Niets raars meer te horen bij haar.
Ze heeft ook met mijn Doppler geluisterd en zei dat die eigenlijk wel redelijk goed werkte. Dus wss ligt het toch niet daar aan.
Ze vertelde wel dat het volkomen normaal kan zijn dat de hartslag soms eens stopt zolang deze maar terug herneemt. Zoals het moet.
Dus toch nog even afwachten op de echo eind deze week of er echt niets aan de hand is. Ze zei wel dat ik niet te lang mocht luisteren, dat doen ze zelf ook niet omdat je dan wss rare dingen gaat horen wat blijkbaar volkomen normaal is.
De hartslag varieerde gisteren tussen 145 en 155. Wat goed is. πŸ€žπŸ€žπŸ€πŸ€πŸ€
- 05/21: start kinderwens
- 04/22 : onderzoeken, geen reden voor uitblijven zwangerschap gevonden
- 05/22: IUI-1 --> zwanger! uitgerekend voor 21/02/2023

Dittyke
Berichten: 186
Lid geworden op: 21 september 2021, 15:22

Re: Uitgerekend februari-maart 2023

Bericht door Dittyke » 21 oktober 2022, 16:27

Hey hier vandaag de 20 weken echo gehad op 21w 4 dagen.
En voorlopig ziet alles er gelukkig in orde uit.
Heb het wel wat onder mijn voeten gekregen omwille van de Doppler. Ze zegt dat ze nooit kan garanderen dat het niet mis loopt, maar dat ik zeker niet mag doemdenken altijd. Ze raadde me ook aan om desnoods eens een psycholoog te raadplegen hierover. Dus we zulllen maar proberen van eens te genieten ipv altijd bang te hebben. πŸ€žπŸ€πŸ€žπŸ€πŸ€ž
Start mmm 09/2019
3 icsi rondes- 5tp-1 Mk 7wk
Overstap Jette
Icsi 4- 8 cryo's
Tp cryo 1-❌
Tp cryo 2-10/06-baby girl 16/02πŸ₯°πŸ₯°πŸ₯°πŸ₯°

kaboutertje92
Berichten: 177
Lid geworden op: 5 december 2017, 20:02

Re: Uitgerekend februari-maart 2023

Bericht door kaboutertje92 » 21 oktober 2022, 20:25

Hallo,

Ik kreeg deze week te horen dat ik zwangerschapsdiabetes heb :( ondanks dat ik niet snoep, geen koeken eet of frisdrank drink.... leve pcos.... woensdag gesprek met een endocrinoloog en diΓ«tist
kinderwens mei 2016
Feb 2017: pcos
8/19: ivf 2.3 positief 😊
4/20: geboorte dochter
4/21: start baby 2
4/22: icsi 4: 12 cryo
5/22: tp 4.1 positief :D

Liesjeb
Berichten: 279
Lid geworden op: 13 september 2021, 15:02

Re: Uitgerekend februari-maart 2023

Bericht door Liesjeb » 21 oktober 2022, 23:29

@Dittyke, fijn dat alles tip top in orde is! Ik duim mee dat je meer kan genieten vanaf nu! πŸ€

@kaboutertje92, oei daar heb ik ook schrik voor. Heb volgende week maandag m’n test, heb ook pcos en ik eet wel suiker en koekjes dus vrees er al een beetje voor… 🫒 heb je bepaalde symptomen of heb je ergens last van?

Wij hebben vandaag een pretecho gehad. Waw dat is toch een andere ervaring! Zo leuk! Baby boy was super beweeglijk en heel expressief blijkbaar maar we hebben mooie foto’s meegekregen! 😍
2021: IUI 1-2 (x)
02/22: IVF 1 OHSS & freeze-all - 1 cryo
05/22: IVF 1.1 tp cryo 23/5 - bn 3/6 pos
Baby boy geboren 27/01/23 πŸ’™

Ada
Berichten: 179
Lid geworden op: 5 juni 2021, 15:55

Re: Uitgerekend februari-maart 2023

Bericht door Ada » 22 oktober 2022, 12:43

kaboutertje92 schreef: ↑
21 oktober 2022, 20:25
Hallo,

Ik kreeg deze week te horen dat ik zwangerschapsdiabetes heb :( ondanks dat ik niet snoep, geen koeken eet of frisdrank drink.... leve pcos.... woensdag gesprek met een endocrinoloog en diΓ«tist
Het heeft echt niets te maken met wat je eet. Er zijn een aantal risicofactoren maar zelfs zonder kan je het hebben. Ik had ook zwangerschapsdiabetes en sloeg echt in als een bom. Het enige wat mijn kans verhoogde was dat ik "al" 36 was. Ik was er een tijdje echt niet goed van, maar achteraf gezien is het wel meegevallen. Ik had een superlieve dietiste en endocrinoloog en ben goed opgevolgd. Het is even zoeken naar wat je kan eten zonder dat je suiker te hoog gaat. Bij mij lukte het zonder insuline, maar zelfs als dat niet lukt heeft dat ook niets te maken met wat je eet. De placenta is de boosdoener, de hormonen hiervan zorgen ervoor dat je (deels) insulineresistent wordt. Eens de placenta eruit is, keert het terug om (onmiddellijk na de bevalling dus).
Nadat ik op dieet was gegaan voelde ik me snel beter, want ik had wel vooraf aan de diagnose wat klachten (soms een hele snelle hartslag alsof ik een bloeddrukval deed ofzo). Ben ook in 3 maanden tijd nog maar 4 kg bijgekomen toen, waarvan 3 kilo al voor rekening genomen werden door mijn zoontje πŸ˜‰.
2019 4x iui ❌
2020 1x iui, 2x icsi ❌ ---- icsi 3 - πŸ’™
2022 start brusje - fet 1-3 ❌
Nov 22 icsi 4 - biochemische zws
Feb 23 icsi 5 - 1 verse tp - stilgeboren na 37w
Maart 24 start brusje - nog 2 ❄️

Dittyke
Berichten: 186
Lid geworden op: 21 september 2021, 15:22

Re: Uitgerekend februari-maart 2023

Bericht door Dittyke » 25 oktober 2022, 15:57

Hier ben ik weer. Net nu ik wat meer wil gaan genieten voel ik mijn meisje sinds zondag namiddag amper nog bewegen. Geen idee of dit normaal is of niet. Durf zelfs niet eens meer te bellen Om te vragen of dit ik is. Aangezien ze nu al vinden dat ik wat overdrijf in mijn ongerustheid. Daarmee vraag ik het hier maar eens even. πŸ€·β€β™€οΈ
Start mmm 09/2019
3 icsi rondes- 5tp-1 Mk 7wk
Overstap Jette
Icsi 4- 8 cryo's
Tp cryo 1-❌
Tp cryo 2-10/06-baby girl 16/02πŸ₯°πŸ₯°πŸ₯°πŸ₯°

Liesjeb
Berichten: 279
Lid geworden op: 13 september 2021, 15:02

Re: Uitgerekend februari-maart 2023

Bericht door Liesjeb » 25 oktober 2022, 16:57

Dittyke schreef: ↑
25 oktober 2022, 15:57
Hier ben ik weer. Net nu ik wat meer wil gaan genieten voel ik mijn meisje sinds zondag namiddag amper nog bewegen. Geen idee of dit normaal is of niet. Durf zelfs niet eens meer te bellen Om te vragen of dit ik is. Aangezien ze nu al vinden dat ik wat overdrijf in mijn ongerustheid. Daarmee vraag ik het hier maar eens even. πŸ€·β€β™€οΈ
Hey Dittyke, hoe ver ben je nu exact? In principe wordt er gezegd dat je pas vanaf 24 weken je beeb elke dag moet voelen. Heb je al geprobeerd om iets gesuikerd te eten? De sugar rush doet dan wel het nodige ;) Ik had in het weekend een pannenkeoek gegeten net voor het slapen gaan (slim van mij) en baby boy zat de hele nacht op m'n blaas te dansen...

Trek je vooral niets aan van wat iemand anders kan denken, zij zijn niet in jouw plaats en beseffen wss ook niet dat de twijfels vergroot worden door het hele IVF/ICSI traject. Had het er gisteren nog over met de vroedvrouw die zei liever een keer te veel bellen of op controle gaan dan te weinig! Dus volg je gevoel, jij weet beter dan wie dan ook wat jou kan geruststellen!
2021: IUI 1-2 (x)
02/22: IVF 1 OHSS & freeze-all - 1 cryo
05/22: IVF 1.1 tp cryo 23/5 - bn 3/6 pos
Baby boy geboren 27/01/23 πŸ’™

Dittyke
Berichten: 186
Lid geworden op: 21 september 2021, 15:22

Re: Uitgerekend februari-maart 2023

Bericht door Dittyke » 25 oktober 2022, 17:33

Ben nu 22 w en 1 dag. De gynaecoloog zei vorige week ook dat het nog niet nodig is van haar elke dag te voelen.
Suiker helpt hier niet veel eigenlijk. Al geprobeerd. Ik voel haar wel af en toe maar niet zoveel en zo hard als vorige week. Zal het morgen nog even aan zien. Als het morgen nog zo is neem ik wel eens contact op met de vroedvrouw. En dan hoor ik eens wat zei zegt.
Alle sinds bedankt voor je reactie. πŸ€žπŸ€žπŸ€πŸ€žπŸ€
Start mmm 09/2019
3 icsi rondes- 5tp-1 Mk 7wk
Overstap Jette
Icsi 4- 8 cryo's
Tp cryo 1-❌
Tp cryo 2-10/06-baby girl 16/02πŸ₯°πŸ₯°πŸ₯°πŸ₯°

Ada
Berichten: 179
Lid geworden op: 5 juni 2021, 15:55

Re: Uitgerekend februari-maart 2023

Bericht door Ada » 25 oktober 2022, 18:19

Dittyke schreef: ↑
25 oktober 2022, 17:33
Ben nu 22 w en 1 dag. De gynaecoloog zei vorige week ook dat het nog niet nodig is van haar elke dag te voelen.
Suiker helpt hier niet veel eigenlijk. Al geprobeerd. Ik voel haar wel af en toe maar niet zoveel en zo hard als vorige week. Zal het morgen nog even aan zien. Als het morgen nog zo is neem ik wel eens contact op met de vroedvrouw. En dan hoor ik eens wat zei zegt.
Alle sinds bedankt voor je reactie. πŸ€žπŸ€žπŸ€πŸ€žπŸ€
Je baby'tje kan gedraaid zijn en met de voetjes/armpjes naar je rug toe liggen. Dan voel je minder beweging. Ik begrijp de ongerustheid zeker. Heel herkenbaar. Maar het zou je niet mogen tegenhouden om eens contact op te nemen met de vroedvrouw. 1 van de grootste redenen om als zwangere contact op te nemen met je hulpverlener is als je ongerust bent. Elke hulpverlener wil graag dat je gerust bent!
2019 4x iui ❌
2020 1x iui, 2x icsi ❌ ---- icsi 3 - πŸ’™
2022 start brusje - fet 1-3 ❌
Nov 22 icsi 4 - biochemische zws
Feb 23 icsi 5 - 1 verse tp - stilgeboren na 37w
Maart 24 start brusje - nog 2 ❄️

diffusiongirl
Berichten: 94
Lid geworden op: 2 februari 2022, 12:45

Re: Uitgerekend februari-maart 2023

Bericht door diffusiongirl » 26 oktober 2022, 9:35

Hey Dittyke, even mijn eigen ervaring. Ik voel mijn baby vaak maar het wisselt enorm in frequentie en intensiteit. Ik zat vorige week in een gelijkaardige situatie als jou. Ik vroeg de vroedvrouw voor een extra consultatie en terwijl die naar de hartslag zocht, schopte mijn dochter tegen de probe hahaha. De vroedvrouw zei dat de verandering in bewegingspatroon kan komen omdat je vruchtwater tijdelijk wat toeneemt of omdat je baby anders gepositioneerd is. En zoals hieronder al gezegd: vanaf 24 weken zou je ze dagelijks moeten voelen en daar zit je nog niet.

Zelf heb ik ook al een paar keer gehad dat ik dacht "allez, het is echt minder vaak en minder intens". En dan de dag erna heeft ze zich precies gedraaid en voel ik ze weer heel erg. Ik heb mezelf dus sinds die extra consultatie van vorige week voorgenomen om 36u te wachten vooraleer ik panikeer. Voorlopig heeft het nog nooit langer dan 36u geduurd voor ik ze weer goed voelde.

Ook de uitlokkende factoren zijn echt wisselend in succes: soms werkt suiker goed, soms reageert ze totaal niet op suiker. Soms lijkt ze te reageren op mijn aanraking en andere dagen negeert ze mij totaal :-p

Ik denk Γ©cht dat je je geen zorgen hoeft te maken. Maar als je meerdere dagen heel ongerust bent, is het beter om wel even contact op te nemen.
- 05/21: start kinderwens
- 04/22 : onderzoeken, geen reden voor uitblijven zwangerschap gevonden
- 05/22: IUI-1 --> zwanger! uitgerekend voor 21/02/2023

Margootje
Berichten: 250
Lid geworden op: 17 oktober 2021, 21:17

Re: Uitgerekend februari-maart 2023

Bericht door Margootje » 26 oktober 2022, 13:15

zelf nog niet geprobeerd maar op een zaklamp zouden ze misschien ook reageren.. verder slapen ze 12-14 u per dag en wellicht net wanneer jij wakker bent. De beweginkjes bij mij voelen als heel zachte plofjes.
Ik eet heel de dag door suiker, heb een echte chocoladeverslaving, baby is 33% chocola bij mijn dus daarop gaat mijne kleine niet reageren.
40 j. (B)AM met gekende donor
IUI 1-3 (Herfst '21): x
Hysteroscopie: vaststelling cervicale stenose
ICSI1 (Lente '22): 18 rijp > 12 bevrucht > OHSS & freeze-all van 2 cryo's
Zomer '22: In verwachting

diffusiongirl
Berichten: 94
Lid geworden op: 2 februari 2022, 12:45

Re: Uitgerekend februari-maart 2023

Bericht door diffusiongirl » 27 oktober 2022, 11:16

Margootje schreef: ↑
26 oktober 2022, 13:15
Ik eet heel de dag door suiker, heb een echte chocoladeverslaving, baby is 33% chocola bij mijn dus daarop gaat mijne kleine niet reageren.
Haha, hier moest ik luidop mee lachen. Die van mij is zeker ook deels van chocolade ;-) Ik ga mijn best moeten doen om ze niet te willen opeten als ze er is!

@Dittyke, gaat het al wat beter met de ongerustheid? Heb je nog je vroedvrouw gesproken?
- 05/21: start kinderwens
- 04/22 : onderzoeken, geen reden voor uitblijven zwangerschap gevonden
- 05/22: IUI-1 --> zwanger! uitgerekend voor 21/02/2023

Margootje
Berichten: 250
Lid geworden op: 17 oktober 2021, 21:17

Re: Uitgerekend februari-maart 2023

Bericht door Margootje » 27 oktober 2022, 12:17

diffusiongirl schreef: ↑
27 oktober 2022, 11:16
Die van mij is zeker ook deels van chocolade ;-) Ik ga mijn best moeten doen om ze niet te willen opeten als ze er is!
hahaaa en daar moest ik dan weer luid om lachen :D
dat gaat toch leuk zijn om het ze zo te vertellen, kleine meid, je bent wat je eet dus jij bent een flink stuk chocolade (kindje blij), mama moest zich inhouden om je niet op te eten (kindje beetje bang). Die arme kinderhersentjes met hun fantasie gaan overuren kloppen bij die gedachten :D


Ik denk dat iedereen in deze groep nu over de helft is hΓ©, zelfs een paar die al mogen beginnen aftellen, hoezee!

De gedachte aan de geboorte is nu wel iets dat begint te spelen bij mij. Zal m'n eerste keer zijn. Ik zal alleen zijn wellicht, dat vind ik goed zo. Ik heb vooral schrik voor de knip. Vieze gedachte en hoop dat ze dat mooi naaien en ik niet met losse flappen overblijf. Ik zou ook graag hurken om te persen of op handen en voeten op een tafel ofzo staan; zo moeten persen al liggend met je benen in de lucht, dat doe je toch ook niet als je een grote boodschap moet doen. Enfin heb nog wel wat tijd om aan die gedachten te wennen.
40 j. (B)AM met gekende donor
IUI 1-3 (Herfst '21): x
Hysteroscopie: vaststelling cervicale stenose
ICSI1 (Lente '22): 18 rijp > 12 bevrucht > OHSS & freeze-all van 2 cryo's
Zomer '22: In verwachting

Dittyke
Berichten: 186
Lid geworden op: 21 september 2021, 15:22

Re: Uitgerekend februari-maart 2023

Bericht door Dittyke » 27 oktober 2022, 12:49

diffusiongirl schreef: ↑
27 oktober 2022, 11:16
Margootje schreef: ↑
26 oktober 2022, 13:15
Ik eet heel de dag door suiker, heb een echte chocoladeverslaving, baby is 33% chocola bij mijn dus daarop gaat mijne kleine niet reageren.
Haha, hier moest ik luidop mee lachen. Die van mij is zeker ook deels van chocolade ;-) Ik ga mijn best moeten doen om ze niet te willen opeten als ze er is!

@Dittyke, gaat het al wat beter met de ongerustheid? Heb je nog je vroedvrouw gesproken?
Hey ja ik heb de vroedvrouw gisteren toch maar eens gecontacteerd en ze zei dat het ook aan de ligging van de baby kan liggen.
En als ik het echt niet vertrouw om naar de gynaecoloog te bellen. Al een geluk dat ik de Doppler nog heb en voorlopig vind ik het hartje toch nog iedere keer terug. Dat stelt me al een beetje gerust. Moest het morgen nog niet beter zijn zal ik wel eens contact opnemen met de al gaat die mij weer graag zien komen wss.πŸ™πŸ€πŸ€πŸ€žπŸ€ž
Start mmm 09/2019
3 icsi rondes- 5tp-1 Mk 7wk
Overstap Jette
Icsi 4- 8 cryo's
Tp cryo 1-❌
Tp cryo 2-10/06-baby girl 16/02πŸ₯°πŸ₯°πŸ₯°πŸ₯°

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten