Uitgerekend februari-maart 2023

Plaats reactie
Liesjeb
Berichten: 279
Lid geworden op: 13 september 2021, 15:02

Re: Uitgerekend februari-maart 2023

Bericht door Liesjeb » 7 juli 2022, 12:32

Vandaag officieel alle medicatie afgebouwd! Maar om een of andere reden ben ik er niet gerust in… πŸ™„ heb pas de 28ste een nieuwe echo gepland en wacht nog op een afspraak bij de vroedvrouw die nu in verlof is.

Hoe gaat het met jullie dames hier? Liefs x
2021: IUI 1-2 (x)
02/22: IVF 1 OHSS & freeze-all - 1 cryo
05/22: IVF 1.1 tp cryo 23/5 - bn 3/6 pos
Baby boy geboren 27/01/23 πŸ’™

Hoop88
Berichten: 338
Lid geworden op: 23 januari 2020, 9:03

Re: Uitgerekend februari-maart 2023

Bericht door Hoop88 » 7 juli 2022, 13:00

Je bedoelt de utrogestan? Hoe ver ben jij nu?
Hier net een 3e bloedafname laten doen (ik ben morgen 6 weken). Progesteron weer 130 (vandaar dat ik er uit zie alsof ik 4 maanden zwanger ben zeker...) en hcg is van 2144 naar 18075 in een week tijd. Alles ziet er goed uit zeker ... :)
Op naar de 1e echo vrijdag 15/07.
Maart'22: start brusje. Tp cryo. Zwanger en miskraam
Juni'22: icsi 2: 1 verse tp en 1 cryo. Tp 15/06 - Zwanger

Liesjeb
Berichten: 279
Lid geworden op: 13 september 2021, 15:02

Re: Uitgerekend februari-maart 2023

Bericht door Liesjeb » 7 juli 2022, 14:14

Ben vandaag exact 9 weken. Ik nam een cocktail van Progynova, Utrogestan en Duphaston.
Je waarden zien er idd helemaal goed uit! Spannend die eerste echo! Nu ja, heb er ondertussen 3 gehad en was elke keer super nerveus 😬

Hopelijk vind je voldoende afleiding tot dan! πŸ˜‰
2021: IUI 1-2 (x)
02/22: IVF 1 OHSS & freeze-all - 1 cryo
05/22: IVF 1.1 tp cryo 23/5 - bn 3/6 pos
Baby boy geboren 27/01/23 πŸ’™

Hoop88
Berichten: 338
Lid geworden op: 23 januari 2020, 9:03

Re: Uitgerekend februari-maart 2023

Bericht door Hoop88 » 7 juli 2022, 14:36

Ik snap het helemaal. Ik denk dat dat bij ieder van ons zo is. Zo onzeker na een lang parcours ...
9 weken al zalig. En mag je ze niet gewoon langer nemen?
Maart'22: start brusje. Tp cryo. Zwanger en miskraam
Juni'22: icsi 2: 1 verse tp en 1 cryo. Tp 15/06 - Zwanger

kaboutertje92
Berichten: 177
Lid geworden op: 5 december 2017, 20:02

Re: Uitgerekend februari-maart 2023

Bericht door kaboutertje92 » 7 juli 2022, 22:13

Liesjeb schreef: ↑
7 juli 2022, 14:14
Ben vandaag exact 9 weken. Ik nam een cocktail van Progynova, Utrogestan en Duphaston.
Je waarden zien er idd helemaal goed uit! Spannend die eerste echo! Nu ja, heb er ondertussen 3 gehad en was elke keer super nerveus 😬

Hopelijk vind je voldoende afleiding tot dan! πŸ˜‰
Ik neem alles tot 12 weken. De dokter vond dit ok. Amelgen, progynova en inprosub. Als je er niet goed bij voelt, gewoon vragen om het wat langer te blijven gebruiken. Dat kan geen kwaad hoor. 😊
kinderwens mei 2016
Feb 2017: pcos
8/19: ivf 2.3 positief 😊
4/20: geboorte dochter
4/21: start baby 2
4/22: icsi 4: 12 cryo
5/22: tp 4.1 positief :D

Margootje
Berichten: 250
Lid geworden op: 17 oktober 2021, 21:17

Re: Uitgerekend februari-maart 2023

Bericht door Margootje » 8 juli 2022, 11:18

mich75 schreef: ↑
1 juli 2022, 9:28
Voor zij me die reeds kennen, ik kom hier binnenvallen met (ongevraagde) goedbedoelde raad.

Voor pijnlijke borsten: insmeren met olie, maakt niet echt uit welke, ik gebruik babyolie (al vanaf 4w), maar amandelolie of speciale zwangerschapsolie kan ook.

Voor de ongerusten of ongeduldigen: je hebt recht op 12 vergoede prenatale sessies bij een vroedvrouw. Super handig om naartoe te gaan tussen 2 echo's en naar het einde van de zwangerschap kunnen ze je ook begeleiden met relaxatie- en ademhalingsoefeningen.
Ze hebben ook meer aandacht voor de mama en je emoties en angsten.
Als je naar een praktijk gaat hebben ze vaak ook al een echotoestel en kan je je kleintje tussentijds nog eens bewonderen.

En tot slot: ga maar op zoek naar opvang dit moet zo snel mogelijk, zeker als je een inkomstengerelateerde wil.
Om jullie een idee te geven, in de opvang waar mijn kindjes gaan is er pas een voltijdse plaats beschikbaar in jan '24, dit vertelden ze 2 maanden geleden.
En ik woon dan nog in het hol van Pluto, in een stad is het vaak nog moeilijker.
Mich, jouw raad is goud waard, ik heb al heel veel aan jouw advies gehad, ook in oude topics die ik teruglees, ik ben heel blij dat, ook nu je opnieuw net mama geworden bent, nog hier vertoeft.
En aangezien het voor mij allemaal de eerste keer is dat ik in verwachting ben, is ook het advies mbt zwangerschap en kindjes hartelijk welkom. Ik heb meteen jouw raad opgevolgd mbt vroedvrouw en opvang.
Ik merk echt dat ik nog een newbie ben, was nog volop gerookte zalm, preparΓ©, versgemaakte kombucha enz. aan het eten en drinken, poezen aan het zoenen, in de tuin aan het wroeten, ... ben nu op slag voorzichtiger...

Edit: Mijn woorden waren nog niet koud of mijn moeder kwam op bezoek met een broodje preparΓ©, wat ik helemaal heb opgegeten want ik wil haar niet zeggen dat ik zwanger ben want ik wil haar niet onterecht blij maken zolang ik nog niet in de "veilige zone" zit.
40 j. (B)AM met gekende donor
IUI 1-3 (Herfst '21): x
Hysteroscopie: vaststelling cervicale stenose
ICSI1 (Lente '22): 18 rijp > 12 bevrucht > OHSS & freeze-all van 2 cryo's
Zomer '22: In verwachting

Margootje
Berichten: 250
Lid geworden op: 17 oktober 2021, 21:17

Re: Uitgerekend februari-maart 2023

Bericht door Margootje » 8 juli 2022, 12:53

Hoop, is je buikgriep dan overgegaan? Ik heb gans in het begin van de (effectieve) zwangerschap griep gehad. Niet ideaal, het is afwachten welk effect dat al dan niet heeft gehad (het virus, de koorts). Alleszins goed drinken, toch wat eten, wat kan je meer doen.

En Liesje van dat afbouwen, en de angst daarrond, ik begrijp het zo. Ook zoals Hoop het zegt, we zijn al zo lang bezig met zwanger worden, hebben al onze hoop daarop ingesteld, dat het nu "vers eng" is. Ik was zo vol optimisme toen het lukte, ik had het niet gedacht dat dit geluk mij te beurt zou vallen en was zo dankbaar, was zo blij dat ik al zo ver geraakt was en de rest kon niet meer stuk, ik had geen angst en was vol vertrouwen, had hoop voor 10. Maar sinds zondag ervaar ik angst, dat ik nu wel zwanger ben maar het niet zal blijven. Het helpt niet dat ik nog tot 19/7 moet wachten voor een volgende stap, nl. de eerste echo. Heb enkel nog maar twee bloednames gehad en ga er ook geen meer krijgen. Iedereen is in verlof.

Vorige zaterdag heb ik het naaldje eruit gehaald dat ik van de acupuncturist ten behoeve van m'n "ontvankelijkheid/acceptatie" in m'n oorschelp had gekregen. Meteen kreeg ik hoofdpijn (die ik ook altijd heb als mijn oestrogeen gehaltes dalen vlak voor menstruatie).
En zondag kreeg ik een heel intense droom waarin ik een goede vriendin knuffel die ook probeert zwanger te geraken. Ik probeerde mijn vertrouwen te delen. Toen verscheen een wit licht waaruit een stem kwam die zei "let peace wash over you". Heel mooi, we werden uitgenodigd om vertrouwen te hebben, maar we waren beide wel een beetje onwennig en een beetje angstig om ons over te geven.

En maandag werd ik ineens echt bang. Gedaan met het vertrouwen. Gedaan met 's ochtends ontwaken met een big smile. In de plaats daarvan ben ik bang. Half overtuigd dat het een lege zak is daarbinnen. Gelukkig is vandaag mijn vakantie begonnen, ik zal trachten te mediteren ofzo, die vrede terug te vinden.

Ik denk het beste dat ik kan doen is: realistisch zijn, beseffen dat het inderdaad fout kan lopen, maar dat het dan volgende keer wel zal lukken. Dat ik sterk ben. Nog even tijd heb. Mijn angst niet wegmoffelen maar aan het licht brengen en overwinnen. Maar oh wat wil ik gaan slapen, enkel slapen, en wakker worden als alle gevaar geweken is.
40 j. (B)AM met gekende donor
IUI 1-3 (Herfst '21): x
Hysteroscopie: vaststelling cervicale stenose
ICSI1 (Lente '22): 18 rijp > 12 bevrucht > OHSS & freeze-all van 2 cryo's
Zomer '22: In verwachting

mich75
Berichten: 2999
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Uitgerekend februari-maart 2023

Bericht door mich75 » 8 juli 2022, 14:43

https://datayze.com/miscarriage-chart?mode=table

Op deze site kan je je gegevens invullen en dan berekent die de kans op een mk (dag per dag), maar je kan het ook omdraaien en de kans dat het niet misgaat laten zien, zowel in tabelvorm als grafiek.

Het verandert de uitkomst niet, maar het gaf me wel een houvast bij mijn eerste zwangerschap.

Qua voeding kan je heel ver gaan, als je overal moet opletten wordt het uiteindelijk heel triestig.
Zo mogen rauwe eieren niet, maar dus ook geen chocomousseof tiramisu, nadien geleerd dat een zacht gekookt eitje of spiegelei eigenlijk ook niet mag πŸ˜“

Voor de liefhebbers/controlefreaks er is de app zwangerhap, hier kan je zien wat je wel of niet mag eten en drinken.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Hoop88
Berichten: 338
Lid geworden op: 23 januari 2020, 9:03

Re: Uitgerekend februari-maart 2023

Bericht door Hoop88 » 8 juli 2022, 22:10

@Mich: handig zeg al die weetjes. Zoals ik zie ga ik nu een cruciale week in van week 6 naar 7 i.v.m. daling kans op een miskraam. Was ook in die week de vorige keer... al klinkt het misschien raar, ik heb er precies nu een beter gevoel over, al zou dat dan natuurlijk dubbel zo hard aankomen als mijn gevoel verkeerd zit.
@Margootje: je hoeft helemaal niet sterk te zijn. Laten we samen bang zijn en stap per stap een stapje verder geraken. Trouwens je kan toch een bloedafname bij de huisarts doen? Ik deed 1 extra in mijn ziekenhuis langs hier (ik doe alle bloedafnames en echo's niet in Jette). Doen zou ik zeggen, 19 juli is inderdaad nog lang. In welk ziekenhuis ga jij weer?
Mijn buikgriep was na 1-2 dagen weer weg. Ik had/heb alleen schrik dat ik iets besmet gegeten had ofzo (veel hamburgers enzo op de bbq).
Ik ben nu elke dag misselijk tot rond een uur of 15u in de namiddag (echt lang...) en ook al weer last van rugpijn.
Maart'22: start brusje. Tp cryo. Zwanger en miskraam
Juni'22: icsi 2: 1 verse tp en 1 cryo. Tp 15/06 - Zwanger

Dittyke
Berichten: 186
Lid geworden op: 21 september 2021, 15:22

Re: Uitgerekend februari-maart 2023

Bericht door Dittyke » 10 juli 2022, 9:07

Ik ga me hier heeeeel voorzichtig bij aansluiten. Nog met een bang hartje aangezien we nu aan 7 weken zitten.
Voorlopige uitgerekende datum 27/02/2023.
Eerste echo zag er goed uit vorige donderdag vruchtje met hartslag gezien. Nu weer bang afwachten of de volgende echo’s ook nog goed gaan zijn.
Heb voorlopig nog steeds niet echt symptomen wat we wel redelijk ongerust maakt. Hopelijk mag het deze keer goed gaan. πŸ€žπŸ€žπŸ€πŸ€πŸ€πŸ€
Start mmm 09/2019
3 icsi rondes- 5tp-1 Mk 7wk
Overstap Jette
Icsi 4- 8 cryo's
Tp cryo 1-❌
Tp cryo 2-10/06-baby girl 16/02πŸ₯°πŸ₯°πŸ₯°πŸ₯°

Hillie
Berichten: 223
Lid geworden op: 8 mei 2021, 15:55

Re: Uitgerekend februari-maart 2023

Bericht door Hillie » 10 juli 2022, 12:19

Dittyke: ik heb heel de zwangerschap zo goed als geen symptomen gehad, buiten groeiende borsten (en na paar maanden ook groeiende buik), dus dat wilt niets zeggen, dus zeker niet over stressen πŸ˜‰
In de eerste maanden had ik enkel heel intense dromen en 1 extra cupmaat. En verder was het enkel de echo die me toonde dat er een baby in mij groeide.
Toch erg eigenlijk, die met symptomen klagen meestal over hun kwaaltjes, en die zonder symptomen klagen dat ze geen kwaaltjes hebben 🀣
Mei 2020: Start zwangerschapswens
April 2021: icsi 1 - verse TP mislukt - 1 cryo
Mei 2021: zwanger van enige cryo!
Januari 2022: dochtertje geboren
Oktober 2022: opstart icsi 2 --> niet doorgegaan want onverwacht op natuurlijke wijze zwanger!?!

Liesjeb
Berichten: 279
Lid geworden op: 13 september 2021, 15:02

Re: Uitgerekend februari-maart 2023

Bericht door Liesjeb » 10 juli 2022, 17:58

@Dytikke
Ik weet nog heel goed tijdens de zwangerschap van mijn zoon dat ik maar al te graag misselijk wou zijn πŸ˜‚ al was het maar om me zwanger te voelen, had voor de rest absoluut nergens last van. Wilt heus niets zeggen hoor! Welkom alvast hier!! Ik duim dat alles vlotjes mag gaan! πŸ€πŸ€ž
2021: IUI 1-2 (x)
02/22: IVF 1 OHSS & freeze-all - 1 cryo
05/22: IVF 1.1 tp cryo 23/5 - bn 3/6 pos
Baby boy geboren 27/01/23 πŸ’™

Hoop88
Berichten: 338
Lid geworden op: 23 januari 2020, 9:03

Re: Uitgerekend februari-maart 2023

Bericht door Hoop88 » 10 juli 2022, 22:02

Welkom Dittyke

Ik ben nu al veel misselijker of van mijn zoontje. Er valt idd over alles iets te zeggen :). Ik hoop voor jou dat het wat zorgelozer mag verlopen eens je een aantal weken verder bent.
LiesjeB: hoe oud ben jij en hoe oud is je zoontje?
Maart'22: start brusje. Tp cryo. Zwanger en miskraam
Juni'22: icsi 2: 1 verse tp en 1 cryo. Tp 15/06 - Zwanger

Liesjeb
Berichten: 279
Lid geworden op: 13 september 2021, 15:02

Re: Uitgerekend februari-maart 2023

Bericht door Liesjeb » 11 juli 2022, 0:09

Hoop88 schreef: ↑
10 juli 2022, 22:02
Welkom Dittyke

Ik ben nu al veel misselijker of van mijn zoontje. Er valt idd over alles iets te zeggen :). Ik hoop voor jou dat het wat zorgelozer mag verlopen eens je een aantal weken verder bent.
LiesjeB: hoe oud ben jij en hoe oud is je zoontje?
Mijn teller staat op 38 en heb een zoon(tje) van 12 die in september naar het middelbaar gaat. Gaat dus heel vreemd zijn om na al die jaren terug in de pampers gegooid te worden lol πŸ˜…
2021: IUI 1-2 (x)
02/22: IVF 1 OHSS & freeze-all - 1 cryo
05/22: IVF 1.1 tp cryo 23/5 - bn 3/6 pos
Baby boy geboren 27/01/23 πŸ’™

Dittyke
Berichten: 186
Lid geworden op: 21 september 2021, 15:22

Re: Uitgerekend februari-maart 2023

Bericht door Dittyke » 11 juli 2022, 10:44

Even een vraagje aan jullie? Is het normaal dat je last hebt van je onder rug zo vroeg in de zwangerschap?
Ik heb geen buikkrampen ofzo maar echt wel redelijk veel last van mijn onder rug?
Of neem ik best even contact op met het crg hierover?
Start mmm 09/2019
3 icsi rondes- 5tp-1 Mk 7wk
Overstap Jette
Icsi 4- 8 cryo's
Tp cryo 1-❌
Tp cryo 2-10/06-baby girl 16/02πŸ₯°πŸ₯°πŸ₯°πŸ₯°

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 68 gasten