Uitgerekend februari-maart 2023

Plaats reactie
diffusiongirl
Berichten: 94
Lid geworden op: 2 februari 2022, 12:45

Re: Uitgerekend februari-maart 2023

Bericht door diffusiongirl » 16 september 2022, 8:36

Dag lieve dames,

mijn partner en ik hebben zo veel aan jullie geruststellende woorden. Een dikke oprechte dankjewel. We gaan proberen om het wat los te laten. Als het maandag nog steeds veel ongerustheid brengt, dan gaan we eens bellen naar de arts. Maar jullie berichtjes helpen écht.

veel liefs
- 05/21: start kinderwens
- 04/22 : onderzoeken, geen reden voor uitblijven zwangerschap gevonden
- 05/22: IUI-1 --> zwanger! uitgerekend voor 21/02/2023

Ada
Berichten: 179
Lid geworden op: 5 juni 2021, 15:55

Re: Uitgerekend februari-maart 2023

Bericht door Ada » 16 september 2022, 9:00

Hier een ganse zwangerschap een baby met een buik en hoofdomtrek boven de groeicurve en een dijbeen ergens op p16 ofzo. Ik dacht op den duur dat het een misvormde baby moest zijn want er werd altijd zoveel nadruk gelegd op die eerste 2. Ik dacht dat het wel een superklein dik kind ging zijn. En mooi kon het toch al zeker niet zijn. Uiteindelijk was het een serieus kindje qua gewicht (meer dan 4 kilo op 40w) maar hij was ook lang! 53cm. Dus helemaal geen kleintje 🙂. Maar amai, ik versta het. Verschrikkelijk, die onzekerheid die je tijdens een zwangerschap kan voelen! Overigens inmiddels een 16 maander die perfect gezond is!
2019 4x iui ❌
2020 1x iui, 2x icsi ❌ ---- icsi 3 - 💙
2022 start brusje - fet 1-3 ❌
Nov 22 icsi 4 - biochemische zws
Feb 23 icsi 5 - 1 verse tp - stilgeboren na 37w
Maart 24 start brusje - nog 2 ❄️

Bird
Berichten: 26
Lid geworden op: 15 april 2022, 9:08

Re: Uitgerekend februari-maart 2023

Bericht door Bird » 16 september 2022, 9:10

Hoihoi,

Het is al een hele tijd geleden dat ik nog iets schreef (wel af en toe even gepiept :-) )

Afgelopen dinsdag hadden we onze echo op 13 weken. Na 5 weken wachten eindelijk nog eens naar onze kleine Modesto gaan kijken (Modesto was een slagerijtje in Spanje, gedurende ons traject van 2,5 jaar hebben we elke maand een andere grappige naam gekozen voor onze potentiële baby zoals Pantaleon of Rudy).
Grote opluchting toen alles in orde was, vingertjes, teentjes, een gezichtje. Maar bovenal de eerste keer dat we beweging zagen <3 Echt een magisch moment.
Voor mijn gemoedsrust (en omdat 4 of 5 weken tussen die afspraken heel lang duurt) heb ik contact genomen met een zelfstandige vroedvrouw waar ik telkens tussen 2 echo's langs kan gaan om te luisteren naar het hartje en van dichtbij de zwangerschap te volgen, want de kilo's vliegen er hier bij (al 4 kg :roll: ) ondanks regelmatig naar het werk fietsen en wandelingetjes met onze hond.

@Margootje : voor je overzichtje: wij zijn uitgerekend 20 maart, het geslacht weten we in de loop van volgende week, wanneer de resultaten van de NIPT gekend zijn, maar willen we supergraag geheim houden.
Dit is de enige verrassing die we hebben aangezien vrienden en familie vanaf het allereerste moment op de hoogte zijn. Onlangs vroeg iemand of ik het niet jammer vond dat ik niet zo de verrassing bij de aankondiging had, omdat iedereen weet wat je gaat zeggen als je 'heel groot nieuws' hebt. Ergens wel, maar door open te zijn tijdens het traject kregen we ook ongelofelijk veel steun. Ik moet wel zeggen dat het een klein beetje piekte toen we een klein feestje gaven om ons goeie nieuws te vieren en 1 van de aanwezige koppels plots aankondigde dat ze zwanger waren van hun 3e kindje. Naast dat we uiteraard superblij zijn met een vriendje dat ongeveer exact even oud zal zijn (eind maart), voelde het even alsof ze ons moment gestolen hadden (heeft niet lang geduurd hoor). En daarna nog een steekje toen ze uitlegden hoe ze dat gepland hadden.

@Diffusiongirl : Hier (op 13 weken) al 3 echo's gehad met drie keer een andere datum, die niet overeenkomt met wat we theoretisch zouden verwachten. Wij zijn zwanger via ICSI, dus in principe is alles gekend. Theoretisch is onze uitgerekende datum 16 maart, maar we werden bij 7 weken op 20 maart gezet, anderhalve week later op 17 maart en nu dus weer op 20 maart. Dit is volledig normaal volgens onze gyneacologe. Zeker nu de kleine pruts niet meer stil wilt liggen :D

diffusiongirl
Berichten: 94
Lid geworden op: 2 februari 2022, 12:45

Re: Uitgerekend februari-maart 2023

Bericht door diffusiongirl » 16 september 2022, 16:47

Haha zo leuk dat idee van die namen! :-D Nu ben ik nog meer benieuwd of het een jongen of een meisje is :-p Het kan altijd een Modesta worden natuurlijk!
Bird schreef:
16 september 2022, 9:10

Afgelopen dinsdag hadden we onze echo op 13 weken. Na 5 weken wachten eindelijk nog eens naar onze kleine Modesto gaan kijken (Modesto was een slagerijtje in Spanje, gedurende ons traject van 2,5 jaar hebben we elke maand een andere grappige naam gekozen voor onze potentiële baby zoals Pantaleon of Rudy).
- 05/21: start kinderwens
- 04/22 : onderzoeken, geen reden voor uitblijven zwangerschap gevonden
- 05/22: IUI-1 --> zwanger! uitgerekend voor 21/02/2023

Liesjeb
Berichten: 279
Lid geworden op: 13 september 2021, 15:02

Re: Uitgerekend februari-maart 2023

Bericht door Liesjeb » 20 september 2022, 11:25

Hoi hoi dames. Hier gisteren nog eens naar de vroedvrouw mogen gaan. Is maar een kleine checkup, meer om vragen om bezorgdheden te bespreken eigenlijk maar kijk er altijd zo erg naar uit. Ook om baby boy nog eens te horen natuurlijk 😍

Deze week mag ik 20wkn aanvinken op de kalender, we zijn officieel in de helft. Kan ons beebje nu ook heel duidelijk voelen, zo leuk! Binnen 2 weken hebben we onze structurele echo, best wel spannend!

Veel liefs 🍀
2021: IUI 1-2 (x)
02/22: IVF 1 OHSS & freeze-all - 1 cryo
05/22: IVF 1.1 tp cryo 23/5 - bn 3/6 pos
Baby boy geboren 27/01/23 💙

diffusiongirl
Berichten: 94
Lid geworden op: 2 februari 2022, 12:45

Re: Uitgerekend februari-maart 2023

Bericht door diffusiongirl » 20 september 2022, 17:37

Hoi Liesjeb,

Ga jij tussen de afspraken met je gynae naar de vroedvrouw? Heb je enig idee hoe dat zit met de terugbetalingen dan? Ik zou dat ook graag doen, vooral omdat ik een vroedvrouwenbevalling wil doen en ze dus graag echt wel beter wil leren kennen. Maar heb zo'n schrik dat ik me blauw ga betalen!

Amai en proficiat zeg, je zit in de helft! Echt een leuke mijlpaal. Zelf zit ik vandaag op 18 weken en binnen 3 weken hebben wij ook de structurele echo. Spannend inderdaad! Ik heb afgelopen zaterdag voor het eerst echt met zekerheid onze baby gevoeld en nu voel ik ze elke dag minstens een keertje. Echt zo zo magisch, het maakt alle kwaaltjes helemaal teniet. Voel je hem vaak? Ik wou dat ik ze de hele dag door kon voelen 😍

Geniet er van! Ik denk echt dat we in de beste fase van de zwangerschap zitten nu ;-)

liefs
Liesjeb schreef:
20 september 2022, 11:25
Hoi hoi dames. Hier gisteren nog eens naar de vroedvrouw mogen gaan. Is maar een kleine checkup, meer om vragen om bezorgdheden te bespreken eigenlijk maar kijk er altijd zo erg naar uit. Ook om baby boy nog eens te horen natuurlijk 😍

Deze week mag ik 20wkn aanvinken op de kalender, we zijn officieel in de helft. Kan ons beebje nu ook heel duidelijk voelen, zo leuk! Binnen 2 weken hebben we onze structurele echo, best wel spannend!

Veel liefs 🍀
- 05/21: start kinderwens
- 04/22 : onderzoeken, geen reden voor uitblijven zwangerschap gevonden
- 05/22: IUI-1 --> zwanger! uitgerekend voor 21/02/2023

mich75
Berichten: 2992
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Uitgerekend februari-maart 2023

Bericht door mich75 » 20 september 2022, 18:26

diffusiongirl schreef:
20 september 2022, 17:37
Hoi Liesjeb,

Ga jij tussen de afspraken met je gynae naar de vroedvrouw? Heb je enig idee hoe dat zit met de terugbetalingen dan? Ik zou dat ook graag doen, vooral omdat ik een vroedvrouwenbevalling wil doen en ze dus graag echt wel beter wil leren kennen. Maar heb zo'n schrik dat ik me blauw ga betalen!
Even inbreken 😉
Je hebt recht op 12 terugbetaalde prenatale sessies bij een vroedvrouw, als ze geconventioneerd is (wat de meeste wel zijn denk ik) moet je zelfs niets betalen.
Je kan de sessies gebruiken om te gaan tussen de bezoeken aan de gyn, maar je kan ze ook gebruiken voor prenatale oefeningen of relaxatie/ademhalingsoefeningen,...

Ik moest vanwege mijn voorgeschiedenis in het ziekenhuis bevallen maar ging dit doen onder begeleiding van mijn vroedvrouw.
Spijtig genoeg bleek ik bij opname covid positief en mocht mijn vroedvrouw er niet bijzijn, ook al wou ze dit zelf wel.

Mijn vroedvrouw heeft een geboortehuis, je kan dus bij haar bevallen in een huiselijke sfeer, dit wordt (financieel) aanzien als een thuisbevalling.
Laatst gewijzigd door mich75 op 20 september 2022, 22:51, 1 keer totaal gewijzigd.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Ada
Berichten: 179
Lid geworden op: 5 juni 2021, 15:55

Re: Uitgerekend februari-maart 2023

Bericht door Ada » 20 september 2022, 21:05

Veel vroedvrouwen zijn zich aan het deconventioneren. Terecht ook wel. Maar als ze gedeconventioneerd zijn (zoals de mijne) dan betaalt de hospitalisatieverzekering vaak de rest terug vanaf een tijd voor de bevalling. Bij mijn verzekering is dit 2 maanden. In die 2 laatste maanden had ik de meeste afspraken en ik ben uiteindelijk zelfs 14 keer prenataal geweest. De laatste 2 keer konden ze dan geen "prenataal consult"-riziv-nummer gebruiken maar hebben ze er een ander nummer opgezet, waardoor ik minder terugkreeg van de cm maar de hospitalisatieverzekering betaalde dan toch al de rest terug 🙂. Het is absoluut echt de moeite om je door een vroedvrouw te laten volgen tijdens je zwangerschap en helemaal als je ze graag bij je bevalling wil. Mijn vroedvrouw was erbij (helaas in het ziekenhuis) maar het heeft voor mij wel een enorm verschil gemaakt. Dus zeker de moeite om je verzekering eens uit te pluizen! (en als ze geconventioneerd zijn is dat niet eens nodig, zoals Mich al zegt - ze rekenen dan soms wel verplaatsingskosten (als ze thuis komen) en een dossierkost aan)
2019 4x iui ❌
2020 1x iui, 2x icsi ❌ ---- icsi 3 - 💙
2022 start brusje - fet 1-3 ❌
Nov 22 icsi 4 - biochemische zws
Feb 23 icsi 5 - 1 verse tp - stilgeboren na 37w
Maart 24 start brusje - nog 2 ❄️

diffusiongirl
Berichten: 94
Lid geworden op: 2 februari 2022, 12:45

Re: Uitgerekend februari-maart 2023

Bericht door diffusiongirl » 20 september 2022, 22:10

Hoi Ada en mich75,

Bedankt voor jullie ervaringen! Ik heb een hospitalisatieverzekering die alles 2 maanden voor en 6 maanden na een hospitalisatie terugbetaalt. Dus in die periode zit ik goed.

Maar momenteel (nu 5 maanden voor bevalling) is dit niet het geval. En de vroedvrouwen zijn (idd, ook naar mijn mening terecht) gedeconventioneerd. Wil dit zeggen dat de mutualiteit niets terugbetaalt? Of enkel dat je eigen aandeel groter is? Of is het zoals bij kine’s dat je tegenwoordig minder terugkrijgt als ze gedeconventioneerd zijn (= echt schandalig).

Ik maak me vooral zorgen omdat er op de de website van de vroedvrouwenpraktijk staat “Combineer een prenatale consultatie bij de vroedvrouw bij voorkeur niet met een prenatale (groeps)les, Zwanger & fit-sessie, zwangerschapsmassage of een consultatie bij de gynaecoloog. Dit kan de terugbetaling in het gedrang brengen.”

Maar ik ga effectief prenatale groepslessen volgen en ik ga maandelijks naar de gynae…

Edit: aha, ik denk dat ik het snap. Dus ik heb recht op 12 beurten, maar de prenatale lessen behoren tot die 12 beurten. Dus zolang ik niet aan 12 beurten kom tot 2 maanden voor mijn bevalling, zal het meeste terugbetaald worden. Toch? De 2 maanden voor de bevalling hoef ik er niet meer nauw naar te kijken want dan springt de hospitalisatierekening bij.
- 05/21: start kinderwens
- 04/22 : onderzoeken, geen reden voor uitblijven zwangerschap gevonden
- 05/22: IUI-1 --> zwanger! uitgerekend voor 21/02/2023

Ada
Berichten: 179
Lid geworden op: 5 juni 2021, 15:55

Re: Uitgerekend februari-maart 2023

Bericht door Ada » 21 september 2022, 14:47

diffusiongirl schreef:
20 september 2022, 22:10
Hoi Ada en mich75,

Bedankt voor jullie ervaringen! Ik heb een hospitalisatieverzekering die alles 2 maanden voor en 6 maanden na een hospitalisatie terugbetaalt. Dus in die periode zit ik goed.

Maar momenteel (nu 5 maanden voor bevalling) is dit niet het geval. En de vroedvrouwen zijn (idd, ook naar mijn mening terecht) gedeconventioneerd. Wil dit zeggen dat de mutualiteit niets terugbetaalt? Of enkel dat je eigen aandeel groter is? Of is het zoals bij kine’s dat je tegenwoordig minder terugkrijgt als ze gedeconventioneerd zijn (= echt schandalig).

Ik maak me vooral zorgen omdat er op de de website van de vroedvrouwenpraktijk staat “Combineer een prenatale consultatie bij de vroedvrouw bij voorkeur niet met een prenatale (groeps)les, Zwanger & fit-sessie, zwangerschapsmassage of een consultatie bij de gynaecoloog. Dit kan de terugbetaling in het gedrang brengen.”

Maar ik ga effectief prenatale groepslessen volgen en ik ga maandelijks naar de gynae…

Edit: aha, ik denk dat ik het snap. Dus ik heb recht op 12 beurten, maar de prenatale lessen behoren tot die 12 beurten. Dus zolang ik niet aan 12 beurten kom tot 2 maanden voor mijn bevalling, zal het meeste terugbetaald worden. Toch? De 2 maanden voor de bevalling hoef ik er niet meer nauw naar te kijken want dan springt de hospitalisatierekening bij.
Volgens mij bedoelen ze daarmee dat je die niet op dezelfde dag mag plannen! Want voor het RIZIV kunnen bepaalde codes maar 1 keer per dag gebruikt worden. Ik heb dat eens voorgehad, dat ik op dezelfde dag naar de lactatiekundige en vroedvrouw moest (na mijn bevalling natuurlijk 😉 ) en toen heeft de vroedvrouw gewoon een dagje "valsgespeeld" en op het briefje geschreven dat ikd e dag voordien bij haar was. Dan werden beiden terugbetaald.

En ja klopt van die 12 keer! Maar vroedvrouwen zijn wel wat creatief zoals ik al schreef 😉.
Als je er nu nood aan hebt zou ik het niet uitstellen hoor. Ik denk dat ik 50 euro betaalde voor een prenataal consult en dat er dan 26 euro ofzo terugbetaald werd. Dus er wordt echt wel een deel terugbetaald, maar niet alles, zoals wel bij een geconventioneerde vroedvrouw. (die zijn "gratis") Ik weet niet hoeveel zij dan mogen aanrekenen, meestal werken die dan met het derde betalersysteem.

In de eerste maanden van mijn zwangerschap denk ik dat de "gewoonte" was dat ze een zwangere 1 keer per maand zagen. Dus dan is 25 euro niet zoveel voor die extra geruststelling vond ik... Ik ben vaker geweest omdat ik een heel ongeruste zwangere was en dat hartje moest gehoord hebben 😉.
2019 4x iui ❌
2020 1x iui, 2x icsi ❌ ---- icsi 3 - 💙
2022 start brusje - fet 1-3 ❌
Nov 22 icsi 4 - biochemische zws
Feb 23 icsi 5 - 1 verse tp - stilgeboren na 37w
Maart 24 start brusje - nog 2 ❄️

Liesjeb
Berichten: 279
Lid geworden op: 13 september 2021, 15:02

Re: Uitgerekend februari-maart 2023

Bericht door Liesjeb » 21 september 2022, 15:54

Ik heb het geluk dat mijn vroedvrouw wel geconventioneerd is en ik betaal niets inderdaad. Een keertje is ze tot aan huis gekomen en dan moest ik 12 euro betalen.

Mocht je echt nood hebben aan een check-up kan je ook altijd via je huisarts gaan, op voorwaarde dat die ook zwangerschapsopvolging doet nautuurlijk. Die van mij had dat voorgesteld en dan betaal je ook iets van een 5 euro max. Een vroedvrouw neemt meer de tijd om alle zaken te overlopen en vragen te beantwoorden en gaat verder dan puur alleen het medische, wat een dokter op een kwartiertje moet zien klaar te spelen! :lol:

Hoe mijn planning er uit ziet: ik heb de vroedvrouw dus maandag gezien en ben deze week 20wkn. Op 22wkn heb ik mijn structurele echo in het ziekenhuis, op 24wkn weer consultatie bij de vroedvrouw voor de suikertest, op 28wkn bij de huisarts voor kinkhoestvaccin (als ik me niet vergis) en dan op 32wkn weer echo. Stelt me ook gerust op deze manier en toch elke keer weer iets om naar uit te kijken!
2021: IUI 1-2 (x)
02/22: IVF 1 OHSS & freeze-all - 1 cryo
05/22: IVF 1.1 tp cryo 23/5 - bn 3/6 pos
Baby boy geboren 27/01/23 💙

diffusiongirl
Berichten: 94
Lid geworden op: 2 februari 2022, 12:45

Re: Uitgerekend februari-maart 2023

Bericht door diffusiongirl » 22 september 2022, 8:19

hey hey,

Merci voor jullie ervaringen. Altijd interessant om te horen hoe andere mama's dit aanpakken :-D

Ik ben tot nu toe enkel bij mijn gynae geweest (7w, 12w, 17w) en heb nog een afspraak voor 21w (voor de 20-weken echo).
Vanaf de 20-weken echo ga ik de afspraken met de gynaecologe dan ook afwisselen met een afspraak met de vroedvrouwen van de praktijk. Zo hoop ik iedereen eens gezien te hebben tegen dat ik moet bevallen, want ik weet op voorhand natuurlijk niet wie er van wacht zal zijn de dag dat ik moet bevallen.

Mijn placenta ligt trouwens aan de voorkant, dus tussen mijn baby en mijn buik. Wat op zich blijkbaar geen kwaad kan, maar vind het toch een beetje jammer want dat wilt zeggen dat de bewegingen minder voelbaar zullen zijn, omdat er een soort stootkussentje tussen ons in ligt. Ik vermoed dat het voor mijn partner dan ook langer zal duren voor hij iets voelt. Iemand anders hier nog ervaring mee?

lieve groetjes!
- 05/21: start kinderwens
- 04/22 : onderzoeken, geen reden voor uitblijven zwangerschap gevonden
- 05/22: IUI-1 --> zwanger! uitgerekend voor 21/02/2023

JFB17
Berichten: 122
Lid geworden op: 12 september 2020, 12:55

Re: Uitgerekend februari-maart 2023

Bericht door JFB17 » 22 september 2022, 20:12

@diffusiongirl; ik heb nu ook een placenta die aan de voorkant ligt. Mijn gyne bevestigde ook dat dit de bewegingen wat dempt. Ik begon de baby wel al te voelen rond 13 weken maar dit is wel al mijn 2de kindje en dan wordt gezegd dat je dit sneller voelt. Nu, op 27 weken, zijn de bewegingen wel echt duidelijk voor mij maar voor mijn man minder. Hij voelt het maar heel zachtjes.
2014: Freeze eicellen Jette (borstkanker)
2018: kinderwens
14/09/2020: dochter geboren! (ICSI Jette)
06/2021: opstart baby 2
06/2021: 5 embryo's
06/2021-12/2021: 2 bioch zw + 1 MA
02/2022: 6 embryo’s
04/2022: tp 6 zwanger

Dittyke
Berichten: 186
Lid geworden op: 21 september 2021, 15:22

Re: Uitgerekend februari-maart 2023

Bericht door Dittyke » 27 september 2022, 15:49

Eventjes geleden dat ik hier nog iets gepost heb.
Ondertussen zitten we hier ook aan 18 weken.
Maar voorlopig voel ik de baby nog steeds niet.
Is dit wel normaal?
Vorige vrijdag nog voor een echo geweest en volgens de gynaecoloog zag alles er in orde uit.
Ons meisje word geschat op +- 189 gram.
Mijn placenta ligt aan de achterkant dus Zou normaal wel goed de beweging moeten voelen.
Alleen tot op heden nog niets gevoeld.
Wat normaal zou zijn volgens de gynaecoloog.
Enkel als ik het hier lees, begin ik toch wat te twijfelen. 😟
Hopelijk blijft alles goed gaan, pas opnieuw controle op 22 weken. Wat een eeuwigheid lijkt. 🤞🤞🍀🍀🍀
Start mmm 09/2019
3 icsi rondes- 5tp-1 Mk 7wk
Overstap Jette
Icsi 4- 8 cryo's
Tp cryo 1-❌
Tp cryo 2-10/06-baby girl 16/02🥰🥰🥰🥰

Hoop88
Berichten: 338
Lid geworden op: 23 januari 2020, 9:03

Re: Uitgerekend februari-maart 2023

Bericht door Hoop88 » 27 september 2022, 15:56

Hier ook even afwezig geweest. Ik denk dat ik de baby 1xvoelde (morgen ook 18 weken) maar daar blijft het ook bij hoor... vanaf 20 weken zal je de baby wel beginnen voelen.
Maart'22: start brusje. Tp cryo. Zwanger en miskraam
Juni'22: icsi 2: 1 verse tp en 1 cryo. Tp 15/06 - Zwanger

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten