Uitgerekend februari-maart 2023

Plaats reactie
Margootje
Berichten: 249
Lid geworden op: 17 oktober 2021, 21:17

Re: Uitgerekend februari-maart 2023

Bericht door Margootje » 27 oktober 2022, 13:19

das een eerlijke ruil hé, jij geeft hen geld en zij stellen je gerust
niet mee inzitten!
40 j. (B)AM met gekende donor
IUI 1-3 (Herfst '21): x
Hysteroscopie: vaststelling cervicale stenose
ICSI1 (Lente '22): 18 rijp > 12 bevrucht > OHSS & freeze-all van 2 cryo's
Zomer '22: In verwachting

Bird
Berichten: 26
Lid geworden op: 15 april 2022, 9:08

Re: Uitgerekend februari-maart 2023

Bericht door Bird » 27 oktober 2022, 17:52

Je kan nooit te veel vragen :wink:
Das ons al een paar keer gezegd. Maar ik vind het bvb wel heel fijn dat de zelfstandige vroedvrouw altijd te bereiken is via bvb whatsapp. Vandaag ook voor het eerst kennis gaan maken op de materniteit waar ons opnieuw op het hart gedrukt werkt dat we bij de minste twijfel steeds mogen binnenspringen of telefoneren.
Iedereen is heel begripvol als je vertelt over je ervaringen tijdens het traject en de enorme onzekerheid die daarmee samenhangt. Het is me verteld dat we als het ware geleerd hebben om altijd uit te gaan van de worst case en dat het heel belangrijk is dat we gerust gesteld worden als het nodig is.

Wij gaan om de twee weken op controle, de ene keer bij de vroedvrouw en de volgende keer bij de gynaecoloog. Dat helpt mij wel enorm! En tussendoor kan ik altijd contact opnemen als ik onzeker ben over iets.

Verder kreeg ik ook de gouden tip mbt mijn slaapproblemen (ondiep slapen, nachtmerries,…): naast the usual geen schermen voor bed, niet te laat drinken, bad,… neem ik nu ook metarelax in. Ik slaap beter en zit weer wat beter in mijn vel.

Bird
Berichten: 26
Lid geworden op: 15 april 2022, 9:08

Re: Uitgerekend februari-maart 2023

Bericht door Bird » 29 oktober 2022, 14:15

WAAAAAAAAAA!!! Zo een zalig gevoel, mijn man heeft de baby daarstraks voor de allereerste keer gevoeld 🥰
(Sorry, dat moest er efkes uit…)

Margootje
Berichten: 249
Lid geworden op: 17 oktober 2021, 21:17

Re: Uitgerekend februari-maart 2023

Bericht door Margootje » 29 oktober 2022, 20:47

Bird schreef:
29 oktober 2022, 14:15
WAAAAAAAAAA!!! Zo een zalig gevoel, mijn man heeft de baby daarstraks voor de allereerste keer gevoeld 🥰
(Sorry, dat moest er efkes uit…)
🫶🏼🥰😊
40 j. (B)AM met gekende donor
IUI 1-3 (Herfst '21): x
Hysteroscopie: vaststelling cervicale stenose
ICSI1 (Lente '22): 18 rijp > 12 bevrucht > OHSS & freeze-all van 2 cryo's
Zomer '22: In verwachting

Liesjeb
Berichten: 279
Lid geworden op: 13 september 2021, 15:02

Re: Uitgerekend februari-maart 2023

Bericht door Liesjeb » 3 november 2022, 15:48

Hoi hoi dames, hoe gaat het hier met de chocolade baby'tjes? :lol:

Vandaag mag ik 26wkn afvinken op de kalender. Buik zit al (héél) goed in de weg, kan op geen normale manier nog schoenen aandoen en mijn nieuwe liefde is mijn zwangerschapskussen. Overweeg zelfs om het mee te nemen naar m'n werk haha

Die trein met zogezegd vernieuwe energie tijdens het 2de trimester, wanneer komt die ongeveer? Binnen 2 weken begint m'n 3de trimester en ik zit nog steeds op de vermoeidheidstrein... Dinsdag een half dagje Pairi Daiza gedaan en moet het nog steeds bekopen :?

Oh ja, krijg soms ook harde buiken en dat geeft me dan zo'n enorm benauwd gevoel, alsof ik geen adem meer krijg. Volgens de vroedvrouw niets om me zorgen over te maken zolang er geen regelmaat in komt (weeën dus) maar voelt toch echt vreemd. Zelfs wanneer ik lig schiet m'n hartslag dan ook de hoogte in en dat voelt toch raar en beangstigend allemaal...
2021: IUI 1-2 (x)
02/22: IVF 1 OHSS & freeze-all - 1 cryo
05/22: IVF 1.1 tp cryo 23/5 - bn 3/6 pos
Baby boy geboren 27/01/23 💙

Ada
Berichten: 176
Lid geworden op: 5 juni 2021, 15:55

Re: Uitgerekend februari-maart 2023

Bericht door Ada » 3 november 2022, 18:08

Liesjeb schreef:
3 november 2022, 15:48
Hoi hoi dames, hoe gaat het hier met de chocolade baby'tjes? :lol:

Vandaag mag ik 26wkn afvinken op de kalender. Buik zit al (héél) goed in de weg, kan op geen normale manier nog schoenen aandoen en mijn nieuwe liefde is mijn zwangerschapskussen. Overweeg zelfs om het mee te nemen naar m'n werk haha

Die trein met zogezegd vernieuwe energie tijdens het 2de trimester, wanneer komt die ongeveer? Binnen 2 weken begint m'n 3de trimester en ik zit nog steeds op de vermoeidheidstrein... Dinsdag een half dagje Pairi Daiza gedaan en moet het nog steeds bekopen :?

Oh ja, krijg soms ook harde buiken en dat geeft me dan zo'n enorm benauwd gevoel, alsof ik geen adem meer krijg. Volgens de vroedvrouw niets om me zorgen over te maken zolang er geen regelmaat in komt (weeën dus) maar voelt toch echt vreemd. Zelfs wanneer ik lig schiet m'n hartslag dan ook de hoogte in en dat voelt toch raar en beangstigend allemaal...
Ik had enorm veel harde buiken en voelde ze tot in mijn keel. Ik vond dat ook heel eng. De gyn legde toen uit dat door de samentrekking van de baarmoeder er tot een halve liter bloed in je bloedsomloop komt en dat dat je bloeddruk kan beïnvloeden en dat kan zo'n benauwd gevoel geven. Als je ongerust bent kan je altijd eens naar het verloskwartier bellen.
2019 4x iui ❌
2020 1x iui, 2x icsi ❌ ---- icsi 3 - 💙
2022 start brusje - fet 1-3 ❌
Nov 22 icsi 4 - biochemische zws
Feb 23 icsi 5 - 1 verse tp 🐣, 2 ❄️

Margootje
Berichten: 249
Lid geworden op: 17 oktober 2021, 21:17

Re: Uitgerekend februari-maart 2023

Bericht door Margootje » 3 november 2022, 19:10

idd geeft een google search op
braxton hicks contractions shortness of breath
veel hits.
Dus hoop voor jou dat het dat gewoon is, want is blijkbaar normaal, als het vanzelf weer verdwijnt zit het snor.

Oei oei dat belooft voor de rest van jouw zwangerschap die vermoeidheid :O
Ik hoop dat je genoeg rust kan nemen!!

Ik ben 23w. Buik nog niet in de weg, ook al draag ik alles naar voor. Ik zie er al zeg ik het zelf geweldig uit (dat mag je zeggen tegenwoordig he, body positivity en al), als een prille twintiger, alles zo pront en rond, erg sneu dat er geen man is om me te bewonderen :lol: alleen die zogenaamde pregnancy glow heb ik helemaal niet, huid is zelfde als altijd en mijn haar is zelfs droog, moet het gewoon niet wassen, ik was het om de 8 dagen ofzo gewoon voor de frisheid maar het ziet er pas gewassen uit.

Ik geloof het helemaal dat je uitje naar de zoo je heeft uitgeput.
Heb wel veel meer energie als in die eerste 8 weken maar ik heb elk weekend een dag nodig om absoluut niks te doen. En als ik iets doe gaat het tergend traag want heffen beperk ik en trappen doen is toch wel vermoeiend geworden. Ben ook inhaalbeweging bezig van sociale contacten die ik had verwaarloosd in eerste trimester.

Met als resultaat dat ik bitter weinig productief ben in de weekends en de to do lijst blijf aangroeien. Maar ik maak precies een geluks hormoon aan dat maakt dat ik me er geen reet van aantrek. Hebben jullie dat ook? Letterlijk in NIKS maak ik me nog druk. Het is alsof mijn hartenwens in vervulling is gegaan en dat alle andere besognes nu verbleken.

Ik ben ook veel assertiever, zeg ongezouten mijn mening zonder dat mijn hartslag de hoogte in gaat. Het voelt alsof ik eindelijk volwassen ben.

de groetjes iedereen!
40 j. (B)AM met gekende donor
IUI 1-3 (Herfst '21): x
Hysteroscopie: vaststelling cervicale stenose
ICSI1 (Lente '22): 18 rijp > 12 bevrucht > OHSS & freeze-all van 2 cryo's
Zomer '22: In verwachting

diffusiongirl
Berichten: 94
Lid geworden op: 2 februari 2022, 12:45

Re: Uitgerekend februari-maart 2023

Bericht door diffusiongirl » 4 november 2022, 11:33

Hallo dames! Leuk om jullie ervaringen te lezen!

Ik ben nu 24 weken. Mijn buik zit af en toe in de weg, maar nog niet extreem. En ook mijn borsten hebben proporties aangenomen die ik niet voor mogelijk hield! Ik ben al meer dan 9kg bijgekomen en daar maak ik me wel wat zorgen om. Ik vind het echt veel en kan het moeilijk loslaten. Stom, want ik kan er niet veel aan doen. Iedereen rond mij zegt ook "amai en in die laatste weken komt het er allemaal nog extra bij". Dus ik houd mijn hart vast :-p Zelf vind ik niet dat ik er echt dikker uitzie, behalve buik en borsten dan.

Die harde buiken, dat heb ik ook. Ik had eerst niet door wat het was, het voelde alsof mn baby zich dwars onderaan mijn baarmoeder legde en alles heel hard probeerde te duwen waardoor er enorme spanning op kwam. Maar nu ik weet wat het is, valt het mij ook echt op. Ik heb het vaak in combinatie met moeten plassen, maar ook wanneer ik een orgasme heb (iets minder leuk!).

Extra energie is er niet echt, tenzij in vergelijking met het eerste trimester maar zeker niet tegenover hoe ik voor de zwangerschap was. Ergens ook wel fijn om te lezen dat anderen dit ook zo ervaren.

Ik heb vooral veel pijn aan mijn heupen en onderrug momenteel. Moeilijk pijnloos wandelen en slapen daardoor. Misschien toch maar eens tijd om een prenatale kinebeurt in te schakelen...

En qua gemoed... Schommelend. Ene moment enorm veel nood aan liefde en bevestiging en een beetje huilerig. Andere moment ben ik echt heel vrolijk en vooral extreem dankbaar dat ik dit mag meemaken. Ik begin ook ongeduldig te worden, ik wil mijn dochter zo graag ontmoeten!

Vraagje voor jullie: schommelt het bewegingspatroon van jullie baby ook zo? Er zijn dagen dat ik ze bijna continu voel, maar eergisteren had ik zo'n 36u dat ik ze amper voelde. En dan word ik toch een beetje bang. 's Nachts kon ik het echt moeilijk relativeren en toen heb ik even met de doppler geluisterd (doe ik normaal niet). Ik hoorde een snrllr hartslag en dat stelde dan wel wat gerust. Maar het was pas toen ze gisteren begon te turnen/mijn baarmoeder te verbouwen dat ik weer echt opgelucht was.

Leuk om te zien dat er hier ook genoten wordt! :-D
- 05/21: start kinderwens
- 04/22 : onderzoeken, geen reden voor uitblijven zwangerschap gevonden
- 05/22: IUI-1 --> zwanger! uitgerekend voor 21/02/2023

Margootje
Berichten: 249
Lid geworden op: 17 oktober 2021, 21:17

Re: Uitgerekend februari-maart 2023

Bericht door Margootje » 4 november 2022, 12:58

Oh maar dan zou ik me geen zorgen maken als het alleen daar zit, die extra kilootjes. Het zijn ook maar richtlijnen. Ik ben zelf ook al zoveel bijgekomen, 8kg volgens mijn weegschaal en 10 kg volgens de gyn. Als je je nog goed voelt, is alles ok. Bij mij zit het in achterwerk, buik borsten en voor de rest in alles een beetje. Zelfs schoenen knellen wat maar ik wring me er toch dagelijks in want ik wil absoluut vermijden dat ze nog groter worden 🙅🏼‍♀️🤪

Awel ik begin te denken dat het een relatief begrip zal zijn, dat energieke tweede trimester. Ja tegenover het eerste en derde misschien idd een energieke en gelukkige periode.

Ik heb iets gelijkaardigs aan die lage rugpijn. Precies in m’n staartbeentje of zitbeentje ofzo bij momenten pijn dat ik niet meer kan stappen. Maar het gaat altijd snel over.

En idd, baby had twee woelige weken en de laatste dagen is ze heel rustig, zodanig dat ik er ‘s nachts van wakker word en denk Allez beweeg nu. Ik denk dat ze misschien een beetje anders ligt ofzo.

Idd heel fijn om jullie ervaringen te lezen.

Fijn weekend!
40 j. (B)AM met gekende donor
IUI 1-3 (Herfst '21): x
Hysteroscopie: vaststelling cervicale stenose
ICSI1 (Lente '22): 18 rijp > 12 bevrucht > OHSS & freeze-all van 2 cryo's
Zomer '22: In verwachting

JFB17
Berichten: 122
Lid geworden op: 12 september 2020, 12:55

Re: Uitgerekend februari-maart 2023

Bericht door JFB17 » 4 november 2022, 15:03

Hello ladies,

Leuk om de vorderingen van iedereen te lezen! Ondertussen al iedereen over de helft, wat een mijlpaal!

Hier ondertussen iets meer dan 33 weken. Keizersnede staat gepland op 14/12 gezien dwarsligging. Mag er snel zijn want de ongemakken begin toch wel wat door te wegen. Door de dwarsligging voel ik letterlijk overal handjes en voetjes :lol:

Nog heel veel succes aan iedereen!!
2014: Freeze eicellen Jette (borstkanker)
2018: kinderwens
14/09/2020: dochter geboren! (ICSI Jette)
06/2021: opstart baby 2
06/2021: 5 embryo's
06/2021-12/2021: 2 bioch zw + 1 MA
02/2022: 6 embryo’s
04/2022: tp 6 zwanger

Margootje
Berichten: 249
Lid geworden op: 17 oktober 2021, 21:17

Re: Uitgerekend februari-maart 2023

Bericht door Margootje » 4 november 2022, 22:39

JFB17 schreef:
4 november 2022, 15:03
Door de dwarsligging voel ik letterlijk overal handjes en voetjes :lol:
diffusiongirl schreef:
4 november 2022, 11:33
Maar het was pas toen ze gisteren begon te turnen/mijn baarmoeder te verbouwen dat ik weer echt opgelucht was.
Moest goed lachen met jullie quotes 🥰

JFB17 wowie voor jou komt het wel errug dicht bij nu. Aftellen!
Wat een extra gezellige kerstdagen gaan jullie tegemoet!
40 j. (B)AM met gekende donor
IUI 1-3 (Herfst '21): x
Hysteroscopie: vaststelling cervicale stenose
ICSI1 (Lente '22): 18 rijp > 12 bevrucht > OHSS & freeze-all van 2 cryo's
Zomer '22: In verwachting

Bird
Berichten: 26
Lid geworden op: 15 april 2022, 9:08

Re: Uitgerekend februari-maart 2023

Bericht door Bird » 6 november 2022, 9:08

Fijn te horen dat dat moe zijn toch normaal is, ondanks de ‘energieboost’.
Qua buik zijn we hier in de fase: ‘amai, ge begint het goed te zien hè’. Er zijn op die 21 weken dan ook al flink wat kilo’s bijgekomen (+\- 7kg). Das ‘veel’, maar als ik mijn buik en borsten zie, weet ik wel waar ze zitten 🙈

Voor de dames met pijn aan de heupen/onderrug/bekken: ik ga al enkele weken naar de kiné (scheefstaand bekken
Na een harde val vorig jaar), en die zegt het volgende: blijf vooral bewegen, liefst zwemmen, maar fietsen (elektrisch) is ook goed. Wandelen is ook een goede beweging, maar overdrijf niet (geen 10 km meer). Dat en bekkenverstevigende oefeningen. Vanaf het moment dat je in de zetel blijft zitten gaat het heel snel bergaf.
Dus thuis veel oefenen en de kiné kan dan nog losmaken wat vast zit en zo gaat het beter wel.

Uit eigen ondervinding: wandelen met pauzes om de 2 km, kussens achter je rug in de zetel, kussen beetje onder je buik in bed, regelmatig rechtstaan bij zittend werk, aan je man vragen om te stofzuigen 😅

Hoop88
Berichten: 338
Lid geworden op: 23 januari 2020, 9:03

Re: Uitgerekend februari-maart 2023

Bericht door Hoop88 » 6 november 2022, 19:55

Wow wat een enthousiaste en uitgebreide verslagen hier!!
Chocolade eten: check
Staartbeenpijn: check (ik dacht altijd dat het lag aan mijn endometriose maar wellicht toch bekkeninstabiliteit. Had ik ook bij 1e kindje). Wat doen jullie hier concreet aan?
Weinig energie: check
Pairi daiza: check (ook geweest Liesje en na 6u echt zo pompaf. Zie me dat nu al niet meer doen en maar 2 weken later haha).
Niemand die het zwanger zijn al beu is? Ik dus wel :lol: en bijna 24 weken. Alles is al zo lastig soms... moet mijn activiteiten echt doseren.
Voor de rest alles goed met onze kleine meid. Wel last van lage bloeddruk met momenten.
Maart'22: start brusje. Tp cryo. Zwanger en miskraam
Juni'22: icsi 2: 1 verse tp en 1 cryo. Tp 15/06 - Zwanger

diffusiongirl
Berichten: 94
Lid geworden op: 2 februari 2022, 12:45

Re: Uitgerekend februari-maart 2023

Bericht door diffusiongirl » 7 november 2022, 19:39

Bedankt voor de tips! Vandaag yoga gedaan voor pijnlijke heupen en gaan zwemmen. Zwemmen ging helemaal pijnloos, wat een opluchting…
Heb ook een afspraak gemaakt voor kine. Want inderdaad, de pijn zorgt dat ik te veel in de zetel ga liggen!

Het stofzuigen doet mijn partner gelukkig al ☺️
Bird schreef:
6 november 2022, 9:08

Voor de dames met pijn aan de heupen/onderrug/bekken: ik ga al enkele weken naar de kiné (scheefstaand bekken
Na een harde val vorig jaar), en die zegt het volgende: blijf vooral bewegen, liefst zwemmen, maar fietsen (elektrisch) is ook goed. Wandelen is ook een goede beweging, maar overdrijf niet (geen 10 km meer). Dat en bekkenverstevigende oefeningen. Vanaf het moment dat je in de zetel blijft zitten gaat het heel snel bergaf.
Dus thuis veel oefenen en de kiné kan dan nog losmaken wat vast zit en zo gaat het beter wel.
- 05/21: start kinderwens
- 04/22 : onderzoeken, geen reden voor uitblijven zwangerschap gevonden
- 05/22: IUI-1 --> zwanger! uitgerekend voor 21/02/2023

diffusiongirl
Berichten: 94
Lid geworden op: 2 februari 2022, 12:45

Re: Uitgerekend februari-maart 2023

Bericht door diffusiongirl » 14 november 2022, 11:24

Deze ochtend gebeld voor de resultaten van mijn suikertest en deze zijn verhoogd. Ik moet nu een tweede (uitgebreide) test laten doen. Heeft iemand hier ervaring mee? Hoe groot is de kans nu dat ik zwangerschapsdiabetes heb? Dame aan de telefoon was echt super kortaf. Ik kan verstaan dat het misschien druk is, maar een paar geruststellende woorden en wat uitleg was leuk geweest. Ik werd gewoon doorverbonden met het labo om een afspraak te maken voor de tweede test :-(
- 05/21: start kinderwens
- 04/22 : onderzoeken, geen reden voor uitblijven zwangerschap gevonden
- 05/22: IUI-1 --> zwanger! uitgerekend voor 21/02/2023

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten