Uitgerekend februari-maart 2023

Plaats reactie
mich75
Berichten: 2992
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Uitgerekend februari-maart 2023

Bericht door mich75 » 14 november 2022, 14:28

diffusiongirl schreef:
14 november 2022, 11:24
Deze ochtend gebeld voor de resultaten van mijn suikertest en deze zijn verhoogd. Ik moet nu een tweede (uitgebreide) test laten doen. Heeft iemand hier ervaring mee? Hoe groot is de kans nu dat ik zwangerschapsdiabetes heb? Dame aan de telefoon was echt super kortaf. Ik kan verstaan dat het misschien druk is, maar een paar geruststellende woorden en wat uitleg was leuk geweest. Ik werd gewoon doorverbonden met het labo om een afspraak te maken voor de tweede test :-(
Je hebt nu iets verhoogde waarden, maar niet hoog genoeg om al van zwangerschapsdiabetes te spreken, na de uitgebreide test ga je uitsluitsel krijgen en meestal is er niets aan de hand.

Ik heb hier al gelezen dat een uitgebreide test bestaat uit een aantal bloednames verspreid over enkele uren. Bij mij was het een heel uitgebreide, het waren 7 bn tussen 7u30 en 22u, belachelijk lang.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

diffusiongirl
Berichten: 94
Lid geworden op: 2 februari 2022, 12:45

Re: Uitgerekend februari-maart 2023

Bericht door diffusiongirl » 14 november 2022, 17:12

Bedankt Mich75. Afwachten dan maar... En hopen dat ik nog snoepjes mag blijven eten :-D


mich75 schreef:
14 november 2022, 14:28
diffusiongirl schreef:
14 november 2022, 11:24
Deze ochtend gebeld voor de resultaten van mijn suikertest en deze zijn verhoogd. Ik moet nu een tweede (uitgebreide) test laten doen. Heeft iemand hier ervaring mee? Hoe groot is de kans nu dat ik zwangerschapsdiabetes heb? Dame aan de telefoon was echt super kortaf. Ik kan verstaan dat het misschien druk is, maar een paar geruststellende woorden en wat uitleg was leuk geweest. Ik werd gewoon doorverbonden met het labo om een afspraak te maken voor de tweede test :-(
Je hebt nu iets verhoogde waarden, maar niet hoog genoeg om al van zwangerschapsdiabetes te spreken, na de uitgebreide test ga je uitsluitsel krijgen en meestal is er niets aan de hand.

Ik heb hier al gelezen dat een uitgebreide test bestaat uit een aantal bloednames verspreid over enkele uren. Bij mij was het een heel uitgebreide, het waren 7 bn tussen 7u30 en 22u, belachelijk lang.
- 05/21: start kinderwens
- 04/22 : onderzoeken, geen reden voor uitblijven zwangerschap gevonden
- 05/22: IUI-1 --> zwanger! uitgerekend voor 21/02/2023

kaboutertje92
Berichten: 177
Lid geworden op: 5 december 2017, 20:02

Re: Uitgerekend februari-maart 2023

Bericht door kaboutertje92 » 14 november 2022, 20:48

diffusiongirl schreef:
14 november 2022, 11:24
Deze ochtend gebeld voor de resultaten van mijn suikertest en deze zijn verhoogd. Ik moet nu een tweede (uitgebreide) test laten doen. Heeft iemand hier ervaring mee? Hoe groot is de kans nu dat ik zwangerschapsdiabetes heb? Dame aan de telefoon was echt super kortaf. Ik kan verstaan dat het misschien druk is, maar een paar geruststellende woorden en wat uitleg was leuk geweest. Ik werd gewoon doorverbonden met het labo om een afspraak te maken voor de tweede test :-(
Hoi hoi. Ik moest 2 uur blijven voor de lange test. Helaas heb ik wel zwangerschapsdiabetes en ben ik al een maand streng op dieet. Wat wel werkt... maar het is echt hard... hoe hoog waren je waarden nu? Wanneer werd je test afgenomen? Was je nuchter?
kinderwens mei 2016
Feb 2017: pcos
8/19: ivf 2.3 positief 😊
4/20: geboorte dochter
4/21: start baby 2
4/22: icsi 4: 12 cryo
5/22: tp 4.1 positief :D

Margootje
Berichten: 250
Lid geworden op: 17 oktober 2021, 21:17

Re: Uitgerekend februari-maart 2023

Bericht door Margootje » 15 november 2022, 15:45

diffusiongirl schreef:
14 november 2022, 17:12
Afwachten dan maar... En hopen dat ik nog snoepjes mag blijven eten :-D
Ik hoop het ook, zeker met die eindejaarsperiode en al dat zoets :O
Ik ken momenteel ook twee zwangeren waarbij eerst een verhoging was vastgesteld en bij wie na de tweede (nuchtere) meting idd bleek dat het in orde was, geen zwangerschapsdiabetes.
40 j. (B)AM met gekende donor
IUI 1-3 (Herfst '21): x
Hysteroscopie: vaststelling cervicale stenose
ICSI1 (Lente '22): 18 rijp > 12 bevrucht > OHSS & freeze-all van 2 cryo's
Zomer '22: In verwachting

Margootje
Berichten: 250
Lid geworden op: 17 oktober 2021, 21:17

Re: Uitgerekend februari-maart 2023

Bericht door Margootje » 15 november 2022, 15:47

mich75 schreef:
14 november 2022, 14:28
Je hebt nu iets verhoogde waarden,
Mich ik lees het goede nieuws in jouw voetbalkje, of hoe heet dat.
Wat heerlijk dat jullie volop gaan voor een groot gezin <3 <3
40 j. (B)AM met gekende donor
IUI 1-3 (Herfst '21): x
Hysteroscopie: vaststelling cervicale stenose
ICSI1 (Lente '22): 18 rijp > 12 bevrucht > OHSS & freeze-all van 2 cryo's
Zomer '22: In verwachting

mich75
Berichten: 2992
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Uitgerekend februari-maart 2023

Bericht door mich75 » 15 november 2022, 20:08

Margootje,

Het wordt een onderschrift genoemd 😉

We gaan het alleszins proberen, nog 3 cryo's, dus nog 3 kansen, daarna stopt het definitief.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

diffusiongirl
Berichten: 94
Lid geworden op: 2 februari 2022, 12:45

Re: Uitgerekend februari-maart 2023

Bericht door diffusiongirl » 16 november 2022, 8:44

Dag Kaboutertje92, wat vervelend dat je zwangerschapsdiabetes hebt. Ik ben momenteel de test aan het doen en ik moet hier ook 2u blijven. Heb nuchter een bloedafname gehad, dan 75gr glucose moeten drinken en dan wordt er na een uur terug bloed geprikt en dan na 2u nog eens.

Mijn waardes bij de eerste test vielen echt net buiten de toegestane range: 131 en de referentiewaarde was tussen 75 en 130. Dus nu zit ik hier. Ik moet ook zeggen dat ik er goed op gelet had van een aantal uren voor die eerste test niets meer te eten en al zeker niets opvallend zoets zodat dit mijn waardes niet zou verhogen. Dus ik ben nu wel benieuwd naar die resultaten van de tweede test. Normaal gezien weet ik vandaag nog de uitslag, dus ik probeer gewoon even af te wachten. Als een streng dieet moet, dan is het maar zo.

Hoe merk je dat het dieet werkt? Had je ergens last van op voorhand?

kaboutertje92 schreef:
14 november 2022, 20:48
diffusiongirl schreef:
14 november 2022, 11:24
Deze ochtend gebeld voor de resultaten van mijn suikertest en deze zijn verhoogd. Ik moet nu een tweede (uitgebreide) test laten doen. Heeft iemand hier ervaring mee? Hoe groot is de kans nu dat ik zwangerschapsdiabetes heb? Dame aan de telefoon was echt super kortaf. Ik kan verstaan dat het misschien druk is, maar een paar geruststellende woorden en wat uitleg was leuk geweest. Ik werd gewoon doorverbonden met het labo om een afspraak te maken voor de tweede test :-(
Hoi hoi. Ik moest 2 uur blijven voor de lange test. Helaas heb ik wel zwangerschapsdiabetes en ben ik al een maand streng op dieet. Wat wel werkt... maar het is echt hard... hoe hoog waren je waarden nu? Wanneer werd je test afgenomen? Was je nuchter?
- 05/21: start kinderwens
- 04/22 : onderzoeken, geen reden voor uitblijven zwangerschap gevonden
- 05/22: IUI-1 --> zwanger! uitgerekend voor 21/02/2023

diffusiongirl
Berichten: 94
Lid geworden op: 2 februari 2022, 12:45

Re: Uitgerekend februari-maart 2023

Bericht door diffusiongirl » 16 november 2022, 8:44

Veel succes!
mich75 schreef:
15 november 2022, 20:08
We gaan het alleszins proberen, nog 3 cryo's, dus nog 3 kansen, daarna stopt het definitief.
- 05/21: start kinderwens
- 04/22 : onderzoeken, geen reden voor uitblijven zwangerschap gevonden
- 05/22: IUI-1 --> zwanger! uitgerekend voor 21/02/2023

Kath25
Berichten: 32
Lid geworden op: 29 juni 2021, 1:00

Re: Uitgerekend februari-maart 2023

Bericht door Kath25 » 16 november 2022, 16:00

diffusiongirl schreef:
16 november 2022, 8:44
Dag Kaboutertje92, wat vervelend dat je zwangerschapsdiabetes hebt. Ik ben momenteel de test aan het doen en ik moet hier ook 2u blijven. Heb nuchter een bloedafname gehad, dan 75gr glucose moeten drinken en dan wordt er na een uur terug bloed geprikt en dan na 2u nog eens.

Mijn waardes bij de eerste test vielen echt net buiten de toegestane range: 131 en de referentiewaarde was tussen 75 en 130. Dus nu zit ik hier. Ik moet ook zeggen dat ik er goed op gelet had van een aantal uren voor die eerste test niets meer te eten en al zeker niets opvallend zoets zodat dit mijn waardes niet zou verhogen. Dus ik ben nu wel benieuwd naar die resultaten van de tweede test. Normaal gezien weet ik vandaag nog de uitslag, dus ik probeer gewoon even af te wachten. Als een streng dieet moet, dan is het maar zo.

Hoe merk je dat het dieet werkt? Had je ergens last van op voorhand?

kaboutertje92 schreef:
14 november 2022, 20:48
diffusiongirl schreef:
14 november 2022, 11:24
Deze ochtend gebeld voor de resultaten van mijn suikertest en deze zijn verhoogd. Ik moet nu een tweede (uitgebreide) test laten doen. Heeft iemand hier ervaring mee? Hoe groot is de kans nu dat ik zwangerschapsdiabetes heb? Dame aan de telefoon was echt super kortaf. Ik kan verstaan dat het misschien druk is, maar een paar geruststellende woorden en wat uitleg was leuk geweest. Ik werd gewoon doorverbonden met het labo om een afspraak te maken voor de tweede test :-(
Hoi hoi. Ik moest 2 uur blijven voor de lange test. Helaas heb ik wel zwangerschapsdiabetes en ben ik al een maand streng op dieet. Wat wel werkt... maar het is echt hard... hoe hoog waren je waarden nu? Wanneer werd je test afgenomen? Was je nuchter?
Niet teveel zorgen over maken, mijn eerste test had ik 160, uit de lange test is niets uitgekomen. Ik vermoed dat je intussen wel al bijna mag bellen voor je resultaten. ;)

diffusiongirl
Berichten: 94
Lid geworden op: 2 februari 2022, 12:45

Re: Uitgerekend februari-maart 2023

Bericht door diffusiongirl » 16 november 2022, 17:53

Hmmm, wat een rare dag. Ik belde om 15u naar de dienst gynaecologie en die zeiden dat mijn waardes van de tweede (uitgebreide) test ook afwijkend waren en dat ik dus morgen een afspraak heb met de endocrinoloog en dan vrijdag met de diëtist en de diabetesverpleegkundige. Zwangerschapsdiabetes lijkt het dus.

Ik was dan in de late namiddag bij mijn huisarts voor een kinevoorschrift en die heeft eens naar die waardes van de lange suikertest gekeken en we snapten er beide niets van.

De nuchtere waarde was 116 en die een uur NA het drinken van 75gr glucose was... 116 (!). Die na twee uur weet ik niet meer vanbuiten. Maar wat er dus stond was dat mijn nuchtere waarde verhoogd was en de andere twee, na de glucose inname waren wel binnen de range van referentiewaardes. Allez, ik ben geen endocrinoloog, maar ik vind dat toch heel vreemd. Dat mijn bloedsuikerspiegel na 11u niets gegeten te hebben exact dezelfde waarde heeft als 1u na 75gr glucose te drinken.

Ik ben dus heel benieuwd wat de endocrinoloog gaat zeggen. Ik denk/hoop dat het alvast geen ernstige vorm van zwangerschapsdiabetes is? We zien wel... wat een rollercoaster!
- 05/21: start kinderwens
- 04/22 : onderzoeken, geen reden voor uitblijven zwangerschap gevonden
- 05/22: IUI-1 --> zwanger! uitgerekend voor 21/02/2023

diffusiongirl
Berichten: 94
Lid geworden op: 2 februari 2022, 12:45

Re: Uitgerekend februari-maart 2023

Bericht door diffusiongirl » 17 november 2022, 13:23

De endocrinologe zei gewoon: je hebt zwangerschapsdiabetes. Geen discussie of ruimte voor vragen. Morgen diëtiste en uitleg van de diabetes verpleegkundige. Hier moet ik toch efkes van bekomen :-(
- 05/21: start kinderwens
- 04/22 : onderzoeken, geen reden voor uitblijven zwangerschap gevonden
- 05/22: IUI-1 --> zwanger! uitgerekend voor 21/02/2023

Margootje
Berichten: 250
Lid geworden op: 17 oktober 2021, 21:17

Re: Uitgerekend februari-maart 2023

Bericht door Margootje » 17 november 2022, 16:08

Hey Kaboutertje92 en Diffusiongirl

Omg wat ellendig dat je die diagnose hebt gekregen. Ook net als je moet zien dat je (kindje) wekelijks genoeg bijkomt? Lijkt me niet evident zo zonder suiker?

Ik wens jullie veel goede moed en gelukkig gaat het allemaal voorbij eens het kindje er is.
Heb wel schrik nu om mijn test te gaan laten doen. Maar best dat we weten waar we aan toe zijn.

Ik had net 25w echo. Was tikkeltje ongerust want weet je nog hoe hard ik ook aan het stoefen was over mijn roze wolk onlangs, awel mijn woorden waren nog niet koud of ik ben er helemaal afgetotterd.

Ik kreeg daar een griep, een dubbele griep, aan luchtwegen én buik. En ik moest blijven werken, had geen keus, was super druk en er begon iemand nieuw in mijn team die ik moet begeleiden.
Dus met mondmasker naar werk en super slap me door de week gesleept.
Doordat mijn fysieke barrières wegvielen kwam er daarbovenop nog een emotionele shitlading aan verdriet binnen, ik had geen verweer, voelde me zo alleen en verlaten, in de steek gelaten door alle belangrijke mannen die mij in feite moesten steunen. Ik moest een antiek bed gaan halen in de kringwinkel en ik lag op mijn pijnlijk staartbeentje buiten in de kou en in het donker onder mijn auto te prutsen met de verloopstekker van mijn remorque die er niet in ging, rillend van de koorts, bleitend, alle mannen verwensend, haha! Ik kan er nu mee lachen, het is weer gepasseerd, ik heb het mooie bed kunnen afhalen met wat vertraging en ben er fysiek weer bovenop. Ook blijkt dat ik het kindje niet uitgek*tst of uitgek*kt heb en dat het mooi op schema zit.
Ik had onlangs ook 10 dagen lang een blaasontsteking (of had ik dat al gezegd). Geraakte maar niet bij de dokter.
Maar baby weet er gelukkig niets van.

Ik heb wel een beetje een vervelend kwaaltje, niet zo erg, maar soms wel lastig: maagzuur dat wat in de slokdarm komt en daar alles in de fik zet.
En nog een heel vies kwaaltje ook: heb precies een scheurtje in mijn poepje ofzo. :oops:
sorry TMI!

Heel erg fijn om alle dames hun updates te lezen btw!
Ik kan het me voorstellen dat zo een trip naar Pairi Daiza enórm vermoeiend is.
Ik kan ook echt bijna niks meer, één activiteit in het weekend en ça suffit. Heb zelfs paar hobby's moeten opgeven. Hoplaaa geld weg, maar beter zo.
mich75 schreef:
15 november 2022, 20:08
Margootje,
Het wordt een onderschrift genoemd 😉
We gaan het alleszins proberen, nog 3 cryo's, dus nog 3 kansen, daarna stopt het definitief.
Klinkt als een uitstekend plan, Mich, nog drie mooie kansen die in je moederschoot geworpen worden, je kan ze maar met beide handen nemen!

@LiesjeB wat ik al hele tijd wou zeggen (echt al maanden) is hoe ik moest lachen met de reactie van je 12yo (ms ondertussen 13 yo) op het kattenkwaad dat ie met z'n broertje ging uithalen. Dat wordt zo een bijzondere band dat zij gaan hebben, de kleine babyboy gaat zó opkijken naar zijn broer en de grote broer gaat zich voor eeuwig bekommeren om zijn kleine broertje. Toen ik 6 was had mijn vriendinnetje een oudere broer, wat keek ik op naar hem.
40 j. (B)AM met gekende donor
IUI 1-3 (Herfst '21): x
Hysteroscopie: vaststelling cervicale stenose
ICSI1 (Lente '22): 18 rijp > 12 bevrucht > OHSS & freeze-all van 2 cryo's
Zomer '22: In verwachting

Ada
Berichten: 179
Lid geworden op: 5 juni 2021, 15:55

Re: Uitgerekend februari-maart 2023

Bericht door Ada » 17 november 2022, 20:07

diffusiongirl schreef:
16 november 2022, 17:53
Hmmm, wat een rare dag. Ik belde om 15u naar de dienst gynaecologie en die zeiden dat mijn waardes van de tweede (uitgebreide) test ook afwijkend waren en dat ik dus morgen een afspraak heb met de endocrinoloog en dan vrijdag met de diëtist en de diabetesverpleegkundige. Zwangerschapsdiabetes lijkt het dus.

Ik was dan in de late namiddag bij mijn huisarts voor een kinevoorschrift en die heeft eens naar die waardes van de lange suikertest gekeken en we snapten er beide niets van.

De nuchtere waarde was 116 en die een uur NA het drinken van 75gr glucose was... 116 (!). Die na twee uur weet ik niet meer vanbuiten. Maar wat er dus stond was dat mijn nuchtere waarde verhoogd was en de andere twee, na de glucose inname waren wel binnen de range van referentiewaardes. Allez, ik ben geen endocrinoloog, maar ik vind dat toch heel vreemd. Dat mijn bloedsuikerspiegel na 11u niets gegeten te hebben exact dezelfde waarde heeft als 1u na 75gr glucose te drinken.

Ik ben dus heel benieuwd wat de endocrinoloog gaat zeggen. Ik denk/hoop dat het alvast geen ernstige vorm van zwangerschapsdiabetes is? We zien wel... wat een rollercoaster!
Bij mij was ook enkel de eerste waarde te hoog. Dat is echt iets hormonaal, je kan daar niets aan doen. Allé of niets, door dan op dieet te gaan en geen snelle suikers meer te eten en van trage koolhydraten (brood, pasta, rijst..) afgemeten hoeveelheden had ik dan wel goeie waarden. Maar soms is het ook nodig om insuline te spuiten. Dat is echt de "schuld" van de placenta. Hopelijk kreeg je vandaag een goede uitleg van de endocrinoloog. Ik had gelukkig een hele fijne opvolging daar toen. Maar ik vond het wel intens. Dagelijks die prikjes (denk je dat je ervan af bent na het traject..) en toch altijd wat angst dat het niet goed was. Ik ben nadien wel nog amper bijgekomen (mijn kindje gelukkig wel). En na de geboorte was het direct weg (de diabetes). Ik vond het vooral ook lastig om sommige feestdagen niet mee te kunnen doen (of geen taart op de verjaardag van mijn neefje, geen chocola met pasen..) Ik heb kilo's zoute pindanoten gegeten en ook gewone noten en kaasblokjes etc. Vetten zijn goed want ze vertragen de opname van de suiker 😉. Het is niet leuk, vooral de eerste weken, maar daarna wordt het een gewoonte en sommige gezonde gewoonten heb ik meegenomen/vast kunnen houden.
2019 4x iui ❌
2020 1x iui, 2x icsi ❌ ---- icsi 3 - 💙
2022 start brusje - fet 1-3 ❌
Nov 22 icsi 4 - biochemische zws
Feb 23 icsi 5 - 1 verse tp - stilgeboren na 37w
Maart 24 start brusje - nog 2 ❄️

diffusiongirl
Berichten: 94
Lid geworden op: 2 februari 2022, 12:45

Re: Uitgerekend februari-maart 2023

Bericht door diffusiongirl » 19 november 2022, 18:21

Hey Ada, Ik kreeg inderdaad een uitleg maar ik blijf het om een of andere reden moeilijk te vinden om het te aanvaarden haha. Ik ben nu vandaag gestart met het nieuwe dieet en het bloedprikken om te monitoren. Op zich hoef ik mijn eetgewoontes wat betreft mijn maaltijden niet echt aanpassen, ik at blijkbaar al vrij koolhydraatarm dus dat valt goed mee! Alleen de chocolade, chips en snoepjes zijn nu een no go en dat vind ik echt wel kut. Er is al zoveel wat niet mag en wat je moet en dan dit. Ik probeer het positief te bekijken (bijv dat ik wss niet veel extra zal bijkomen en dus snel mijn figuur terug zal hebben na de bevalling) en dat mijn dochter nu echt alleen gezonde dingen te eten krijgt. Ik heb wel vaak het gevoel dat ik honger heb vandaag, maar het is misschien toeval. Ik ben ook gaan zwemmen, dat zorgt altijd voor een groot hongergevoel. Ik besefte vanmorgen dat ik afgelopen week 1kg gewicht verloor, wat toch misschien wat raar is in dit stadium (26 weken). Ik heb alvast zoute nootje gekocht om vanavond te eten bij mijn movie night ;-) Bedankt voor de tip!

@Margootje, amai... gij hebt ook wel echt pech gehad! Laten we hopen dat het nu ondertussen beter gaat met de dubbele griep en de blaasontsteking en dat je stilletjes aan weer gewoon lekker kan genieten. Zo'n scheurtje kan echt suuuuper pijnlijk zijn, maar geneest meestal wel snel. Dat is huid die snel herstelt denk ik, beetje zoals bij je vagina (heb dat ooit daar eens gehad en dat piekte ni normaal maar was snel terug beter...)

Ohja, en gisteren voelde ik onze dochter echt bewegen als crazy. Je kan echt voelen dat ze groter wordt en dus minder plaats heeft. Vanmorgen lag ik op mijn rug in bed en ik kon precies echt voelen waar haar hoofdje lag omdat dat een stuk harder was. Hebben jullie dat ook al gevoeld? Heerlijk vind ik dat, en dat maakt me echt super gelukkig! :-D



Ada schreef:
17 november 2022, 20:07
Bij mij was ook enkel de eerste waarde te hoog. Dat is echt iets hormonaal, je kan daar niets aan doen. Allé of niets, door dan op dieet te gaan en geen snelle suikers meer te eten en van trage koolhydraten (brood, pasta, rijst..) afgemeten hoeveelheden had ik dan wel goeie waarden. Maar soms is het ook nodig om insuline te spuiten. Dat is echt de "schuld" van de placenta. Hopelijk kreeg je vandaag een goede uitleg van de endocrinoloog. Ik had gelukkig een hele fijne opvolging daar toen. Maar ik vond het wel intens. Dagelijks die prikjes (denk je dat je ervan af bent na het traject..) en toch altijd wat angst dat het niet goed was. Ik ben nadien wel nog amper bijgekomen (mijn kindje gelukkig wel). En na de geboorte was het direct weg (de diabetes). Ik vond het vooral ook lastig om sommige feestdagen niet mee te kunnen doen (of geen taart op de verjaardag van mijn neefje, geen chocola met pasen..) Ik heb kilo's zoute pindanoten gegeten en ook gewone noten en kaasblokjes etc. Vetten zijn goed want ze vertragen de opname van de suiker 😉. Het is niet leuk, vooral de eerste weken, maar daarna wordt het een gewoonte en sommige gezonde gewoonten heb ik meegenomen/vast kunnen houden.
- 05/21: start kinderwens
- 04/22 : onderzoeken, geen reden voor uitblijven zwangerschap gevonden
- 05/22: IUI-1 --> zwanger! uitgerekend voor 21/02/2023

Ada
Berichten: 179
Lid geworden op: 5 juni 2021, 15:55

Re: Uitgerekend februari-maart 2023

Bericht door Ada » 19 november 2022, 22:06

diffusiongirl schreef:
19 november 2022, 18:21
Hey Ada, Ik kreeg inderdaad een uitleg maar ik blijf het om een of andere reden moeilijk te vinden om het te aanvaarden haha. Ik ben nu vandaag gestart met het nieuwe dieet en het bloedprikken om te monitoren. Op zich hoef ik mijn eetgewoontes wat betreft mijn maaltijden niet echt aanpassen, ik at blijkbaar al vrij koolhydraatarm dus dat valt goed mee! Alleen de chocolade, chips en snoepjes zijn nu een no go en dat vind ik echt wel kut. Er is al zoveel wat niet mag en wat je moet en dan dit. Ik probeer het positief te bekijken (bijv dat ik wss niet veel extra zal bijkomen en dus snel mijn figuur terug zal hebben na de bevalling) en dat mijn dochter nu echt alleen gezonde dingen te eten krijgt. Ik heb wel vaak het gevoel dat ik honger heb vandaag, maar het is misschien toeval. Ik ben ook gaan zwemmen, dat zorgt altijd voor een groot hongergevoel. Ik besefte vanmorgen dat ik afgelopen week 1kg gewicht verloor, wat toch misschien wat raar is in dit stadium (26 weken). Ik heb alvast zoute nootje gekocht om vanavond te eten bij mijn movie night ;-) Bedankt voor de tip!

@Margootje, amai... gij hebt ook wel echt pech gehad! Laten we hopen dat het nu ondertussen beter gaat met de dubbele griep en de blaasontsteking en dat je stilletjes aan weer gewoon lekker kan genieten. Zo'n scheurtje kan echt suuuuper pijnlijk zijn, maar geneest meestal wel snel. Dat is huid die snel herstelt denk ik, beetje zoals bij je vagina (heb dat ooit daar eens gehad en dat piekte ni normaal maar was snel terug beter...)

Ohja, en gisteren voelde ik onze dochter echt bewegen als crazy. Je kan echt voelen dat ze groter wordt en dus minder plaats heeft. Vanmorgen lag ik op mijn rug in bed en ik kon precies echt voelen waar haar hoofdje lag omdat dat een stuk harder was. Hebben jullie dat ook al gevoeld? Heerlijk vind ik dat, en dat maakt me echt super gelukkig! :-D



Ada schreef:
17 november 2022, 20:07
Bij mij was ook enkel de eerste waarde te hoog. Dat is echt iets hormonaal, je kan daar niets aan doen. Allé of niets, door dan op dieet te gaan en geen snelle suikers meer te eten en van trage koolhydraten (brood, pasta, rijst..) afgemeten hoeveelheden had ik dan wel goeie waarden. Maar soms is het ook nodig om insuline te spuiten. Dat is echt de "schuld" van de placenta. Hopelijk kreeg je vandaag een goede uitleg van de endocrinoloog. Ik had gelukkig een hele fijne opvolging daar toen. Maar ik vond het wel intens. Dagelijks die prikjes (denk je dat je ervan af bent na het traject..) en toch altijd wat angst dat het niet goed was. Ik ben nadien wel nog amper bijgekomen (mijn kindje gelukkig wel). En na de geboorte was het direct weg (de diabetes). Ik vond het vooral ook lastig om sommige feestdagen niet mee te kunnen doen (of geen taart op de verjaardag van mijn neefje, geen chocola met pasen..) Ik heb kilo's zoute pindanoten gegeten en ook gewone noten en kaasblokjes etc. Vetten zijn goed want ze vertragen de opname van de suiker 😉. Het is niet leuk, vooral de eerste weken, maar daarna wordt het een gewoonte en sommige gezonde gewoonten heb ik meegenomen/vast kunnen houden.
Ohja ik had ook echt honger in het begin! Die diëtisten doen soms alsof je ook moet opletten met vet, maar vet is juist goed. Het verzadigt, maar het zorgt er ook voor dat suiker trager opgenomen wordt omdat je maag trager ledigt. Dus noten, kaasblokjes, en ja zoute pindanootjes, waren mijn go to's... Ik vond het vooral heel eenzijdig en was het echt kotsbeu op het einde.En ik zeg het, ik VRAT echt pindanoten en ik ben maar 4kg bijgekomen in 3 maanden tijd waarvan 3 kilo al voor de rekening van mijn zoontje waren. Ik at gelukkig mijn hoofdmaaltijden ook al goed! Ik vond het lastig om door de winkel te lopen en alles te zien liggen dat ik niet mocht eten. Maar kort na de diagnose heb ik nog andere complicaties gekregen waardoor ik 3 maanden heb moeten platliggen en mijn mama ging dan voor mij naar de winkel, probleem opgelost :lol: . Maar in het begin ben ik er ook echt niet goed van geweest, het is een soort rouwproces ofzo, dat je geen "normale zwangerschap" hebt. Ik was er ook heel perfectionistisch in want ik wilde het echt goed doen voor mijn baby en op zich vond ik het niet moeilijk om niet te zondigen want voor mijn baby deed ik alles.
Maar amai, na de bevalling heb ik dan weer chocola naar binnen gestoken... Niet normaal :mrgreen:
Mijn zus had chocola mee toen ze op bezoek kwam en daarna kon ik er niet mee stoppen haha.
2019 4x iui ❌
2020 1x iui, 2x icsi ❌ ---- icsi 3 - 💙
2022 start brusje - fet 1-3 ❌
Nov 22 icsi 4 - biochemische zws
Feb 23 icsi 5 - 1 verse tp - stilgeboren na 37w
Maart 24 start brusje - nog 2 ❄️

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten