Uitgerekend februari-maart 2023

Plaats reactie
diffusiongirl
Berichten: 94
Lid geworden op: 2 februari 2022, 12:45

Re: Uitgerekend februari-maart 2023

Bericht door diffusiongirl » 16 februari 2023, 12:50

Ik belde eens naar mijn vroedvrouw daarnet om te vragen of de gynae een inwendig onderzoek zal doen en ze zei dat dat goed mogelijk is maar dat ik ook kan zeggen dat ik dat niet wil. Het kan namelijk demotiverend zijn als er nog geen ontsluiting of verweking is, en eigenlijk zegt het ook helemaal niets over hoe lang het nog zal duren. Heel dat proces kan weken duren, maar ook op een paar uurtjes geklaard zijn. Ik heb voor mezelf dus beslist dat ik ga zeggen dat ik liever heb dat ze niet voelt. Ik ga het wel merken als de weeën beginnen en voor de rest ben ik niet zo heel veel met de informatie.

Vanaf 41 weken komt de vroedvrouw bij mij dan aan huis en gaat (als ik dat wil dan) voelen hoe ver ik sta en dan strippen (de vliezen losmaken van mijn baarmoederwand) om de bevalling op gang te brengen.

Ik denk inderdaad dat wat je beschrijft "toucheren" is, Margootje. En wat de spulletjes betreft: het kraamverband zouden ze hebben in het ziekenhuis dus dat heb ik zelf niet klaargelegd. Maar hangt misschien een beetje van het ziekenhuis af? Ik kijk graag wat ik precies nodig heb daar en kijk dan erna om het aan te kopen als het nog nodig is. Het periflesje... ja weet ik zelf ook niet goed. Ik ga misschien eerst es zien hoe groot de schade is haha.
Edit: je kan ook eens kijken of je ergens een onthaalbrochure kan vinden van de materniteit. Bij mijn ziekenhuis (Sint-Lucas Gent) staat bij de checklist te lezen "Wat u niet moet meebrengen zijn maandverbanden en borstcompressen. Vazen kunt u nemen uit een vazenkast."

Volgens de lessen die ik volgde gebruik je een tutje best niet bij pasgeboren baby's totdat ze goed weten hoe ze moeten drinken aan de borst (als dat iets is wat je wilt gaan doen), dus tot als die borstvoeding goed op gang gekomen is.
- 05/21: start kinderwens
- 04/22 : onderzoeken, geen reden voor uitblijven zwangerschap gevonden
- 05/22: IUI-1 --> zwanger! uitgerekend voor 21/02/2023

Hoop88
Berichten: 338
Lid geworden op: 23 januari 2020, 9:03

Re: Uitgerekend februari-maart 2023

Bericht door Hoop88 » 16 februari 2023, 16:10

Margootje voor wanneer ben jij weer uitgerekend? Kraamverband hebben ze normaal in het ziekenhuis. Rare dromen had ik efkes maar nu precies niet meer. Tegen dat ik slaap moet ik alweer plassen :roll:
Hier vriendelijk gepast vr het toucheren vandaag, ook op advies van gynaecoloog. Volgende week woensdag wel terug toucheren.
Blijf wel ongemakkelijk... zo spannend... ik hoop echt niet dat het nog 2-3 weken duurt.
Maart'22: start brusje. Tp cryo. Zwanger en miskraam
Juni'22: icsi 2: 1 verse tp en 1 cryo. Tp 15/06 - Zwanger

Dittyke
Berichten: 186
Lid geworden op: 21 september 2021, 15:22

Re: Uitgerekend februari-maart 2023

Bericht door Dittyke » 16 februari 2023, 19:19

Even om te melden dat onze prachtige dochter Noomi vandaag geboren is met een geplande keizersnede.
44,5 cm en 2705 een echt licht gewichtje maar het allermooiste verjaardagscadeau dat een mama zich kan wensen. 🥰🥰🥰🥰🥰
Start mmm 09/2019
3 icsi rondes- 5tp-1 Mk 7wk
Overstap Jette
Icsi 4- 8 cryo's
Tp cryo 1-❌
Tp cryo 2-10/06-baby girl 16/02🥰🥰🥰🥰

Hoop88
Berichten: 338
Lid geworden op: 23 januari 2020, 9:03

Re: Uitgerekend februari-maart 2023

Bericht door Hoop88 » 17 februari 2023, 10:45

Oooh een hele dikke proficiat !!!
Is de hele gebeurtenis wat mee gevallen van de keizersnede?
Geniet er maar van...
Maart'22: start brusje. Tp cryo. Zwanger en miskraam
Juni'22: icsi 2: 1 verse tp en 1 cryo. Tp 15/06 - Zwanger

Dittyke
Berichten: 186
Lid geworden op: 21 september 2021, 15:22

Re: Uitgerekend februari-maart 2023

Bericht door Dittyke » 18 februari 2023, 11:28

Hoop88 schreef:
17 februari 2023, 10:45
Oooh een hele dikke proficiat !!!
Is de hele gebeurtenis wat mee gevallen van de keizersnede?
Geniet er maar van...

Ja aangezien het het geplande was is alles zeer rustig verlopen. Alleen is het echt niet fijn dat je de eerste dag letterlijk niets kan doen voor de baby aangezien je de hele dag moet blijven liggen. Maar ondertussen kan ik elke dag wat meer verdragen en kan ik op mijn gemakje al eens een wandeling naar buiten doen wat al fijn is aangezien we al de hele tijd binnen zitten sinds donderdag.
Hopelijk valt de bevalling voor jullie ook allemaal wat mee.
Alvast tointoi naar jullie toe en hopelijk volgen de volgende aankondigingen snel. 🥰🥰🥰🥰
Start mmm 09/2019
3 icsi rondes- 5tp-1 Mk 7wk
Overstap Jette
Icsi 4- 8 cryo's
Tp cryo 1-❌
Tp cryo 2-10/06-baby girl 16/02🥰🥰🥰🥰

diffusiongirl
Berichten: 94
Lid geworden op: 2 februari 2022, 12:45

Re: Uitgerekend februari-maart 2023

Bericht door diffusiongirl » 19 februari 2023, 9:03

Waaauuuuw Dittyke, dikke proficiat! Wat een toffe naam ook :-D
Goed om te lezen dat het rustig verlopen is en dat je alweer een wandelingetje kan maken, kan me voorstellen dat dat deugd doet!

Hier zelf nogal wat bewogen dagen achter de rug. Ik had vrijdag plots echt mentaal/emotioneel een heel slechte dag. Gisteren dan op stap gegaan met mijn vriend om eens mijn gedachten te verzetten en het huis uit te zijn. Allemaal heel gezellig, tot hij plots super ziek werd en mega veel moest overgeven. Ik denk (hoop) dat hij een voedselvergiftiging heeft opgelopen door de lunch die we gegeten hebben. Maar de hele nacht dacht ik dus "oh, please baby, niet nu komen". Want hij was echt helemaal buiten strijd (en boven de wc pot). En ik duim en hoop uit de grond van mijn hart dat het geen buikgriep is die ik ook nog moet ondergaan...



Dittyke schreef:
16 februari 2023, 19:19
Even om te melden dat onze prachtige dochter Noomi vandaag geboren is met een geplande keizersnede.
44,5 cm en 2705 een echt licht gewichtje maar het allermooiste verjaardagscadeau dat een mama zich kan wensen. 🥰🥰🥰🥰🥰
- 05/21: start kinderwens
- 04/22 : onderzoeken, geen reden voor uitblijven zwangerschap gevonden
- 05/22: IUI-1 --> zwanger! uitgerekend voor 21/02/2023

Hoop88
Berichten: 338
Lid geworden op: 23 januari 2020, 9:03

Re: Uitgerekend februari-maart 2023

Bericht door Hoop88 » 21 februari 2023, 9:32

Hoe is het daar diffusiongirl?
Heel herkenbaar... hier was het scenario 8 dagen geleden ook gelijkaardig. Mijn man hing boven de pot met een migraine aanval. Hem intussen ook duidelijk gemaakt dat hij het wat kalmer aan moet doen zodat hij toch mee kan gaan nr 't ziekenhuis als 't zo ver is.
Gisterenavond wat pijnlijke vaginale steken. Dacht alweer dat het zou beginnen maar nee alles terug stil...
Zie me weer overtijd gaan, zoals bij ons 1e.
Maart'22: start brusje. Tp cryo. Zwanger en miskraam
Juni'22: icsi 2: 1 verse tp en 1 cryo. Tp 15/06 - Zwanger

diffusiongirl
Berichten: 94
Lid geworden op: 2 februari 2022, 12:45

Re: Uitgerekend februari-maart 2023

Bericht door diffusiongirl » 21 februari 2023, 13:49

Hey Hoop88,

Ja, dat kan echt super stressy zijn he? Hopelijk lukt het je man om wat gas terug te nemen. Ik vind het toch ook wel moeilijk voor de partners, die moeten precies blijven werken tot de bevalling in gang schiet. Mijn vriend heeft het hier heel moeilijk mee, om die balans met het werk goed te houden. Te gaan werken elke dag alsof er niets aan de hand is.

Hier is de rust teruggekeerd. Jammer genoeg heeft dat nog niet geleid tot een bevalling :-p Vandaag is mijn uitgerekende datum, dus ze is nog niet "te laat". Nuja ik vermoed dat dit een eerste les is als ouder om volgens het ritme van mijn kind te leven. De baby komt als ze komt en ik heb daar weinig in te zeggen. Ik probeer ook niet te veel trucjes om het in gang te doen schieten. Enerzijds geloof ik er niet in en anderzijds denk ik dat ze wel een reden zal hebben om nog even te blijven zitten. Over een week denk ik daar misschien wel helemaal anders over :-p

Ik probeer vooral in te zetten op ontspannen zijn en te genieten van deze laatste dagen waar mijn dochter alleen nog maar van mij is.

Wanneer ben je precies uitgerekend, Hoop88? Volgende week ergens?

Hoop88 schreef:
21 februari 2023, 9:32
Hoe is het daar diffusiongirl?
Heel herkenbaar... hier was het scenario 8 dagen geleden ook gelijkaardig. Mijn man hing boven de pot met een migraine aanval. Hem intussen ook duidelijk gemaakt dat hij het wat kalmer aan moet doen zodat hij toch mee kan gaan nr 't ziekenhuis als 't zo ver is.
Gisterenavond wat pijnlijke vaginale steken. Dacht alweer dat het zou beginnen maar nee alles terug stil...
Zie me weer overtijd gaan, zoals bij ons 1e.
- 05/21: start kinderwens
- 04/22 : onderzoeken, geen reden voor uitblijven zwangerschap gevonden
- 05/22: IUI-1 --> zwanger! uitgerekend voor 21/02/2023

Hoop88
Berichten: 338
Lid geworden op: 23 januari 2020, 9:03

Re: Uitgerekend februari-maart 2023

Bericht door Hoop88 » 22 februari 2023, 8:34

Inderdaad 1 maart. Vandaag 39 weken. Straks terug naar de gynaecoloog...
Ik doe ook geen trucjes, maar heb het stilaan wel gehad met mijn was enzo constant bij te houden :P maar ik geloof er ook wel in dat ze zelf willen beslissen wanneer ze komen. De 1e keer werd ik ingeleid en heb toch het gevoel dat dit zijn impact had op ons kind. Hij wou er nog niet uit.
Mijn dagen verlopen nogal saai momenteel.
Weten jullie het geslacht? Wij verwachten nu een meisje.
Straks bevallen we nog rond dezelfde dag :)
Maart'22: start brusje. Tp cryo. Zwanger en miskraam
Juni'22: icsi 2: 1 verse tp en 1 cryo. Tp 15/06 - Zwanger

Margootje
Berichten: 250
Lid geworden op: 17 oktober 2021, 21:17

Re: Uitgerekend februari-maart 2023

Bericht door Margootje » 22 februari 2023, 9:05

Tis dat de kindjes Vissen ♓️ willen zijn hè, van de sociale, verrassende Waterman ♒️ met al zijn vernieuwende ideeën naar de zachte gevoelige Vissen met al zijn liefde
40 j. (B)AM met gekende donor
IUI 1-3 (Herfst '21): x
Hysteroscopie: vaststelling cervicale stenose
ICSI1 (Lente '22): 18 rijp > 12 bevrucht > OHSS & freeze-all van 2 cryo's
Zomer '22: In verwachting

diffusiongirl
Berichten: 94
Lid geworden op: 2 februari 2022, 12:45

Re: Uitgerekend februari-maart 2023

Bericht door diffusiongirl » 22 februari 2023, 13:56

Haha, dat van die was is zoooo herkenbaar! :-D Elke keer denk ik "laatste wasje voor de bevalling".

Sinds vannacht heb ik weer oefenweeën, deze keer een pak sterker dan vorige keer. Ze kwamen om de 7 - 10min, tot ik opstond. Nu heb ik er nog steeds, maar minder regelmatig (wel heftiger, ik kan niet meer goed praten als er eentje is). Heb net een wandelingetje gemaakt, ik hoop dat dit niet stopt en verder gaat in echte weeën. Ben wel best moe, sinds 4u vannacht is dit spelletje bezig. Ik verloor ook een klein beetje bloed (bij het afvegen na het opstaan), maar niet echt een slijmprop. Is dit bij jullie wel al gebeurd? Dit doet me vrezen dat het toch nog efkes zal duren...

Hier wordt het ook een meisje! Hopelijk beval ik vandaag of morgen :-D Vind het wel een mooie datum 22/2 of 23/2/23

En ja, echt wel saai. Moeilijk om nog iets te ondernemen in deze toestand.
Hoop88 schreef:
22 februari 2023, 8:34
Inderdaad 1 maart. Vandaag 39 weken. Straks terug naar de gynaecoloog...
Ik doe ook geen trucjes, maar heb het stilaan wel gehad met mijn was enzo constant bij te houden :P maar ik geloof er ook wel in dat ze zelf willen beslissen wanneer ze komen. De 1e keer werd ik ingeleid en heb toch het gevoel dat dit zijn impact had op ons kind. Hij wou er nog niet uit.
Mijn dagen verlopen nogal saai momenteel.
Weten jullie het geslacht? Wij verwachten nu een meisje.
Straks bevallen we nog rond dezelfde dag :)
- 05/21: start kinderwens
- 04/22 : onderzoeken, geen reden voor uitblijven zwangerschap gevonden
- 05/22: IUI-1 --> zwanger! uitgerekend voor 21/02/2023

Hoop88
Berichten: 338
Lid geworden op: 23 januari 2020, 9:03

Re: Uitgerekend februari-maart 2023

Bericht door Hoop88 » 23 februari 2023, 15:24

Hoe ist daar intussen? Hebben de weeën zich door gezet? Hier gisteren ontgoocheld. Nog niet meer dan 2cm ontsluiting en gynaecoloog denkt dat ik terug overtijd zal gaan, saaai... :roll: Hier nog niets verloren... ook geen bloed... zal idd vermoedelijk de voorbode zijn van je bevalling.
Vannacht op getsjoold omdat onze peuter moest overgeven en vandaag dus niet veel waard. Het is me zelfs teveel als hij een dag thuis is... vooral voor het heffen. Ale nog max 2 weken te gaan hier...
Maart'22: start brusje. Tp cryo. Zwanger en miskraam
Juni'22: icsi 2: 1 verse tp en 1 cryo. Tp 15/06 - Zwanger

diffusiongirl
Berichten: 94
Lid geworden op: 2 februari 2022, 12:45

Re: Uitgerekend februari-maart 2023

Bericht door diffusiongirl » 24 februari 2023, 6:33

De weeën hebben zich doorgezet!

Op donderdag 23/2/23 is onze lieve meid Helle geboren 🥰

Woensdagnamiddag verloor ik mijn slijmprop en dan kwamen de weeën beter en meer op gang. Het duurde tot 1u ‘s nachts vooraleer ze om de 5 minuten kwamen. Toen kwam de vroedvrouw aan huis en hebben we nog tot 6-7u ‘s morgen thuis weeën opgevangen tot ik ongeveer 5-6cm ver was (denken we, ze hebben dat weinig gecheckt). En dan in het ziekenhuis verder gedaan, ik denk dat de persweeën misschien een half uurtje geduurd hebben. Ik ben uiteindelijk op een baarkruk bevallen, met een spiegel zag ik haar zo tevoorschijn komen en dat werkte zo motiverend!

Het was pittig, duurde eeuwig. Maar ik ben zo trots op mijn lijf en dat het gelukt is. Ik ben ook doodop en kan me niet voorstellen dat ik ooit weer een normaal uitgeslapen mens zal zijn 🙈

Veel succes aan zij die nog volgen! Ik duim dat het snel en vlot komt 🍀
- 05/21: start kinderwens
- 04/22 : onderzoeken, geen reden voor uitblijven zwangerschap gevonden
- 05/22: IUI-1 --> zwanger! uitgerekend voor 21/02/2023

Dittyke
Berichten: 186
Lid geworden op: 21 september 2021, 15:22

Re: Uitgerekend februari-maart 2023

Bericht door Dittyke » 24 februari 2023, 14:15

diffusiongirl schreef:
24 februari 2023, 6:33
De weeën hebben zich doorgezet!

Op donderdag 23/2/23 is onze lieve meid Helle geboren 🥰

Woensdagnamiddag verloor ik mijn slijmprop en dan kwamen de weeën beter en meer op gang. Het duurde tot 1u ‘s nachts vooraleer ze om de 5 minuten kwamen. Toen kwam de vroedvrouw aan huis en hebben we nog tot 6-7u ‘s morgen thuis weeën opgevangen tot ik ongeveer 5-6cm ver was (denken we, ze hebben dat weinig gecheckt). En dan in het ziekenhuis verder gedaan, ik denk dat de persweeën misschien een half uurtje geduurd hebben. Ik ben uiteindelijk op een baarkruk bevallen, met een spiegel zag ik haar zo tevoorschijn komen en dat werkte zo motiverend!

Het was pittig, duurde eeuwig. Maar ik ben zo trots op mijn lijf en dat het gelukt is. Ik ben ook doodop en kan me niet voorstellen dat ik ooit weer een normaal uitgeslapen mens zal zijn 🙈

Veel succes aan zij die nog volgen! Ik duim dat het snel en vlot komt 🍀


proficiat 🥰🥰🥰🥳. Geniet van jullie wondertje.
Mooie naam trouwens. Heb ik nog niet vaak gehoord. 🥰🥰
Start mmm 09/2019
3 icsi rondes- 5tp-1 Mk 7wk
Overstap Jette
Icsi 4- 8 cryo's
Tp cryo 1-❌
Tp cryo 2-10/06-baby girl 16/02🥰🥰🥰🥰

Hoop88
Berichten: 338
Lid geworden op: 23 januari 2020, 9:03

Re: Uitgerekend februari-maart 2023

Bericht door Hoop88 » 25 februari 2023, 11:20

Een dikke proficiat!!! Amai het klinkt alsof je het super gedaan hebt... wel een aantal uurtjes precies :D.
Geniet er ten volle van... en dat doodop zijn kan ik me al helemaal voorstellen. Komt zeker goed, beetje bij beetje aansterken.
Hoe is het nog met de rest hier? Precies stillekes...
Maart'22: start brusje. Tp cryo. Zwanger en miskraam
Juni'22: icsi 2: 1 verse tp en 1 cryo. Tp 15/06 - Zwanger

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten