Uitgerekend februari-maart 2023

Plaats reactie
Dittyke
Berichten: 186
Lid geworden op: 21 september 2021, 15:22

Re: Uitgerekend februari-maart 2023

Bericht door Dittyke » 3 maart 2023, 21:13

Dag dames ,

Nog geen nieuwe baby’s geboren🥰🥰🥰?
Hier is ons meisje ondertussen al 2 weekjes.
De nachten zijn redelijk vermoeiend aangezien onze meid de nacht voor dag neemt. 😂 ze is wel al flink aangekomen. Op die 2 weekjes . We zitten aan de 3 kilo sinds gisteren🥳🥳
Hoe gaat het met de rest ondertussen.
Start mmm 09/2019
3 icsi rondes- 5tp-1 Mk 7wk
Overstap Jette
Icsi 4- 8 cryo's
Tp cryo 1-❌
Tp cryo 2-10/06-baby girl 16/02🥰🥰🥰🥰

diffusiongirl
Berichten: 94
Lid geworden op: 2 februari 2022, 12:45

Re: Uitgerekend februari-maart 2023

Bericht door diffusiongirl » 4 maart 2023, 17:08

Hallo!

Hier is ons Helle nu 9 dagen oud. Gisteren bij de kinderarts gewogen en ze zit weer boven haar geboortegewicht! 🥳

Ik heb precies nogal onderschat hoe vermoeiend het is om een baby te hebben 🙈 Het is soms echt lastig om te zien hoe zwaar ik het vind, wetende hoe hard ik naar haar verlangd heb!

Hier is het de ene keer vooral lastig overdag en de andere keer eerder ‘s nachts. De borstvoeding bezorgt me wel al iets minder stress, dat vond ik spannend in het begin “eet ze lang genoeg, komt daar wel iets uit?”.

Dittyke, het klinkt alsof het voeden bij jou goed loopt? Gelukkig maar! Ik hoop dat je snel een beetje slaap kan vinden ‘s nachts 🤞🏻 Hier wilt ze vooral niet van onze zijde wijken. Neerleggen in een bedje/co-sleeper is een hele uitdaging! Altijd spannend 😅

Veel goede moed, zowel aan de mama’s die hun baby’tje al hebben kunnen verwelkomen als aan de mama’s die nog ongeduldig wachten 🍀💕
- 05/21: start kinderwens
- 04/22 : onderzoeken, geen reden voor uitblijven zwangerschap gevonden
- 05/22: IUI-1 --> zwanger! uitgerekend voor 21/02/2023

Dittyke
Berichten: 186
Lid geworden op: 21 september 2021, 15:22

Re: Uitgerekend februari-maart 2023

Bericht door Dittyke » 4 maart 2023, 19:06

Ja hier geven we wel kv aangezien de borstvoeding niet op gang wou komen en ik stik op was na 3 dagen. Dus dan maar over gegaan naar kv. Ze heeft de laatste 2 nachten wat beter geslapen. We zijn omhoog gegaan met het aantal ml dat ze drinkt aangezien ze niet meer genoeg had met de hoeveelheid die we gaven.
Maar onze meid komt idd wel goed bij.
De zijn uit het ziekenhuis betrokken met een gewicht van 2560 en 2 weken later zitten we dus al aan 3 kg,hopelijk blijft ze het goed doen.
Volgende week ook de gehoortest, dus is weer een volgende mijlpaal die hopelijk ok zal zijn.
Hier is het ook maar zoeken een aanvoelen wat goed werkt en niet. Wat aanmodderen precies 😬. Al een geluk dat de vroedvrouw regelmatig langs komt om wat vragen te beantwoorden. Zonder haar zou ik me soms wat verloren voelen. 😬
Maar elke dag worden de wat zekerder en voelt het allemaal een beetje fijner en beter aan.
Kijk uit naar jullie ervaringen als nieuw zijnde mama🥰..( voelt soms nog een beetje raar om dit te zeggen) na het lange traject.
Start mmm 09/2019
3 icsi rondes- 5tp-1 Mk 7wk
Overstap Jette
Icsi 4- 8 cryo's
Tp cryo 1-❌
Tp cryo 2-10/06-baby girl 16/02🥰🥰🥰🥰

Liesjeb
Berichten: 279
Lid geworden op: 13 september 2021, 15:02

Re: Uitgerekend februari-maart 2023

Bericht door Liesjeb » 4 maart 2023, 21:43

Hoi dames! Het heeft wat op zich laten wachten maar hier een kleine update van mijn kant. Onze baby boy is ondertussen al 5 weken en kan het amper geloven 🥰

De genezing van de keizersnede was echt wel pittig en pijnlijk! Voelde me pas na een dikke week weer iets of wat een mens. Ik was zo gefrustreerd dat ik amper iets kon doen en het psychologische aspect ervan maakte het herstel er niet makkelijker op. Maar nu na een maand kan ik wel zeggen dat ik er niets meer van voel. Binnen een week heb ik m’n 6 weken controle er op staan. Ben benieuwd… toch nog lichte bloedingen af en toe dus hoop dat dat tegen dan gedaan is.

Onze jongen doet het wel super goed, groeit goed maar kan nog geen onderscheid maken tussen dag en nacht haha 😵💫🤯
Het voeden heeft ook wat tijd gekost om op gang te komen, reflex van aanhappen was er niet meteen en had hysterische weenbuien tot gevolg. Gelukkig goed bijgestaan door een super vroedvrouw die ook lactatie deskundige is. Indien er iemand van regio zuid Brussel is kan ik haar alleen maar aanraden! Ritme is nog ver te zoeken maar om de 3 uur is de melkbar geopend lol
Krijg alleen niet veel gedaan want er wilt er eentje veel clustervoeden en alleen slapen in onze armen. De vermoeidheid maakt dat zelfs een douche een hele prestatie is! Maar we beginnen ons ventje kleine lachjes zien maken en dan vergeet je de rest helemaal 😍

Ik wens alle nieuwe mama’s veel geluk en moed voor de moeilijke momenten. Voor de mama’s to be die nog even moeten aftellen, toi toi toi 🍀🤞
2021: IUI 1-2 (x)
02/22: IVF 1 OHSS & freeze-all - 1 cryo
05/22: IVF 1.1 tp cryo 23/5 - bn 3/6 pos
Baby boy geboren 27/01/23 💙

Dittyke
Berichten: 186
Lid geworden op: 21 september 2021, 15:22

Re: Uitgerekend februari-maart 2023

Bericht door Dittyke » 8 maart 2023, 15:17

Hey dames,

Even een vraagje, ons meisje heeft sinds 2 dagen heftige krampjes en dit vooral s’avonds. De vroedvrouw zegt van nog 2 dagen verder te doen met de gewone melk om te zien of het daar mee te maken heeft.
Alleen is het verschrikkelijk om aan te horen als ze zo’n heftige krampen heeft dit kan soms wel uren aan een stuk duren.
Iemand een idee wat we kunnen doen om de krampjes te verzachten?
Met de beentjes op en af , inbakeren en de meeste zaken hebben we al geprobeerd alleen helpt dit maar voor heel eventjes. Het is gewoon verschrikkelijk om aan te horen en niets te kunnen doen.
😢
Start mmm 09/2019
3 icsi rondes- 5tp-1 Mk 7wk
Overstap Jette
Icsi 4- 8 cryo's
Tp cryo 1-❌
Tp cryo 2-10/06-baby girl 16/02🥰🥰🥰🥰

mich75
Berichten: 2996
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Uitgerekend februari-maart 2023

Bericht door mich75 » 8 maart 2023, 16:10

Ik kom even inbreken voor Dittyke. Ik zou ook nog even afwachten, het zou kunnen dat ze redelijk veel last heeft van een sprongetje.

De oudste heeft ook een tijdje krampjes gehad en dan gaf ik Infacol, dit hielp vrij goed.

Als de jongste krampen heeft dan geef ik ze aan mijn man, hij kan zo goed over haar buik wrijven dat de pijn meestal verdwijnt.
Je moet cirkelvormige bewegingen maken op de buik, voor pijn aan de maag (meestal vlak na het eten), tegen de klok in met lichte druk op de bovenste helft, bij darmkrampen, met de klok mee en lichte druk op de onderste helft.

Als je het echt niet kan aanzien kan je haar ook wat Perdolan of Dafalgan siroop geven. Ik heb dat bij de jongste ook gedaan 's avonds of 's nachts als ze maar bleef huilen en in mijn ogen echt pijn had.
Normaal mag je dit niet geven zonder doktersadvies onder de 3 maanden. Toen ik naar K&G ging met haar op 2 maanden zei tegen de dr dat ik haar af en toe paracetamol gaf als ze te veel pijn had, vond die datat best ok, van haar mocht het als ons meisje zich daar beter mee voelde.
Het is natuurlijk niet de bedoeling om het dagelijks te doen, maar bij ons hielp het wel.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Dittyke
Berichten: 186
Lid geworden op: 21 september 2021, 15:22

Re: Uitgerekend februari-maart 2023

Bericht door Dittyke » 8 maart 2023, 16:21

Hey mich,

Bedankt voor de uitleg. Vandaag eens proberen of er nu iets helpt.
Mijn man krijgt haar als enige gesust heb ik de indruk het kan ook zijn omdat ik ongerust ben dat ze dit oppikt van mij als e ze zo huilt. Hopelijk is het idd gewoon een sprongetje en anders moeten we vrijdag maar om andere melk gaan als het niet beterd.
Start mmm 09/2019
3 icsi rondes- 5tp-1 Mk 7wk
Overstap Jette
Icsi 4- 8 cryo's
Tp cryo 1-❌
Tp cryo 2-10/06-baby girl 16/02🥰🥰🥰🥰

Liesjeb
Berichten: 279
Lid geworden op: 13 september 2021, 15:02

Re: Uitgerekend februari-maart 2023

Bericht door Liesjeb » 8 maart 2023, 16:57

Hey Dittyke, de verpleegster van Kind & Gezin had ons ‘Mama Natura’ aangeraden mochten er bij ons ook krampen optreden na een sprongetje. Vrij te verkrijgen in de apotheek. Hoeveel weken is ze nu? Veel moed alleszins, ik kan me inbeelden hoe hartverscheurend het moet zijn om ze zo te horen huilen 😢
2021: IUI 1-2 (x)
02/22: IVF 1 OHSS & freeze-all - 1 cryo
05/22: IVF 1.1 tp cryo 23/5 - bn 3/6 pos
Baby boy geboren 27/01/23 💙

Dittyke
Berichten: 186
Lid geworden op: 21 september 2021, 15:22

Re: Uitgerekend februari-maart 2023

Bericht door Dittyke » 8 maart 2023, 17:42

Liesjeb schreef:
8 maart 2023, 16:57
Hey Dittyke, de verpleegster van Kind & Gezin had ons ‘Mama Natura’ aangeraden mochten er bij ons ook krampen optreden na een sprongetje. Vrij te verkrijgen in de apotheek. Hoeveel weken is ze nu? Veel moed alleszins, ik kan me inbeelden hoe hartverscheurend het moet zijn om ze zo te horen huilen 😢
Morgen net 3 weken, de vroedvrouw komt morgen nog eens langs eens horen of ze dat kent wat jij net zegt.Want momenteel zijn we jammer genoeg weer vertrokken met de krampjes. 😢😢😢
Start mmm 09/2019
3 icsi rondes- 5tp-1 Mk 7wk
Overstap Jette
Icsi 4- 8 cryo's
Tp cryo 1-❌
Tp cryo 2-10/06-baby girl 16/02🥰🥰🥰🥰

mich75
Berichten: 2996
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Uitgerekend februari-maart 2023

Bericht door mich75 » 8 maart 2023, 18:49

Dittyke schreef:
8 maart 2023, 16:21
Hey mich,

Bedankt voor de uitleg. Vandaag eens proberen of er nu iets helpt.
Mijn man krijgt haar als enige gesust heb ik de indruk het kan ook zijn omdat ik ongerust ben dat ze dit oppikt van mij als e ze zo huilt. Hopelijk is het idd gewoon een sprongetje en anders moeten we vrijdag maar om andere melk gaan als het niet beterd.
Dat klopt wel dat ze het aanvoelen en overnemen en als nieuwe mama ben je vermoeid en ben je ook gevoeliger voor die dingen en is het vicieuze, want door haar huilen ben jij weer meer opgejaagd.
Dus als je man kan helpen, zeker doen!

Maar krampjes zijn heel normaal, de ene heeft er meer last van als de andere en soms heeft het een andere oorzaak zoals de melk.

Hopelijk is ze snel beter.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

diffusiongirl
Berichten: 94
Lid geworden op: 2 februari 2022, 12:45

Re: Uitgerekend februari-maart 2023

Bericht door diffusiongirl » 9 maart 2023, 7:45

Hoi hoi,

Ook hier heeft ons meisje soms last van krampjes. Gisterenavond krijste ze echt heel erg. Zo zielig om te zien 🥺 Proberen wrijven over de buik, rondwandelen, ze op haar buik op de arm dragen, fietsen met de beentjes. Niets helpt ☹️

Het was wel maar 1 (groot) blok en daarna sliep en at ze redelijk. Is het bij jullie de ene keer ook meer dan de andere?

Hier nog een zot stresske gehad toen de vroedvrouw haar woog en ze op drie dagen tijd niet bleek bijgekomen te zijn. Heel schema opgelegd gekregen met afkolven (heb veel melk blijkbaar 🐮) en bijvoeden met flesje maar dat laatste wou ze écht niet. Dag erna komt Kind&Gezin, ze weegt ons dochter en ze is 135gr zwaarder. De vroedvrouw had slecht gewogen 😳😤 Zotte stress en onzekerheid en zeer zwaar voedingsschema voor niets. Echt, ik ben zo teleurgesteld in haar.
- 05/21: start kinderwens
- 04/22 : onderzoeken, geen reden voor uitblijven zwangerschap gevonden
- 05/22: IUI-1 --> zwanger! uitgerekend voor 21/02/2023

Liesjeb
Berichten: 279
Lid geworden op: 13 september 2021, 15:02

Re: Uitgerekend februari-maart 2023

Bericht door Liesjeb » 9 maart 2023, 17:27

diffusiongirl schreef:
9 maart 2023, 7:45
Hier nog een zot stresske gehad toen de vroedvrouw haar woog en ze op drie dagen tijd niet bleek bijgekomen te zijn. Heel schema opgelegd gekregen met afkolven (heb veel melk blijkbaar 🐮) en bijvoeden met flesje maar dat laatste wou ze écht niet. Dag erna komt Kind&Gezin, ze weegt ons dochter en ze is 135gr zwaarder. De vroedvrouw had slecht gewogen 😳😤 Zotte stress en onzekerheid en zeer zwaar voedingsschema voor niets. Echt, ik ben zo teleurgesteld in haar.
Dat kan je dan echt missen als kiespijn hé! Het is zo al stressvol genoeg :? Gelukkig is ze dan toch mooi bijgekomen!

Hier was onze jongen toch zo'n 10% afgevallen en pas na 3 weken terug op z'n geboortegewicht, wat ze blijkbaar eerder na 2 weken al verwachten dus ik heb ook een paar dagen licht gepanikeerd... maar ondertussen weegt hij al een mooie 5kg dus de stress was helemaal voor niets nodig! ;)
2021: IUI 1-2 (x)
02/22: IVF 1 OHSS & freeze-all - 1 cryo
05/22: IVF 1.1 tp cryo 23/5 - bn 3/6 pos
Baby boy geboren 27/01/23 💙

diffusiongirl
Berichten: 94
Lid geworden op: 2 februari 2022, 12:45

Re: Uitgerekend februari-maart 2023

Bericht door diffusiongirl » 9 maart 2023, 18:07

Hoi Liesjeb,

Merci om jouw ervaring te delen. Dat toont mij ook wel dat ze soms té snel in een kramp schieten. Een kennis van mij vertelde gisteren ook dat ze plots alles uit de kast moest halen om haar kindje te doen bijkomen. Met als gevolg dat ze 24/7 bezig was met voeden en kolven en ze na 6 weken doodvermoeid is moeten stoppen. Achteraf wou ze dat ze iets meer haar gevoel gevolgd had, dan was ze mss niet zo vroeg moeten stoppen 😕

Dat gewicht van de baby is echt wel een dingetje precies… geef jij bv of kv? Met bv is het ook echt niet mogelijk om te zien hoeveel ze binnenkrijgen en dat kan je als kersverse moeder echt onzeker maken vind ik!

Ik ga blij zijn als ze boven de kaap van 4kg zit, dan ist gelijk toch al een iets stevigere baby 😊 Geen idee op wat voor termijn ik dat kan verwachten. We proberen ondertussen maar zoveel mogelijk aan te leggen zodat ze zoveel mogelijk kan drinken!
Liesjeb schreef:
9 maart 2023, 17:27
diffusiongirl schreef:
9 maart 2023, 7:45
Hier nog een zot stresske gehad toen de vroedvrouw haar woog en ze op drie dagen tijd niet bleek bijgekomen te zijn. Heel schema opgelegd gekregen met afkolven (heb veel melk blijkbaar 🐮) en bijvoeden met flesje maar dat laatste wou ze écht niet. Dag erna komt Kind&Gezin, ze weegt ons dochter en ze is 135gr zwaarder. De vroedvrouw had slecht gewogen 😳😤 Zotte stress en onzekerheid en zeer zwaar voedingsschema voor niets. Echt, ik ben zo teleurgesteld in haar.
Dat kan je dan echt missen als kiespijn hé! Het is zo al stressvol genoeg :? Gelukkig is ze dan toch mooi bijgekomen!

Hier was onze jongen toch zo'n 10% afgevallen en pas na 3 weken terug op z'n geboortegewicht, wat ze blijkbaar eerder na 2 weken al verwachten dus ik heb ook een paar dagen licht gepanikeerd... maar ondertussen weegt hij al een mooie 5kg dus de stress was helemaal voor niets nodig! ;)
- 05/21: start kinderwens
- 04/22 : onderzoeken, geen reden voor uitblijven zwangerschap gevonden
- 05/22: IUI-1 --> zwanger! uitgerekend voor 21/02/2023

Dittyke
Berichten: 186
Lid geworden op: 21 september 2021, 15:22

Re: Uitgerekend februari-maart 2023

Bericht door Dittyke » 9 maart 2023, 19:36

Hier zijn we dan toch overgestapt naar andere melk en mama natura gaan halen in samen spraak met de vroedvrouw.
Jammer genoeg lijken de druppels maar enkel minuten te helpen tegen de krampen. 😢😢 ik hoop dat als ze de andere melk een tijdje aan het drinken is dat de krampjes dan weg blijven. Zo erg om aan te horen soms. 😢😢😢
Start mmm 09/2019
3 icsi rondes- 5tp-1 Mk 7wk
Overstap Jette
Icsi 4- 8 cryo's
Tp cryo 1-❌
Tp cryo 2-10/06-baby girl 16/02🥰🥰🥰🥰

Tagomi
Berichten: 161
Lid geworden op: 12 april 2021, 10:04

Re: Uitgerekend februari-maart 2023

Bericht door Tagomi » 9 maart 2023, 20:22

Hallo,

Ik kom uit een ander groepje, mijn dochtertje is ondertussen 13 maanden oud. Maar wat hier ontzettend goed hielp tegen de krampjes waren Protectis druppeltjes. Gewoon te halen bij de apotheek, echt een wondermiddel vind ik!

De eerste dagen was onze meid ook heel wat gewicht verloren, de vroedvrouw gaf mij toen echt het gevoel mijn kind uit te hongeren wat helemaal niet fijn is. Ze wilde ook niet meer drinken dan ze deed, waardoor ik uiteindelijk gewoon boos werd op de vroedvrouw en haar advies niet meer moest hebben. Ondertussen zit ze met haar gewicht en lengte boven het gemiddelde van een kindje dat op 40 weken geboren is, en dat terwijl ze een maand te vroeg was. Ze overdrijven echt heel vaak, trek je daar vooral niet te veel van aan! Zolang ze maar bijkomen op hun eigen tempo :)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten