Uitgerekend februari-maart 2023

Hoop88
Berichten: 338
Lid geworden op: 23 januari 2020, 9:03

Re: Uitgerekend februari-maart 2023

Bericht door Hoop88 » 27 maart 2023, 9:27

Een dikke proficiat Bird!!!
Maart'22: start brusje. Tp cryo. Zwanger en miskraam
Juni'22: icsi 2: 1 verse tp en 1 cryo. Tp 15/06 - Zwanger

Liesjeb
Berichten: 279
Lid geworden op: 13 september 2021, 15:02

Re: Uitgerekend februari-maart 2023

Bericht door Liesjeb » 27 maart 2023, 15:54

Bird schreef:
25 maart 2023, 17:56
Afgelopen woensdag is onze lieve Korneel geboren.
De onderwaterbevalling is heel goed verlopen, en op zich echt een positieve ervaring voor mezelf. het vertrouwen in mijn eigen lichaam is weer wat hersteld :-)
De borstvoeding is goed op gang gekomen en ondertussen goed thuisgekomen met een tevreden ventje.

Ik heb op het einde vooral nog wat meegelezen, maar had weinig toe te voegen.
Ik lees hier vanalles over krampjes: in het ziekenhuis vertelden ze dat een fopspeen na de voeding eventueel wel een beetje kan helpen om de darmen en maag wat te stimuleren, een ze kalm zijn en slapen laten ze die wel gewoon weer los en kan je die wegnemen. Andere toptip was het ‘dessertje’ al liggend voeden, baby valt in slaap naast je en kan dan nog even blijven liggen en dan in bed.
Maar bij echte reflux of zuur zal dat ook wel niet voldoende zijn…
Ook van mij een dikke proficiat! Fijn dat alles zo goed gaat! Geniet ervan ☺️🐣
2021: IUI 1-2 (x)
02/22: IVF 1 OHSS & freeze-all - 1 cryo
05/22: IVF 1.1 tp cryo 23/5 - bn 3/6 pos
Baby boy geboren 27/01/23 💙

diffusiongirl
Berichten: 94
Lid geworden op: 2 februari 2022, 12:45

Re: Uitgerekend februari-maart 2023

Bericht door diffusiongirl » 27 maart 2023, 18:14

Proficiat Bird!

Zijn we nu allemaal bevallen? :-)

@Liesjeb, ik heb het gisteren eens geprobeerd met een babynestje, maar door mijn gewicht (aleja, het feit dat ik zwaarder ben dan haar), rolt ze naar mij toe, ook in dat nestje. En dan komt ze met haar gezichtje dicht tegen die rand en dat vind ik toch wat eng. Misschien maak ik iets van niets, maar ik durf het niet.

Een vriendin gaat morgen zo een kussen binnensteken dat gebruikt wordt voor zijslapen. Misschien dat ik hiermee wel kan voorkomen dat ze doorrolt en dan probeer ik het zo nog een keertje. Voorlopig nog niet veel kunnen slapen jammer genoeg :-p
- 05/21: start kinderwens
- 04/22 : onderzoeken, geen reden voor uitblijven zwangerschap gevonden
- 05/22: IUI-1 --> zwanger! uitgerekend voor 21/02/2023

Dittyke
Berichten: 186
Lid geworden op: 21 september 2021, 15:22

Re: Uitgerekend februari-maart 2023

Bericht door Dittyke » 28 maart 2023, 9:10

Proficiat Bird met de geboorte van je zoontje.
Hier zijn we toch moeten veranderen naar althera melk tegen koemelk allergie, ons meisje had opgedroogd bloed in haar stoelgang zitten sinds vorige week vrijdag, was wel even schrikken hier. Alleen is deze melk zooo lopend dat ons meisje haar verslikt en dan wil ze niet verder drinken ☹️.
Ik ga eens vragen of ik de melk wat zou mogen indikken want ik heb maar bang dat ze niet meer zou bij komen of zou af vallen aangezien ze minder drinkt van die melk.
@margootje hoe is jou bevalling gegaan? Is precies al een tijdje geleden dat we iets gehoord hebben van jouw?
Start mmm 09/2019
3 icsi rondes- 5tp-1 Mk 7wk
Overstap Jette
Icsi 4- 8 cryo's
Tp cryo 1-❌
Tp cryo 2-10/06-baby girl 16/02🥰🥰🥰🥰

Liesjeb
Berichten: 279
Lid geworden op: 13 september 2021, 15:02

Re: Uitgerekend februari-maart 2023

Bericht door Liesjeb » 29 maart 2023, 11:55

@Dittyke, ik heb laatst een post gezien op insta waarbij het flesje in (opwaartse) zijligging gegeven werd waardoor de baby zelf meer controle had over de flow. Weet niet of dat eventueel kan helpen?

@Diffusiongirl, hoe verloopt het slapen nu? Heb je een oplossing kunnen vinden met dat nieuwe kussen?

@Margootje, ik kom ook regelmatig piepen om te horen hoe het met jou gaat! ☺️ Hopelijk alles oké!

Hier heeft onze jongen zijn eerste vaccins gekregen. Gisteravond al een beetje koorts en deze ochtend al wat beter maar toch nog wat verhoogd. Zo zielig om te zien 🙁
2021: IUI 1-2 (x)
02/22: IVF 1 OHSS & freeze-all - 1 cryo
05/22: IVF 1.1 tp cryo 23/5 - bn 3/6 pos
Baby boy geboren 27/01/23 💙

Margootje
Berichten: 250
Lid geworden op: 17 oktober 2021, 21:17

Re: Uitgerekend februari-maart 2023

Bericht door Margootje » 3 april 2023, 21:09

Liesjeb schreef:
29 maart 2023, 11:55

@Margootje, ik kom ook regelmatig piepen om te horen hoe het met jou gaat! ☺️ Hopelijk alles oké!

Hier heeft onze jongen zijn eerste vaccins gekregen. Gisteravond al een beetje koorts en deze ochtend al wat beter maar toch nog wat verhoogd. Zo zielig om te zien 🙁
Lieve Liesje
Ik ben een hele tijd niet meer op het forum mogen komen van mezelf omdat ik eerst kaartjes en suikerbonen en administratie in orde wou hebben… heb nog altijd niet alles af maar ben goed op weg dus ik kwam heel even piepen maar ik ben seffens terug weg. Ik ben het forum niet vergeten en ik denk vaak aan jullie allemaal en wil heel graag de tijd nemen om iedereen persoonlijk geluk te wensen , maar net omdat ik er graag tijd voor neem (en die er niet is) komt het er niet van. Maar het komt! Alles is met vertraging bij mij!
Net zoals mijn dochter Jacoba die gekomen is op 9/3 na een inleiding op 41 weken. Maar eerst ga ik nog antwoorden op de aankondigingen en nieuwtjes van jullie en daarna meer over mijn bevalling en hoe het gaat met mijn Jacoba!

Veel liefs aan alle mamaatjes en al die lieve kindertjes die we mochten verwelkomen de voorbije maanden xxxxxxx
40 j. (B)AM met gekende donor
IUI 1-3 (Herfst '21): x
Hysteroscopie: vaststelling cervicale stenose
ICSI1 (Lente '22): 18 rijp > 12 bevrucht > OHSS & freeze-all van 2 cryo's
Zomer '22: In verwachting

Kath25
Berichten: 32
Lid geworden op: 29 juni 2021, 1:00

Re: Uitgerekend februari-maart 2023

Bericht door Kath25 » 4 april 2023, 0:57

diffusiongirl schreef:
25 maart 2023, 9:25
Hoi hoi,

goed om te lezen dat het wat beter gaat Dittyke!

Hier lijken de krampen en misselijkheid/reflux ook wat beter. Wat hier heel moeilijk gaat is slapen :-( Ze is zo ongelofelijk onrustig. Al helemaal 's nachts is het een ramp. Van zodra ik haar in de cosleeper wil leggen, wordt ze wakker. En als ze niet wakker wordt, is ze extreem onrustig aan het slapen waardoor wij ook geen oog dichtdoen.

Als test heb ik ze vannacht eens heel even uit de cosleeper gehaald en gewoon tegen me aan gelegd, en ze werd instant rustig. Maarja, ik durf haar niet bij mij in bed te leggen. Met mijn deken en mijn kussen, en de matras die niet super stevig is waardoor ze wat naar mij rolt door mijn gewicht op de matras. Dat lijkt me echt gevaarlijk, dus heb even met haar gewoon wakker zo gelegen en dat was wel heel fijn, maar niet een oplossing voor het slaapprobleem. Ze wordt al ingebakerd, maar dat helpt niet voldoende om ze veilig te doen voelen. Ook witte ruis hebben we al opgelegd. Andere tips zijn altijd welkom.

Ik slaap momenteel echt zo extreem weinig (gemiddeld 4u per nacht). Ons meisje eet meestal rond 19-20u nog eens en dan ga ik slapen en blijft mijn vriend met haar beneden. Dan kan ik meestal een blok van 2-3u slapen. Daarna is het gedaan met kwalitatieve slaap :-( Ik houd dit niet lang meer zo vol vrees ik...
Als ze rustig wordt van tegen je aan te liggen kan je misschien eens proberen een tshirt van je onder haar hoofdje of gewoon onder haar te leggen. Dat ze jouw geur steeds ruikt en zo rustig word.

Liesjeb
Berichten: 279
Lid geworden op: 13 september 2021, 15:02

Re: Uitgerekend februari-maart 2023

Bericht door Liesjeb » 4 april 2023, 20:01

Hi Margootje, fijn om van je te horen! Proficiat met je dochtertje! Neem vooral je tijd en geniet van je kleine Jacoba 🥰
2021: IUI 1-2 (x)
02/22: IVF 1 OHSS & freeze-all - 1 cryo
05/22: IVF 1.1 tp cryo 23/5 - bn 3/6 pos
Baby boy geboren 27/01/23 💙

diffusiongirl
Berichten: 94
Lid geworden op: 2 februari 2022, 12:45

Re: Uitgerekend februari-maart 2023

Bericht door diffusiongirl » 6 april 2023, 17:44

Hoi hoi,

Kleine update: ik heb het zijslaapkussen nog niet geprobeerd. Ik bestelde een lakentje dat het inbakeren een beetje nabootst, maar waar ik me beter bij voel. Bij het inbakeren in een tetradoek, schoof ze precies steeds naar beneden waardoor haar mondje bedekt werd door het doek. Nu heb ik een lakentje waarbij er stretchstof is ter hoogte van haar borst dat stevig aandrukt. Het is een nunki lakentje van het merk Fedde & Kees. Sinds ze dat heeft, slaapt ze een stuk beter! Zeker het eerste blok is soms een slaapje van 3-4u, wat echt een enorme verbetering is. Ze blijft wel erg onrustig slapen. Haar oogjes zijn dan wel dicht maar ze maakt veel geluidjes. Het houdt ons soms wakker (zelfs met oordoppen!) en ik hoop vooral dat het voor haar toch wat verkwikkende slaap is... Ze geeft ook veel minder melk terug, waardoor ik haar na het voeden 's nachts gewoon onmiddellijk neer kan leggen. Dat scheelt ook enorm veel, een half uurtje voeden en we kunnen weer verder slapen!

@Kath, dat van die tshirt ga ik eens proberen. Ik kan het al overtrek rond haar matrasje doen. Eerst even een tshirt dragen voor een dagje!

Voor de rest is het fantastisch om te zien dat ze naar ons glimlacht! Zolang we haar niet ergens neerleggen overdag, is ze blij (of aan het slapen). We brengen de dagen dus continu door met de draagzak. Dat is goed, want we hebben nog wat bewegingsvrijheid. Maar soms wou ik toch dat ze gewoon in haar bedje sliep overdag... Hopelijk komt dat nog!

@Margootje: proficiat met je kleine meid! Ik ben enorm fan van de naam Jacoba :-D
- 05/21: start kinderwens
- 04/22 : onderzoeken, geen reden voor uitblijven zwangerschap gevonden
- 05/22: IUI-1 --> zwanger! uitgerekend voor 21/02/2023

Dittyke
Berichten: 186
Lid geworden op: 21 september 2021, 15:22

Re: Uitgerekend februari-maart 2023

Bericht door Dittyke » 13 april 2023, 17:46

Hier is er ook eentje die overdag niet in haar park wil slapen. Enkel als we haar tegen ons op houden slaapt ze. Waardoor ze s’avonds echt stik op is. De verborgen reflux blijft haar hier enorm parten spelen . Je ziet het soms 2 uur na haar flesje nog omhoog komen arm kind. We zijn gisteren voor de eerste keer naar de osteopaat geweest ben eens benieuwd of het wat gaat helpen. Ook moeten we volgende week naar de orthopeed aangezien ze nog steeds een kleine afwijking zien zien aan haar linker heupje door de stuitligging. Hierdoor kan het zijn dat ze een spreidbroekje gaat moeten dragen arm kind. Hier zien we tegen op. En ik verwijt het mezelf door die stomme stuitligging. 😞😞 ook snakt ze soms naar adem als ze op ons ligt precies alsof ze soms vergeet te ademen en dan in eens door krijgt dat ze moet ademen heel beangstigend , ik maak me dan ook constant zorgen en kijk voortdurend of ze nog ademt. De krampjes zijn gelukkig wel weg met naar andere melk over te gaan. Al 1 probleem minder. Nu de rest nog . 🤞🤞🤞
Start mmm 09/2019
3 icsi rondes- 5tp-1 Mk 7wk
Overstap Jette
Icsi 4- 8 cryo's
Tp cryo 1-❌
Tp cryo 2-10/06-baby girl 16/02🥰🥰🥰🥰

Hoop88
Berichten: 338
Lid geworden op: 23 januari 2020, 9:03

Re: Uitgerekend februari-maart 2023

Bericht door Hoop88 » 20 april 2023, 10:50

Zijn jullie al helemaal hersteld van de bevalling?
Hier 6weken en 1 dag geleden.
Nog placentaresten in de baarmoeder die ik binnen 2 weken moet laten verwijderen.
Voel me nog dikwijls lichamelijk uitgeput en kan ook van die zweetaanvallen hebben (precies vapeurs).
Moet precies meer recupereren dan van na het 1e kindje. Heb ook nog geen behoefte aan uitstappen. Als ik een uurtje bezig ben in het huishouden al uitgeteld.
Maart'22: start brusje. Tp cryo. Zwanger en miskraam
Juni'22: icsi 2: 1 verse tp en 1 cryo. Tp 15/06 - Zwanger

Dittyke
Berichten: 186
Lid geworden op: 21 september 2021, 15:22

Re: Uitgerekend februari-maart 2023

Bericht door Dittyke » 20 april 2023, 19:53

Hey hier eigenlijk geen last meer na de keizersnede zit nu op 9 weken na de bevalling ondertussen. Ik was eigenlijk redelijk snel terug op de been, heb daar niet over te klagen.
Hopelijk ben je snel weer de oude als dat restje verwijderd is.
Ik ben 2 weken geleden op controle geweest en alles was in orde, ook was mij snede al heel mooi genezen zei ze.
Nog een vraagje voor de gene die de vaccinaties al hebben laten zetten, hebben jullie de rotarix ook laten doen? Hier allesinds wel en ik heb de indruk dat ons meisje precies hier meer krampjes van heeft, ze heeft deze namiddag gekregen .
Dus weet eigenlijk niet of dit wel normaal is? 😅😅
Start mmm 09/2019
3 icsi rondes- 5tp-1 Mk 7wk
Overstap Jette
Icsi 4- 8 cryo's
Tp cryo 1-❌
Tp cryo 2-10/06-baby girl 16/02🥰🥰🥰🥰

Liesjeb
Berichten: 279
Lid geworden op: 13 september 2021, 15:02

Re: Uitgerekend februari-maart 2023

Bericht door Liesjeb » 20 april 2023, 23:20

Hoi dames ☺️
Qua herstel heb ik niet te klagen, ook ongeveer na een 6tal weken weer helemaal mezelf na de keizersnede. Maar de vermoeidheid daarentegen is een heel ander verhaal… denk dat het niet meer dan normaal is dat je je snel moe voelt, het vraagt toch enorm veel van je lichaam voor zo’n kleintje zorgen. 9 maand op en 9 maand ook weer af hé ;) Weet niet hoeveel uur slaap je krijgt? Op 6wkn was dat hier alleszins bitter weinig! Ondertussen zitten we aan zo’n 6 uur, maar zou gemakkelijk 72u aan een stuk doorslapen! Voel me ook soms schuldig dat ik niet voldoende tijd kan besteden aan m’n oudste zoon z’n schoolwerk…
Ik zit wel met iets vervelends, heb af en toe toch nog kleine bloedingen en weet niet wat het kan zijn want de gyné had alles nagekeken… toch maar nieuwe afspraak ingepland om te checken 😕
2021: IUI 1-2 (x)
02/22: IVF 1 OHSS & freeze-all - 1 cryo
05/22: IVF 1.1 tp cryo 23/5 - bn 3/6 pos
Baby boy geboren 27/01/23 💙

Liesjeb
Berichten: 279
Lid geworden op: 13 september 2021, 15:02

Re: Uitgerekend februari-maart 2023

Bericht door Liesjeb » 20 april 2023, 23:25

Oh ja @Dittyke over de vaccinaties, wij hebben rotarix ook gegeven in combinatie met de standaard vaccins. Ik denk niet dat hij hierdoor meer krampjes had maar wel de bijwerkingen die we mochten verwachten, nl koorts en extra hangerig. Op 10 wkn hebben we ook de eerste vaccinatie tegen meningitis laten zetten, ook hier weet koorts en heel slaperig. Volgende week staat er weer een nieuwe spuit op het programma dus weet al wat te verwachten ;)
2021: IUI 1-2 (x)
02/22: IVF 1 OHSS & freeze-all - 1 cryo
05/22: IVF 1.1 tp cryo 23/5 - bn 3/6 pos
Baby boy geboren 27/01/23 💙

diffusiongirl
Berichten: 94
Lid geworden op: 2 februari 2022, 12:45

Re: Uitgerekend februari-maart 2023

Bericht door diffusiongirl » 24 april 2023, 13:19

Hallo hallo!

Het is al even geleden dat ik nog iets postte. Hier onze update:

Ons dametje is nu 8 weken en een paar dagen. Vrijdag gaan we naar Kind & Gezin voor de eerste vaccins en rotarix siroopje! Het is ook weer bijna drie weken dat ze werd gewogen dus ik ben nieuwsgierig.

Echt veel kan ik niet zeggen, behalve dat het voor mij vooral nog steeds voelt als "ik moet dit wezentje in leven zien te houden". Echt genieten, zoals iedereen ons op het hart drukt, doen we niet. Uiteraard is het leuk als ze naar ons lacht, en ik voel wel echt warme gevoelens voor haar. Maar we vinden het ook echt pittig, het feit dat je ze niet 5min kan "uitzetten" of wegleggen en even vergeten. Elke minuut van de dag zijn we bijna met haar bezig. Het is een zeldzaamheid dat we haar te slapen kunnen leggen in haar bed overdag en ALS dat lukt, dan zijn we spulletjes aan het shoppen online of zaken aan het opzoeken :-p

Ik ben eigenlijk heel benieuwd naar hoe het slapen bij jullie verloopt. Hier hebben we al een tijdje

- tussen 19-20u laatste voeding van de dag
- 20:30-21:30: ze slaapt
- 1-2u: voeding
- 4-5u: voeding
- 7-7:30: opstaan en voeding

Als ik voed, dan doe ik dat liggend op mijn zij (meestal) en ik ben daar gemakkelijk een half uur tot een uurtje mee bezig (om ze dan ook weer in bed en in slaap te krijgen). De nachten zijn dus zeer gebroken, maar ik slaap in totaal toch een uurtje of 6 denk ik.Op zich niet mis denk ik? Ik ben blij als ik de dag doorkom, veel extra zaken doen we niet. Er komt wel regelmatig eens iemand op bezoek, en vorige week hebben we als gezinnetje eens een uitstapje gedaan naar het Zwin. Ik was doodop erna! In het weekend proberen we af en toe buitenshuis dingen te doen (lunchen, op bezoek bij onze ouders, etc,...). Ik blijf dat best vermoeiend en spannend vinden.

Ik geef borstvoeding en ook dat vind ik spannend. Hoewel het echt goed loopt en er geen reden toe is, maak ik me vaak zorgen. Om die reden overweeg ik zelfs om te stoppen. Ik zie dat het me gewoon constant bezig houdt "heeft ze wel genoeg, waarom drinkt ze nu zo lang/kort, moet ze niet wakker worden om te drinken nu? Waarom doet mijn borst zo'n pijn, zou ik wat kolven om een voorraad op te bouwen" En zo de hele dag door... En nu ik overweeg om te stoppen "hoe zou ik stoppen? welke stappen moet ik ondernemen? welke melk gebruik je dan? hoe lang gaat het afbouwen duren?". Ik ben een perfectioniste, en elke nieuwe stap kost me echt veel opzoekwerk en twijfels :-/

Gemengde gevoelens dus hier, tijdens mijn bevallingsverlof. Ik ben benieuwd of dit snel gaat beteren, of dat dit misschien gewoon is wie ik ben. Want bij elke ontwikkelingsfase zullen er wel weer nieuwe dingen zijn om je zorgen over te maken...

Voelen jullie deze periode vooral aan als een roze wolk? Ik wens het jullie alleszins zo toe!

liefs
- 05/21: start kinderwens
- 04/22 : onderzoeken, geen reden voor uitblijven zwangerschap gevonden
- 05/22: IUI-1 --> zwanger! uitgerekend voor 21/02/2023

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten