Corona vaccin tijdens zwangerschap

Plaats reactie
Kath25
Berichten: 32
Lid geworden op: 29 juni 2021, 1:00

Corona vaccin tijdens zwangerschap

Bericht door Kath25 » 23 augustus 2022, 16:44

Je zou denken dat de corona bijna verdwenen is komen ze aan met nog een uitnodiging voor een herfstvaccin. Met dat ik van mijn 2 vorige vaccins redelijk ziek ben geweest twijfel ik enorm of ik wel op 5/6 maand zwangerschap me zou laten prikken.
Hoe staa jullie erover? Het is ook zo rond de periode voor kinkhoest en griepvaccin, is het om den duur niet allemaal gewoon teveel?

Liesjeb
Berichten: 279
Lid geworden op: 13 september 2021, 15:02

Re: Corona vaccin tijdens zwangerschap

Bericht door Liesjeb » 23 augustus 2022, 17:25

Hey Kath, ik ga alleen een griepvaccin laten zeten deze herfst. Ik heb het helemaal gehad met dat Corona verhaal :lol:
2021: IUI 1-2 (x)
02/22: IVF 1 OHSS & freeze-all - 1 cryo
05/22: IVF 1.1 tp cryo 23/5 - bn 3/6 pos
Baby boy geboren 27/01/23 πŸ’™

Glow
Berichten: 559
Lid geworden op: 10 mei 2021, 17:11

Re: Corona vaccin tijdens zwangerschap

Bericht door Glow » 23 augustus 2022, 18:42

Kath25 schreef: ↑
23 augustus 2022, 16:44
Je zou denken dat de corona bijna verdwenen is komen ze aan met nog een uitnodiging voor een herfstvaccin. Met dat ik van mijn 2 vorige vaccins redelijk ziek ben geweest twijfel ik enorm of ik wel op 5/6 maand zwangerschap me zou laten prikken.
Hoe staa jullie erover? Het is ook zo rond de periode voor kinkhoest en griepvaccin, is het om den duur niet allemaal gewoon teveel?
Ik heb mijn drie corona vaccins tijdens mijn zwangerschap gekregen. Bij de eerste was ik nog maar 5 weken zwanger. Weinig last van gehad eigenlijk. Ook kinkhoest en griepvaccin gekregen en normaal ben ik flink ziek van die eerste maar nu had ik er geen last van. Dus ik had precies minder last van die vaccins tijdens de zwangerschap. Maar doe vooral waar je je goed bij voelt! Ik vond die booster op het einde van mijn zwangerschap (30 weken) wel fijn omdat ik dan toch een beetje mijn antilichamen kon meegeven aan de baby en indien ik toch besmet zou geraken, een grotere kans had om minder zwaar ziek te worden. En dat was inderdaad een beetje een prikmarathon rond die tijd met griep en kinkhoest erbij. πŸ˜‰
PCOS
Feb '21 - apr '21: IUI 1 & 2 - neg
Jun '21: IUI 3 - pos πŸ’•
Dochter geboren op 01.03.2022

Start brusje
Nov '22: IUI 1 - pos πŸ’•
Zoon geboren op 30.07.2023

Goedgelukje
Berichten: 378
Lid geworden op: 30 april 2021, 12:03

Re: Corona vaccin tijdens zwangerschap

Bericht door Goedgelukje » 23 augustus 2022, 23:49

Kath25 schreef: ↑
23 augustus 2022, 16:44
Je zou denken dat de corona bijna verdwenen is komen ze aan met nog een uitnodiging voor een herfstvaccin. Met dat ik van mijn 2 vorige vaccins redelijk ziek ben geweest twijfel ik enorm of ik wel op 5/6 maand zwangerschap me zou laten prikken.
Hoe staa jullie erover? Het is ook zo rond de periode voor kinkhoest en griepvaccin, is het om den duur niet allemaal gewoon teveel?
Ik heb ook mijn 3 prikken tijdens mijn zwangerschap gehad. Ik reageer normaal snel op vaccins, maar tijdens mijn zwangerschap viel dat goed mee. Ik was ook blij dat mijn kleintje zo ook antistoffen kreeg. Ik betwijfel de mate waarin we nu nog beschermd zijn tegen het virus gezien het laatste vaccin toch al even geleden is. (Anderhalve maand terug heb ik het gehad en was ik er ook best wel stevig ziek van). Er is echter wel al aangetoond dat niet gevaccineerd zijn en dan corona krijgen ernstige gevolgen kan hebben voor zowel de mama als de baby. Ik zou me in jouw plaats dus wel nog een keer laten vaccineren. Gezien je ook al ver in je zwangerschap zit dan, zou ik me geen zorgen maken. Maar uiteindelijk ben jij zelf de enige die kan beslissen wat het beste voor jou is :).
Laatst gewijzigd door Goedgelukje op 24 augustus 2022, 15:28, 1 keer totaal gewijzigd.
07/19: stop pil
09/20-10/20 pcos en verminderde zaadkwaliteit
01/21-03/21: 3 x IUI ❌❌❌
04/21: ICSI 1.1 Verse tp ❌
06/21: ICSI 1.2 ❀️ Dochtertje geboren πŸ₯°
10/22: ICSI 1.3 πŸ’™ Zoontje geboren πŸ₯°

Margootje
Berichten: 250
Lid geworden op: 17 oktober 2021, 21:17

Re: Corona vaccin tijdens zwangerschap

Bericht door Margootje » 24 augustus 2022, 8:40

Heb me nooit laten vaccineren en ben het ook niet van plan.
Heb ook nog geen enkele keer corona gehad, dus ik blijf gewoon doen hoe ik het deed.
Al wordt het nu moeilijker om afstand te houden dan toen iedereen afstand hield natuurlijk.
Ik zal iets voorzichtiger moeten zijn.
Anderzijds is het coronavirus zelf al heel erg afgezwakt tegenover de eerste varianten.

Ik begrijp dat het een risico inhoudt, ik ben er al genoeg voor gewaarschuwd.

Maar het is ook een princiepskwestie geworden bij mij. Ik kan niet van gedachte veranderen nadat ze me eerst zo gedemoniseerd hebben vanuit de politiek en maatschappij :)
40 j. (B)AM met gekende donor
IUI 1-3 (Herfst '21): x
Hysteroscopie: vaststelling cervicale stenose
ICSI1 (Lente '22): 18 rijp > 12 bevrucht > OHSS & freeze-all van 2 cryo's
Zomer '22: In verwachting

Ada
Berichten: 179
Lid geworden op: 5 juni 2021, 15:55

Re: Corona vaccin tijdens zwangerschap

Bericht door Ada » 24 augustus 2022, 13:11

Teveel is het zeker niet. ik zou me 100% zeker wel laten vaccineren als ik zwanger zou zijn. De risico's van covid tijdens de zwangerschap zijn vele malen groter dan de risico's van het vaccin. Zeker op het einde van de zwangerschap wanneer je longfunctie al wat minder is door de druk vanuit je buik. Er is ook vooral een risico op prematuriteit (soms moet je bevallen, omdat de zwangerschap voor je lichaam te zwaar is in combinatie met het virus). Dus het gaat ook over de gezondheid van je kindje. Maar iedereen moet natuurlijk een beslissing nemen die goed voelt voor haar. Er is niets verplicht. Het is denk ik altijd het beste om dit te bespreken met je huisarts of gynaecoloog als je advies wil. Op een forum als dit krijg je evenveel meningen als dat er reacties zullen komen.
2019 4x iui ❌
2020 1x iui, 2x icsi ❌ ---- icsi 3 - πŸ’™
2022 start brusje - fet 1-3 ❌
Nov 22 icsi 4 - biochemische zws
Feb 23 icsi 5 - 1 verse tp - stilgeboren na 37w
Maart 24 start brusje - nog 2 ❄️

Minosh
Berichten: 1372
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: Corona vaccin tijdens zwangerschap

Bericht door Minosh » 24 augustus 2022, 18:35

Alleen jij, indien met partner, kan hierover beslissen, er zijn pro en contra’s, weeg ze voor jullie af. Iedereen heeft een mening maar gevoelsmatig zijn jullie de enige die hierover kunnen oordelen! Succes.
Ps ik zal ook niet schrijven wat ik gekozen heb omdat dit niet objectief isπŸ˜…!
Succes

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten