Uitgerekend april-mei-juni ‘23

Plaats reactie
Gioia86
Berichten: 242
Lid geworden op: 16 april 2017, 8:31

Re: Uitgerekend april-mei-juni ‘23

Bericht door Gioia86 » 21 februari 2024, 23:01

Hey iedereen

Vandaag moest Vittorio naar k&g op 9m consult bij k&g
(Wel nog maar 8m en half)

zoals verwacht niet gegroeid, hebben alleen maar gezegd dat ze begrijpen dat het allemaal wat veel is voor te dragen … 2 kindjes die niet groeien zorgt voor veel vragen… en lijkt voor velen mss iets banaal maar we mogen daar gerust ook verdrietig of ongerust over zijn, ze gaf me vele complimenten dat ik nog steeds borstvoeding geef ondanks die slechte nachten met zoveel wakkere momenten en de zware job die ik daarbij doe…

dus nu pas terug op 12maand voor die herhaling vaccins bij k&g

Hij is nu zelfs kleiner dan grote broer op dezelfde leeftijd 🥹 65cm, 7kg380 e 42cm hoofdje

Volgende week vrijdag bij kinderarts voor dat betalend
vaccin vóór hersenvliesontsteking..

Motorisch wel alles super goed!

De eerste resultaten van de endocrinoloog heb ik ook
Schildklier ok en groeihormoon ook normaal
Enkel zwaar vit.D tekort…maar 11 en dat moet minstens 20’zijn
Ik was gestopt met vit D doordat hij geconstipeerd en krampen ervan had… nu terug al weekje herstart maar toch weer last ervan…wss ook daardoor dat de nachten ook zwaar zijn…

Ik ben dus echt heel moe! Fysiek maar ook
Mentaal!

Genetisch kan het tot 6m duren eer we iets weten…maar kan ook sneller omdat ze weten naar wat ze moeten zoeken.
Intussen tijd weten we ook dat het dus niet iets was dat ze konden vinden in een embryo voor de tp daarop kunnen ze niet screenen een te complex iets…

De endocrinoloog ging mailen naar genetica om
Dan af te stemmen als de resultaten er zijn voor desnoods een gecombineerde consultatie te doen… 😕
2012 tem 2016 verschillende ivf/isci zonder resultaat enkel Mk, bbz
2017 Maart ICSI Verse poging 2embryo's. ZWANGER 2-ling!
24/11/17 💙&💫 geboren!
Start brusje september ‘20: 2 mk + 1 bbz
Laatste isci juli ‘22, Zwanger na Cryo 23/9 🐣juni’23

Sproetje
Berichten: 771
Lid geworden op: 4 december 2020, 15:14

Re: Uitgerekend april-mei-juni ‘23

Bericht door Sproetje » 25 februari 2024, 20:16

Hey Gioia

Niet zo fijn om te lezen dat hij niet is gegroeid. Ik hoop dat jullie snel nieuws krijgen van genetica.
Ik begrijp heel goed dat je er een beetje door zit mentaal en fysiek. Het is ook niet niets wat je meemaakt. Alle zorgen. Dan de zorg voor de kindjes. Werken… hou al die balletjes maar eens hoog hè. Laat de moed niet zakken zou ik zeggen… hou je vast aan de kleine gelukjes en geniet van elk fijn moment met je gezinnetje. Heel tof dat hij motorisch goed mee is! Ik heb de indruk dat Bent wat achter komt. Maar kijk, je hebt rappe en trage hè… misschien zal Bent wat sneller zijn met taal dan. Wie weet.
Lesbische relatie - geen gekende medische problemen
Dec 20 - Jun 21: 6 x IUI Neg
Sept 21: ICSI 1: 16 eicellen - 13 bevrucht - 9 embryo’s (OHSS + Freeze all)
Nov 21: Tp 1.1 (niet doorgegaan)
Mei 22: poging 2 Tp 1.1 Miskraam
Sept 22: TP 1.2 💙🍀 31/05/23

Glow
Berichten: 559
Lid geworden op: 10 mei 2021, 17:11

Re: Uitgerekend april-mei-juni ‘23

Bericht door Glow » 25 februari 2024, 21:38

Gioia86 schreef:
21 februari 2024, 23:01
Ik ben dus echt heel moe! Fysiek maar ook
Mentaal!

Genetisch kan het tot 6m duren eer we iets weten…maar kan ook sneller omdat ze weten naar wat ze moeten zoeken.
Intussen tijd weten we ook dat het dus niet iets was dat ze konden vinden in een embryo voor de tp daarop kunnen ze niet screenen een te complex iets…

De endocrinoloog ging mailen naar genetica om
Dan af te stemmen als de resultaten er zijn voor desnoods een gecombineerde consultatie te doen… 😕
Ik breek even in maar ik herken wel elementen uit jouw verhaal. Zelf zit ik met een dochter van bijna 2 die veel te klein is. Op 18 maanden was ze ver onder de curve gezakt en bengelt ze ergens onder de p1. Dus we hebben het ook verder laten onderzoeken. En die genetische testen duren lang... Na 4 maanden hadden we eindelijk een groot deel van de resultaten en er is gelukkig geen groot genetisch defect gevonden. Het is wel nog een paar maanden wachten tot alle resultaten. Ik kan me alleen maar half voorstellen hoe zenuwslopend het allemaal is als je dit voor twee kinderen, mét een voorgeschiedenis moet ondergaan. Hier proberen we ons intussen op andere dingen te focussen. Op wat er wel allemaal goed gaat (taalvaardigheid is geen probleem 😅). En hoe knap ze is, ook al is ze zo mini. Maar het is niet gemakkelijk en heel confronterend. Ik merk dat ik soms onverwacht verdrietig kan zijn. Wanneer mensen haar veel te jong inschatten of ze voor iets te klein is terwijl ze wel de juiste leeftijd heeft. Mensen vinden dat soms banaal maar het is nu eenmaal zo. Veel sterkte in deze onzekere tijden. 🍀
PCOS
Feb '21 - apr '21: IUI 1 & 2 - neg
Jun '21: IUI 3 - pos 💕
Dochter geboren op 01.03.2022

Start brusje
Nov '22: IUI 1 - pos 💕
Zoon geboren op 30.07.2023

Sproetje
Berichten: 771
Lid geworden op: 4 december 2020, 15:14

Re: Uitgerekend april-mei-juni ‘23

Bericht door Sproetje » 2 maart 2024, 14:03

Vandaag naar de kinderarts geweest. Voor de 2de keer in een week tijd. Onze Bent hoest veel en had 4 dagen hoge koorts. Sinds gisteren is de koorts beter, maar besloot hij ineens dat hij geen melk meer wil drinken. Vandaag nog geen melk gewild. Ik was dus ongerust daarom gebeld naar de kinderarts. We mogen hem yoghurtjes geven, dat wil hij blijkbaar wel eten. Blijkbaar zit daar ook veel vocht in en is dit dus goed. Als hij morgennamiddag nog steeds niets wil drinken dan moet hij opgenomen worden voor vocht toediening. Hij is ook 170 gr afgevallen sinds dinsdag. Pfff nog nooit zo ongerust geweest. Hij is echt goed ziek deze keer. Hopelijk slaat de antibiotica snel aan dat hij beter wordt.
Buiten dit doet hij het wel goed. Normaal moet hij dinsdag naar kind en gezin. Maar als hij ziek is zullen we het nog eens moeten uitstellen.
Lesbische relatie - geen gekende medische problemen
Dec 20 - Jun 21: 6 x IUI Neg
Sept 21: ICSI 1: 16 eicellen - 13 bevrucht - 9 embryo’s (OHSS + Freeze all)
Nov 21: Tp 1.1 (niet doorgegaan)
Mei 22: poging 2 Tp 1.1 Miskraam
Sept 22: TP 1.2 💙🍀 31/05/23

Gioia86
Berichten: 242
Lid geworden op: 16 april 2017, 8:31

Re: Uitgerekend april-mei-juni ‘23

Bericht door Gioia86 » 2 maart 2024, 22:57

Sproetje schreef:
2 maart 2024, 14:03
Vandaag naar de kinderarts geweest. Voor de 2de keer in een week tijd. Onze Bent hoest veel en had 4 dagen hoge koorts. Sinds gisteren is de koorts beter, maar besloot hij ineens dat hij geen melk meer wil drinken. Vandaag nog geen melk gewild. Ik was dus ongerust daarom gebeld naar de kinderarts. We mogen hem yoghurtjes geven, dat wil hij blijkbaar wel eten. Blijkbaar zit daar ook veel vocht in en is dit dus goed. Als hij morgennamiddag nog steeds niets wil drinken dan moet hij opgenomen worden voor vocht toediening. Hij is ook 170 gr afgevallen sinds dinsdag. Pfff nog nooit zo ongerust geweest. Hij is echt goed ziek deze keer. Hopelijk slaat de antibiotica snel aan dat hij beter wordt.
Buiten dit doet hij het wel goed. Normaal moet hij dinsdag naar kind en gezin. Maar als hij ziek is zullen we het nog eens moeten uitstellen.
Veel beterschap niet fijn hè


Hier stond Vittorio ook weer op de eerste rij om
Ziek te worden, eind jan-begin feb. Had hij adeno virus, corona, COVID, RNA en Rhinovirus + dubbele oorontsteking
Kine, aerosol en antibiotica voor oortjes

Nu terug al sinds maandag aan de aerosol, ook terug Kine en druppeltjes voor de neus… hoest fel en veel snot en slijm
Zijn bexero vaccin weeral uitgesteld was wel 80gr bij na hij vorige ziekte dagen er bijna 200gr was verloren….
En de nachten dus nog slechter als voorheen maar hij blijft wel drinken en eten.

Wij weten intussen nog niets van genetica… het is dus toch wat spannend

Maar hij zei gisteren voor de eerste keer “papa”


Zijn haar groeit ook super snel … zijn cm’s zitten daar ipv in zijn lengte 🫣

Hoe met de rest hier?
2012 tem 2016 verschillende ivf/isci zonder resultaat enkel Mk, bbz
2017 Maart ICSI Verse poging 2embryo's. ZWANGER 2-ling!
24/11/17 💙&💫 geboren!
Start brusje september ‘20: 2 mk + 1 bbz
Laatste isci juli ‘22, Zwanger na Cryo 23/9 🐣juni’23

Gioia86
Berichten: 242
Lid geworden op: 16 april 2017, 8:31

Re: Uitgerekend april-mei-juni ‘23

Bericht door Gioia86 » 2 maart 2024, 23:04

Glow schreef:
25 februari 2024, 21:38
Gioia86 schreef:
21 februari 2024, 23:01
Ik ben dus echt heel moe! Fysiek maar ook
Mentaal!

Genetisch kan het tot 6m duren eer we iets weten…maar kan ook sneller omdat ze weten naar wat ze moeten zoeken.
Intussen tijd weten we ook dat het dus niet iets was dat ze konden vinden in een embryo voor de tp daarop kunnen ze niet screenen een te complex iets…

De endocrinoloog ging mailen naar genetica om
Dan af te stemmen als de resultaten er zijn voor desnoods een gecombineerde consultatie te doen… 😕
Ik breek even in maar ik herken wel elementen uit jouw verhaal. Zelf zit ik met een dochter van bijna 2 die veel te klein is. Op 18 maanden was ze ver onder de curve gezakt en bengelt ze ergens onder de p1. Dus we hebben het ook verder laten onderzoeken. En die genetische testen duren lang... Na 4 maanden hadden we eindelijk een groot deel van de resultaten en er is gelukkig geen groot genetisch defect gevonden. Het is wel nog een paar maanden wachten tot alle resultaten. Ik kan me alleen maar half voorstellen hoe zenuwslopend het allemaal is als je dit voor twee kinderen, mét een voorgeschiedenis moet ondergaan. Hier proberen we ons intussen op andere dingen te focussen. Op wat er wel allemaal goed gaat (taalvaardigheid is geen probleem 😅). En hoe knap ze is, ook al is ze zo mini. Maar het is niet gemakkelijk en heel confronterend. Ik merk dat ik soms onverwacht verdrietig kan zijn. Wanneer mensen haar veel te jong inschatten of ze voor iets te klein is terwijl ze wel de juiste leeftijd heeft. Mensen vinden dat soms banaal maar het is nu eenmaal zo. Veel sterkte in deze onzekere tijden. 🍀

Bedankt voor je reactie!
Hier weten we ook niet veel over ons eerste kind zou het half chromosoom zijn, het type etc weet ik niet maar gaan ze nu gericht zoeken omdat ons 2de dus ook niet meer mooi groeit…

Hier vooral ook frustrerend hij is intussen 6j
Doet bijna eerste communie en die kledij tja… te groot hè allemaal…
Pretpark…. Vaak te klein in lengte en is hij dan teleurgesteld want hij heeft wel het hoofd van een 6jarige… hij is zo mini als je hem in groep ziet… velen denken echt dat hij nog een kleuter is. Het is een vurige vulkanisch type maar zo een klein hartje dus… al veel verdrietjes gehad omdat hij wordt uitgesloten of ze opmerkingen maken of… heel zielig hoe hard kinderen zijn voor elkaar en ook de maatschappij soms… ieder zijn zorgen en rugzakje…ik weet dat het maar groei is maar ik wil duidelijkheid!

Nu dan kind 2 die ook niet meer groeit, er kwam vorige kindje wennen in de crèche die 3 maand jonger is en al groter is dan hem… maar op andere vlakken zijn er momenteel geen zorgen dus dat is wel iets positiefs maar toch ik wil nu antwoorden, waarom wist mijn KA dit niet, fertiliteit idem, alles in hetzelfde ziekenhuis ook endocrinoloog… voor kind 2 kon het mss vermeden worden…


Ook voor jullie veel moed!
2012 tem 2016 verschillende ivf/isci zonder resultaat enkel Mk, bbz
2017 Maart ICSI Verse poging 2embryo's. ZWANGER 2-ling!
24/11/17 💙&💫 geboren!
Start brusje september ‘20: 2 mk + 1 bbz
Laatste isci juli ‘22, Zwanger na Cryo 23/9 🐣juni’23

Muzieknootje
Berichten: 252
Lid geworden op: 11 februari 2021, 18:17

Re: Uitgerekend april-mei-juni ‘23

Bericht door Muzieknootje » 2 april 2024, 11:51

Hoi allemaal,
Hoe gaat het daar met alle kleintjes en natuurlijk met jullie?
Hopelijk hebben jullie genoten van een eerste keer paaseitjes rapen met hun!
Ons dametje vond het heel leuk. Vooral de eitjes met de glimmende papiertjes die razendsnel in haar mond verdwenen 🙄

https://ibb.co/GHGc4Z6
https://ibb.co/F4CSLsz
01/18 pilstop
2021 icsi 1+2 -> 2tp’s ❌❌
08/01/22 icsi 3
21/01/22 pu3-20 eicellen-16 bevrucht-8 cryo’s
21/03 tp 3(cryo)❤️ ->❌😔
05/‘22–>07/‘22 tp 4,5,6,7 (cryo)❌❌❌❌
06/09/22 tp 8 🍀—>zwanger❤️

Sproetje
Berichten: 771
Lid geworden op: 4 december 2020, 15:14

Re: Uitgerekend april-mei-juni ‘23

Bericht door Sproetje » 3 april 2024, 13:23

Muzieknootje schreef:
2 april 2024, 11:51
Hoi allemaal,
Hoe gaat het daar met alle kleintjes en natuurlijk met jullie?
Hopelijk hebben jullie genoten van een eerste keer paaseitjes rapen met hun!
Ons dametje vond het heel leuk. Vooral de eitjes met de glimmende papiertjes die razendsnel in haar mond verdwenen 🙄

https://ibb.co/GHGc4Z6
https://ibb.co/F4CSLsz
Hey Muzieknootje! Oh wat schattig! Kan ik geloven dat ze de glimmende papiertjes aantrekkelijk vond! Hier nog geen eitjes geraapt. Bent kan nog niet kruipen en ook nog niet lopen. Dus voor ons zal het voor volgend jaar zijn. Hij is 10 maanden nu en volgt zijn eigen trage tempo. Ik hoop dat ie zich snel vooruit kan bewegen, want ik vind het wel een beetje jammer dat ie nog niet kruipt. Hij verplaatst zich nu op zijn poep, achterwaarts.

Met mij alles goed. Ik heb stilaan mijn draai gevonden en alles loopt wel vlot.

https://ibb.co/27h4NJS
https://ibb.co/pr0rhSc

Grtjs
Sproetje
Lesbische relatie - geen gekende medische problemen
Dec 20 - Jun 21: 6 x IUI Neg
Sept 21: ICSI 1: 16 eicellen - 13 bevrucht - 9 embryo’s (OHSS + Freeze all)
Nov 21: Tp 1.1 (niet doorgegaan)
Mei 22: poging 2 Tp 1.1 Miskraam
Sept 22: TP 1.2 💙🍀 31/05/23

Muzieknootje
Berichten: 252
Lid geworden op: 11 februari 2021, 18:17

Re: Uitgerekend april-mei-juni ‘23

Bericht door Muzieknootje » 3 april 2024, 14:59

Sproetje schreef:
3 april 2024, 13:23
Muzieknootje schreef:
2 april 2024, 11:51
Hoi allemaal,
Hoe gaat het daar met alle kleintjes en natuurlijk met jullie?
Hopelijk hebben jullie genoten van een eerste keer paaseitjes rapen met hun!
Ons dametje vond het heel leuk. Vooral de eitjes met de glimmende papiertjes die razendsnel in haar mond verdwenen 🙄

https://ibb.co/GHGc4Z6
https://ibb.co/F4CSLsz
Hey Muzieknootje! Oh wat schattig! Kan ik geloven dat ze de glimmende papiertjes aantrekkelijk vond! Hier nog geen eitjes geraapt. Bent kan nog niet kruipen en ook nog niet lopen. Dus voor ons zal het voor volgend jaar zijn. Hij is 10 maanden nu en volgt zijn eigen trage tempo. Ik hoop dat ie zich snel vooruit kan bewegen, want ik vind het wel een beetje jammer dat ie nog niet kruipt. Hij verplaatst zich nu op zijn poep, achterwaarts.

Met mij alles goed. Ik heb stilaan mijn draai gevonden en alles loopt wel vlot.

https://ibb.co/27h4NJS
https://ibb.co/pr0rhSc

Grtjs
Sproetje
Wat een schattig ventje!
Hier kan ze ook eigenlijk niet echt kruipen. Ze blijft vooruit tijgeren op haar buik.
Lopen ook nog niet hoor. Maar blijft wel mooi staan als we haar ergens zetten. Ze kan zich wel sinds vorige week in haar park optrekken vanuit zit. Maar ergens anders ook nog niet.

Fijn dat je je draai gevonden hebt!!
01/18 pilstop
2021 icsi 1+2 -> 2tp’s ❌❌
08/01/22 icsi 3
21/01/22 pu3-20 eicellen-16 bevrucht-8 cryo’s
21/03 tp 3(cryo)❤️ ->❌😔
05/‘22–>07/‘22 tp 4,5,6,7 (cryo)❌❌❌❌
06/09/22 tp 8 🍀—>zwanger❤️

Jena
Berichten: 386
Lid geworden op: 7 februari 2021, 10:14

Re: Uitgerekend april-mei-juni ‘23

Bericht door Jena » 4 april 2024, 11:29

Hey lang geleden hier😉

Schattige foto's van jullie allemaal😊!
Hier nog geen eitjes gerapen omdat ze ook nog niet kan stappen/rechtstaan... Sinds deze week heeft ze ineens wel het kruipen onde de knie gekregen (hoewel ieder zijn eigen tempo heeft en dat oké is was ik eerlijk gezegd er wel een beetje op aan't wachten 🙈) maar het is niet dat ze van hier naar daar kruipt. Het liefst van al zit ze🙂.

Fijn om te zien dat alles goed gaat met jullie!😘
Ik doe even mee aan de babyspam😁
https://ibb.co/vzTwz05 Wel van vorige maand🙂
Jan 2019: missed abortion 8w
4xIUI: 1 bioch zw w5
3Pu's: 8 tp's
ECD: 1.1 bioch. 1.2 zw mei '23🐣

Gioia86
Berichten: 242
Lid geworden op: 16 april 2017, 8:31

Re: Uitgerekend april-mei-juni ‘23

Bericht door Gioia86 » 10 april 2024, 20:34

Oh wat een schattige kindjes hier allemaal seg!

Kindjes dat is idd iets op eigen tempo…
En dat is helemaal ok, onze eerste kon op 8 maand al tot staan komen vanuit park… Vittorio is nu net 10 maand en kan sluipen en zicht tot zit zelf zetten, blijft wel staan aan de hoek van de zetel maar verder kan hij zich nog niet zelf rechttrekken.
Kruipen pogingen maar sluipen gaat veel sneller.
Hij eet ook al flink stukjes fruit thuis, boterhammen, mais Sticks en baby crackers… fruitpap de ene keer wel de andere keer minder, groentepap en pasta “pastina” kleine pasta op zijn Italiaans lukt wel heel goed.

Slapen in de nacht is echt nog altijd een ramp, thuis overdag wel goeie dutjes…
In de crèche slaapt hij amper of niet.
Paar maand geleden was het makkelijker sinds hij 8 maand is, zijn de nachten weer veel slechter mss haalt hij in wat hij overdag niet kreeg qua borstvoeding in de crèche of is er mss toch iets anders aan de hand… ik las een studie over ijzer tekort..bij baby’s ouder dan 6 maand.
Ga het is overleggen met de kinderarts

Maandag bij genetica 🧬 voor de resultaten van de testen (maar ijzer was daar niet gecheckt)

Bij Vittorio idem zoals Luciano ze ontbreken een half chromosoom, op Chromosoom 15 en hebben dus beiden een gen defect dat heet IGFR ofzo niets ergs, ik heb het ook zijn ze nu teweten gekomen maar kan gelinkt zijn aan de groei… het rare is de R staat voor receiver die werkt wel dus “ontvangt” het lichaam wel goed het groei hormoon, aangezien ik toch ook 1m65 ben geworden is het afwachten meer kunnen we niet doen, Luciano moet op zijn 8j terug op controle en bij Vittorio af te wachten wat de endocrinoloog het beste vind, daar moet ik eind van de week voor bellen.

Voor de rest best wel drukke combi werken/kindjes en de hobby’s van Luciano - schoolwerk…

Hier een fototje van vorige week als hij 10 maand was geworden
https://www.instagram.com/p/C5YOGOsI4ea ... lwZ3Zzcg==
2012 tem 2016 verschillende ivf/isci zonder resultaat enkel Mk, bbz
2017 Maart ICSI Verse poging 2embryo's. ZWANGER 2-ling!
24/11/17 💙&💫 geboren!
Start brusje september ‘20: 2 mk + 1 bbz
Laatste isci juli ‘22, Zwanger na Cryo 23/9 🐣juni’23

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 65 gasten