Uitgerekend april-mei-juni ‘23

Plaats reactie
Gioia86
Berichten: 242
Lid geworden op: 16 april 2017, 8:31

Re: Uitgerekend april-mei-juni ‘23

Bericht door Gioia86 » 30 oktober 2022, 14:03

Hey iedereen

Hier niet zo happy gevoel, deze ochtend echt alweer barstende hoofdpijn en toen ik naar het toilet ging was er wat licht verkleurde bruine afscheiding…. Mijn hart gaat tekeer… maar het zal afwachten worden…
Daarnet bij de terugvloei van de utro ook licht bruin verkleurd…
Ik weet dat het niet altijd negatief hoeft te zijn maar toch maakt dit me extra bang… het is ook zondag…

Indien het morgenvroeg nog is zou ik eventueel naar uz Brussel is bellen want de kans is groter dat ze je daar laten komen dan bij mijn eigen zh…

Heb af en toe vlagen van buikpijn maar dat heb ik al van tijdens de stimulatie en van voor de tp… hangt ook fel samen met last van darmen enof maag dusja…

En we moeten straks nog weg, hopelijk kan ik daar mijn zinnen wat verzetten…
2012 tem 2016 verschillende ivf/isci zonder resultaat enkel Mk, bbz
2017 Maart ICSI Verse poging 2embryo's. ZWANGER 2-ling!
24/11/17 💙&💫 geboren!
Start brusje september ‘20: 2 mk + 1 bbz
Laatste isci juli ‘22, Zwanger na Cryo 23/9 🐣juni’23

Jena
Berichten: 386
Lid geworden op: 7 februari 2021, 10:14

Re: Uitgerekend april-mei-juni ‘23

Bericht door Jena » 30 oktober 2022, 16:46

Gioia86 schreef:
30 oktober 2022, 14:03
Hey iedereen

Hier niet zo happy gevoel, deze ochtend echt alweer barstende hoofdpijn en toen ik naar het toilet ging was er wat licht verkleurde bruine afscheiding…. Mijn hart gaat tekeer… maar het zal afwachten worden…
Daarnet bij de terugvloei van de utro ook licht bruin verkleurd…
Ik weet dat het niet altijd negatief hoeft te zijn maar toch maakt dit me extra bang… het is ook zondag…

Indien het morgenvroeg nog is zou ik eventueel naar uz Brussel is bellen want de kans is groter dat ze je daar laten komen dan bij mijn eigen zh…

Heb af en toe vlagen van buikpijn maar dat heb ik al van tijdens de stimulatie en van voor de tp… hangt ook fel samen met last van darmen enof maag dusja…

En we moeten straks nog weg, hopelijk kan ik daar mijn zinnen wat verzetten…
Oh Gioia, hou de moed er in! Zoals je zei, kan het ook de goede kant oplopen, hou daar aan vast!🖖🏻🍀 Ik had met 5w zwaar bloedverlies. Rozig naar helderrood met stolsels (waarbij ik meestal op google las dat helderrood en stolsels niet goed is, maar bruin oké, was dus pure horror en ik dacht dat het voorbij was) en ondertussen bijna 12w ver. Ik had een bloeduitstorting/blauwe plek in de baarmoeder door groei van vruchtzakje. Dr zei me dat ik nog bruinverlies kon hebben (na die echo owv bloedingen), en vele vrouwen vaak gewoon bruinverlies hebben en geen rood bloed, als ze blauwe plek krijgen in de baarmoeder door de groei. Laat ons hopen dat het onschuldig is🖖🏻🍀 En anders mss best gewoon ziekenhuis bellen voor echo, al is het maar om hopelijk gerust gesteld te worden ipv echo nog weken af te wachten?
Jan 2019: missed abortion 8w
4xIUI: 1 bioch zw w5
3Pu's: 8 tp's
ECD: 1.1 bioch. 1.2 zw mei '23🐣

Jena
Berichten: 386
Lid geworden op: 7 februari 2021, 10:14

Re: Uitgerekend april-mei-juni ‘23

Bericht door Jena » 30 oktober 2022, 16:49

@Mich: opvang is geregeld. Maar zou het eigenlijk willen verlaten met een maand🙈 Moet ik daarvoor nu al contacteren? Want ja hangt ook wel af van de bevalling, dan pas kan ik 100 procent zeker datum geven🙈
Jan 2019: missed abortion 8w
4xIUI: 1 bioch zw w5
3Pu's: 8 tp's
ECD: 1.1 bioch. 1.2 zw mei '23🐣

mich75
Berichten: 2996
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Uitgerekend april-mei-juni ‘23

Bericht door mich75 » 30 oktober 2022, 17:20

Verlaten is meestal geen probleem, vervroegen is vaak moeilijker omdat er misschien geen plaats is.
Bij de einddatum zeg je best 'als hij/zij naar school gaat', dan kan je nog altijd zien of dit op 2,5 jaar, 3 jaar, of er ergens tussenin is.

Wij moeten een 2-tal maanden voor de voorziene start van de opvang de contracten tekenen en op dat moment kan er nog wat geschoven worden, is misschien niet overal zo.

@Jena, ik zou de bevalling afwachten, je kan misschien wel al eens horen wanneer je de exacte startdatum moet doorgeven. Ik ken wel wat mama's die aansluitend nog gewoon verlof of ouderschapsverlof hebben genomen omdat ze liever nog wat bij hun kleintjes wilden blijven en dan schuift de startdatum ook op. Bij een aantal was het eerder uit noodzaak omdat er niet eerder plaats was in de opvang.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Sproetje
Berichten: 771
Lid geworden op: 4 december 2020, 15:14

Re: Uitgerekend april-mei-juni ‘23

Bericht door Sproetje » 30 oktober 2022, 17:42

@Gioia86 ik brand een kaarsje voor jullie dat het onschuldig is en alles goed komt.

@Mich dank je voor het advies. Ik heb amandelolie staan. Dus ik weet wat me te doen staat!
De kinderopvang is gecontacteerd en ze hebben een voltijdse plaats voor me. Ik moet morgen juist nog eens bellen voor een rondleiding vooraleer ik definitief bevestig. Ik heb tijd tot 9/11 om te bevestigen.
@jena bij ons zeiden ze idd ook dat verlaten makkelijker is dan vervroegen dus je best voldoende vroeg aanvraagt. Ik vond dat een moeilijke beslissing. Nuja, moest ik toch vroeger weer moeten gaan werken dan zal ik het opvangen met verlof of eventueel een maand ouderschapsverlof.
Lesbische relatie - geen gekende medische problemen
Dec 20 - Jun 21: 6 x IUI Neg
Sept 21: ICSI 1: 16 eicellen - 13 bevrucht - 9 embryo’s (OHSS + Freeze all)
Nov 21: Tp 1.1 (niet doorgegaan)
Mei 22: poging 2 Tp 1.1 Miskraam
Sept 22: TP 1.2 💙🍀 31/05/23

Gioia86
Berichten: 242
Lid geworden op: 16 april 2017, 8:31

Re: Uitgerekend april-mei-juni ‘23

Bericht door Gioia86 » 31 oktober 2022, 13:14

Toch deze ochtend gebeld naar UZ Brussel en met dokter hebben ze overlegd en me terug gebeld en mocht ik langs komen, Alle parameters zijn gecontroleerd bij mij die waren goed, dan bloedafname en dan ook een echo…

Het was een dokter die ik al meermaals zag…
Echo was perfect! Goed gegroeid stond al op 8w3d volgens een snelle meting… hartje klopte stevig en goed… alles zag er visueel perfect uit…

Dus we zijn gerustgesteld… vanwaar het bruinverlies komt is altijd een ??? Inbrengen utrogestan kan…seks… zomaar…

Dus we blijven voorzichtig positief… maar toch wel geruststellend 😅 zo zitten stressen met een kleuter thuis is anders ook niet echt ok…
2012 tem 2016 verschillende ivf/isci zonder resultaat enkel Mk, bbz
2017 Maart ICSI Verse poging 2embryo's. ZWANGER 2-ling!
24/11/17 💙&💫 geboren!
Start brusje september ‘20: 2 mk + 1 bbz
Laatste isci juli ‘22, Zwanger na Cryo 23/9 🐣juni’23

Sproetje
Berichten: 771
Lid geworden op: 4 december 2020, 15:14

Re: Uitgerekend april-mei-juni ‘23

Bericht door Sproetje » 31 oktober 2022, 15:13

Gioia86 schreef:
31 oktober 2022, 13:14
Toch deze ochtend gebeld naar UZ Brussel en met dokter hebben ze overlegd en me terug gebeld en mocht ik langs komen, Alle parameters zijn gecontroleerd bij mij die waren goed, dan bloedafname en dan ook een echo…

Het was een dokter die ik al meermaals zag…
Echo was perfect! Goed gegroeid stond al op 8w3d volgens een snelle meting… hartje klopte stevig en goed… alles zag er visueel perfect uit…

Dus we zijn gerustgesteld… vanwaar het bruinverlies komt is altijd een ??? Inbrengen utrogestan kan…seks… zomaar…

Dus we blijven voorzichtig positief… maar toch wel geruststellend 😅 zo zitten stressen met een kleuter thuis is anders ook niet echt ok…
Oef! Blij om positief nieuws te lezen!

Ik heb ondertussen gebeld om mijn 12 en 20 weken echo vast te leggen. Ik kreeg de instructies om bij 16 weken en ik dacht 24-28 weken?? Ook een controle te hebben maar die zou bij de huisarts kunnen. De suikertest stond ook bij die van de huisarts. Het kan eventueel in het ziekenhuis ook, maar denk dat die dan niet terugbetaald worden. Ik zal dan dus ook maar eens naar mijn huisarts mailen om te vragen of hij die dingen allemaal kan controleren die op dat blad staan. Hebben die een echo apparaat om de hartslag en de grootte van de baby te kunnen checken?
Lesbische relatie - geen gekende medische problemen
Dec 20 - Jun 21: 6 x IUI Neg
Sept 21: ICSI 1: 16 eicellen - 13 bevrucht - 9 embryo’s (OHSS + Freeze all)
Nov 21: Tp 1.1 (niet doorgegaan)
Mei 22: poging 2 Tp 1.1 Miskraam
Sept 22: TP 1.2 💙🍀 31/05/23

Glow
Berichten: 559
Lid geworden op: 10 mei 2021, 17:11

Re: Uitgerekend april-mei-juni ‘23

Bericht door Glow » 31 oktober 2022, 15:34

Sproetje schreef:
31 oktober 2022, 15:13
Gioia86 schreef:
31 oktober 2022, 13:14
Toch deze ochtend gebeld naar UZ Brussel en met dokter hebben ze overlegd en me terug gebeld en mocht ik langs komen, Alle parameters zijn gecontroleerd bij mij die waren goed, dan bloedafname en dan ook een echo…

Het was een dokter die ik al meermaals zag…
Echo was perfect! Goed gegroeid stond al op 8w3d volgens een snelle meting… hartje klopte stevig en goed… alles zag er visueel perfect uit…

Dus we zijn gerustgesteld… vanwaar het bruinverlies komt is altijd een ??? Inbrengen utrogestan kan…seks… zomaar…

Dus we blijven voorzichtig positief… maar toch wel geruststellend 😅 zo zitten stressen met een kleuter thuis is anders ook niet echt ok…
Oef! Blij om positief nieuws te lezen!

Ik heb ondertussen gebeld om mijn 12 en 20 weken echo vast te leggen. Ik kreeg de instructies om bij 16 weken en ik dacht 24-28 weken?? Ook een controle te hebben maar die zou bij de huisarts kunnen. De suikertest stond ook bij die van de huisarts. Het kan eventueel in het ziekenhuis ook, maar denk dat die dan niet terugbetaald worden. Ik zal dan dus ook maar eens naar mijn huisarts mailen om te vragen of hij die dingen allemaal kan controleren die op dat blad staan. Hebben die een echo apparaat om de hartslag en de grootte van de baby te kunnen checken?
Hey Sproetje, bij mij waren die controles bij de vroedvrouw in het ziekenhuis. 16 weken was een gewone controle waarbij er ook een paar zaken besproken werden zoals postpartum vroedvrouw aan huis en eventuele cursussen om te volgen (rond bevalling en borstvoeding). 26 weken is suikertest. Dat was gewoon in het ziekenhuis en is altijd terugbetaald. Die checks bij de vroedvrouw waren officieel zonder echo, maar omdat het in het ziekenhuis was en met een vroedvrouw die in opleiding was voor echo's, heb ik geluk gehad om de baby even op echo te zien. Groottes werden wel niet gecheckt want dat moet door een arts gebeuren. Doppler is wel altijd standaard bij een check door een vroedvrouw. Sommige huisartsen zullen ook wel deze apparatuur hebben maar dat is niet standaard.
PCOS
Feb '21 - apr '21: IUI 1 & 2 - neg
Jun '21: IUI 3 - pos 💕
Dochter geboren op 01.03.2022

Start brusje
Nov '22: IUI 1 - pos 💕
Zoon geboren op 30.07.2023

Jena
Berichten: 386
Lid geworden op: 7 februari 2021, 10:14

Re: Uitgerekend april-mei-juni ‘23

Bericht door Jena » 31 oktober 2022, 19:13

Gioia86 schreef:
31 oktober 2022, 13:14
Toch deze ochtend gebeld naar UZ Brussel en met dokter hebben ze overlegd en me terug gebeld en mocht ik langs komen, Alle parameters zijn gecontroleerd bij mij die waren goed, dan bloedafname en dan ook een echo…

Het was een dokter die ik al meermaals zag…
Echo was perfect! Goed gegroeid stond al op 8w3d volgens een snelle meting… hartje klopte stevig en goed… alles zag er visueel perfect uit…

Dus we zijn gerustgesteld… vanwaar het bruinverlies komt is altijd een ??? Inbrengen utrogestan kan…seks… zomaar…

Dus we blijven voorzichtig positief… maar toch wel geruststellend 😅 zo zitten stressen met een kleuter thuis is anders ook niet echt ok…
Proficiat!!🎉🎉🎉
Jan 2019: missed abortion 8w
4xIUI: 1 bioch zw w5
3Pu's: 8 tp's
ECD: 1.1 bioch. 1.2 zw mei '23🐣

Hillie
Berichten: 223
Lid geworden op: 8 mei 2021, 15:55

Re: Uitgerekend april-mei-juni ‘23

Bericht door Hillie » 4 november 2022, 14:58

Mag ik me ook nog aanmelden bij dit groepje? Ik ben wel een beetje een speciaal geval en voel me wel een beetje een onterechte indringer, maar toch voel ik mij hier thuis en ken ik hier nog vele namen...
In januari 2022 ben ik bevallen van mijn ICSI-dochter Lotte. In oktober gingen we weer opstarten voor een brusje (hadden geen cryo's meer), aangezien ik al 41 ben en dus niet veel tijd meer heb. Ik was er al helemaal op voorbereid en had mijn agenda al vrijgehouden op eventuele pick up dagen etc. Maar mijn regels kwamen niet door in oktober, en toen bleek ik dus plots op mysterieuze wijze op natuurlijke manier zwanger te zijn geraakt?! Ik kan het zelf nog steeds niet geloven, mijn verloofde had zo weinig goede zwemmerkes dat wij maar 2 a 3% kans hadden op natuurlijke zwangerschap... Maar blijkbaar is dat kans genoeg, zo zot he.

Maandag heb ik mijn echo gehad (7.5 weken), en alles was in orde! Ik vreesde er wat voor, omdat ik echt niets aan mijn borsten/tepels voel, terwijl ik bij mijn eerste zwangerschap al een extra cupmaat had op 5 weken, en ge nog maar naar mijn tepels moest kijken of ze deden al pijn. Ik voel mij af en toe licht misselijk, maar dat is werkelijk alles dat ik tot nu toe merk van de zwangerschap (ja, ik weet het, ik mag mij gelukkig prijzen, maar toch maakt het je wat ongerust...). Ik ben uitgerekend voor midden juni btw.
Mei 2020: Start zwangerschapswens
April 2021: icsi 1 - verse TP mislukt - 1 cryo
Mei 2021: zwanger van enige cryo!
Januari 2022: dochtertje geboren
Oktober 2022: opstart icsi 2 --> niet doorgegaan want onverwacht op natuurlijke wijze zwanger!?!

Sproetje
Berichten: 771
Lid geworden op: 4 december 2020, 15:14

Re: Uitgerekend april-mei-juni ‘23

Bericht door Sproetje » 4 november 2022, 17:13

Hillie schreef:
4 november 2022, 14:58
Mag ik me ook nog aanmelden bij dit groepje? Ik ben wel een beetje een speciaal geval en voel me wel een beetje een onterechte indringer, maar toch voel ik mij hier thuis en ken ik hier nog vele namen...
In januari 2022 ben ik bevallen van mijn ICSI-dochter Lotte. In oktober gingen we weer opstarten voor een brusje (hadden geen cryo's meer), aangezien ik al 41 ben en dus niet veel tijd meer heb. Ik was er al helemaal op voorbereid en had mijn agenda al vrijgehouden op eventuele pick up dagen etc. Maar mijn regels kwamen niet door in oktober, en toen bleek ik dus plots op mysterieuze wijze op natuurlijke manier zwanger te zijn geraakt?! Ik kan het zelf nog steeds niet geloven, mijn verloofde had zo weinig goede zwemmerkes dat wij maar 2 a 3% kans hadden op natuurlijke zwangerschap... Maar blijkbaar is dat kans genoeg, zo zot he.

Maandag heb ik mijn echo gehad (7.5 weken), en alles was in orde! Ik vreesde er wat voor, omdat ik echt niets aan mijn borsten/tepels voel, terwijl ik bij mijn eerste zwangerschap al een extra cupmaat had op 5 weken, en ge nog maar naar mijn tepels moest kijken of ze deden al pijn. Ik voel mij af en toe licht misselijk, maar dat is werkelijk alles dat ik tot nu toe merk van de zwangerschap (ja, ik weet het, ik mag mij gelukkig prijzen, maar toch maakt het je wat ongerust...). Ik ben uitgerekend voor midden juni btw.
Oh waw Hillie! Ik herken je naam wel van in het ICSI clubje. Zo goed dat het gelukt is op natuurlijke wijze. Welkom indringer 😉 van mij mag je er toch bij 🙂
Dat je niet veel symptomen hebt kan best wel hoor. Dus daar zou ik me niet meteen zorgen in maken. Op naar de volgende controle! We duimen mee 🍀
Lesbische relatie - geen gekende medische problemen
Dec 20 - Jun 21: 6 x IUI Neg
Sept 21: ICSI 1: 16 eicellen - 13 bevrucht - 9 embryo’s (OHSS + Freeze all)
Nov 21: Tp 1.1 (niet doorgegaan)
Mei 22: poging 2 Tp 1.1 Miskraam
Sept 22: TP 1.2 💙🍀 31/05/23

Jena
Berichten: 386
Lid geworden op: 7 februari 2021, 10:14

Re: Uitgerekend april-mei-juni ‘23

Bericht door Jena » 4 november 2022, 18:00

Hillie schreef:
4 november 2022, 14:58
Mag ik me ook nog aanmelden bij dit groepje? Ik ben wel een beetje een speciaal geval en voel me wel een beetje een onterechte indringer, maar toch voel ik mij hier thuis en ken ik hier nog vele namen...
In januari 2022 ben ik bevallen van mijn ICSI-dochter Lotte. In oktober gingen we weer opstarten voor een brusje (hadden geen cryo's meer), aangezien ik al 41 ben en dus niet veel tijd meer heb. Ik was er al helemaal op voorbereid en had mijn agenda al vrijgehouden op eventuele pick up dagen etc. Maar mijn regels kwamen niet door in oktober, en toen bleek ik dus plots op mysterieuze wijze op natuurlijke manier zwanger te zijn geraakt?! Ik kan het zelf nog steeds niet geloven, mijn verloofde had zo weinig goede zwemmerkes dat wij maar 2 a 3% kans hadden op natuurlijke zwangerschap... Maar blijkbaar is dat kans genoeg, zo zot he.

Maandag heb ik mijn echo gehad (7.5 weken), en alles was in orde! Ik vreesde er wat voor, omdat ik echt niets aan mijn borsten/tepels voel, terwijl ik bij mijn eerste zwangerschap al een extra cupmaat had op 5 weken, en ge nog maar naar mijn tepels moest kijken of ze deden al pijn. Ik voel mij af en toe licht misselijk, maar dat is werkelijk alles dat ik tot nu toe merk van de zwangerschap (ja, ik weet het, ik mag mij gelukkig prijzen, maar toch maakt het je wat ongerust...). Ik ben uitgerekend voor midden juni btw.
Proficiat!🎉🎉🎉
En welkom!😉
Hier heel de zwangerschap ook niet echt kwaaltjes gehad, en me erdoor ook onzeker erover gevoeld (niet zozeer over gebrek aan misselijkheid want dat lijkt mij ook niet te moeten voor succesvolle zwangerschap maar ik voelde ook geen krampen enz, was niet altijd extra moe). Ik had een dag krampen en dan dacht ik 'shit, is dit wel goed?', terwijl ik anders altijd dacht 'ik voel geen kramp of buikpijn, moet ik dat niet voelen 🙈'. Maar nu vind ik het wel een zegen, om nergens last van te hebben, nu de 12w echo goed was... Ik ben nog geen cupmaat vergroot, maar mijn bh's zijn nipt terwijl ik vroeger nog wat plaats over had😉 supergevoelig zijn mijn borsten niet geweest, wel gevoeliger soms. Maar heb vroeger momenten gehad tijdens wachtweken dat ik bv bij het afstappen van een trap al pijn had, en dat had ik na de positieve bn niet meer...

Ik krijg vanavond normaal gezien bericht over de nip test. Spannend afwachten hier🙈🤞🏻🍀
Jan 2019: missed abortion 8w
4xIUI: 1 bioch zw w5
3Pu's: 8 tp's
ECD: 1.1 bioch. 1.2 zw mei '23🐣

Jena
Berichten: 386
Lid geworden op: 7 februari 2021, 10:14

Re: Uitgerekend april-mei-juni ‘23

Bericht door Jena » 4 november 2022, 20:12

Nipt in orde hier🥳🥳🥳
Jan 2019: missed abortion 8w
4xIUI: 1 bioch zw w5
3Pu's: 8 tp's
ECD: 1.1 bioch. 1.2 zw mei '23🐣

Muzieknootje
Berichten: 252
Lid geworden op: 11 februari 2021, 18:17

Re: Uitgerekend april-mei-juni ‘23

Bericht door Muzieknootje » 4 november 2022, 21:08

Jena schreef:
4 november 2022, 20:12
Nipt in orde hier🥳🥳🥳
Oh super!!
01/18 pilstop
2021 icsi 1+2 -> 2tp’s ❌❌
08/01/22 icsi 3
21/01/22 pu3-20 eicellen-16 bevrucht-8 cryo’s
21/03 tp 3(cryo)❤️ ->❌😔
05/‘22–>07/‘22 tp 4,5,6,7 (cryo)❌❌❌❌
06/09/22 tp 8 🍀—>zwanger❤️

Sproetje
Berichten: 771
Lid geworden op: 4 december 2020, 15:14

Re: Uitgerekend april-mei-juni ‘23

Bericht door Sproetje » 4 november 2022, 21:46

Jena schreef:
4 november 2022, 20:12
Nipt in orde hier🥳🥳🥳
Whooohoooo 🥳
Lesbische relatie - geen gekende medische problemen
Dec 20 - Jun 21: 6 x IUI Neg
Sept 21: ICSI 1: 16 eicellen - 13 bevrucht - 9 embryo’s (OHSS + Freeze all)
Nov 21: Tp 1.1 (niet doorgegaan)
Mei 22: poging 2 Tp 1.1 Miskraam
Sept 22: TP 1.2 💙🍀 31/05/23

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten