Uitgerekend april-mei-juni ‘23

Plaats reactie
Gioia86
Berichten: 242
Lid geworden op: 16 april 2017, 8:31

Re: Uitgerekend april-mei-juni ‘23

Bericht door Gioia86 » 14 april 2023, 17:34

Sproetje schreef:
13 april 2023, 21:22
@gioia86 als ik me niet vergis had jij ook ernstige bloedarmoede hè? Omdat ik me de laatste tijd zo slecht voel begin ik te denken dat ik misschien ook bloedarmoede heb, ondanks mijn ijzersupplement. Kan dit? Ik voel me constant onwel. Extreem vermoeid, duizelig, misselijk, enorm zwak, gevoel van flauwvallen, zweten,…
Zou ik wachten tot mijn afspraak volgende week dinsdag bij de gynaecoloog of de vroedvrouw inlichten of naar de huisarts gaan?
Ik weet het niet zo goed wat ik moet doen.
Hey Sproetje
Ik heb/had ook bloedarmoede eerste bloedafname stond die waarde maar 5…
Ik neem nu Ferrodyn (een
Organische vorm van ijzer) met een vers geperste appelsien
Ondertussen staat mijn waarde op 20 dus het helpt.

Ik ben wel ook heel moe, maar mss ook door de kleuter te entertainen.
Slaap ook slecht en veel krampen in kuiten.
Vroedvrouw kwam deze ochtend, alles ok.
Ben ook heel emo laatste week…

Bij elke twijfel in dit stadium van de zwangerschap zou ik sws altijd bellen naar je Gyne / vroedvrouw of Materniteit…
2012 tem 2016 verschillende ivf/isci zonder resultaat enkel Mk, bbz
2017 Maart ICSI Verse poging 2embryo's. ZWANGER 2-ling!
24/11/17 💙&💫 geboren!
Start brusje september ‘20: 2 mk + 1 bbz
Laatste isci juli ‘22, Zwanger na Cryo 23/9 🐣juni’23

Sproetje
Berichten: 771
Lid geworden op: 4 december 2020, 15:14

Re: Uitgerekend april-mei-juni ‘23

Bericht door Sproetje » 19 april 2023, 10:35

Gisteren controle gehad. Alles zag er nog steeds prima uit. Hij ligt nog steeds met z’n hoofd beneden, hij wou wel niet op de foto helaas, hij hield z’n arm voor z’n gezicht, precies of hij verlegen was ☺️
Hij woog een grote 2 kg. Hij evolueert goed. Hij is wel van P80 naar P50 gedoken. Dit zou wel eens te maken kunnen hebben met het feit dat ik niets van suiker meer mag en geen belegde broodjes of panini’s meer… en mijn pannenkoeken craving heb ik ook moeten laten.
Gisteren bijgeleerd dat ze mij sowieso niet overtijd zullen laten gaan en ik ingeleid wordt als hij niet zelf vroeger komt. Ze doen dit tussen 38 en 40 weken wat betekend dat ik dus tussen 30 mei en 9 juni zal bevallen als hij zelf niet vroeger komt. Ze vertelde me ook iets waar ik nogal van schrok en niet zo goed wist hoe ik er op moest reageren. Ons zoontje zal de eerste nacht in observatie genomen worden en zal dus niet bij mij mogen slapen. Het is een beetje dubbel. Want aan de ene kant wil ik heb wel bij me hebben en doet het pijn dat ze hem zullen meenemen. Aan de andere kant dacht ik dan… ohja.. dan kan ik wel op m’n gemak bekomen van alle emoties en spanningen en zal ik hopelijk nog eens 1 nacht goed kunnen slapen. Beetje dubbel gevoel dus.
Grtjs!
Lesbische relatie - geen gekende medische problemen
Dec 20 - Jun 21: 6 x IUI Neg
Sept 21: ICSI 1: 16 eicellen - 13 bevrucht - 9 embryo’s (OHSS + Freeze all)
Nov 21: Tp 1.1 (niet doorgegaan)
Mei 22: poging 2 Tp 1.1 Miskraam
Sept 22: TP 1.2 💙🍀 31/05/23

Gioia86
Berichten: 242
Lid geworden op: 16 april 2017, 8:31

Re: Uitgerekend april-mei-juni ‘23

Bericht door Gioia86 » 19 april 2023, 20:43

Sproetje schreef:
19 april 2023, 10:35
Gisteren controle gehad. Alles zag er nog steeds prima uit. Hij ligt nog steeds met z’n hoofd beneden, hij wou wel niet op de foto helaas, hij hield z’n arm voor z’n gezicht, precies of hij verlegen was ☺️
Hij woog een grote 2 kg. Hij evolueert goed. Hij is wel van P80 naar P50 gedoken. Dit zou wel eens te maken kunnen hebben met het feit dat ik niets van suiker meer mag en geen belegde broodjes of panini’s meer… en mijn pannenkoeken craving heb ik ook moeten laten.
Gisteren bijgeleerd dat ze mij sowieso niet overtijd zullen laten gaan en ik ingeleid wordt als hij niet zelf vroeger komt. Ze doen dit tussen 38 en 40 weken wat betekend dat ik dus tussen 30 mei en 9 juni zal bevallen als hij zelf niet vroeger komt. Ze vertelde me ook iets waar ik nogal van schrok en niet zo goed wist hoe ik er op moest reageren. Ons zoontje zal de eerste nacht in observatie genomen worden en zal dus niet bij mij mogen slapen. Het is een beetje dubbel. Want aan de ene kant wil ik heb wel bij me hebben en doet het pijn dat ze hem zullen meenemen. Aan de andere kant dacht ik dan… ohja.. dan kan ik wel op m’n gemak bekomen van alle emoties en spanningen en zal ik hopelijk nog eens 1 nacht goed kunnen slapen. Beetje dubbel gevoel dus.
Grtjs!
Over het gevoel van “kindje wegnemen ter observatie” ons zoontje is dysmatuur geboren dus heeft sws 3-4dagen op neonatologie in de couveuse gelegen eens hij terug 2kg200 was mocht hij op de kamer en mochten we op dag 6 naar huis. Ik gaf borstvoeding en mocht daar zoveel bijzitten als ik wou. De eerste nacht zelfs ook 2x bij hem geweest maar toch ook beetje kunnen slapen…dus hopelijk lukt voor jou dan het rusten ook wat want nadien 😅

2kg is toch al flink hè! Komt wel goed!

Hier heb ik maandag controle dan zal ik 33weken zijn en is de echo 3 van 32weken… ben is benieuwd
Extra spannend omdat ons eerste kindje niet echt meer groeide na 30weken… hoop ik dat dit deze keer niet zo zal zijn… 🙏🏼
Morgen ook rondleiding op Materniteit met een vroedvrouw van het ZH.
2012 tem 2016 verschillende ivf/isci zonder resultaat enkel Mk, bbz
2017 Maart ICSI Verse poging 2embryo's. ZWANGER 2-ling!
24/11/17 💙&💫 geboren!
Start brusje september ‘20: 2 mk + 1 bbz
Laatste isci juli ‘22, Zwanger na Cryo 23/9 🐣juni’23

Ada
Berichten: 179
Lid geworden op: 5 juni 2021, 15:55

Re: Uitgerekend april-mei-juni ‘23

Bericht door Ada » 19 april 2023, 21:24

Sproetje schreef:
19 april 2023, 10:35
Gisteren controle gehad. Alles zag er nog steeds prima uit. Hij ligt nog steeds met z’n hoofd beneden, hij wou wel niet op de foto helaas, hij hield z’n arm voor z’n gezicht, precies of hij verlegen was ☺️
Hij woog een grote 2 kg. Hij evolueert goed. Hij is wel van P80 naar P50 gedoken. Dit zou wel eens te maken kunnen hebben met het feit dat ik niets van suiker meer mag en geen belegde broodjes of panini’s meer… en mijn pannenkoeken craving heb ik ook moeten laten.
Gisteren bijgeleerd dat ze mij sowieso niet overtijd zullen laten gaan en ik ingeleid wordt als hij niet zelf vroeger komt. Ze doen dit tussen 38 en 40 weken wat betekend dat ik dus tussen 30 mei en 9 juni zal bevallen als hij zelf niet vroeger komt. Ze vertelde me ook iets waar ik nogal van schrok en niet zo goed wist hoe ik er op moest reageren. Ons zoontje zal de eerste nacht in observatie genomen worden en zal dus niet bij mij mogen slapen. Het is een beetje dubbel. Want aan de ene kant wil ik heb wel bij me hebben en doet het pijn dat ze hem zullen meenemen. Aan de andere kant dacht ik dan… ohja.. dan kan ik wel op m’n gemak bekomen van alle emoties en spanningen en zal ik hopelijk nog eens 1 nacht goed kunnen slapen. Beetje dubbel gevoel dus.
Grtjs!
Ik wil het je niet moeilijker maken dan het al is, maar er is totaal geen onderbouwing om een kindje na de geboorte weg te nemen owv zwangerschapsdiabetes (ten minste, ik neem aan dat dat de reden is). Ik schrik dat er nog ziekenhuizen zijn die dit doen! Ik heb gewerkt op neonatologie van 2007 tot 2018 en zelfs in 2007 werd dat niet gedaan bij ons.
In tegendeel: baby wegnemen levert stress op. Stress kost energie/suiker dus grotere kans op hypoglycemie. Ik weet niet of je borstvoeding wil geven maar ook daarvoor heel belangrijk dat je kindje dichtbij jou is, liefst huid op huid. Minste kans op temperatuurschommelingen (te koud kost ook energie/suiker), en continu toegang tot de borst en kans om te drinken/suiker binnen te krijgen.
Ik had ook zws diabetes en zelfs na keizersnede is mijn kindje direct bij mij gekomen en ik heb hem niet meer losgelaten. Eerste 24u wilden ze voor elke voeding de suiker controleren (prikken dus, ik haatte dat!). Eerste keer was het op het randje en heb ik manueel wat gekolfd, en via een cupje gegeven. Nadien waren de suikerwaarden altijd perfect en na 16u heb ik gevraagd om het prikken te stoppen. Is ook gebeurd na overleg met kinderarts.
Ik wil je niet in de war brengen maar je wel juiste informatie geven. Op de website van birthmatters vind je ook veel wetenschappelijk onderbouwde info over zwangerschapsdiabetes. Zorg goed voor jezelf en bespreek dit zeker ook met de zelfstandige vroedvrouw.
(Ook over dat inleiden heb ik zelf serieus gediscussieerd met de gyn want ook daarover zijn de meningen verdeeld. Zij wilde 39w, uiteindelijk ben ik ingeleid op 40w en nog was mijn lijf er totaal niet klaar voor 🙁.)
2019 4x iui ❌
2020 1x iui, 2x icsi ❌ ---- icsi 3 - 💙
2022 start brusje - fet 1-3 ❌
Nov 22 icsi 4 - biochemische zws
Feb 23 icsi 5 - 1 verse tp - stilgeboren na 37w
Maart 24 start brusje - nog 2 ❄️

Gioia86
Berichten: 242
Lid geworden op: 16 april 2017, 8:31

Re: Uitgerekend april-mei-juni ‘23

Bericht door Gioia86 » 24 april 2023, 12:01

Goeiemorgen iedereen
Net buiten in het ZH

Alles was perfect.
Hij is gegroeid 1875gr…
Als hij zo blijft verder doen zal het rond de 3kg -3kg200 gaan (blijft schatting) maar zal zeker gene reuzen baby zijn! Maar wel groter en voller dan ons eerste zoontje 🙏🏼

Heeft al veel haar! ☺️

En liet zijn gezicht niet goed zien maar wel andere delen 😅🤭🫣

Placenta ligt ondertussen hoger en niet meer in de weg, beneden nog alles ok.
Ik had enkele moeilijke dagen en gezwollen voeten, moe en heel emo maar ook dat is normaal wat meer rusten maar met een actieve kleuter is dat niet makkelijk…

Hoe gaat het met de rest?
2012 tem 2016 verschillende ivf/isci zonder resultaat enkel Mk, bbz
2017 Maart ICSI Verse poging 2embryo's. ZWANGER 2-ling!
24/11/17 💙&💫 geboren!
Start brusje september ‘20: 2 mk + 1 bbz
Laatste isci juli ‘22, Zwanger na Cryo 23/9 🐣juni’23

Jena
Berichten: 386
Lid geworden op: 7 februari 2021, 10:14

Re: Uitgerekend april-mei-juni ‘23

Bericht door Jena » 24 april 2023, 12:39

Gioia86 schreef:
24 april 2023, 12:01
Goeiemorgen iedereen
Net buiten in het ZH

Alles was perfect.
Hij is gegroeid 1875gr…
Als hij zo blijft verder doen zal het rond de 3kg -3kg200 gaan (blijft schatting) maar zal zeker gene reuzen baby zijn! Maar wel groter en voller dan ons eerste zoontje 🙏🏼

Heeft al veel haar! ☺️

En liet zijn gezicht niet goed zien maar wel andere delen 😅🤭🫣

Placenta ligt ondertussen hoger en niet meer in de weg, beneden nog alles ok.
Ik had enkele moeilijke dagen en gezwollen voeten, moe en heel emo maar ook dat is normaal wat meer rusten maar met een actieve kleuter is dat niet makkelijk…

Hoe gaat het met de rest?
Keigoed nieuws!🎉 Mooi qua gewicht...
Ooh pietzak, hij heeft veel haar!!! Gezondheid is natuurlijk belangrijkste, maar ik vind dat altijd extra cute een harige baby😉 Ik denk dat het hier eerder kaal zal zijn🤷🏻‍♀️🙈

@sproetje: wil jou geen zorgen geven en jij mag doen waar jij je goed bij voelt of het advies van anderen volgen. Maar ik volg Ada dat het eigenlijk niet nodig is om kindje weg te nemen owv zwangerschapsdiabetes? Ik heb drietal vriendinnen die dat hebben gehad en daar is de baby steeds bij hen gebleven.

Mijn vorige echo was ook goed. Ik denk dat ze toen iets van 2,8 of 2,9 kg woog. De laatste drie weken🙈 Beetje spannend en wil nog zoveel gedaan hebben.
Jan 2019: missed abortion 8w
4xIUI: 1 bioch zw w5
3Pu's: 8 tp's
ECD: 1.1 bioch. 1.2 zw mei '23🐣

mich75
Berichten: 3000
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Uitgerekend april-mei-juni ‘23

Bericht door mich75 » 24 april 2023, 13:29

Eventjes inbreken over harige baby's. Niet dat het per se moest, maar tijdens mijn laatste zwangerschap zei de vroedvrouw dat ik een kindje had met veel haar, ik vond dit wel een aangename gedachte aangezien onze andere kindjes amper haar hadden bij de geboorte, zeker het blonde haar zag je amper.

Enkele weken later controle bij de gyn en die zegt dat ons kindje enorm veel haar heeft, dan moest het wel zo zijn. Weer enkele weken later zei de vroedvrouw het nog eens.

Wordt onze dochter geboren en heeft ze het minste haar van allemaal ☹️. Op zich niet erg, maar ik had er wel naar uitgekeken.
Ondertussen is ze 15 maanden en zie je haar haar nog bijna niet.

Qua gewicht werd ze iets overschat, maar het ging eerder een klein dikske zijn en het was een fijn smalleke, om maar te zeggen dat het niet altijd is zoals wordt voorspeld.

@sproetje, ik hoop dat je je kindje bij jou kan hebben na de geboorte. Ik ga hier mijn verhaal niet doen, maar onthoud dat huid op huid of toch zeker dicht bij jou, het beste plaatsje is voor jouw kindje.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Gioia86
Berichten: 242
Lid geworden op: 16 april 2017, 8:31

Re: Uitgerekend april-mei-juni ‘23

Bericht door Gioia86 » 24 april 2023, 16:07

mich75 schreef:
24 april 2023, 13:29
Eventjes inbreken over harige baby's. Niet dat het per se moest, maar tijdens mijn laatste zwangerschap zei de vroedvrouw dat ik een kindje had met veel haar, ik vond dit wel een aangename gedachte aangezien onze andere kindjes amper haar hadden bij de geboorte, zeker het blonde haar zag je amper.

Enkele weken later controle bij de gyn en die zegt dat ons kindje enorm veel haar heeft, dan moest het wel zo zijn. Weer enkele weken later zei de vroedvrouw het nog eens.

Wordt onze dochter geboren en heeft ze het minste haar van allemaal ☹️. Op zich niet erg, maar ik had er wel naar uitgekeken.
Ondertussen is ze 15 maanden en zie je haar haar nog bijna niet.

Qua gewicht werd ze iets overschat, maar het ging eerder een klein dikske zijn en het was een fijn smalleke, om maar te zeggen dat het niet altijd is zoals wordt voorspeld.

@sproetje, ik hoop dat je je kindje bij jou kan hebben na de geboorte. Ik ga hier mijn verhaal niet doen, maar onthoud dat huid op huid of toch zeker dicht bij jou, het beste plaatsje is voor jouw kindje.
Uiteraard zijn het maar schattingen en vermoedens @Mich maar hier is de papa een zuiders type een Italiaan. Ons eerste zoontje had ook veel haar bij de geboorte… en nu is hij 5jaar en half en heeft lange krullen! Uiteraard kwam er een periode met minder haar als dat pasgeboren haar gewisseld werd…maar heeft echt een mooie bos gekregen ook erna ze denken heel vaak dat hij een meisje is.

ondanks hij dysmatuur is (tweeling zusje zat er ook in en was overleden rond 20w) zijn voor ons de schattingen wel belangrijk… hij was amper 2kg190 bij 37w5d en
Moesten ook eventjes in couveuse…
Wordt nog steeds opgevolgd bij Endocrinoloog want heeft nu de lengte en gewicht van 3jarige…

Dus je begrijpt misschien wel dat wij deze keer toch wel een iets voller baby’tje willen die gewoon snel meekan op de kamer en hopelijk ook naar huis!
Ook voor de borstvoeding enzo… 🤞🏼🙏🏼

@jena ik snap dat je nog veel gedaan wilt hebben
Idem hier… echt spannend hè 🫣
2012 tem 2016 verschillende ivf/isci zonder resultaat enkel Mk, bbz
2017 Maart ICSI Verse poging 2embryo's. ZWANGER 2-ling!
24/11/17 💙&💫 geboren!
Start brusje september ‘20: 2 mk + 1 bbz
Laatste isci juli ‘22, Zwanger na Cryo 23/9 🐣juni’23

mich75
Berichten: 3000
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Uitgerekend april-mei-juni ‘23

Bericht door mich75 » 24 april 2023, 17:00

@Gioia, jullie hebben geen echo nodig voor het haar denk ik met een Italiaanse papa en al een zoontje waarbij het ook al zo was. De oudste is al haar babyhaar verloren en geeft nu ook een weelderige bos, de anderen zijn hun babyhaar niet verloren en dat is toch een enorm verschil met de oudste.

Ik heb jou verhaal destijds gevolgd en het is ook in mijn achterhoofd blijven hangen toen ik zwanger was van een tweeling.
Ik begrijp dat het belangrijk is dat het bij jullie van dichtbij wordt opgevolgd en dat jullie graag een voller baby'tje hebben.

Ik bedoelde eigenlijk meer in het algemeen dat je je niet te veel mag vastpinnen op wat ze zeggen. Zo zijn er vrouwen die enorm angstig worden voor de bevalling omdat hun kindje heel groot of zwaar is en dan blijkt dit achteraf helemaal niet zo te zijn.
Bij ons klopte het wel dat ze grote voeten had, echt véél groter dan de andere kindjes 😅.

Ik weet niet wat het normale gewicht is van een 3 of 5-jarige, onze tweeling van 3 en onze dochter van net 6 zitten allemaal rond de 17-18 kg, hun lengte zit wel op schema.
Mijn broer was bij een geboorte op 42w 48cm en 2,6 kg, hij stond qua groei (en gewicht?) ook 2/3 jaar achter tot in zijn puberteit, toen schoot die ineens de hoogte in.

Ik denk dat de couveuse van een aantal factoren afhangt, onze tweeling was 2,175kg en 2,325kg en zij moesten niet in de couveuse, wel 24u op neo wegens plaatsgebrek op de kangoeroe afdeling.
Mijn schoonzus haar zoontje is gehaald op 37,5w wegens zwangerschapsdiabetes, geschat gewicht van 4,5kg en uiteindelijk ook nog begin van zwangerschapsvergiftiging. Hij bleek 'maar' 3kg te wegen en moest in de couveuse, ook wel omwille van ademhalingsproblemen, waarvoor hij toch tot zijn 6-7 jaar gevoelig voor is gebleven.

Laten we hopen dat jullie allemaal toch minstens de 37w halen en dat het een gezonde baby is die bij jullie op de kamer mag en gelijk mee naar huis kan.
Laatst gewijzigd door mich75 op 25 april 2023, 20:15, 1 keer totaal gewijzigd.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Sproetje
Berichten: 771
Lid geworden op: 4 december 2020, 15:14

Re: Uitgerekend april-mei-juni ‘23

Bericht door Sproetje » 24 april 2023, 19:18

Buiten de extreme vermoeidheid, lage bloeddruk en bloeddrukvallekes, kortademigheid, beklemmend gevoel in de borst die precies vaak samen gaat met extreem gespannen gevoel in de buik, steekjes in mijn vagina door het indalen wrs, de misselijkheid en terug enorme stemmingswisselingen is alles wel ok. Ik tel de dagen af. Ze vroegen me of ik geen baat zou hebben bij een aantal rustdagen op verloskunde/materniteit. Maar dat is toch altijd een moeilijke beslissing. Ik weet dat mijn partner dit niet graag heeft om verschillende redenen en ik vind haar mening heel belangrijk. Mss te belangrijk maar soit. We zien wel hoe het verder gaat. Als ik het niet meer trek zal er toch ingegrepen moeten worden.
Lesbische relatie - geen gekende medische problemen
Dec 20 - Jun 21: 6 x IUI Neg
Sept 21: ICSI 1: 16 eicellen - 13 bevrucht - 9 embryo’s (OHSS + Freeze all)
Nov 21: Tp 1.1 (niet doorgegaan)
Mei 22: poging 2 Tp 1.1 Miskraam
Sept 22: TP 1.2 💙🍀 31/05/23

Ada
Berichten: 179
Lid geworden op: 5 juni 2021, 15:55

Re: Uitgerekend april-mei-juni ‘23

Bericht door Ada » 24 april 2023, 22:35

Sproetje schreef:
24 april 2023, 19:18
Buiten de extreme vermoeidheid, lage bloeddruk en bloeddrukvallekes, kortademigheid, beklemmend gevoel in de borst die precies vaak samen gaat met extreem gespannen gevoel in de buik, steekjes in mijn vagina door het indalen wrs, de misselijkheid en terug enorme stemmingswisselingen is alles wel ok. Ik tel de dagen af. Ze vroegen me of ik geen baat zou hebben bij een aantal rustdagen op verloskunde/materniteit. Maar dat is toch altijd een moeilijke beslissing. Ik weet dat mijn partner dit niet graag heeft om verschillende redenen en ik vind haar mening heel belangrijk. Mss te belangrijk maar soit. We zien wel hoe het verder gaat. Als ik het niet meer trek zal er toch ingegrepen moeten worden.
Als je een harde buik hebt, gaat er opeens een hoop bloed van in je baarmoederspier naar je bloedsomloop. hierdoor kan je dat beklemmend gevoel krijgen. Ik herken het, ik voelde die harde buiken altijd tot in mijn keel. (Heb er 1000-den gehad, letterlijk). Daarom eens gevraagd aan mijn gyn toen en dit was haar uitleg. Ik wens je toe dat je dit eens goed met je partner kan bespreken want jouw welzijn is toch van groot belang hé. Als ze dat al voorstellen om even tot rust te komen in het ziekenhuis is dat niet zomaar.
2019 4x iui ❌
2020 1x iui, 2x icsi ❌ ---- icsi 3 - 💙
2022 start brusje - fet 1-3 ❌
Nov 22 icsi 4 - biochemische zws
Feb 23 icsi 5 - 1 verse tp - stilgeboren na 37w
Maart 24 start brusje - nog 2 ❄️

Jena
Berichten: 386
Lid geworden op: 7 februari 2021, 10:14

Re: Uitgerekend april-mei-juni ‘23

Bericht door Jena » 25 april 2023, 20:10

mich75 schreef:
24 april 2023, 13:29
Eventjes inbreken over harige baby's. Niet dat het per se moest, maar tijdens mijn laatste zwangerschap zei de vroedvrouw dat ik een kindje had met veel haar, ik vond dit wel een aangename gedachte aangezien onze andere kindjes amper haar hadden bij de geboorte, zeker het blonde haar zag je amper.

Enkele weken later controle bij de gyn en die zegt dat ons kindje enorm veel haar heeft, dan moest het wel zo zijn. Weer enkele weken later zei de vroedvrouw het nog eens.

Wordt onze dochter geboren en heeft ze het minste haar van allemaal ☹️. Op zich niet erg, maar ik had er wel naar uitgekeken.
Ondertussen is ze 15 maanden en zie je haar haar nog bijna niet.

Qua gewicht werd ze iets overschat, maar het ging eerder een klein dikske zijn en het was een fijn smalleke, om maar te zeggen dat het niet altijd is zoals wordt voorspeld.

@sproetje, ik hoop dat je je kindje bij jou kan hebben na de geboorte. Ik ga hier mijn verhaal niet doen, maar onthoud dat huid op huid of toch zeker dicht bij jou, het beste plaatsje is voor jouw kindje.
Bedankt Mich voor je berichtje, idd ik probeer nu hun schattingen wat te relativeren. Pretecho zei dat we dikke, grote baby hadden. Ik dacht bij mezelf al 'oei, mss pijnlijkere geboorte'. En nu zei gynae dat we gewone baby hadden. + De geboorte op zich kan vlot zijn met dikkere baby en moeizamer met kleinere, ik ga me er in berusten zoals je zegt.
Jan 2019: missed abortion 8w
4xIUI: 1 bioch zw w5
3Pu's: 8 tp's
ECD: 1.1 bioch. 1.2 zw mei '23🐣

Bear1234
Berichten: 33
Lid geworden op: 7 september 2021, 15:49

Re: Uitgerekend april-mei-juni ‘23

Bericht door Bear1234 » 27 april 2023, 10:58

ik ben uitgerekend op 11 mei
in de nacht van maandag op dinsdag had ik redelijk wat koorts gekregen
in de ochtend naar ziekenhuis gegaan, en bleek dat ik covid heb
gedurende de dag is de koorts grotendeels verdwenen, dus is het is een ietwat milde vorm

hebben mij opgenomen, en dinsdagavond om 10 uur zijn met het induceren van de bevalling begonnen met pilletjes angusta 25 microgram, telkens 2 pilletjes
een half uur voor de inname tot een half uur na de inname aan de ctg monitor.
dan terug om 2 uur 's nachts 2 pilletjes en om 6 uur 's morgens
Bij check woensdag morgen, nog geen opening.
Om 11 uur woensdag morgen hebben ze dan een ballon ingestoken, hopend dat op die manier de cervix opent
dit dan om 3 in de namiddag gevolgd door dezelfde 2 pilletjes.
door die ballon en de pilletjes krijg ik wel wat contracties die soms wel wat pijnlijk zijn

Woensdag avond, nog steeds stijve cervix en geen opening

hetzelfde recept met de pilletjes terug gestart woensdag avond (om 10 uur, 2 uur en 6 uur 's morgens)
deze ochtend, controle. Cervix is al wat weker, maar nog geen noemenswaardige opening.
Hebben de ballon verwijderd nu, zeggen dat mijn lichaam eerst wat moet rusten en morgen gaan ze opnieuw proberen met ballon

zijn er nog die dit meegemaakt hebben ? Kunnen er effecten zijn op de baby ?
toch niet 100% gerust hier (alhoewel ctg monitoring aangeeft dat alles ok is met de baby, voel haar ook nog redelijk wat bewegen)

Sproetje
Berichten: 771
Lid geworden op: 4 december 2020, 15:14

Re: Uitgerekend april-mei-juni ‘23

Bericht door Sproetje » 27 april 2023, 11:33

Bear1234 schreef:
27 april 2023, 10:58
ik ben uitgerekend op 11 mei
in de nacht van maandag op dinsdag had ik redelijk wat koorts gekregen
in de ochtend naar ziekenhuis gegaan, en bleek dat ik covid heb
gedurende de dag is de koorts grotendeels verdwenen, dus is het is een ietwat milde vorm

hebben mij opgenomen, en dinsdagavond om 10 uur zijn met het induceren van de bevalling begonnen met pilletjes angusta 25 microgram, telkens 2 pilletjes
een half uur voor de inname tot een half uur na de inname aan de ctg monitor.
dan terug om 2 uur 's nachts 2 pilletjes en om 6 uur 's morgens
Bij check woensdag morgen, nog geen opening.
Om 11 uur woensdag morgen hebben ze dan een ballon ingestoken, hopend dat op die manier de cervix opent
dit dan om 3 in de namiddag gevolgd door dezelfde 2 pilletjes.
door die ballon en de pilletjes krijg ik wel wat contracties die soms wel wat pijnlijk zijn

Woensdag avond, nog steeds stijve cervix en geen opening

hetzelfde recept met de pilletjes terug gestart woensdag avond (om 10 uur, 2 uur en 6 uur 's morgens)
deze ochtend, controle. Cervix is al wat weker, maar nog geen noemenswaardige opening.
Hebben de ballon verwijderd nu, zeggen dat mijn lichaam eerst wat moet rusten en morgen gaan ze opnieuw proberen met ballon

zijn er nog die dit meegemaakt hebben ? Kunnen er effecten zijn op de baby ?
toch niet 100% gerust hier (alhoewel ctg monitoring aangeeft dat alles ok is met de baby, voel haar ook nog redelijk wat bewegen)
Oh bear

Wat een vervelende timing om nog COVID te krijgen. Word je ingeleid omwille van de COVID?
Ik zal ingeleid worden tussen 30/5 en 7/6, dus ik van mij moet het nog komen. Zolang je baby ok is zou ik me niet teveel zorgen maken, maar ik begrijp het wel. Duurt wel lang hè zo. Ik hoop dat de medicatie snel het nodige resultaat heeft. En straks hebben we hier een eerste bevalling in ons groepje? Of heb ik ondertussen al iets gemist?

Veel succes Bear! ❤️🍀
Lesbische relatie - geen gekende medische problemen
Dec 20 - Jun 21: 6 x IUI Neg
Sept 21: ICSI 1: 16 eicellen - 13 bevrucht - 9 embryo’s (OHSS + Freeze all)
Nov 21: Tp 1.1 (niet doorgegaan)
Mei 22: poging 2 Tp 1.1 Miskraam
Sept 22: TP 1.2 💙🍀 31/05/23

Ada
Berichten: 179
Lid geworden op: 5 juni 2021, 15:55

Re: Uitgerekend april-mei-juni ‘23

Bericht door Ada » 27 april 2023, 13:29

Bear1234 schreef:
27 april 2023, 10:58
ik ben uitgerekend op 11 mei
in de nacht van maandag op dinsdag had ik redelijk wat koorts gekregen
in de ochtend naar ziekenhuis gegaan, en bleek dat ik covid heb
gedurende de dag is de koorts grotendeels verdwenen, dus is het is een ietwat milde vorm

hebben mij opgenomen, en dinsdagavond om 10 uur zijn met het induceren van de bevalling begonnen met pilletjes angusta 25 microgram, telkens 2 pilletjes
een half uur voor de inname tot een half uur na de inname aan de ctg monitor.
dan terug om 2 uur 's nachts 2 pilletjes en om 6 uur 's morgens
Bij check woensdag morgen, nog geen opening.
Om 11 uur woensdag morgen hebben ze dan een ballon ingestoken, hopend dat op die manier de cervix opent
dit dan om 3 in de namiddag gevolgd door dezelfde 2 pilletjes.
door die ballon en de pilletjes krijg ik wel wat contracties die soms wel wat pijnlijk zijn

Woensdag avond, nog steeds stijve cervix en geen opening

hetzelfde recept met de pilletjes terug gestart woensdag avond (om 10 uur, 2 uur en 6 uur 's morgens)
deze ochtend, controle. Cervix is al wat weker, maar nog geen noemenswaardige opening.
Hebben de ballon verwijderd nu, zeggen dat mijn lichaam eerst wat moet rusten en morgen gaan ze opnieuw proberen met ballon

zijn er nog die dit meegemaakt hebben ? Kunnen er effecten zijn op de baby ?
toch niet 100% gerust hier (alhoewel ctg monitoring aangeeft dat alles ok is met de baby, voel haar ook nog redelijk wat bewegen)
Kan je je ongerustheid met de artsen daar bespreken?
Wat is de reden van de inleiding? Want je lichaam lijkt er nog niet klaar voor…
2019 4x iui ❌
2020 1x iui, 2x icsi ❌ ---- icsi 3 - 💙
2022 start brusje - fet 1-3 ❌
Nov 22 icsi 4 - biochemische zws
Feb 23 icsi 5 - 1 verse tp - stilgeboren na 37w
Maart 24 start brusje - nog 2 ❄️

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 74 gasten