Uitgerekend april-mei-juni ‘23

Plaats reactie
Muzieknootje
Berichten: 252
Lid geworden op: 11 februari 2021, 18:17

Re: Uitgerekend april-mei-juni ‘23

Bericht door Muzieknootje » 16 december 2022, 12:54

Jena schreef:
16 december 2022, 12:47
Fijn van de goede echo muzieknootje!🥳 En echt iets om naar uit te kijken met kerst😉 Ik heb sowieso veel zin in de feestdagen maar lijkt me extra speciaal voor jullie om met zn allen de brief te openen😚 9jan is bday hier, dus zal je datum makkelijk onthouden😁 Speel jij nog concerten? Ik heb sinds tp en nu 4 optredens gezien en zou graag eentje meepikken in januari maar vroeg me af of dat dan nog gezond is met het gehoor dat dan begint te groeien bij de foetus, of is dat een beetje erover van mij om te denken?🙈

Over dik uurtje heb ik pretecho🖖🏻. Beetje spannend nu. Volgende afspraak is 4jan en is van 28 nov geleden, dus wou graag even overbruggen 🙈. Gynaecoloog zei laatste keer dat ik tss kerst en nieuwjaar moest terugkomen normaal maar vroeg met dat alles er oké uit zag of ik het niet na de feestdagen wou doen om hen wat werk te besparen tijdens die dagen, en daar kon ik natuurlijk geen neen op zeggen, 4 januari 20w echo (allez ben al 21 w ver dan, ook wel belangrijke echo he dan🖖🏻) 🙌🏻
Ik speel zeker nog concerten hoor. Komend weekend staan er 3 op de planning. Voorlopig het laatste op 17maart opstaan.
De meeste muzikanten onder ons spelen gewoon door tot wanneer het fysiek niet meer gaat. Denk niet dat dit echt invloed kan hebben op het gehoor hoor.
01/18 pilstop
2021 icsi 1+2 -> 2tp’s ❌❌
08/01/22 icsi 3
21/01/22 pu3-20 eicellen-16 bevrucht-8 cryo’s
21/03 tp 3(cryo)❤️ ->❌😔
05/‘22–>07/‘22 tp 4,5,6,7 (cryo)❌❌❌❌
06/09/22 tp 8 🍀—>zwanger❤️

Jena
Berichten: 386
Lid geworden op: 7 februari 2021, 10:14

Re: Uitgerekend april-mei-juni ‘23

Bericht door Jena » 16 december 2022, 12:56

Sproetje schreef:
16 december 2022, 12:51
Ik heb daarstraks telefoon gehad van een vroedvrouw van het ziekenhuis. Om mij het “geweldige” nieuws te vertellen dat ik sterk verhoogd risico heb op zwangerschapsvergiftiging. Allé… het kan niet op… byebye hoop op een zorgeloze zwangerschap. Pffft. Ik mag wel meedoen aan een premom studie waarin ik wel heel nauw opgevolgd zal worden. Dus aan de andere kant moet ik me optrekken aan het feit dat ze altijd snel zullen kunnen ingrijpen en ik nauw opgevolgd wordt.
Oei, dat is idd minder om te horen. Maar idd het goede is dat ze je nauwer kunnen opvolgen, dat ze er sneller rekening mee gaan houden mochten er symptomen opduiken (die mss ook vals alarm kunnen geven) waardoor je dan mss in je achterhoofd kan houden dat je je minder zorgen er in hoeft te maken (ook al is dat is dat makkelijker gezegd dan gedaan) en wij kunnen het hier wellicht allemaal oplopen.

Jullie hoeven hier niet op te antwoorden want iedereen heeft het recht op zijn privacy of is eigenlijk ook niet zo relevant/maar een getal maar hoe oud zijn jullie eigenlijk? Vraagje uit curieuziteit 🙈
Jan 2019: missed abortion 8w
4xIUI: 1 bioch zw w5
3Pu's: 8 tp's
ECD: 1.1 bioch. 1.2 zw mei '23🐣

Jena
Berichten: 386
Lid geworden op: 7 februari 2021, 10:14

Re: Uitgerekend april-mei-juni ‘23

Bericht door Jena » 16 december 2022, 12:57

Muzieknootje schreef:
16 december 2022, 12:54
Jena schreef:
16 december 2022, 12:47
Fijn van de goede echo muzieknootje!🥳 En echt iets om naar uit te kijken met kerst😉 Ik heb sowieso veel zin in de feestdagen maar lijkt me extra speciaal voor jullie om met zn allen de brief te openen😚 9jan is bday hier, dus zal je datum makkelijk onthouden😁 Speel jij nog concerten? Ik heb sinds tp en nu 4 optredens gezien en zou graag eentje meepikken in januari maar vroeg me af of dat dan nog gezond is met het gehoor dat dan begint te groeien bij de foetus, of is dat een beetje erover van mij om te denken?🙈

Over dik uurtje heb ik pretecho🖖🏻. Beetje spannend nu. Volgende afspraak is 4jan en is van 28 nov geleden, dus wou graag even overbruggen 🙈. Gynaecoloog zei laatste keer dat ik tss kerst en nieuwjaar moest terugkomen normaal maar vroeg met dat alles er oké uit zag of ik het niet na de feestdagen wou doen om hen wat werk te besparen tijdens die dagen, en daar kon ik natuurlijk geen neen op zeggen, 4 januari 20w echo (allez ben al 21 w ver dan, ook wel belangrijke echo he dan🖖🏻) 🙌🏻
Ik speel zeker nog concerten hoor. Komend weekend staan er 3 op de planning. Voorlopig het laatste op 17maart opstaan.
De meeste muzikanten onder ons spelen gewoon door tot wanneer het fysiek niet meer gaat. Denk niet dat dit echt invloed kan hebben op het gehoor hoor.
Oké, dan ga ik in januari alvast gaan en de agenda's nog eebs uitpluizen of er iets leuks komt spelen😉
Jan 2019: missed abortion 8w
4xIUI: 1 bioch zw w5
3Pu's: 8 tp's
ECD: 1.1 bioch. 1.2 zw mei '23🐣

Jena
Berichten: 386
Lid geworden op: 7 februari 2021, 10:14

Re: Uitgerekend april-mei-juni ‘23

Bericht door Jena » 16 december 2022, 13:02

@gioa: met werkverwijdering van plan om bij de schoonfamilie naar Italië te gaan?
Jan 2019: missed abortion 8w
4xIUI: 1 bioch zw w5
3Pu's: 8 tp's
ECD: 1.1 bioch. 1.2 zw mei '23🐣

Sproetje
Berichten: 771
Lid geworden op: 4 december 2020, 15:14

Re: Uitgerekend april-mei-juni ‘23

Bericht door Sproetje » 16 december 2022, 13:11

@jena ik ben 35, zal al 36 zijn bij de bevalling. En mijn eerste kindje. Een niet zo’n super jonge mama dus :lol:
Lesbische relatie - geen gekende medische problemen
Dec 20 - Jun 21: 6 x IUI Neg
Sept 21: ICSI 1: 16 eicellen - 13 bevrucht - 9 embryo’s (OHSS + Freeze all)
Nov 21: Tp 1.1 (niet doorgegaan)
Mei 22: poging 2 Tp 1.1 Miskraam
Sept 22: TP 1.2 💙🍀 31/05/23

Glow
Berichten: 559
Lid geworden op: 10 mei 2021, 17:11

Re: Uitgerekend april-mei-juni ‘23

Bericht door Glow » 16 december 2022, 14:19

Sproetje schreef:
16 december 2022, 12:51
Ik heb daarstraks telefoon gehad van een vroedvrouw van het ziekenhuis. Om mij het “geweldige” nieuws te vertellen dat ik sterk verhoogd risico heb op zwangerschapsvergiftiging. Allé… het kan niet op… byebye hoop op een zorgeloze zwangerschap. Pffft. Ik mag wel meedoen aan een premom studie waarin ik wel heel nauw opgevolgd zal worden. Dus aan de andere kant moet ik me optrekken aan het feit dat ze altijd snel zullen kunnen ingrijpen en ik nauw opgevolgd wordt.
Moet je iets van medicatie daarvoor nemen? Want bij mij kreeg ik de droge mededeling bij de 9 weken echo dat pcos een risicofactor kon zijn voor zwangerschapsvergiftiging en toen heb ik vanaf 12 weken asaflow moeten nemen. Voor de rest geen extra opvolging gehad ofzo. Vond het heel random.
PCOS
Feb '21 - apr '21: IUI 1 & 2 - neg
Jun '21: IUI 3 - pos 💕
Dochter geboren op 01.03.2022

Start brusje
Nov '22: IUI 1 - pos 💕
Zoon geboren op 30.07.2023

Sproetje
Berichten: 771
Lid geworden op: 4 december 2020, 15:14

Re: Uitgerekend april-mei-juni ‘23

Bericht door Sproetje » 16 december 2022, 14:43

Glow schreef:
16 december 2022, 14:19
Sproetje schreef:
16 december 2022, 12:51
Ik heb daarstraks telefoon gehad van een vroedvrouw van het ziekenhuis. Om mij het “geweldige” nieuws te vertellen dat ik sterk verhoogd risico heb op zwangerschapsvergiftiging. Allé… het kan niet op… byebye hoop op een zorgeloze zwangerschap. Pffft. Ik mag wel meedoen aan een premom studie waarin ik wel heel nauw opgevolgd zal worden. Dus aan de andere kant moet ik me optrekken aan het feit dat ze altijd snel zullen kunnen ingrijpen en ik nauw opgevolgd wordt.
Moet je iets van medicatie daarvoor nemen? Want bij mij kreeg ik de droge mededeling bij de 9 weken echo dat pcos een risicofactor kon zijn voor zwangerschapsvergiftiging en toen heb ik vanaf 12 weken asaflow moeten nemen. Voor de rest geen extra opvolging gehad ofzo. Vond het heel random.
Ja Asaflow zei ze inderdaad. Die zou de kansen al een stuk naar beneden halen zei ze.
In de studie waarvoor ik geselecteerd ben zijn er 3 groepen. De controle groep moet Asaflow nemen en voor de rest niets anders doen dan een gewone zwangere vrouw. De 2 andere groepen moeten naast de asaflow de bloeddruk controleren 2 x per dag met een bloeddrukmeter van het ziekenhuis die gekoppeld is aan een app. Daarin moet je ook elke week je gewicht invoeren. De ene groep moet zelf zijn waarden evalueren aan de hand van instructies en de andere groep daar worden de waarden automatisch doorgestuurd naar de studievroedvrouw die deze evalueert en ingrijpt wanneer nodig. Indien de waarden afwijken dan moet er bijkomende medicatie opgestart worden zei ze. Dat zijn dan bijkomende medicijnen om de bloeddruk te verlagen.
Lesbische relatie - geen gekende medische problemen
Dec 20 - Jun 21: 6 x IUI Neg
Sept 21: ICSI 1: 16 eicellen - 13 bevrucht - 9 embryo’s (OHSS + Freeze all)
Nov 21: Tp 1.1 (niet doorgegaan)
Mei 22: poging 2 Tp 1.1 Miskraam
Sept 22: TP 1.2 💙🍀 31/05/23

Jena
Berichten: 386
Lid geworden op: 7 februari 2021, 10:14

Re: Uitgerekend april-mei-juni ‘23

Bericht door Jena » 16 december 2022, 15:04

Heb ook asaflow genomen bij het begin van de zwangerschap (net voor tp begonnen), ik geloof dat dit me heeft kunnen helpen bij de innesteling (maar is puur geloof, kan dat niet weten). Kennis van me neemt dit sinds de 12w omdat zij ook meer kans maakte.

Ik word er volgende maand 34, mijn vriend heeft jouw leeftijd😉 Ooit op mijn 29ste gestopt met anticonceptie om op mn 30ste mama te worden🙈

Sproetje, je hoeft hier absoluut niet op te antwoorden want is persoonlijke vraag. Hebben jullie overwogen om eicellen van je partner te gebruiken of niet? Is omdat ik soms las over vrouwen waarbij de ene dan een embryootje draagt met de eicel van de andere. Is natuurlijk wel een veel groter gedoe en pak kostelijker dacht ik. Ik weet niet of dit altijd kan (wij hebben eiceldonatie uiteindelijk gedaan omdat ik slechte eicelkwaliteit had en donor moet oa zelfde
bloedgroep hebben) + is ook niet dat ik daar een mening over heb hoor.

Pretecho was in orde 🥳 Zeer blij mee achteraf. Vooraf vond mn vriend het veel geld kosten voor wat het was en was hij zo van 'dit is toch niet nodig', waardoor ik twijfelde of het wel een goed idee/ de moeite was. Alles zag er oké uit voor zover ze iets kon zien/mag zeggen, dus fijne geruststelling. Geen hazenlip, geen open rugje, zeer beweeglijk. Ook wel zeer groot blijkbaar, zij vond dat ze er eerder bijna 20w uitzag ipv 18, maar was een indruk (niet gemeten ofzo). Placenta ligt vooraan waardoor ik niets kan voelen. Zag ze effectief heel de tijd slaan en trappen tegen de placenta, dus ook wel fijn om te weten dat het daar aan ligt om nu nog niets te voelen.
Jan 2019: missed abortion 8w
4xIUI: 1 bioch zw w5
3Pu's: 8 tp's
ECD: 1.1 bioch. 1.2 zw mei '23🐣

Gioia86
Berichten: 242
Lid geworden op: 16 april 2017, 8:31

Re: Uitgerekend april-mei-juni ‘23

Bericht door Gioia86 » 16 december 2022, 16:36

Ik ben er 36 en wordt 5 januari 37 🤭 dus eerste keer mama 31… en dan nu toch iets ouder maar kijk mijn eicellen waren beter dan 10j geleden toen had ik ook veel
PCOS na mijn vorige zwangerschap had ik ineens wel
Regelmatige cyclussen en geen echte PCOS meer 🤷🏼‍♀️

@jena normaal zouden we in krokus weggaan naar vrienden in Matera 🇮🇹 en afhankelijk tot wanneer ik mag vliegen mss paasvakantie nog is naar Taormina dan
Bij de schoonfamilie… anders zal het niet meer lukken denk ik, nu krijgt mijn man geen verlof drukste periode en tickets waren ook onbetaalbaar, meestal dure verbinding tot Sicilië… maar nu 😲
Aangezien we een kleuter hebben in de 3de kleuterklas en schoolplichtig is, is het ook zo makkelijk niet buiten de schoolvakanties nog is weg te gaan…
En ook financieel is de werkverwijdering niet interessant amai fameus geschrokken hoe weinig ik overhou en hoeveel erop belast wordt.

@sproetje: over dat risico, mijn Gyne is momenteel tegen die test/proef periode etc omdat je het vaker angstiger maakt dan rustiger en zeker als de placenta zoals bij mij zou blijven laag liggen kunnen er makkelijk bloedingen optreden die vaak onschuldig zijn maar door de medicatie die ze geven voor het risico op Zwangerschapsvergiftiging zit bloedverdunnend iets in dat je dus nog meer kans hebt op bloedingen…( bij laag liggende placenta )
Ze houdt het bij de gewone controles maar moest de placenta toch nog hoger op komen te zitten kan ze dit nog altijd inplannen me er ook te laten op testen…

Ik snap dus je bezorgdheid 😟 niet fijn… maar toch voldoende uitleg vragen.. en dikke knuffel …
2012 tem 2016 verschillende ivf/isci zonder resultaat enkel Mk, bbz
2017 Maart ICSI Verse poging 2embryo's. ZWANGER 2-ling!
24/11/17 💙&💫 geboren!
Start brusje september ‘20: 2 mk + 1 bbz
Laatste isci juli ‘22, Zwanger na Cryo 23/9 🐣juni’23

Jena
Berichten: 386
Lid geworden op: 7 februari 2021, 10:14

Re: Uitgerekend april-mei-juni ‘23

Bericht door Jena » 16 december 2022, 16:52

Ja, wil je geen extra zorgen geven (want echt velen nemen asaflow zonder complicaties heel de zwangerschap door) maar ik ben moeten stoppen omdat ik fel bloedverlies had op 5,5w (was toen tweetal weken aan de asa). Op 16w vroeg ik aan gynae of ik het niet opnieuw zou starten ivm preeclampsie enz maar hij zei me niet meer te nemen door de kans op bloedingen en ik daar vatbaar voor leek.
Jan 2019: missed abortion 8w
4xIUI: 1 bioch zw w5
3Pu's: 8 tp's
ECD: 1.1 bioch. 1.2 zw mei '23🐣

mich75
Berichten: 3000
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Uitgerekend april-mei-juni ‘23

Bericht door mich75 » 16 december 2022, 17:22

@Sproetje, het klinkt misschien raar, maar eigenlijk is het een goede zaak dat je het weet en nu goed opgevolgd wordt.
Elke zwangere vrouw kan zwangerschapsvergiftiging krijgen, maar er zijn wel factoren die het risico verhogen, maar dat is geen reden om geen zorgeloze zwangerschap te hebben.
Het grote probleem is dat veel zwangeren niet weten wat het is en/of de symptomen niet kennen, daardoor wordt het vaak te laat ontdekt met de nodige gevolgen.

Ik had bij mijn 2e zwangerschap ook een veel hoger risico, tweelingzwangerschap, ecd, 40+,....maar ik heb het niet gehad. Ik heb mezelf wel goed opgevolgd en ik nam Asaflow, maar dat heb ik al elke zwangerschap gedaan.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Sproetje
Berichten: 771
Lid geworden op: 4 december 2020, 15:14

Re: Uitgerekend april-mei-juni ‘23

Bericht door Sproetje » 16 december 2022, 17:38

Jena schreef:
16 december 2022, 16:52
Ja, wil je geen extra zorgen geven (want echt velen nemen asaflow zonder complicaties heel de zwangerschap door) maar ik ben moeten stoppen omdat ik fel bloedverlies had op 5,5w (was toen tweetal weken aan de asa). Op 16w vroeg ik aan gynae of ik het niet opnieuw zou starten ivm preeclampsie enz maar hij zei me niet meer te nemen door de kans op bloedingen en ik daar vatbaar voor leek.
Ja wat de Asaflow betreft, geen idee hoe ik daarop ga reageren. Nog geen bloedverlies gehad deze zwangerschap. Ook nog geen idee waar de placenta ligt. Sowieso zal ik nu wel m’n bloeddruk in de gaten houden. Maar voorlopig is die goed (gisteren nog bij de huisarts gecheckt en was 14/7)
Lesbische relatie - geen gekende medische problemen
Dec 20 - Jun 21: 6 x IUI Neg
Sept 21: ICSI 1: 16 eicellen - 13 bevrucht - 9 embryo’s (OHSS + Freeze all)
Nov 21: Tp 1.1 (niet doorgegaan)
Mei 22: poging 2 Tp 1.1 Miskraam
Sept 22: TP 1.2 💙🍀 31/05/23

Sproetje
Berichten: 771
Lid geworden op: 4 december 2020, 15:14

Re: Uitgerekend april-mei-juni ‘23

Bericht door Sproetje » 16 december 2022, 17:40

mich75 schreef:
16 december 2022, 17:22
@Sproetje, het klinkt misschien raar, maar eigenlijk is het een goede zaak dat je het weet en nu goed opgevolgd wordt.
Elke zwangere vrouw kan zwangerschapsvergiftiging krijgen, maar er zijn wel factoren die het risico verhogen, maar dat is geen reden om geen zorgeloze zwangerschap te hebben.
Het grote probleem is dat veel zwangeren niet weten wat het is en/of de symptomen niet kennen, daardoor wordt het vaak te laat ontdekt met de nodige gevolgen.

Ik had bij mijn 2e zwangerschap ook een veel hoger risico, tweelingzwangerschap, ecd, 40+,....maar ik heb het niet gehad. Ik heb mezelf wel goed opgevolgd en ik nam Asaflow, maar dat heb ik al elke zwangerschap gedaan.
Mich dank je voor je inbreng! Het is inderdaad niet gezegd omdat ik hogere kans heb ik het ook zal krijgen inderdaad. En de extra opvolging vind ik wel goed.
Lesbische relatie - geen gekende medische problemen
Dec 20 - Jun 21: 6 x IUI Neg
Sept 21: ICSI 1: 16 eicellen - 13 bevrucht - 9 embryo’s (OHSS + Freeze all)
Nov 21: Tp 1.1 (niet doorgegaan)
Mei 22: poging 2 Tp 1.1 Miskraam
Sept 22: TP 1.2 💙🍀 31/05/23

Sproetje
Berichten: 771
Lid geworden op: 4 december 2020, 15:14

Re: Uitgerekend april-mei-juni ‘23

Bericht door Sproetje » 16 december 2022, 18:47

@jena ja wel aan gedacht en over gehad, maar dan uiteindelijk toch gekozen voor eigen eicellen door omstandigheden. 🙂
Lesbische relatie - geen gekende medische problemen
Dec 20 - Jun 21: 6 x IUI Neg
Sept 21: ICSI 1: 16 eicellen - 13 bevrucht - 9 embryo’s (OHSS + Freeze all)
Nov 21: Tp 1.1 (niet doorgegaan)
Mei 22: poging 2 Tp 1.1 Miskraam
Sept 22: TP 1.2 💙🍀 31/05/23

Hillie
Berichten: 223
Lid geworden op: 8 mei 2021, 15:55

Re: Uitgerekend april-mei-juni ‘23

Bericht door Hillie » 16 december 2022, 23:36

Ik ben nu al 41, was 40 bij mijn dochtertje, maar mijn lichaam 'meet' gelukkig altijd jonger (ook nog hoog amh etc).
En ik moet ook asaflow nemen hoor, van mijn gyn moet sowieso iedereen die 40 jaar of ouder is, dat nemen...

Bestaat er hier eigenlijk al een lijstje van wie voor wanneer uitgerekend is, en welk geslacht het gaat worden (of geheim) en mss ook welk ziekenhuis je gaat bevallen?
Anders start ik het alvast, en dan kan iedereen bij aan vullen? 😉

Hillie - 14 juni - geheim - GHB Leuven
Mei 2020: Start zwangerschapswens
April 2021: icsi 1 - verse TP mislukt - 1 cryo
Mei 2021: zwanger van enige cryo!
Januari 2022: dochtertje geboren
Oktober 2022: opstart icsi 2 --> niet doorgegaan want onverwacht op natuurlijke wijze zwanger!?!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 63 gasten