Uitgerekend april-mei-juni ‘23

Plaats reactie
Sproetje
Berichten: 771
Lid geworden op: 4 december 2020, 15:14

Re: Uitgerekend april-mei-juni ‘23

Bericht door Sproetje » 17 januari 2023, 22:55

Hey,

Hier gaat het zijn gangetje. Het is nu zeker dat ik niet terug kan/mag gaan werken. Mijn werkgever weigert een halftijdse heropstart. Ik weet nog niet goed hoe ik mijn dagen moet vullen en structuur is ver te zoeken. De misselijkheid is nog steeds erg. Vandaag zelfs bijna moeten overgeven. Er komt precies geen einde aan. Maar ik probeer voor ogen te houden dat het voor het goeie doel is. Volgende week heb ik mijn eerste kennismaking met de vroedvrouw aan huis. Ik ben eens benieuwd. Ik denk dat ik babyboy goed voel. Heel vaak fladderend gevoel zo onder mijn navel. Placenta ligt achteraan dus ik zou hem goed moeten kunnen voelen. 31/1 onze 20 weken echo. Ik zal dan 21 weken zijn. Ben enorm benieuwd naar onze volgende babydate.
Ondertussen ook al rondgekeken voor doopsuikerverpakkingen, een thema en geboortekaartjes. Niet gemakkelijk al die keuze en om iets te vinden die allemaal in hetzelfde thema is. Ook hebben we binnenkort een afspraak in dreambaby. Dan krijgen we een rondleiding in de winkel en uitleg over de producten. En dan kunnen we onze geboortelijst aanmaken denk ik. Heb ook andere winkels bekeken, maar deze lijkt me toch het gemakkelijkst. Ook 2dehands bekijken we spullen, maar daar vind ik niet snel mijn ding. Of het zijn heel oude modellen of het is vies of vol krassen en brokken af… ik verschiet soms wat mensen durven te koop zetten voor nog redelijk veel geld.
Ik vind de veelheid aan keuze heel erg moeilijk. Wat is het beste? Wat moet ik kiezen? Nieuw of 2dehands,… ik word er soms echt gek van. Ik krijg er stress van als ik er aan denk.
Lesbische relatie - geen gekende medische problemen
Dec 20 - Jun 21: 6 x IUI Neg
Sept 21: ICSI 1: 16 eicellen - 13 bevrucht - 9 embryo’s (OHSS + Freeze all)
Nov 21: Tp 1.1 (niet doorgegaan)
Mei 22: poging 2 Tp 1.1 Miskraam
Sept 22: TP 1.2 💙🍀 31/05/23

Jena
Berichten: 386
Lid geworden op: 7 februari 2021, 10:14

Re: Uitgerekend april-mei-juni ‘23

Bericht door Jena » 18 januari 2023, 10:06

Proficiat met echo muzieknootje!

Probeer van de rust te genieten sproetje, als dat kan😉 Ik snap dat bij jou het anders is omdat je werkgever moeilijk doet, maar dan heb je nu een zee van tijd om geen werk beslommeringen te hebben. Hier hou ik me bezig met creatieve bezigheden (groot punch needle project + wil wat dingen naaien voor de baby maar ben absolute beginner), wandelen met de hond (als het niet teveel regent🙈) en al wat kasten opruimen enz nu ik toch de tijd ervoor heb. Over paar weken gang verven en trap nog eens schuren. Nu, ik heb wel totaal geen misselijkheid enz dus dat maakt wellicht ook verschil qua gemoed (mss krijg je harig jongetje😉). Mamaën is trouwens een heel fijn boek om te lezen (weet niet of het in de bib bij jou te vinden is?). Meer holistisch van aanpak. Vriendin heeft het me uitgeleend, zou het nu niet speciaal kopen.

Hier liggen de geboortekaartjes vast. Via via kende ik iemand die illustrator is. Qua doopsuiker alternatief hebben we zelf ideetje om iets te maken (zullen nog zien of we het doen, anders toch ergens bestellen).

Wij hebben tweedehands al wat spullen gevonden. Waren wel in zeer goede staat, is idd wat opzoekwerk om goede items te vinden + ook vele prijsverschillen. Maar hebben echt al mooie en goede deals gedaan. + Ook het geluk dat we al enkele dingen hebben mogen lenen van vrienden. We dachten eerst met tweedehands items te werken voor geboortelijst (heb je enkele organisaties van) maar dit werd ons afgeraden. Omdat die org dan de spullen voor je tweedehands zoekt en het vaak niet jouw ding is etc. Nu we al wat spullen hebben, gaan we niet meer met geboortelijst werken. Maar mochten we het gedaan hebben, zouden we met dreambaby ook werken. De zelfstandigere winkels zijn vaak zo duur voor wat het is, maar da's persoonlijke mening.

Ik heb de laatste twee weken enorm last van snurken🙈 Neus is nochthans vrij. Ik snurk mij echt wakker en vriend ziet het op den duur niet meer zitten om bij mij te slapen als het zo blijft duren🙈🙈🙈
Laatst gewijzigd door Jena op 18 januari 2023, 10:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Jan 2019: missed abortion 8w
4xIUI: 1 bioch zw w5
3Pu's: 8 tp's
ECD: 1.1 bioch. 1.2 zw mei '23🐣

Jena
Berichten: 386
Lid geworden op: 7 februari 2021, 10:14

Re: Uitgerekend april-mei-juni ‘23

Bericht door Jena » 18 januari 2023, 10:11

+ ivm je post rond zwangerschapskleding. In Drongen ben ik eens naar outlet geweest. https://www.stockverkoopadressen.com/to ... p?id=17126 Hier vind je vanalles in maten en stijlen en kan je passen. Ik heb vooral al wat gekocht op vinted maar dat kan je niet passen (ook al miskopen gedaan ermee)...
Jan 2019: missed abortion 8w
4xIUI: 1 bioch zw w5
3Pu's: 8 tp's
ECD: 1.1 bioch. 1.2 zw mei '23🐣

Jena
Berichten: 386
Lid geworden op: 7 februari 2021, 10:14

Re: Uitgerekend april-mei-juni ‘23

Bericht door Jena » 18 januari 2023, 10:14

Gioia86 schreef:
17 januari 2023, 13:24
Hey iedereen
Vroedvrouw aan huis geweest.
Heel lieve vrouw, veel tijd genomen, ook het mentale aspect (ik zat precies bij de psycholoog, dus heb wel wat kunnen ventileren ook)

Hartje klopte perfect ff mogen horen en hij beweegt dus idd wel veel, dat voel ik echt al duidelijk wss door de achterliggende en lage placenta

Gisteren heel de dag pijn aan en rond de navel dat ik zo toch wat ongerust was 😕
is ook van het rekken van de huid en dat littekenweefsel die er zal zijn door die operatie via laparoscopie….(door de 2’buitenbaarmoederlijke zwangerschappen) en met dat op een week tijd mijn buik enorm gegroeid is…echt hallucinant 🤷🏼‍♀️

Ze woont heel dichtbij dus ze opteerde om desnoods tussen de volgende Gyne controles ook nog is aan huis te komen…zodat ik altijd beetje geruster ben en niet hoef te piekeren…

Hoe gaat het met jullie?
Goed dat je zo een fijne vroedvrouw gevonden hebt, en goed van het hartje. Ik had gisteren ook eerste kennismaking met vroedvrouw, was ook een lieve, fijne vrouw.
Jan 2019: missed abortion 8w
4xIUI: 1 bioch zw w5
3Pu's: 8 tp's
ECD: 1.1 bioch. 1.2 zw mei '23🐣

Sproetje
Berichten: 771
Lid geworden op: 4 december 2020, 15:14

Re: Uitgerekend april-mei-juni ‘23

Bericht door Sproetje » 18 januari 2023, 16:20

Jena schreef:
18 januari 2023, 10:11
+ ivm je post rond zwangerschapskleding. In Drongen ben ik eens naar outlet geweest. https://www.stockverkoopadressen.com/to ... p?id=17126 Hier vind je vanalles in maten en stijlen en kan je passen. Ik heb vooral al wat gekocht op vinted maar dat kan je niet passen (ook al miskopen gedaan ermee)...
Oh dank je Jena! Ik zie dat er begin februari een verkoopdag is. Lijkt me wel eens de moeite om te gaan!
Lesbische relatie - geen gekende medische problemen
Dec 20 - Jun 21: 6 x IUI Neg
Sept 21: ICSI 1: 16 eicellen - 13 bevrucht - 9 embryo’s (OHSS + Freeze all)
Nov 21: Tp 1.1 (niet doorgegaan)
Mei 22: poging 2 Tp 1.1 Miskraam
Sept 22: TP 1.2 💙🍀 31/05/23

Jena
Berichten: 386
Lid geworden op: 7 februari 2021, 10:14

Re: Uitgerekend april-mei-juni ‘23

Bericht door Jena » 20 januari 2023, 12:29

Sproetje schreef:
18 januari 2023, 16:20
Jena schreef:
18 januari 2023, 10:11
+ ivm je post rond zwangerschapskleding. In Drongen ben ik eens naar outlet geweest. https://www.stockverkoopadressen.com/to ... p?id=17126 Hier vind je vanalles in maten en stijlen en kan je passen. Ik heb vooral al wat gekocht op vinted maar dat kan je niet passen (ook al miskopen gedaan ermee)...
Oh dank je Jena! Ik zie dat er begin februari een verkoopdag is. Lijkt me wel eens de moeite om te gaan!
Prijzen gaan ook wel boven de 45 euro. Ik ben in het begin van zwangerschap geweest en herinner me dat er ook duurdere stuks waren dan ik had verwacht. Maar er zijn ook solden😉
Jan 2019: missed abortion 8w
4xIUI: 1 bioch zw w5
3Pu's: 8 tp's
ECD: 1.1 bioch. 1.2 zw mei '23🐣

Sproetje
Berichten: 771
Lid geworden op: 4 december 2020, 15:14

Re: Uitgerekend april-mei-juni ‘23

Bericht door Sproetje » 22 januari 2023, 13:33

Hey dames

Vrijdagavond net voor ik wou gaan slapen schrok ik me een ongeluk. Ging plassen en bij het afvegen zat er rood bloed op mijn papier. Het was meer slijm met bloed in dan puur bloed. Toch panikeerde ik. Ik heb naar verloskunde gebeld en zij probeerden me gerust te stellen dat ik me echt geen zorgen moest maken. Ik moest het opvolgen en als er in de morgen terug bloed aanwezig was moest ik terugbellen. De volgende ochtend (na een vreselijke nacht) geen bloed meer te zien. Ik kon mezelf echter niet geruststellen en bleef bezorgd. Want ik was beginnen nadenken en besefte ineens dat ik niet meer misselijk was en ik de baby niet gevoeld had de vrijdag. Dan toch maar terug gebeld en gevraagd of ik een kleine controle mocht omdat ik toch heel erg bezorgd bleef en uitgelegd dat die onzekerheid heel moeilijk was door mijn autisme. Ik mocht deze morgen gaan. Bij het aanmelden zeiden ze dat zo’n controle op verloskunde aangerekend wordt als een mini-ligdag en dus daghospitalisatie. Ik schrok me nog eens een ongeluk. Wat een afzetters zijn dat eigenlijk? Ik ben daar hooguit een kwartier binnen geweest! Nuja, als het zo is, is het zo, maar ik vind dat eigenlijk wel misbruik maken van de situatie.
De controle echo was goed. Baby was ok, placenta zag er goed uit, baarmoederhals ook mooi gesloten. Ze denkt niet dat het bloedverlies uit de baarmoeder zelf kwam. Ze gokt op baarmoederhals of eventueel een urineweginfectie. Ik heb een plasje gedaan daar en er zaten wel vlokken in mijn urine, dus dat laatste zou dus wel kunnen.
Achteraf gezien heb ik me gigantisch aangesteld en een best wel een prijzige aanstellerij… ik hoop dat ik me de volgende keer als het nog eens zou voorkomen toch rustiger kan houden…
Lesbische relatie - geen gekende medische problemen
Dec 20 - Jun 21: 6 x IUI Neg
Sept 21: ICSI 1: 16 eicellen - 13 bevrucht - 9 embryo’s (OHSS + Freeze all)
Nov 21: Tp 1.1 (niet doorgegaan)
Mei 22: poging 2 Tp 1.1 Miskraam
Sept 22: TP 1.2 💙🍀 31/05/23

Gioia86
Berichten: 242
Lid geworden op: 16 april 2017, 8:31

Re: Uitgerekend april-mei-juni ‘23

Bericht door Gioia86 » 22 januari 2023, 21:04

Sproetje schreef:
22 januari 2023, 13:33
Hey dames

Vrijdagavond net voor ik wou gaan slapen schrok ik me een ongeluk. Ging plassen en bij het afvegen zat er rood bloed op mijn papier. Het was meer slijm met bloed in dan puur bloed. Toch panikeerde ik. Ik heb naar verloskunde gebeld en zij probeerden me gerust te stellen dat ik me echt geen zorgen moest maken. Ik moest het opvolgen en als er in de morgen terug bloed aanwezig was moest ik terugbellen. De volgende ochtend (na een vreselijke nacht) geen bloed meer te zien. Ik kon mezelf echter niet geruststellen en bleef bezorgd. Want ik was beginnen nadenken en besefte ineens dat ik niet meer misselijk was en ik de baby niet gevoeld had de vrijdag. Dan toch maar terug gebeld en gevraagd of ik een kleine controle mocht omdat ik toch heel erg bezorgd bleef en uitgelegd dat die onzekerheid heel moeilijk was door mijn autisme. Ik mocht deze morgen gaan. Bij het aanmelden zeiden ze dat zo’n controle op verloskunde aangerekend wordt als een mini-ligdag en dus daghospitalisatie. Ik schrok me nog eens een ongeluk. Wat een afzetters zijn dat eigenlijk? Ik ben daar hooguit een kwartier binnen geweest! Nuja, als het zo is, is het zo, maar ik vind dat eigenlijk wel misbruik maken van de situatie.
De controle echo was goed. Baby was ok, placenta zag er goed uit, baarmoederhals ook mooi gesloten. Ze denkt niet dat het bloedverlies uit de baarmoeder zelf kwam. Ze gokt op baarmoederhals of eventueel een urineweginfectie. Ik heb een plasje gedaan daar en er zaten wel vlokken in mijn urine, dus dat laatste zou dus wel kunnen.
Achteraf gezien heb ik me gigantisch aangesteld en een best wel een prijzige aanstellerij… ik hoop dat ik me de volgende keer als het nog eens zou voorkomen toch rustiger kan houden…

Oh Sproetje toch ik begrijp direct de ongerustheid…
En snap dat je toch is langs wou gaan, gelukkig is alles goed.
Ik had een blaasontsteking zonder dat ik iets doorhad heb ook een week medicatie moeten nemen…

Hier is mijn Gyne ook van principe van altijd te bellen als je je niet zeker voelt (zeker zoals hier met zo een voorgeschiedenis)
Maar nu ik zo kortbij een vroedvrouw heb zou ik denk ik eerst bij haar is informeren… mss kan dat voor jou voor de toekomst ook helpen, al is het maar om sneller gerustgesteld te worden…

Wel erg dat ze je daarvoor zoveel gaan aanrekenen echt 😕 dat is soms te gek voor woorden, hier echt al gemerkt dat uz Brussel zelf goedkoper is dan het ziekenhuis waar ik opgevolgd wordt was 6j geleden ook al…
2012 tem 2016 verschillende ivf/isci zonder resultaat enkel Mk, bbz
2017 Maart ICSI Verse poging 2embryo's. ZWANGER 2-ling!
24/11/17 💙&💫 geboren!
Start brusje september ‘20: 2 mk + 1 bbz
Laatste isci juli ‘22, Zwanger na Cryo 23/9 🐣juni’23

Bear1234
Berichten: 33
Lid geworden op: 7 september 2021, 15:49

Re: Uitgerekend april-mei-juni ‘23

Bericht door Bear1234 » 24 januari 2023, 10:10

Vorige week wat last gehad van een verkoudheid. Vrijdag had ik de 24w echo , alles zag er goed uit behalve dat mijn bloeddruk verhoogd was (140 /100).
Hebben mij dan een ctg onderzoek gegeven (half uur aan de monitor waarbij de hartslag van de baby gemeten wordt en mijn bloeddruk) . Bloeddruk gelukkig wat gezakt tijdens het onderzoek (rond de 120 / 85) en hartslag van de baby OK.
Ook de urine getest en geen eiwitten, dus eigenlijk geen probleem (geen zwangerschapsvergiftiging)
had die dag ook de suikertest , waarde daarvan was 129 , dus juist onder de 130 . Geen tweede test nodig hiervan

Gynaecoloog wilde wel een tweede CTG, wat afgelopen zondag gebeurd is
Start bloeddruk was weer een beetje hoger (128 / 92) ,maar tegen einde van de test 113/80 wat geen probleem is.
Denk dat ik te nerveus ben bij iedere test, wat mij een hogere bloeddruk geeft denk ik.
Hartslag baby was volledig in orde.

Moet nu donderdag terug gaan voor een derde CTG test, willen zeker zijn dat er geen problemen zijn met bloeddruk.

Sproetje
Berichten: 771
Lid geworden op: 4 december 2020, 15:14

Re: Uitgerekend april-mei-juni ‘23

Bericht door Sproetje » 25 januari 2023, 8:33

Mijn urinewaarden staan al online, maar ik heb nog niemand gehoord van het ziekenhuis. Ik vermoed dat ze mij zelf gaan opbellen. Uit de waarden zie ik wel sowieso dat ik infectie heb. Deze waarden staan in het rood: witte en rode bloedcellen, bacteriën, epitheelcellen en kristallen.
Ik hoop dat ze snel bellen, want ik denk dat ik de infectie nu wel begin te voelen. Toch wel veel last van mijn onderbuik.
Morgen komt de vroedvrouw voor de eerste keer. Ik ben benieuwd en toch een beetje zenuwachtig.
Grtjs!
Lesbische relatie - geen gekende medische problemen
Dec 20 - Jun 21: 6 x IUI Neg
Sept 21: ICSI 1: 16 eicellen - 13 bevrucht - 9 embryo’s (OHSS + Freeze all)
Nov 21: Tp 1.1 (niet doorgegaan)
Mei 22: poging 2 Tp 1.1 Miskraam
Sept 22: TP 1.2 💙🍀 31/05/23

Gioia86
Berichten: 242
Lid geworden op: 16 april 2017, 8:31

Re: Uitgerekend april-mei-juni ‘23

Bericht door Gioia86 » 25 januari 2023, 9:41

Bear1234 schreef:
24 januari 2023, 10:10
Vorige week wat last gehad van een verkoudheid. Vrijdag had ik de 24w echo , alles zag er goed uit behalve dat mijn bloeddruk verhoogd was (140 /100).
Hebben mij dan een ctg onderzoek gegeven (half uur aan de monitor waarbij de hartslag van de baby gemeten wordt en mijn bloeddruk) . Bloeddruk gelukkig wat gezakt tijdens het onderzoek (rond de 120 / 85) en hartslag van de baby OK.
Ook de urine getest en geen eiwitten, dus eigenlijk geen probleem (geen zwangerschapsvergiftiging)
had die dag ook de suikertest , waarde daarvan was 129 , dus juist onder de 130 . Geen tweede test nodig hiervan

Gynaecoloog wilde wel een tweede CTG, wat afgelopen zondag gebeurd is
Start bloeddruk was weer een beetje hoger (128 / 92) ,maar tegen einde van de test 113/80 wat geen probleem is.
Denk dat ik te nerveus ben bij iedere test, wat mij een hogere bloeddruk geeft denk ik.
Hartslag baby was volledig in orde.

Moet nu donderdag terug gaan voor een derde CTG test, willen zeker zijn dat er geen problemen zijn met bloeddruk.
De 24w echo al wat een mijlpaal in mijn vorige zwangerschap kwam er toen altijd beetje rust want nu mogen ze ingrijpen als er een vroeggeboorte zich zou voordoen… en eerlijk ik kijk daar nu ook terug naar uit…
Die verhoogde bloeddruk ik geloof wel dat dat kan stress gebonden zijn 🤷🏼‍♀️ hier altijd sterk verhoogde pols voor en tijdens een onderzoek 🤦🏼‍♀️

Die suikertest ging bij mij vorige zwangerschap ook moeilijk ik moest constant kokhalzen 🤮 ik kijk daar dus nu niet naar uit, moest je daarvoor nuchter zijn of niet?

Beter een CTG teveel dan 1 te weinig…🙏🏼


@sproetje: ivm waarden laat ze anders sws morgen aan de vroedvrouw ook zien, bij mij duurde het ook wel x aantal dagen voor ze belden en zag ze ook al online staan en in het rood… als ze me belde heb ik moeten “Furadantine” nemen voor een week maar nam het dagje langer…’ik had geen symptomen maar dus nu ik al week gestopt ben heb ik wel branderig gevoel en jeuk maar meer aan de buitenzijde van de vagina 🤷🏼‍♀️🤦🏼‍♀️ ik las overal dat je als zwangere gevoeliger bent aan vanalles, heb andere zeep gebruikt, andere wasverzachter, kan het zijn door betrekking 😅 geen idee
Ik ben gisterenavond begonnen met wat Gyne-daktarin te smeren, had dit nog liggen en is veilig in zwangerschap…
Moet pas 3/2 bij Gyne dusja…
2012 tem 2016 verschillende ivf/isci zonder resultaat enkel Mk, bbz
2017 Maart ICSI Verse poging 2embryo's. ZWANGER 2-ling!
24/11/17 💙&💫 geboren!
Start brusje september ‘20: 2 mk + 1 bbz
Laatste isci juli ‘22, Zwanger na Cryo 23/9 🐣juni’23

Sproetje
Berichten: 771
Lid geworden op: 4 december 2020, 15:14

Re: Uitgerekend april-mei-juni ‘23

Bericht door Sproetje » 25 januari 2023, 10:06

Gioia86 schreef:
25 januari 2023, 9:41
Bear1234 schreef:
24 januari 2023, 10:10
Vorige week wat last gehad van een verkoudheid. Vrijdag had ik de 24w echo , alles zag er goed uit behalve dat mijn bloeddruk verhoogd was (140 /100).
Hebben mij dan een ctg onderzoek gegeven (half uur aan de monitor waarbij de hartslag van de baby gemeten wordt en mijn bloeddruk) . Bloeddruk gelukkig wat gezakt tijdens het onderzoek (rond de 120 / 85) en hartslag van de baby OK.
Ook de urine getest en geen eiwitten, dus eigenlijk geen probleem (geen zwangerschapsvergiftiging)
had die dag ook de suikertest , waarde daarvan was 129 , dus juist onder de 130 . Geen tweede test nodig hiervan

Gynaecoloog wilde wel een tweede CTG, wat afgelopen zondag gebeurd is
Start bloeddruk was weer een beetje hoger (128 / 92) ,maar tegen einde van de test 113/80 wat geen probleem is.
Denk dat ik te nerveus ben bij iedere test, wat mij een hogere bloeddruk geeft denk ik.
Hartslag baby was volledig in orde.

Moet nu donderdag terug gaan voor een derde CTG test, willen zeker zijn dat er geen problemen zijn met bloeddruk.
De 24w echo al wat een mijlpaal in mijn vorige zwangerschap kwam er toen altijd beetje rust want nu mogen ze ingrijpen als er een vroeggeboorte zich zou voordoen… en eerlijk ik kijk daar nu ook terug naar uit…
Die verhoogde bloeddruk ik geloof wel dat dat kan stress gebonden zijn 🤷🏼‍♀️ hier altijd sterk verhoogde pols voor en tijdens een onderzoek 🤦🏼‍♀️

Die suikertest ging bij mij vorige zwangerschap ook moeilijk ik moest constant kokhalzen 🤮 ik kijk daar dus nu niet naar uit, moest je daarvoor nuchter zijn of niet?

Beter een CTG teveel dan 1 te weinig…🙏🏼


@sproetje: ivm waarden laat ze anders sws morgen aan de vroedvrouw ook zien, bij mij duurde het ook wel x aantal dagen voor ze belden en zag ze ook al online staan en in het rood… als ze me belde heb ik moeten “Furadantine” nemen voor een week maar nam het dagje langer…’ik had geen symptomen maar dus nu ik al week gestopt ben heb ik wel branderig gevoel en jeuk maar meer aan de buitenzijde van de vagina 🤷🏼‍♀️🤦🏼‍♀️ ik las overal dat je als zwangere gevoeliger bent aan vanalles, heb andere zeep gebruikt, andere wasverzachter, kan het zijn door betrekking 😅 geen idee
Ik ben gisterenavond begonnen met wat Gyne-daktarin te smeren, had dit nog liggen en is veilig in zwangerschap…
Moet pas 3/2 bij Gyne dusja…
Gioia, zou het geen schimmelinfectie kunnen zijn door de antibiotica? Ik kom dat vaak tegen als ik antibiotica moet nemen. Dit doodt niet enkel slechte bacteriën, maar ook de goeie, dus als je al gevoeliger bent door zwangerschap… die gyne Daktarin zou dan normaal wel moeten werken denk ik. Anders even een seintje naar de huisarts als het te erg wordt?
Ik had ook geen symptomen dacht ik, maar heb wel vaak zeurende buikpijn. Ik linkte dit gewoon aan de zwangerschap, maar misschien toch mijn blaas. Op de duur weet ik niet meer waar de ongemakken vandaan komen, blaas, darmen, baarmoeder.. had vanmorgen ook weer lichtroze verlies na het plassen. Dus ik denk dat de infectie gewoon erger aan het worden is. Heb ondertussen toch een mailtje gestuurd naar het secretariaat van gynaecologie om te vragen of ze weten of ik opgebeld word of dat ik zelf moet bellen en erbij vermeld dat mijn onderbuik toch best veel pijn begint te doen en ik weer wat bloedverlies had. Hopelijk laten ze snel iets weten en anders meld ik het morgenochtend inderdaad eens aan de vroedvrouw.

Ja ik tel ook af naar die 24 weken grens. Ik ontzie mij die suikertest wel. Sommigen drinken het alsof het niets is en sommigen krijgen het zelfs niet eens binnen… benieuwd bij welke categorie ik zal horen 🤣 welke smaak heb je vorige keer genomen? Er zijn blijkbaar 2 smaken hoorde ik, citroen en sinaas. Misschien de andere smaak eens testen deze keer 🤣
Lesbische relatie - geen gekende medische problemen
Dec 20 - Jun 21: 6 x IUI Neg
Sept 21: ICSI 1: 16 eicellen - 13 bevrucht - 9 embryo’s (OHSS + Freeze all)
Nov 21: Tp 1.1 (niet doorgegaan)
Mei 22: poging 2 Tp 1.1 Miskraam
Sept 22: TP 1.2 💙🍀 31/05/23

Gioia86
Berichten: 242
Lid geworden op: 16 april 2017, 8:31

Re: Uitgerekend april-mei-juni ‘23

Bericht door Gioia86 » 25 januari 2023, 11:44

Sproetje schreef:
25 januari 2023, 10:06
Gioia86 schreef:
25 januari 2023, 9:41
Bear1234 schreef:
24 januari 2023, 10:10
Vorige week wat last gehad van een verkoudheid. Vrijdag had ik de 24w echo , alles zag er goed uit behalve dat mijn bloeddruk verhoogd was (140 /100).
Hebben mij dan een ctg onderzoek gegeven (half uur aan de monitor waarbij de hartslag van de baby gemeten wordt en mijn bloeddruk) . Bloeddruk gelukkig wat gezakt tijdens het onderzoek (rond de 120 / 85) en hartslag van de baby OK.
Ook de urine getest en geen eiwitten, dus eigenlijk geen probleem (geen zwangerschapsvergiftiging)
had die dag ook de suikertest , waarde daarvan was 129 , dus juist onder de 130 . Geen tweede test nodig hiervan

Gynaecoloog wilde wel een tweede CTG, wat afgelopen zondag gebeurd is
Start bloeddruk was weer een beetje hoger (128 / 92) ,maar tegen einde van de test 113/80 wat geen probleem is.
Denk dat ik te nerveus ben bij iedere test, wat mij een hogere bloeddruk geeft denk ik.
Hartslag baby was volledig in orde.

Moet nu donderdag terug gaan voor een derde CTG test, willen zeker zijn dat er geen problemen zijn met bloeddruk.
De 24w echo al wat een mijlpaal in mijn vorige zwangerschap kwam er toen altijd beetje rust want nu mogen ze ingrijpen als er een vroeggeboorte zich zou voordoen… en eerlijk ik kijk daar nu ook terug naar uit…
Die verhoogde bloeddruk ik geloof wel dat dat kan stress gebonden zijn 🤷🏼‍♀️ hier altijd sterk verhoogde pols voor en tijdens een onderzoek 🤦🏼‍♀️

Die suikertest ging bij mij vorige zwangerschap ook moeilijk ik moest constant kokhalzen 🤮 ik kijk daar dus nu niet naar uit, moest je daarvoor nuchter zijn of niet?

Beter een CTG teveel dan 1 te weinig…🙏🏼


@sproetje: ivm waarden laat ze anders sws morgen aan de vroedvrouw ook zien, bij mij duurde het ook wel x aantal dagen voor ze belden en zag ze ook al online staan en in het rood… als ze me belde heb ik moeten “Furadantine” nemen voor een week maar nam het dagje langer…’ik had geen symptomen maar dus nu ik al week gestopt ben heb ik wel branderig gevoel en jeuk maar meer aan de buitenzijde van de vagina 🤷🏼‍♀️🤦🏼‍♀️ ik las overal dat je als zwangere gevoeliger bent aan vanalles, heb andere zeep gebruikt, andere wasverzachter, kan het zijn door betrekking 😅 geen idee
Ik ben gisterenavond begonnen met wat Gyne-daktarin te smeren, had dit nog liggen en is veilig in zwangerschap…
Moet pas 3/2 bij Gyne dusja…
Gioia, zou het geen schimmelinfectie kunnen zijn door de antibiotica? Ik kom dat vaak tegen als ik antibiotica moet nemen. Dit doodt niet enkel slechte bacteriën, maar ook de goeie, dus als je al gevoeliger bent door zwangerschap… die gyne Daktarin zou dan normaal wel moeten werken denk ik. Anders even een seintje naar de huisarts als het te erg wordt?
Ik had ook geen symptomen dacht ik, maar heb wel vaak zeurende buikpijn. Ik linkte dit gewoon aan de zwangerschap, maar misschien toch mijn blaas. Op de duur weet ik niet meer waar de ongemakken vandaan komen, blaas, darmen, baarmoeder.. had vanmorgen ook weer lichtroze verlies na het plassen. Dus ik denk dat de infectie gewoon erger aan het worden is. Heb ondertussen toch een mailtje gestuurd naar het secretariaat van gynaecologie om te vragen of ze weten of ik opgebeld word of dat ik zelf moet bellen en erbij vermeld dat mijn onderbuik toch best veel pijn begint te doen en ik weer wat bloedverlies had. Hopelijk laten ze snel iets weten en anders meld ik het morgenochtend inderdaad eens aan de vroedvrouw.

Ja ik tel ook af naar die 24 weken grens. Ik ontzie mij die suikertest wel. Sommigen drinken het alsof het niets is en sommigen krijgen het zelfs niet eens binnen… benieuwd bij welke categorie ik zal horen 🤣 welke smaak heb je vorige keer genomen? Er zijn blijkbaar 2 smaken hoorde ik, citroen en sinaas. Misschien de andere smaak eens testen deze keer 🤣

Goed dat je mailde… hopelijk snel antwoord, kan idd ook zijn dat het is zoals je schrijft door de antibiotica mss nu last…
Ik hou het ook int oog hoor en anders bel ik sws huisarts of vroedvrouw.

Die suikertest in 2017 mocht ik niet kiezen was standaard citroen 🍋 🤮 echt ik kreeg het niet binnen ben moeten in buitenlucht gaan en dan met veel kokhalzen tussendoor, ik had toen sws nog veel last van misselijkheid en zuur, nu neem ik medicatie dus mss minder last… ik hoop het want ik kijk er niet naar uit.
Mijn nichtje vond dat super lekker 🤷🏼‍♀️🤦🏼‍♀️
2012 tem 2016 verschillende ivf/isci zonder resultaat enkel Mk, bbz
2017 Maart ICSI Verse poging 2embryo's. ZWANGER 2-ling!
24/11/17 💙&💫 geboren!
Start brusje september ‘20: 2 mk + 1 bbz
Laatste isci juli ‘22, Zwanger na Cryo 23/9 🐣juni’23

Sproetje
Berichten: 771
Lid geworden op: 4 december 2020, 15:14

Re: Uitgerekend april-mei-juni ‘23

Bericht door Sproetje » 25 januari 2023, 18:31

Ok, nu ben ik wel even in de war. Het ziekenhuis heeft gebeld, alles is in orde zeggen ze. Geen blaasontsteking. Ik zal er maar op vertrouwen zeker? En 31/1 eens uitleg vragen aan de dokter.
Laatst gewijzigd door Sproetje op 25 januari 2023, 21:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Lesbische relatie - geen gekende medische problemen
Dec 20 - Jun 21: 6 x IUI Neg
Sept 21: ICSI 1: 16 eicellen - 13 bevrucht - 9 embryo’s (OHSS + Freeze all)
Nov 21: Tp 1.1 (niet doorgegaan)
Mei 22: poging 2 Tp 1.1 Miskraam
Sept 22: TP 1.2 💙🍀 31/05/23

Ada
Berichten: 179
Lid geworden op: 5 juni 2021, 15:55

Re: Uitgerekend april-mei-juni ‘23

Bericht door Ada » 25 januari 2023, 20:43

@sproetje: heb je een hospitalisatieverzekering? Want dan kan een “daghospitalisatie” vaak door hun vergoed worden. En het is daarom niet heel duur hoor. Ik ben vorig jaar geopereerd aan mijn hand(en), was ook daghospitaal, ben er telkens (want 2 keer) 2-3u geweest en de rekening was nog geen 18 euro. En dat werd dus door mijn hospitalisatieverzekering betaald.
2019 4x iui ❌
2020 1x iui, 2x icsi ❌ ---- icsi 3 - 💙
2022 start brusje - fet 1-3 ❌
Nov 22 icsi 4 - biochemische zws
Feb 23 icsi 5 - 1 verse tp - stilgeboren na 37w
Maart 24 start brusje - nog 2 ❄️

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten