Uitgerekend april-mei-juni ‘23

Plaats reactie
Sproetje
Berichten: 770
Lid geworden op: 4 december 2020, 15:14

Re: Uitgerekend april-mei-juni ‘23

Bericht door Sproetje » 25 januari 2023, 21:29

Ada schreef:
25 januari 2023, 20:43
@sproetje: heb je een hospitalisatieverzekering? Want dan kan een “daghospitalisatie” vaak door hun vergoed worden. En het is daarom niet heel duur hoor. Ik ben vorig jaar geopereerd aan mijn hand(en), was ook daghospitaal, ben er telkens (want 2 keer) 2-3u geweest en de rekening was nog geen 18 euro. En dat werd dus door mijn hospitalisatieverzekering betaald.
Ja ik heb een hospitalisatieverzekering. Maar het gaat mij gewoon om het principe. Ik ben daar nog geen kwartier geweest voor een gewoon onderzoek. Zelfs geen bed ingenomen. Dan vind ik niet dat ze dit mogen aanrekenen als daghospitalisatie. Dat is gewoon misbruik van het systeem. Ik denk dat CM daar ook niet mee zal kunnen lachen.
Lesbische relatie - geen gekende medische problemen
Dec 20 - Jun 21: 6 x IUI Neg
Sept 21: ICSI 1: 16 eicellen - 13 bevrucht - 9 embryo’s (OHSS + Freeze all)
Nov 21: Tp 1.1 (niet doorgegaan)
Mei 22: poging 2 Tp 1.1 Miskraam
Sept 22: TP 1.2 💙🍀 31/05/23

Muzieknootje
Berichten: 250
Lid geworden op: 11 februari 2021, 18:17

Re: Uitgerekend april-mei-juni ‘23

Bericht door Muzieknootje » 26 januari 2023, 17:11

Hey dames,
Ik heb even een vraagje. Vandaag best wel wat last van zeurende/stekende pijn rechtsonder mijn buik. (Boven mijn lies). Gisteren hier ook even last van gehad. Maar was wel weer snel weg. Nu toch al wel eventjes last hiervan. Moet veel zitten vandaag en heb met momenten het idee dat mijn benen dan zo wat een slaperig gevoel krijgen.
Is dit wat ze bedoelen met bandenpijn?

Hoe gaat het met de rest hier?
01/18 pilstop
2021 icsi 1+2 -> 2tp’s ❌❌
08/01/22 icsi 3
21/01/22 pu3-20 eicellen-16 bevrucht-8 cryo’s
21/03 tp 3(cryo)❤️ ->❌😔
05/‘22–>07/‘22 tp 4,5,6,7 (cryo)❌❌❌❌
06/09/22 tp 8 🍀—>zwanger❤️

Sproetje
Berichten: 770
Lid geworden op: 4 december 2020, 15:14

Re: Uitgerekend april-mei-juni ‘23

Bericht door Sproetje » 26 januari 2023, 19:26

@ muzieknootje
Ik had het gisteren ook iets gelijkaardigs. Ik kon er niet van recht staan. Als ik zat ging het over en v zodra ik recht stond deed het zoveel zeer.
Maar als je benen wat slaperig voelen dan denk ik precies meteen aan een geknelde zenuw ofzo? Geen idee allemaal. Alles is zo nieuw, elk gevoeltje, ongemakje, kriebeltje en duwtje..

Vandaag is de vroedvrouw langs geweest. Was een hele lieve dame. Omdat het zo ongelooflijk druk is doen ze enkel postnatale zorg. Geen bezoekjes voor de bevalling dus. Mag wel altijd een berichtje sturen of bellen als ik een vraag zou hebben. Voor controles enzo kan ik gerust langs bij de huisarts zei ze. En als ik ongerust ben toch best contact opnemen met verloskunde.
Ik overleef het wel 🙂
Geen bloedverlies meer gehad. En dinsdag 20-weken echo. Ik kijk er echt naar uit!
Lesbische relatie - geen gekende medische problemen
Dec 20 - Jun 21: 6 x IUI Neg
Sept 21: ICSI 1: 16 eicellen - 13 bevrucht - 9 embryo’s (OHSS + Freeze all)
Nov 21: Tp 1.1 (niet doorgegaan)
Mei 22: poging 2 Tp 1.1 Miskraam
Sept 22: TP 1.2 💙🍀 31/05/23

Muzieknootje
Berichten: 250
Lid geworden op: 11 februari 2021, 18:17

Re: Uitgerekend april-mei-juni ‘23

Bericht door Muzieknootje » 26 januari 2023, 19:35

Sproetje schreef:
26 januari 2023, 19:26
@ muzieknootje
Ik had het gisteren ook iets gelijkaardigs. Ik kon er niet van recht staan. Als ik zat ging het over en v zodra ik recht stond deed het zoveel zeer.
Maar als je benen wat slaperig voelen dan denk ik precies meteen aan een geknelde zenuw ofzo? Geen idee allemaal. Alles is zo nieuw, elk gevoeltje, ongemakje, kriebeltje en duwtje..

Vandaag is de vroedvrouw langs geweest. Was een hele lieve dame. Omdat het zo ongelooflijk druk is doen ze enkel postnatale zorg. Geen bezoekjes voor de bevalling dus. Mag wel altijd een berichtje sturen of bellen als ik een vraag zou hebben. Voor controles enzo kan ik gerust langs bij de huisarts zei ze. En als ik ongerust ben toch best contact opnemen met verloskunde.
Ik overleef het wel 🙂
Geen bloedverlies meer gehad. En dinsdag 20-weken echo. Ik kijk er echt naar uit!
Ja dit is echt. Na een tijdje gaat het wel weer over. Het voelde inderdaad alsof ik ergens een spier verrekt had ofzo. Maar toch. Je voelt dan weer iets nieuws en denkt dan, wat is dit nu weer.

Wat spannend die 20 weken echo!! Vond ik echt iets om naar uit te kijken.
Fijn dat je al een afspraak met de vroedvrouw hebt gehad. Hier Krijgen we deze pas op 28 weken.
Wat goed dat je geen bloedverlies meer hebt gehad !!
01/18 pilstop
2021 icsi 1+2 -> 2tp’s ❌❌
08/01/22 icsi 3
21/01/22 pu3-20 eicellen-16 bevrucht-8 cryo’s
21/03 tp 3(cryo)❤️ ->❌😔
05/‘22–>07/‘22 tp 4,5,6,7 (cryo)❌❌❌❌
06/09/22 tp 8 🍀—>zwanger❤️

Jena
Berichten: 385
Lid geworden op: 7 februari 2021, 10:14

Re: Uitgerekend april-mei-juni ‘23

Bericht door Jena » 30 januari 2023, 8:26

Bear1234 schreef:
24 januari 2023, 10:10
Vorige week wat last gehad van een verkoudheid. Vrijdag had ik de 24w echo , alles zag er goed uit behalve dat mijn bloeddruk verhoogd was (140 /100).
Hebben mij dan een ctg onderzoek gegeven (half uur aan de monitor waarbij de hartslag van de baby gemeten wordt en mijn bloeddruk) . Bloeddruk gelukkig wat gezakt tijdens het onderzoek (rond de 120 / 85) en hartslag van de baby OK.
Ook de urine getest en geen eiwitten, dus eigenlijk geen probleem (geen zwangerschapsvergiftiging)
had die dag ook de suikertest , waarde daarvan was 129 , dus juist onder de 130 . Geen tweede test nodig hiervan

Gynaecoloog wilde wel een tweede CTG, wat afgelopen zondag gebeurd is
Start bloeddruk was weer een beetje hoger (128 / 92) ,maar tegen einde van de test 113/80 wat geen probleem is.
Denk dat ik te nerveus ben bij iedere test, wat mij een hogere bloeddruk geeft denk ik.
Hartslag baby was volledig in orde.

Moet nu donderdag terug gaan voor een derde CTG test, willen zeker zijn dat er geen problemen zijn met bloeddruk.
Hey bear, alles goed ondertussen? Lijkt idd dat bij aanvang je een iets hogere waarde hebt en het daarna toch weer daalt als er wat gewenning is😉

Hier straks suikertest etc vr 24w echo (morgen 25w)

@sproetje: bijna morgen😉 weer een mijlpaal erbij dan🎉
Jan 2019: missed abortion 8w
4xIUI: 1 bioch zw w5
3Pu's: 8 tp's
ECD: 1.1 bioch. 1.2 zw mei '23🐣

Gioia86
Berichten: 241
Lid geworden op: 16 april 2017, 8:31

Re: Uitgerekend april-mei-juni ‘23

Bericht door Gioia86 » 30 januari 2023, 9:31

Jena schreef:
30 januari 2023, 8:26
Bear1234 schreef:
24 januari 2023, 10:10
Vorige week wat last gehad van een verkoudheid. Vrijdag had ik de 24w echo , alles zag er goed uit behalve dat mijn bloeddruk verhoogd was (140 /100).
Hebben mij dan een ctg onderzoek gegeven (half uur aan de monitor waarbij de hartslag van de baby gemeten wordt en mijn bloeddruk) . Bloeddruk gelukkig wat gezakt tijdens het onderzoek (rond de 120 / 85) en hartslag van de baby OK.
Ook de urine getest en geen eiwitten, dus eigenlijk geen probleem (geen zwangerschapsvergiftiging)
had die dag ook de suikertest , waarde daarvan was 129 , dus juist onder de 130 . Geen tweede test nodig hiervan

Gynaecoloog wilde wel een tweede CTG, wat afgelopen zondag gebeurd is
Start bloeddruk was weer een beetje hoger (128 / 92) ,maar tegen einde van de test 113/80 wat geen probleem is.
Denk dat ik te nerveus ben bij iedere test, wat mij een hogere bloeddruk geeft denk ik.
Hartslag baby was volledig in orde.

Moet nu donderdag terug gaan voor een derde CTG test, willen zeker zijn dat er geen problemen zijn met bloeddruk.
Hey bear, alles goed ondertussen? Lijkt idd dat bij aanvang je een iets hogere waarde hebt en het daarna toch weer daalt als er wat gewenning is😉

Hier straks suikertest etc vr 24w echo (morgen 25w)

@sproetje: bijna morgen😉 weer een mijlpaal erbij dan🎉

@jena succes straks 🤭🍋
@sproetje toi toi voor morgen 🙏🏼

Hoe met de rest intussen?

Hier vandaag 21 Weken ☺️
Eindelijk aanstaande vrijdag om 14u zal ik de 20w echo hebben en ook weer een labo voor mijn bloedgroep en
Mss dat er ook nog is cmv / toxo wordt getest 🤷🏼‍♀️
Ik voel toch weer wat stress naar aanloop van de controle maar het wordt ook tijd ondanks ik het hartje tussendoor is gehoord heb toen de vroedvrouw langskwam…wil ik toch visueel nog is beeld en bevestiging hebben🙏🏼
2012 tem 2016 verschillende ivf/isci zonder resultaat enkel Mk, bbz
2017 Maart ICSI Verse poging 2embryo's. ZWANGER 2-ling!
24/11/17 💙&💫 geboren!
Start brusje september ‘20: 2 mk + 1 bbz
Laatste isci juli ‘22, Zwanger na Cryo 23/9 🐣juni’23

Jena
Berichten: 385
Lid geworden op: 7 februari 2021, 10:14

Re: Uitgerekend april-mei-juni ‘23

Bericht door Jena » 30 januari 2023, 13:50

Oh ik zou eigenlijk ook nog eens op toxoplasmose willen testen, want poes slaapt vaak bij mij in bed dicht tegen mijn gezicht... Maar heb het niet gevraagd 🙈
Echo, urine, bloeddruk was oké. Juist suikertest afwachten. Ik moest een drankje 1u voor consult opdrinken. Maar eens daar was vroedvrouw me vergeten en liepen andere consulten bij gynae uit waardoor de test na 2u20 gedaan ipv 1u. Ze hebben bloed afgenomen en ze gingen nog bekijken of ze het resultaat in achting gingen nemen, dat weet ik morgen ... Ben wel twee en halve kg bijgekomen deze maand🙈 Was op zich geen erg omdat mijn bmi niet hoog is, maar ga proberen wat meer te bewegen en gezonder te leven🖖🏻💪🏻

Vrijdag d day goia😉
Jan 2019: missed abortion 8w
4xIUI: 1 bioch zw w5
3Pu's: 8 tp's
ECD: 1.1 bioch. 1.2 zw mei '23🐣

Sproetje
Berichten: 770
Lid geworden op: 4 december 2020, 15:14

Re: Uitgerekend april-mei-juni ‘23

Bericht door Sproetje » 31 januari 2023, 12:13

Hey dames

20-weken echo was goed. Ons ventje ziet er helemaal ok uit. Hij weegt ondertussen al 440 gram en is goed op schema. Hij lag wel niet stil. Bij het begin van het onderzoek lag hij dwars en tegen het einde in stuit. Heel actief manneke. Voor alles wat ze kon zien waren er geen bezorgdheden. Geen hazenlipje en ruggengraat mooi dicht tot het einde. Hartje zag er ook goed uit. 2 niertjes gezien, blaas en maag zagen er goed uit. Bloedvaten waren goed. 10 vingertjes en 10 teentjes. We doen het goed zei de gynaecoloog. Mijn bloeddrukken zijn nog altijd goed. Mijn gewicht is ok. Nog steeds niet op m’n startgewicht maar is niet erg zei ze.

Grtjs

Sproetje
Laatst gewijzigd door Sproetje op 31 januari 2023, 14:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Lesbische relatie - geen gekende medische problemen
Dec 20 - Jun 21: 6 x IUI Neg
Sept 21: ICSI 1: 16 eicellen - 13 bevrucht - 9 embryo’s (OHSS + Freeze all)
Nov 21: Tp 1.1 (niet doorgegaan)
Mei 22: poging 2 Tp 1.1 Miskraam
Sept 22: TP 1.2 💙🍀 31/05/23

Gioia86
Berichten: 241
Lid geworden op: 16 april 2017, 8:31

Re: Uitgerekend april-mei-juni ‘23

Bericht door Gioia86 » 31 januari 2023, 13:25

Sproetje schreef:
31 januari 2023, 12:13
Hey dames

20-weken echo was goed. Ons ventje ziet er helemaal ok uit. Hij weegt ondertussen al 440 gram en is goed op schema. Hij lag wel niet stil. Bij het begin van het onderzoek lag hij dwars en tegen het einde in stuit. Heel actief manneke. Voor alles wat ze kon zien waren er geen bezorgdheden. Geen hazenlipje en ruggengraat mooi dicht tot het einde. Hartje zag er ook goed uit. 2 niertjes gezien, blaas en maag zagen er goed uit. Bloedvaten waren goed. 10 vingertjes en 10 teentjes. We doen het goed zij de gynaecoloog. Mijn bloeddrukken zijn nog altijd goed. Mijn gewicht is ok. Nog steeds niet op m’n startgewicht maar is niet erg zei ze.

Grtjs

Sproetje
Oh zalig Sproetje alleen maar positief nieuws 🙏🏼☺️ zorgt altijd voor een fijn gevoel…
Ik denk dat die van ons ook een heel actieveling is, dus ik hoop dat hij vrijdag goed meewerkt 😅
2012 tem 2016 verschillende ivf/isci zonder resultaat enkel Mk, bbz
2017 Maart ICSI Verse poging 2embryo's. ZWANGER 2-ling!
24/11/17 💙&💫 geboren!
Start brusje september ‘20: 2 mk + 1 bbz
Laatste isci juli ‘22, Zwanger na Cryo 23/9 🐣juni’23

Jena
Berichten: 385
Lid geworden op: 7 februari 2021, 10:14

Re: Uitgerekend april-mei-juni ‘23

Bericht door Jena » 31 januari 2023, 19:14

Sproetje schreef:
31 januari 2023, 12:13
Hey dames

20-weken echo was goed. Ons ventje ziet er helemaal ok uit. Hij weegt ondertussen al 440 gram en is goed op schema. Hij lag wel niet stil. Bij het begin van het onderzoek lag hij dwars en tegen het einde in stuit. Heel actief manneke. Voor alles wat ze kon zien waren er geen bezorgdheden. Geen hazenlipje en ruggengraat mooi dicht tot het einde. Hartje zag er ook goed uit. 2 niertjes gezien, blaas en maag zagen er goed uit. Bloedvaten waren goed. 10 vingertjes en 10 teentjes. We doen het goed zei de gynaecoloog. Mijn bloeddrukken zijn nog altijd goed. Mijn gewicht is ok. Nog steeds niet op m’n startgewicht maar is niet erg zei ze.

Grtjs

Sproetje
🎉🎉🎉
Jan 2019: missed abortion 8w
4xIUI: 1 bioch zw w5
3Pu's: 8 tp's
ECD: 1.1 bioch. 1.2 zw mei '23🐣

Gioia86
Berichten: 241
Lid geworden op: 16 april 2017, 8:31

Re: Uitgerekend april-mei-juni ‘23

Bericht door Gioia86 » 3 februari 2023, 17:13

Vandaag de 20w controle echo… op 21w4d
Lang moeten wachten want er was eentje aan het bevallen… ze had meer dan een uur vertraging!

Maar alles Perfect in orde, hersenen, hartje, organen… geen hazenlip, geen open rug…
Al 420gram zit perfect op schema… ☺️👌🏼
Heeeeeel bewegelijk maar dat had ikzelf ook al door! 🤪

Nadien ook labo voor bloedcontrole van CMV en dan ook voor dat bloedgroep probleem A- met antistoffen A+… tot hiertoe is het stabiel gebleven en ook de controles die ze via echo extra doet voor de bloedstolling ofzo waren perfect ok. Dus afwachten wat deze keer de bloedafname brengt…

Volgende is 3/3 en is dan ook de suikertest 🫠🤮

Fijn weekend en hopelijk alles goed met de rest hier!
2012 tem 2016 verschillende ivf/isci zonder resultaat enkel Mk, bbz
2017 Maart ICSI Verse poging 2embryo's. ZWANGER 2-ling!
24/11/17 💙&💫 geboren!
Start brusje september ‘20: 2 mk + 1 bbz
Laatste isci juli ‘22, Zwanger na Cryo 23/9 🐣juni’23

Jena
Berichten: 385
Lid geworden op: 7 februari 2021, 10:14

Re: Uitgerekend april-mei-juni ‘23

Bericht door Jena » 5 februari 2023, 17:40

Ooh wat fijn nieuws gioa!🎉🎉🎉
Hier alles goed maar voel haar de laatste dagen bijna nooit. Maakt me een beetje ongerust maar zal wel oké zijn zeker... Hoop ze nog eens hoed te kunnen voelen ter bevestiging...
Jan 2019: missed abortion 8w
4xIUI: 1 bioch zw w5
3Pu's: 8 tp's
ECD: 1.1 bioch. 1.2 zw mei '23🐣

Gioia86
Berichten: 241
Lid geworden op: 16 april 2017, 8:31

Re: Uitgerekend april-mei-juni ‘23

Bericht door Gioia86 » 7 februari 2023, 22:21

Bloedresultaten zijn ok
Nog steeds negatief voor CMV Sen TOXO
En de titer van mijn A- is nog altijd 1/1 dus de Gyne zei aan de tel dat het lijkt of het een storm in een glas water is maar toch moet het maandelijks gecontroleerd worden geen enkele laborant of dokter die weet waar die antistoffen van A+ in mijn A- bloed komen… als dit nog van mijn mk is van november 2021 is dat echt uitzonderlijk maar goed…
Ik maak er mij geen zorgen in… als de Gyne dat ook niet doet…

17/2 komt de vroedvrouw in de ochtend nog is aan huis want 18/2 vliegen we richting Italië voor een weekje weg in de krokusvakantie dus… zou toch graag hartje nog is horen!

Voor rest alles ok, super actief kereltje amai!
2012 tem 2016 verschillende ivf/isci zonder resultaat enkel Mk, bbz
2017 Maart ICSI Verse poging 2embryo's. ZWANGER 2-ling!
24/11/17 💙&💫 geboren!
Start brusje september ‘20: 2 mk + 1 bbz
Laatste isci juli ‘22, Zwanger na Cryo 23/9 🐣juni’23

Muzieknootje
Berichten: 250
Lid geworden op: 11 februari 2021, 18:17

Re: Uitgerekend april-mei-juni ‘23

Bericht door Muzieknootje » 9 februari 2023, 19:53

Hoi dames,
Hier vandaag precies 25 weken en weer een nieuwe echo gehad.
Alles was weer helemaal in orde. ❤️ Ons meisje doet het helemaal prima. Groeit heel goed en liep zelfs voor op gewicht. Werd nu geschat op 860 gram. De navelstreng loopt een gedeelte door de vliezen en dit zou zorgen voor groeiachterstand maar hier is voorlopig dus helemaal niets van de merken. Was ook weer lekker eigenwijs en liet haar gezichtje totaal niet zien.
Helaas was de placenta amper opgeschoven en ligt deze volledig voor de baarmoedermond. Ze zei dan ook ons nu echt wel voor te bereiden dat het een keizersnede gaat worden.
Afgelopen weekend ook de kamer en de koets gaan bestellen. 🥰 Nu begint het dus helemaal echt te worden.

Hoe gaat het met jullie?
01/18 pilstop
2021 icsi 1+2 -> 2tp’s ❌❌
08/01/22 icsi 3
21/01/22 pu3-20 eicellen-16 bevrucht-8 cryo’s
21/03 tp 3(cryo)❤️ ->❌😔
05/‘22–>07/‘22 tp 4,5,6,7 (cryo)❌❌❌❌
06/09/22 tp 8 🍀—>zwanger❤️

Jena
Berichten: 385
Lid geworden op: 7 februari 2021, 10:14

Re: Uitgerekend april-mei-juni ‘23

Bericht door Jena » 13 februari 2023, 8:57

Super gioa en muzieknootje!
Bij mij is de gynae vorige keer vergeten zeggen hoe groot ze is of welk gewicht (was ook blitz consult doordat vroedvrouw ons vergeten was met suikertest en ik asap naar haar moest), staat ook niets in het boekje of hebben geen foto meegekregen. Ik hoop het volgende keer te weten.

Goede reis@gioa! Mmmmm Italië, jaloers😋 Geniet ervan!😘 Deze week nog lekker receptje van Jeroen Meus gemaakt met oa ventricana, venkel en merguez. Wij hebben dit weekend onze reis geboekt voor deze zomer. Waren in twijfel of het wel de moeite was en niet te vermoeiend zou zijn als ons meisje 2,5 maand is maar hebben uiteindelijk toch geboekt. Gaan met de auto (en de hond er ook nog bij, dus wordt krap 😊) klein stukje Denemarken en Zweden doen.

Ooh je bent al bezig aan de babykamer muzieknootje 😚 Bij ons is dat momenteel zo een hele grote rommelkamer, ook al met verzamelde babyspullen (zoldervloer weldra af, dan kan er daar wat gerief naar toe🙈) en ik ga me eens ermee bezig houden met wat er weg gesmeten kan worden of verhuist worden en de inrichting 😊 Nu blijft het zo de kamer waar alles gedumpt wordt🙈

Morgen heb ik uitgebreide suikertest. Hoewel mijn gynae had gezegd dat alles in orde was (kan ik ook wel verstaan adhv laboresultaat, ik had maar 45 van waarde, eerder hypo op dat moment), opperde mijn plaatselijk vroedvrouw dat het toch niet helemaal correct te interpreteren is na 2u25min ipv 1u (toen wsten we labo resultaat nog niet). Dus suikertest opnieuw gedaan maar dan plaatselijk bij mn vroedvrouw en toen had ik 129. Dus ja, net geen 130, en nu zei ze mss beter voor uitgebreide test te gaan om zeker te zijn. Als die oké is, laat ik het zo. Anders zal ik tegen mijn gynae moeten inlichten van de testen en resultaten ondertussen.

Hoe zit het met de namen? Ik ben er nog altijd niet aan uit🙈 Eén naam komt steeds terug van bij het begin maar is vrij uniek en daardoor twijfel ik, maar vind geen andere alternatieven🙈
Jan 2019: missed abortion 8w
4xIUI: 1 bioch zw w5
3Pu's: 8 tp's
ECD: 1.1 bioch. 1.2 zw mei '23🐣

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten