Uitgerekend april-mei-juni ‘23

Plaats reactie
Muzieknootje
Berichten: 250
Lid geworden op: 11 februari 2021, 18:17

Re: Uitgerekend april-mei-juni ‘23

Bericht door Muzieknootje » 13 februari 2023, 9:23

Jena schreef:
13 februari 2023, 8:57
Super gioa en muzieknootje!
Bij mij is de gynae vorige keer vergeten zeggen hoe groot ze is of welk gewicht (was ook blitz consult doordat vroedvrouw ons vergeten was met suikertest en ik asap naar haar moest), staat ook niets in het boekje of hebben geen foto meegekregen. Ik hoop het volgende keer te weten.

Goede reis@gioa! Mmmmm Italië, jaloers😋 Geniet ervan!😘 Deze week nog lekker receptje van Jeroen Meus gemaakt met oa ventricana, venkel en merguez. Wij hebben dit weekend onze reis geboekt voor deze zomer. Waren in twijfel of het wel de moeite was en niet te vermoeiend zou zijn als ons meisje 2,5 maand is maar hebben uiteindelijk toch geboekt. Gaan met de auto (en de hond er ook nog bij, dus wordt krap 😊) klein stukje Denemarken en Zweden doen.

Ooh je bent al bezig aan de babykamer muzieknootje 😚 Bij ons is dat momenteel zo een hele grote rommelkamer, ook al met verzamelde babyspullen (zoldervloer weldra af, dan kan er daar wat gerief naar toe🙈) en ik ga me eens ermee bezig houden met wat er weg gesmeten kan worden of verhuist worden en de inrichting 😊 Nu blijft het zo de kamer waar alles gedumpt wordt🙈

Morgen heb ik uitgebreide suikertest. Hoewel mijn gynae had gezegd dat alles in orde was (kan ik ook wel verstaan adhv laboresultaat, ik had maar 45 van waarde, eerder hypo op dat moment), opperde mijn plaatselijk vroedvrouw dat het toch niet helemaal correct te interpreteren is na 2u25min ipv 1u (toen wsten we labo resultaat nog niet). Dus suikertest opnieuw gedaan maar dan plaatselijk bij mn vroedvrouw en toen had ik 129. Dus ja, net geen 130, en nu zei ze mss beter voor uitgebreide test te gaan om zeker te zijn. Als die oké is, laat ik het zo. Anders zal ik tegen mijn gynae moeten inlichten van de testen en resultaten ondertussen.

Hoe zit het met de namen? Ik ben er nog altijd niet aan uit🙈 Eén naam komt steeds terug van bij het begin maar is vrij uniek en daardoor twijfel ik, maar vind geen andere alternatieven🙈
Oh, zo leuk! Al een vakantie geboekt. Hier twijfelen we heel erg of het doenbaar zou zijn. Eind juli is er een concertreis ingepland maar dit lijkt me toch te krap om mee te gaan en al helemaal te krap om zelf te kunnen meespelen.
Wij zijn de kamer inderdaad al gaan bestellen omdat ze ons hadden gezegd dat er vrij lange leveringen konden zijn. Er waren kamertjes met levertijd in augustus. Degene die wij hebben gekozen zou eind maart al geleverd worden. Nu was ook de actie wanneer je een kamer + koets kocht je de box erbij kreeg. De koets die we graag wilden stond nu 500€ goedkoper dan normaal. Dus was het ideale moment om deze ook te bestellen.

Hier zonet het drankje gedronken. Nu een uurtje wachten.

Hier hebben we een 4-tal opties voor een naam. Bij ons zijn het wel typische Vlaamse namen die je best nog wel veel hoort. Maar het is echt moeilijk kiezen. De ene dag vinden we de ene mooier en de andere dag de andere.
01/18 pilstop
2021 icsi 1+2 -> 2tp’s ❌❌
08/01/22 icsi 3
21/01/22 pu3-20 eicellen-16 bevrucht-8 cryo’s
21/03 tp 3(cryo)❤️ ->❌😔
05/‘22–>07/‘22 tp 4,5,6,7 (cryo)❌❌❌❌
06/09/22 tp 8 🍀—>zwanger❤️

Jena
Berichten: 385
Lid geworden op: 7 februari 2021, 10:14

Re: Uitgerekend april-mei-juni ‘23

Bericht door Jena » 13 februari 2023, 20:06

Muzieknootje schreef:
13 februari 2023, 9:23
Jena schreef:
13 februari 2023, 8:57
Super gioa en muzieknootje!
Bij mij is de gynae vorige keer vergeten zeggen hoe groot ze is of welk gewicht (was ook blitz consult doordat vroedvrouw ons vergeten was met suikertest en ik asap naar haar moest), staat ook niets in het boekje of hebben geen foto meegekregen. Ik hoop het volgende keer te weten.

Goede reis@gioa! Mmmmm Italië, jaloers😋 Geniet ervan!😘 Deze week nog lekker receptje van Jeroen Meus gemaakt met oa ventricana, venkel en merguez. Wij hebben dit weekend onze reis geboekt voor deze zomer. Waren in twijfel of het wel de moeite was en niet te vermoeiend zou zijn als ons meisje 2,5 maand is maar hebben uiteindelijk toch geboekt. Gaan met de auto (en de hond er ook nog bij, dus wordt krap 😊) klein stukje Denemarken en Zweden doen.

Ooh je bent al bezig aan de babykamer muzieknootje 😚 Bij ons is dat momenteel zo een hele grote rommelkamer, ook al met verzamelde babyspullen (zoldervloer weldra af, dan kan er daar wat gerief naar toe🙈) en ik ga me eens ermee bezig houden met wat er weg gesmeten kan worden of verhuist worden en de inrichting 😊 Nu blijft het zo de kamer waar alles gedumpt wordt🙈

Morgen heb ik uitgebreide suikertest. Hoewel mijn gynae had gezegd dat alles in orde was (kan ik ook wel verstaan adhv laboresultaat, ik had maar 45 van waarde, eerder hypo op dat moment), opperde mijn plaatselijk vroedvrouw dat het toch niet helemaal correct te interpreteren is na 2u25min ipv 1u (toen wsten we labo resultaat nog niet). Dus suikertest opnieuw gedaan maar dan plaatselijk bij mn vroedvrouw en toen had ik 129. Dus ja, net geen 130, en nu zei ze mss beter voor uitgebreide test te gaan om zeker te zijn. Als die oké is, laat ik het zo. Anders zal ik tegen mijn gynae moeten inlichten van de testen en resultaten ondertussen.

Hoe zit het met de namen? Ik ben er nog altijd niet aan uit🙈 Eén naam komt steeds terug van bij het begin maar is vrij uniek en daardoor twijfel ik, maar vind geen andere alternatieven🙈
Oh, zo leuk! Al een vakantie geboekt. Hier twijfelen we heel erg of het doenbaar zou zijn. Eind juli is er een concertreis ingepland maar dit lijkt me toch te krap om mee te gaan en al helemaal te krap om zelf te kunnen meespelen.
Wij zijn de kamer inderdaad al gaan bestellen omdat ze ons hadden gezegd dat er vrij lange leveringen konden zijn. Er waren kamertjes met levertijd in augustus. Degene die wij hebben gekozen zou eind maart al geleverd worden. Nu was ook de actie wanneer je een kamer + koets kocht je de box erbij kreeg. De koets die we graag wilden stond nu 500€ goedkoper dan normaal. Dus was het ideale moment om deze ook te bestellen.

Hier zonet het drankje gedronken. Nu een uurtje wachten.

Hier hebben we een 4-tal opties voor een naam. Bij ons zijn het wel typische Vlaamse namen die je best nog wel veel hoort. Maar het is echt moeilijk kiezen. De ene dag vinden we de ene mooier en de andere dag de andere.
Hoe was de test?😉
Jan 2019: missed abortion 8w
4xIUI: 1 bioch zw w5
3Pu's: 8 tp's
ECD: 1.1 bioch. 1.2 zw mei '23🐣

Muzieknootje
Berichten: 250
Lid geworden op: 11 februari 2021, 18:17

Re: Uitgerekend april-mei-juni ‘23

Bericht door Muzieknootje » 13 februari 2023, 20:09

Jena schreef:
13 februari 2023, 20:06
Muzieknootje schreef:
13 februari 2023, 9:23
Jena schreef:
13 februari 2023, 8:57
Super gioa en muzieknootje!
Bij mij is de gynae vorige keer vergeten zeggen hoe groot ze is of welk gewicht (was ook blitz consult doordat vroedvrouw ons vergeten was met suikertest en ik asap naar haar moest), staat ook niets in het boekje of hebben geen foto meegekregen. Ik hoop het volgende keer te weten.

Goede reis@gioa! Mmmmm Italië, jaloers😋 Geniet ervan!😘 Deze week nog lekker receptje van Jeroen Meus gemaakt met oa ventricana, venkel en merguez. Wij hebben dit weekend onze reis geboekt voor deze zomer. Waren in twijfel of het wel de moeite was en niet te vermoeiend zou zijn als ons meisje 2,5 maand is maar hebben uiteindelijk toch geboekt. Gaan met de auto (en de hond er ook nog bij, dus wordt krap 😊) klein stukje Denemarken en Zweden doen.

Ooh je bent al bezig aan de babykamer muzieknootje 😚 Bij ons is dat momenteel zo een hele grote rommelkamer, ook al met verzamelde babyspullen (zoldervloer weldra af, dan kan er daar wat gerief naar toe🙈) en ik ga me eens ermee bezig houden met wat er weg gesmeten kan worden of verhuist worden en de inrichting 😊 Nu blijft het zo de kamer waar alles gedumpt wordt🙈

Morgen heb ik uitgebreide suikertest. Hoewel mijn gynae had gezegd dat alles in orde was (kan ik ook wel verstaan adhv laboresultaat, ik had maar 45 van waarde, eerder hypo op dat moment), opperde mijn plaatselijk vroedvrouw dat het toch niet helemaal correct te interpreteren is na 2u25min ipv 1u (toen wsten we labo resultaat nog niet). Dus suikertest opnieuw gedaan maar dan plaatselijk bij mn vroedvrouw en toen had ik 129. Dus ja, net geen 130, en nu zei ze mss beter voor uitgebreide test te gaan om zeker te zijn. Als die oké is, laat ik het zo. Anders zal ik tegen mijn gynae moeten inlichten van de testen en resultaten ondertussen.

Hoe zit het met de namen? Ik ben er nog altijd niet aan uit🙈 Eén naam komt steeds terug van bij het begin maar is vrij uniek en daardoor twijfel ik, maar vind geen andere alternatieven🙈
Oh, zo leuk! Al een vakantie geboekt. Hier twijfelen we heel erg of het doenbaar zou zijn. Eind juli is er een concertreis ingepland maar dit lijkt me toch te krap om mee te gaan en al helemaal te krap om zelf te kunnen meespelen.
Wij zijn de kamer inderdaad al gaan bestellen omdat ze ons hadden gezegd dat er vrij lange leveringen konden zijn. Er waren kamertjes met levertijd in augustus. Degene die wij hebben gekozen zou eind maart al geleverd worden. Nu was ook de actie wanneer je een kamer + koets kocht je de box erbij kreeg. De koets die we graag wilden stond nu 500€ goedkoper dan normaal. Dus was het ideale moment om deze ook te bestellen.

Hier zonet het drankje gedronken. Nu een uurtje wachten.

Hier hebben we een 4-tal opties voor een naam. Bij ons zijn het wel typische Vlaamse namen die je best nog wel veel hoort. Maar het is echt moeilijk kiezen. De ene dag vinden we de ene mooier en de andere dag de andere.
Hoe was de test?😉
Het viel best mee. Lekker is wat anders natuurlijk. Maar goed te doen.
Ze zouden bellen wanneer de waardes afwijkend waren maar heb dus geen telefoontje gekregen. Dus ga er vanuit dat alles in orde is.. 😊 vanaf morgen kan ik het ook zien op mynexus. Ze ging ook Nog even toxo en cmv opnieuw testen en ook nog eens de ijzerwaren/vitamines enzo.
01/18 pilstop
2021 icsi 1+2 -> 2tp’s ❌❌
08/01/22 icsi 3
21/01/22 pu3-20 eicellen-16 bevrucht-8 cryo’s
21/03 tp 3(cryo)❤️ ->❌😔
05/‘22–>07/‘22 tp 4,5,6,7 (cryo)❌❌❌❌
06/09/22 tp 8 🍀—>zwanger❤️

Gioia86
Berichten: 241
Lid geworden op: 16 april 2017, 8:31

Re: Uitgerekend april-mei-juni ‘23

Bericht door Gioia86 » 13 februari 2023, 22:25

Toi toi toi voor goeie resultaten voor de suikertesten.

Hier was ons 1ste zoontje amper 11w als hij al op vliegtuig zat, aangezien de schoonfamilie niet in België woont maar in Italië wouden we voor ik herstarte met werken sws ermee op bezoek. Viel super mee…

Naam zijn wij eruit, wij kunnen geen Vlaamse naam nemen op zo een zuiderse speciale familienaam.
Maar het was deze keer makkelijker, kiezen ook voor een naam in eer van iemand dierbaar…(maar dan het Italiaans en mannelijke ervan)
Ons eerste kind heeft op papier 3 namen en zal deze keer ook weer zo zijn… sommige tradities wil ik wel graag ook respecteren.

Wij kochten enkel al box tweede hands via iemand die we via via terechtkwamen.
Gaan toch ook geboortelijst leggen vermoed eerste week van maart, ben ook aan het informeren bij grafische ontwerper voor het geboortekaartje.

Hier is de kamer ook nog logeer/strijk-kamer dusja maar zolang er al een kast kan staan en verzorgingstafel is ben ik al blij, in het begin is het toch slapen bij ons in de co-sleeper 😅 alleja “slapen” ons eerste kindje heeft pas beginnen vaster te slapen op 9maand. Dutje overdag was hij zelfs al 18maand voor hij daar wel nood aanhad en het vooral ook deed in zijn eigen bedje…

Maar ondertussen weten we dat er qua slaap ooit wel beterschap komt, zijn wat ouder en het is nummer 2 we blijven er rustig onder.
2012 tem 2016 verschillende ivf/isci zonder resultaat enkel Mk, bbz
2017 Maart ICSI Verse poging 2embryo's. ZWANGER 2-ling!
24/11/17 💙&💫 geboren!
Start brusje september ‘20: 2 mk + 1 bbz
Laatste isci juli ‘22, Zwanger na Cryo 23/9 🐣juni’23

Sproetje
Berichten: 770
Lid geworden op: 4 december 2020, 15:14

Re: Uitgerekend april-mei-juni ‘23

Bericht door Sproetje » 15 februari 2023, 16:09

Ik ben eventjes wat stiller geweest hier, dat komt omdat ik iets meer dan een week geleden wat in een mentale crisis terecht gekomen ben. Het werd me plots allemaal teveel. De ongemakken waar ik mee sukkel, het alleen thuis zitten, de frustratie omdat ik geen bezigheid vond, vermoeidheid door ‘s nachts slecht te slapen,… ik had plots geen energie meer voor niets, had constant huilbuien en zag het allemaal even niet meer zitten. De vroedvrouw had me een paar dagen materniteit voorgesteld. Omdat ik vorige week maandag zoveel buikpijn had, ook al een aantal keer een hoge bloeddruk vertoonde, meer misselijk werd en me soms duizelig voelde ben ik op advies van de vroedvrouw naar het ziekenhuis gegaan. Daar dan gevraagd wat ze juist bedoelde met een paar dagen materniteit, hoe ze dat juist voor zich zag. Omdat ik panikeerde van de buikpijn had ik niet zoveel keuze meer en heeft ze me meteen naar verloskunde gebracht voor een controle. Ik heb daar dan een kamer gekregen en heb toen besloten om daar een paar dagen te verblijven. Zo was er altijd iemand in de buurt om mijn angsten over wat ik voelde op te vangen. Ik heb toen ook een paar keer bezoek gehad van de gynaecoloog en er is een psychiater langs geweest. Ik heb nieuwe medicatie gekregen om mijn angsten beter onder controle te krijgen. Mijn zorgnetwerk kijkt nu samen hoe ze mij het beste kunnen ondersteunen. Op dit moment voel ik me al weer stukken rustiger. Het gaat weer beter en ik heb weer moed om door te gaan. Ik heb de zwangerschap echt onderschat. Ik kijk heel erg uit naar dat kleine manneke, maar de impact die het op me heeft, heb ik zwaar onderschat. Ook de angst voor de bevalling begint nu stilaan boven te komen, met nachtmerries enzo… daar moet ik dus ook aan beginnen werken om die angst onder controle te krijgen, of het krijgt weer een eigen leven in m’n hoofd en dan groeit de angst alleen meer en meer.
Ik heb de laatste weken regelmatig last van baarmoederkrampen die ik voel tot in m’n vagina en rug. Iedereen zegt me constant dat het bandenpijn is, maar ik heb meer het gevoel dat het oefen (of voor-)weeën zijn. Ze komen heel hard op, voor mij met een heel pijnlijke piek en gaan na een seconde of 30 weer weg. Het gebeurt voornamelijk als ik gewoon rustig in de zetel lig of in bed. Ze zijn wel onregelmatig en er zit meestal wel veel tijd tussen. Maar het maakt me toch wel bang. Bang dat het een voorteken is dat de baby vroeger zal komen dan mag. Ik ben misschien veel te bezorgd, maar het is echt beangstigend en ik krijg de angst erdoor niet onder controle. Ik kan mezelf maar niet geruststellen op dat vlak.
Morgen mag ik nog eens extra op controle bij de dokter. En 27/2 opnieuw, maar dan bij de assistente. Volgende week donderdag staat ook mijn suikertest gepland. Hoop dat die goed gaat. En ik hoop snel een vroedvrouw te vinden die prenataal kan komen vanaf volgende maand om de tijd tussen 2 controles korter te maken en dat ik iemand heb waar ik mijn bezorgdheden sneller aan kwijt kan.

Grtjs x
Lesbische relatie - geen gekende medische problemen
Dec 20 - Jun 21: 6 x IUI Neg
Sept 21: ICSI 1: 16 eicellen - 13 bevrucht - 9 embryo’s (OHSS + Freeze all)
Nov 21: Tp 1.1 (niet doorgegaan)
Mei 22: poging 2 Tp 1.1 Miskraam
Sept 22: TP 1.2 💙🍀 31/05/23

Gioia86
Berichten: 241
Lid geworden op: 16 april 2017, 8:31

Re: Uitgerekend april-mei-juni ‘23

Bericht door Gioia86 » 17 februari 2023, 20:43

Sproetje schreef:
15 februari 2023, 16:09
Ik ben eventjes wat stiller geweest hier, dat komt omdat ik iets meer dan een week geleden wat in een mentale crisis terecht gekomen ben. Het werd me plots allemaal teveel. De ongemakken waar ik mee sukkel, het alleen thuis zitten, de frustratie omdat ik geen bezigheid vond, vermoeidheid door ‘s nachts slecht te slapen,… ik had plots geen energie meer voor niets, had constant huilbuien en zag het allemaal even niet meer zitten. De vroedvrouw had me een paar dagen materniteit voorgesteld. Omdat ik vorige week maandag zoveel buikpijn had, ook al een aantal keer een hoge bloeddruk vertoonde, meer misselijk werd en me soms duizelig voelde ben ik op advies van de vroedvrouw naar het ziekenhuis gegaan. Daar dan gevraagd wat ze juist bedoelde met een paar dagen materniteit, hoe ze dat juist voor zich zag. Omdat ik panikeerde van de buikpijn had ik niet zoveel keuze meer en heeft ze me meteen naar verloskunde gebracht voor een controle. Ik heb daar dan een kamer gekregen en heb toen besloten om daar een paar dagen te verblijven. Zo was er altijd iemand in de buurt om mijn angsten over wat ik voelde op te vangen. Ik heb toen ook een paar keer bezoek gehad van de gynaecoloog en er is een psychiater langs geweest. Ik heb nieuwe medicatie gekregen om mijn angsten beter onder controle te krijgen. Mijn zorgnetwerk kijkt nu samen hoe ze mij het beste kunnen ondersteunen. Op dit moment voel ik me al weer stukken rustiger. Het gaat weer beter en ik heb weer moed om door te gaan. Ik heb de zwangerschap echt onderschat. Ik kijk heel erg uit naar dat kleine manneke, maar de impact die het op me heeft, heb ik zwaar onderschat. Ook de angst voor de bevalling begint nu stilaan boven te komen, met nachtmerries enzo… daar moet ik dus ook aan beginnen werken om die angst onder controle te krijgen, of het krijgt weer een eigen leven in m’n hoofd en dan groeit de angst alleen meer en meer.
Ik heb de laatste weken regelmatig last van baarmoederkrampen die ik voel tot in m’n vagina en rug. Iedereen zegt me constant dat het bandenpijn is, maar ik heb meer het gevoel dat het oefen (of voor-)weeën zijn. Ze komen heel hard op, voor mij met een heel pijnlijke piek en gaan na een seconde of 30 weer weg. Het gebeurt voornamelijk als ik gewoon rustig in de zetel lig of in bed. Ze zijn wel onregelmatig en er zit meestal wel veel tijd tussen. Maar het maakt me toch wel bang. Bang dat het een voorteken is dat de baby vroeger zal komen dan mag. Ik ben misschien veel te bezorgd, maar het is echt beangstigend en ik krijg de angst erdoor niet onder controle. Ik kan mezelf maar niet geruststellen op dat vlak.
Morgen mag ik nog eens extra op controle bij de dokter. En 27/2 opnieuw, maar dan bij de assistente. Volgende week donderdag staat ook mijn suikertest gepland. Hoop dat die goed gaat. En ik hoop snel een vroedvrouw te vinden die prenataal kan komen vanaf volgende maand om de tijd tussen 2 controles korter te maken en dat ik iemand heb waar ik mijn bezorgdheden sneller aan kwijt kan.

Grtjs x
Dikke knuffel Sproetje… ik kan alleen maar aanmoedigen van je goed te laten bijstaan. Praten als je er nood aan hebt, rust nemen als het niet lukt…

Hier helpt een vroedvrouw tussen de controles wel voor de gemoedsrust,
Vandaag kwam ze ook langs, hartje gehoord, bloeddruk check… en documentje “fit to Fly”
Omdat we morgenochtend vroeg weekje naar Italië 🇮🇹 gaan, paar dagen Matera en paar dagen Puglia…
Kijken er naar uit hopelijk wat vitamine D en een goedgezinde kleuter 🤞🏼🤭
Hopelijk met de rest alles ok?
2012 tem 2016 verschillende ivf/isci zonder resultaat enkel Mk, bbz
2017 Maart ICSI Verse poging 2embryo's. ZWANGER 2-ling!
24/11/17 💙&💫 geboren!
Start brusje september ‘20: 2 mk + 1 bbz
Laatste isci juli ‘22, Zwanger na Cryo 23/9 🐣juni’23

Muzieknootje
Berichten: 250
Lid geworden op: 11 februari 2021, 18:17

Re: Uitgerekend april-mei-juni ‘23

Bericht door Muzieknootje » 18 februari 2023, 9:49

Dikke knuffel Sproetje… ik kan alleen maar aanmoedigen van je goed te laten bijstaan. Praten als je er nood aan hebt, rust nemen als het niet lukt…

Hier helpt een vroedvrouw tussen de controles wel voor de gemoedsrust,
Vandaag kwam ze ook langs, hartje gehoord, bloeddruk check… en documentje “fit to Fly”
Omdat we morgenochtend vroeg weekje naar Italië 🇮🇹 gaan, paar dagen Matera en paar dagen Puglia…
Kijken er naar uit hopelijk wat vitamine D en een goedgezinde kleuter 🤞🏼🤭
Hopelijk met de rest alles ok?
[/quote]

Veel plezier op vakantie! Geniet ervan!
01/18 pilstop
2021 icsi 1+2 -> 2tp’s ❌❌
08/01/22 icsi 3
21/01/22 pu3-20 eicellen-16 bevrucht-8 cryo’s
21/03 tp 3(cryo)❤️ ->❌😔
05/‘22–>07/‘22 tp 4,5,6,7 (cryo)❌❌❌❌
06/09/22 tp 8 🍀—>zwanger❤️

Muzieknootje
Berichten: 250
Lid geworden op: 11 februari 2021, 18:17

Re: Uitgerekend april-mei-juni ‘23

Bericht door Muzieknootje » 18 februari 2023, 9:53

Sproetje schreef:
15 februari 2023, 16:09
Ik ben eventjes wat stiller geweest hier, dat komt omdat ik iets meer dan een week geleden wat in een mentale crisis terecht gekomen ben. Het werd me plots allemaal teveel. De ongemakken waar ik mee sukkel, het alleen thuis zitten, de frustratie omdat ik geen bezigheid vond, vermoeidheid door ‘s nachts slecht te slapen,… ik had plots geen energie meer voor niets, had constant huilbuien en zag het allemaal even niet meer zitten. De vroedvrouw had me een paar dagen materniteit voorgesteld. Omdat ik vorige week maandag zoveel buikpijn had, ook al een aantal keer een hoge bloeddruk vertoonde, meer misselijk werd en me soms duizelig voelde ben ik op advies van de vroedvrouw naar het ziekenhuis gegaan. Daar dan gevraagd wat ze juist bedoelde met een paar dagen materniteit, hoe ze dat juist voor zich zag. Omdat ik panikeerde van de buikpijn had ik niet zoveel keuze meer en heeft ze me meteen naar verloskunde gebracht voor een controle. Ik heb daar dan een kamer gekregen en heb toen besloten om daar een paar dagen te verblijven. Zo was er altijd iemand in de buurt om mijn angsten over wat ik voelde op te vangen. Ik heb toen ook een paar keer bezoek gehad van de gynaecoloog en er is een psychiater langs geweest. Ik heb nieuwe medicatie gekregen om mijn angsten beter onder controle te krijgen. Mijn zorgnetwerk kijkt nu samen hoe ze mij het beste kunnen ondersteunen. Op dit moment voel ik me al weer stukken rustiger. Het gaat weer beter en ik heb weer moed om door te gaan. Ik heb de zwangerschap echt onderschat. Ik kijk heel erg uit naar dat kleine manneke, maar de impact die het op me heeft, heb ik zwaar onderschat. Ook de angst voor de bevalling begint nu stilaan boven te komen, met nachtmerries enzo… daar moet ik dus ook aan beginnen werken om die angst onder controle te krijgen, of het krijgt weer een eigen leven in m’n hoofd en dan groeit de angst alleen meer en meer.
Ik heb de laatste weken regelmatig last van baarmoederkrampen die ik voel tot in m’n vagina en rug. Iedereen zegt me constant dat het bandenpijn is, maar ik heb meer het gevoel dat het oefen (of voor-)weeën zijn. Ze komen heel hard op, voor mij met een heel pijnlijke piek en gaan na een seconde of 30 weer weg. Het gebeurt voornamelijk als ik gewoon rustig in de zetel lig of in bed. Ze zijn wel onregelmatig en er zit meestal wel veel tijd tussen. Maar het maakt me toch wel bang. Bang dat het een voorteken is dat de baby vroeger zal komen dan mag. Ik ben misschien veel te bezorgd, maar het is echt beangstigend en ik krijg de angst erdoor niet onder controle. Ik kan mezelf maar niet geruststellen op dat vlak.
Morgen mag ik nog eens extra op controle bij de dokter. En 27/2 opnieuw, maar dan bij de assistente. Volgende week donderdag staat ook mijn suikertest gepland. Hoop dat die goed gaat. En ik hoop snel een vroedvrouw te vinden die prenataal kan komen vanaf volgende maand om de tijd tussen 2 controles korter te maken en dat ik iemand heb waar ik mijn bezorgdheden sneller aan kwijt kan.

Grtjs x
Hey Sproetje,

Wat heftig allemaal. Ik kan inderdaad ook alleen maar zeggen laat je op tijd begeleiden en op tijd je rust nemen. Fijn dat je vroedvrouw je heel serieus neemt en je de kans geeft om even terug tot rust te komen.
01/18 pilstop
2021 icsi 1+2 -> 2tp’s ❌❌
08/01/22 icsi 3
21/01/22 pu3-20 eicellen-16 bevrucht-8 cryo’s
21/03 tp 3(cryo)❤️ ->❌😔
05/‘22–>07/‘22 tp 4,5,6,7 (cryo)❌❌❌❌
06/09/22 tp 8 🍀—>zwanger❤️

Muzieknootje
Berichten: 250
Lid geworden op: 11 februari 2021, 18:17

Re: Uitgerekend april-mei-juni ‘23

Bericht door Muzieknootje » 18 februari 2023, 9:54

[/quote]
Hoe was de test?😉
[/quote]

Hoe was bij jou de uitslag van de test?
01/18 pilstop
2021 icsi 1+2 -> 2tp’s ❌❌
08/01/22 icsi 3
21/01/22 pu3-20 eicellen-16 bevrucht-8 cryo’s
21/03 tp 3(cryo)❤️ ->❌😔
05/‘22–>07/‘22 tp 4,5,6,7 (cryo)❌❌❌❌
06/09/22 tp 8 🍀—>zwanger❤️

Sproetje
Berichten: 770
Lid geworden op: 4 december 2020, 15:14

Re: Uitgerekend april-mei-juni ‘23

Bericht door Sproetje » 22 februari 2023, 20:07

Mijn nieuwe vroedvrouw is vandaag voor de eerste keer langs geweest. Was een heel vriendelijke dame. Ik voelde me er wel goed bij. Ze heeft veel uitleg gegeven en de baby en mij onderzocht. Bloeddruk was goed, baarmoeder was groot genoeg voor het aantal weken dat ik zwanger ben zei ze. Hartje van onze babyboy klopte ook heel goed. Hij was ook weer heel actief. Het deed me deugd om hem te horen. Ook het feit dat ze zei dat als ik ergens onzeker over ben of angstig ik altijd een whatsapp mag sturen. Dat ze liever heeft dat ik meteen stuur dan dat ik er nog mee in m’n maag zit tot een volgende controle.
Morgen mijn suikertest. Ik moet pas om 17u30 bij de huisarts zijn, dus ik zal moeten opletten wat ik eet overdag. No sugar for me tomorrow :D water, water, water en mijn frisdrank later :D
Lesbische relatie - geen gekende medische problemen
Dec 20 - Jun 21: 6 x IUI Neg
Sept 21: ICSI 1: 16 eicellen - 13 bevrucht - 9 embryo’s (OHSS + Freeze all)
Nov 21: Tp 1.1 (niet doorgegaan)
Mei 22: poging 2 Tp 1.1 Miskraam
Sept 22: TP 1.2 💙🍀 31/05/23

Hillie
Berichten: 223
Lid geworden op: 8 mei 2021, 15:55

Re: Uitgerekend april-mei-juni ‘23

Bericht door Hillie » 22 februari 2023, 23:11

Ik had vandaag mijn suikertest deze namiddag, maar ik moest helemaal niet nuchter zijn?
Mei 2020: Start zwangerschapswens
April 2021: icsi 1 - verse TP mislukt - 1 cryo
Mei 2021: zwanger van enige cryo!
Januari 2022: dochtertje geboren
Oktober 2022: opstart icsi 2 --> niet doorgegaan want onverwacht op natuurlijke wijze zwanger!?!

Sproetje
Berichten: 770
Lid geworden op: 4 december 2020, 15:14

Re: Uitgerekend april-mei-juni ‘23

Bericht door Sproetje » 23 februari 2023, 8:36

Hillie schreef:
22 februari 2023, 23:11
Ik had vandaag mijn suikertest deze namiddag, maar ik moest helemaal niet nuchter zijn?
Ik ook niet hoor. Maar ik heb nogal zin ik alles wat zoet is, en wil voorkomen dat mijn suiker al torenhoog staat door alle zoetigheid die ik overdag in mijn mond steek haha.
Lesbische relatie - geen gekende medische problemen
Dec 20 - Jun 21: 6 x IUI Neg
Sept 21: ICSI 1: 16 eicellen - 13 bevrucht - 9 embryo’s (OHSS + Freeze all)
Nov 21: Tp 1.1 (niet doorgegaan)
Mei 22: poging 2 Tp 1.1 Miskraam
Sept 22: TP 1.2 💙🍀 31/05/23

Hillie
Berichten: 223
Lid geworden op: 8 mei 2021, 15:55

Re: Uitgerekend april-mei-juni ‘23

Bericht door Hillie » 23 februari 2023, 12:44

Sproetje schreef:
23 februari 2023, 8:36
Hillie schreef:
22 februari 2023, 23:11
Ik had vandaag mijn suikertest deze namiddag, maar ik moest helemaal niet nuchter zijn?
Ik ook niet hoor. Maar ik heb nogal zin ik alles wat zoet is, en wil voorkomen dat mijn suiker al torenhoog staat door alle zoetigheid die ik overdag in mijn mond steek haha.
Haha, ik herken het gevoel. En in de voormiddag lukt het mij vaak nog wel om te weerstaan, maar in de namiddag kan ik de verleiding vaak niet meer aan :-D


Pff, wij komen er maar niet uit wat betreft een naam. 't Is te zeggen, we weten wel ongeveer wat we willen, maar je kan het op 4 of 5 verschillende manieren schrijven. En ik had altijd 1 regel: het moet een naam zijn die je maar op 1 manier kan schrijven, zodat je dat niet altijd moet verduidelijken aan de telefoon bv. Dus nu zou ik al ingaan tegen mijn eigen regel, pfff... Ik denk dat eens de naam beslist is, dat ik eindelijk weer rust in mijn hoofd ga vinden (en dan kan je ook verder met geboortekaartje etc).
Mei 2020: Start zwangerschapswens
April 2021: icsi 1 - verse TP mislukt - 1 cryo
Mei 2021: zwanger van enige cryo!
Januari 2022: dochtertje geboren
Oktober 2022: opstart icsi 2 --> niet doorgegaan want onverwacht op natuurlijke wijze zwanger!?!

Glow
Berichten: 558
Lid geworden op: 10 mei 2021, 17:11

Re: Uitgerekend april-mei-juni ‘23

Bericht door Glow » 23 februari 2023, 13:40

Hillie schreef:
23 februari 2023, 12:44
Sproetje schreef:
23 februari 2023, 8:36
Hillie schreef:
22 februari 2023, 23:11
Ik had vandaag mijn suikertest deze namiddag, maar ik moest helemaal niet nuchter zijn?
Ik ook niet hoor. Maar ik heb nogal zin ik alles wat zoet is, en wil voorkomen dat mijn suiker al torenhoog staat door alle zoetigheid die ik overdag in mijn mond steek haha.
Haha, ik herken het gevoel. En in de voormiddag lukt het mij vaak nog wel om te weerstaan, maar in de namiddag kan ik de verleiding vaak niet meer aan :-D


Pff, wij komen er maar niet uit wat betreft een naam. 't Is te zeggen, we weten wel ongeveer wat we willen, maar je kan het op 4 of 5 verschillende manieren schrijven. En ik had altijd 1 regel: het moet een naam zijn die je maar op 1 manier kan schrijven, zodat je dat niet altijd moet verduidelijken aan de telefoon bv. Dus nu zou ik al ingaan tegen mijn eigen regel, pfff... Ik denk dat eens de naam beslist is, dat ik eindelijk weer rust in mijn hoofd ga vinden (en dan kan je ook verder met geboortekaartje etc).
Ik had hetzelfde met mijn dochter, maar ik vond de naam zo mooi en het voelde zo goed, dat ik gewoon mijn regel overboord heb gegooid. Je moet uiteindelijk iets kiezen waar je je goed bij voelt. Veel mensen moeten hun naam spellen, zelfs als het een eenvoudige naam is. Tegenwoordig kan je bijna elke naam anders schrijven. 😅
PCOS
Feb '21 - apr '21: IUI 1 & 2 - neg
Jun '21: IUI 3 - pos 💕
Dochter geboren op 01.03.2022

Start brusje
Nov '22: IUI 1 - pos 💕
Zoon geboren op 30.07.2023

Sproetje
Berichten: 770
Lid geworden op: 4 december 2020, 15:14

Re: Uitgerekend april-mei-juni ‘23

Bericht door Sproetje » 23 februari 2023, 13:47

Hillie schreef:
23 februari 2023, 12:44
Sproetje schreef:
23 februari 2023, 8:36
Hillie schreef:
22 februari 2023, 23:11
Ik had vandaag mijn suikertest deze namiddag, maar ik moest helemaal niet nuchter zijn?
Ik ook niet hoor. Maar ik heb nogal zin ik alles wat zoet is, en wil voorkomen dat mijn suiker al torenhoog staat door alle zoetigheid die ik overdag in mijn mond steek haha.
Haha, ik herken het gevoel. En in de voormiddag lukt het mij vaak nog wel om te weerstaan, maar in de namiddag kan ik de verleiding vaak niet meer aan :-D


Pff, wij komen er maar niet uit wat betreft een naam. 't Is te zeggen, we weten wel ongeveer wat we willen, maar je kan het op 4 of 5 verschillende manieren schrijven. En ik had altijd 1 regel: het moet een naam zijn die je maar op 1 manier kan schrijven, zodat je dat niet altijd moet verduidelijken aan de telefoon bv. Dus nu zou ik al ingaan tegen mijn eigen regel, pfff... Ik denk dat eens de naam beslist is, dat ik eindelijk weer rust in mijn hoofd ga vinden (en dan kan je ook verder met geboortekaartje etc).
Wij zijn er aan uit! En je kunt niet veel missen, buiten misschien de laatste letter, maar ok, als dat het maar is 🙂
Het klopt wel dat je vaak je naam moet spellen. Zowel mijn voornaam als achternaam moet ik altijd spellen. Ik ben het eigenlijk al gewoon.
Lesbische relatie - geen gekende medische problemen
Dec 20 - Jun 21: 6 x IUI Neg
Sept 21: ICSI 1: 16 eicellen - 13 bevrucht - 9 embryo’s (OHSS + Freeze all)
Nov 21: Tp 1.1 (niet doorgegaan)
Mei 22: poging 2 Tp 1.1 Miskraam
Sept 22: TP 1.2 💙🍀 31/05/23

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten