Uitgerekend april-mei-juni ‘23

Plaats reactie
Hillie
Berichten: 223
Lid geworden op: 8 mei 2021, 15:55

Re: Uitgerekend april-mei-juni ‘23

Bericht door Hillie » 30 april 2023, 0:21

Proficiat Bear!! Zo blij te horen dat alles goed verlopen is!!!

Ik ben vorig jaar vaginaal bevallen na inleiding met weeënstorm, dan meteen epidurale gehad want kon het niet aan, en alles daarna was een eitje!
Mei 2020: Start zwangerschapswens
April 2021: icsi 1 - verse TP mislukt - 1 cryo
Mei 2021: zwanger van enige cryo!
Januari 2022: dochtertje geboren
Oktober 2022: opstart icsi 2 --> niet doorgegaan want onverwacht op natuurlijke wijze zwanger!?!

Jena
Berichten: 386
Lid geworden op: 7 februari 2021, 10:14

Re: Uitgerekend april-mei-juni ‘23

Bericht door Jena » 1 mei 2023, 21:29

Sproetje schreef:
29 april 2023, 20:29
Jena schreef:
29 april 2023, 18:12
Bear1234 schreef:
29 april 2023, 14:06
Ik had de 4e booster vaccinatie niet meer gedaan, was wat ziek van de derde
Op vrijdagmorgen hebben ze terug een ballon gestoken met een soort gel om de cervix weker te maken
Op de ctg was in de loop van de ochtend een verhoogde hartslag van de baby, tot soms wel 180
Gyneacoloog heeft dan beslist een keizersnede te doen
Gisteren om 15:07 is onze Amelie dan geboren via keizersnede
Gewicht van 3 kg 460 en lengte 50 cm
Alles perfect in orde
Heb wel wat last nu door de keizersnede en de hoest van covid, maar hopelijk is dit snel over
Dolgelukkig met onze baby, zoveel mogelijk genieten
Ooh proficiat bear!!!😘🎉 Super dat Amélie in orde is❤️
I know, klinkt fout van mij want keizersnede is ook zeker niet easy, maar als ik dit lees dan denk 'oh gelukzak via keizersnede🙊'. Hier toch wat schrik voor vaginale bevalling....
Jena 🙋‍♀️

hier ook enorm veel schrik… al veel over gehad met de vroedvrouw en gynaecoloog. Heb sowieso een epidurale gevraagd. Van zodra het kan/mag.
Wel, ik heb een hele tijd overwogen of ik epidurale wel zou nemen (omdat ik vele vriendinnen heb die er tegen zijn of me aanmaanden zonder te proberen werd ik wat geforceerd om het niet te willen) en nu ik besloten heb dat ik sowieso voor epidurale zal gaan, heb ik al meer rust er in gevonden. Het past beter bij mij. Ik heb geen zin om zo hard af te zien en hoop erdoor een aangenamere ervaring te krijgen. Is juist moeilijk qua timing. Ik hoor dat je best zo lang mogelijk beweegt om de indaling te bevorderen maar eens de epidurale er is dan kan dat bewegen niet meer. Ik wil niet te laat zijn voor epidurale maar ook niet te vroeg nemen om indaling nog te kunnen bevorderen 🙈 Blijft natuurlijk wel zeer spannend en ik heb er nog schrik voor (schrik dat het blijft steken, schrik voor de scheur, schrik dat er ineens paniek is bij gynae of vroedvrouwen omdat er iets aan de hand is). Maar ik probeer nu heel hard mijn gedachten er in om te buigen en me in te prenten dat het wel zal goed komen en het mss beter meevalt dan ik dacht. Ik trek me ook op aan het idee dat het al zoveel vrouwen gelukt is. Ik heb via bol.com een zacht oogmasker dat je kan verbinden met bluetooth en ik ga dat alvast meenemen om wat rustige muziek enz af te spelen. Is echt zalig op de ogen en rond je oren. Ik gebruik het nu soms s nachts.

Ik ben echt supervaak moe de laatste tijd🙈 Mss omdat ik niet werk en nog geen kinderen heb, dat ik ook iets te snel toegeef aan dutjes. Geboortelijst, valies en pakjes moeten nog in orde gebracht worden en is over twee weken zo ver maar gaat traag door mn dutjes...Morgen terug echo. Ik hoop dat ze er nog even in mag zodat ik me beter kan voorbereiden...
Jan 2019: missed abortion 8w
4xIUI: 1 bioch zw w5
3Pu's: 8 tp's
ECD: 1.1 bioch. 1.2 zw mei '23🐣

Jena
Berichten: 386
Lid geworden op: 7 februari 2021, 10:14

Re: Uitgerekend april-mei-juni ‘23

Bericht door Jena » 2 mei 2023, 17:47

Vandaag aan de monitor gelegen en alles was in orde.
Voorlopig geen reden om haar te laten afkomen.

Schatting is 48cm en weegt 3250. Dus als ze nog twee weken er in blijft wrs 50 cm, 3500 naar hun schatting, dus wel stevig meisje. Heb eens gevraagd naar p waarde en is 50.

Nog heel veel succes iedereen hier!
Jan 2019: missed abortion 8w
4xIUI: 1 bioch zw w5
3Pu's: 8 tp's
ECD: 1.1 bioch. 1.2 zw mei '23🐣

Gioia86
Berichten: 242
Lid geworden op: 16 april 2017, 8:31

Re: Uitgerekend april-mei-juni ‘23

Bericht door Gioia86 » 2 mei 2023, 19:41

Jena schreef:
2 mei 2023, 17:47
Vandaag aan de monitor gelegen en alles was in orde.
Voorlopig geen reden om haar te laten afkomen.

Schatting is 48cm en weegt 3250. Dus als ze nog twee weken er in blijft wrs 50 cm, 3500 naar hun schatting, dus wel stevig meisje. Heb eens gevraagd naar p waarde en is 50.

Nog heel veel succes iedereen hier!
Oh spannend zeg…
Ik vind 50 cm en 3500gr toch wel eerder normaal…als ik in de omgeving kijk en ook waar ik werk zie ik vaker grotere baby’s en zwaardere (eind de 3kg of meer dan 4kg)

Hier enkele zware dagen, onze kleuter is mij echt aan het testen. Ik kan niets goed doen, hij hangt het soms echt ook
Uit… vraagt nog meer aandacht dan anders en vaak op een verkeerde manier… het maakt me echt zo verdrietig 😞
2012 tem 2016 verschillende ivf/isci zonder resultaat enkel Mk, bbz
2017 Maart ICSI Verse poging 2embryo's. ZWANGER 2-ling!
24/11/17 💙&💫 geboren!
Start brusje september ‘20: 2 mk + 1 bbz
Laatste isci juli ‘22, Zwanger na Cryo 23/9 🐣juni’23

Sproetje
Berichten: 771
Lid geworden op: 4 december 2020, 15:14

Re: Uitgerekend april-mei-juni ‘23

Bericht door Sproetje » 2 mei 2023, 22:50

@jena p50 is een gemiddelde baby. Goed dat alles in orde was.
@gioia wat vervelend. Zou hij het aanvoelen dat hij straks zijn aandacht zal moeten delen?

Ik ben vandaag op controle geweest bij de gynaecoloog en de kogel is door de kerk. 31/5 word ik ingeleid. Nu vind ik het toch heel erg spannend worden. Het wordt ineens zo concreet.
Onze jongen doet het goed zei ze. Ik schrok wel van het gewicht die de computer uitkwam.. 2,8 kg! Ze zei wel dat de computer ook een foutenmarge berekenende van 480gr… dus hopelijk is hij toch net iets lichter nu..

Ik besef nu ineens wel dat er niet veel tijd meer is om nog wat dingen voor te bereiden. We moeten de doopsuikerdoosjes nog vullen, labeltjes maken voor de geboortegeschenkjes, kamer behangen en schilderen, en toch nog wat belangrijke spullen in huis halen zoals bedje en badje, commode,.. de maxi Cosi is er al en het was park staat er ook al sinds dit weekend. Dus hij kan wel al mee naar huis en heeft z’n park om in te slapen!

Ik vind het zo spannend. Beetje stresserend eigenlijk ook wel. Ik hoop dat ik het allemaal zal aankunnen.. want daar twijfel ik de laatste tijd heel erg over.

Grtjs!
Lesbische relatie - geen gekende medische problemen
Dec 20 - Jun 21: 6 x IUI Neg
Sept 21: ICSI 1: 16 eicellen - 13 bevrucht - 9 embryo’s (OHSS + Freeze all)
Nov 21: Tp 1.1 (niet doorgegaan)
Mei 22: poging 2 Tp 1.1 Miskraam
Sept 22: TP 1.2 💙🍀 31/05/23

Muzieknootje
Berichten: 252
Lid geworden op: 11 februari 2021, 18:17

Re: Uitgerekend april-mei-juni ‘23

Bericht door Muzieknootje » 3 mei 2023, 0:15

@jena hier wordt ook altijd gezegd p50 is gemiddeld.

Hier vorige donderdag op controle geweest. Ons dametje werd al op 3kg geschat (36 weken) en zou p72 zijn. Ze heeft nog steeds hele lange benen p93. Hierdoor zou het gemiddelde (p72) en het gewicht dus wel wat ruim geschat zijn.
Ondertussen werd het hier ook beslist. Ons meisje zal dmv keizersnede geboren worden wegens placenta previa. Donderdag hebben we ook onze datum gekregen.
Laat het wel allemaal heel dicht bijkomen 🙈

Gelukkig alles wel zo goed als gereed en in huis. Enkel de naam nog op de Doopsuiker (als we eindelijk beslist hebben 🙈😃) deze week komen de enveloppen ook, dan kunnen we daar de adressen al opplakken.
Nu enkel nog de vlaggenlijn naaien met de naam 😊

Vandaag is ook onze vroedvrouw voor de eerste keer thuis geweest voor een kennismaking. Geeft ook allemaal wel wat meer zekerheid. Vonden het beide een zeer boeiend gesprek met veel info. Heeft ons ook nog even laten luisteren naar ons dametje 😍
01/18 pilstop
2021 icsi 1+2 -> 2tp’s ❌❌
08/01/22 icsi 3
21/01/22 pu3-20 eicellen-16 bevrucht-8 cryo’s
21/03 tp 3(cryo)❤️ ->❌😔
05/‘22–>07/‘22 tp 4,5,6,7 (cryo)❌❌❌❌
06/09/22 tp 8 🍀—>zwanger❤️

Gioia86
Berichten: 242
Lid geworden op: 16 april 2017, 8:31

Re: Uitgerekend april-mei-juni ‘23

Bericht door Gioia86 » 3 mei 2023, 11:34

@sproetje: oh spannend 31/05 fijn dat je perspectief hebt…
Een baby heeft in het begin niet zoveel nodig hoor dus dingen die niet klaar zijn… dat komt wel in orde…
Zoals je zegt een maxi così - park - buggy of wiegje/bedje en je kan beginnen…(qua meubels)
Badje is best ook al in huis maar voor de rest…die eigen kamer enzo dat komt wel in orde!
Ik ben is benieuwd hoe groot jullie kereltje uiteindelijk zal zijn! Nog veel succes de laatste weken.

@muzieknootje: ook daar spannend seg… en ook perspectief.
En al veel klaar ook… dus komt wel goed…
Ook benieuwd naar jullie dame’tje


Hier kwam vroedvrouw nog is langs, alles ok met Bebe.
Ook mijn bloeddruk enzo goed.
Buiten het feit dat ik moe, emo en zure oprispingen heb mag niet klagen… enkel dan het feit dat onze kleuter zo extra moeilijk doet. Maar ergens snap ik het wel… hij koos niet voor grote broer te worden dus mss is het toch al wat jaloezie enzo… 😩 alleszins niet fijn.
Mijn man is werken en na de uren is hij die kast aan het maken voor de baby kamer…
Hier is de bekleding gewassen van maxi così, draagmand dus dat staat klaar…cosleeper ook alles eraf en gewassen maar moet nog in elkaar gezet worden en ook park moet nog in elkaar….
Kleertjes zijn gewassen… laatste hangen te drogen…
En dan boven in onze kamer is herorganiseren zodat de co sleeper kan staan en desnoods de verluiertafel als kast niet klaar is…

Ik merk dat we vorige keer veel sneller alles klaar hadden!

Dan moet ik nog enveloppen schrijven, doosjes plooien en vullen…
2012 tem 2016 verschillende ivf/isci zonder resultaat enkel Mk, bbz
2017 Maart ICSI Verse poging 2embryo's. ZWANGER 2-ling!
24/11/17 💙&💫 geboren!
Start brusje september ‘20: 2 mk + 1 bbz
Laatste isci juli ‘22, Zwanger na Cryo 23/9 🐣juni’23

Jena
Berichten: 386
Lid geworden op: 7 februari 2021, 10:14

Re: Uitgerekend april-mei-juni ‘23

Bericht door Jena » 3 mei 2023, 21:13

Moet wel pittig zijn met peuter ofkleuter erbij. Vriendin van me is zwanger en haar dochtertje is haar heel hard aan het trsten enz nu en ze heeft het ook zwaar. 'weer een fase, zeker?💪🏻😔'
Je hebt gelijk mss is 3500kg en 50cm qua schatting niet zo hoog, ik heb denk ik ergens vooraf ingeprent dat dat veel is.

Ooh waaw, jullie kennen jullie datum al sproetje en muzieknootje! Ik ga iedere nacht slapen met het idee 'hopelijk nog niet voor vannacht of morgen'😁🙈.

Morgen mij bezig houden met valies, etiketten kleven en nog wat pakjes voorbereiden. Ik wacht wel nog op iets van de post.
Parkje staat hier ook al op. Morgen of overmorgen eens ververstafel en cosleeper installeren.

En me dan ook nog eens bezig houden om geboortelijst op te maken via pakske😎

Morgen productief zonnig dagje hopelijk ipv slaperig, dutjes dagje...
Jan 2019: missed abortion 8w
4xIUI: 1 bioch zw w5
3Pu's: 8 tp's
ECD: 1.1 bioch. 1.2 zw mei '23🐣

Muzieknootje
Berichten: 252
Lid geworden op: 11 februari 2021, 18:17

Re: Uitgerekend april-mei-juni ‘23

Bericht door Muzieknootje » 3 mei 2023, 21:15

Jena schreef:
3 mei 2023, 21:13
Moet wel pittig zijn met peuter ofkleuter erbij. Vriendin van me is zwanger en haar dochtertje is haar heel hard aan het trsten enz nu en ze heeft het ook zwaar. 'weer een fase, zeker?💪🏻😔'
Je hebt gelijk mss is 3500kg en 50cm qua schatting niet zo hoog, ik heb denk ik ergens vooraf ingeprent dat dat veel is.

Ooh waaw, jullie kennen jullie datum al sproetje en muzieknootje! Ik ga iedere nacht slapen met het idee 'hopelijk nog niet voor vannacht of morgen'😁🙈.

Morgen mij bezig houden met valies, etiketten kleven en nog wat pakjes voorbereiden. Ik wacht wel nog op iets van de post.
Parkje staat hier ook al op. Morgen of overmorgen eens ververstafel en cosleeper installeren.

En me dan ook nog eens bezig houden om geboortelijst op te maken via pakske😎

Morgen productief zonnig dagje hopelijk ipv slaperig, dutjes dagje...
Oh, wij doen ook onze lijst via pakske😃
01/18 pilstop
2021 icsi 1+2 -> 2tp’s ❌❌
08/01/22 icsi 3
21/01/22 pu3-20 eicellen-16 bevrucht-8 cryo’s
21/03 tp 3(cryo)❤️ ->❌😔
05/‘22–>07/‘22 tp 4,5,6,7 (cryo)❌❌❌❌
06/09/22 tp 8 🍀—>zwanger❤️

Bear1234
Berichten: 33
Lid geworden op: 7 september 2021, 15:49

Re: Uitgerekend april-mei-juni ‘23

Bericht door Bear1234 » 7 mei 2023, 16:29

Terug opgenomen in het ziekenhuis
Heb een bloeding aan de wonde van de keizersnede
Ze denken aan een onderhuidse bloeding die er was kort na de snede. Bij ontslag uit ziekenhuis op dinsdag hadden ze dit ook al gezien, maar ze zeiden dat die bloeduitstorting vanzelf wel zou weggaan
Heb sedert het ontslag af en toe koude rillingen , maar geen koorts. Neem om de 4 uur dafalgan of ibuprofen.
Vrijdagavond wat koorts gehad, maar die was terug weg zaterdagochtend. Dit was ook wanneer ik bloed zag op het verband van de keizersnede.
Vroedvrouw van ziekenhuis is woensdag en vrijdagnamiddag langs geweest, zij heeft alleen het verband ververst , en nota genomen dat het hematoom er nog steeds was en dat ik nog af en toe koude rillingen heb

Dus nu in het hospitaal met een infuus antibiotica en een
Infuus met ijzer (had al zo een vorige zondag ook gehad).

Enig lichtpuntje is dat alles met de baby ok is
Maar dit alles is toch wel redelijk zwaar

Sproetje
Berichten: 771
Lid geworden op: 4 december 2020, 15:14

Re: Uitgerekend april-mei-juni ‘23

Bericht door Sproetje » 8 mei 2023, 9:46

Bear1234 schreef:
7 mei 2023, 16:29
Terug opgenomen in het ziekenhuis
Heb een bloeding aan de wonde van de keizersnede
Ze denken aan een onderhuidse bloeding die er was kort na de snede. Bij ontslag uit ziekenhuis op dinsdag hadden ze dit ook al gezien, maar ze zeiden dat die bloeduitstorting vanzelf wel zou weggaan
Heb sedert het ontslag af en toe koude rillingen , maar geen koorts. Neem om de 4 uur dafalgan of ibuprofen.
Vrijdagavond wat koorts gehad, maar die was terug weg zaterdagochtend. Dit was ook wanneer ik bloed zag op het verband van de keizersnede.
Vroedvrouw van ziekenhuis is woensdag en vrijdagnamiddag langs geweest, zij heeft alleen het verband ververst , en nota genomen dat het hematoom er nog steeds was en dat ik nog af en toe koude rillingen heb

Dus nu in het hospitaal met een infuus antibiotica en een
Infuus met ijzer (had al zo een vorige zondag ook gehad).

Enig lichtpuntje is dat alles met de baby ok is
Maar dit alles is toch wel redelijk zwaar
Oei Bear,

Wat een pech zeg. Hopelijk kunnen ze het snel onder controle krijgen. Hoe voel je je vandaag? Merk je al wat beterschap?

Goed dat de baby helemaal ok is. Maar plezant is anders hè natuurlijk… Ik kan er in komen dat het wel zwaar voor je moet zijn. Je hebt altijd een veel mooier en leuker beeld in je hoofd van je eerste weken met je baby hè. En als er dan complicaties optreden wordt je roze wolk plots overschaduwd met regenwolken. Veel sterkte alvast!
Lesbische relatie - geen gekende medische problemen
Dec 20 - Jun 21: 6 x IUI Neg
Sept 21: ICSI 1: 16 eicellen - 13 bevrucht - 9 embryo’s (OHSS + Freeze all)
Nov 21: Tp 1.1 (niet doorgegaan)
Mei 22: poging 2 Tp 1.1 Miskraam
Sept 22: TP 1.2 💙🍀 31/05/23

Gioia86
Berichten: 242
Lid geworden op: 16 april 2017, 8:31

Re: Uitgerekend april-mei-juni ‘23

Bericht door Gioia86 » 8 mei 2023, 14:20

Bear1234 schreef:
7 mei 2023, 16:29
Terug opgenomen in het ziekenhuis
Heb een bloeding aan de wonde van de keizersnede
Ze denken aan een onderhuidse bloeding die er was kort na de snede. Bij ontslag uit ziekenhuis op dinsdag hadden ze dit ook al gezien, maar ze zeiden dat die bloeduitstorting vanzelf wel zou weggaan
Heb sedert het ontslag af en toe koude rillingen , maar geen koorts. Neem om de 4 uur dafalgan of ibuprofen.
Vrijdagavond wat koorts gehad, maar die was terug weg zaterdagochtend. Dit was ook wanneer ik bloed zag op het verband van de keizersnede.
Vroedvrouw van ziekenhuis is woensdag en vrijdagnamiddag langs geweest, zij heeft alleen het verband ververst , en nota genomen dat het hematoom er nog steeds was en dat ik nog af en toe koude rillingen heb

Dus nu in het hospitaal met een infuus antibiotica en een
Infuus met ijzer (had al zo een vorige zondag ook gehad).

Enig lichtpuntje is dat alles met de baby ok is
Maar dit alles is toch wel redelijk zwaar

@bear spoedig herstel en veel beterschap… dit wil je uiteraard liever niet meemaken als mama met een pasgeboren baby… ik snap dat dit niet alleen lichamelijk maar ook psychisch niet fijn en makkelijk is, ik zend je veel moed 🍀
2012 tem 2016 verschillende ivf/isci zonder resultaat enkel Mk, bbz
2017 Maart ICSI Verse poging 2embryo's. ZWANGER 2-ling!
24/11/17 💙&💫 geboren!
Start brusje september ‘20: 2 mk + 1 bbz
Laatste isci juli ‘22, Zwanger na Cryo 23/9 🐣juni’23

Muzieknootje
Berichten: 252
Lid geworden op: 11 februari 2021, 18:17

Re: Uitgerekend april-mei-juni ‘23

Bericht door Muzieknootje » 8 mei 2023, 15:15

Bear1234 schreef:
7 mei 2023, 16:29
Terug opgenomen in het ziekenhuis
Heb een bloeding aan de wonde van de keizersnede
Ze denken aan een onderhuidse bloeding die er was kort na de snede. Bij ontslag uit ziekenhuis op dinsdag hadden ze dit ook al gezien, maar ze zeiden dat die bloeduitstorting vanzelf wel zou weggaan
Heb sedert het ontslag af en toe koude rillingen , maar geen koorts. Neem om de 4 uur dafalgan of ibuprofen.
Vrijdagavond wat koorts gehad, maar die was terug weg zaterdagochtend. Dit was ook wanneer ik bloed zag op het verband van de keizersnede.
Vroedvrouw van ziekenhuis is woensdag en vrijdagnamiddag langs geweest, zij heeft alleen het verband ververst , en nota genomen dat het hematoom er nog steeds was en dat ik nog af en toe koude rillingen heb

Dus nu in het hospitaal met een infuus antibiotica en een
Infuus met ijzer (had al zo een vorige zondag ook gehad).

Enig lichtpuntje is dat alles met de baby ok is
Maar dit alles is toch wel redelijk zwaar
Veel beterschap bear!
01/18 pilstop
2021 icsi 1+2 -> 2tp’s ❌❌
08/01/22 icsi 3
21/01/22 pu3-20 eicellen-16 bevrucht-8 cryo’s
21/03 tp 3(cryo)❤️ ->❌😔
05/‘22–>07/‘22 tp 4,5,6,7 (cryo)❌❌❌❌
06/09/22 tp 8 🍀—>zwanger❤️

Jena
Berichten: 386
Lid geworden op: 7 februari 2021, 10:14

Re: Uitgerekend april-mei-juni ‘23

Bericht door Jena » 8 mei 2023, 20:02

Niet fijn om te lezen bear, hopelijk een gauw en goed herstel!!
Jan 2019: missed abortion 8w
4xIUI: 1 bioch zw w5
3Pu's: 8 tp's
ECD: 1.1 bioch. 1.2 zw mei '23🐣

Gioia86
Berichten: 242
Lid geworden op: 16 april 2017, 8:31

Re: Uitgerekend april-mei-juni ‘23

Bericht door Gioia86 » 12 mei 2023, 16:41

Hey iedereen
Alles goed bij de Gyne… goed gegroeid 2kg500 ☺️
Alles nog gesloten maar wel al soepel(ze deed ook een inwendig onderzoek 😅 ik bloed er ook direct door)

hij ligt ook al in positie met hoofdje in bekken.
Ze deed ook een swab test voor die bacterie die je kan krijgen en ze moeten dat weten voor de bevalling want dan moet je antibiotica krijgen…

Nu nog enkele bloedafnames ook doen…

Volgende controle is al binnen 2 weken.
Voorlopig nog geen reden voor een inleiding in te plannen of…
Geduld hebben 🤭

Hoe is het hier met jullie?
2012 tem 2016 verschillende ivf/isci zonder resultaat enkel Mk, bbz
2017 Maart ICSI Verse poging 2embryo's. ZWANGER 2-ling!
24/11/17 💙&💫 geboren!
Start brusje september ‘20: 2 mk + 1 bbz
Laatste isci juli ‘22, Zwanger na Cryo 23/9 🐣juni’23

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 35 gasten